"Zwanger van de 2e" wordt "Bevallen van de 2e" !

Discussie in 'De mama's' gestart door NikkiF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Veertje, het huis is helemaal super ... nu de kosten nog goed onder de loep nemen.
    Veel beterschap !

@ Marieke, ik herken het, ik ben ook doodop ... ik hoop dat het lukt met de woning !
    Vandaag hebben ze een nieuwe directeur voorgedragen aan de MR en hij is unaniem aangenomen. Per 1 april komt hij ... eindelijk rust in zicht !
    Heerlijk het fruithapje ! Leuk !

@ Lilly, de redding is nabij door de nieuwe directeur. Gelukkig hebben we volgende week ook nog een weekje vrij. Heerlijk !
    Ik kan me voorstellen dat je het gehad hebt ! Veel sterkte ermee !

@ Zomaar, dank je wel voor je lieve woorden ! Ik heb me voorgenomen me niet gek te laten maken. 1 april komt de nieuwe directeur, gelukkig.

@ Nachten, Sophie heeft besloten, na weken lang doorslapen, zich weer te melden nu mamma weer werken moet ... al twee nachten om 3.00 ... ik weiger haar te voeden anders krijg ik dat niet meer afgeleerd. Gelukkig kunnen we haar ook zo weer rustig maken met een speentje, maar dat duurt wel een uurtje voordat ze echt weer slaapt ... en dan weer vroeg op ... puf ...

@ PSZ, Thijs was vandaag gegaan, voor het eerst samen met mij op donderdag. Elke keer als ik door het raam keek zag ik hem een beetje als een zielig hoopje staan. Hij zal zeker moe zijn geweest door vannacht want hij was ook wakker geworden door Sophie. Zijn juffen zeiden echter dat het goed ging.
    Straks zei hij tegen ML dat hij niet meer mocht spelen met Sophie (vriendinnetje bij de PSZ) van de juf. En dat hij net zo lief alleen speelde. Ik vind dat zo enorm erg ... ik heb de juf gebeld maar het kwam niet zo goed uit dus heb afgesproken haar morgen terug te bellen. Ook hadden ze hem weer niet meegenomen naar het toilet ... ik twijfel steeds meer of hij nog wel moet gaan op donderdag ... Morgen gaat hij weer maar dan zijn er twee andere juffen. Ik hoop dat het dan beter gaat. De kinderen van groep 4 hadden carnaval en deden spellen met ouders, daarom kon ik vandaag eens vaker gaan kijken, maar ik word daar niet vrolijk van zo ... mijn lieve manneke ...

Groetjes,
    Nikki F

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oooh zielig schaapje, 8 kilo is idd niet veel met die lengte! Ach zo te horen is hij al met de inhaalslag begonnen!

Huisje bevalt super! Ik voel me helemaal op mijn plek en ben echt blij met mijn stekkie, kan echt een warm gevoel krijgen als ik hier binnen loop. Noah en levi zijn hier ook al helemaal op hun plek, Noah is echt gewoon zichzelf en dat zegt genoeg, hij heeft het nooit ergens over qua "vroeger" behalve over ons hondje wat we hadden :( snik snik.

Noah en Levi hebben nu beiden een eigen kamertje, denk ook niet dat het gelukt zou zijn die 2 samen op 1 kamer, Noah slaapt zo lekker en zou dan constant wakker worden van Levi.

Wanneer gaan we een keer met zijn allen borrelen in jullie kroeg funny? :D

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    O ja een convenant is een "contract" die opgesteld wordt door een advocaat en rechtbank bij het scheiden van 2 mensen (met kinderen) met hierin alle afspraken wat betreft kinderen, financiën etc.

Nikki: fijn! Ik hoop dat de nieuwe directeur een positieve invloed zal hebben. En ben benieuwd wat er uit het gesprek met de psz gaat komen morgen.

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Zomaar, morgen?? hihi! Mocht je nou een keer in de buurt zijn dan moet je het even laten weten want dan trakteer is ;)
    Succes met het tekenen... weer een stapje verder naar geluk en rust moet je maar denken. Heb nog steeds m'n petje voor je af hoor!

