Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wat een hoop geklets hier, ga weer eens even meedoen.

Kom net bij de fysio vandaan. Ik mag zeker niet werken van haar en dat heb ik mijn werk ook al even mede gedeeld. Ik mag een paar kleine dingen gaan doen in huis, een keer eten koken of zo, maar dan moet ik een half uur daarvoor en daarna rust houden. Ook zijn de trappen in mijn huis funest. Ik woon 2 hoog en ik slaap 3 hoog. Dus dat is nogal wat trappen lopen op een dag. Ik moet nu goed plannen. Als ik boven wat doe, moet ik ook gelijk boven blijven en zorgen dat ik niet nog iets van beneden nodig heb en anders om. Het nadeel is wel dat ik boven geen wc heb, dus er toch regelmatig uit moet. Ook moet mijn bed omhoog en moet ik aan de andere kant gaan slapen. Ik slaap nu tegen de muur en dat is te veel rare bewegingen om er dan uit te komen, zeker 's nachts als mijn man ervoor ligt. Ik heb ook een aantal oefeningen gekregen, waar ik mee aan de slag moet. Zoals zij het zei, is het wat draaglijker maken en uitzingen tot de bevalling, zodat we daarna echt aan de slag kunnen, dus blijkbaar gaat dit nog heel lang duren. Dat was niet helemaal wat ik had gehoopt, maar het is niet anders. Ook mag ik helemaal niks tillen en dat is natuurlijk met mijn zoontje heel lastig en we zijn dan ook aan het kijken of hij 1 dag extra naar de opvang kan en dan mijn man ook 1 dag thuis en dan hebben we alle werkdagen geregeld. Het is wel jammer, want ik wil natuurlijk heel graag zelf met mijn zoontje spelen en daarbuiten kost een dag extra opvang ook nog flink geld en aangezien ik niet aanvullend ben verzekerd kost mijn therapie ook 45 euro per keer. dus allemaal een dure bedoeling, maar het moet maar. Nou jullie zijn weer op de hoogte. Ga ik zo even op jullie reageren.

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @veertje, mijn wordt voorkant: Oh wat stoer! Achterkant: ik word grote broer!
    Ik had dus al gekeken bij simply colors maar daar kwam ik op 24 euro voor een shirt met lange mouwen, en voor en ahcterkant bedrukt.......
    Misschien moet ik eens gaan kijken voor korte mouwen :rolleyes:

@zomaar, ja mijn oude kwam ook bij de kijkshop vandaan dus heb ze net gebeld en ze verkopen hem nog, ga hem morgen kopen :)

pfffff......kaartjes en zo ben ik nog helemaal niet mee bezig. Ik durf nog niet eens helemaal blij te zijn tot de echo :oops: Ik bedoel ik ben wel heel blij hoor ;) Maar ik vind het moeilijk om me met dat soort zaken bezig te houden terwijl ik nog geen echo heb gehad, nog geen buik heb, nog geen kindje voel trappelen.....

Vandaag weer een moeilijkere dag, misselijk en moe, moe, moe....zal ook wel komen doordat ik mijn 3 goede dagen optimaal benut heb ;)

Anniek, ik moet wel om je lachen hoor. Jij zit er alweer helemaal in met je shirtjesen je gedichtjes :) :) :) Je steekt me gelukkig ook een beetje aan ;)

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tuurlijk zit ik er weer helemaal in! hahaha genieten man!
    zeker nu ik nu lekker kan... kan zomaar anders zijn weet ik uit ervaring

