@ Cimu, er is een leuke winkel "Heppie en Ko" met super leuke spullen voor de kids (wel duur ...) op de Kesselskade (langs de Maas) en op het OnzeLieveVrouwenplein de winkel Lifestyle met leuk spul voor in huis !
Nikki; wat raar zeg van die melk. Ik zou hetzelfde denken als cimu, misschien moet je het im de koelkast laten ontdooien. Je flessen waren wel helemaal schoon??(ik weet dat het een overbodige vraag is, maat ik zou het anders ook niet weten) Slaapt Sophie nog steeds zo lekker??? Lilly: hoe is het afgelopen nacht gegaan??? Missflower: wat fijn dat de bv zo goed loopt. Hoe gaat het verder met de kleine??? heb je een beetje rust 's nachts??? Cimu: is het niet een sprongetje ofzo??? Hoe is het vandaag gegaan??? Leuk een dagje shoppen in Maastricht. Bne er zelf nog nooit geweest maar wil binnenkort ook een keer met ml gaan en dan lekker samen met pvernachting. Zo ik heb een heerlijk dagje gehad voor mezelf. Met de kids gaat het supergoed op het kdv. Koen lacht de hele tijd en heeft helemaal niet gehuild vandaag. Alle flesen netjes op en lekker geslapen. Dat geeft toch wel een lekker gevoel voor als ik straks weer moet werken. We zijn ineens uitgenodigt door vrienden die in een huisje in Zeeland zitten of we morgen ook een nachtje komen met de kids. Ik ga zo maar even met ml overleggen.
@marieke: lekker he zo'n dagje voor jezelf en wat fijn dat hij het zo goed deed! ik zie er ook al tegen op dat kyran heen moet.. hij slaapt alleen als je hem bijv in de wipper op en neer wiegt of even op je arm en dan hopelijk dat je hem weg kan leggen.. zelf lukt me dit wel maar of hun dat doen en de tijd hebben?? Ja gaat wel goed snachts.. soms is het even lastig dat ie niet in zijn wiegje wil maar als dat goed gaat dan komt hij meestal 1x in de nacht maar vannacht kwam ie na half 12 pas om half 6 dus dat was wel lekker!!
@ Marieke, ik heb de volgende flessen die ik heb ontdooid in de ijskast ontdooid. Ook zuur, vreselijk ! De flesjes waar ik de melk in heb gedaan na het kolven zijn gesteriliseerd in de magnetron met zo'n machine speciaal daarvoor. Ik baal enorm en maak me zorgen hoe het zal gaan als ik straks ga werken, dan kolf ik op donderdag voor vrijdag en op vrijdag voor donderdag. Die laatste flesjes moeten dan ook in de vriezer ... als dat maar goed gaat dan. Sophie slaapt nog steeds de hele nacht door ! Heerlijk ! Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je mannekes ! Heerlijk ook even naar Zeeland, lekker uitwaaien ! @ Cimu, Maastricht is echt super. In een dag krijg je lang niet alle winkels gezien. Op het vrijthof kun je lekker zitten. Bij restaurant Mommus kun je heel lekker eten en zeer sfeervol. Het is een heerlijke stad ! Sophie heeft nog even honger ! Nog even aan de bak ! Ha ha ! xxx Nikki F
De Rapley methode Maar gaat mijn baby zich niet verslikken? Een begrijpelijke vraag waar veel ouders mee zitten. Het is echter aannemelijk om te stellen dat een baby minder risico op verslikken loopt als hij zelf bepaalt wat er zijn mond ingaat dan wanneer hij gevoerd wordt. Dit komt voornamelijk doordat een baby niet in staat is om bewust voedsel naar de achterkant van zijn keel te verplaatsen totdat hij geleerd heeft om te kauwen. De vaardigheid om te kauwen ontwikkelt zich pas nadat de baby geleerd heeft naar dingen te reiken en deze te pakken. In principe loopt een te jonge baby dus geen gevaar, simpelweg