Kaatjesmam... geniet nog maar even van het zonnetje! Weet je al wanneer jullie deze kant opkomen? Wat een geregel zeg! Waar in Adam hebben jullie een huis? Niet op CNN????? Valt dat tegen zeg! Kan je op www.at5.nl? daar staat het op.. je ziet zelfs onze voordeur (en mij nog net niet uit het raam hangen.. ahahah) Gepke, ik dacht dat ik het 'zwaar' had met m'n 18 wk ziek! Heb met de 1ste net niet in het zh gelegen maar was op het randje! Bij mij is het ook meer dat ik denk: heb 2 gezonde mannetjes (met beide hoop meegemaakt), moet het lot niet tarten. Denk dat ik vanmiddag ff naar de ballenbak ga. Dylan is vrij en het is niet echt lekker weer en wil ook niet de hele dag binnen blijven.
Goedemorgen! Ik ga heel ff ego reageren en dan hopelijk later op jullie reageren hoor! Ruben is morgen jarig dus heb t druk met poetsen en taarten etc. Ml en ik hebben de afgelopen dagen veel gepraat. Ik trek dit niet langer en dat heb ik ook aangegeven. Ik wil dat hij nu een besluit neemt. OF hij gaat er helemaal voor en dan wil ik dat ook merken, of we stoppen er nu mee en we gaan alles zo goed mogelijk regelen. Hij gaat aankomende week weer een paar dagen weg en heeft me belooft echt goed bij zichzelf te rade te gaan. En ik ben van plan hetzelfde te doen. Want ook ik weet niet of ik nog wel met hem verder wil. Ik heb ook besloten om een baan te gaan zoeken. Het gastouderschap vind ik ontzettend leuk nu, maar niet als ik er alleen voor kom te staan. En dat heeft me aan het denken gezet. Ik wil de zekerheid en de rust van een vast inkomen terug. Hoezeer ik ook bij mijn kinderen wil zijn ik denk toch dat dit het beste is. Ik wil ook voorkomen dat ik in de bijstand terecht kom en elke cent moet verantwoorden. Daarnaast wil ik daarmee voorkomen dat ik een beetje wegkwijn als ik straks alleen ben met de kids. Ik hou van ze, ben gek op ze maar snak ook naar een normaal gesprek en sociale contacten. Ik heb vroeger veel in winkels gewerkt dus daar wil ik voor nu een baan in gaan proberen te vinden zodat ik 1 dag op zaterdag kan werken en de kids dan bij hun papa zijn, of we nou samen zijn of niet. We waren er al uit dat als we scheiden we de kinderen nog te klein vinden voor een heel weekend logeren maar ik vind continuiteit in het contact wel heel belangrijk. Nu nog hopen dat het lukt natuurlijk want de tijd is niet ideaal om te solliciteren en ik ben ook de 30 al gepasseerd, iets dat niet in elke winkel gewaardeerd wordt MAar goed, de zorg is ook nog een optie, en daar is ook meer werk in te vinden, alleen vind ik dat nu ff te zwaar en ik wil ook liever geen ploegen en een beetje een stressloze baan totdat alles weer op de poten is. @justfem, alles wat jij zegt daar ben ik het volkomen mee eens. En je mag best weten dat ik ff een traantje moest wegpinken bij je laatste opmerking Hoe dan ook, ik ga me richten op het vinden van werk, maar nu eerst de verjaardag van mijn lieve kleine vent!!
@Funny; we komen begin/halverwege juni. ons huis staat in Amsteldorp, Watergraafsmeer. @Lilly; Moeilijk maar goed hoor dat jullie een besluit gaan nemen. Dit is zo slopend voor je! En heel verstandig dat je een andere baan gaat zoeken. Ik denk dat je het wat beter kunt blijven relativeren als je er een paar dagen per week even "uit" bent. Een vriendin van mij (ook 30+) heeft een tijdje geleden een hele leuke baan in een kinderkledingwinkel gevonden. Het blijft natuurlijk lastig, maar wie weet. Dat lijkt me ook echt iets voor jou (alhoewel je volgens mij ook een super gastouder bent). Maar we kunnen in ieder geval lekker samen solliciteren, gezellig!!!
