"Zwanger van de 2e" wordt "Bevallen van de 2e" !

Discussie in 'De mama's' gestart door NikkiF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Gefeliciteerd Lilly!!!! Maak er inderdaad een mooie dag en probeer te genieten!

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lilly, gefeliciteerd met Ruben ! Ik hoop dat jullie een hele fijne dag hebben.

Hier de foto van Sophie, 17 weken oud !

xxx
    Nikki F

3. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Wat een geweldige foto's Nikki!!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mooi hoor Nikki!!!

pfffff het was druk, gezellig, hij is verwend......
    Ben op...het zijn de momenten waarop je merkt dat je toch niet helemaal jezelf bent...

zo kindjes op tijd naar bed en dan rust!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Dank jullie wel ! Een fotograaf in Maastricht maakt deze foto's :)

@ Lilly, fijn dat Ruben een leuke verjaardag heeft gehad !

Groetjes,
    Nikki F

6. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

kaatjesmam: Spannend alllemaal!

Lilly; sterkte et het nemen van een beslissing. Uiteindelijk is het jou keuze en dan mag je best een beetje aan jezelf denken. Je kinderen kunnen weer wennen aan de nieuwe situaties. Het is geen makkelijke keus. Een baan zoeke is eeen hele goede keus, dan ben je minder fahanekelijk van je man. Ik weet dat het je gaat lukken!

Justfem: Jij dus ook zo ziek tijdesn de zwangerschappen. Er is ook een hyves van: ziekzwanger.hyves.nl Mocht je zwanger zijnen weer zo ziek daar steuenen we elkaar. Ik heb bij de teede veel steun gehad en heeft mij door de rotmaande heen geholpen.

Prachtige foto!

Marieek wat een leuk vak om les in te geven. Doe je dan de theorie?

MIjn eravring met kdv is ook geweldig, mijn dochter gaat er met plezier heen . Zelfs als ik vrij ben wil ze eigenlijk wel. Voor mijn zoontje is er gewoon nog weinig contact met andere kinderen, maar ja die gaat het straks ook leuk vinden. Mijn kindere gaan drie dagen en bevalt mij prima. OP die dagen ben ik dan toch even onder de mensen en kan ik iets anders zijn dan alleen moedr. En als ik weer thuis ben dan ben ik weer helemaal blij dat ik bij d ekids ben en..... geniet ik dubbel.
    Ik heb altijd gezegd ik ben gee leuek meoder als ik 7 dagen thuis zou zitten.

Lilly; gefelciteerd met je zoon Ruben. Ik hoop dat je ondanks alles toch een hele fijne verjaardag hebt kunnen vieren en hebt kunnen genieten. (mijn zoontjes tweede naam is Ruben)

geniet van de zon; hier lekker zwemmen!

7. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly: beetje laat, maar beter laat dan nooit! Gefeliciteerd met Ruben!!!

@Kaatjesmam: Fijn dat de knoop is doorgehakt! Nu lekker op zoek naar een stekkie en naar een baan! Succes!

@Nikki: leuke foto's hoor! Wij mogen donderdagavond gaan kijken naar de resultaten van onze foto-sessie. Maar ik denk niet dat we foto's gaan nemen... Alle foto's van de sessie samen kost 400 euro en een 'kleinere' selectie (dacht 6 foto's ofzo) kost 200 euro :$
    Toen Thiago 6 maanden was, was het nog PortraitPlace bij V&D. Toen hadden we de hele sessie voor 120 euro en dat vonden we al veel geld... Maar goed, we gaan wel effe spieken.

@derde: hier niet. Alhoewel ik vannacht wel gedroomd had dat ik weer zwanger was... (en dat de Mirena dus niet goed zat bij mij).:(

@kdv/fulltime thuis: ik heb van beiden mogen proeven! Thiago is 3 jaar lang naar het kdv geweest (eerst 3 dagen p/w en op het laatst nog 1 dag p/w). Als je een goed kdv hebt, is het heel leuk voor de kids! Ze maken inderdaad vriendjes etc. Heel leuk. Maar nu ik fulltime thuis ben, vind ik het ook geweldig! Ik merk goed dat Jacinto veel meer aan mij gehecht is dan Thiago toen hij zo klein was. Anyway, het belangrijkste is dat je jezelf goed voelt! Daar hebben de kids het meeste aan! Beter een leuke/gezellige/vrolijke mama voor 4 dagen per week dan een chagrijnige/futloze mama 7 dag per week, toch?