NikkiF, wat vervelend zeg... Had de laatste wk ook niet meer zo'n goed gevoel bij het kinderdagverblijf (op dinsdag bij Dylan). Hij is er nu vanaf dus heb er niks aan gedaan... Sterkte!

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Funny, jij ook gefeliciteerd nog! Leuk dat Finn al begint te staan/lopen en praten.

Leuk he, die doorslapers die in ene niet meer willen doorslapen. Goed van je Nikki, dat je geen voeding geeft. Heb ik bij Joris wel gedaan omdat we aan het kamperen waren en nu blijft ie maar komen tussen 4 en 5. Volgens mij is het z'n beste voeding van de dag....En de muggen hebben dan ook de beste voeding helaas:x

Nikki; ik kan me je gevoel over de psz helemaal voorstellen. Mijn hart brak ook toen ik karlijn 30 dec op kwam halen van school en ze als enige niet mee mocht doen met de generale repetitie van een optreden voor 31 dec omdat we dan op vakantie waren. Snapt zo'n kindje natuurlijk niks van. Maar aan de andere kant kunnen we ze ook niet altijd tegen alles beschermen. Ze moeten ook leren dat de wereld niet altijd eerlijk is. Maar goed waar ligt de grens. Lastig.

Nee geen valentijns plannen. ML weet niet eens wat dat is. Waarschijnlijk gaan we de troep op ruimen van ons feestje voor karlijn op zaterdag. Helaas heeft onze hulp de hele week vrij i.v.m. Chinees nieuwjaar. Dat is DE gebeurtenis van het jaar hier. Wordt nu al helemaal dol van het vuurwerk.

Ik maak me behoorlijk zorgen over onze hulp. Ze vertelde me dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft. Dat is tenminste de diagnose van haar dokter. Deze dokter heeft haar nu 3 dagen chinese traditionele medicijnen gegeven. Lijkt mij niet echt de oplossing en levensgevaarlijk. Dus ik heb al gebprobeerd of ik haar niet naar een andere dokter kan krijgen, maar dat wil ze niet. Ze wilde ook niet vrij de afgelopen dagen. Kan er niet zoveel mee dus.
    En ja wie ben ik ook om te denken dat een westerse visie beter is dan de traditionele chinese...

Joris kruipt nu achteruit. Erg grappig, maar hij wordt wel een beetje boos. Hij wil natuurlijk vooruit. Het eten gaat goed. Pompoen vindt ie erg lekker en gaat ook goed.

Karlijn is weer een beetje bijgekomen van haar feestje (nou ja het echte feest is pas morgen). Ze praat nu heel veel Engels. Vaak in combinatie met Nederlands. Gisteren zei ze: mamma is wil naar de zwempool. Duurde even voordat ik snapte wat ze bedoelde.
    Grappig. Haar Chinees is beter dan haar Engels, maar dat gebruikt ze nooit als ze met mij praat.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Kaatjesmam, ja, pompoen vindt Luc ook lekker. We lopen nu wel een beetje tegen het einde van het pompoenseizoen, maar elke week koop ik er nog eentje zolang het kan.
    @Funny, wat wordt Finn alweer groot, ik weet nog dat jij 17 weken zwanger was en toen dacht ik 'pfff, was ik maar zo ver' en ondertussen staat hij al weer!
    @Nikki, vervelend van de psz, is er geen andere psz waar hij heen kan met een ander beleid of leukere juffen?
    Robin was gisteren hard op haar achterhoofd gevallen op de psz, met een kind wat ook nog eens over haar heen viel, maar dat vertelden ze meteen en ze had 'vallen en stotenzalf' op haar hoofd. Kan gebeuren, maar we hebben haar gisterenavond laat nog maar voor de zekerheid een extra keertje wakker gemaakt, ik was er niet bij en ik weet natuurlijk niet hoe hard ze viel, maar volgens de leidsters was het hard.
    @Zomaar, 2 kamertjes is wel ideaal, ik moet er hier ook niet aan denken om ze allebei op 1 kamer te hebben, dan zou ik echt geen nachtrust meer hebben.
    @Lilly, ja, dat Rapley richten ze altijd vooral tot borstvoeders, was mij ook al opgevallen. Ik hang overal lekker tussen in, heb nooit zoveel zin om me in een 'hokje' te laten plaatsen, dat idee krijg ik altijd sterk bij Rapley of Stefan Kleijntjes (die naam alleen al, brrr), Ria Blom, Oei ik groei, CB-schemaatjes etc. Zijn natuurlijk totaal verschillende dingen, maar ik merk dat veel mensen totaal zo'n methode/idee van een ander over nemen, zonder zelf nog hun gevoel of ideeën er over mee te laten spreken.
    Ik combineer borstvoeding met flesvoeding, pureer, maar ga altijd aardig snel over op gewoon eten, begin met 5 maanden, geef flesvoeding op verzoek en in totaal andere hoeveelheden (maar niet over de max.) verdeeld dan volgens de schema's etc. Ik denk dat iedereen gewoon moet kijken wat goed past bij hun kindje, in de meeste gevallen is het resultaat gewoon hetzelfde.
    Voel je ook niet schuldig hoor, als je flesvoeding daarnaast gaat geven, je kunt toch ook combineren? Je geeft nu al zo lang voeding dat je productie waarschijnlijk behoorlijk stabiel blijft. En ik denk dat je zoontjes toch liever een vrolijke moeder met energie hebben dan een oververmoeide moeder. Zo heb je de voordelen van beide kanten.
    @Marieke, haha, Koen heeft inderdaad de schade wel ingehaald!