@kaatjesmam, ja ik ben ook een goede gastouder Maar dat ben ik ook omdat ik er veel tijd en energie insteek. zorg dat alles schoon en netjes is, ze krijgen bio fruit, we gaan naar buiten, ik verzin activiteiten, kortom ik werk echt heel hard voor niet zo heel veel geld en dat breekt me soms wel op. Nooit eens de boel de boel kunnen laten want de volgende dag komen weer kids. Of een daggie geen boodschappen doen als het ijzelt want er komen weer 4 kinderen eten etc.... Nee, hoe meer ik erover denk, hoe meer ik overtuigd raak En das zeker gezellig, samen solliciteren. Wat voor baan wil jij?
@Lilly: Heel veel succes met het nemen van jou besluit, wees niet alleen hier "ego" maar ook tegenover je man en kies vooral wat het beste voor jou is. Hem zich gelukkig laten voelen, dat lukt je toch niet, dat moet hij zelf voelen, jij kunt alleen voor je eigen geluk zorgen, laat je angst voor het onbekende niet de reden zijn om iets voort te laten duren, als je goed naar je intuïtie luistert weet je wat de juiste keuze is. Ik ken je man niet persoonlijk en ik hoor ook alleen jou kant van het verhaal, maar voor mij klinkt het als het begin van het verhaal van mijn vader en moeder, mijn vader die uiteindelijk na 24 jaar een punt achter het huwelijk zette omdat hij verliefd geworden was op iemand anders, omdat hij al 10 jaar niet meer 'gelukkig' was met mijn moeder, en mijn moeder die achterbleef met het feit dat ze er eigenlijk al veel eerder een punt achter had moeten zetten ipv elke keer maar weer van alles proberen om te zorgen dat mijn vader gelukkig was. Nu 10 jaar na de scheiding is mijn moeder vrijgezel maar gelukkig, mijn vader is na verschillende relaties nog altijd zoekende naar het geluk en heeft zelfs al meerdere malen laten blijken spijt te hebben van zijn keus 10 jaar geleden, maar nu wil mijn moeder hem niet meer. Ze zijn nog wel goede vrienden, doen ook dingen samen met mij en hun kleinkinderen. Tja 'Je weet niet wat je mist tot ze er niet meer is' is natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Maar helaas mannen denken nog weleens dat het gras groener kan als dan dat ze het nu hebben en als wij vrouwen ze niet aan hun verstand kunnen krijgen dat dat niet zo is, dan zullen ze dat zelf moeten ervaren en ervoor op de blaren zitten. Geniet in iig van de verjaardag van Ruben en heel veel succes met het vinden van een baan. Ik hoop dat je snel wat vind. Aan hoeveel uur werken denk je? @Funny: Noa is echt een super grote zus, ze is zo trots Ze vind dat er ook nog maar een broertje bij moet komen @Gepke: Welkom nog, helemaal vergeten bij mijn vorige post Vervelend dat je zwangerschap zou rot is verlopen, ik kan er helaas over mee praten, bij mij is ook gezegd dat het zo kan zijn dat het bij elke zwangerschap erger wordt. Het idee alleen al, weer 9 maanden een relatie met de w.c. en geen medicijnen die bij mij werken staat me dan ook het meeste tegen bij het idee van een derde. Als Noa en Roos qua leeftijd dichter bij elkaar hadden gezeten had ik dan ook absoluut niet meer gedacht over een eventuele derde, nu zou ik het voor Roos leuk vinden als ze een broertje of zusje zou hebben die niet zoveel scheelt (vooral ook omdat ik dat bij Noa ook altijd heel jammer heb gevonden dat ze geen maatje had). Dat ik bij een volgende zwangerschap weer zo ziek zou worden, weet ik bijna zeker, alle 3 mijn zwangerschappen heb ik het gehad. Jouw keus kan ik dan ook heel goed begrijpen. Ik heb het altijd wel een soort van oneerlijk gevoel gevonden dat vrouwen zoals wij met die extreme klachten, eigenlijk niet zo makkelijk kiezen voor nog een kind. Ben dan toch wel een klein beetje jaloers op de vrouwen die helemaal geen klachten hebben als ze zwanger zijn Vind overigens wel dat het in Nederland vaak een beetje afgedaan wordt als aanstellerij ook in het medische circuit wat dat betreft zijn ze in Amerika een stuk verder met extreme zwangerschapsklachten. @Kaatjesmam: Jij ook succes met solliciteren. Met het zoeken van een gunstige en leuke woonplaats, zou ik zeker ook goed bekijken hoe de bereikbaarheid tijdens de spits is, ik heb weleens maar 20 minuten van mijn werk gezeten en deed er dan in de spits toch anderhalf uur over. Of heeft je man werktijden die gunstig vallen voor de spits? Mijn man heeft dat namelijk en dan heb je geen last van de spits. Ik wil je best wel wat plaatsen aanbevelen, maar weet niet wat voor omgeving je zoekt, wil je in een grote stad wonen of een plaats met een stedelijk karakter of wat meer richting het verstedelijkte platteland en zoeken jullie een oude kern of hou je juist van nieubouw. Hahaha ik lijk wel makelaar, komt ws omdat ik van die makelaars ontwerp voor mijn werk Nou Roos huilt ga even bij haar kijken. Misschien tot zo.