Hier weer een weekendje met koorts achter de rug. ML is nog steeds niet hersteld van zijn buikgriep die vorig weekend begon. Jacinto was wel hersteld, maar kreeg vrijdag ineens weer koorts. Gisteren was het echt een hoopje ellende. Gelukkig gaat het vandaag weer iets beter. Zo, ik ga me klaar maken voor een bezoekje aan de buren :)

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedenavond,
    sorry dat ik zo weinig reageer op jullie maar mijn koppie zit gewoon erg vol met al mijn eigen toestanden:)

Man is nu dus weg.....
    Dit weekend was echt een achtbaan. Ik heb momenten gehad dat hij me niet ssne genoeg kon oprotten en momenten waarop ik wilde zeggen; blijf nou gewoon thuis.

Gisteren kon ik elk keer dat iemand me vroeg hoe het nu ging wel in tranen uitbarsten. En meer dan een 'prima' kreeg ik er ook niet uit. Ik ben dan ook veel met de kids en in de keuken bezig geweest.

En nu is hij dus weg....Job word nog elke nacht een paar keer wakker en daar kijk ik wel tegenop, moet ik het weer allemaal alleen doen:( MAar ik kan het! Ik ga alles eens goed op een rijtje zetten deze week en hopelijk wat orde op zaken stellen. De admi is een zooitje en ik hbe mijn boekhouding ook nog niet af. Nu heeft de boekhouden al wel uitstel aangevraagd voor de belasting aangifte maar toch....t zal een hoop rust geven als dat is afgerond.

MAar ik wil ook wel weer eens creatief bezig zijn. Kortom ik wil een hoop en het is maar een weekje:D

Ik kijk wel erg tegen het weekend op.
    Vrijdag zal hij laat thuis zijn, zaterdagochtend ga ik sporten en zondag moet hij naar groningen voor een optreden. Veel tijd om te praten zal er dus niet zijn terwijl er toch echt belangrijke beslissingen genomen zullen moeten worden.

He, Job word wakker! Eens kijken of hij nog een flesje voor de nacht wil......

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    En dat wilde hij!!
    Ongelooflijk dat dit hetzelfde kindje is dat een paar weken terug met moeite 60 ml kv opdronk. Hij heeft net gulzig een fles van 200 ml met pap leeggedronken terwijl hij om 19 uur ook al 220 op had....De rest van de dag heeft hij wel wat slecht gedronken en hij had ook weer erg last van zijn reflux (zure spuug) dus daar zal het ook wel aan liggen...

Maar duimen jullie mee dat hij vannacht voor de eerste keer zal doorslapen??

DAt zou deze mama zooooooo veeeeeeeeel goed doen......hoeft maar tot een uur of 6, dan ben ik al blij....

10. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Goedemorgen Lilly. Ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen!
    Deze week red je het ook wel! Natuurlijk snap ik dat het zwaar zal worden, maar probeer je kracht uit je kindjes te putten! Heel veel succes & sterkte! En kom hier maar even lekker je hart luchten als het nodig is!!!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    @Lilly, nog gefelciteerd met Ruben! Het zal vast een drukke week voor je worden zo te horen.
    @Nikki, ze lijken wel op elkaar!
    @Marieke, dat klinkt ook leuk, ik hoop dat je die baan krijgt!

