Dank je! Nee, ik gebruik niet de katoenen luiers. Wel eens overwogen en het e.e.a. over uitgezocht. Toch niet gedaan uiteindelijk, ben er denk ik iets te gemakzuchtig voor. Gebruikt iemand hier van jullie katoenen luiers en bevalt dat? Over luiers en verschonen gesproken, een jongetje is echt meer werk zeg om weer helemaal schoon te poetsen . Het gaat echt overal zitten.
@Jo: Kijk dat zijn pas prijzen! wel gek dat je op die site geen foto's kunt zien van de verschillende kleuren. En de ringsling die ik wil moet voor de winter warm genoeg zijn. @Lilly: ja had dat topic al gezien en al een reactie achter gelaten. er is helaas nog niet op gereageerd. Kon ook geen website vinden van sandralizz @velobabe: Wauw uitgerekend..morgen... Het kan nu niet lang meer duren voor jou. Hooguit twee weekjes! Ohh ik wil ook zo graag!!!!
Ik heb t tijdens de zwangerschap van Ruben overwogen maar zag door de bomen het bos niet meer. Toen ik begon met de zindleijkheid ben ik er toch mee begonnen. In principe gebrui ik dus geen wegwerp meer voor hem. Ik heb 1 pak goedkope broekjes liggen voor als we weggaan. Voor de nacht wasbaar. Bevalt erg goed. Voor de ze baby wil ik wel zo veel mogelijk wasbaar gaan gebruiken. Het gebruik valt me 100% mee, zeker met die leuke stofjes en zo van tegenwoordig.
Goeie morgen allemaal! Velobabe de 40 weken bereikt vandaag, hopelijk komt je beebje snel(of is ie er al....)
@Lilly, ben je er al uit welk merk of ga je van die gewone ouderwetse luiers gebruiken? Misschien dat ik het alsnog ga proberen, maar dan als hij in een maat zit die wat langer mee gaat, de eerste weken groeien ze zo hard. @Djezelf, ja, dit is wel een dunne stof, omdat hij inderdaad voor de zomer is. Misschien is dat meisje op het forum dat ze naait dan handiger. Die stof die ik heb, ziet er trouwens wel leuk uit. Ik had een beetje mijn twijvels toen ik die bruine alternatieve geitenwollensokken-ringsling op het voorbeeldplaatje zag . Luc lacht steeds als ik boven zijn wagentje hang. Hij doet het steeds, dus volgens mij geen toeval meer (of ik wil het gewoon zien).
@Luiertas: ik heb nog een tas die op zich prima is, maar ik krijg niet al het spul voor 2 kids erin. Thiago is nog niet zindelijk, dus ook voor hem moet ik nog luiers meenemen. Vandaar dat ik op zoek was naar een grotere. @Pubers: hier ook zo'n puber! De hele dag zeggen we 'niet doen', 'afblijven', 'laat staan'... Ze zeggen altijd 'ik ben 2 en ik zeg nee'... Nou die van is net 3 en zegt de hele dag nee. @Voorweeen: heb ik de 1ste keer ook niet gehad. Maar nu had ik ze wel. Ze voelde bij inderdaad hetzelfde als bij Anniek: een soort van menstruatiekrampen. @Lilly: 37 weken en dan nog klussen in de tuin??? Foei @Kaatjesmam: wat een mooie foto's! Lekker genieten van je familie! Fijn dat het zo goed met je gaat! Ik was deze keer ook veel sneller hersteld dan de eerste keer, maar wandelen bij 35 graden... Het aanleggen zelf doet bij mij ook een beetje zeer. Volgens de lactatiedeskundige is dat normaal. Maar als hij eenmaal aan het drinken is, mag het geen pijn meer doen... @Jo: Zielig, dat Robin uit haar bedje is gevallen! Wij hebben zo'n, tsja hoe noem je dat, soort van zijkant op het bedje van Thiago gezet, zodat hij er niet uit kan vallen. Ook van Ikea. Maar ik weet niet of dat ook op het metale bedje past.... Oh, ik zie dat Djezelf die ook beschrijft! @dames met 'uit eten' plannen: ik hoop dat het lekker & gezellig was!!! @Djezelf: balen dat de dagen verandert zijn! Hier gaan ze er bij de PSZ vanuit dat je niet werkt. Uren zijn ook maar van 08:30 tot 11:30 uur. In de beschrijving staat ook 'PSZ is niet bedoeld als KDV voor werkende ouders'. Ben dus erg benieuwd of ze hier ook met de dagen gaan goochelen. @Lilly: Wat goed dat Ruben zindelijk is! Thiago heeft er nog steeds geen zin in . @Borstonsteking: ik had afgelopen zondag ineens ontzettend pijn in mijn linker borst. Eenmaal thuis uit de dierentuin bleek ik ook nog 39 graden koorts te hebben... Dus paracetamol en naar bed. En verder alleen maar voeden met de pijnlijke kant. Gelukkig was in de loop van de avond de koorts weg en gisteren ook de pijn in mijn borst. Poeh! Had niet veel gescheeld of het was weer een antibioticakuurtje geworden denk ik. @Carla: leuke foto! En gefeliciteerd met de doop van Dinja! @Anniek: 9-9-9 is wel een mooie datum! Ben benieuwd! @Marieke: vandaag pret-echo! Veel plezier!!! @Jo: voor het eerst naar het cb vandaag... ben benieuwd! @Aankomen: ik was de eerste keer 14-15 kilo aangekomen en nu 16 kilo... Dus scheelt niet veel. Alhoewel ik zeker weet dat ik deze zwangerschap meer gesnoept heb @Velo: D-day vandaag! Spannend!