Vandaag ben ik jaren, maar ik heb echt een waardeloze nacht achter de rug. Gisterenavond moest ik werken, dus ik had voor ons even snel bami gemaakt en voor Luc een potje Olvarit opgewarmd, iets met verschillende soorten groente en vis. Nou, volgens mij is dat potje hem helemaal verkeerd gevallen, want hij is de halve nacht wakker geweest, steeds huilen en overstrekken. Ik val nu echt om van de slaap. Vandaag maar weer alleen zelf gemaakte simpele hapjes maken.
    Slapen jullie kindjes al op hun buik? Ik heb het idee dat hij veel beter slaapt op zijn buik, hij rolt ook al heel lang om en zijn hoofd legt hij ook gewoon opzij, dus wie weet laat ik hem dan maar zo liggen. Al blijf ik het altijd een beetje eng vinden.

7. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Kaatjesmam, wat een moeilijke situatie met je hulp zeg! Je kan haar inderdaad niet meesleuren aan haar haren naar de dokter maar als het echt dat is kan ze volgens mij alleen geopereerd worden! Wat geweldig dat Karlijn zoveel talen doorelkaar praat!

Jo79, Finn slaapt ook regelmatig op z'n buik. Nu vind ik het niet zo erg meer (hij gaat ook staan in z'n bed met slaapzak.. dus hij is wel sterk genoeg) maar het blijft een beetje eng. Terwijl ze vaak veel lekkerder liggen, zeker als ze een beetje buikpijn hebben.
    Wat is Rapley eigenlijk? Heb het al een paar keer voorbij zien komen maar heb geen idee wat het inhoudt. Ben je nou jarig vandaag?? GEFELICITEERD!!!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Funny, ja ik ben jarig, haha, beetje oververmoeid, kon blijkbaar niet meer spellen :D! Rapley is eten in stukken geven i.p.v. pureren en het kind alles zelf laten eten i.p.v. het geven, even kort samengevat ;).

9. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    @Jo79, nogmaals gefelicteerd... hihi. Ook al zou ik het misschien best een 'leuk/goed' idee vinden, heb er gewoon geen tijd voor die methode!!! Komt vanzelf allemaal goed is mijn ervaring.
    Fijne dag!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dank je! Ja, ik pureer voorlopig ook nog even, heb er een heel handig aparaatje voor, die stoomt eerst en met 1 druk op de knop, hakt hij alles zo grof of fijn als je zelf wilt. Nu zit zijn wortelhapje er in, dat ga ik zo geven. Daarna ga ik lekker allemaal foute dingen eten bij McDonalds, dat mag toch als je jarig bent :)!

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Zomaar, wat heerlijk dat je nieuwe huis nu echt een thuis voor jullie is ! Geniet ervan !