Een erg druk weekend gehad. Luc sliep gisterenavond wel wat onrustig, maar hij toch wel weer 4 keer ofzo snel in slaap na een kort brulletje. Vannacht weer perfect geslapen tot kwart voor 7, heerlijk!
    Oh, dat hondje van de buren is echt een ramp, blaft constant en het enige wat ze doen is hem naar binnen lokken met koekjes als hij blaft, maar vooral mijn man kan geen stap meer buiten de deur zetten of het beest gaat uit zijn dak. Binnenkort ze daar maar eens op aanspreken, want dit is toch gewoon hoogst irritant.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemorgen!

Job werd om 12, 2.30 en 6 uur wakker, maar hij ging elke keer met speen en na een aai over zijn bol weer slapen, dus ik klaag niet. Een week geleden was het nog zo dat we soms wel 10x terug moesten voordat hij ging slapen. Ik neem het hem ook niet kwalijk hoor, hij is door die reflux min of meer gewend de hele nacht aan zijn moeder vast geplakt te zitten en nu word er inene van hem verwacht om en alleen te slapen en ook nog eens zonder slokje als troost.

Nou vandaag mijn 1e dag alleen! En wat een rust:D
    ML heeft de honden meegenomen want dat is me te veel, elke dag 2x stofzuigen ivm oppaskids, het uitlaten (dat doet ml altijd 's ochtends en 's avonds en ik de middag).

En hoewel het wel erg stil is en ik ze echt ook wel mis vind ik het tegelijkertijd heerlijk. Zeker nu Ruben steeds meer buiten gaat spelen, hoef ik ook ff een weekje niet op te letten dat de tussendeur wel dicht zit omdat anders die doerakken de straat oprennen, ze zijn namelijk gek op kinderen:D

Dus ja, het zal wel druk zijn, maar ook rustig;)

Ga zo verder, even een peer snijden voor Ruben die zit weer in een fruit en komkommer fase;)

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Wat betreft kdv...ik heb op zich niet TEGEN een GOED kdv, maar ik denk wel dat er een hoop mis is op bepaalde kdv. ZO is er hier eentje in de buurt waarvan naar buiten is gekomen dat ze al 10 waarschuwingen van de GGD hebben gekregen. Ik heb 2 oppaskinderne die daar op de bso hebben gezeten en als je de verahlen hoort dan ging het daar er niet leuk aan toe. Met name de grote van de groepen was zwaar boven de norm. Ze hebben nu de laatste kans gekregen om orde op zaken te stellen en anders word het gesloten. Maar dit is dus al ruim 3 jaar aan de gang, en al die tijd hebben ze dus gewoon kinderen plaatsen. BELACHELIJK!

Verder vind ik dat een kindje tot 1 jaar eigenlijk niks op een kdv te zoeken heeft. MAar ik vind dat ook iets voor de regering om iets mee te doen want je kunt niet verwachten dat ouders maar een jaar vrij kunnen nemen of beiden zomaar minder kunnen werken. Ik weet niet meer waar precies maar in noorwegen of zo kun je als moeder geloof ik de eerste 6 maanden volledig verlof nemen met behoud van salaris. En daarna nog 6 maanden verlof dat te verdelen is tussen moeder en vader met behoud van 70 of 80 procent van het salaris. Zo kunnen de ouders het 1e jaar de zorg verdelen. Het is zodoende ook veel meer geaccepteerd wanneer je als vader een tijdje minder werkt. Ideaal als je het mij vraagt!!

Wat Ruben betreft maak me niet zo veel zorgen. Voor hem zal het eerder rust brengen wanneer ik werk. Nu gaat hij 2 ochtenden naar de psz en de dagen dat hij helemaal thuis is zijn er altijd oppaskinderen. Als ik werk zal ik waarschijnlijk stoppen met de psz en heeft hij alleen 2 dagen kdv, tenzij het echt heel lang duurt voordat ik een baan vind dan zou ik het nog wel afmaken totdat hij 4 is.

Maar voor Job vind ik het dus eigenlijk te vroeg. Ik troost me maar met de gedachte dat hij minimaal al 9 maanden zal zijn eer het zover is en hij vind de drukte van de kids thuis prachtig en is een heel makkelijk en gemoedelijk kindje.

