Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal,

Heb sinds 2 dagen erg veel last van m'n onderrug, auw auw auw...
    Verder alles oke hier!

Kyra praat echt al heel veel en heel duidelijk...dat doet ze al een half jaar. Ze maakt echt zinnen van 6 tot 7 woorden en sprekkt eigenlijk alles goed uit. een snelle tante dus wbt praten! Mensen geloven vaak ook niet als ik zeg dat ze net 2 is.

Dadelijk voor het eerst naar de kapper met 'r, ben benieuwd!

2. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Gefeliciteerd met de nieuwe kindjes.

Wenneke; misschien de darmen van Zomaar?

Carla; wat balen zeg dat ze zo goed praat; kun je niet meedoen met sterke verhalen vertellen...nee hoor, hartstikke fijn natuurlijk.

Marlieke; ik hoop dat je niet al te lang hoeft te duimen. Karlijn kwam 10 dagen te vroeg en dat lijkt me wel weer een mooie planning. Iedere dag langer kost ons ook 125 euro.....Ja ik heb nogal wat eisen; in het weeken EN te vroeg, maar ook weer niet te vroeg wanneer ik nog in China zit.
    Pfff...sorry voor mijn gezeur, maar maak me best een beetje zorgen (niet om het geld, wel hoe deze verwende moeder met nanny alleen voor haar dochter gaat zorgen terwijl ze 9 maanden zwanger is op een hotelkamer in de grote stad)

3. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Jo: Granada ben ik nooit geweest. Maar over het algemeen vind ik Spanje heerlijk! Mooi weer, de zee (althans Barcelona), de mensen en gewoon de hele sfeer&cultuur. Het enige dat ik daar mis is mijn familie/vrienden. Maar de rest mis ik als ik in Nederland ben ;)

@Kaatjesmam&Djezelf: wat goed dat jullie kids dat al aangeven! Thiago zegt standaard nee als ik vraag of hij in zijn broek heeft gepoept. Ook als ik zie dat hij staat te poepen vraag ik of hij op het potje wil poepen. Hij roept dan nee en stopt ook gelijk. Dus daar ben ik een beetje voorzichtig mee.... Komt vanzelf, hoop ik.

@Marlieke, gefeliciteerd met je achternichtje Anna.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen!

@cimu, ach so.......ik ben in Spanje geboren en heb daar tot mijn 4e gewoond. Tot ongeveer mijn 12e gingen we elke zomder 7 weken naar Spanje. Ik kom uit het zuiden Andalucia (malaga, costa del sol). Als ik daar ben komt er altijd een bepaald gevoel over me heen, ik voel behoorlijk nederlands maar als ik daar ben.......voel ik me toch ook wel weer behoorlijk thuis. Ik hoop dat we misschien volgend jaar eens met de kids heen kunnen......Ben er nu al heel wat jaartjes niet meer geweest :rolleyes:

@kaatjesmam, ik kan me heeeeeeel goed voorstellen dat je je er zorgen om maakt. RUST in je hoofd tijdens de bevalling is heel belangrijk en dat heb jij zo gewoon niet. Ik vind dat niet verwend hoor dus mopper maar ff lekker!

@carla, balen van je rug :( Jij ook al zo'n lekker kletsmajoortje. Ruben is niet extreem goed of zo in praten maar toch ben ik wel trots op hoe snel hij alles oppakt.

Hier ook heel wisselend met de L. Hij zegt wel LALA, van de teltubies maar bij een hoop woorden laat hij de L weg. We moet op dit moment erg lachen om het woordje ANDERS. Dat klinkt bij hem dus als ANUS :) :)

Loopt ie te oefenen, ANUS, ANUS, ANUS.

OOOH en kennen jullie dat boekje van de Mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft?

