Kaatjesmam, das een mooi buikje hoor @funny, jij ook een heel mooie buik en mooie echo foto's! Ik durf na vandaag een goed beroerde dag te hebben gehad nu toch echt te geloven dat ik zwanger ben en dat het goed is Klinkt misschien raar maar ik heb er gewoon wat moeite mee gehad. Vanmiddag in de auto sprak ik het uit en er volgde direct een huilbui achteraan Heb me gewoon echt heel druk gemaakt Er is hier in hoorn een mooie winkel waar ze ook positiekleding verkopen en die hebben uitverkoop en ik ga vrijdag ff koekeloeren. Dit kindje gaat namelijk blijven en groeien
wat leuk omte zien wie er allemaal zwanger zijn van het vorige topic, allemaal gefeliciteerd! ik hoop da jullie niet teveel last hebben van kwaaltjes! ikzelf ben gelukkig niet misselijk geweest niets, wat ik bij mijn dochter wel heel erg had.
@zomaar, @veertje, dat is de Babyplus en ze zitten in de kerk. Anders moet je even op hun site kijken voor het adres. Of ze grote maten hebben weet ik niet... @marlieke, hoe is het nu met je oor? Hier wel weer wat misselijk maar voel me vooralsnog wel wat fitter dan gisteren. Zou wel mooi zijn wat heb een drukke dag met veel kids dus slapen zit er niet voor mij Fijne dag allemaal!
Yes! That's the spirit! Vandaag alweer 5 weken! Gisteren voor de zekerheid toch nog een test gedaan, en de teststreep verscheen nog eerder dan de controlestreep. En was ook dikker! Dus helemaal blij. 't Blijft toch wel spannend. Eindelijk ook weer eens goed geslapen - ik had enorme kiespijn al een week lang en gisteren twee (! ) wortelkanaalbehandelingen gehad, plus nog een vulling vervangen. Pff.. Wel een beetje beursig gevoel in mijn kaak nu (niet zo raar . Maar niet meer wakker van de kiespijn! En Sverre heeft ook lekker doorgeslapen. Hier trouwens ook geen misselijkheid. Wel af en toe naar gevoel na het eten, kan ook niet zoveel meer eten. Helaas gaat snoep er nog (te) goed in... Fijne dag allemaal!
nou had dus een CB digitaal gekocht. Die nieuwe die ook aangeeft hoeveel weken sinds de conceptie. Nou kreeg een mooie 'zwanger' en 2-3 weken. Weet niet waarom maar het lijkt door die test toch nog wat werkelijker te worden! @kar: tja dat snoep he... Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet zoveel ga aankomen als de vorige keer! (hahaha ben benieuwd) @lilly: ja die in de kerk daar ben ik voor jonathan ook wel vaak heen geweest. Gek he dat je je dan zo druk gemaakt heb onbewust! @zomaar:mooi mijn cb gaf ook zwanger, dus hoef me ook niet druk te maken om dat het goed gaat?! @veertje: voor kleding kan je ook naar schagen; zevenuursgoed heet dat. hebben ze heel veel zwangerschapskleding. Ook wel de wat ruimere maten volgens mij. @knuf: bedankt voor je lieve kaartje! wij willen wel weten wat het word. (ik niet zo zeer, maar mijn ventje wel.) Ach het is ook wel makkelijker natuurlijk. Ben overigens nu ook helemaal gestopt met roken... ben toch wel een beetje trots op mezelf!
@djezelf, thnx voor de tip, goed man dat je helemaal gestopt ben, ik ben alweer bijna 3 jaar gestopt ben er nog steeds heel erg blij mee.
Mag ik even ego-en? Onzeker typje ben ik... Ik ben zo bang dat het deze keer weer mis gaat. Juist omdat ik vorige keer helemaal niet gemerkt heb dat het mis gegaan was en we dat pas bij de echo hoorden. Maar ik heb er net nog weer eens een test tegenaan gegooid (pas de tweede) en nu met 6,5 week verschenen de controlestreep en de teststreep tegelijkertijd. Dat terwijl bij de eerste keer testen eerst de controlestreep verscheen en pas na een minuut ofzo de teststreep. Maar... ik kan niet wachten tot het 5 februari is en ik mijn echo krijg!
