Ik heb me tijdens m'n zwangerschap van Dylan bijna nergens druk om gemaakt en nu heb ik echt last van rampsenario's... erg lastig. Heb wel een combitest gehad (medisch) en ook een uitgebreide echo in het Vu met 20 wk en toch blijft die onzekerheid. Moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik straks bevallen ben! Al over 12 wk, ongeveer tijd gaat zo snel! Zijn vandaag bezig geweest met het kamertje. Heb alle 'oude' kleertjes tevoorschijn gehaald.. wat klein! Ik ga ff in wat boeken met geboortekaartjes kijken... zo lastig want manlief en ik heb nogal een andere smaak
niet bijgelezen weer een bloedingkje gehad moet nu dinsdag terug ipv donderdag maar het kon toch wel altijd voorkomen ben zelf niet mega ongerust anders had ik meteen kunnen komen. mag altijd bellen als er iets is duszzz misschien lees ik vanavond nog wel bij maar voor nu ben ik ff kapot, sorry
Hier ook een die moe maar voldaan is......Nu Ruben wat ouder is wordt het steeds makkelijker. Hij is zo lief voor het kleine oppaskindje, een paar maanden terug zat ik nog in de stress omdat hij hem om haveklap omduwde En nu......hij aait m, en als hij zijn beker laat vallen pakt Ruben hem voor hem op, en zo kan ik nog wel ff doorgaan Hoe dan ook, ik heb mijn centjes weer verdiend vandaag, morgen ga ik ze lekker uitgeven haha 8) @knuf, ik kan me zorgen goed voorstellen hoor. Ik heb nooit een mk gehad, geen bloedverlies of wat dan ook en toch had ik er de afgelopen weken ook erg veel last van. Zal ook wel door de hormonen komen hoor maar het is gewoon beangstigend. Je wilt het kindje niet kwijt! @anniek, hopelijk is het ook dit keer niks @all, ik heb bij Ruben wel de combi test gedaan maar toen werd hij vergoed. Als het nu niet vergoed word dan doen we het niet. @kar, is er geen andere praktijk in je buurt waar je heen zou kunnen?Lijkt me niks om met een slecht gevoel er aan te beginnen. @carla, sterkte! Die griep die heerst is een pittige Maandag eindelijk naar de vk, krijgen we eindelijk eens te horen wanneer ik de echo krijg!
@lilly en zomaar: Ben jalours op jullie energie! Heb vandaag alleen twee wassen gedraaid (niet eens opgevouwen) en boodschappen gedaan. Verder niets zinnigs! @knuf: ah...tja dat scheelt wel dan..nou die twee weken ga je redden! Wij slepen je er el doorheen! @anniek: getver alweer?! Heb je ook krampen of pijn ofzo? Duim hard voor je hoor! @ALL: hebben het gister aan mijn moeder verteld. Jonathan had een tshirtje aan met de tekst: Psssst.... ik heb een geheimpje, zoz en dan op zijn rug: nee, niet op mijn rug, maar in mama's buik! Huilen natuurlijk! whahaha Wie hebben jullie het allemaal al verteld?
Oh wat gaaf! T-shirtje is wel leuk inderdaad. Heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb het alleen twee vriendinnetjes verteld. Verder nog niemand. We willen graag eerst die eerste echo voordat we het gaan vertellen. Zo, nu ga ik op de bank neerploffen en tv kijken. Dat heb ik ook al eeuwen niet gedaan. Altijd maar werken, maar nu ben ik erg moe dus moet ik ook maar eens ontspannen.
Anniek, he bah! Gelukkig ben je er zelf rustig onder, dat is vaak wel een goed teken vind ik. Marlieke, ja, wortelkanaalbehandelingen doen helaas zeer. Tenminste, de pijn is weg zodra de verdoving erin zit. Maar ze wroeten heel erg, ze trekken de ontstoken zenuw er namelijk uit. En er is wat napijn dus. Fijn dat je al beter kunt horen! Hopen dat de rest door de AB ook snel verbetert. Djezelf: wat een leuke manier om 't te vertellen! Mijn ouders en zus weten 't. De schoonfamilie nog niet. M'n vriend wil het hen ook graag persoonlijk vertellen en ze wonen in Den Bosch dus we zien ze niet elke week. (Ik heb er ook geen haast mee.. ) Sorry als ik iemand vergeten ben, ik kan merken dat de hormonen de kop weer opsteken...