Sta ik gisteren in de boekwinkel, hoor ik hem ineens roepen: MOL POEP, MOL POEP! :) :)

'nadeel' van dat boek is wel dat hij ipv hoofd nu steeds kop zegt, hij zei al wel hoof, maar kop is blijkbaar makkelijker.

Weet ff niet meer wie het vroeg maar Ruben krijgt van ons en mijn moeder en haar man de garage van little people en een fiets die we via MP op de kop hebben getikt.

Voor 's ochtend heb ik een paar kleine cadeautjes voor hem van de action omdat mijn moeder pas eind vna d emiddag komt.

@zomaar hoe gaat ie nou?

@djezelf, veel shopplezier! enne jah, natuurlijk moet t af en toe kunnen ff shoppen............(maar eigenlijk ben ik nogal blut na dat weekendje weg :oops: :oops: :oops: Ik beken, ik ben Lilly en ik ben een shopaholic :) )

@marlieke, gefeliciteerd met je achternichtje!

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo Dames,

Ben erg weinig geweest heb alles wel terug gelezen maar is een "beetje" veel om overal op te reageren sorry.

@Lilly: Aha misschien zijn bijeenkomsten speciaal voor shopaholics een idee? ;) Het gaat al een stukje beter, mijn darmen doen nog wel zeer maar de krampen zijn verdwenen THANK GOD! Verder denk ik dat mijn lichaam me wil zeggen dat ik het wat rustiger aan moet doen, ben vanmorgen redelijk pijnloos opgestaan en na de ochtend spitsuur begon ik alweer buikpijn te krijgen...

@Carla: Het gaat steeds zwaarder worden hé, rustig aan hoor!

@Marlieke: Gefeliciteerd met Anna!

Ik ben gisteren met Noah naar de kinderboederij geweest, was al eventjes geleden omdat ze de boel aan het opknappen/verbouwen waren... Tsjeeee hij heeft zich KOSTELIJK vemaakt en zijn mama dus ook, heerlijk met de geitjes gespeeld en wat waren er veel kleintjes geboren echt de geitjes waren kleiner dan een poes :p ZOOOOO lief! Noah is echt DOL op dieren!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    @Cimu, Granada is best een leuke stad, er komen eigenlijk bijna alleen dagjesmensen om naar het alhambra te gaan, de meeste komen de stad zelf amper in en 's avonds al helemaal niet. Alleen lag daar een beetje het probleem, je bent met blauwe ogen werkelijk een uitzondering daar en je krijgt zoveel vieze mannetjes achter je aan, werkelijk waar en zodra ze de kans krijgen, moeten ze aan je zitten. Ik werd gewoon in mijn kruis gegrepen op straat etc. Word je boos, dan krijg je gewoon een klap van zo'n vent, want 'vrouwtjes' hebben daar weinig in te brengen. Ze spreken ook werkelijk geen woord Engels, maar goed, dan leer je wel weer sneller Spaans. Andalucië is ook heel mooi, Sierra Nevada etc., maar voor mij alleen nog maar voor vakanties.
    @Zomaar, ja, wij zijn laatst ook naar de kinderboerderij geweest en daar hadden ze van die kleine geitjes, zo schattig! Robin is ook zo'n dierengek, ze vindt het allemaal prachtig!

Heb echt zo'n schoonmaakochtend. Was aan het stofzuigen, hangt er opeens een hele grote spin aan een draadje aan de stofzuigermond, brrr! Heb hem wel opgezogen en nu staat de stofzuiger met een prop keukenrol in de stang te wachten op mijn man, die hem mooi mag legen vanavond.

7. veertje

veertje Fanatiek lid

@lilly, ik ken het boekje :D wij hebben hem een stuk of 10 keer gekregen als kraamkado, krijg je als je mol van je achternaam heet :D
    Wij lezen Stijn al vanaf het begin ipv kop, hoofd voor omdat we bang waren dat hij het verkeerde zou leren.
    Stijn vind het boekje echt helemaal geweldig..

