"Zwanger van de 2e" wordt "Bevallen van de 2e" !

Discussie in 'De mama's' gestart door NikkiF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Waar zijn jullie allemaal ???

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier.... Helemaal stuk dat wel. Zit net heb heeeel het huis schoon gemaakt, keuken is klaar en helemaal SUPER!!! Morgen De oplevering en een paar kit randjes en dan heb ik mijn huis weer voor mezelf! :D ben wel super blij met hef resultaat. Morgen reageer ik wat meer ben nu echt helemaal stuk!

3. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @velobabe: dat clubje is hier :D. Toen ik zo'n slaaptekort had door Jacinto zei Zomaar dat ik welkom was bij het clubje van dames met slaaptekort. Dus bij deze: jij ook welkom!
    @Afgeplat hoofdje: het zoontje van mijn neef heeft dat gehad; ook door voorkeurshouding. Hij heeft een tijd zo'n helmpje op gehad. Ziet vreselijk sneu uit, maar de kleine had er echt geen last van. En nu heeft hij een heel mooi hoofdje! Er is dus nog hoop.
    @Doorslapen: Jacinto wilde begin van dit jaar ook soms wel 3 keer eten 's nachts. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd hem zo lang mogelijk zoet te houden met een speen. Nu eet hij niet meer 's nachts, maar wordt wel nog 1 à 2 keer wakker.

@Kaatjesmam: 1 maand vakantie; is het een soort van zomervakantie dan? Sterkte! En ik wil je niet bang maken, maar hier begon het puberen pas na de 3e verjaardag :(
    Sterkte met ML! Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is!!! Is het geen optie om deze baan te accepteren en van daaruit verder te zoeken?

@Zomaar: gelukkig heb je dat weer achter de rug!!! Natuurlijk wil ik wel foto's zien ;).

Zo, nu ga ik Thiago en mezelf aankleden! Mijn moeder komt zo oppassen, want ik moet naar de tandarts voor het vernieuwen van een vulling (stukje afgebroken) en een nieuwe vulling. Afspraak duurt 40 minuten :$. Wish me luck :)

Nog effe een andere vraag: heeft iemand van jullie toevallig nog '2e high tea gratis' zegeltjes van Pickwick? Ik spaar ze namelijk :)
    Ik heb enkele 'gewone' pickwick zegeltjes in de aanbieding als ruil.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    En hier ben ik :)!

@Zomaar, ik ben heel benieuwd naar het resultaat, heb je foto's?
    @Cimu, nee, helaas geen zegels voor je, anders had je ze mogen hebben.
    @Kaatjesmam, sterkte, binnenkort de terrible three :D om naar uit te kijken.

Hier gaat alles redelijk. Luc is nog steeds zo verkouden en benauwd, ik heb hem vanmorgen maar de Ventolin van Robin gegeven. Heb gewoon geen zin om naar de huisarts te gaan, die nemen je toch zelden serieus en bovendien mag ik dan weer half uur tussen de zieke mensen in de wachtkamer zitten om vervolgens te horen te krijgen 'tja, niets aan te doen hè'.
    Vannacht ging gelukkig wel iets beter dan de nacht ervoor, we hebben hem voor het slapen gaan een zetpilletje gegeven en ik zit zelf nu ook aan de paracetamol, want ik voel me niet al te lekker.
    Moet het huis helemaal schoonmaken, de komende dagen veel bezoek, dus dan moet het er wel een beetje toonbaar uitzien hè, mensen moeten toch wel denken dat ik een keurig vrouwtje ben :D!

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Zomaar; fijn dat het mooi is geworden!!

@Cimu; ja Chinees nieuwjaars vakantie. DE vakantie hier. En ik wil niks van dwarse 3 jarigen weten hoor...meiden zijn met veel dingen toch wat vroeger....
    Tja dat accepteren en verder zoeken is inderdaad een optie waar hij over nadenkt, maar dat zal dan buiten Shell moeten. Nu heeft hij nog kans om voor sept iets binnen Shell te vinden. Beetje gokje dus.

@Jo; hopelijk gaat het snel weer beter met je mannetje. Zielig hoor.