@ PSZ, ik heb vandaag gebeld. Er was schijnbaar een ander jongetje deze Sophie de hele tijd aan het plagen en de juf is toen kwaad geworden op dat jongetje en zei heel boos "Nou laat je Sophie eens met rust !" Thijs heeft daarbij gestaan en waarschijnlijk gedacht dat ze het tegen hem had ... arm manneke. De juf gaat het de volgende keer goed maken met hem. Zij vindt namelijk dat deze Sophie en Thijs dezelfde types zijn (rustig, nog wat op afstand, wel weerbaar) en dat het juist prima is als ze samen spelen. Gelukkig maar, ik ben blij dat ik even gebeld heb !

@ Funny, ja het is wat dat betreft ook een nadeel als je kind bij je op school zit. Dan zie je vaak te veel. Maar goed, ik vind het wel prettig om een vinger aan de pols te houden, vooral omdat Thijs op momenten toch wel een heel gevoelig manneke is. Het liefst zou ik hem dan bij me pakken, maar dat kan natuurlijk niet ...

@ Kaatjesmam, Sophie heeft zich twee nachten gemeld om 3.00, beide keren wel getroost maar niet gevoed. Vannacht heeft ze lekker doorgeslapen ! Gelukkig maar !
    Ja, die psz blijft een gevoelig punt, vooral voor mijzelf. En straks de basisschool ook ... al ben ik zelf juf ... als het je eigen kind aangaat is het toch anders. Thijs is wel weerbaar, laat zich niet de kaas van het brood eten, maar houdt niet van die hele drukke kinderen die ook in zijn groep zitten. Dat is verder ook prima, hij is altijd redelijk rustig geweest, maar verder doet hij alles normaal zoals het hoort, gelukkig. Maar als je hem dan sip ziet staan ... dan denk ik bij mezelf "je moet ook niet door dat raam gluren" ... maar toch ... mamma's doen dat als ze de kans krijgen ... ;)
    Eng hoor van je hulp. Ik hoop dat de middelen helpen ...
    Grappig dat kruipen !

@ Jo, ja dat zijn van die dingen ... vallen ... Het berustte op een misverstand. Ik denk dat het goed is dat ik heb gebeld want dan zijn ze zich bewust ervan dat Thijs heel gevoelig is voor dit soort zaken.
    Hij gaat, zodra we in het nieuwe huis wonen (hebben we nog niet ... hoop nog steeds dat het gaat lukken) naar de PSZ in de nieuwe woonplaats.
    Proficiat nog, ik ben net te laat !

Ben nu moe ... dit weekend lekker even weg, heerlijk ! :) :) :)

Groetjes,
    Nikki F

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen!!

Ik snap er niks van, ik heb helemaal geen bericht had dat hier alweer gepost was:$ Ik kwam gewoon maar eens kijken hebben jullie onwijs veel gekletst, potverdorrie!

@jo, ik ben het met je eens hoor. Ik denk dat alle verschillende deskundigen wel iets zinnigs te zeggen hebben. Maar er is natuurlijk geen methode de beste voor iedereen. Dat zou suggereren dat elk kind, elke moeder, elke gezin hetzelfde is. Ik heb bij Ruben ook gecombineerd en uiteindelijk volledige FV op verzoek gegeven. Ik gaf inderdaad ook meerdere en kleinere flesjes op een dag. 180 ml ging er gewoonweg niet in. En ondanks dat ik volledige FV gaf heb ik dus ook gerapleyd maar ook geprakt en potjes gegeven ;)Tja en stefan kleijntjes:D Ik heb zijn boek over BV en ik heb er wel veel aan gehad;) En Ria Blom ja......ik denk dat haar methodes zin kunnen hebben bij bepaalde huilbaby's, maar dan gaat het wel om de reden dat het kindje huilt. Wat er mis gaat is dnek ik dat mensen die methodes gewoon gaan overnemen voor elke baby. Net zoals de methodes van de NANNY, volgens mij, toch echt ontwikkeld zijn voor 'moeilijke' kinderen en sommige mensen vervolgens hun kind voor elk wissewasje op de strafplek gaan zetten. (zo las ik ooit van een kind van 1 dat moest na 3 waarschuwingen op de trap omdat het zijn brood op de grond gooide. Je kan dan discusseren of de methode juist is maar het schort dan vooral aan de toepassing natuurlijk).

