@veertje, en weet je al iets??? @marlieke, ha dus eerst een ienieminie beeb en dan nu een knoepert?? Ach ze kunnen het ook zo goed mis hebben denk ik dan. Ik groeide tijdens de zwangerschap van Ruben echt in spurten. Dan kreeg ik honger, kwam een kilo per week aan en schoot mijn buik naar voren! Dan werd het weer even normaal, geen honger, kwam ook niet aan en groeide ook niet. Dus het lag er net aan wanneer ik gecontroleerd werd. Dan werd Ruben weer een 8 ponder, dan weer niet. Uteindelijk kwam ik in het ziekenhuis terecht omdat Ruben met ruim 40 weken nog niet was ingedaald en toen was ie volgens de gyn 6 pond Uiteindelijk was Ruben een gemiddeld kindje van 7 pond Maar meis wat schiet het al op voor jou zeg, nog maar 10 weekjes..........Wanneer ga je met verlof? Met 34 of met 36 weken? @kaatjesmam, hier ook een hoop babbels momenteel. Ze liggen nu al ruim 1,5 uur te slapen en ik heb heeeeeeeerlijk in de zon gezeten @cimu, goed luisteren naar je vk en je lijf he [-X Ik zie pijn onde rin mijn buik of harde buiken ook altijd als een teken dat ik het rustiger aan moet doen. Maar mij lukt t momenteel wel goed om de boel de boel te laten. Kom op, het is maar een paar maanden, je kunt je hele leven nog hard werken etc. @knuf, jammer hoor!!! @carla, hoe gaat t met jou? Je vliegt af en toe voorbij........... @anniek, waar zit je? @zomaar, waar zit jij?? Oh ik ben zo stom geweest een paar chocoalde hazelnoten te proeven........ En nu roepen ze me de hele tijd..........
Lilly lief dat je dat je dat vraagt. Ik vlieg idd af en toe voorbij, ik probeer wel steeds alles te lezen, maar reageren lukt niet echt...ik werk ook 4 dagen dus dat is best veel en wordt steeds zwaarder...maar goed met de zwangerschap gaat het heel goed, heb eigenlijk nergens last van!
@andi, jat maar hoor, heb ik ook gedaan van een ander zijn site Verloskundige heeft net eindelijk gebelt en heeft contact gehad met de gyn en die wil toch wel de 20 weken echo doen ondanks dat hij dacht dat het ook onrijpheid van het hartje was. Ik word deze week gebeld voor een afspraak dus ben benieuwd wanneer ik terrecht kan..
Spannend Veertje! Lilly, eh...ik ben al gestopt met werken vanwege een aantal pijnlijke klachten... Marciano bleek ook telkens een groot kind te worden d.m.v. voelen en aan de hand daarvan voorspellingen van de vk. Maar nu bleek het dus d.m.v. een echo... Dus vandaar even een uitgebreide groeiecho volgende week. (ja het is verzet...)
zzzooo ben ik ook weer ff een druk dagje gehad door een teambespreking! BAHBAHBAH zeker nu ik zelf niet werk BAH... Verder net 2 manden was weggestreken, had ik veel te lang laten liggen. Nu wel gebroken maja is niet anders doe ik de rest van de avond maar niks meer! heb wel terug gelezen maar niet echt iets onthouden... veertje tjonge wat is dit! zou me ook doodschrikken! hoe voel je je er nu onder? Hoop dat je echt snel terecht kan hoor pff nog 3 nachtjes en dan gaan we lekker een weekendje weg! vrijdag morgen vertrekken we om 10 uur maar voor die tijd wil ik het huis op orde hebben en moet alles ingepakt zijn, vriendje lief heeft avonddienst deze week dus die kan niet veel betekenen... en dan zijn we maandag avond pas laat weer terug dus optimaal genieten. Kyana... is nog steeds een beetje rommelig, nog steeds koortsig en eet en drinkt niet geweldig. heeft net een ijsje op en gaat zo het bed in.... moet nog denken of ik morgen ff naar de ha ga, heb geen zin in een ziek kindje op vakantie!
trouwens FUNNY heeft nog niks laten horen en ze zou al uit het ziekenhuis zijn! wat zou er aan de hand zijn? ik maar me stiekem wel een beetje ongerust!
Inderdaad Anniek, zat me ook al een paar dagen aftevragen waarom we nog niets gehoord hebben. Na de 17e heeft ze ook geen berichtjes meer achter gelaten op de site. :-k Nou nog ff wachten. misschien is het ook lastig om je draai te vinden de eerste dagen met zo'n tweede friemeltje. Maandag bij de vk geweest, zou alleen hartje horen maar had m'n zusje mee en toen zei de vk; Zullen we ook nog ff snel met de echo kijken? Uhm....JA!! Helaas nog niet kunnen zien wat voor soort beeb het was, ut had heel netjes de beentje over elkaar Maar wel erg blij met zo'n kado echo!! oh en had een baarmoeder alsof ik 20/22 weken zwanger was....... @veertje; oef dat is wel schrikken zulk nieuws! Met jonathan hadden wij ook een keer dat hij hartritmestoornissen had tijdens de controlle. Ik mocht toen meteen 'smiddags naar den helder naar de gynacloog. (misschien dat even vragen, voor het zelfde geld kun je daar wel meteen terecht?) Succes! @lilly: ohw toch niet die van de lidl?
