Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Mooi buikje hoor

2. veertje

veertje Fanatiek lid

@jara welkom :D

Las net dat iemand had geschreven over meer buikklachten in de 2de zwangerschap dat dat normaal is, ben blij dat te horen want heb toch af en toe wel een kramp en een steek, had het bij Stijn niet zo erg.

Ik hoop dezelfde kraamhulp te krijgen als die we hadden, was zo een geweldig vrouwtje :D zal eens kijken of ze ook hyves heeft.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Die van mij kan ik niet vinden op hyves. :(

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb de vraag eens bij de kraamzorg neergelegd.

5. veertje

veertje Fanatiek lid

kan die van mij ook niet vinden, jammer.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @Zomaar, mijn kraamhulp was super, ik had haar ook graag weer gewild, maar ze is bejaardenverzorgster geworden, omdat ze daar wat betere/handigere uren kon werken.
    Ja, en 3 weken lang bellen voor een afspraak, is toch achterlijk, dan was de telefoon doorgeschakeld, dan waren ze er niet, dan was de agenda vol en moesten ze weer een week op de nieuwe planning wachten.

We willen niet weten wat het wordt, mocht de baby echt met zijn of haar benen wijd in het beeld verschijnen, tja, dan hoeven ze van ons ook niet meer geheimzinnig te doen. Bij mijn buurvrouw hadden ze zich versproken en ik mag dus naar hetzelfde ziekenhuis voor de echo, haha! Maar vorige keer wisten we het ook niet en heeft de echoscopist ook niets gezegd, zoals afgesproken.

@Anniek, ja, ik ben er ook pas achter sinds een jaar of 3, daarvoor had ik altijd wel van tijd tot tijd klachten, maar de huisarts wist nooit precies wat het was of ik kreeg pillen mee voor rugpijn. Bij dit ontsteken de tussenwervelschijfjes en kraakbeenverbindingen, het kan echt maanden goed gaan, alleen mijn borstbeen blijft erg gevoelig. Maar ik heb ook wel gehad dat ik 's nachts wakker werd van de pijn en niet meer wist hoe ik moest liggen. Die diclofenac heb ik ook in de prullenbak gemikt, nadat ik op t.v. een uitzending had gezien over alle bijwerkingen.
    Krijg jij er medicijnen voor de reuma en heb je vaak last of komt en gaat het in vlagen?

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    das wel jammer he

veertje;
    isa dat normaal ja?
    mmm vandaard dat ik wat meer krampies heb

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik las ook maar dat het normaal zou zijn, dus ga er vanuit dat het goed zit :D

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb ons ook al opgegeven voor 12 weken en met de intake kan ik mijn voorkeur opgeven en dat hebben we uiteraard! Zaterdag komt onze kraamhulp nog op visite met haar man, het is zo'n lief en leuk mens.

@anniek, je kan ook kleren bestellen via de site van H&M, doe ik ook. Ik ben nu nog in afwachting van 3 dingen.
    Ik heb vorige week nog 2 leuke shirts gehaald hier in het dorp van esprit, het was 2 halen 1 betalen dus het was te doen.

Ik kan geen buikfoto's vinden op mijn laptop en boven is de pc nog niet goed ingesteld omdat ie verhuist is naar de zolder.
    Ik zal zo even een nieuwe foto maken van mijn buik.
    Ik denk dat in mijn album nog wel foto's staan van nmijn vorige zwangerschap.

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    IK heb van de kraamzorg alweer een mailtje terug en ik heb nu een mailtje gestuurd met de naam van de kraamverzorgster en met mijn gegevens en dan gingen ze het erbij zetten. Maar het is totaal afhankelijk van de planning op het moment dat ik beval en wie weet werkt ze er niet meer. Nou ja we zullen zien.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het klopt wel dat je bij de tweede meer last kan hebben. Heeft er mee te maken dat alles al een keer uitgerekt is geweest en je lichaam weet hoe het moet reageren en het dus ook allemaal wat sneller wil doen. Vandaar ook een sneller buikje en dat soort dingen, dus het is echt heel normaal.

12. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Wat is dit leuk om te lezen zeg! Ook ik ben nu weer ruim tien weken zwanger van de tweedde! Mijn eerste is nu bijna 21 maanden. Ik lees heel veeel herkenbare dingen. Ik had verwacht veel zekerder te ijn met een 2e zwangerschap maar ik ben nog net zo ongerust als met mijn eerste. Mijn buik lijkt 's avonds alweer helemaal in "die "vorm terug te schieten. Wat dus betekent dat ik nu al mijn spijkerbroeken 's avonds niet meer aankan?! Oh ja, en een puberende peuter loopt hier ook rond. Het gaat zeker anders worden, deze zwangerschap!
    Groetjes!

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tasha
    oke dus het is normaal dat er wat meer steekjes enzo zijn! grappig om te lezen, ik al boos doen tegen mijn darmen ;)

uhm... jij ja uhm...
    idd bij de hm kun je ok online bestellen maar daar ben ik meestal niet zo goed in ben altijd bang dat het niet past ofzo, maar ach heb ik ook een mooi excuse om binnenkort lekker in eindhoven te gaan shoppen...

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Een vriendin van mij is vorig jaar bevallen in mei en kreeg alleen een stagiaire (die dat pas een maand deed :confused: ), zonder begeleiding van een gediplomeerde kraamhulp. Het was haar eerste kindje, dus ze moest zelf ook alles nog leren, wel een vette klacht ingediend, ook haar verloskundige, maar er is allemaal weinig aan gedaan. Volgens mij van Take good care, rare gang van zaken.
    Ik denk dat ik morgen Agis maar opbel (of eerst nog eens goed door de post ga snuffelen om te kijken of ik niet iets over het hoofd heb gezien). Het is toch al ruim twee weken geleden nu dat ik me heb aangemeld.

Laatst hadden ze bij een babywinkel hier in de buurt veel positiekleding voor de helft van de prijs. Heb daar 2 dingen gekocht, een blouse en een soort overslag-achtig ding. Verder nog een broek bij Prenatal gehaald, een grijs streepje. Van vorige zwangerschap ook nog wat dingen. Tja, ik ga ook geen kapitalen uitgeven voor die paar maanden.

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jo
    idd is duur genoeg allemaal dat spul he?
    maaruh ik had die stagaire mooi de deur gewezen en een nieuwe geeist! kom op zeg! moet niet kunnen!

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik had ook geen genoegen genomen met een stagairre. Had haar zeker de deur uitgeschopt. Een leerling erbij vind ik geen probleem.

Ik ga even snel douchen en naar de fysio, laat wel weten hoe het is gegaan.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, ze hadden daar gewoon verder niemand, dus het was die stagiair of niemand, haar verloskundige was ook razend hoe dat daar geregeld was. Het mag ook niet eens, ook als ik die stagiaire was, had ik dat nooit gedaan, zo'n risico kun je niet nemen. Volgens mij zou ze niet eens verzekerd zijn als er iets door haar schuld zou gebeuren.
    Maar ik had haar er ook uitgetrapt hoor, dit kunnen ze gewoon niet maken.

18. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Anniek: Bij de baby-dump in eindhoven hebben ze tot 70% korting op positie kleding, en daar hangen alle bekende merken!

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zomaar
    o jah idd tnxxx als ik toch naar eindhoven ga.....
    ennuh blijf wel ademen he, niet zo stressen {in het andere topic hahaha}

20. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    Hahahahaha ja Zomaar niet te rood aanlopen he! Maar je hebt wel gelijk!

Deel Deze Pagina