@all:
    Vannacht is ML er in geslaagd Job 2x in slaap te wiegen!
    Dus hopelijk kunnen we zijn patroon gaan doorbreken want de medicijnen werken volgens mij wel alleen zit het patroon er nog in.
    Hij drinkt ook nauwelijks in tegenstelling tot voorheen toen hij echt gulzig dronk, maar toen had hij dus ook pijn.

@FV, ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd en redelijk vrede mee dat ik nu combineer en wellicht geheel overstap. Zeker toen Job gisteravond rond etenstijd weer een trek had en Ruben het net heel moeilijk. Normaal had ik Ruben dan weer van schoot moeten laten maar nu zei ik: zal papa job een flesje geven zodat Ruben bij mama kan blijven zitten? En toen zei hij heel lief ja en kroop helemaal tegen me aan...... ML heeft me ook doen inzien dat ik echt heel erg mijn best heb gedaan, maar dat het nu gewoon te veel begint te vergen van mij en de rest van het gezin. Ook de combi met de gastkinderen word steeds lastiger omdat Job nauwelijks drinkt met anderen erbij, en met 3 peuters beneden kan ik gewoonweg niet een half uur boven gaan zitten. Resultaat, hij drinkt overdag te weinig en gaat dit vervolgens 's avonds inhalen. Kortom de BV begint een hoop stress op te leveren en dat is ook de reden dat het me nu af en toe gewoon zelfs tegen staat:) Met een flesje kan hij rechtop op schoot zitten of zelfs in de wipper zitten en nog steeds alles zien en kan ik hem dus makkelijker voeden als er kindjes bij zijn.

@jo nog een keer! Had Luc last van de eerste flessen FV? Job had de eerste nacht dus ook steeds krampen en overstrekken, gisteren 2 enorme poepluiers:$ (das dan weer een nadeel met bv poepte hij maar 1x per week:D) en vanmorgen een spuitluier:( Of zou het toeval zijn en heeft hij een spuitluier vanwege tandjes oid??

Ook zijn we gisteren weer bij het maatschappelijk werk geweest en dat heeft ook wel geholpen. Ik was gewoon even zoooooo moe, en zoooooo down.....En dan kun je zo in een kringetje in je hoofd blijven denken, piekeren etc....Maar lekker alles eruit gegooid en voel me nu een stuk beter en alles is niet meer 1 groot drama;)

Even verder lezen.......

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @funny, nou ik ben zover dat ik het af en toe dus gewoon niet meer leuk vind:) MAar ook ik hoop vooral wat rust te vinden door het combineren met de FV.

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Dylan en jullie nieuwe kroeg!
    (hoe heet ie? Ik heb een tijdje in zaandijk gewoont;))

@zomaar, wat fijn van je te lezen! Hoe gaat het nu met Levi?
    En lekker dat het nu bijna afgerond is, dan kan het verwerken gaan beginnen....Zijn de kindjes al eens bij Joris geweest in het weekend? En hoe is het contact nu?

@marieke, wat heb jij toch altijd een lieve berichtjes:) Knuf terug aan jou, hoe was je werkdag gisteren? (of kom ik dat zo nog tegen als ik verder lees??)

@nikki, oh fijn dat er rust aan zit te komen. Ik ben ook een tijdje met tegenzin aan het werk geweest en dat is echt slopend (en toen had ik nog geen kindjes die ik achter moest laten en was ik niet nog aan het ontzwangeren). Fijne vakantie!!! Wanneer weten jullie of het huis doorgaat?

Goed dat je gebeld hebt en het nu duidelijk is!

@kaatjesmam, jij ook nog gefeliciteerd (sorry is me ontgaan).
    En dat klinkt inderdaad wel heftig van je hulp. Het voordeel dat ze nog komt werken is dan weer wel dat je haar een beetje in de gaten kunt houden.

@jo, alweer:D GEfeliciteerd!!

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier ook geen bericht gehad van dat er iets nieuws gepost was.

iig nu ff geen tijd om alles terug te lezen..

We zijn er sinds gisteren wel achter watLisa heeft,ze heeft de 6de ziekte, Stijn heeft hetals baby ook gehad dus herkende de uitslag meteen..

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Oke, nu nog even iets heel anders.....

