Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Zomaar: lekker klagen, meid! Mannen snappen überhaupt niet als 'wij' ons niet lekker voelen / pijn hebben. En oh, als ze zelf wat hebben, dan zijn ze toch zielig!

@Jo: herkenbaar; uit je slof schieten en meteen spijt hebben :oops:
    Gelukkig zijn de kleintjes vergevingsgezind... maar zelf voel ik me ook altijd erg schuldig!!!
    En wat grappig om te horen dat deze zwangerschap voor jou 'makkelijker' gaat dan de eerste! Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is!

@MissFlower: hoe reageerden je collega's???

@Lilly; thanks! ;)

@Carla: die 'standaard' echo is dan alleen voor jullie VK praktijk denk ik. Maar een echo is nooit weg! Ik krijg er toevallig één die dan groei-echo genoemd wordt, maar elke check (lees kans om naar de kleine te kijken) is welkom!

@Knuf: ook een jongetje! Geweldig! Zie je nu wel dat het besmettelijk is... wederom bewezen!

@vermoeidheid... ikke met mijn HB van 8,9 zou dus niet moe mogen zijn... maar het tegendeel is waar! Ik loop zeker nog niet op mijn tandvlees, maar 's avonds ben ik echt gaar en voel ik m'n buik echt wel. Iedereen met andere handige tips; ze zijn welkom!
    Mijn gebrek aan energie is te wijden aan gebrek aan zon!!!

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallooo ik kom ook ff binnenvallen

knuf
    van harte gefeliciteerd met jullie gezonde knulletje!

Cimnu
    je hb van 8.9 heeft niks met moe zijn te maken, helaas was dat maar zo!
    Een laag hb kan idd een bijwerking tot moezijn hebben en een hoog hb kan
    je idd meer energie geven maar het zwanger zijn kost nogal zijn tol
    en je hb blijft niet hetzelfde... maar goed hihi

nou nu ff ego praatje
    babykamer is bijna klaar, ik zie jullie al kijken en denken; nu al?
    maar ik wil het graag klaar hebben omdat ik waarschijnlijk alleen maar achteruit ga
    kwa lichaam en ik het kamertje graag zelf wil doen.
    Als de plinten erop zitten en ik een beetje gepoetst heb {weer} maak ik foto's.

3. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Hoi meiden,

Knuf, gefeliciteerd ook een mannetje! Moeten er toch aan gaan denken een andere naam voor dit topic te maken hoor :)!!!

Zomaar, probeer maar rustig aan te doen. Al is dit moelijk nu je een mannetje in het rond hebt lopen... Ik weet hoe je je voelt, al had ik niet echt last van m'n bekken maar wel heel veel last van m'n rug, misselijkheid en vooral m'n humeur. Ik heb de afgelopen 9 mnd niet echt 'genoten', jammer hoor.
    Een beetje beter weer wil ook wel helpen, gadver wat een vies weer vanmorgen he??

Lilly, ik was het van die magnesium pillen. Ik heb ze bij zo'n natuurwinkel gehaald samen met zwangerschapsvitamine. Bij mij heeft het wel geholpen (ook voor de hoofdpijn). Mijn vk wist ervan.

Vermoeidheid.... ik weet nu ff niet meer waar ik het zoeken moet. Ben zo moe! 's nachts om de 3 uur.. pfff en 's ochtends staat Dylan om 06.30 uur weer voor m'n neus. Gelukkig krijg ik het 's middags nog even een uurtje voor elkaar zodat we alle 3 ff slapen.

Kreeg gisteren te horen op het consultatiebureau dat ik slagroom geef want Finn is in een maand meer als een kg gegroeid!!

Oh, Finn wordt wakker en wil dan ook meteen eten... tot later!!!

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Lilly
    Ben dus niet de enige die zich zorgen maakt over aandacht verdelen, etc.
    Heb ook echt zo'n goede band met mijn ventje en die wil ik met de baby uiteraard ook.

Als iemand tips heeft (van vrienden of kenissen etc. dan hoor ik het graag.
    Wil wel mijn kleine grote vent in de kraamweek ook cadeautjes geven (allemaal Nijntje omdat hij gek is van Nana!).

