Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra:

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Carla"wauw wat heb jij mooie kindjes zeg!
    Vind die met Dinja op die arm heeeel mooi!!

En gefeliciteerd (zeg je dat bij een doop?)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Kom op, gaat er nog eens iemand bevallen?!

@Djezelf, ja zeg, lekker geregeld, ik hoop dat hij straks gewoon op die andere dag naar de psz mag.
    @Carla, mooie foto's! Oh heerlijk zo'n lange nacht, daar kijk ik naar uit. Luc had een regelnachtje en vandaag nog een regeldagje, die wil alleen maar eten, maar ja, op is op hè. Leg hem wel vaak aan, maar goed, er valt even weinig uit te lurken en daar heeft hij niet genoeg aan, dus vanmorgen de hele AH bij elkaar geschreeuwd.
    @Patje, vorige week had ik ook zoveel pijn, het is gelukkig weer over, even afkloppen. Gelukkig heb je het tot nu toe een borstontsteking weten te voorkomen.
    @Lilly, fijn dat alles oke was en super hoor dat Ruben al zindelijk is. Hier eentje die wel steeds op het potje wil, maar niets doet ;) of pas als ze haar broek heeft volgegooid me dat komt vertellen. Ach ja, ik moet er ook wat meer tijd in steken, maar daar ontbreekt het me nu even aan.

Vanmorgen eens even Robin's kast weer opgeruimd, kon weer een hele tas met kleren naar zolder die ze niet meer draagt. Ik moet eens alles uitzoeken, ik heb een heleboel om te verkopen.

4. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @zindelijk worden:

hoe doen jullie dat? we zetten Jonathan wel vaak op de wc.
    maar hij zal het uit zichzelf niet snel zeggen.
    daarnaast doet hij poepen al helemaal niet.
    dat ;in zijn blote billen/ zonder luier heb ik eigenlijk nu ook helemaal niet zo'n zin in ( schaam)
    maar dan loo ik de hele dag poep en pies te ruimen, en heb hier ook een hond rond lopen die het dan gaat op eten, blech!

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @carla, WAUW!! Prachtige fotoos en prachtige kids!

Zindelijk maken, ik geloof persoonlijk niet dat je een kindje zindelijk kunt maken. Het moet er gewoon zelf aan toe zijn. Hier is het zonder moeite gegaan. Ik had al wel een potje in huis (gekregen) en dat heb ik op een dag in de badkamer gezet en Ruben laten zien dat je daar op kon gaan zitten.

WE deden dit elke avond voor het douchen. Na een tijdje volgde de eerste plas. En zo is het weken gegaan, elke avond voor het douchen deed hij een plas op het potje.

Toen ben ik hem ook Bobbi op het potje voor gaan lezen.

Een maand of twee geleden heb ik een potje gekocht voor beneden. Eerst moest hij er niets van weten maar toen toch in de blote billen laten lopen en toen ging het hard en deed hij gewoon alles op het potje.

Toen met onerbroek geprobeerd en dat ging de eerste paar keer mis. DAt is dan toch wel verwarrend voor hem. Maar na een paar keer geovled te hebben dat de boel dan nat word had hij dat ook door en nu gaat hij dus zelfs op het potje als hij een luier aan heeft.

Een paar dagen terug riep hij me zelfs vanuit zijn bed.

Verder kan ik alleen maar zeggen; laat het zijn beloop.
    Wij doen niet aan beloning systemen (je beloont toch ook niet voor leren lopen of praten?) en ook niet aan straffen.

Ik zeg wel dat ik het heel goedvan hem vind als hij het doet en/of aangeeft. Maar ik denk dat te veel gedoe en poeha geen zin heeft.
    En het ene kind heeft gewoon eerder door dan het andere.

Ik ken iemand die er nooit iets aan gedaan heeft en haar zoontje was drie en een paar maanden en toen ineens zindelijk. Niks proberen of afbouwen of wat dan ook. Gewoon zomaar inene was het klaar:D

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    de wc vind Ruben trouwens doodeng, dus ik loop nu met een potje te leuren als ik ergens heen ga haha!!

7. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Als je het zo schrijft klinkt het zo simpel!
    Zal ik er dan nu ook maar aan beginnen?
    Of wacht ik tot bukken weer beter gaat?
    Aan de andere kant; nu heb ik er wel tijd voor natuurlijk...

Ik ga het wel proberen.
    (getverdegetver)

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo dames
    wat een hitte he

heir nog niet bevallen hoor, dat gebeurd pas over 2 wkn hahaha
    of nog beetje langer ik ga voor 9-9-9

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wbt zindelijk worden..