Goodmorning! @velobabe, gefeliciteerd met de DATUM!! @djezelf, en hoe vond Jonathan het op de psz?? @jo, ik gebruik voor Ruben de Fuzzi Bunz voor de nacht. Voor de baby heb ik Imse Vimse New Born (vie site in de UK), dat zijn wel voorgevormde, maar eenvoudige luiers (eco katoen of flanel) en daardoor niet zo duur. Ik denk dat ik in het begin een combi van wegwerp met die luiers ga gebruiken. Na een paar maanden hoop ik helemaal over te zijn. Het is voor mij ook te prijzig op dit moment om in 1 klap voldoende luiers aan te schaffen om een paar dagen mee te kunnen. Ik denk dat ik meerdere merken ga gebruiken. Die fuzzi bevalt me goed voor de nacht, Ruben lekt echt niet door. De itti bitti vind ik leuk voor overdag en is ook 'slank' maar die vind ik te duur om er 10 of meer van aan te schaffen. Dus ik ga gaandeweg gewoon wat dingen proberen etc. Mocht je het leuk vinden ik heb bij 'algemene clubs' een apart topic geopend over katoenen luiers. @cimu, gelukkig heb je de borstontsteking kunnen voorkomen! Hier eindelijk weer eens lekker nachtje geslapen dankzij de voet/kuit massage van ml. Ik heb zulke gespannen benen, word er steeds wakker van (verzuring en kramp). Maar vannacht dus heerlijk geslapen en daarmee ml dus wakker gehouden door mijn gesnurk
Velo: spannend vandaag!!! je uitgerekende datum. Ik hoop echt dat je je kleintje snel in je armen mag sluiten. Djezelf; ik zie het wel. De post is bij ons altijd pas rond 15.00 uur, dus dan pas kan je wat zeggen Ben benieuwd hoe Jonathan de psz vond Nikki: alweer veilig thuis???? Jo: kan dan toch geen toeval meer zijn. Cas had met 5 weken, en hij lachte echt omdat ik hem aan het lachen maakte. Maar volgens mij is rond de zes weken toch normaal??? Lilly: lekker zo'n massage, misschien moet ik die vanavond ook ff vragen. Ik krijg nu ook ineens weer krampen:xbaal ik van maar ja. Ach ligt je man ook eens wakker, weten ze ook weer wat dat is Cimu: hebben we jouw kanjer eigenlijk al gezien??? Om elf uur hebben we de pretecho, heb er echt zin in. Ben ook beniuwd hoe de uk ligt, want volgens mij is hij vannacht gedraaid en ligt hij niet meer in stuit. Ik laat het jullie weten
Jonathan vond het helemaal super...met vanalles spelen, Toen hij de poppenhoek zag: OOhhh mama dit is leuk!! Tja ben benieuwd hoe hij straks er over praat. Moet hem om 11.15 weer ophalen. @Marieke: Heel veel plezier met je pret-echo! Hoop dat de kleine er mooi voor ligt! @lilly: wauw heb wel respect voor ouders die voor katoenen luiers gaan! Zou voor mij echt niks zijn, (laat de was nog wel eens wat te lang liggen ) @velobabe: en en en ?? Nu begint het steeds spannender te worden he! @Cimu: fijn dat het weer over was je ontsteking. Weet dat nog wel van Jonathan, pfoeh kon echt zeeeeeer doen. @Jo: Huh had eigenlijk altijd gedacht dat een meisje meer werk zou zijn om schoon te maken! Gaat het niet tussen vanalles zitten bij een meisje dan? @Lilly: tjonge een massage! Ik heb mijn vent echt slecht afgericht! Als hij al eens gehoor geeft aan mijn roep om massages dan gaat hij er vanuit dat het ook meteen op "klussen" uit draait! @veertje: hoe is het met je oefen-weeen? Nog veel last van gehad??