@Zomaar
    Denk dat we uiterlijk niet op elkaar lijken, maar dat is een gevoel.
    Kan me even niet herinneren of je ooit een foto hebt geplaatst, ikke niet.

@Carla
    Alles goed, mooi! Die liggingsecho is mooi meegenomen.
    Ik heb er ook al naar gevraagd want bij Keano heb ik hem ook gekregen.
    Lastige buik, hihi...buikspieren.

@Jo
    Aha, nou dat heeft de VK bijj mij niet gezegd met Keano, maar ja, 37 cm was zijn hoofdje en dan nog zijn armpje ernaast... Naar de notaris en overdragen dat oude stekkie.
    Je hebt het toch hardstikke naar je zin in je nieuwe huis.

@Knuf
    Jij ook al een jongetje? Gefeliciteerd! Nu wordt het helemaal spannend, er zullen toch ook wel meisjes geboren worden :(

@Funny
    Ook daar kan ik me zorgen over maken.
    Hoe moet het straks met slapen, overdag zit er niet in en 's nachts voeden, etc.
    Moet me er misschien niet druk om maken, het komt vast wel goed, maar toch.

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Velo, da's ook een punt waarvan ik me een beetje zorgen maak, want Gabriël is helemaal gek op z'n moeder, maar ik heb wel een goeie tip gekregen van een vriendin van me. Dat je zodra de kleine geboren is en je ventje komt kijken dat er een cadeautje erbij in de wieg ligt en dan tegen je ventje zegt dat de baby dat speciaal voor hem heeft meegenomen. Dat ben ik in ieder geval van plan om bij Gabriël te doen. En dan echt benadrukken dat de baby dat speciaal voor hem heeft meegenomen zodat hij weet dat er ook aan hem gedacht is. ;)

Zoooo, Funny, dan doe je het goed met je slagroom!! Knap hey!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Funny, go girl! Goede bv heb je dus, hartstikke mooi!

Velo, hier ook 1 die zich wel eens zorgen maakt over straks... of ik ze straks wel allebei even veel liefde en aandacht kan geven en wanneer het nodig is.
    Maar weet je nog dat Shanna (op ons andere forum) dara ook een poosje mee zat? En dat ze na de bevalling zei dat het prima ging? En nog steeds gaat...
    Ik klamp me daar maar aan vast.

Carla, fijn dat alles goed was bij de vk! Ga zo door, meid!

Lilly, je mag jezelf best af en toe verwennen hoor! Soms heb je van die dagen...

Jo, mjammie, stroopwafels....
    Doe je wel rustig aan met al je verplichtingen? Bezoek kan je ook best af en toe even weigeren hoor. Zeker in jouw toestand!

Anniek, je hebt groot gelijk dat je de babykamer al af hebt. Geeft toch een stukje rust en idd met heftige bekkenpijn is het niet prettig om nog van alles te moeten...

Knuf, last but not least, je geeft me hoop! Stiekem hoop ik op een jongetje en dankzij jou (en de anderen) kon het wel eens uitkomen wanneer de trend zo doorzet op dit topic. Toch best apart he?

All, gisteravond even een lekker warm bad genomen. Was heerlijk, maar eruit komen ging behoorlijk moeilijk met mijn pijnlijke bekken. 's Nachts omdraaien in bed is ook zo'n crime. Ik lijk dan wel 80 ipv 33...:(

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal,

Marlieke hou op hou op over omdraaien in bed...wat een ramp zeg...

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goodmorning ladies!!

@knuf :confused: , het begint bijna een beetje freaky te worden :rolleyes: Nóg een jongen :) Gefeliciteerd hoor!!!!