Ik heb al een kdv op het oog. Dit kdv sluit goed aan bij mijn/onze eigen ideeen over kinderen en ontwikkeling. Dit kdv verzorgt ook de BSO voor de school waar Ruben en Job heen zullen gaan (vrije school) dus dat zal voor Ruben dan ook al vertrouwd zijn als hij daar straks heen moet.

Maar we moeten er nog wel in het echt gaan kijken.

Ik baal wel als een stekker want we kunnen mijn CV nergens meer terug vinden dus zal ik weer helemaal opnieuw moeten beginnen:x
    Ik had al wel gehoord dat het tegenwoordig HOT is om te beginnen met dat wat je als laatste gedaan hebt.

Ieman nog andere tips zodat ik weer voldoe aan de moderne standaard:D???

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @cimu, grappig dat jij het verschil zo opmerkt. Ach full-time moederen zou ik ook wel weer willen. Wat was dat 1e jaar met Ruben toch heerlijk! Maar ja, we zijn door onze financiele reserves heen dus we kunnen het ons echt niet meer permitteren helaas.
    Ml weer opgeknapt??

@justfem, hoe is de band van je dochter nu met je ex? En hoe oud was zij toen jullie uit elkaar gingen? Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en ik had dit mijn kinderen zo graag willen besparen:( Het is gewoon zo lekker een papa thuis te hebben....

@jo, enqeutes?? Oh nee, das niks voor mij!! Ik zou me al vreselijk bezwaar voelen om te bellen:) Nee daar ben ik niet geschikt voor, maar lief dat je aan me denkt hoor!
    Wat irritant van die buurhond. Blijkbaar hebben ze in ieder geval wel door dat het vervelend is. Maar waarom houden ze dat beest niet gewoon binnen??

@all, bedankt voor de felicitaties!!

15. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Lilly; probeer maar te genieten van je rust nu. Hopelijk gaat Job je ook nog wat meer laten slapen. Spannend komend weekend.
    En ja KDV vond ik bij Karlijn niet zo'n probleem met 3 maanden (al stond ik wel te brullen de eerste paar keer), maar met Joris ben ik erg blij dat hij zolang bij mij kon blijven. Zie je zelf een gastoudergezin niet zitten?
    En wat betreft CV's: er zijn heel veel sites met voorbeelden. (De beste vacatures voor HBO en WO - carriresite voor hoogopgeleiden | intermediair.nl bijvoorbeeld). Als je hulp nodig hebt, stuur je je concept maar op. Ik zit er midden in.
    En nog gefeliciteerd met Ruben!

@Nikki; leuke foto's!!

@Justfem:We denken nu aan wonen in Voorburg/Nootdorp/Voorschoten. Volgens de anbw lijkt het weinig problemen te geven in de spits. We neigen naar nieuwbouw (2 linkerhanden...eehh..4 dus)
    Schattig fotootje!

Dat Ikea keukentje is echt gaaf zeg!!! Helaas niet bij de Chinese ikea (pas geen wok op waarschijnlijk:D)

Hier lekker aan het nadenken over, huizen kopen, verkopen, huren, baan, kinderopvang, afronden en overdragen vrijwilligerswerk, inpakken etc. ML werkt nog steeds iedere dag dus die heeft absoluut geen energie om mee te denken

16. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Zo, hier eindelijk weer thuis van een ochtendje ziekenhuis :D
    Jacinto moest op controle bij de kinderarts, omdat hij allemaal kleine dingetjes heeft die op zich staand geen kwaad kunnen (opgezette klieren, bult op zijn hoofd, onrustig slapen en vooral hoge lichaamstemperatuur), maar alles samen vonden we het wel tijd worden dat hij gecheckt zou worden. Dus ruim 1,5 uur bij de kinderarts (vragen / onderzoeken / wachten) en daarna nog bloedprikken. Onze kleine man heeft zich goed gedragen! 14 april krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek, dus we wachten af. Ik verwacht er niets van, maar het is toch wel prettig het een keertje te laten checken.

Zo, Thiago roept. Ben weer weg...