Hier vandaag een lekkere dag gehad met de kids. Karlijn had goed geslapen (12,5 uur) dus ze was een stuk gezelliger dan gisteren. Ze heeft ook een enorme stap gemaakt ineens. Dat viel ons op na de vakantie. Zoveel betere zinnen en heel wijs. Wel weet ze nu ook beter hoe ze smoesjes moet gebruiken.
    Het was ook warm vandaag. 2 dagen geleden nog in winterjas, nu in t-shirt. Raarrrr....

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi meiden,

Bah wat voel ik me rot ... de dag dat ik weer moet beginnen met werken nadert zo snel dat ik er helemaal raar van ben. Kreeg ik vandaag ook nog te horen dat ze niet weten wie er in mijn groep is als ik moet kolven. Heerlijk ... welkom terug. Ik kan elk moment van de dag in tranen uitbarsten als ik er aan denk dat ik volgende week vrijdag weer rondren in dat gekkenhuis in Sittard. Thijs heeft me al vaak getroost vandaag. Bah, wat zou ik toch graag willen dat ik eindelijk wist wat ik zou willen zodat ik op zoek kon gaan naar een andere baan of functie, zodat ik van huis uit zou kunnen werken. De 1000 uren vrijwilligerswerk die nodig zijn voor de opleiding tot lactatiekundige stoten bij nu behoorlijk tegen dus ik ben weer verder aan het zoeken. Bah, ik ben er nog helemaal niet aan toe om mijn meisje weer weg te brengen, laat staan dat ik bestand ben tegen alle stress op school ...

Sorry voor dit bericht ... moest het even kwijt ...

7. veertje

veertje Fanatiek lid

@nikkif, een dikke knuffel vanaf hier..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Nikki, sterkte!
    Het klinkt allemaal heel bekend, eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik precies wil, wel wat ik niet wil. Het werk wat ik nu doe is ook niet echt mijn droombaan, maar het past prima bij mijn situatie. Thuis werken, zelf mijn tijden indelen, geen hele administratie bij te hoeven houden, geen reistijden etc.
    Ik heb ook mijn eigen zaakje gehad, maar dat is absoluut niet zo ideaal als veel mensen denken. Het is totaal niet flexibel, er is niemand die iets over kan nemen als je ziek bent, je kunt alsnog voor kinderopvang zorgen etc. Sorry, klinkt niet erg positief, het heeft ook echt zijn leuke kanten hoor, maar ik ben gewoon liever in loondienst.
    Kun je niet in het speelkwartier kolven? Ik woonde tegenover een schooltje en daar hadden ze geen speelkwartier, maar gerust een half uur, al zal dat wel per school verschillend zijn en eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat leraren in die tijd doen, dus is dat waarschijnlijk te makkelijk gedacht van mij. Of voed je nooit rond die tijd?

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Veertje, bedankt !

@ Jo, wat voor werk doe jij als ik vragen mag ? Mij lijkt dat heel fijn, van thuis uit werken.

Bij ons op school is het echt een speelkwartier en geen minuut langer ... daarbij komt dat ik op donderdag in deze pauze buiten moet lopen. Deze pauze is om 10.00, dus qua tijd zou het wel kunnen, maar ik heb 30 minuten nodig. Ik kolf de tweede keer in de lunchpauze en de derde keer om 15.00.

Ik heb nu toch maar de borstvoedingvereniging gemaild met de vraag wat hun vrijwilligerswerk is. Misschien is het ook via de mail mensen helpen. Als ik dat dan elke avond 2 uurtjes doe heb ik al 14 uren per week, en dat maal 50 (sommige weken zul je minder doen, of niet) is dan toch al snel 700 uur. Als je het zo bekijkt valt het dan wel mee, toch ? En ik weet waar ik het voor doe ...

xxx
    Nikki F

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, leraren leuten koffie en thee in de koffiekamer tijdens het speelkwartier ... als je niet buiten hoeft te lopen ten minste ... ;)

11. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Nikki; kan me goed voorstellen dat je er weer tegen opziet om te werken. Zo moeilijk om zo'n klein hummeltje achter te laten. Alhoewel ik het bij Karlijn wel dubbel vond; ik vond het ook wel weer heerlijk om weer met m'n hersens bezig te zijn en even iets anders te zijn dan alleen moeder. Met Joris vindt ik het nu wel heel fijn dat ik nog niet aan de slag hoef.
    En over dat kolven; dat is hun probleem. Zij zijn wettelijk verplicht jou de voorzieningen en de tijd te geven. Laat ze het maar lekker uitzoeken. (ik weet dat dat makkelijk roepen is hoor)
    En Jo; ik moest bij Karlijn in het begin wel 3x kolven en later 2x dus alleen het speelkwartier is niet genoeg. En het kan ook niet de bedoeling zijn dat jezelf helemaal geen pauze meer hebt. Het is al vermoeiend genoeg met 2 kleine kindjes en werken.
    En ja dat werken. Ik pieker me ook helemaal suf wat ik nu wil. Wel goed om te horen dat een eigen bedrijf ook negatieve kanten heeft Jo. Ik denk dat ik de stress daarvan niet zo goed aankan. Met loondienst trek je in ieder geval de deur achter je dicht aan het einde van dag. En ook de sociale contacten zou ik missen denk ik. Maar ja, je eigen tijd indelen zou wel heel fijn zijn en niet n de file staan!! Nou ja eerst maar eens afwachten waar we heengaan.

Gisteren een heel schattig bankje gemaakt van het wiegje van de kids. Joris slaapt nu in z'n ledikant, hij werd een beetje groot.

12. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,
    Hier weer een onrustige nacht achter de rug. Jacinto moet helemaal wennen aan zijn nieuwe ritme met het 'andere eten'. Dus gisterenavond heeft hij een half potje groente (6 mnd) gehad en bv. Vervolgens heeft hij vanaf 7 uur doorgeslapen tot vanmorgen 5 uur. Dus bijna weer het oude schema. Maar ik was wel een paar keer wakker vannacht. O.a. omdat Thiago erg verkouden is... Hij werd steeds wakker omdat hij een vieze neus had en veel moest hoesten etc. Zijn neus zit ook helemaal dicht en hij wil geen neusspray. Zo meteen maar vicks vaporup ofzo halen. En elke keer maar even gecheckt of Jacinto 'het nog deed', want dat doorslapen ben ik niet meer gewend :D. Hij brabbelt ook heel veel nu en is heel erg beweeglijk; heel erg grappig.

@Nikki: ja, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! Ik zou ook niet met je willen ruilen. Jacinto is nu 6 maanden en eigenlijk moet ik er niet aan denken hem weg te brengen. Ik weet niet wat dat is... Ik kan me nu ook niet meer voorstellen dat we Thiago met 3 maanden al weggebracht hebben. Het zal vast wel weer wennen... heel veel sterkte!
    Mijn zus is ook lerares en heeft ook heel lang gekolfd op haar werk. Weet eigenlijk niet hoe het daar geregeld was. Maar ze heeft het tot 6 maanden volgehouden.