De meiden die het wel weten maar t geheim houden die lachen nu in hun vuistjes denk ik, want die weten of er idd alleen maar jongens zijn :rolleyes:

@marlieke, oh dat kan ik me nu ineens ook weer heel goed herinneren, dat draaien en opstaan uit bed......die buik....dat bekken.......Nou ik geniet nog maar ff nu het nog kan :)

@andi, dat ga ik ook doen, en ik denk dat ik ook al weet wat ik ga kopen. Ik had laatst een knuffelpoesje voor hem gekocht. Hij is namelijk gek op poezen ;) Maar binnen een week hadden de honden hem gesloopt :( Was ook een beetje zijn eigen schuld hoor, hij vond het maar al te leuk als de honden achter hem aan renden als hij dat ding in zijn handen had :) Dus toen we een keer weg waren hadden ze hem van de tafel gepikt, doen ze anders echt nooit dus ze moeten echt het idee geahd hebben dat het 'hun' speeltje was.
    Denk dus dat ik binnenkort nog zo'n poesje voor hem koop :D En dan mag de beebie die aan hem geven.

@anniek, als ik mijn meubeltjes niet opeens had verkocht (en we deze maand niet zo blut waren ;) ) dan had ik het kamertje ook al af gehad hoor. Vind het helemaal niet gek in ieder geval.

@cimu, no thankx...als je maar ff een foto plaatst als het af is ;)
    Oh en mijn vorige zwangerschap was ik ook gebroken maar had ook hoog HB, nu weer.

@funny, wat fijn dat de bv zo lekker loopt!!!!
    Ik kijk het nog ff aan, als het zo doorgaat dan bespreek ik het de volgende keer met mijn vk.

@missflower, lekker dat iedereen het nu weet!!!

@all, nou hier lekker fit wakker geworden allen mijn bekken, en dan met name in mijn rechterbil werkt niet helemaal mee :( Maar ja, gewoon doorgaan he ;)
    Vanmiddag gaat Ruben voor de 2e keer naar de PSZ en dan wil ik eigenlijk ff naar de sportschool maar ik twijfel of ik niet deze keer thuis zal blijven voor het geval dat......aan de andere kant, het ging dinsdag ook goed dus......naja, ik laat het nog maar ff bezinken.

Ga zo eerst maar eens ff naar de supermarkt, koelkast is een beetje leeg hiero.

Fijne dag allemaal!!!

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Lilly nou lees ik dat van jou he van die pijn in je bil, dat heb ik dus heel erg aan het einde van de dag, dan kan ik bijna niet meer staan zo'n pijn zit daar dan....

enne idd ik moet steeds wel lachen als jullie het over al die jongetjes hebben! Ik weet idd of het wel of niet zo is!!!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedmorgen

carla
    stiekemerd

marlieke
    oe ik ken het dat omdraaien en ik ben nog eens 7 jaar jongen dan/als jij hihi

lilly
    ben je ze kwijt ja?

en wbt de bakkenpijn, hier toevallig ook me rechtbil, ben van de week al een paar keer gevallen toen ik er snachts uit moest en heb uiteindelijk john maar eruit gestuurd. en vanmorgen ging ik ook 3 keer door me been, ben te zwaar voor me rechterbeen.
    en dat terwijl ik nog maar 3.5kg aangekomen ben....

nou hier weer een druk dagje voor de boeg...
    moet nog flink strijken, boodschappen zuige en zo vanalles poetsen, ik zie wel waar het schip strand

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @anniek, wat ben ik kwijt????? :rolleyes:

@carla, ja das je bekken, ik heb t vooral met opstaan 's ochtends en aan het einde van de dag. Maar ik heb het al jaren, alleen als ik zwnager ben, sneller, vaker en erger :D

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    @Lilly: ik heb daar normaal dus nooit last van, maar nu de laatste weken steeds erger....mmm dus toch ook m'n bekken dan...Had ik bij Kyra geen last van...

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zou best kunnen carla....
    het is overigens misschien niet écht je bekken mar je si gewricht...
    wat ook nog kan is zwangerschapsisias {weetbijgod niet hoe je het schrijft}

jessica
    wahahaha je meubeltjes!

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ja anniek al die namen idd, ik zeg gewoon dat ik pijn heb in m'n bil!!!!

