@Patje, nee, hier in de omgeving krijg je echt maar een prikkie meer voor ambulant en dat is niet echt rendabel met de tijd en reiskosten die je er in stopt. Bovendien heb ik syndroom van Tietze (een vorm van reuma die alleen in je wervelkolom/ribben zit) en als ik een uur in een onmogelijke houding aan een paar voeten moet werken, kan ik na twee weken amper nog bewegen, dus dat doe ik maar niet. Deed het nog wel eens toen ik in opleiding was en nog geen eigen ruimte had.
Het gaat hier allemaal goed lees ik! Fijn hoor! En zomaar hoop dat het snel ophoudt die pijn! Idd wat zijn er veel mensen die niet werken! WOWWW wij hebben ook een koophuis en net ook een extra hypotheek genomen vanwege de verbouwing. Als ik die 2 dagen blijf werken is het geen probleem maar zodra ik stop kunnen we echt maar heel erg net rond komen en daarom wil mijn man het niet! Hij wil gewoon lekker ruim leven. Nu was ik eigenlijk net helemaal in de wolken want ik had gereageerd op een advertentie voor schoon te maken bij iemand thuis dus ik bel mijn man op zegt hij: o ja wel leuk he! Maar je moet er wel bij blijven werken want anders hebben we een probleem met de zorgverzekering en de belasting. Dus ja...... ik weer teleurgesteld, vanavond gaan we het er in ieder geval even over hebben! Dus ik ben benieuwd. En nu er een misschien een 2de kindje aan zit te komen ziet manlief het denk ik helemaal niet zitten dat ik stop met werken, maar goed we zien het wel. Voorlopig ben ik tot juni onder de pannen, daarna is de uitzend periode afgelopen dus dan zien we wel weer verder. Ga denk ik in ieder geval wel schoonmaken daar bij dat gezin lekker een extraatje!
Zomaar, ik herken die steken/buikpijn! Volgens de vk is het heel normaal dat je bij een 2e zwangerschap wat meer buikklachten krijgt/hebt. Dus maak je geen zorgen meid! Anniek, bij nr 1 was mijn buik van die grootte rond de 5 maanden...
Wat een leuk onderwerp! Ik kan het hier op het forum niet allemaal meer bijhouden; het is in sommige topics zo druk, maar ik wil proberen hier wel af en toe te komen gluren. Ben heel benieuwd hoe jullie sommige 'problemen' oplossen, met name aan het einde van de zwangerschap Iedereen gefeliciteerd en geniet van jullie zwangerschap!
@jara, welkom! @carolien, weet je als het niet haalbaar is is he tniet haalbaar. Maar wij hebben ook best een hoop moeten inleveren. Wij hebben ook een hypotheek en 2e hypotheek maar gelukkig alles op 1 salaris. Maar.....er blijft niet veel van mijn man zijn salaris over hoor. Ik heb maandne gehad da tik het met 50 a 70 euro per week moest doen. en sparen? Wat is dat Daarom ben ik na een jaar ook gaan zoeken naar mogelijkheden om het toch wat ruimer te krijgen en dat is gelukt. ER zit denk ik wel een verschil in wat ruim leven is. De een vind het belangrijk om op wintersport te kunnen en een vliegvakantie naar de zon. Wij doen een weekende weg en een campingvakantie in Duitsland Succes vanavond, en wat iemand anders ook al zei; het brengt ook een hoop rust. Geen gesjees van en naar het kdv, boodschappen hoef je niet op drukke dagen te doen, eten staat klaar. Huis schoon voor het weekend...etc. Mijn man heeft een drukke veeleisende baan en is daarnaast ook nog muzikant dus in onze levenstijl past het goed dat ik thuis ben. End at is naturlijk voor iedereen weer anders
@Jara: welkom! Gezellig dat je komt meekletsen! Het is hier inderdaad nog redelijk te doen! @Carolien: ik kan het me goed voorstellen, hoor! Ik moet ook nog maar zien hoe wij het financieel gaan redden. Vooralsnog werk ik in ieder geval nog tot mei 3 dagen per week. 9 juni is officeel mijn datum voor zwangerschapsverlof, als ik 6 weken van te voren stop. Dus tot en met september nog salaris krijg. In die tijd kunnen wij 'oefenen' met minder salaris door het te sparen. Ben heel benieuwd hoe het gaat! Verder heb ik nog heel veel vakantie staan, ook van afgelopen jaar. Dus eigenlijk hoop ik al in mei te stoppen met werken... we zien wel... Voor wat betreft verzekering: ik ben meeverzekerd op de collectieve verzekering van mijn man. Dus daarvoor maakt het niet uit. En de belasting... als je het geld niet op de bank zet, merkt die er toch ook niets van... Gewoon voorstellen vanavond!
veertje hihi wat een liefje die stijn! kyana zegt steeds; grote zus, jah! morgen krijgen wij het shirtje binnen en van het weekend gaan we het aan ouders enz. vertellen. en 12 februari eerste afspraak bij de vk {die kon me nog hahaha} en dan ook meteen daar een echo blijkbaar
@All: bedankt voor jullie antwoord! hoop vanavond op een goed gesprek! @Anniek: Hebben jullie een t-shirt voor Kyana besteld? Heb je er zelf een tekst op gezet?