@djezelf, wat leuk dat shirtje! Mijn moeder weet het, en 2 vriendinnetjes. Verder wachten we tot na de echo. Ook al vind ik het wel moeilijk... En energie, dat lijkt maar zo hoor Ik heb vanmiddag toen de kids op bed lagen zelf ook even de oogjes toe gedaan op de bank hoor, en vanaf 16 uur smeekte ik echt dat het snel 18 uur zou zijn Ben gesloopt haha
Het wel of niet vergoed worden van de combinatie test is voor mij zeker geen reden om het wel of niet te doen. Bij Karlijn kregen we 'm volgens mij ook niet vergoed. En ik wil 'm nu dus zeker weer doen, al was ik er bij Karlijn veel zekerder van dat ik het weg zou laten halen als het niet goed was. Nu vind ik dat een veel moelijkere beslissing, maar ik wil het sowieso weten zodat we ons er op voor kunnen bereiden. Kaatjespap weet eerlijk gezegd nog niet dat ik zo twijfel. Djezelf; wat een grappige tekst op het t-shirt. Heel leuk. En ja bij mij weet iedereen het al. Alhoewel in NL nog veel mensen zijn die het niet weten, maar het is ook zo onpersoonlijk op de mail. Anniek sterkte weer. Je hebt waarschijnlijk gewoon ergens een gevoelig adertje zitten die steeds springt omdat je kindje goed aan het groeien is! Iemand nog goede tips voor de zindelijkheidstraining? Ben maar weer eens begonnen met Karlijn. Wel heel schattig als ze op de wc zit zegt ze: kom maar plasje. Maar er komt weinig.
Goedemorgen allemaal, @Carla, hoe is het vannacht gegaan, beetje kunnen slapen? Vervelend als je allebei ziek bent, erg vermoeiend. @Marlieke, hopelijk gaat alles nu gewoon weer goed met je oor en slaat de kuur aan. @Anniek, hoe gaat het vandaag? Gelukkig kun je nu wat eerder komen. Combinatietest hebben wij niet gedaan, ook niet vorige zwangerschap. Het is een kansberekening en dan nog, al zou de kans er zijn, ik zou de zwangerschap toch niet kunnen beïndigen. We gaan wel voor de 20-weken echo. Oh ja, ik kreeg van de week mijn inschrijving bij het kraamzorgbureau binnen, dus dat is gelukkig geregeld. Gisteren een drukke dag gehad, we kregen twee kijkers voor het huis. 's Ochtends samen met mijn zus als een tierelier het huis gepoetst. De eerste kijkers hebben al gelijk een bod uitgebracht. Spannend, we hebben een tegenbod gedaan en vandaag horen we dus of ze akkoord gaan. Zou wel een pak van mijn hart zijn, als het door gaat!
Kaatjesmam, wij denken er ook zo over (de combitest). Deze keer kregen we hem wel vergoed doordat Dylan met een hartafwijking is geboren. Wat ik alleen moeilijk vind is dat het toch een kansberekening is... 3 vrouwen in mijn omgeving hebben de laatste tijd een hele slechte uitslag gehad met de combi en met de vruchtwaterpunctie kwam eruit dat er niks aan de hand was... gelukkig maar! Een hartafwijking haal je alleen niet uit een vruchtwaterpunctie dus wij moesten toch tot 20 wk wachten.. Maar daar haal je ook geen vruchtje voor weg (vind ik). Tja, zindelijkheid.. mijn zoontje is nogal laat en vind het geen enkel probleem om een paar uur met een poepbroek rond te lopen.. Hij kan wel op het potje plassen maar hij wil niet echt. Ze blijven aanraden dat het vanzelf komt maar ik vind het eigenlijk wel eens tijd worden. Het mooie is dat hij 's avonds in bed wel altijd eerst nog even moet plassen, slimmerik! Oh, tip.. als ze wel op de WC of potje hebt geplast mag ze een sticker plakken (wij hebben een papiertje op de koelkast waar hij dan stickers op plakt). Anniek, gaat het? Nog steeds af en toe wat bloed? Ik ga zo lekker zwemmen even zwemmen met m'n mannen (de kleinste gaat natuurlijk automatisch mee .