omdat hij het eten niet in zijn mond kan krijgen. Hierop doorgaand... de actie die wordt gebruikt om voeding van een lepel te zuigen nodigt er toe uit om dit direct naar achter in de mond te verplaatsen en zou dus mogelijk wel leiden tot verslikken. Dit betekent dus eigenlijk dat voeden met een lepel per saldo gevaarlijker is. Mijn ervaring; Ruben heeft zich nog nooit verslikt Mijn oppaskindje dat tot een jaar of 1 allen geprakt kreeg en toen een keer een stuk appel kreeg heeft zich wel eens heftig verslikt, maar dit kan ook toeval zijn natuurlijk. Jij en ik verslikken ons natuurlijk ook wel eens. Ik heb het als heel prettig ervaren om op die manier met voeding om te gaan. Het gaat dan gewoon heel 'natuurlijk'. De eerste keer dat Ruben fruit at zat hij bij me op schoot. Ik had voor mezelf een peer gesneden, hij greep mijn hand en trok die naar zich toe en sabbelde op de peer. Later kreeg hij zijn eigen stuk. Tja, het geeft een zooitje maar je kindje heeft zelf de regie en heeft nooit het gevoel dat voedsel hem/haar wordt opgedrongen. Oh, en ik heb heus wel eens wat geprakt of zo hoor, ik eet zelf ook wel eens appelmoes tenslotte. Maar ieder moet het voor zich weten natuurlijk, miljoenen baby;s krijgen potjes en prakjes en daar komt het ook goed mee uiteraard. Angst heb ik nooit gehad, als je goed naar je kindje kijkt, wat het kan en waar het aan toe is (en dat geld niet alleen voor eten natuurlijk) en het geen dingen geeft/laat doen waar het nog niet aan toe is dan kan er weinig mis gaan. In het kort: Als je kindje zelf kan zitten, het eten zelf kan pakken en in zijn mond kan stoppen dan kan hij het eten Als hij dat allemaal nog niet kan, dan is hij er dus ook nog niet aan toe. @all, hier nog steeds redelijk goede nachten. Soms komt hij 1x, soms 2x. Maar zo is het goed te doen. @marieke, wat fijn dat het zo goed gaat. Eindelijk ook een beetje rust in de tent voor jou! @missflower, ze zullen op het kinderdagverblijf toch wel ervaring hebben met baby's die in het begin wat meer aandachtnodig hebben? Ik zou he tin ieder geval aangeven zodat je niet gestressed op je werk zit. @nikki, wat vreemd van de melk, heb je al antwoord? @cimu, hier laatst ook zo'n dag gehad dat alles alleen maar frustratie opleverde, en veeeel drinken. Ik denk sprongetje en regeldag in 1. Maar je bent gelijk weer een stuk vermoeider na zo'n dag he. Nou, kindjes vragen hier aandacht dus ga gauw geven
Oh nikki, dat is lief van je, ik hoop ook dat we weer gelukkig worden. Het liefste samen hoor, maar als het niet anders kan....
Hèhè, ik heb het clubje terug gevonden! Dat was even zoeken. Wij zijn terug van Cochem, was best leuk, al was het park werkelijk uitgestorven, misschien waren 1 op de 5 huisjes gevuld. Ook de rest van de omgeving was nogal saai, want dat was toch meer op zomerse toeristen gericht, dus er was veel gesloten. Maar goed, het huisje was wel best en het was lekker rustig in het zwembad en zo'n klauterparadijsje, dat was wel weer een voordeel. Alletwee zijn ze verkouden geworden, dus de nachten zijn weer drama, ik ben gebroken. Net maar weer een paracetamol achterover gegooid. Robin is de meeste dagen droog gebleven en ze ging zelfs naar de grote w.c. als we onderweg waren! Haha, alleen in het zwembad ging ze plassen, zegt ze heel blij tegen me in de kleedkamer 'ik heb een plasje gedaan in mijn zwempak in het zwembad' .
