Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Lilly: Zie dat je al een nieuw bericht had geplaatst... Gelukkig is het al weer wat rustiger, en je zorgen om de kleine snap ik, maar probeer het niet te doen, je hebt al genoeg aan je hoofd zo! Die kleine zit veilig en warm!

2. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    @Andi, Dat is ff schrikken zeg!!! Hopelijk is het snel over met de pijn en kan je toch nog pijnloos genieten van je zwangerschap! Laat je in ieder geval lekker verzorgen!

@Lilly: succes meid! En probeer toch te genieten want idd het gaat al zo snel!

@Cimu: en hoe is het met je moeheid? Alweer een beetje bij getankt? Hier ook flinke vermoeidheid kan erg lastig zijn!

@Jo: Hoe is het bij de dierenarts gegaan? Wat voor hond heb je?

@Marieke: hihi dat zou wat zijn! Wel een leuke manier zeg om het bekend te maken!

@Zomaar: succes meid, dat lijkt me ook een hele moeilijke situatie!

Zo nu nog ff een ego berichtje hoor, Na bijna 2 weken echt flink ziek geweest te zijn met overgeven en heel veel hoofdpijn gaat het hier gaat het met ups en downs erg goed (denk overigens dat iedereen die ups en downs heeft) De ene dag ben ik bijna niet misselijk en de andere weer wel. Ben ook echt vreselijk moe! Pff word er helemaal gek van en zodra ik 's avonds in mijn bed lig kan ik niet slapen. Bah bah. Maar ik word van één ding echt helemaal gek en dat is migraine......... pff heb nu wel elke week 2 keer een migraine aanval. Dat had ik hiervoor echt niet. En dan mag ik mijn medicijnen voor migraine ook nog eens niet innemen. Poeh poeh! Ben nu over de 12 weken maar je ziet nog niks hoor hahaha. Tenminsteeee als ik in mijn nakie sta zie je wel wat bolling maar voor de rest niets hoor, vreemd is dat. Want er zitten dus dagen tussen dat ik me helemaal niet zwanger voel. hahaha Ben ook nog steeds erg zenuwachtig met 13 weken mag ik weer voor een echo dus dan ben ik benieuwd. Nu gaan wij heerlijk met hemelvaart op een camping staan met onze eigen caravan. Heerlijkkkkkkkkkkk daar heb ik echt zin in, hoop dat het weer een beetje mee werkt maar ben er bang voor!

Nou allemaal tot ziensssssssssssss en zwangerse allemaal.

3. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, weet hoe je je voelt meid... heb de afgelopen maanden ook heel veel familie crisis gehad (veel per mail!) en mede daardoor ook veel ruzie met Menno. Maak je niet te druk om je baby want die zit inderdaad veilig in je buik. En.. het ligt niet aan jou lieverd!!

Zomaar, weer een beetje opgeknapt?

cimu, wat gaat het alweer snel! Nog maar 2 wk werken!

Andi, wat een enge situatie! Gaat het nu beter?

Marieke, spannend hoor! Is vast ook een jongen!

all, wil jullie niet ontmoedigen maar ik heb vooral de eerste 2 wk na de bevalling gehuild omdat ik Dylan minder aandacht kon geven en hij daar juist behoefte aan had!

Ik ga snel want er is een klein mannetje wat huilt om eten!!

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Lilly, fijn dat de lucht weer enigszins geklaard is!

Andi, wat een schrik meid! Hoe gaat het nu?

Zomaar, dus de fiets bevalt goed?

Velo, 5 juni de pret-echo! Leuk!
    Hoe is het met je kies?

Carolien, die buik komt er wel hoor!

All, sorry als ik je vergeten ben...

Woensdag ga ik naar de fysio. De vk dacht aan bekkeninstabilitieit maar het kon evengoed ook iets met de si-gewrichten zijn. Had haar gebeld en telefonisch gaf ze me dus het advies om even door een fysiotherapeut ernaar te laten kijken en eventueel behandelen.

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Goeiemorgen!

Hmm.. Hoop dat het voor je mee gaat vallen Marlieke!

Hè, Funny, wat opbeurend.. Je moet in die tijd weer in je ritme komen, maar ik denk dat ik er ook wel van ga balen dat Gabriël minder aandacht zal krijgen.