Ik besteed er nog niet zoveel tijd aan, Kyana had er voor een maand geleden nog helemaal geen zin in,nu vind ze het wel leuk. Vanmorgen een uurtej zonder luier, niet geplast maar ook niet op de wc, dadelijk als ze uit bed komt, de luier weer afdoen....
    Ach ik laat het een beetje gaan zoals het gaat, straks in het kraam bed ook niet echt tijd voor natuurlijk. Kyana gaat hieroverigens op wc en potje, maar de wc vind ze stoerder

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @anniek, mooie datum!! Go for it!

@carla, mooie meiden heb je hoor!1 Nog gefelicteerd met de doop. Pim wordt 18 okt. gedoopt.

@zindelijk worden, we zijn er hier wel een beetje mee bezig en het scheelt al aardig in de luiers maar idd als je er niks aan doet zal een kind vaak van de één op de andere dag zindelijk zijn, maar daar wacht ik ook niet op.
    Femke voelt het wel aankomen en soms is ze echt bijna de hele dag droog gebleven maar soms ook niet en denk ik na 2 poeponderbroeken en 3 natte onderbroeken wel, oke ik doe je weer een luier om, en zelf sdan zegt ze soms dat ze naar de wc moet dus dan zet ik haar er wel op en doet ze ook echt wat.
    Ik heb ook wel van die luierbroekjes maar daar plast ze af en toe echt langs en heb ik nog alles nat, hahah.
    Ach ik kijk wel hoe het gaat en vaak geef ik haar de keus wat ze wil en de ene keer wil ze een luier en de andere keer onderbroek.

Ben net ff het dorp in geweest, ded pampers waren in de aanbieding bij de kruidvat en ik lipe langs een schoenenzaak waar ik donderdag een paar leuke schoenen had zien staan.....dus die heb ik nu opgehaald met nog 2 paar....voor maar 65 euro! Dus 3 paar schoenen voor zo weinig!

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zindelijk worden: Wij zijn er mee begonnen toen Kyra zelfs steeds aan gaf dat ze moest plassen. Nu 2 weken mee bezig en overdag is ze droog en gaat steeds netjes naar de wc. Alleen poepen vind ze op 1 of andere manier en eng en dan vraagt ze om een luier. Dan popet ze ook meteen en gaat de luier weer af...

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    poepen wil femke ook absoluut niet op de wc, vorige week kwam er een heel klein poepie maar nee ze wil dat niet op de wc.
    Ik had haar ook al gezegt dat ze wel een luier mocht vrgan maar dat snapt ze nog niet.

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra snapt dat dus wel heel goed en vraagt er dan ook om. toch moet dan de luier nog een keer of 3 af omdat ze het wil proberen op de wc, maar dat lukt nog niet!

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @djezelf, go for it zou ik zeggen! En blijkt het nog te vroeg dan doe je hem toch gewoon weer een luier om en probeer je het na een tijdje weer........

@anniek,ga ik ook voor! Gaan wij voor de duo bevalling:p

Ik heb vandaag zit om te vreten...heb chinees gehaald......en ook nog elkkere koekies........zul je zien dat ik in de laatste weken nog ff 5 kilo aankom:D

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Djezelf: ga ervoor!!!! als het niet lukt is het gewoon nog te vroeg, en dan probeer je het gewoon over een paar weken weer.
    Hoe is het met je man eigenlijk, blijft de wond nu een beetje dicht????

Lilly: eet smakelijk:D heerlijk!!!

@zindelijkheid: hier nog niet aan de orde!!! heb wel een potje in de badkamer, maar die vind Cas nog doodeng. Hij durft er niet bloot op te gaan zitten, wel met kleren. Acht het komt vanzelf, hij is pas anderhalf.

@aankomen; is iedereen veel aangekomen???ligt het een beetje gelijk met de vorige keer, of juist meer/minder.
    Ik was namelijk vorige keer 27 kilo:$:$:$ aangekomen (ja ook heel veel vocht hoor, had hoge bloeddruk) Nu ben ik al 9 kilo aangekomen, maar het is dus een stuk minder dan vorige keer. ik ga denk de 27 niet halen, gelukkig. Vanaf wanneer ga je eigenlijk ong een halve kilo per week eraan krijgen???

Vanavond lekker private practice kijken. Is een spin-off van greys anatomy, maar vind het wel hartstikke leuk en er is ook nog een dubbele aflevering:D

16. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Oh ja en morgen heb ik pretecho!!!! heb er echt zin in.

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ja ik denk dat ik wel een poging ga wagen.
    Ben benieuwd!