@Nikki: gisterenavond deed mijn laptop het niet... Dus ik heb je tips niet meer kunnen lezen Maar Lifestyle heb ik gezien; daar was uitverkoop en het was behoorlijk druk! Niet te doen dus met 2 kids & de wandelwagen... We zijn lekker door de binnenstad gelopen. Thiago heeft Mac gegeten, wij hebben een (lekker vers) frietje gehaald op het marktplein. Thiago was zo druk (enthousiast) vandaag, dat het ons niet verstandig leek om in een restaurant te gaan zitten. @Marieke: ik denk ook een sprongetje... hopen maar dat het snel over gaat! Heerlijk dat het zo goed gaat met de kids! Genieten, toch?!? Zijn jullie nog naar Zeeland gegaan? @MissFlower: Thiago sliep als baby ook niet goed. Die legde ze op het kdv altijd in een hangmat in de box en wiegde hem zo in slaap... Hopen dat ze bij jullie daar ook tijd voor hebben. @Lilly: bedankt voor de Raply info, maar op een of andere manier voel ik daar niet zoveel bij... Misschien komt dat nog... @Jo: gelukkig dat wij in de zomer gaan Inderdaad; elk nadeel heb z'n voordeel: je hebt wel het zwembad / speeltuin voor jezelf!!! Maar het is inderdaad leuker als het wat drukker is! Jacinto is weer wakker, dus ga hem effe uit bed halen....
@ Jo, fijn dat je ons gevonden hebt ! @ Cimu, leuk dat het gezellig was in Maastricht. Druk is het er ook meestal, vooral op zaterdag ... @ Lilly, het moet natuurlijk wel vol te houden zijn samen, dat is zeker zo. Ik hoop voor je dat het helemaal goed komt ! Ik denk toch dat het aan de flesjes ligt dat de melk niet goed meer was. Ik had weer een flesje ontdooid en dat was een heel nieuw flesje en de melk was goed. Ik heb nu alle oude flesjes weggegooid en vandaag bij Prenatal 4 nieuwe gekocht. Hopen dat het nu goed blijft gaan. Groetjes, Nikki F
O ja, morgen is het kraamfeest, van 14.30 tot 17.30 ! Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen er zullen zijn en hoe het gaat ... duim maar ! Groetjes !
@Nikki, had je die flesjes geklofd toen je spruw had? Misschien dat het daar aan lag, al klinkt het inderdaad meer alsof het aan de flesjes zelf lag. Ik heb een paar dagen geleden nog melk uit de vriezer van 3 maanden terug gegeven en dat was nog helemaal goed. En ook die spruwmelk is nog goed, alleen breng ik die eerst heel kort aan de kook, anders begint het hele feest weer opnieuw. Veel plezier vanmiddag met het kraamfeest! @Veertje, wat een leuke foto met die grote verbaasde ogen! @Missflower, het is al een hele vent zeg! Bij sommige baby's zie je niet of het een jongen of een meisje is, maar die van Kyran heeft echt een jongensgezicht. @Marieke, fijn dat het goed gaat op het kdv, dan laat je ze toch makkelijker met een gerust hart achter. Nog naar Zeeland afgereisd? @Zomaar, een badpoeper, klinkt inderdaad omslachtig ! Hier is het pas 2 x gebeurd, allebei hebben ze een keer in bad gepoept en dat was inderdaad al een heel gedoe. Vannacht ging het redelijk, hij werd wel 2 keer wakker, maar met zijn speentje en wat heen en weer wiegen, sliep hij weer verder en vanmorgen was het een uur of 7 toen hij zijn voeding kreeg. Wat eten betreft, op vakantie heeft hij ook een paar dagen potjes gekregen. Hij eet meestal alleen zo'n klein potje (voor 4 maanden) en zelfs dat gaat nog niet altijd leeg. Thuis maak ik het zelf, dus ik weet eigenlijk niet precies hoeveel ik geef, het verschilt nogal per dag. 's Ochtends meestal 1,5 stuk fruit. Ik pureer het nog wel, Rapley of gepureerd heeft volgens mij allebei zijn voor -en nadelen. Luc is sinds een week of twee eenkennig en brult naar alles en iedereen die tegen hem praat of aan hem wil zitten. Ach ja, het hoort bij de leeftijd. Het is verder echt een knuffelkont.