tasha
    meid, wat klinkt het allemaal verrekes bekend!
    maar idd uitzitten tot de bevalling en misschien een kleine troost; als het kindje gaat indalen kan het zijn dat je minder pijn ervaart.
    verder veel afwisselen maar niet gaan vastroesten op de bank want zo maak je het je lichaam alleen maar moeilijk maja dat vind ik nogal moeilijk als alles pijn doet.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @tascha, :( Dat is geen leuk nieuws meissie. Hopelijk kan ze het idd draaglijker voor je maken. Kun je geen bed op een andere verdieping zetten tijdelijk? Die tips die jij hebt gekregen komen me wel bekend voor. Ik deed bijv. ook een hoop voorbereidende dingen zittend, zoals aardappels schillen etc. DAn sta je niet zo lang stil. Sterkte!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @ Jo, leuk he je stem kwijt, kun je zo lekker duidelijk maken wat je wilt. Die hulpjes zijn altijd heel lief. Ik vind het zo schattig als de kleintjes helpen.
    Leuk he die angelsound, ik heb er nooit een gehad, omdat ik ze erg duur vond, maar als je er 1 hebt, moet je er zeker gebruik an maken.

Wij hebben er ook nog over na lopen denken om een t-shirt te laten maken, maar we hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat de meeste mensen het al wisten.

@ Anniek, leuk gedichtje voor op de kaart. Ik hoop dat je shirtje snel komt, irritant is dat als je op iets zit te wachten en het komt maar niet.

Wij zijn ook al op zoek naar geboorte kaartjes en we hebben al een leuke gevonden. Ook de naam zijn we al uit, dus dat is wel fijn, gaan binnenkort een proefdruk aanvragen.

@ Marlieke, ik zou ook voor het 2e gedichtje gaan. Vond het wel een heel leuk idee van die eendjes.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    @ Lilly, ik heb een grote bar met krukken waar ik op kan zitten om wat te doen in de keuken. Kunnen we samen koken en Joshua vin dhet ook heel leuk om te helpen, dus met z'n drieen, is nog gezellig ook.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @tascha, ok dat is makkelijk;)

@jo, zeer herkenbaar van je keel. Wij hadden het samen na de kerst. Heb je de leukste gesprekken :) :) En idd je hond roepen, das echt niks hahaha!

Ruben is ook gek op helpen. Hij maakt het ook zelf schoon als hij gemorst heeft, helpt met stofzuigen en ruimt de boel op na het koffiedrinken :) :)

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    :)

Ik houd wel van een beetje nuchterheid! Maar wat jij daarzegt: dta is denk ik ook de reden dat het waarschijnlijk de 2e gaat worden!

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Anniek
    Kun je het pakketje niet traceren?
    Het gedichtje is leuk, maar de kleine krijgt vast geen flesje...

@Marlieke
    Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

@Tascha
    Naar voor je zeg, bah.

@Zomaar (en de rest)
    Gaat er nog iemand naar het boekenfestijn in Ahoy?

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Avelobabe, wat is dat?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    velobabe
    hier waarschijnlijk wel
    bij de bv van kyana heb ik erg veel pijn geleden, meer als bij de bevalling...

ennuh nee het is geloof ik brievenpost dus helaas

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ah heb al gekeken. Zou wle echt iets voor ons zijn alleen.....
    Kunnen we alleen morgen nog en het is wel een eindje rijden voor ons :rolleyes:

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Lilly
    Kijk eens op www.boekenfestijn.com
    Hoe bedoel je dan kun je alleen morgen nog, dan niet in Ahoy zeker.
    P.S. Jouw MPB is die er alleen met 3 versnellingen?

@Anniek
    Ja, ik weet hoe je geleden hebt.
    Snap voor 100% waarom je de fles geeft.
    Jammer dat het briefpost is.

Ik ben weg :idea:

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    @Patje, wij gaan naar Berwang. Jij bent dus bekend met de omgeving zo te horen, meestal noem ik de plaatsnaam niet eens meer, aangezien de meeste mensen alleen met 'huh?' reageren. Ook wel in Rinnen een weekje geweest, dat is echt een mini-plaatsje.
    Toen we eerst nog in de echte vakantie-periode gingen, kon het zeker flink druk zijn, vooral het laatste stuk. Maar wij gaan nog buiten de ergste drukte op vakantie.
    @Tascha, beterschap!