@Veertje: ik hoop dat je snel terecht kunt! @Anniek: wat vervelend dat Kyana nog steeds ziek is! Ik duim voor je dat ze voor het weekend beter is! Het zou inderdaad fijn zijn als Funny wat laat horen! Ik ben erg benieuwd hoe het met haar en de nieuwe aanwinst gaat!!! Komend weekend gaan wij ook een weekendje weg. We gaan een dagje naar Plopsaland. Thiago is er al 2 weken helemaal vol van. Hij heeft ook beloofd zijn speentje aan Kabouter Plop te geven, omdat hij nu groot genoeg is om zonder speentje te slapen 8) Ben heel benieuwd of dat gaat lukken, maar ik wil er best een speentje voor riskeren! We wilden eerst op en neer rijden, maar het is 3 uur rijden. Dus blijven we vrijdagnacht overnachten, zaterdag naar Plopsaland, zaterdagnacht ook nog overnachten en zondag op ons gemak terug. Opa en oma gaan ook mee. Ik heb er echt zin in.
Hallo 8) Hier ook een mega drukke maar wel goede dag gehad! In de ochtend met mijn moeder naar Den bosch moeten brengen, was een "beetje" om voor mij dus zat al snel 2 uur en een kwartier in de auto Daarna even snel de stad in geweest en nieuwe schoentjes voor Noah gekocht! En de beeb en Noah hebben dezelfde rompers van mijn moeder gekregen, hele schattige met korte pijpjes er aan! 3,99 voor 2 stuks bij de Etos, enne ik vind ze SUPER leuk en stoer Verder broodje haring gegeten en was in de namiddag pas weer thuis. Noah was zooooooooo cute vandaag en mijn man moet 3 avonden tot laat in de avond werken dat ik mijn kleine scheetje net pas op bed heb gelegd het was nog zo gezellig en hij was lekker met zijn mama thee aan het drinken! Veertje: Tsjeeeee DAS ECHT SCHRIKKEN dat snap ik goed! Hoop dat ze snel actie ondernemen om in ieder geval uitsluitsel te kunnen geven, die onzekere dagen zijn ook niets! Knuf: Jammer, maar wens je een hele fijne zwangerschap verder. Cimu en Anniek: Lekker een weekendje weg! Zeg nu al vast GENIET er aar lekker van! Djezelf: Hé BAH wat vervelend zo'n extra echo Lilly: Zijn de chocolade hazelnoten al op? Vandaag kreeg ik weer eens te horen dat ik een FLINKE buik heb voor 24 weken 8) ben er best trots op
Ben der nu al weer iets rustiger onder, de verloskundige heeft me op het hart gedrukt dat als ik me zorgen maak ze meteen moet bellen
Hoi meiden!! Daar ben ik dan eindelijk! In het ziekenhuis kon ik niet helemaal lekker op internet en daarna is het vrij hectisch geweest... krijg je met zo'n ukkie in huis! Ik probeer vanaf nu weer een beetje mee te lezen en te schrijven maar hier in iedergeval m'n bevallingsverhaal.... Onze Finn is geboren op 17 april om 08.59 uur en is 3580 gr en 50 cm (ongeveer). Donderdag nacht had ik wederom weer niet geslapen en weer de hele nacht weeën. Ze waren wel heftiger maar nog op te vangen. Toen ze s ochtends weer eens afnamen heb ik toch de vk gebeld en met haar afgesproken dat als ik weer geen ontsluiting had er andere actie ondernomen zou worden (zou ik ingeleid worden). Ze kwam om 07.00 uur en ik had tijdens een wee al 5 cm. Ze heeft toen mn vliezen gebroken. Daarna is het net als met Dylan als een trein gegaan. Onder de weeën heb ik Dylan zn tas ingepakt en Menno was bezig met alles te regelen. Al snel een weeën storm en om half negen kon ik al gaan persen! Persen ging vrij moeilijk en toen hij er bijna uit was schoot hij weer helemaal terug, dit verbaasde de vk ook! Toen het hoofdje geboren was moest ik van de vk blijven puffen (wat in mijn beleving oneindig duurde), zij klemde de navelstreng af en knipte hem door. Toen hij geboren werd was hij levensloos.. geen beweging, geen kleur en geen ademhaling. De vk pakte hem heel snel weg en ging naar een andere kamer. Daar heeft ze hem zuurstof toegediend (Menno heeft de fles moeten opendraaien omdat deze vastzat) en na een paar minuten hoorde ik eindelijk huilen. Ik ben aardig hysterisch geworden en behoorlijk in paniek geraakt. Hij heeft vrij snel daarna aan de borst gedronken en hij was alert, toch nog behoorlijk wit van kleur maar dat kwam omdat hij geen zuurstof van de navelstreng na de geboorte heeft gekregen. De vk heeft het ziekenhuis gebeld en de kinderarts wilde dat we toch even langskwamen. Dus ik douchen, tas inpakken en naar het ziekenhuis. Hij werd