Ik maak me zorgen om Ruben ne heb er echt een knoop van in mijn maag:( Ruben heeft heel veel regelmaat nodig. Het is een heel gevoelig ventje, raakt snel van slag door veranderingen en onverwachte dingen. Daarnaast kan hij ontzettend druk zijn, fliederen en fladderen en moet dan echt afgeremd worden om niet door te slaan om het zo maar te zeggen. Dit is met name als hij moe is. Thuis gaat het al een stuk beter en kunnen we inmiddels redelijk met zijn drukke gedoe omgaan.

Maar een hele vervelende eigenschap van hem is dat hij andere kindjes duwt. Hij duwt om contact te maken. Ik leg hem dan uit dat dat niet de manier is, dat je 'hallo' moet zeggen bijvoorbeeld. DAt kindernen schrikken, of dat het pijn doet. En natuurlijk dat het gewoon niet mag!

Hij duwt ook uit frustratie. Bijvoorbeeld hij wil een snoepje, en dat mag niet, dan kan hij zomaar een oppaskindje omduwen.

Straffen heb ik ook geprobeerd maar dat helpt echt niet. Thuis heb ik he tnu redelijk onder controle doordat ik er gewoon constant bovenop zit op d emomenten dat het zou kunnen gebeuren. Zo kan ik dan voorkomen dat de oppaskindjes steeds de pineut zijn.

Maar nu heb ik gehoord dat hij he top de psz ook veel doet:(
    Hij heeft nu in de kring al een vaste plek naast de juf zodat ze in kan grijpen als hij te druk wordt. En gisteren hoorde ik dat hij tijdens het vrije spel apart gezet is aan een tafeltje om te spelen.

Aan de ene kant snap ik dat wel, hij kan natuurlijk niet alle andere kinderen lopen te storen in hun spel. Maar aan de andere kant vraag ik me af wat hij er van leert. Ik wil de oorzaak van het duwen aanpakken en niet domweg alleen het duwen voorkomen.

Ook plast hij ineens weer in zijn broek, soms wel 3x per dag terwijl hij zo goed als zindelijk was:(

Volgens mij zit het mannetje helemaal niet lekker in zijn vel door alle toestanden. Ik ben zo moe, gestressed, boos etc geweest. En hoe erg ik he took vind daar heeft hij ebst wat van mee gekregen en daar voel ik me zoooooo rot over:(

Maar het belangrijkste hoe krijg ik dit weer goed?

Ik wil niet dat hij dat lompe joch is waar alle kindjes bang voor zijn. Die geen vriendjes maakt.....

Ik ga volgende week het opvoedpsreekuur bellen om advies te vragen maar misschien hebben jullie ook tips, ervaring??

16. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lieve Lilly, Dylan lijkt wel een beetje op Ruben als ik het zo lees. Alleen heeft hij nooit geduwd maar de hele dag willen stoeien (vrij hardhandig..). Thuis hadden wij het ook aardig onder controle maar op het kinderdagverblijf was het af en toe (meestal) net een tornado. Vooral als z'n vriendjes van dezelfde leeftijd er waren.
    Dylan is ook een heel emotioneel kind en als het niet lukt of z'n zin niet krijgt kan hij helemaal 'doordraaien'. Lijkt wel of hij dan niet meer weet wat hij met z'n gevoelens aan moet. Dit was vooral iets ouder als 3 jaar.. Denk dat het karakter is maar ook ook leeftijd.
    Heb vorig jaar een tijd niet goed in m'n vel gezeten (zacht uitgedrukt) en dat merk ik meteen aan Dylan.
    Volgens mij is het enige wat je kan doen vooral rustig blijven en uitleggen dat het mensen/kinderen dat niet leuk vinden.
    Als Dylan aan het 'stoeien' was of druk werd gemaakt door oudere kinderen werd ik niet boos maar als hij niet luistert/brutaal is dan zet ik hem als straf op de gang of haal ik hem naar binnen als hij buiten aan het spelen is.
    Hopelijk heb je er wat aan.. xx

Cafe 't Huis.. bestaat al heel lang dus moet je wel kennen denk ik. Staat op de Dam.