Nou na 3 weken bellen heb ik eindelijk een afspraak vandaag kunnen maken voor de 20 weken echo, op 16 februari. 3 februari heb ik nog een controle-afspraak bij de vk. Er zit dit keer 5 weken tussen, aangezien ik daarvoor op vakantie ben. Sowieso zit er altijd meer tijd tussen dan in hun schemaatje staat, dat word ik wel eens zat. Wie hebben er al kraamzorg geregeld? Ik een week of twee geleden, heb me bij de Waarden opgegeven, maar nog niets van gehoord. Zal het eens even in de gaten houden.
Ik heb mij met 12 weken als opgegeven voor kraamzorg. Als je het hier niet zo vroeg doet, heb je kans dat je geen kraamzorg krijgt of minder omdat er niet genoeg mensen zijn.
Jo: Ik heb gisteren op de hyves van mijn vorige kraamhulp een berichtje achter gelaten dat ik zwanger ben van de 2de.... En ja ja mooi in een vakantie tijd en gezegd dat zij dan niet op vakantie mocht...... Kreeg ik terug dat ik "gewoon" eerder of later moet bevallen want dan is ze idd op vakantie maar ze wil er wel bij zijn Nou dan gaan we dat maar doen dus Ga me met 12 weken daar bij het hoofdkantoor aanmelden, of misschien via de ziektekosten verzekering (ff kijken ben net overgestapt) Maar vorige keer was het binnen no time geregeld! En was ook ZEER tevreden over hun Wat zul jij blij zijn dat je een afspraak heb voor de 20 weken echo zeg Jara: Welkom! Carolien: Succes vanaaf! Marlieke: Ja! kan me nog herinneren idd dat jij daar ook last van had! Gelukkig maak ik me geen zorgen hoor (zat zelf ook al te denken aan bandenpijn) maar vond het zo "gek" dat ik ook richting mijn rug steken heb. Het is nu allemaal al weer over en rustig gelukkig! ZOu me pas zorgen maken als de steken IN mijn baarmoeder zitten en dat is zeker niet het geval! Ik heb vandaag 0,0 energie, heb vanmorgen gelukkig wel het één en het ander gedaan maar nu vind ik het mooi geweest en doe het lekker rustig aan O
tasha ik ga dat hier idd ook zo vroeg doen, beter te vroeg dan te laat he, niet? Jo o leukkkk de 20 wkn echo! spannend, willen jullie weten wat het wordt? jara welkom, klets maar mee ennuh wij zijn oko allemaal druk dus het zal heir niet mega snel lopen denk ik' carolien op haar shirtje staat voorop; een hartje met daaronder; Kyana en daaronder; wordt... en op de achterkant; grote Zus marlieke kijk, je loopt dus ook lekker voor op je eerste met buik, leuk leuk leuk jo wist niet dat jij ook een vrom van reuma hebt. Ik heb fibromyalgie... ben er nog niet mega lang bekend mee maar heb wel al heel lang klachten hiervan. heb ook lekker geshopt net dames, een nieuwe positiebroek {volgens me vriend kan ik hem al aan! maja moet ook wel want loop nu steeds met me knoop los hahaha} en een vestje beide in de uitverkoop en 2 ff truitjes, niet positie maar dat maakt niets en nog een leuk gestreept ding, nieuwe collectie en bij de prenatal een leuk shirt van mamalicous, een langere...
tasha waar shop jij altijd? ik zie dat je net ietsie ouder bent als ikke maar vind dat veel positie mode juist erg toegespitst is op de 30+sers... {sorry dames bedoel niks fouts ermee}
Wat ik me nou afvraag. Ik heb met mijn vorige kraamverzorgster een ontzettend leuke tijd gehad en zou het helemaal niet erg vinden als zij weer kwam, maar kun je daar nou om vragen of is dat niet mogelijk.
miss etam heeft af en toe leuke dingen. Prenatal. Ook kun je leuke dingen shoppen, maar dan vind ik dat meestal te duur. Ik houdt wel van tuniekjes, die vind ik altijd al leuk, maar die past niet bij mijn figuur, behalve als ik zwanger ben.
heb nu idd bij miss etam geshopt en prenatal h&m ligt hier niet met mama kleren.... en ik ben ook nog vrij kiekeurig want ik vind 80euro voor een positiebroek écht teveel. Ik heb bij de zwangerschap van Kyana weinig positieshirts gehad en wbt de kraamhulp gewoon vragen hoor! ik kan dit helaas niet want mijn oiude kraamhulp is nu in het ziekenhuis gaan werken, heb haar op msn