@nikki, veel plezier op je kraamfeest vandaag! Hopelijk is he tdruk maar niet te TE druk Ik moet morgenavond weg dus ik moet kolven want ik heb door al dat gedoe helemaal niks meer....Ik ga maar proberen vandaag en morgen meerdere malen per dag wat te kolven.....en dan maar hopen dat het genoeg is....Ik hoef maar 2 uurtjes weg, maar wel precies die twee uurtjes van 7 tot 9 dat Job altijd veeeeeeeel en laaaaang drinkt.... Naja, desnoods moet papa hem maar bezig houden tot ik terug ben
@ Jo, het kan dat ik toen nog Spruw had ... daar dachten wij gisteren ook aan ... Kook je die melk voordat je het geeft of voordat je het invriest ? @ Lilly, dank je wel ! Ik ken dat nog van bij Thijs, dat gehannes om voedingen bij elkaar te krijgen. Veel sterkte meid ! @ Kraamfeest, ML is nu spullen en versiersels naar het zaaltje brengen. Ik ben heel benieuwd ! We zijn alle 4 verkouden ... balen ! Groetjes, Nikki F
@Nikki: ben heel benieuwd hoe het kraamfeest is geweest!!! Laat je snel wat weten? @Spruw&kolven: zit dat wel in de melk dan? Ik heb de laatste keer met spruw zo veel mogelijk gekolfd en uit een flesje gegeven. Ik heb wel elke keer de kolf & de flesjes gesteriliseerd (na elke voeding zeg maar). Kolven was namelijk niet pijnlijk, voeden wel! Nu zijn we er weer vanaf, gelukkig! Maar ik hoop niet dat hij het weer krijgt door de voeding in de vriezer.... @BV koken: gaan dan niet alle antistoffen kapot? @Slapeloze mama's clubje: afgelopen nacht was een ramp! Jacinto was wel elke 20 min wakker; ML is overal doorheen geslapen. Maar gelukkig mocht ik vanmorgen 3 uurtjes blijven liggen toen Thiago al op was! Heb ik toch een beetje bij kunnen slapen. Hopen dat vannacht beter gaat, want morgen kan ik niet uitslapen; ML moet werken en Jacinto moet naar CB om 9 uur. Thiago heeft thuis nog steeds geen luier om! Gaat echt bijzonder goed!!! Eindelijk Ben helemaal trots & blij!
Ja, spruw is een schimmel en die overleeft gewoon in de vriezer. Het moet geloof ik minimaal 80 graden verwarmd worden om het te doden, anders kun je zelfs na weet ik hoeveel maanden weer herbesmetten. Sommige schimmels blijven zelfs jaren leven. Ze raden eigenlijk aan om voeding die je kolft als je spruw hebt (of je kind) gelijk dezelfde dag te geven of weg te gooien. Maar ja, als je het even kookt of bijna kookt, zijn die schimmels ook wel dood. Er gaan ook wel een paar voedingsstoffen verloren, maar jammer dan, afgekolfde melk geef je toch vaak maar een enkele of hoogstens 2 a 3 voedingen op een dag, dus dat maakt niet zoveel uit (tenminste, zo denk ik ). Goed dat hij al de hele dag zonder luier loopt! Ik ben benieuwd hoe het hier morgen op de peuterspeelzaal gaat met de zindelijkheid. Tot nu toe heeft ze daar 2 x op het potje gezeten, maar niets gedaan. Op vakantie ging ze ook gewoon naar vreemde w.c.'s en op de grote pot, dus het zou wel fijn zijn als ze dat daar ook gaat doen. Alleen wil ik haar daar nog niet zonder oefenbroekje naartoe doen.