NikkiF, Thijs is volgens mij net het andere type kindje wat Dylan is... Weet wel wat je bedoelt met een oogje in het zeil houden. Dylan gaat nou naar school maar spiek altijd nog even door het raam. Dylan is een kindje wat heel druk kan worden (enthausiasme) van vooral andere kindjes en dan de 'schuld' krijgt. Blijft toch je kindje he?! Dus heb daar dan best wel moeite mee. Hij had de 2de wendag al straf gehad van een onbekende juf en was helemaal over z'n toeren naar z'n eigen juf gelopen. Het is wel goed dat er meteen duidelijkheid voor hem is maar had er toch moeite mee. Heb er niet zoveel van gezegd want Dylan ging de volgende dag met plezier naar school maar zit me toch niet lekker. (hij bleek een tijger (soort brullen) te doen naar die juf)

Veertje, Hoe herken je de 5de ziekte ook al weer? Finn heeft wel een soort vlekjes rond z'n mondje. Hou het goed in de gaten want misschien is het wel kindzeer.. Kan ook een soort irritatie zijn door snotneus en nog van de sonde. Beterschap voor je kleine meisje!

We zitten er hier aardig doorheen. Donderdag voor het eerst open geweest voor Publiek. Nu al personeelsgezeik.. wil zwart uitbetaald worden. Heb het niet en ga er ook niet aan beginnen. Het is ook best wel rustig geweest de afgelopen 2 dagen en vooral ML maakt zich behoorlijk druk. Ik geef het nog een paar wk/maanden..

Ondanks dat ik het onwijs druk heb geniet ik op het moment zo van m'n kindjes! Zij zijn echt een soort ontspanning voor me. Finn lacht de hele dag en ik moet vooral om hem lachen met z'n brutale koppie en geklets. Dylan wil de hele dag knuffelen en daar doet mama graag aan mee!

Fijn weekend allemaal (sorry dat het zo'n lange mail is geworden, zit op m'n 'praat' stoel.. hihih)

17. veertje

veertje Fanatiek lid

@funny, de 6de ziekte is eerst paar dagen koorts en dan vlekkerige uitslag in gezicht en op romp. de 5de is precies andersom, hier hebben we die nog niet.
    Kinderzeer/krentenbaard herken je aan de goudkleurige korsten die erop komen..

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Lilly, ja, inderdaad, sommige mensen klampen zich compleet vast aan een bepaalde methode, zonder verder te kijken of het wel bij hun kind past of gewoon meerdere dingen toepassen. Ik pik ook gewoon van verschillende methodes wat mee en verder doe ik de rest op gevoel.
    Oh ja, die voeding, ik ben eerst gaan combineren met HA i.p.v. standaard. Eerst van AH huismerk, maar daar kreeg hij enorme krampen van en toen HA van Nutrilon, dat ging heel veel beter. Misschien maakt dat bij hem ook wel verschil uit, HA is wat lichter verteerbaar. Bij C1000 kun je van die kleine verpakkingen van Nutrilon HA kopen, als je het uit wilt proberen is dat wel makkelijk, mocht het niets wezen, dan hoef je tenminste niet een heel pak weg te gooien. Sinds een week of twee zit hij op Standaard, dat gaat ook wel goed geloof ik. Al heeft hij sinds een dag of 3 nogal krampjes, ik weet niet waarvan.
    Eerst had ik gemiddeld eens per week een poepluier, nu gemiddeld eens per dag.
    Sterkte met Ruben op de psz!
    @Funny, hè vervelend met dat personeel. Ik heb mijn eigen pedicurepraktijk gehad, kreeg ook vragen van mensen of ik even hun hele familie op hun naam kon zetten, zodat ze alles van de verzekering terug kregen, dat soort dingen. Nooit aan begonnen. Sommige mensen zijn zo brutaal, die proberen alles.
    Gebruik je misschien van die snoetenpoetsers? Dat gaf hier nogal uitslag rond de mond.
    @Veertje, sterkte met Lisa!

Vannacht ging het iets beter, maar ik weet niet waar hij last van heeft, hij slaapt onrustig, overstrekt zich, wordt steeds brullend wakker. Misschien krampjes ofzo, maar waarvan? Hij krijgt sinds een paar dagen nog maar 1 bv, verder alleen kv. Volgens mij moet hij ook erg veel rust en regelmaat, anders is hij ook snel van slag. Vermoeiend.

19. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Nikki; fijn dat je wat duidelijkheid hebt over de psz! En lekker dat ze weer doorslaapt!

@Lilly; goed dat je zo positief bent over de fv. geeft vast een hoop rust. Lastig wat Ruben betreft. Het is vast een fase die weer overgaat, maar ja daar heb je nu weinig aan. Ons buurjongetje (war Karlijn iedere dag mee speelt) is ook druk en af en toe fysiek "onhandig". Karlijn heeft al heel wat blauwe plekken opgelopen. Ik weet dat zijn moeder ook heel consequent is en hem duidelijk maakt dat het niet mag, maar het is gewoon sterker dan hemzelf.
    Karlijn is ook eerder een verlegen, rustig kindje die het vast nog wel moeilijk gaat krijgen als ze wat ouder is. Dat vind ik ook best lastig. hoe geef je je kind voldoende zelfvertrouwen?

@Funny; spannend hoor jullie cafe. Hopelijk loopt het snel storm

Hier probeer ik ook zoveel mogelijk m'n gevoel te volgen met wat hulp van de bekende boeken. Ik heb ook het boek van Stefan Kleintjes en hoewel ik wel redelijk doe wat hij schrijft, vind ik het een mega irritant boek. Bij elke alinea zegt hij weer hoe goed bv wel niet is. Jaahaaa, dat weet ik nu wel...
    Ook vind ik het onoverzichtelijk en langdradig. Maar ja...

Hier gisteren Karlijns feest gehad. Voor 25 man lasagne en taart gemaakt. Erg gezellig en druk. We hadden mooi vuurwerk aangezien het oudjaarsavond was (gelukkig nieuwjaar allemaal)
    De mannen hebben deze week vrij (en moeten wel volgend weekend werken) maar nu is het koud en het regent. Echt balen want we kunnen niet zoveel doen hier.

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    We zijn weer terug van Zeeland ! Het was koud maar wel leuk !

@ Lilly, goed dat je er nu vrede mee hebt dat je nu ook FV geeft ! Ik vind dat je het knap hebt volgehouden hoor, met alle omstandigheden erbij ...
    Ik hoop dat de nieuwe directeur zijn mooie verhaal waar zal maken !
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over Ruben. Misschien is het een idee om hem tijdelijk niet naar de PSZ te laten gaan, maar eerst thuis weer even wennen aan rust nu jij je beter voelt ? Het blijft moeilijk, maar ik denk inderdaad ook dat het beter is om de oorzaak aan te pakken ipv te voorkomen dat het gebeurt.

@ Veertje, veel beterschap voor Lisa ! Hoe lang zijn ze daar normaalgesproken ziek van ?

@ Funny, Thijs kan ook druk zijn hoor, maar dan vooral als hij heel moe is. Voor de rest is hij altijd wel rustig, is hij ook altijd geweest, ook als baby.
    Spannend hoor, een eigen cafe ! Vervelend van dat personeelslid ! Veel succes ermee !

@ Kaatjesmam, ja ik ben blij met duidelijkheid, maakte me zorgen over dat manneke ! En het doorslapen ... ja, we zijn erg verwend hier ! Als ze dan weer eens één keer wakker is 's nachts dan voel je dat meteen ...

@ Huis, we hebben besloten ervoor te gaan ! I.v.m. carnaval kunnen we de makelaar woensdag pas bellen. Ik hoop dat we dan donderdag of vrijdag kunnen gaan kijken met mijn vader en dan maandag een bod kunnen uitbrengen ... spannend !

@ Snoetenpoetsers / toetenboeners, daar krijgt Thijs ook rode vlekken van rond zijn mondje !

@ Vakantie, lekker een weekje vrij en de boel de boel laten. Ik heb vrijdga hard gewerkt om alles af te krijgen waardoor ik deze week niet terug hoef naar school. Vanaf volgende week werk ik op maandag en donderdag ipv donderdag en vrijdag ... ben benieuwd !

Even spammen:

De eerste foto: In "Het Arsenaal" in Vlissingen. Vandaag gemaakt !

Deel Deze Pagina