Ach lieve Roos!!! @justfem, weet je ik ben niet bang voor het onbekende. Als er iets is dat me aanspreekt dan is het juist wel om bepaalde dingen zelf en alleen te kunnen en moeten beslissen. Ik ben niet bang om alleen te zijn. MAar ik hou gewoon van hem. Klaar. Het wordt steeds moeilijker om de positieve dingen te blijven zien maar wanneer me dat wel lukt en ik bedenk hoe leuk we het hadden, dan doet het veel pijn dat we dat kunnen gaan verliezen. Ik geloof ook dat wanneer je samen ergens aan werkt dat het dan ook bETER kan worden dan het was. Maar dan moet je het wel SAMEN doen. Hoe dan ook, het besluit om een baan te zoeken heeft me een hoop rust gegeven ook al is er natuurlijk een kans dat het lang duurt voordat ik iets zal vinden. Maar ik ga er gewoon voor, ik voel dat ik er goed aan doe. Ik wil 3 dagen werken, 2 doordeweek en 1 in het weekend zodat ik maar 2 dagen opvang hoef te regelen. En als de kids naar school gaan kan papa misschien een dag ouderschapsverlof opnemen zodat het alleen nog 1 dag bso word. Dat was altijd al een idee voor de toekomst, ik wilde als de kids op school zaten dan weer gaan werken. Het zal misschien niet makkelijk worden maar ERGENS zitten ze vast op mij te wachten!!!
Lilly: goed dat jullie een besluit gaan nemen. Heeft idd lang genoeg geduurd. Heel veel sterkte en ik denk aan je. En nee het zijn geen ego berichten, je moet het gewoon ff kwijt en daar zijn we ook voor. Hou je sterk meis!!!En heel veel sterkte met solliciteren, goed besluit. Justfem: wat een mooi meisje is Roos en ook al lekker zo wijs!!! Wat kan jij dingen toch mooi opschrijven, echt petje af. Fijn dat het nu voor jullie goed loopt met ml. Funny: ik ga straks ff het stukje opzoeken op at5. Wil ik wel even zien Zomaar: hoe is het nu met je??? al beter met de blaasontsteking??? Kaatjesmam: schiet alweer op voor jullie zeg, jeetje nog drie maandjes en dan ben je alweer hier. Gelukkig hebben we dan hier ook zomer( hopelijk zonder regen) dan hoef je niet zo te wennen aan ons weer Trouwens ik kan niet eens meer voor een derde ml is geholpen dus.....alhoewel als ik snel ben dan kan het nog want de eerste drie maanden geldt dat nog niet. Maar ik doe het toch maar niet...... Ik heb gesolliciteerd op een hele leuke baan. Dan word ik docent operatieassistent, en ga ik dus leerlingen opleiden tot operatieassistent. Ik mag op gesprek komen 12 april, dus dat is wel spannend. Er zijn veel sollicitanten, dus de kans dat ik het word is klein maar het is het proberen waard. Moet alleen wel weer een opleiding volgen, maar dat neem ik voor lief.
