@ Andi, fijn dat je ons weer gevonden hebt ! KAARTJES LISA LOIS !!! Ik heb twee kaartjes gewonnen voor het concert van Lisa Lois in Tivoli Utrecht. Het is op vrijdag 5-2 en begint om 21.00. Daarna is er een afterparty. Het geheel duurt tot 1.00. Wij zijn niet in de gelegenheid om te gaan. Wil iemand van jullie de kaartjes hebben ? Dan stuur ik ze op ! Groetjes, Nikki F
Leuk hoor die kaartjes maar wij gaan een dag daarna lekker met zijn 2en naar de sauna en het lijkt me niks om de kids het hele weekend weg te brengen..
tjee wat is het hier rustig zeg!! Marieke; hoe gaat het ondertussen met Koen? En met jou? Hou je het een beetje vol? Lilly; ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat? Jo; ML kijkt ook o.a. bij Shell in Nederland hoor. Maar daar hebben ze dus net 20% ontslagen. Grote kans dat hij toch wel de baan gaat aannemen die ze hebben aangeboden. Nikki; ik weet nog niet zo goed wat ik wil doen. Joris heeft z'n eerste bananen gehad. Hij is nog geen 6 maanden, maar ik heb het idee dat hij erg hongerig is en er aan toe is. Of misschien ik...Nou ja volgende week is hij 6 maanden. Dit gaat wel erg goed zo uit het handje. Vandaag at hij bijna een halve banaan op. Gister nog niet, toen wist hij nog niet zo goed wat hij er mee moest. Hij wordt nog wel veel wakker 's nachts. Ben er wel een beetje gaar van. Onze date was leuk. Massage heerlijk. Alleen het restuarant viel iets tegen. Ze hebben daar echt een mega luxe westers (!) buffet, maar er was een feestje dus dat mochten wij niet. Moeten we echt vaker doen.
Het is idd rustig hier........ Hoef ik tenminste niet zoveel bij te lezen Koen is ondertussen thuis. Hij heeft weer het rs-virus, alleen een andere variant (ja er zijn er twee) Gaat nu goed met hem. Hij is gelukkig goed blijven eten en heeft geen sonde nodig gehad, Hij had het alleen heel erg benauwd. Vandaag met Cas naar de kno arts geweest. Hij moet buisjes en zijn neusamandelen gaan er uit. 18 februari gaat het gebeuren??? Iemand ervaring hiermee???? heb er heel vaak bij gestaan, maar weet verder niet hoeveel last ze ervan hebben. Mijn verjaardag was heel gezellig. Heb een hoop geld gekregen en dat ga ik lekker allemaal uitgeven aankomend weekend als we naar Oosteinde gaan. We hebben het meest luxe huisje bij sunparks geboekt en we gaan even alle zorgen vergeten. Kaatjesmam: fijn dat jullie date zo leuk was, is ook echt goed om af en toe even samen te genieten. Wat goed dat Joris al een banaan heeft gegeten. Had je die een beetje geprakt of zo uit het handje Nikki: oww wat leuk die kaartjes!!!! Ik zou ze echt graag willen hebben, maar we zijn dan het weekendje weg naar belgie. Ik vind haar echt super, en haar cd is ook echt heel goed. Hoe gaat het nu met de bv en de zure melk??? heb je nog wat gehoord van de lactatie mevrouw??? Missflower: hier nog iemand die helemaal klaar is met de sneeuw, echt ik haat het. Hoe is het met je kleine man??? slaapt hij al een beetje door?? Cimu: hoe is het bij jou??? Jo: hoe gaat het met de hoest van Luc??? Zo, ik ben echt aan het aftellen. Moet vrijdag weer beginnen met werken. Bah, heb ook echt geen zin. Ik begin met 3 uurtjes want ik heb nog steeds erg veel pijn bij mijn litteken van de keizersnee. Rustig aan dus.