meteen op de couveuse afdeling geplaatst en aan de monitor gelegd en bloed afgenomen. Al snel was duidelijk dat alles prima ging maar ter controle moesten we een nachtje blijven. De volgende dag moesten we toch nog een nachtje blijven niet omdat het slecht ging maar omdat het procedure was dat een kindje van de monitor afging en daarna nog een nacht op de verlosafdeling verbleef. Zo gezegd zo gedaan. Eigenlijk was het wel heel prettig 2 nachtjes in het ziekenhuis. Werd keurig verzorgd en ons kleine wondertje doet het hartstikke goed. Zondagmiddag waren we thuis. Het gaat nu erg goed .. met natuurlijk de krampjes en slapenloze nachten maar ik mag verder niet klagen. Mn borstvoeding loopt als een trein en Finn is echt een heerlijk ventje. Heb een fotootje erbij gedaan! Een blondje, hahah! Dat had ik dus echt niet gedacht. Ik ga nu even snel naar mn kleine mannetje want heb net zn grote broer in bed gelegd die overigens heel erg lief voor hem is! Zo leuk om die 2 samen te zien. Met mij gaat het prima. Wel een heftiger geweest dan met Dylan, lichamelijk en fysiek. Ik heb 2 hechtingen (bij Dylan geen) maar die zitten vrij hoog dus heb er geen last van. Alleen het hechten zelf was een hel . Nu een beetje druk en onwijze stuwing maar hij drinkt als een trein dus het is voor een goed doel (ik lijk lolo ferrari wel!!). Meiden, ik ga weer voeden en kom later weer even terug (morgen ofzo) Dikke X
@Veertje, gelukkig ben je weer wat geruster. Herkende je het zelf ook als overslaan of moet je daar echt een getraind oor voor hebben? Ik heb er geen ervaring mee, hopelijk (en waarschijnlijk vast, anders had de vk wel anders gereageerd) is alles goed. @Cimu, plopperdeplop, een fijn weekend! Eeuh, waar ligt Plopsaland, ergens in België toch? Hopelijk lukt het speentjesplan! Ben moe, ga vandaag vroeg naar bed. Oh, ik zie net Funny's berichtje, nog even lezen dan .
@Funny, wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Wat fijn dat alles nu goed gaat, geniet ervan!
@djezelf, JAWEL, het zijn dus WEL die van de Lidl @zomaar, weer eens heerlijk verwend door mams zie ik @anniek , je kunt ook een weekendje weg terwijl je huis niet aan kant is hoor. Na je weekendje weg heb je er misschien weer puf voor @veertje, balen dat je nog moet wachten op de echo. @marlieke, ohw sorry..... @funny, hopelijk kom je snel even langs want ik ga ook bijna denken dat er misschien iets is...... Nou ik houd t kort, ga lekker ff tv kijken en dan mijn bedje in!! Tot morgen.
Funny: Phieuwwwww tsjee, ik zoume ook HELEMAAL LAM schrikken! Tsjee wat heftig. Ben blij om te lezen dat alles nu gewoon lekker loopt en zijn gangetje gaat! Maar euhhhm Fotootje? Waar? Lilly: Mijn mama en babykleertjes..... daar kan ze bijna niet voorbij lopen zonder het mee te nemen Kreeg de rompers voor de baby thuis ingepakt en die van Noah had ze er bij gekocht in de stad Ik ga zo ook lekker naar bed en dan nog ff zappen!
@jo, ik herkende het wel ja, je hoorde een normale hartslag maar hij vergat steeds een slagje om het zomaar te zeggen.. Ik hoop dat ze snel bellen vanuit het ziekenhuis, de verloskundige heeft vanmiddag om 4 uur meteen de aanvraag gefaxt.. @funny, zo wat een pittig verhaal zeg, goed om te horen dat alles nu lekker gaat.. Nu ff verder mijn tent is top kijken, ben benieuwd wie eruit moet vanavond..
@funny, fijn dat alles goed gaat. Zo te lezen wel een heftig einde van je bevalling gehad, maar gelukkig gaat alles prima en ben je de hectiek zo weer vergeten. Ik heb zelf nog helemaal niet het idee dat ik ook binnenkort ga bevallen, ppff nog maar 8 weken.... @cimu, alvast veel plezier aankomend weekend! Ben vandaag bij de vk geweest en ik krijg over 3 weken een groei en liggingsecho, nu lag de beeb nog schuin en ze kon zo het hoofdje en de benen vastpakken. Ik heb zelf het hoofdje gevoeld, wel raar om te voelen. Verder alles prima, bloeddruk weer 105/55, dus die blijft nog hetzelfde. Ik moest wel de harde buiken in de gaten houden. Ik zal eens een nieuwe ticker gaan maken, want die heb ik zelfs nog niet eens gemaakt sinds de nieuwe site.
Mijn man heeft net ons beebje voor het eerst voelen schoppen Zo word een minder leuke dag toch weer helemaal geweldig