Marieke, heb je het niet meer naar je zin op je werk? M'n zusje is ook ok assistente maar wil meer dus die gaat waarschijnlijk studeren voor chirurg. (huis verkopen en terug bij moeders... pfff). Succes! Lilly, er is vast een baan voor jou die bij je past en die op jou zitten te wachten.. Ik werk 2 dagen en de jongens gaan 2 dagen naar opvang. Ben nog steeds van mening dat het geweldig is voor kinderen (bso en kinderopvang) maar misschien pas vanaf 1 jaar. Al vindt Finn het geweldig hij is echt continue ziek/verkouden. Maar heb weinig keus.. wilde m'n baan niet kwijt dus Finn was bijna 4 mnd dat hij naar het kdv ging. Denk dat, dat het hele probleem is 'je bent nog stapel gek op hem'... langzamerhand ga je beetje bij beetje hieraan onderdoor. Hij zal inderdaad voor je moeten gaan want dit is niet best voor je zelfvertrouwen en je geestelijke en lichamelijke gezondheid. Sterkte lieverd.. Justfem.. wat een moppie! Ben net terug van de ballenbak en Dylan ligt op de bank te slapen... oeps! Dat wordt vanavond natuurlijk een drama om in bed te krijgen.. ach zie ik dan wel weer.. Ben vanavond weer alleen thuis en denk dat ik lekker vroeg naar bed ga. Ga nu kijken voor een keukentje voor Finn z'n verjaardag..iemand nog tips?
@een 3e......ik zou het heeeeeeeel graag willen het voelt voor mij nog totaal niet klaar. Maar met mijn huidige man zit het er absoluut niet in, dus heel stiekum denk ik wel eens; als we uit elkaar gaan...wie weet kom ik dan wel iemand tegen die nog een kindje met we wil...Maar ja, het moet wel financieel kunnen vind ik en ik zal wel een schuld overhouden aan de scheiding. En het is niet de reden om uit elkaar te gaan. Mochten we samen blijven dan vind ik wel een manier om er vrede mee te krijgen...hoop ik...... @bv, tis trouwens klaar hier...opperdepop
@funny, ja bij de ikea hebben ze een hele leuke!!! Ook super leuke spulletjes voor erbij en allemaal erg betaalbaar! IKEA | DUKTIG serie
ff een domme vraag misschien, maar ik heb vandaag van die lentetakkeng ekocht bij de lidl, maar daar stonden ze niet in water......moet ik thuis wel in water zetten of juist niet??
@Lilly: ik begrijp dat je van hem houd, anders was je als het goed is al lang bij hem weg geweest, dat maakt een besluit nemen in deze situatie ook lastig. Ik heb er bij mijn ex ook lang over gedaan tot ik tot een besluit kwam , zelfs toen ik al lang wist dat weg gaan bij hem het beste voor iedereen was, tot op de dag van vandaag hou ik nog van hem, maar dan als de vader van mijn dochter, niet meer als mijn partner. Ik zou ook nooit meer iets met hem kunnen hebben, dat gevoel is er niet meer. Ik doelde er overigens niet op dat je angst hebt, maar meestal is dat in je onderbewustzijn toch aanwezig, je zit in een vertrouwde situatie, waarvan je weet wat je er aan hebt, het nieuwe is een uitdaging, maar je verlaat dan ook een bepaald gevoel van zekerheid dat je uit de oude situatie haalde. Wat wel een feit blijft is dat liefde van 2 kanten moet komen Ik zal je iets meegeven dat iemand mij ooit zei: van iemand houden moet je geen pijn in je hart bezorgen, maar een blij gevoel. Als je in je hart pijn voelt is dat een teken dat je hart weet dat er iets mist en dat het tijd wordt om meer van je zelf te gaan houden en de juiste keuze te maken. Nou wie weet zit er voor jou ook ooit nog wel een derde, misschien nog wel met je huidige man, zeg nooit nooit, als het zo moet zijn, dan komt het vanzelf op je weg. En wat betreft een passende baan, mijn gevoel denkt dat je die sneller hebt dan dat je verwacht. Maar ja mijn gevoel zegt ook niet alles En over een heel ander onderwerp als het lentetakken zijn zonder (bloemetjes of knopjes) kun je ze ook zonder water in een vaas zetten, dat doe ik tenminste, als er wel bloemetje of knopjes in zitten dan zet ik ze wel in het water. @keukentje: Oh ik hoor er al meer meiden over, dat keukentje van IKEA, helemaal geweldig toen ik nog zwanger was stond ik er zelfs al een keer mee in mijn handen, dat ik dacht zal ik hem nemen. Maar ja ML vond dat toen nog niet nodig @Marieke: dat klinkt echt als een leuke functie, ik ga duimen voor je draaien Nou ik ga lekker vroeg naar bed, Noa is uit logeren dus kan ik eventjes relaxen tot een uur of elf dan komt Roos weer om haar fles. Tot morgen!!