Zo, ik ben weer thuis van weggeweest... Effe bijlezen @Jo: op dit moment doe ik geen cursussen. Tegen de tijd dat ik weer aan het werk wil gaan, doe ik gewoon cursussen die dan geldig zijn! Bijv. de Microsoft diploma's verlopen zo snel, dat als ik ze nu doe er over 2 jaar niets meer aan heb. @MissFlower: ik kan het me helemaal voorstellen dat je geschrokken bent! Laat de lente maar komen!!! @Nikki: hoe was Woezel & Pip? En hoe was de eerste keer zonder de kleine meid?!? Het zal wel aan mij liggen, maar wie is Lisa Lois? (niet dat ik wil gaan, hoor). @Kaatjesmam: leuk dat de date zo geslaagd was!!! Ons etentje was ook heel erg leuk. Wel apart om weer voor het eerst zonder kids op stap te gaan... Wij lagen pas om 01:00 uur in bed en dat ben ik echt niet meer gewend... De kleine man roept... misschien later meer.
@ Kaatjesmam, wat leuk die bananen ! Ik ben benieuwd hier ... Sophie kijkt nu al het eten van ons bord af ! Ha ha, maar ze moet nog dik drie maanden wachten ! @ Marieke, wat heftig zeg, met Koen. Benauwd zijn is zo akelig. En dan Cas ook nog. Ik heb er geen ervaringen mee. Ik weet wel dat mijn zusje vroeger haar amandelen geknipt kreeg en dat ze heel veel ijs mocht eten toen ! Heerlijk zo'n weekendje weg ! Dat hebben jullie dubbel en dwars verdiend ! Mijn lactatiekundige snapt er ook niets van. Nou schijnt het zo te zijn dat door de stof lipase de vermolekulen in de melk veranderen waardoor het zuur kan ruiken en smaken. Dit zou niet schadelijk zijn, maar Sophie wil het dus absoluut niet drinken en terecht ... ik word al misselijk als ik het ruik. Ik ga nu dus afkolven en de melk in de ijskast bewaren. Daar is het, bij 4 graden of kouder 5 dagen houdbaar. Ik heb 3 voedingen nodig. Twee kolf ik van te voren af (in de ochtend slaapt Sophie graag lang en dan heb ik veel stuwing dus kan ik zo een hele voeding kolven, gelukkig. Na twee ochtenden heb ik het dan bij elkaar) en dan heb ik al 2 voedingen voor de donderdag. Donderdagochtend op school kolf ik ook. De eerste keer om 9.00. Als mijn schoonvader Thijs komt ophalen bij de PSZ kan hij deze voeding meenemen en dan hebben we genoeg voor de donderdag. De andere twee die ik op donderdag kolf op het werk zijn voor vrijdag en de voeding die ik vrijdagochtend kolf neemt mijn schoonvader dan ook weer mee als derde voeding. De andere twee kunnen we tussendoor dan geven maar zijn niet houdbaar tot de donderdag. Ik moet dan dus kolven als Sophie die flesjes krijgt ... kortom ... een enorm gedoe, maar goed, ik heb het er voor over omdat ik zelf vreselijk alergiscg ben voor van alles en nog wat. 3 maanden wil ik zeker nog volledig borstvoeding geven. Als ze dan met 6 maanden fruit mag en met 7 maanden groente dan ben ik ver genoeg, dan is dat gedoe voorbij en krijgt ze alleen 's ochtends, laat in de middag en voor het slapen nog borstvoeding. Ik moet ook vrijdag weer beginnen ... gedeelde smart ... @ Cimu, Woezel en Pip was geweldig ! Echt een aanrader als het in de buurt is, Thijs vond het geweldig en dat was het ook en Sophie ... die is meegegaan ! Opa en oma waren flink verkouden en wilden haar niet aansteken. Lief bedoeld maar ze belden pas drie uurtjes voor de uitvoering ! We hebben haar daarom maar meegenomen. We moesten wel beloven dat we uit de zaal zouden gaan als ze zou gaan huilen want babies mochten eigenlijk niet binnen. Sophie is na 10 minten op mijn arm in slaap gevallen en 10 minuten voor het einde werd ze wakker en heeft ze ook nog vrolijk meegekeken ... wat hebben we toch een makkelijke kids ! Ik ken Lisa Lois ook niet. Ik heb bij een ander topic gevraagd wie kaarten wilden en een meisje was erg enthousiast ... ik heb ze opgestuurd. Groetjes, Nikki F
