En weer verder: @Jo; Jeetje Jo; iets laten vallen.....nee dat doen andere kinderen noooooooiiiiit en zeker niet die van mij!!!!!! Ik moet Karlijn trouwens nu nog leren dat ze haar in NL verstaan als ze iets over andere mensen hardop zegt. Wat een grote babies hebben jullie allemaal. Joris was met 6,5 maand 7,5 kilo. Nu gaat het wel hard volgens mij, omdat hij de hapjes allemaal wel erg lekker vindt, maar toch. @Zomaar; ik ben er weer in juni, maar spreken jullie maar lekker af, ik denk dat ik best druk ben die eerste tijd (huis verkopen en kopen, school zoeken, kinderopvang regelen, baan zoeken en dat voor een verwende expatvrouw die niks gewend is...) @Nikki; fijn dat het nu eindelijk opgelost is. Wat een gedoe zeg. Lekker MT inderdaad. Hoe is het met de huizenjacht? De Q-koorts moet ik me ook eens in verdiepen. Geen idee wat dat inhoudt. Nog snel even googlen voordat definitief de stekker uit Google gaat hier in China... @Lilly; hoe gaat het nu met je? Wat slopend dit voor je. Ik hoop zo dat er snel verandering in komt. Het liefst natuurlijk doordat ML het licht gaat zien!! Maar je kunt het hoor alleen! Volgens mij ben je supersterk! Hier wordt vandaag dan toch hopelijk eindelijk de knoop doorgehakt van de baan. Wordt het R'dam of A'dam.......spannend.
@Zomaar: leuk, Bambi! Wat lief van Funny zeg. Hollands Welvaren... Ja, hier ook. Ach ja, mensen vinden dat altijd nodig om te zeggen. Net zoals 'Zo, jij ziet er gezond uit!' eigenlijk betekent; zou je niet eens gaan lijnen? Ach ja... ik geniet nog even van het babyvet @April afspreken... Wij zijn al aan het plannen in de 2e helft van mei . Ik wwet dus niet of ik het red. Ook omdat ze in april hier aan de slag gaan met het bestraten van onze tuin etc. Maar goed, prik maar een datum en dan zie ik wel of ik kan. @Jo: nou, mijn kind zou zoiets ook nooit doen!!! Jeetje zeg. (zie dat Kaatjesmam ook zo'n voortreffelijk kind heeft) Tuurlijk kan dat iedereen overkomen! En kinderen zeker! Brulavond; vannacht is het gelukkig goed gegaan. Gisterenavond om half 9 laatste fles. Vannacht heeft hij wel een beetje gemopperd, maar is zelf weer in slaap gevallen. Tot 6:15 uur. Maar goed, dan is ML op (douchen/aankleden) en daar worden de kids meestal wakker van. @3 jarige winkeldieven: wist niet dat het zo snel al aan te leren was! Bedankt voor de tip (p.s. ik zou mijn zoontje ook niet uit laten kleden op verdenking van winkeldiefstal! Zijn ze helemaal gek geworden!). @Nikki: YES! Eindelijk geregeld! Mooi! En ach, wegtoveren: als dat alles was... Zou af en toe best lekker zijn; even 5 min pubertje wegtoveren, haha. @Q-koorts: via Q-koorts in Nederland kwam ik op de site van RIVM. Daar staat een kaart met waar Q-koorts voorkomt (http://www.rivm.nl/cib/binaries/gebiedskaart100225_tcm92-65083.pdf). Deze kaart is van 26-02-2010. Volgens mij zit je dus veilig op Texel, of heb ik iets gemist? Vandaag zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd voor de wet... Dus vanavond gaan we met z'n allen (zusjes+aanhang+kids+ouders) uit eten. Ben benieuwd! Tot morgen dus maar
Hi meiden, Zomaar... beetje laat (ligt al maanden in de kast) maar het bederft niet. Het is je zo gegund! Jammer dat je zover weg woont want we hadden elkaar mooi kunnen helpen... wat betreft afspreken: Gezellig!! 17 april wordt Finn een jaar dus dan kan ik niet... (Alweer 1 Jaar... WHAAAAA!!!!) sm... gisteren behoorlijke aanvaarding met d'r gehad.. bij ons is het zo dat ik beter met haar kan opschieten dan Menno maar m'n vriendin zal het nooit worden. Wel aardig uitgesproken (zover mogelijk)... Moeten jullie eens voor de gein kijken op internet AT5 over een roofoverval in Amsterdam en daarna in Oostzaan opgepakt. Dat was in de tuin van onze buren!! Gisteravond min. 20 politiemensen, helicopter, honden etc etc. 1 opgepakt uit de tuin en 2 ontsnapt. Ons stukje van de straat is doodlopend en dat wisten die gasten niet... Helemaal afgezet!! Sensatie joh!!