Wat betreft de wondjes van mijn man:
    WORD GEK VAN HEM!!!
    Als we met hem de oorlog moeten winnen, pffff Tarzan.
    Hij zit nog te piepen en te steunen.
    Wonden waren wel diep hoor daar niet van. Maar dat constante geklaag erover...
    ...Ik moet ook steeds kijken naar een van de wonden.... AAARRGHH
    Het lijkt wel een kind met een losse tand..

Hartstikke rot hoor als hij pijn heeft, maar kan hij het niet een beetje als een MAN dragen???

Morgen Jonathan naar de Psz. Hij vind het toch wel een beetje spannend. (en ik ook wel een minie beetje)

Weet een van jullie waar ik voor een schappelijke prijs een ringsling kan kopen?
    (of is er een van jullie reuze handig met de naaimachine :p )

@Marieke: Leuk hoor!!! Veel plezier morgen.
    dvd is op de post, maar wel erg laat, het zal dus waarschijnlijk pas overmorgen worden dat je hem binnen hebt. :)
    Sorry hoor dat het allemaal zo lang duurt!!!

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Lilly
    Thanks.
    Gelukkig was Keano weer zichzelf vandaag.
    Dat scheelt een heleboel en we hebben geslapen.
    Hij van 14.20 tot 16.20 en ik van 14.30 tot 16.15 hoezo moe 8)
    Fijn dat je weer goedgekeurd bent.

@Djezelf
    Ik neem het programma ook niet serieus hoor, maar je kunt echt zien dat ze nog niet aan kindjes toe zijn. Over zindelijkheid, hier ook de (hippo) po neergezet en hij is er uitzichzelf opgegaan. Nu elke ochtend en avond. En je man, ach gossie als ze iets hebben zijn ze zooo zielig :D

@Carla
    Wat een mooie meiden :)

@Jo
    Regeldagen, help! :$

@Anniek
    9-9-9 is ook wel heel mooi, maar dan heb ik mijn beebje al! Yes! :)

@Patje
    Dat is nog eens uitgekookt shoppen, hihi.

@Marieke
    Ik ben evenveel aangekomen als vorige keer (net geen 10 kg).
    Veel plezier morgen!

Ik ben morgen uitgerekend!
    Maar ik weet zeker dat de beeb fashionably late zal komen dus van mij morgen geen beeb nieuws ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    @ Djezelf: Moderne katoenen luiers van Kaatje Katoen Die ringsling heb ik, maar dan de donkerblauwe met witte stipjes. Luc vindt er geen moer aan, of het aan dat ding ligt weet ik niet. Hij heeft het ook snel warm en dan in zo'n ding is het hem denk ik gewoon snel te warm. Die doek zelf had ook wel iets langer gemogen van mij, want bij mijn man zit het echt krap.
    @Marieke, ik was vorige zwangerschap ook over de 20 kilo aangekomen. Hield toen ook veel vocht vast. Nu was ik ook veel aangekomen, zo'n 21 kilo, het meeste was er snel weer af, maar de laatste kilootjes moet ik er echt nog afhalen. Alleen de laatste maand toch teveel gesnoept. Steeds bezoek, verjaardagen, geen tijd om te koken, noem maar op.

Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau met Luc, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Mjammieeeeeeeeee......wat was de chinees lekkerrrrr!!!!!

@djezelf, er is bij algemene clubs ook een draagdoek topic. Daar is een meisje (sandralizz) die maakt zelf ringslings. Ze heeft ook een site en maakt ze ook op bestelling zeg maar (kun je evt, kleuren etc. doorgeven). Anders MP??

Spannend morgen 1e x psz! Ik vond de 1e x ook wel een beetje spannend hoor!

@jo, gebruik jij ook de katoenen luiers?
    Succes morgen!

@velo, ik ben ook zooooo moe. Maar ik vind het zoooo lastig om overdag te gaan slapen.....Morgen uitgerekend:) Nou dan weet je iig zeker dat het niet heeeeeeel lang meer zal duren. Ik begin zo langzamerhand ook wel heel erg nieuwsgierig te worden naar mijn beeb, jij??

@marieke, bij Ruben 20 kg aangekomen, ook heel veel vocht op het einde dus was er al heel snel 12 weer kwijt. Nu 11 aangekomen maar nu weer vocht de laatste weken dus zat er ineens 2 kg aan in 2 weken. Maak me er niet druk om, weet hoe het komt en t gaat er ook wel weer af;)

Ben wel blij dat ik nu in de winter kan ontzwangeren:D
    Na Ruben kon ik met blubberbuik en extra kilo's de zomer in, bleh!! Nu hoop ik volgend jaar zomer toch wel weer enigzins in shape te zijn (MIJN shape dan he, is niet een hele goede shape:p)

Deel Deze Pagina