@Cimu, ja, dat kan natuurlijk ook, je bent nooit uitgeleerd. Mijn man volgt ook cursus na cursus. @Marieke, arme Koen, gelukkig gaat het weer een beetje beter, het is wel een kleine pechvogel, ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Sterkte binnenkort met Cas en het knippen van zijn amandelen. @Kaatjesmam, volgens mij maakt een weekje eerder of later niets uit. Wat gaat het alweer snel hè, dat echte baby-achtige is er a weer af. @Missflower, gelukkig dat je geen kindjes bij je had in de auto en er niets gebeurde, je schrikt je toch rot. Ik ben die sneeuw ook zo zat, kan geen kant op. Gelukkig gaat het weer beter met Luc, hij hoest nog wel, maar een stuk minder en zijn eetlust is ook weer terug aan het komen. Hij gaat al in een flink tempo de hele kamer door, kan nu dus elke dag stofzuigen en 2 x per week dweilen, anders zit hij onder de hondenharen. Hij heeft al een plant kapot getrokken, de standaard waar de drinkbak van de hond in staat om getrokken, hij wil constant de wielen van de kinderwagen aflikken, hij heeft een halve kassabon opgegeten etc. Het is helemaal gedaan met het kleine beetje rust wat ik nog had overdag !
Sorry geen puf om te lezen maar wilde ff zwaaien! Hier weer zware nachten, elke 1,5 a 2 uur wakker. Allemaal ziek, Ruben aan de antibiotica......En natuurlijk zelf geen moment kunnen uitzieken. Vandaag naar de huisarts geweest want ik vermoedde al een tijdje dat Job reflux heeft en daardoor steeds 'wakker' werd en wilde drinken. Niets zo lekkers als een beetje wamre mellk als je last hebt van maagzuur he Volgens de huisarts klopt mijn vermoeden dus heeft hij pilletjes meegekregen. Ik hoop echt dat het snel helpt.... Ik hoop morgen te kunnen reageren. maar ff snel; @marieke, wat ontzettend vervelend dat Koen weer opgenomen moest worden Ik heb verder niks gezien maar ik hoop dat hij weer thuis is. @nikki, is gastouder zijn niks voor je? Het is geen vetpot maar je bent wel lekker thuis.......
@Lilly, heeft hij verborgen reflux, dat hij het steeds weer doorslikt i.p.v. uitspuugd? Robin had reflux en te zuinig ook. Die wou dus constant drinken, alleen spuugde ze zoveel uit, dat ze amper nog aankwam. Ik hoop dat de pilletjes werken. Ze was de eerste weken ook heel onrustig en huilerig. Het kan goed dat hij straks stukken beter gaat slapen als het werkt.
Goedemorgen, eindelijk weer een aardige nacht gehad, tot half 7, dat scheelt, alleen nu heeft Luc koorts, het leek juist weer de goede kant op te gaan. Hopelijk knapt hij snel op.
@ Lilly, ik heb daar ook aan gedacht, gastouder. Het lijkt me erg leuk. Kun je me een site geven waar wat meer info erover te vinden is ? @ Jo, jij ook bedankt voor je PB ! @ Buikgriep ? Thijs en ik hadden gisteren heel veel last van onze buik. Na een goede nacht slaap gaat het nu gelukkig beter ! Sophie begint wakker te worden, mag ook wel, het is 9.24 ! Ik ben er nu achter dat zij de ingevroren melk niet lust. De smaak verandert door het invriezen. Ik heb dus mijn hele voorraad maar weggemieterd en kolf nu "vers", en zet het in de ijskast. Vanochtend 120 ml, dus dat is al weer bijna één voeding voor vrijdag ... als ik weer werken moet ... Stemmen jullie op ons meisje ? xxx Nikki F
lastig hoor Nikki, met die melk! Jo; bah weer koorts. hopelijk snel weer beter Lilly; dat zou echt fijn zijn dat er een oorzaak is en dat het op te lossen is!! Dit hou je echt niet veel langer vol denk ik. Gisteren beetje dipje. ML krijgt 2 drukke maanden, maar nu gaan de geruchten dat ze zelfs 7 dagen 12 uur per dag moeten werken. 2 maanden lang. pffff...erg gezellig. Ik zou trouwens zelf geen gastouder willen zijn, maar ga het wel serieus overwegen om onze kindjes bij een gastouder onder te brengen als ik weer ga werken. Ik denk dat we maar in Hoorn moeten gaan wonen Marieke; ik geef de banaan zo uit het handje, met nog een stukje schil eraan zodat hij het een beetje vast kan pakken.