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en ik dat me benen me niet kunnen dragen en dat ik op me bek ga hihihi

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @anniek, :) :) ja die zijn afgelopen zaterdag opgehaald, heb ze dan ook voor een schrijntje weggedaan hoor. Maar t was een jong stel en ik gunde ze het ook wel ;)

@carla, ja al die namen....je schijnt ook geen bekkeninstabiliteit meerte mogen zeggen he. Het is 'bekkenpijn' pfffff...... Het zal hoe dan ook door verweking en/of toename van vocht in de gewrichten komen. Wat ik wel weet is dat het geen kwaad kan......en daar moet je het dan maar mee doen :D

Ik heb zojuist iets vrij heftigs gedaan........

FF in t kort. Mijn man en tweelingbroer hebben al ruim 5 jaar ruzie. En het zit diep kan ik je zeggen. De afgelopen 2 jaar hebben we ze wel een keer of 4 gezien bij mijn schoonouders thuis. Ik heb ook een geboorte kaartje gestuurd van Ruben toendertijd en ze wilden ook langskomen maar dat was mijn man toen nog een stap te ver.

Ik heb mijn man echter laten weten dat ik de situatie zat ben. Ik wil gewoon een oom en tante voor mijn kinderen, ze hebben ook 3 kindjes, de jongste is een paar maanden ouder dan Ruben. Nu heb ik dus twee weken geleden mijn schoonzus gemaild dat ze wat ons betreft langs kunnen komen. Maar ze reageerd maar niet. Nu dnek ik dat mijn zwager het niet ziet zitten of zo. En dat zij ook niet weet wat ze moet zeggen (wij hadden via hyves namelijk al af en toe contact met elkaar).

Dus nu heb ik net via hyves naar mijn zwager gemaild. pffffffff.........

ik vind het echt super spannend want hij kan echt heel, eh, direct zijn zullen we maar zeggen. Oftewel voor het zelfde geld krijg ik een bericht terug dat ie me maar een takkewijf vind of zo :rolleyes:

Maar ik dacht weet je......na alles wat ik voor mijn kiezen heb gehad de afgelopen weken kan dat er ook nog wel bij. Kom maar op!!!

Als we elkaar echt nooit meer zien, dan heeft het niet aan mij gelegen.

ZO>

En nu ga ik Ruben uit zijn bedje trekken want die mag weer naar de PSZ!!!!!

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goed gedaan Lilly!

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Andi
    Dat is een goede tip, je vind het vast niet erg als ik dat idee pik :D

@Marlieke
    Ja, dat is ook zo.
    Waarom hoop je trouwens op een jongetje?
    Zie je jezelf geen meiden kleertjes kopen (te roze?)
    Vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken.

@Lilly
    Bij jou ook kredietcrisis...
    En ik ging net even wat terugbrengen naar de winkel, en onderweg zie ik dat de Brandstore in Ridderkerk ermee ophoudt...toch ff snel kijken en ja hoor...een leuk tuniekje...
    was wel van 39,95 voor 26,96 :rolleyes: Poeh, familie...heb je al bericht terug? Don't'get your hopes up.

@Funny
    Ik kan denk ik gewoon doorgaan met voeden want Keano drinkt nog steeds bij mij, alleen 's avonds dan.

@Anniek
    Ik hoop dat je niet strandt :)

19. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Zooo, Lilly, da's idd wel een flinke stap die je hebt genomen! Ben benieuwd naar de afloop!! Enneh, denk dat dat met dat poesje een goed idee is om te doen!

Hahaha, Velo, ga je gang!! Vond het zelf een erg goeie tip, dus ik heb hem ook onthouden! :p

Heb gelachen vanmorgen joh! 't Ventje was druk aan het schoppen, dus ik ging eens uitproberen of Gabriël dat ook kon voelen. Dus ik legde zijn handje op m'n buik, trapt z'n broertje er keihard tegenaan! Gabriël trekt verschrikt zijn hand terug, kijkt heel beduusd naar mijn buik en legt heel voorzichtig zijn handje weer op mijn buik en z'n broertje trapte er weer tegenaan. Je had hem moeten zien glunderen! :D

Oh en dames... Ik begin te waggelen :confused:

20. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Andi
    Je zou dus helemaal op je plek zijn in de dierentuin :)

Deel Deze Pagina