Ik ga zo even boodschappen doen en dan stijn zijn zandbak doen zodat hij lekker kan spelen en kan ik even mooi de tuin doen..

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    G'mogguh meiden,

hier een heeeeeeeeeerlijke ochtend gehad,
    Jonathan werd om 09.20 wakker :confused: :D
    ff lekker gegeten en nou breekt het zonnetje ook nog door.
    Ik denk dat ik maar niet ga shoppen, maar ff lekker de tuin in ga.
    PLaatsje vrij maken voor het huisje en wat plantjes planten.

zal ik straks weer ff uitgebreid reageren.

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @veertje: 10x gekregen :)
    tja dan zal jeniet zo heel enthousiast meer gereageerd hebben na boekje 3.
    Heb je ze nog mogen ruilen?

@Jo: :confused: byzonder dat het in andere landen zo heel anders aan toe kan gaan he!
    Je hebt je gewoon als vrouw maar te laten betasten.
    En hier in nederland kun je je baas al aanklagen als hij een paar keer een sexueel getinte opmerking maakt.

@zomaar: wat fijn voor je dat de krampen wat over zijn.
    Nu wel goed naar je lijf luisteren he! [-X

@carla: en hoe ging het bij de kapper?
    Vond ze het leuk of is het een drama geworden?
    En je rug, gaat het al weer wat?

@Marlieke en Wenneke: gefeliciteerd met de nieuwe beebjes.
    (nog geen namen gebruikt dsie jullie zelf wilden?)

Wil nog steeds graag een kroket, maar de drang is al een stukje minder.......:^o ...

geef eens een goede reden waarom ik vanavond patat met kroketten mag eten?!

(als ik nou de frituurpan helemaal schoon maak en het vet ververs...heb ik het dan verdient? [-o< )

Oh het zonnetje is hier nu weer helemaal weg, heb het huisje wel uitgepakt,
    maar ikea-bouwpakketen zijn kinderspel vergeleken bij dit ding!
    Als jullie benieuwd zijn, dit is het huisje:

http://www.mesem24.de/product/2766/Stel ... elzen.html

10. veertje

veertje Fanatiek lid

@djezelf, nee kon het boekje op een gegeven moment niet meer zien, wel grappig is is dat we nu hem in verschillende uitvoeringen hebben.
    Word tijd dat Stijn er een paar gaat slopen ;)
    Heb gevraagd aan mensen of ze het bonnentje nog hadden maar helaas niemand had het meer..
    Zal bij de volgende aangeven dat we genoeg mol boekjes hebben want anders komen ze er weer mee aan en daar zit ik echt niet op te wachten :D

Nou hier staat de zandbak weer, stijn vind hem helemaal geweldig, vorig jaar keek hij er nog niet echt naar om maar nu wel :D
    Hij heeft gewoon lekker een klein uurtje gespeeld.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
    @Djezelf, dat zal wel een succes wezen zo'n huisje, zeg maar gerust huis!

Ik zet de zandbak straks in de nieuwe tuin neer, voor die paar weken heeft het geen zin meer. En ik wil een schommel. Hadden wij vroeger ook in de tuin en dat vond ik zo leuk, heb wat afgeschommeld.

Net de eendjes wezen voeren (al at de hond de helft van het brood op) en ze heeft nog in de tuin gespeeld met de kinderbezem en de voetbal. Zulk lekker weer vandaag.

12. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    wauw Djezelf, wat een gaaf huisje! Die wil ik ook (later als ik groot ben en weer een tuin heb..) Ziet er inderdaad wel uit als een behoorlijke klus.

en een reden voor die kroket; ja als je daar zo'n behoefte aan hebt zal je lichaam die kroket wel nodig hebben. Je moet toch altijd goed luisteren naar je lichaam?

Hier over 3 weken tentamen. Ben het huis niet uitgeweest vandaag. Ik dacht; ik ga wel na karlijns slaapje maar die ging laat slapen en werd pas tegen 5 uur wakker.