Veertje... gaat zo snel! (soms een beetje te snel) Ben een beetje emo dus ga bijna huilen als ik denk dat dan officieel de baby tijd voorbij is!
kijkt stiekem om het hoekje.............. ben ik nog welkom.................. ik heb jullie verwaarloosd............. maar ik ben er weersorry, ik kom jullie ook weer lastig vallen. Na twee lastige en emotionele weken, wil ik het even achter me laten en lekker weer een beetje mijn normale leven oppakken. Funny: jeetje, alweer 1 niet normaal hoor. Ik weet nog dat je hier schreef dat je bevallen was van Finn. Lijkt nog helemaal geen jaar geleden. Zomaar: gezellig!!! Ich bin dabei zeg maar wanneer. Gepke: welkom hier Verder zal ik straks even rustig terug lezen.
@funny, kan me voorstellen dat je er emo van word.. Ik heb al moeite met de kinderwagen ombouwen, ik kan het gewoon niet, het gaat gewoon veels te snel.. Gelukkig heeft ze nog 4 cm over in de bak (arme meid moet gewoon in de bak blijven liggen omdat ik er nog niet aan toe ben)
@Funny, wat een toestanden zeg in jullie straat, ik zal straks eens even kijken op internet. Wij hadden toen we nog in een portiekwoning woonden in DH eens een politie-inval. Ik zit lekker te computeren en de deurbel gaat, dus ik zeg tegen mijn man 'hee, er staat een politiewagen voor ons huis', nou, gelijk 4 agenten naar binnen toen we open deden. Ze hadden een tip gekregen dat er op ons adres een man en een kind zaten ondergedoken. Jaaaa, whatever . We kregen nog een foto te zien van die man en het kind en toen dropen ze weer af. Wazig. Finn al 1 jaar, ongelooflijk, het gaat zo snel! @Zomaar, Luc was natuurlijk bij de geboorte al zo'n flinkerd, hij groeit nu wel meer in verhouding, maar goed, het is geen sprietje natuurlijk. Ik moet zeggen dat vooral mensen die zelf altijd erg met lijnen bezig zijn, commentaar gaan leveren over het figuurtje van je kind. Al vind ik dingen als 'het gaat hem goed of Hollands welvaren niet zo erg, dat zeg ik zelf soms ook, maar dan gewoon positief. Wel als ze echt gaan zeuren of hij wel in verhouding is of volgens het CB niet te zwaar (wat boeit het je?). Als ze zeggen 'hij is wel stevig hè? Dan zeg ik 'ja, heerlijk hè, zo'n lekker ventje'...vaak houden ze dan gelijk hun kop wel. Oh, data in april, tot nu toe kan ik op de meeste dagen wel, alleen niet op de 10e. @Cimu, hoe was het etentje? @Kaatjesmam, oh, ik ben benieuwd wat jullie nieuwe stek wordt! @Veertje, dat is wel heel erg dat ze zo'n kleintje in de Hema uitkleden! Op Schiphol gingen ze haar trouwens fouilleren toen ze 10 maanden ofzo was. Vond ik ook al erg vaag. @Lilly, alles goed? Vannacht een heerlijke nacht achter de rug, Luc hebben we pas om kwart voor 7 uit bed gehaald. Ik werd sinds heeeeel lange tijd gewoon eens wakker van de wekker i.p.v. een kind. Geweldig. Gisteren nog een keer borstvoeding gegeven, want toen was hij lekker rustig en ik had wat lichte stuwing, misschien was dat de laatste keer 'live', wel een gek idee.