Oh, heel veel gelezen en ik ben nu de helft al weer kwijt, sorry! @Kaatjesmam, fijn dat je man een baan heeft gevonden! @Justfem, wat een lieve foto! @Funny, ja, Ikea heeft wel een lief keukentje. Soms hebben ze ze ook bij Karwei, maar die heeft allerlei hysterische kleuren, daar moet je maar net van houden of in je interieur passen. Ik heb leuke pannetjes enzo bij het Kruidvat gekocht, daar is ze heel blij mee, al maanden. Verder heb ik geen keukentje, want we gaan regelmatig ergens wat drinken waar ze ook een kinderkeukentje hebben waar ze zich uit kan leven, is een groot succes! @Lilly, goed besluit, voor dat werk wat ik doe (telefonisch enquêteren), zoeken ze nu ook weer mensen, mocht je interesse hebben. Eerlijk gezegd heb ik van de week ook eens zitten kijken naar opleidingen, banen en gekeken wat het kdv zou kosten momenteel (dan zou ik haar van de peuterspeelzaal afhalen). Als ik dat dan tegen mijn man zeg, zegt hij 'ja, hartstikke leuk voor over 4 jaar als de kinderen naar school zijn, eerder hebben we toch geen tijd. Ja, hij gaat 4 dagen per week naar zijn werk en werkt 1 dag per week thuis (en doet nog cursussen etc.). Ik ben dol op mijn moppies, maar wat doe ik nou gewoon op een dag? Ja, ik doe ontzettend veel, maar er lijkt geen einde aan te komen, schoonmaken, op en neer naar de supermarkt, halen en brengen naar de peuterspeelzaal, de hond uitlaten, eten koken en dan werk ik ook nog regelmatig 's avonds als alles op bed ligt, dus dan heb ik nog geen tijd voor mezelf. Nou ja, heb gewoon een baaldag of wat baaldagen, ben natuurlijk hartstikke dankbaar voor wat ik wél allemaal heb! Oh ja, paastakken, die van mij staan in een laagje water, zitten allemaal kleine frisgroene blaadjes aan. Een derde zit er niet in, soms vind ik het wel jammer hoor, vond het toch wel bijzonder zo'n zwangerschap, bevalling en als ze zo klein zijn. Volgens mij blijf je zo'n gevoel altijd een beetje houden. Vandaag naar Ikea, omdat onze Ikea spiegel kapot was, komen we daar, hebben ze dat ding niet meer op voorraad. Terug weer lekker de file in, handig!
@ Cimu, fijn dat het etentje zo geslaagd was ! @ Justfem, wij hebben een derde kindje ook nog niet uitgesloten. Ik moet zeggen dat het bij mij soms kriebelt, weer zo'n zwangerschap en heerlijk klein dotje, maar van de andere kant is het met twee kindjes ook soms wel heel druk ... met 3 gaan de dingen toch net even wat minder makkelijk. Wat een mooie meid is Roos ! @ Marieke, wat leuk, deze nieuwe baan ! Ik zal aan je denken ! @ Funny, ik blijf voorzichtig met de kinderboerderij ... @ Gepke, ik ben blij dat het kolven nu geregeld is. Ik kan alleen nog steeds niet geloven dat mensen daar zo'n probleem van konden maken ... het heeft zo veel stress gekost voor mij ... @ Kaatjesmam, wat fijn dat ML de beslissing genomen heeft nu ! Succes met het regelen van de huizen ! @ Lilly, goed dat je duidelijkheid eist van ML, ik hoop dat je dat ook snel van hem zult krijgen en dat je dan weet waar je aan toe bent en verder kunt met je leven. Succes met het vinden van een leuke baan ! @ Foto, morgen kunnen we de foto op canvas van Sophie ophalen ! Kunnen we hem naast die van Thijs hangen ! Hier is die van Thijs. Ik hoop dat die van Sophie net zo mooi is geworden ... spannend ! Groetjes, Nikki F
Goedemorgen! Vandaag is het 3 jaar geleden dat kleine Ruben op mijn buik werd gelegd, na een slopende bevalling van zo'n 36 uur, maar met een goede afloop En wat was alles toen nog anders.....ben een beetje melancholisch Dit is misschien de laatste keer dat we zijn verjaardag vieren als gezin, in het huis waar ik dacht we samen oud zouden worden. Pfff.....nou ja....alles zal wel goed komen. We maken er een mooie dag van