Hier gaat het redelijk. Ben er vanmorgen achter gekomen dat ik bij het minste geringste inspanning(zoals traplopen, gewoon lopen, naar de wc gaan) ik last krijg van harde buiken en m'n lijf er daarna echt van bij moet komen. Net de vk gebeld en die heeft me geadviseerd om dingen in kleine beetjes doen en dan weer een uur te rusten. En ik deed eigenlijk al zo weinig.. :-? *zucht* Ben echt bang dat het erger gaat worden, want ik zit nu gewoon simpel op de bank en ik heb weer last van m'n rug en buik. Bah.. Wat bij Gabriël een kwaaltjesloze zwangerschap was, is het dit keer totaal niet.. Snik... :(

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @andi, wat balen :( Kan me voorstellen dat je daar niet blij van word, maar probeer te onthouden dat het tijdelijk is........Sterkte.

@marlieke, hopelijk kan de fysio je verder helpen.

@funny, nou pffffffff....ik begrijp dat niet hoor....dan nodig je mensen uit bij je thuis, ik zeg nog; dan kun je boos wordne in mijn gezicht! Maar nee hoor, gewoon door blijven gaan. Maar ik heb nu wél de rust dat IK er alles aan gedaan heb maar dat ze gewoon hopeloos zijn. Ach weet je, voor mezelf vind ik het allemaal niet zo erg, maar vind het zo jammer voor Ruben. Geen ooms of tante of neefjes en nichtjes etc. :(

En de eerste weken zal het idd lastig zijn om je draai te vinden, ik hoop maar dat manlief een paar weken vrij kan krijgen zodat hij Ruben ook wat extra aandacht kan geven....

@carolien, ik vond de eerste maanden ook raar dit keer. Voelde me moe en lamlendig maar tegelijk ook nog helemaal niet zwanger :rolleyes: Nog een paar weekjes geduld en dan kun je de beeb voelen en dan voel je je wel zwanger hoor! Veel plezier op de camping, klinkt heeeeeeeerlijk (beetje jaloers :oops: ).

@zomaar, lastig hoor. Als een 'stief'kind bij je inwoont en jij bent ook nog eens de hele dag thuis dan lijkt het me niet meer dan logisch dan dat jij ook iets over de opvoeding mag zeggen!! Jij ook een dikke knuf.

@all, soms is het wel goed als de bom even barst......het heeft wel opgelucht om het zo maar even te zeggen. En ergens hoop ik ook dan manlief er wel van geschrokken is. Het kwam ook gewoon heel slecht uit dat hij juist nu dagen lang de studio in moest, laat thuis kwam en helemaal kapot was. DAardoor had hij totaal geen tijd/puf meer voor mij en dat schoot gezien de omstandigheden een beetje verkeerd.

Maar t komt wel weer goed, daar heb ik wel vertrouwen in. Maak me alleen zorgen om wat al die stress etc. doet met mijn kindje. Ik las laatst dat chronische stress tijdens de zwangerschap ertoe kan lijden dat je een onrustigere baby krijgt :(

Nou ik ga me even aan mijn 'kindjes' wijden......

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Meid, doe maar rustig aan! Hier ook een totaal andere zwangerschap dan met Marciano. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd. Na de bevalling zal ik het merendeel wel weer vergeten zijn...

Dikke knuffel voor jou iig!

@Lilly, ook een dikke knuffel voor jou! Soms zijn die uitbarstingen gewoon even nodig he?

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Even vlug een dikke knuf voor iedereen die hem nodig heeft.

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik kom pas terug als ik positief nieuws te vertellen heb ;) heb alleen maar klaag dingen dus :-$

Fiets bevalt trouwens prima!

10. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Oh, dames, wat een verhalen allemaal weer... Een hart onder de riem voor iedereen die het nodig heeft! Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet...
    Voor iedereen die aan zichzelf twijfelt; ik heb nog geen vervelende dames gevonden hier! Het ligt vast en zeker aan de ander!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    @Marlieke, succes bij de fysio morgen!
    @Lilly, soms komt alles ook gewoon tegelijk en is het even te veel. Hopelijk kom je snel weer in wat rustiger vaarwater terecht!
    @Andi, klinkt makkelijk om rustig aan te doen, maar in de praktijk valt dat vaak nog tegen vooral met een kleintje. Sterkte, ik hoop dat de klachten snel weer afnemen.
    @De rest, sorry voor wie ik vergeten ben.