Hier een zieke Carla, voel me echt beroerd....M'n man is ook al 2 dagen ziek thuis en Kyra is ook nog steeds niet helemaal opgeknapt, likjkt dus net een klein ziekenhuisje hier...
Dat lijkt me een heel goed teken! Bij mij was 't precies hetzelfde. Gelukkig duurt 5 februari nog maar 2 weken.. Kan me je onzekerheid erg goed voorstellen hoor.
@knuf: ik kan me voorstellen dat je je zo onzeker maakt. Het is je al eerder gebeurd... Je kreeg toch wel al eerder een echo? (aangepast) Zie net dat je je echo pas met bijna 9 weken krijgt. kun je niet vragen of je niet al eerder mag, juist omdat je je wel wat druk maakt. maar ondanks dat... Er groeit een prachtig mooi beebje in jouw buik die driftig naar je zal zwaaien op de echo! Veel sterkte met wachten tot de vijfde! nog 14 dagen....kom op je kunt het! @carla: ohw dat klinkt niet lekker! veel beterschap voor je gezinnetje! Heb je wel iemand in de buurt die een beetje voor jullie drietjes kan zorgen..? Of moet jij het doen? @all: nou ik was wel snel met een afspraak maken vond VK (de tiepmiep dan) Normaal is de intake bij 10 weken, maar omdat ik dan nog zo lang moest wachten, mocht ik al met 9 weken 25 febr.... wauw dat duurt ook nog lang!
Djezelf; zevenuursgoed is inderdaad een leuke winkel. Daar heb ik nu ook een broek gekocht (toen ik nog helemaal geen buik had). En 25 feb is inderdaad nog ver zeg. Krijg je dan wel gelijk een echo? Kar; Marije vind ik ook een leuke naam. Manlief geloof ik niet zo, dus die gaat het niet worden. Carla; sterkte daar. Klinkt niet lekker. Knuf; ik weet goed hoe je je voelt. Zo'n miskraam hakt er toch wel goed in. Ondanks dat ik al een goede echo heb gehad en m'n buik lekker groeit, heb ik ook nog steeds veel onzekere momenten waar ik weer ga vergelijken met mijn miskramen. Volgens m'n man gaat de verzekering wel alles vergoeden. Ik was alleen verbaasd dat het allemaal zo duur is (Hong Kong is trouwens niet te vergelijken met China hoor. In China is alles goedkoop, maar daar wil je echt niet bevallen). In Nederland gaan de meeste dingen ook direct via de verzekering dus dan zie je de kosten niet eens. Wij willen het geslacht ook weten. Niet voor het kopen van spulletjes, maar ik vind het gewoon leuk om te weten. Misschien kan ik het met 16 weken al zien, dan krijg ik ook weer een echo. Nou eerst maar de combinatie test over 2 weken. Daar maakte ik me met Karlijn niet zo'n zorgen over maar nu wel. Lijkt me echt een vreselijk moeilijke beslissing als er iets mis is.