Veertje: voordeel van bugaboo, dan kunnen ze evt tot 9 maanden in de reiswieg blijven liggen. Ik had een quinny, maar volgens mij past Koen daar nu al niet meer in haha. Je mag anders wel ff mijn wagen lenen Jo: jee. wakker worden van de wekker. Ik kan me het ook niet meer herrinneren. Ik hoop dat wij ook snel in die fase komen. Koen komt min 1x per nacht, maar met speentje is het weer goed. Maar ja je moet toch je bed uit..... Over emo gesproken. Twee vriendinnen van mij zijn zwnger en ik kan er soms wel jaloers op zijn. Ik wil echt geen derde meer, maar het is zo raar dat je weet dat deze fase nooit meer terug gaat komen. Als ik Cas zo zie, dan denk ik echt wat een bink alweer. Heel leuk hoor, maar die fase waar Koen in zit is toch ook nog heel leuk. Ach af en toe zal je wel van die fases hebben
@ Zomaar, wij zijn inderdaad ook op deze reden al heel lang niet meer naar de kinderboerderij gegaan ... misschien de ggd maar eens bellen ...
@ Kaatjesmam, we zijn nu even alleen op zoek naar een huurwoning omdat de tijd dringt. Vandaag zijn we weer gaan kijken, morgen horen we of de mensen accoord gaan. Spannend ! @ Cimu, ja, gelukkig is het geregeld ... eindelijk ! Soms denk ik dat Thijs weer "de oude" is (lees: de Thijs van voor 13-11-2009) maar geregeld zie ik toch weer van die rare dingen ... ik ben veel thuis bij de kinderen en ben ook best streng als hij rare dingen doet. Nu zegt hij dat hij alleen nog maar pappa's vriendje is ... heerlijk ... Bedankt voor de q-koorts link ! Proficiat ! Ik hoop dat je een leuke avond hebt ! @ Funny ... kan me je emoties heel goed voorstellen hoor ... ik vind de baby-tijd zo heerlijk ... @ Marieke, bij mij is het nog erger ... als ik zwangeren zie of hoor dat iemand zwanger is kriebelt het al weer ... we weten het nog niet ... Fijn dat je er weer bent ! Wat een heerlijke mannekes zijn het ! Ik ga slapen nu ... Sophie heeft afgelopen nacht gespookt ... Groetjes, Nikki F
Goedemorgen dames, Wij hebben een heerlijk etentje gehad gisterenavond! Het was wel wat laat geworden (reden na 9 uur weg en moesten nog ruim 1 uur rijden). Thiago is de hele weg wakker gebleven, maar wel superlief geweest in de auto. Gevolg was wel dat beide mannetjes vannacht erg onrustig waren (oververmoeid denk ik). Maar goed, vandaag maar een dagje rustig aan! @Marieke: welcome back @Funny: het lijkt nog zo kort geleden dat jij als eerste beviel... En nu zijn we allemaal al bevallen... En mag jij als eerste de 1ste verjaardag gaan vieren! Spannend hoor! Zo, Thiago wil aandacht. Misschien tot straks.
@marieke, zo een wagen moet ik ook hebben Zo stijn naar de psz brengen en dan ff snel het huis opruimen en ff lekker niks doen
Zo ben ik weer even.. pfff was toch makkelijker om online te komen toen Roos nog gemaakt moest worden @zwangeren en een derde: in onze omgeving zijn er ook een hoop zwangeren en ik vermoed dat mijn zusje en mijn zwager ook bezig zijn, maar helemaal zeker weten doe ik dat nog niet. Ergens kriebelt het ook al weer een beetje, maar aan de andere kant als ik dan bedenk hoe de afgelopen zwangerschap is verlopen zowel emotioneel als lichamelijk dan moet ik er toch nog erg goed over nadenken of ik dat nog wel een keer zou willen. Aan de andere kant als ik zie hoe groot Roos al weer wordt en hoe leuk het is dan denk ik zou toch nog wel een keer leuk zijn, dus helemaal een derde uitsluiten dat doe ik niet. @Zomaar: Met ML gaat het goed, dat wil zeggen we hebben het allemaal redelijk op een rijtje, maar veel is er niet veranderd in zijn doen en laten en of ik dat mijn verdere leven zo zou gaan volhouden, dat denk ik niet, maar voor nu voel ik me happy en hij is een geweldige vader. Ik zie het maar zo je hebt met iemand een relatie zolang het leuk is en werkt, op het moment dat het dreigt mis te gaan, moet je samen evalueren of er nog meer uit de relatie te halen valt en of je