@Kaatjesmam: Joris niet meer in de wieg maar in het ledikantje... bij jou is zijn groei dus extra duidelijk! Ja, onze beebjes groeien hard! Ongelofelijk dat ze alweer (bijna) een half jaar zijn.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Nikki, ja bij ons was het vroeger op de basisschool ook echt een kwartier, maar bij die basisschool tegenover ons, speelden ze echt een half uur tot driekwartier buiten, ik was daar ook altijd zo verbaasd over. Nee, in een kwartiertje red je het niet.
    Ik heb bij Robin i.v.m. reflux weken fulltime gekolfd, heel irritant als er dan opeens weer een klant te vroeg voor de deur stond. Was 6 weken na de bevalling weer aan het werk, want toen kreeg je als zelfstandige nog geen cent betaald voor je zwangerschapsverlof. Het ging me echt tegen staan, dus na 3 maanden ben ik ermee gestopt (met die bv dus), het slurpte gewoon energie.
    Oh, ik werk nu als telefonisch enquêteur voor een groot, bekend marktonderzoeksbureau in Nederland. Geen telefonische verkoop dus en je krijgt per uur betaald, niet per geslaagd gesprek o.i.d. Het is geen vetpot, maar ik maak nu geen kosten meer die ik nog wel maakte toen ik nog als secretaresse werkte (kinderopvang, hondencrèche, parkeergeld, reiskosten + alle tijd die ik onderweg was).
    @Kaatjesmam, ja, ik mis het wel eens dat ik geen collega's heb, tenminste, niet om heen. Ik heb veel leuke collega's aan gehad, met wie ik nog steeds contact heb, maar ook collega's die walgelijk waren of psychisch niet helemaal in orde en in dat laatste geval heb ik liever niemand om me heen, dan dat soort mensen.
    Met een eigen zaak heb je natuurlijk je klanten en hoewel je daar ook een hele leuke band mee kunt hebben, het is toch anders dan collega's.
    Luc ligt nog steeds in zijn hangwieg, soms leg ik hem overdag in zijn ledikant om te wennen, maar dat wiebelt niet zo en is niet zo klein en knus, dus dat bevalt hem helemaal niet. Nou ja, hij past er nog wel even in, maar ik denk dat hij over een paar weken er toch echt uitgroeit.
    @Cimu, hier ook weer een fijne nacht achter de rug. Uiteindelijk maar 1 keer er uit gegaan en heb gevoed (avondvoeding overgeslagen), maar al met al was ik 1,5 uur verder voor ik zelf weer in slaap viel. De rest lag alweer lekker te knorren, maar ik was was misselijk en draaierig. Ben zelf ook niet helemaal lekker, hopelijk word ik niet ziek, kan ik niet gebruiken.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, bij Thijs vond ik het ook heel moeilijk om weer te beginnen. En Sophie is nog zo klein en het gaat allemaal zo snel met haar dat je eigenlijk geen moment van alles wilt missen. Dat gevoel dat mensen vaak hebben, dat gevoel van weer er aan toe zijn om te werken, dat heb ik niet en zal ik ook niet krijgen. Ik moet er weer in groeien, dat was met Thijs ook zo. Ik ben wel heel blij dat ik het eerste jaar maar twee dagen werk.
    Geniet nog maar lekker van je tijd heerlijk bij de kids. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om uit te vinden wat je straks zou willen doen. Ik vind het ook vreselijk moeilijk om iets nieuws te vinden. Ik hoop dat ik het over een tijdje weet. Als we nou eens een ander huis gevonden hebben en op dat gebied rust krijgen weet ik het misschien wel ...
    Welk werk heb je gedaan voordat je naar China ging ? Een geweldige ervaring lijkt me dat !
    En inderdaad, het kolven is hun probleem.

@ Cimu, heerlijk dat het allemaal zo goed gaat ! Een verkoudheid is wel vervelend. Ik gebruik voor Thijs ook Luuf baby en dat helpt goed !
    Heerlijk dat je niet werkt. Heb je een periode in je hoofd hoe lang je niet gaat werken ? Super dat je de mogelijkheid hebt ! Welk werk deed je ?

@ Jo, en hoe gaat dat dan in z'n werk ... krijg je een lijst met telefoonnummers doorgemaild die je dan bellen moet en moet je de gegevens dan per computer verwerken ? Kun je je eigen werktijden bepalen of dat toch niet ? Hoe doe je het met de kinderen ? Werk je als zij slapen of op een ander moment ? Ik ben heel benieuwd, wil er wel wat meer over weten !

xxx
    Nikki F

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Sorry, dat ik er zo weinig ben. Koen is helaas voor de 5de keer opgenomen. Ik voel me gewoon echt zo klote!!!
    Ik dacht echt even dat zijn tijd was gekomen, het jongetje had het zo benauwd dat je echt al helemaal zijn ribbetjes zag intrekken.
    Ik heb het dus even heel zwaar, maar wil graag met jullie meekletsen. Heb alleen dit keer geen internet in het zh.
    Morgen ben ik jarig, dus ik hoop dat Koen dan mee naar huis mag. Dat zou echt mijn mooiste kado zijn. Jeetje wat kun je toch veel van zo'n kleintje houden.

Tot snel, dan kom ik weer gezellie meekletsen.

Liefs Marieke

16. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    #76 kaatjesmam, 29 jan 2010
    Laatst bewerkt: 30 jan 2010
    Marieke; wat een ellende zeg. Kan me zo goed voorstellen dat je je zo rot voelt. Wel gefeliciteerd met je verjaardag en hopelijk mag je 'm inderdaad weer meenemen.