Weinig last gehad gelukkig. Stijn mag donderdag voor het eerst naar de psz, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.. Voor de rest doe ik hier lekker rustig aan, begin de zwangerschap echt steeds zwaarder te vinden, ik hoop echt dat ik niet tot de 40 weken hoef te wachten maar vrees het ergste tenzij ik de gyn wat laat doen..
Nou net die kleine opgehaald. Wat blijkt: is het gewoon een lastig ventje geweest daar... oh oh, zo zei ze het niet hoor, maar ze zei heel netjes: "Ja, hij is wel een doerak, hij moest even goed de regeles uitgelegd krijgen." Hmm nou ik weet heust wel dat ze daarmee bedoelt dat hij lastig was! Gek hoor, zijn eerste dagje op 'school' en mama maakt zich nu al druk of hij zich wel netjes gedraagt enz. Overigens heeft hij daar wel 1 hele keutel op de wc gedaan. Datr kwam hij me al roepend over het schoolpleintje vertellen toen ik hem weer kwam halen. @veertje: ik herken dat ook hoor. Ben deze zwangerschap ook al flink beu! Het is nu bijna zo dat ik hoop dat de baby weer in een stuit is gaan liggen, zodat wij ook een datum kunnen prikken met de gyn. wanneer er een Ks gedaan kan worden. (oh erg he)
Ik zei toevalllig tegen mijn man van de week dat het maar in stuit moet gaan liggen zodat ik een ks krijg en er vanaf ben, ooohh wat zijn we erg.. Hij heeft zich dus zo te horen wel vermaakt op de psz
@Jo En hoeveel is Luc gegroeid? Over het verschonen, is een meisje makkelijker schoon te poetsen dan? Vind het bij mijn ventje al makkelijk, hihi. @Lilly Nieuwsgierig is echt een UNDERSTATEMENT Heb het zh gebeld en ze leiden in vanaf 41 weken, maar wachten mag ook. Eerst donderdag 20/08 naar de VK. Heb vandaag wel even urine naar de ha gebracht, maar heb gelukkig geen blaasontsteking. Nog bedankt voor je felcitatie. Niet iedereen haalt tenslotte de uitgerekende datum @djezelf Inderdaad hooguit 2 weekjes. En de peuterspeelzaal stel ik toch nog maar even uit. @Carla Nog geen beebnieuws hier hoor. @Cimu Gelukkig op tijd gereageerd op de ontsteking! D-day ja, maar spannend? @Marieke Hoe was het? Heb vanochtend een naaimachine gekocht (singer, bij de kruidvat). Nog iemand tips want ik heb er echt geen verstand van. En ik heb nieuwe schoenen, was op zoek naar ballerina's in de uitverkoop, maar kon geen leuke vinden. Heb wel een paar mooie schoenen van blauw leer gevonden (soort pumps, maar met ''loop'' hak). Ikke blij.
Nou de kleine lag er nu niet echt goed voor, maar ze heeft gelukkig wel wat leuke plaatjes. FF spammen
@Marieke, veel plezier vandaag! @Lilly, ik zal eens een kijkje nemen op de luiersite. @Djezelf, haha, toch fijn dat ze dat op zo'n aardige manier zeggen hè ? Ja, je bent er niet bij, dus je kunt hem niet zelf even corrigeren. Wel fijn dat hij het daar zo leuk heeft. Robin heeft volgende week voor het eerst een introductie op de peuterspeelzaal met de nieuwe peuters. Over 2 weken gaat ze voor het 'echie'! Bij het CB was alles goed. Luc ligt wel op de hoogste gewichtslijn, maar ja, ik had ook niet anders verwacht met zo'n joekel. Hij had alleen nog een vleugje geel in zijn oogwit en we moesten opletten dat dat niet erger werd. Kwam wel vaker voor bij borstgevoede baby's. Toen ik vroeg waarom dan wel bij bv en niet bij kv, kon ze het niet verklaren . Ik zit nu bij een ander CB, aangezien ik verhuisd ben. Ze hadden wel een hele aardige assistente, ze heeft me zelfs geholpen het hele spul weer naar de auto te brengen.