beide bereidt bent die energie er in te stoppen. Een uur en een kwartier, da's ook niet ver, tja ik rij regelmatig naar a'dam en groningen dus valt best mee die afstand. Lijkt me leuk om een keer wat af te spreken, maak anders even een afspraak aan bij afspreken dan kun je wat mogelijke datums aanmaken en kan iedereen aangeven wanneer ze zou kunnen en dan kun je kijken wanneer iedereen of bijna iedereen kan. Moet iedereen alleen wel even zijn emailadres aan je pb-en @Lilly: Wat ik je mee wil geven, je kunt het ook zo bekijken als je de knoop doorhakt verlies je misschien wel je partner, maar dan hou je wellicht wel een vriend voor het leven over. Het risico van bij elkaar blijven is dat jullie beide niet gelukkig zijn en dat jullie jezelf jaren bezorgen waarin jullie beide ongelukkig zijn en het leven is veel te kort om ongelukkig te zijn, uiteindelijk loopt het dan misschien ook stuk en kunnen jullie niet meer met elkaar door 1 deur. Verdriet zul je hebben als je er een punt achter zet en ik ga ook niet zeggen dat het alleenstaande mama bestaan altijd geweldig is, er zijn ups en soms ook veel downs, maar het voordeel is wel dat je vanuit een uitzichtloze situatie waar je het gevoel hebt stil te staan, je naar een situatie gaat waar je de eigen touwtjes weer in handen hebt en je de gelegenheid hebt om door te groeien naar een situatie waarin jij op nummer 1 staat en dan kom je wellicht op een dag iemand tegen die je wel weer ziet voor wat je waard bent en je wel de liefde geeft die je nu niet meer krijgt. Voor je jongens is het ook een fijner bestaan om een mama te hebben die lekker in haar vel zit. Geef jezelf tot aan een bepaalde datum om een besluit te nemen, want dat is makkelijker om een besluit te nemen (anders blijf je uitstellen en hoe je het ook went of keert er is nooit het juiste moment om een punt achter een relatie te zetten). ML gaat het besluit niet voor je nemen, mannen zijn niet zo sterk in het nemen van besluiten, daarvoor hebben ze toch echt een vrouw nodig. En onthoudt je hebt een heleboel vriendinnen hier op het forum die je vast allemaal willen steunen en helpen als het nodig is, ik ben er iig 1 van @Funny: al weer bijna 1!!! Lijkt nog pas geleden dat ie geboren werd. @Marieke: Wat een leuke foto! Echt een stel binkies. @Kaatjesmam: Pernis, is ook leuk kom je bij mij in de buurt wonen, hoewel in Pernis zelf zou ik dan niet gaan wonen. Maar genoeg leuke andere plaatsen in de buurt. Zal wel wennen voor je zijn zo Expad-vrouw af te worden. @NikkiF: gelukkig dat het nu opgelost is op je werk, vervelend blijft het wel dat je er als vrouw zo voor moet vechten, terwijl het zo iets natuurlijks is. @de rest ik lees straks even verder. Moet even verder hier. Roos is gisteren voor het eerst officieel op de pasfoto gegaan, was en heel gedoe, maar het is gelukkig, wel een raar idee dat ze een eigen paspoort krijgt. Nou tot zo.
Marieke, ben zelf ook een paar mnd /wk niet geweest ... dus begrijp het wel hoor.. ihiihii. Gezellig dat je er weer bent! Veertje, het is beter om Finn 's ochtends een bordje pap te geven maar ik vind het nog zo fijn om hem 's ochtends bij me in bed een fles te geven... doe het lekker toch volgens mij was Finn ook 7 mnd of ouder dat ik de wagen ombouwde.. Nu zit hij voor op de fiets en loopt rond de tafel.. ML wil echt geen derde en ik was er voor 95% uit dat ik ook niet wilde maar ik heb zo genoten van het afgelopen jaar dat ik steeds meer ga twijfelen. Heb nog niks verkocht (qua kleding en spullen). Heb een spiraaltje en als die over 4,5 jaar eruit moet neem ik de beslissing of ML zich laat helpen. Justfem, bij ons zijn de jongens bijgeschreven in het paspoort.. allebei dat ze ong. 3 mnd waren!!! Hoe is het met Noa? Grote zus? Niet alleen Finn wordt groot maar Dylan ook... vanmiddag voor het eerst AF bij een meisje uit z'n klas. Zomaar... prik maar een datum!