Jo/Cimu; ja Joris past nog wel makkelijk in zijn wieg. Die is best groot, maar hij wil graag een beetje meer beweging na 3 weken in zijn tentje geslapen te hebben (althans dat is wat ik voor 'm invul natuurlijk). Nu vermaakt hij zich wat langer als hij wakker is voordat hij mij wakker maakt. Erg belangrijk!!
    Hij is alleen niet zo handig. Hij draait zich wel op z'n buik maar niet terug. Op een gegeven moment heeft hij het daarmee gehad. Karlijn draaide zich met 3 maanden al op haar buik...tjonge wat zijn die jongens toch traag:D
    En tja 6 maanden alweer (bijna dan in ons geval). Gaat echt snel.

Nikki; wel fijn dat je met 2 dagen kon beginnen. Bij Karlijn moest ik gelijk 4 dagen. Ik had toen ook bedacht dat ik best eerder na de bevalling had willen beginnen en het dan een beetje opbouwen.
    Mijn laatste baan was als product manager voor een bedrijf dat producten aan de doe het zelf markten levert door heel europa. Ooorspronkelijk ben ik Industrieel ontwerper, maar vindt marketing en/of projecten managen die wel een link hebben met productontwikkeling leuker.

De mensen die in ons huis in a'dam wonen gaan er eerder uit dan gepland dus we hebben in ieder geval wel een plek om tijdelijk te gaan wonen. peipklein huisje (waar we nu wonen is 3x zo groot) maar we redden het ook in een camper dussss...
    ML is nog steeds aan het twijfelen over de baan. Hij moet dan ook veel reizen. Dat zie ik dus niet zo zitten, dan ben ik altijd degene die moet halen en brengen an de opvang. 8 uur werken wordt dan lastig. pfffff ik wil ook gewoon duidelijkheid.

Vannacht weinig geslapen. ML ging laat naar bed (waar ik wakker van werd en niet meer kon slapen). Joris werd om 3 uur wakker en sliep weer verder toen ik de speen erin had gedaan. Om 5 uur weer en toen heb ik 'm maar gevoed waarna hij verder sliep, maar ik niet. Om 7 uur stond Karlijn naast m'n bed. ML nog in coma natuurlijk.
    Vanavond hebben we een date!!!! Sinds heel lang gaan we uit met z'n 2-en. Eerst een massage en daarna uit eten. Heerlijk even zonder kids!

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Goedemorgen dames,
    Hier weer een kort berichtje van mij...

@Marieke: jeetje, wat vervelend. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Ik ga voor je duimen dat je morgen voor je verjaardag 'het mooiste cadeau' krijgt! Dikke knuffel!!!

@Jo: je bent toch niet ziek aan het worden he?

@Nikki: ik heb ook Luuf gehaald (voor kids vanaf 3 jaar) toevallig. Helpt prima!
    Ik was systeembeheerder (Ja, een van de weinige vrouwen in dit beroep!). De reden van stoppen was o.a. het ongeplande overwerk ivm storingen etc. En ik had het bij mijn werkgever niet zo goed naar mijn zin. We hebben de broekriem behoorlijk moeten aanhalen! Maar dat hebben we ervoor over.

@Kaatjesmam: hier ook weer een onrustige nacht; om 1 uur een voeding en om 4 uur was hij weer wakker... Tot half 6 nog kunnen rekken voor een voeding, maar slapen ho maar...
    Toevallig gaan wij vanavond ook voor het eerst sinds 2 kids weer 'alleen' op stap. De kids logeren bij mijn ouders en wij gaan lekker uit eten! Veel plezier!!!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Cimu, wat leuk, mijn man is systeembeheerder, maar inderdaad, er komt nogal eens wat overwerk bij kijken en natuurlijk kunnen sommige dingen alleen getest worden als iedereen naar huis is. Kan me dus voorstellen dat je dat niet meer goed kon combineren.
    Ik was (directie)secretaresse, maar daar willen ze het liefst iemand voor die veel uren kan maken. Logisch natuurlijk, want je moet precies weten wat er speelt en daar op in kunnen springen. Die parttime secretaressebanen zijn over het algemeen niet echt uitdagend. Doe jij nog cursussen ofzo om bij te blijven, want die ontwikkelingen gaan zo hard in de ICT-wereld?
    @Nikki, ik zal je een PB-tje sturen!
    @Kaatjesmam, hebben ze hier bij Shell in Nederland niets voor hem?
    @Marieke, oh nee toch, ik vind het zo zielig voor jullie, sterkte :(!