@ Cimu, ja, Spruw zit ook in de melk en de schimmeltjes gaan niet dood door invriezen. Uitkijken dus ! Kraamfeest: Het was echt een feest ! Zo veel mensen zijn gekomen ! Nichten die in Amsterdam, Haarlem en Utrecht wonen zijn zelfs helemaal ervoor naar Limburg gekomen ! Het was heel druk op momenten, en je hebt bijna geen tijd om met mensen te praten maar het was wel super ! Sophie heeft in de reiswieg gelegen vanaf het begin (14.30) en viel geregeld in slaap, lekker met haar duimpje in haar mondje. Om 17.00 wilde ze niet meer in de reiswieg en heeft ze het laatste half uurtje gezellig bij mij op de arm alles bekeken ! Thijs heeft super gespeeld met alle andere kindjes. Het was erg geslaagd ! Nu ben ik moe ! xxx Nikki F
Jaaaahhhhh!!!! Ik heb alles bijgelezen en jullie weer gevonden!! We zijn vrijdag teruggekomen uit nieuw Zeeland. Het was erg mooi en de camper beviel erg goed. We hadden niet echt super weer, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben niet erg veel gewandeld, na een uur hadden we het meestal wel weer gehad met ons eigenwijze peutertje die moeie benen had en in de rugdrager wilde en daarna nog 3 uur kon rennen en springen in de speeltuin... Joris was echt supermakkelijk, die hoor je echt nooit klagen. Zo meer, nu is hij natuurlijk wel aan het klagen.... Kan ook morgen worden want de stroom gaat er zo van 7 tot 18 uur af
@Nikki, fijn dat het kraamfeest een succes was! @Kaatjesmam, haha, Karlijn is liever lui dan moe , zo'n kind was ik vroeger ook hoor, op al die fwandelfoto's zit ik in de rugdrager, mijn vader kreeg er haast een hernia van. Ik had gewoon een enorme hekel aan wandelen, voor leuke dingen had ik energie zat! Ik ben 2 keer in Nieuw Zeeland geweest, heel mooi land. Beide keren had ik pokkeweer. Waar ben je allemaal geweest? Hier een waardeloze nacht achter de rug. Luc werd constant wakker. Zijn neus zit compleet verstopt, ondanks de neusspray en hij hoest behoorlijk. Eerst in zijn wiegje geslapen, toen tussen ons in en de rest van de nacht samen met mijn man op de bank. Nu wou hij ook geen borstvoeding, maar hoe verder we op de dag zijn, hoe moeilijker hij drinkt, dan is hij gewoon te snel afgeleid, dus dan mag ik straks zeker nog kolven ook. Vanmiddag werken, volgens mij val ik gewoon halverwege in slaap.