Nikki, En? kunnen we 'gewoon' naar de kinderboerderij? Dylan is morgen vrij van school dus wil wat leuks met ze gaan doen... marieke, wat een mannetjes zeg! Leuke foto! Cimu, in ons 'oude' clubje waren er veel meer die eerder zwanger waren dan ik maar zijn nooit mee verhuisd naar ons nieuwe clubje.. jammer maar ik heb jullie Denk de afgelopen dagen ook veel terug aan m'n laatste wk zwangerschap.. vond het echt niet leuk meer terwijl ik af en toe weer verlang om zwanger te zijn (wat zitten we toch complex in elkaar ..)
Hallo allemaa, heb alles bijgelezen en heb een spiekbrief gemaakt. zomaar: sorry, fijn dat het juist wel heel goed met je gaat! gaat het a bter met de blasontsteking? ikkif fijn dat het kolven nu geregeld is. Qkoorts: hier zijn de dieren die het kunnen krijgen ingeent bij de kinderboerderij dus hier kunnen we gewoon gaan. Lijkt mij ook raar ene bevalling met iedereeen in een apart pak. Is dat kind dan besmetelijk, kan mij er geen voorstelling van maken. Cimu: fijn dat het etentje goed gegaan is. Zijn d ekids alweer bijgekomen van ht etentje na een dag rustig aandoen? veertje; vreselijk dat ze zo en kind uit kleden, moet dat niet achter gesloten deuren? is zowie zo al vreemd dat ze een kind onder de drie verdenken. En baby's worden ook gefouilieerd. Is mij dus ook een raadselwaarom., maar ja wat moet moet. Jo79; scherven brengen zekr geluk! lekker wakker geworden van de wekker, hier meestal voor de wekker al wakker, maar niet van Luuk. NOu ik duim voor je voor nog zo'n fijne nacht Marieke;stoere foto! derde; nee hier niet. Ik ben zo ziek dat ik aan de sondevoeding moet de hele zwangerschap. En nu hebben ze gezegd dat ze bij een derde mij niet kunnnen zeggen of ik ooi weer zou kunnen eten na de zwnagercshap en dat risisco loop ik dus niet. Ik geeit nu dubbel, maar moet wle uitkijken dat ik Luuk niet te klein wil houden. fijne avond
@Funny, wat een sensatie bij jou in de straat zeg! Sorry, was niet op CNN dus niet echt meegekregen...En jee een jaar alweer. Wat gaat het snel en wat zijn we al lang aan het kletsen. @Marieke, hoe gaat het nu met je? En met je vriendin? Kan me ook voorstellen dat je het er misschie even niet over wilt hebben en hier even "dom" over babies lullen. Mag allemaal. Ik hoop alleen dat het goed met je gaat! En ja; ik ben soms ook wel een beetje jaloers als anderen zwanger zijn, alhoewel ik op dit moment echt geen 3de wil. Heel dubbel. Vooral dat definitieve is niet leuk. En Joris is zo'n lekker mannetje, daar wil je er wel meer van. Maar ja ook lieve schattige Jorisjes worden peuters en pubers...... @Justfem; ja graag tips waar we wel moeten wonen!!! Grappig he die babies op de pasfoto. Joris moest al toen hij 2 dagen oud was. Ziet er niet uit, maar ja hij moest toch echt de grens over. @Gepke; mmm...lekkere zwangerschap heb je gehad dan! Het wordt dus Pernis en ik ben nu lekker op Funda aan het kijken. Ik denk dat het ergens tussen/bij Den Haag/Leiden wordt, zodat we niet weer hoeven te verhuizen als z'n volgende baan bij Shell in A'dam is. Maar goed ik loop weer op de zaken vooruit. We hebben nu nog een huis in A'dam die we zo snel mogelijk willen verkopen. A'dam-Pernis is echt veel te ver, dus ik weet ook niet of we daar zelfs tijdelijk gaan wonen of eerst wat huren. Even onze spaarcenten er doorheen jagen!Aan de ene kant zou het wel lekker zijn, want we hebben echt een superleuk, schattig huisje, maar wel echt klein met 2 kids. Jammer dat ik niet even heen kan vliegen om het nu te verkopen, maar ik zie een vlucht met 2 kids niet zo zitten. Gisteren lekker met beide kids in het opblaasbad op het balkon gezeten. Echt leuk! Ik wil nu ook naar buiten want het is zulk mooi weer!!!