De hond moet volgende week geopereerd worden aan haar teennagel, die gaan ze nu met nagelbed en al verwijderen, zodat hij niet meer terugkomt. We hebben er namelijk nu al sinds pup gezeur mee en dat is ook niet leuk voor haar.
    Net de telefonische intake van de kraamhulp gehad. Ik zit bij de Waarden, nog meer hier? Ze vroeg vanalles over lijsten en het boekje en eerlijk gezegd heb ik er niets van doorgenomen :oops: , voelde me wel een beetje schuldig, want bij Robin had ik me wel helemaal ingelezen. Nou, ik zal het alsnog doornemen en dan is het binnenkort wel tijd om mijn tas te pakken etc. Volgende maand bedklossen halen, wat vliegt de tijd!

12. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Dank jullie voor de knuffels!
    En 't is idd makkelijker gezegd dan gedaan met zo'n boef die nog rondloopt. :-? Morgen ga ik het weer alleen proberen, maar ik heb al doorgehad dat ik niet teveel moet doen, want dan heb ik om de haverklap harde buiken.

Jo, ik zit ook bij de Waarden! Zat ik bij Gabriël ook en was er zo over te spreken, dat ik er nu weer zit. Weet ik dat ik voor het gesprek nog even de lijst moet doornemen. Hahahaha.

13. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @lilly: het is idd goed wanneer de bom soms eens barst. Ik hoop dat de boodschap een beetje is aangekomen. Probeer je niet teveel druk te maken over wat het met je kindje doet, dat geeft ook weer stress. Ik hoop dat je snel weer in een rustiger vaarwater komt. ik weet niet wat jou normaal doet ontspannen, maar probeer wat dingen voor jezelf te doen.
    Dikke knuf

@zomaar: klagen mag ook hoor meis. We zijn in in goede en in slechte tijden. Ben wel blij dat de fiets bevalt. het is dus wel een aanrader???

@marlieke: meis, veel succes morgen bij de fysio. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.

@andi: idd rustig aan hoor!!! ik weet dat het makkelijker is gezegd dan gedaan. Heb zelf ook weer zo'n lekker dagje achter de rug en dat voel je meteen aan je hele lijf.
    Slaat gabriel nog wel in de middag???

@de rest; sorry als ik je vergeet. Been een beetje in zeef

Morgen de pretecho =D> =D> =D> heb er echt zo'n zin in. ik wil zo graag weten wat het wordt :D :D :D
    Verder niks bijzonders hier te melden.

14. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Marieke: Kan je absoluut een mamafiets aanraden! Heerlijk en Noah geniet ook echt van het fietsen, de hele tijd kreetjes maken van plezier! :D Enne een groot bed kan ik je nu ook echt aanraden ;) hij slaapt er echt nog steeds heeeeeerlijk in, ben blij dat ik de stap toch genomen heb! Mijn grote kleine vent! :p Enne heel veel plezier morgen, let us know!

Jo: Ah dan is de hond er strakjes wel mooi vanaf, anders blijf je bezig idd.

Andi: rustig aan!

Lilly: Jij met jouw instelling... echt dat gaat helemaal goed komen, ook met de beeb, jij ziet altijd wel ergens een lichtpuntje!

Ik heb bijzonder veel last van mijn bi... of euhhh was het nou bekkenpijn ;) 's avonds en 's nachts kan ik met mijn linkerbeen bijna niet meer lopen, pijn heb ik tegenwoordig de hele dag maar in de avond is het bijna niet meer te doen BAH! En dan heb ik hier thuis ook nog het gevoel dat ik tegen een muur aan praat... :( Soms krijg ik dan het gevoel dat alles goed is als het goed gaat maar oh oh oh... zodra ik een keertje mijn giegeltje opentrek... pfff.

15. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    zomaar, je mag zeker ook komen kletsen als je je zo beroerd voelt hoor!!! Daar zijn we toch ook voor! Vervelend meid dat je zoveel last hebt.. je moet nog een paar weken.

Lilly, Ruben heeft gelukkig veel kindjes om te spelen (straks school, je oppas kindjes) dus hij zal die nichtjes/neefjes niet echt missen hoor en hij krijgt een broertje ;)!. Je hebt er alles aangedaan dus los laten en genieten van je kids!
    Oh, ik heb echt 9 mnd stress en familie gezeur gehad en Finn is zo zoet en rustig! En dan ook nog een voor hem zware bevalling dus zegt helemaal niks! Stelt het je een beetje gerust?