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    p.s. heeft er iemand behoefte aan een HappyBee kortingscode twv € 7,50 (bij besteding van min. 29 euro)? Laat het effe weten!

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, ja, ze weten wel wat ze zich vragen, die fotografen ... als we niet al de foto van Thijs hadden van deze fotograaf hadden we zeker de foto van Sophie hier niet laten maken. De foto's zijn erg mooi, maar helaas ook prijzig. Maar als je ze naast elkaar wilt hangen kun je maar beter bij dezelfde fotograaf gaan.
    Goh, die kleine helemaal binnenstebuiten gekeerd. Hoe vond hij het zelf ? Je moet wel lang wachten op de uitslag, vind je ook niet ?

@ Lilly, misschien moet je ML vragen om tijd te maken om te praten. Het is heel belangrijk allemaal, als hij geen tijd heeft dan maakt hij maar tijd ! In het belang van zijn gezin ! Sterkte meid !
    Fijn dat je al een kdv op het oog hebt ! Waarom kies je voor de Vrije School als ik vragen mag ?

@ Jo, ja de twee lijken erg op elkaar ! Echt leuk !
    Wat vervelend zeg, die hond ! Sterkte ermee !

@ Kaatjesmam, dank je wel !
    Het lijkt me een enorme omschakeling om straks weer terug te zijn in dit kikkerlandje ... ook niet altijd makkelijk. Wel heel spannend !

@ Slapen ... Sophie had vannacht geen zin om te slapen ... 1.30 wakker, 3.00 wakker, 4.30 wakker, 6.00 diep in slaap maar toen moest ze wakker zijn om te drinken. Zucht ... en dan bel je overdag naar opa en oma ... mevrouwtje slaapt zo lekker ... en mamma, die is doodmoe ...
    Ik heb haar vanavond nog lekker in bad gestopt want ze had zich bepoept tot in haar nekje bij opa en oma. Ik hoop dat het bad zal bijdragen aan een rustige nacht !

Groetjes,
    Nikki F

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedenavond!

Zo mijn eerste dagje alleen achter de rug, en het was heerlijk;)
    Heel anders dan de vorige keer, toen was het een drama, was ik een hoopje ellende:( Ik zei van de week ook al tegen Ml dat ik het idee heb dat toen ik nog BV gaf dat ik nogal last had van de hormonen. Bij maatschappelijk werk hadden we het hier ook over gehad en ik heb op het punt gestaan naar de dokter te gaan want ik voelde me zo in en in naar af en toe, ik was echt depressief af en toe. Ik heb momenten gehad...pffff....

Maar goed, vandaag ging dus wel lekker. De enige irritaties waren dat ml me af en toe onnodig ging bellen allerlei dagelijkse vraagjes. EN ja, het is interesse. Maar ik had aangegeven dat we zo weinig mogelijk contact moesten hebben. Het irriteert namelijk wanneer hij zo alledaags doet. Maar ik moet toegeven dat momenteel me heel veel irriteert.

@nikki, dat klinkt ongeveer als een standaard nacht hier:D
    @Vrije school oftewel antroposofische school (voor degenen die denken dat je op deze school 'vrij' bent:D), ten eerste omdat ik er zelf op gezeten heb en er goede ervaring mee heb. Omdat er naast de leervakken ook veel aandacht is voor kunst, zang, creatieve vakken (je moet voor de grap eens kijken wat voor schilderijen er in een 4e klas vrije school aan de muur hangen, door die kinderen gemaakt, zo super!) Verder respect voor de natuur, het leven met de seizoenen, vieren van de jaarfeesten, het periode onderwijs (4 weken lang, elke ochtend een vak zoals bijv. geschiedenis zodat e er echt feeling mee krijgt), het werken met natuurlijke materialen, (zoals op de psz, heb je echt prachtig speelgoed van hout)...nou ja dat zo'n beetje.

Jeetje Job is vroeg voor zijn fles:$

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Oh nee, heb ik me toch een lange reactie geschreven, flops, alles weg!
    Nou, morgen waag ik weer een poging, heb nu geen zin meer.

Deel Deze Pagina