Goedemorgen! @nikkif, www.berendbotje.nl, dat is het gastouderbureau waar ik voor werk. JE kan ook kijken op www.gastouderacademie.nl. Maar....als je 1250 euro voor 2,5 dag werken al weinig vind (dat verdiende ik jarenlang als assistent bedrijfsleidster, voor 5 lange dagen waaronder een koopavond en een dag in het weekend) dan zul je dit inkomen wel héél weinig vinden (is het ook). @jo, ja zo is het precies! Ik hoop dat de pilletjes snel gaan werken.... Even kindjes aandacht geven.......
@kaatjesmam, ze zijn van harte welkom Ik weet ook niet hoe lang ik he tnog blijf doen hoor, met al die nieuwe regels word het wel een stuk professioneler, en op zich is dat fijn. Want ik denk dat ik in de toekomst ook met kinderen wil blijven werken. MAar het ongedwongene is er wel een beetje van af. Gastouder zijn was toch ook wel een beetje voor de gezelligheid, en je nam het lage loon voor lief omdat je tussendoor ook een beetje je eigen ding kon doen, wasje draaien bijvoorbeeld of een ander klein klusje. Iets wat ook heel leerzaam kan zijn voor kinderen. MAar nu moet je je eigenlijk als een kdv gaan opstellen en dat gaat wel weer erg ver.....
Hoi.... Ook ik ben jullie nog niet vergeten, heb het alleen mega druk! lees wel altijd mee (via mijn telefoon) maar reageer dan alleen in mijn hoofd maar kijk altijd wel minstens 1 keer per dag. (trouwe fan) Foto's van de keuken zal ik snel een keertje plaatsten, ben nog steeds van plan om een house warming te geven hoor maar dan moet er eerst even een wat rustigere tijd aanbreken! Nikki: Tsjee leuk joh die kaartjes, dat meisje boft maar! Lilly: Hoop dat het helpt en een uitkomst gaat bieden! Marieke: Hoe is het met Koen???? Nog een beetje kunnen genieten van je verjaardag? Jo: Waaah????? Kruipt/tijgert luc al echt???? Levi draait van rug op buik en andersom en draait 360 graden rond maar tijgeren of kruipen Ik heb na het lezen van jouw berichtje Levi ook een banaan gegeven zoooo lief (Levi hapt en kauwt ook veel beter dan dat Noah deed op die leeftijd) Poeh.... tsjeeeee dan heeft jouw man dadelijk helemaal geen rust meer en is het echt alleen maar werken werken en nog eens werken Ook niet gezellig voor jullie! Ik wordt geroepen ga er snel weer vandoor!
Goedemorgen allemaal... hier helaas een ziek kindje... Jacinto heeft al sinds gisterenmiddag over de 39 graden koorts. Hij is bijna de hele nacht wakker geweest en ligt nu ook alleen maar te 'zeuren'. Helaas kan hij niet in slaap komen. Om 2 uur moet ik even met hem langs de huisarts, want omdat hij maar één oortje heeft, moet oorontsteking goed in de gaten gehouden worden. Zoooooooo zielig... Ik heb dus geen tijd om te reageren. Wil wel nog even dit kwijt: @Nikki: volgens mij kun je bv maar 48 uur bewaren in de koelkast. Dus vandaag kolven voor vrijdag is niet verstandig... Hopelijk tot snel!
Heey meiden, Ik laat weinig van me horen want heb het erg druk. Hier gaat het iig goed Beterschap voor alle zieke kindjes..