Marieke, veel plezier morgen!

Finn krijgt morgenavond een hartecho.. ter controle. Toch weer spannend

Sorry, als ik iemand vergeten ben..

Waar is kaatjesmam eigenlijk? tijd niet gezien...

16. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Marieke, Gabriël slaapt gelukkig een gat in de dag 's middags! Wel minstens 3 uur! Dus daar ben ik nu nog maar mooi gezegend mee en dan kan ik ook goed m'n rust nemen. Heb vanmiddag gewoon ruim 2 uur op de bank liggen slapen :confused:
    En ben benieuwd Marieke! Ben heel benieuwd of hetgeen je toen met de termijnecho zag, ook klopt nu ;)

He bah, zomaar, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt, zeg! Jij ook rustig aan, hoor!! ;)

Funny, dat vroeg ik me vandaag ook al af! En succes morgen, hoop dat het mee gaat vallen met Finn.

Hier vanavond naar de pufclub geweest, was wel te doen eigenlijk, maar heb nu wel weer pijn.. Weten we dat ook weer. Hebben nu een groepje van 5(kunnen er nog meer zijn, maar de presentielijst was er nog niet), maar wel erg gezellig. Wel allemaal hun eerste kind. :p

17. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Jo: ik vind het altijd zo zielig als honden geopereerd moeten worden... ze snappen er niets van... zijn net kinderen wat dat betreft. Maar wel fijn dat ze daarna van de teennagel ellende af is!

@Andi: ben benieuwd hoe het vandaag gaat...
    Voor wat betreft BI & Pufclub: toen ik bij de pufclub was tijdens mijn eerste zwangerschap, was er ook iemand bij met BI. Zij kreeg aangepaste oefeningen... Uiteindelijk moest ze op advies van de fysio helemaal stoppen met de pufclub. Ik zou het wel effe melden...

@Marieke: vandaag is de dag! Alleen snap ik niet dat je nog benieuwd bent 'wat het wordt'.... een jongetje, duh! ;) Het is alleen leuk om de kleine man weer even te zien, toch? Geniet ervan!

@Zomaar: sterkte met de bi/bekkenpijn of hoe het dan ook mag heten. Ik zou willen dat ik iets kon doen om te pijn te verminderen... Gedeelde smart = halve smart, alleen werkt dat bij dit soort 'smart' niet, helaas...

@Funny: spannend, vandaag de hartecho! Ik zal duimen dat het allemaal goed is met Finn!!!
    Ik zat me gisteren inderdaad ook al af te vragen wat er met Kaatjesmam is... Maar ik dacht dat het aan mijn dementie lag :) Is ze niet op vakantie ofzo? Naar HK?

Hier vordert een en ander gestaag... nog 4 dagen werken (incl vandaag). Manlief heeft gisteren het 'design' van het babykaartje aangepast. Hij was het niet eens met het lettertype, maar had tot gisteren ook niet aangegeven wat hij wel wilde. Toen ik aangaf dat we ook nog tijd moeten hebben voor een proefdruk, heeft hij gisteren ernaar gekeken. Vrijdag komt mijn zusje een muurschildering maken op de babykamer. Zaterdag gaat manlief met een vriend de bestrating leggen in de tuin... Kortom, een en ander begint te vlotten en komt misschien toch wel af voordat de kleine zich meldt!

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal,

Marieke veel plezier met de echo!

Funny vanavond ook succes met de hartecho van Finn, idd altijd spannend hoor..

Kaatjesman is idd al lang niet meer geweest hier....

Ik werd gisteravond gillend wakker van de kramp in m'n been, tranen over m;'n wangen, au au au, duurde zeker een minuut of 10 voor het over was....

19. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @waar is Kaatjesmam??? Ik heb effe 'big brother' uitgehangen...
    Volgens haar statistieken: Laatst bezocht: do mei 14, 2009 4:22 pm
    Laatste bericht was van 1 mei met de melding 'vandaag koffers pakken'. Dus ik denk dat ze toch weer op vakantie is in Nederland.

20. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goed speurwerk!

Deel Deze Pagina