@kaatjesmam: moet je die combinatietest verplicht doen of mag je daar ook kiezen? Wat lijkt me dat een lastige keuze zeg. Dat zou ook iets zijn waar ik me druk om zou maken! Oh en met 16 weken moet je het geslacht wel al kunnen zien, ligt er dan alleen aan hoe het beebje ervoor ligt. Ja met de intake krijg ik wel meteen een echo, de intake schijnt ook ong. een uur te duren
Kaatjesmam: ik heb precies hetzelfde als jij. Stel dat er nu iets is met het kindje? Met Sverre dacht ik er ook heel makkelijk over, heb die test ook niet gedaan. Nu twijfel ik erg of ik hem ga doen. Maar, hij wordt niet vergoed (ik ben nog onder de 36 en heb geen medische indicatie). Djezelf: Ik mag de 16e naar de VK, intake duurt inderdaad hier ook bijna een uur. (Denk zelf van niet, want hoeveel gaan ze me vertellen dat ik niet al weet inmiddels?!) Maar geen echo. Tenminste, bij Sverre nog niet. Ze hebben geen echo-apparatuur in mijn praktijk. Die combinatietest is dus vrijwillig. Juist ook omdat het niet vergoed wordt bij de meesten. Ik zou als je dat wel wil even bij je verzekering navragen hoe je verzekerd bent. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om bij mijn VK praktijk terug te gaan. Ze waren totaal niet betrokken bij mijn zwangerschap, ik zag elke week een andere VK en bij de bevalling kreeg ik uiteindelijk een invalster (die trouwens echt super fijn was). Ik heb na de bevalling van Sverre een ernstige PPD gehad en daar hebben ze zelfs bij de 6 weken checkup niet naar gevraagd. Terwijl ik al in de allereerste intake had gezegd dat ik wellicht een risico vormde. Nooit meer enige vraag over gesteld.
@kar: nou dat is ook toevallig. Bij mij ging het precies zo! vervelende vk's en toen ik moest bevallen een invalster die ontzettend aardig was! Heb haar zelfs gegoogled om te kijken of ze nog hier in de buurt werkte.. maar helaas, volgens mij werkt ze nu in Alkmaar. Maar gezien mijn keizersnee moet ik na 38 weken toch naar een gyn. dus heb weinig aan de vk's. Ik wil geen combinatietest hoor. (denk ik...begin nu ineens te twijfelen, ga er nog wel even goed over na denken) PPD: is dat zo'n depressie? Wauw wat lijkt me dat heftig! Vreemd dat ze daar niet eens meer naar gevraagd hebben!
Helemaal verbaasd..... ik heb me geloof ik misgerekend. Ik dacht namelijk dat ik 7,5 week zwanger zou zijn bij de echo. Nou, die twee weken overleef ik ook wel hoor. Edit: verkeerde datum ingevuld bij de banner. Uitgerekend op 21 september... Ik zit dus nu nog maar op 5,5 week (blond...)
Mandy, welkom! Knuf, ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen. Ik had dat ook. Soms nog wel, maar het is na de 13e week wel stukken minder geworden. Carla, beterschap! Karlijn, pijnlijk zo'n zere kies! Doen wortelkanaalbehandelingen nou echt heel zeer? Wat betreft mijn oren. Ik had ook best veel pijn eraan. All, hier dus vanmorgen naar de kno geweest. Verdoving gekregen en veel rommel eruit gehaald. Maar niet alles vanwege de ontsteking. De penicilline moet de rest doen. Ik hoor wel weer wat meer dan hiervoor. Over 2 weken moet ik terugkomen om te kijken hoe het ervoor staat...
@Knuf: Snap je onzekerheid hoor! Maar 7,5 en echo is heel mooi, niet te vroeg zodat je misschien niets ziet en niet te laat ivm je vorige miskraam! Maar 2 weken duurt dan nog een eeeeuwigheid voor je gevoel! @Carla: Beterschap! @Marlieke: Nou maar hopen dat de kuur aanslaat en je over 2 weken weer helemaal toppie bent! @All: Hier wordt de combinatie test ook niet vergoed, maar gelukkig wou ik hem toch niet... Precies om de reden dat het een KANS berekening is, het zegt uiteindelijk zo weinig, en om eventueel voor een vervolgonderzoek in aanmerking te komen moet je nu 1:200 hebben stel je nou voor je hebt 1 op 250 loop je 9 mnd lang peentjes te zweten... nee dank je wel... @Djezelf: Ja mijn intake na ook ruim 3 kwartier in beslag Ach het was ook erg gezelie dat scheelt (vk had Noah gehaald ) Enne toppie hé zo'n CB Digitaal! Hier vandaag een ontzettend productief dagje gehad, alles in het huidhouden kunnen doen wat gepland stond! Resultaat een heeerlijk fris huis! Ben ontzettend moe maar voldaan