Djezelf en veer: ik kreeg zelf de keuze of ik een keizersnee wilde hebben. Ze hadden zowiezo al gezegd dat als het weer een 8ponder zou worden dat ze het gaan halen, want dan durven ze het risico niet te nemen. Als jullie het echt zouden willen is het iig wel bespreekbaar met de gyn Hier wordt die kleine 8 pond geschat, vandaar de geplande keizersnee Velo: sorry hier niet echt een naaister Djezelf: fijn dat jij zich wel goed vermaakt heeft. Ach laat hem daar maar lekker doerakken, is hij daarna weer liever voor zijn moeder Nou nog ff wat anders. Ik kreeg net serieus een koevoet op mijn schouder, net niet op mijn hoofd. Die kwam dus van de nieuwe zolder...... Ik ben blij dat hij daar terecht kwam, want anders weet ik niet hoe het was afgelopen Echt bouwvakkers:x:x:x
@marieke, wat een lekkere toet! En heb je de fotoos al?? Ik ben zo beneiuwd! @velo&veer, ik ben ook erg nieuwsgierig en vandaag ben ik t ook een beetje zat. Wil in mijn hoofd van alles maar lijf werkt echt niet mee Maar een KS Alsjeblieft niet zeg @djezelf, maak je niet druk. Dat is toch een van de redenen dat hij naar de psz gaat? Om te leren zich aan 'schoolse' regels te houden? WEl fijn dat het verder goed is gegaan. Bij Ruben waren er een paar die gelijk met hem begonnen die het maar moeilijk vonden en elke keer huilden, dat lijkt me ook niks hoor. Morgen mag Ruben ook weer naar de PSZ, kijk er naar uit! Is een andere als waar hij heen ging en het is natuurlijk ook alweer 7 weken geleden dus toch ook een beetje spannend. MAar ik denk dat hij er wel weer aan toe is, vraagt steeds om kindjes of wil met ons samen spelen. Hij is natuurlijk ook veel meer gewend. Nou ik lig eens een middag voor pampus op de bank (mag wel in de krant) in de hoop dat ik dan straks misschien nog ff de hort op kan met ZL, even de markt over en fruit halen..... pffffffffff.....tis mij veel te heet hoor
Hallo meiden ... We zijn eindelijk thuis ... ben helemaal op nu ... Na een heerlijke vakantie in Oostenrijk hebben we gisteren een vreselijke terugreis gehad. 50 km onder Stuttgard begaf de auto het. Vreselijk. Over de vangrail geklommen en met Thijs die behoorlijk in paniek was over een kiezelpad naar de eerste rustplaats 600 meter verderop gelopen. Mijn man heeft op advies van de anwb toch de auto daar naartoe gereden en is ons tegenmoed gelopen. Daar een uur gewacht op het takelbedrijf en die man zag meteen dat er iets behoorlijk mis was. De aandrijfkabel was overgebroken en de auto lekte enorm veel olie. Hij heeft ons naar een Renaultdealer gebracht die direct aan de auto is begonnen. Om 18.00 kwamen we terug in de garage. De baas maakte even een proefrit, om na 15 minuten terug te komen met het nieuws dat de auto niet goed was om mee naar huis te rijden. Weer de anwb gebeld. De man van de garage vertelde ons dat het motorblok helemaal uit elkaar gehaald moest worden en dat ze dan misschien konden zien wat er was en een nieuw onderdeel konden bestellen. Omdat dit langer dan 48 uur zou duren heeft de anwb vervangend vervoer geregeld. Om 20.15 kwam deze auto en toen moesten we nog een uur rijden naar het bedrijf van deze man om alle papieren in orde te maken. Om 21.30 waren we weer onderweg naar huis, om vanacht om 3.00 helemaal gebroken, overal pijn en dood en dood moe weer thuis aan te komen. Vreselijk was het. De leenauto (Opel Vectra station) moeten we dadelijk naar Geleen brengen en de Renault zal volgende week in Nederland aankomen. Gelukkig allemaal op kosten van de anwb. Zij hebben ons wel geweldig geholpen. De Renault willen we nu dus echt niet meer, na alle ellende die we daar al mee gehad hebben. We zijn nu dus dringend op zoek naar een andere auto. Helemaal KO ben ik, heb nu nog steeds barstende hoofdpijn van alles ... later meer. Groetjes, NikkiF
@nikki: Jeetje wat vreselijk!!!!!!!!! Dat is al reuze vermoeiend en irritant als je gewoon met zijn tweetjes zou zijn. Nu ben je ook nog eens flink zwanger en heb je zo'n kleintje bij je. Pfffff Lekker uitrusten nu!!!