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kapper ging goed!

hkier helaas nog geen zon te zien en erg frisjes...Hopelijk komt het zonnetje als Kyra weer wakker is!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.101
    3.879
    113
  15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoppa allemaal aan de broodjes kroket!

16. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Yeeeeeh voor Martijn Katan!

Hij is mijn nieuwe held

* maakt alvast een lijstje voor vanavond; kroketten, mosterd, broodjes...
    nog meer kroketten! *

En Jo: ik ben je eeuwig dankbaar voor het opsnorren van dit artikel
    (totdat ik aan het einde van mijn zwangerschap weer 25 kilo aangekomen ben)

@kaatjesmam: tentamen voor ? heb ik daar overheen gelezen.
    Of is het voor de chinese les?

@veertje: misschien iets voor op het geboortekaartje:
    Kadotip: geen poepende mollen boekjes in welke vorm dan ook!

@Carla: mooi! hier is de zon ook nog weg hoor. Jonathan ligt nu weer lekker op bed en ik blijf ook mooi weer ff binnen.

17. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    ja mij een beetje lekker maken met die kroketten. Waar haal ik die nu weer vandaan. Ja ik weet het; kan ze ook zelf maken, maar daar word je moe van...

Djezelf; ik studeer psychologie aan de open universiteit en heb over 3 weken het tentamen arbeids en organisatie psychologie. Dat die ik in Hong kong op het nederlands consulaat. Zit vlak naast de gyn dus mooie combi.

Zo weer verder met American Idols. Zit er lekker in.

18. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    oh leuk Psychologie!
    (hoewel het onderwerp van dat tentamen me nou net weer niet zo leuk lijkt. :oops:)

Ach ja, ze zullen daar natuurlijk niet de standaard hollandse snacks hebben...
    Arme jij!

Als je wilt sturen we wel wat op hoor!

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ha dames!

Sorry voor als ik er zo weinig ben, maar heb het de laatste(en komende dagen) een beetje druk. Vandaag is mijn overgrootmoeder(Gabriëls betovergrootmoeder) 90 geworden en dat vieren we zaterdag, dus ben bezig een cadeau voor haa rin elkaar te zetten. Foto's van Gabriël vanaf z'n geboorte tot nu. Dus zaterdag ben ik er sowieso niet(denk ik). En zondag 's avonds pas, want 's middags komt mijn oma langs. Haha, druk zat dus :)
    Verder gaat hier wel alles goed. Heb hier last van een Gabriëlterreur-jegens-de-poes.. :evil: Dus Gabriël belandt hier regelmatig in de hoek.. Dan rost die met de minidweil en minibezem achter de poes aan. Echt ge-wel-dig.. :-s
    Straks een wipstoeltje ophalen die als advertentie bij de AH stond. Dus da's leuk :)

Ik smeer 'm, nog ff tijd voor mezelf voordat Gabriël wakker wordt!

En sorry voor als ik niet op jullie heb gereageerd. Heb echt té weinig tijd. Doe al m'n best om de septembermama's bij te houden :)

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Baaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh HIER AL de de godganse dag enorme koppijn, op de drukste dag dat manlief er ook nog eens niet is....

Bah, bah en nog eens bah!

@djezelf, zo das nog eens een huis :D

@kaatjesmam, oh dat is altijd nog een droom van me, psychologie studeren maar ik heb de juiste vooropleiding niet (havo niet afgemaakt :( ) dus moet dan eerst nog ff een mbo of zo doen :rolleyes:

Gelukkig lust ik geen kroketten ;)
    Ik heb lekker een salade van avocado, tomaat en komkommer met feta op, jammie 8)

Ga zo uit school nog even langs de supermarkt, ff een heerlijk verjaardagsontbijtje halen voor mijn kleine vent :)

Deel Deze Pagina