Hoi meiden, ik moest jullie even zoeken, maar heb jullie weer gevonden, ik wilde zo graag mee kletsen afgelopen weken, maar onze laptop is er een paar dagen na de geboorte van Roos mee opgehouden, nu hebben we een tijdelijke computer, maar die kan deze site nauwelijks aan, dus ik lees wel mee, maar kan niet zoveel reageren. @lilly: ik hoop dat jullie er samen uitkomen op welke manier dan ook, zo lang je nog niet zeker bent over wat je moet doen, dan zou ik het maar even op z'n beloop laten. Probeer naar je eigen intuitie te luisteren, dat verteld je wat je het liefste wilt. Ik hoop dat het mw voor jullie allebei vruchten af zal werpen. @slapeloze nachten: hier ook regelmatig gebroken nachten, Roos is redelijk stabiel, maar af en toe heeft ze wel eens een nachtje er tussen zitten en dan wilde ik dat ik flesvoeding gaf , gelukkig gaat BV helemaal goed, vorige week donderdag voor het eerst bij het CB geweest en ze is nu al 3605 gram en 53 cm lang! @Zomaar: heb je je draai een beetje kunnen vinden met je 2 mannetjes, aan je posts te zien gaat het je goed af, petje af voor jou! @een 3de: Voor mij voorlopig niet, maar ML heeft daar nu geloof ik hele andere gedachten over, hoe zeker hij was voor de komst van Roos dat zij de enige zou zijn, zo omgeslagen is hij nu, wat hem betreft zou er nog wel 1 bij mogen over een paar jaar. Nu ben ik het die het wel mooi vind geweest, mijn zwangerschap zou ik niet graag overdoen en dan vooral hoe hij daar mee omgaat, verder vind ik 2 kids ook gezellig, ik zeg niet dat er absoluut geen derde in zit, maar ik wil eerst genieten van deze kleine meid. Voorlopig komt er bij mij weer een mirena. @ll: ik heb de lijst even opgezocht uit ons vorige topic die pas ik even aan en dan plaats ik hem een keer, altijd om aan het begin van een topic de lijst met namen te hebben. Nou ik ga proberen af en toe te reageren, maar Roos is sinds gisteren wat ziekjes en komt daardoor om de 2 uur om te drinken, het is dan lastig combineren met huishouden, noa uit school halen en hier posten. Misschien tot straks.
Bevallen van de 2e Funny - 1e Dylan 10-02-'06 - 2e Finn 17-04-'09 (uitger. 15-04-'09) Patje - 1e Femke 12-06-'07 - 2e Pim 30-06-'09 (uitger. 16-06-'09) Marlieke - 1e Marciano 13-06-'07 - 2e Dominique 02-07-'09 (uitger. 29-06-'09) Carla1980 - 1e Kyra 03-03-'07 - 2e Dinja 09-07-'09 (uitger. 11-07-'09) Jo79 - 1e Robin 01-08-'07 - 2e Luc 16-07-'09 (uitger. 06-07-'09) Cimu27 - 1e Thiago 02-08-'06 - 2e Jacinto 21-07-'09 (uitger. 21-07-'09) Zomaar - 1e Noah 06-11-'07 - 2e Levi 29-07-'09 (uitger. 11-08-'09) Kaatjesmam - 1e Karlijn 10-02-'07 - 2e Joris 10-08-'09 (uitger. 20-08-'09) Velobabe - 1e Keano 30-06-'07 - 2e Jamie 25-08-'09 (uitger. 18-08-'09) Lilly - 1e Ruben 20-03-'07 - 2e Job 31-08-'09 (uitger. 03-09-'09) Anniek - 1e Kyana 05-03-'07 - 2e Devin 15-09-'09 (uitger. 18-09-'09) Andi - 1e Gabriël 27-02-'07 - 2e Kyrian 20-09-'09 (uitger. 16-09-'09) Veertje - 1e Stijn 07-01-'07 - 2e Lisa Sofie 24-09-'09 (uitger. 22-09-'09) Djezelf - 1e Jonathan 10-01-'07 - 2e Daniël 29-09-'09 (uitger. 27-09-'09) Marieke81 - 1e Cas 10-01-'08 - 2e Koen 19-10-'09 (uitger. 25-10-'09) NikkiF - 1e Thijs 10-10-'06 - 2e Sophie 13-11-'09 (uitger. 04-11-'09) Carolien82 - 1e Naomi 28-10-'05 - 2e Elise 27-11-'09 (uitger. op 27-11-'09) Missflower - 1e Danischa 19-03-'07 - 2e Kyran 04-12-'09 (uitger. 04-12-'09) Runner - 1e Ruben 20-02-'07 - 2e Jonathan 22-12-'09 (uitger. 18-12-'09) Justfem - 1e Noa 26-09-'01 - 2e Roos Joan 24-12-'09 (uitger. 06-01-'10)