Vannacht ging redelijk, hij werd wel een paar keer hoestend wakker, maar sliep gelukkig steeds weer verder. Ik voel me ook iets beter.
    Er ligt hier weer een aardige laag sneeuw.

19. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @nikki: ik zie er ook tegen op om weer te gaan werken maar het moet wel helaas.. ik werk gelukkig alleen maar ochtenden voorlopig zag ik al op mijn rooster en ik ga waarschijnlijk de avonddienst in en dan heb ik geen opvang meer nodig.. ik heb dat gevoel ook niet hoor dat ik er aan toe ben.. zou liever thuis zijn met de kids en opzich is dat voor ons niet onmogelijk maar we kunnen het extra geld ook wel weer gebruiken en vooral in deze tijd en het is een vaste baan en dat moet je ook neit zomaar op geven in deze tijd

@marieke: och nee toch heel veel sterkte zeg! en hoop dat je idd dat mooie verjaardagskadootje krijgt

Ik ben helemaal klaar met de sneeuw!! ik ben donderdag avond zelfs bijna op een auto geknald omdat ik niet kon remmen en doorgleed.. heb het stuur omgegooid dus raakte alleen de stoeprand maar wat schrikken zeg! gelukkig was ik alleen in de auto..

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, wat vreselijk meid ! Is dat dan weer dat RS-virus ? Heel veel sterkte, ik hoop dat hij inderdaad mee naar huis mag. Slaap jij bij hem in het ziekenhuis of niet ?
    Het is na middernacht dus: Proficiat ! En nog heel veel gezonde en gelukkige jaren !

@ Kaatjesmam, dat is wel heftig, 4 dagen werken. Ik ben blij met mijn twee dagen. Dat duurt tot en met januari 2011. Daarna denk ik dat ik wel wat uren ga inleveren zodat ik de ene woensdag wel werk en de andere niet. Dat schijnt maar 100,- per maand te schelen maar voor de kinderen is het wel erg leuk als moeders thuis is op woensdagmiddag ! ;)
    Leuke baan hoor ! Wil je straks weer ongeveer hetzelfde doen ?
    Veel plezier met je date !

@ Cimu, ik kan me voorstellen dat het wennen is met een inkomen. Hier komt het net heel rot uit omdat we nu ook graag een ander huis willen kopen. Ik heb me voorgenomen de komende 4 jaren helemaal uit te gaan zoeken wat ik nou echt wil en wat mijn mogelijkheden ermee zijn, zodat ik, als Sophie 4 is, kan beginnen met de opleiding. Zo kan ik nu optimaal van de kids genieten en straks de dagen dat ik only-the-lonely thuis zit omdat de kinderen naar school zijn kan studeren. Ben benieuwd ...

@ Jo, thanks !

@ MissFlower, wanneer moet je weer beginnen met werken ? Wel fijn, die diensten, wat dit betreft dan, want ik kan me goed voorstellen dat het ook heftig kan zijn. Wat betreft het inkomen, we hebben het wel nodig, al is het salaris van een juf echt karig (1250,- netto per maand als ik twee hele dagen en de woensdagochtend werk, en dan ben je dus HBO opgeleid ...) Mijn man heeft gelukkig een goede baan, zodat we toch op zoek kunnen naar een droomhuis, maar met mijn salaris erbij is het gewoon beter allemaal. En inderdaad, je baan opgeven nu is niet verstandig. Een oud-collega heeft dat gedaan toen haar tweede kindje geboren werd en ze komt nu gewoon niet aan het werk als juf. Vervangen hier en daar is alles wat ze kan, geen vastigheid, niets ...

@ Woezel en Pip, morgen gaan we naar Woezel en Pip samen met Thijs ! Ik ben benieuwd. Sophie gaat dan voor het eerst even naar opa en oma ... snikje ...

xxx
    Nikki F

Deel Deze Pagina