Leuke gedichtjes voorbij zien komen. Wij hadden een aardig eenvoudig kaartje, op de voorkant een simpel tekeningetje van een ingebakerde baby, binnenin een foto van vader en dochter en de tekst.
    Altijd leuk om uit te zoeken.
    Net bij de Griek wezen eten, had zo'n peutermenuutje van Olvarit meegenomen, anders wordt ze zo ongeduldig als het eten lang op zich laat wachten. Na het peutermenu heeft ze bijna dezelfde hoeveelheid Grieks nog gegeten of zelfs meer, ze bleef maar eten!

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo daar ben ik ook weer, erg druk geweest vandaag met poetsen en vanalles en nog wat :(
    Mijn avondje begint nu pas en vanmorgen was het 6 uur pffff... Nu maar lekker zitten en dadelijk x-factor kijken 8)

Velobabe: Oh.... zal dadelijk eens even de site checken :)

lilly: Morgen ochtend sta jij om 09.30 bij de kijkshop voor de deur ;)

tascha: Pfff soms valt het niet mee hé, sterkte hoor!

marlieke: oh die eendjes zijn ook leuk idd! (had ik dat maar eerder geweten)

Ik ben ook nog niet echt met kaartjes en dat soort dingen bezig..... tijd genoeg, denk dat ik wacht totdat ik het geslacht weet...
    Zo nu ga ik ff relaxen, heb net nog de badkamer staan schrobben :( dus nu is het tijd om heeeeerlijk onderuit te zakken!

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ben nu even lekker geboortekaartjes aan het kijken, koffie aan het drinken en ik ga zo voetbal kijken. Hopelijk dat Feyenoord eens wat gaat doen. Ik hoop het zo.

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    We hebben net even het zilveren kruis gebeld om te vragen hoe het zit met thuiszorg. Iemand die kan ondersteunen in de huishoudelijke taken, zodat mijn man ook een beetje ontlast wordt. Dit kan ik maandag bij mijn huisarts aanvragen en dan zou het zo geregeld kunnen worden. Hebben jullie hier ook ervaring mee of niet. Ik vind het een enorme domper, maar het is wel nodig, want het huishouden blijft momenteel een beetje achter.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ik heb net weer 4 nieuwe tuitbekers bij Friso besteld. Die dingen zijn ideaal en niet duur (10,25 incl. bezorgkosten totaal) en alles kan in de afwasmachine. Vorig jaar 3 besteld, eentje eens laten staan in een restaurant op vakantie en laatst was de andere na tig keer vallen toch een keer kapot. Kan ze er weer tegenaan straks.
    Ga de was zo maar opvouwen :( , moet ook gebeuren.

Hee, hebben jullie ook een stuk minder reacties en kaartjes gekregen nu je van de tweede zwanger bent dan de eerste? Schijnt ook vaak een stuk minder kraamvisite te komen. Eerst zat ik al aan een kraamfeest te denken, maar als ik midden in de vakantieperiode beval en er staks een stuk minder mensen komen, heeft dat ook geen zin voor 1,5 paardenkop.

19. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ken het wel inderdaad. Heb minder kaartes gerkegen, ook minder cadeautjes. Ook van de opa's en oma's nog niks gehad. Dat schijnt erbij te horen.

20. veertje

veertje Fanatiek lid

@tacha, heb er geen ervaringen mee dus kan je niet helpen.

@jo, wij hebben ook zo een tuitbeker, ooit gratis gekregen, alleen snapt stijn nog steeds niet hoe hij uit een tuitbeker moet drinken :D misschien dit kleine wondertje wel.
    Bij ons weten nog weinig mensen het, moet wel zeggen dat we met Stijn de eerste waren in de vrienden groep dus iedereen met kado's aankwam denk niet dat dat nu weer zal gebeuren.

Hoe kunnen jullie het zwanger zijn voor je houden? vind het echt zo moeilijk maar wil echt het verder niemand vertellen tot we de echo gehad hebben, eigenlijk willen we het tot 11 weken verborgen houden.

Deel Deze Pagina