Anniek: Hoe is het vandaag? Funny: Heeeeerlijk lekker zwemmen! Veel plezier met al je mannen Jo: Oh ja zeg dat zou fijn zijn als de koop door gaat! Lilly: Maandag komt steeds dichter bij Hier vandaag kraamzorg geregeld! Met de eerste dacht ik daar constant aan, van hoe en wanneer moet ik wat regelen,,,,.... en nu... nu zou ik dat soort dingen bijna vergeten Ben een beetje te relaxed laat maar zeggen Gisteren ook, probeer ik me tussen de kassa en het karretje door te persen, dacht gewoon ff mijn buik inhouden.... en toen OH JA dat gaat helemaal niet, ben zwanger Hier een hele hoop hoofdpijn vandaag pff hopelijk trekt het nog weg!
Goedemorgen allemaal. Anniek hoe is het met je? Ik hoop het nog te lezen voordat ik wegga. We gaan nu druk verder met inpakken want we willen rond een uurtje of 12 gaan rijden en moeten de hond nog wegbrengen ed. Ik spreek jullie allemaal volgende week vrijdag weer.
Oh Anniek, ik heb helemaal over je bericht heengelezen. Ik hoop dat het niets is. He Kar, ik zie dat je hier een paar kilometer vandaan woont. Altijd grappig om te lezen als er iemand uit de buurt komt.
Pff ik ben zo overstuur door die steekpartij in dat Belgische kinderdagverblijf... Sverre is nu ook op het KDV en ik zou er het liefst heen gaan en hem meteen mee naar huis nemen.
huh ik dachtdat ik hier algeschreven had sorry... iets fout gegaam dus! lief dat jullie naar mij vragen maar alles gaat ghed, geen bloedverlies meer gezien! dus heb wel weer vertrouwen maar ben blij dinsdagmorgen een echo te hebben! verder een druk maar wel leuk dagje voor de boeg kar das ook niet niks! grr zomaar och nog tijd zat toch? om de kraamzorg te regelen, ik wacht ook nog fftjes. combitest? nee ik ga niks van zoiets laten doen... ik kan daar toch niet mee omgaan en het boeit me allemaal niet wat daaruit komt! kaatjes mam suc6 is natuurlijk wel een smakt geld joh pff zo nu ga ik zo kyana in bedje gooien en nog ff lekekr naaien aan de klamboo voor haar en dan hoop ik dat ik vanmiddag john zover krijg om naar geleen te gaan naar de h&m, of dat ik dat morgen doen, moet vandaag eigenlijk ook nog vanalles
Anniek, blij te lezen dat het bloeden gestopt is, wantuh wij zijn en blijven samen zwanger he Wat een pokkeweer zeg, maar he, je bent een shopaholic of je bent het niet Ik ga dus zo lekker ff de stad in met mijn vriendinnetje maar het zal wel heel lang bij de hema zitten worden haha, ook gezellig (ze hebben hier een hele leuke speelhoek bij de Hema).
Hallo iedereen! Gefeliciteerd allemaal met de tweede zwangerschap! Ik stel mij ook even voor (wist niet dat dit topic er was, kwam het net tegen) Ik ben inmiddels zwanger van de tweede, het wordt een meisje! Ons zoontje is inmiddels 15,5 maanden en zal 1.5 jaar zijn als ons dochtertje wordt geboren. Ik voel me nog steeds heel erg goed (bij de eerste zwangerschap ook, dus tot nu toe niets te klagen). Hoe doen jullie het met de babykamer? Als er meer mensen zijn waarbij een kort leeftijdsverschil zit tussen de kinderen? Wij gaan waarschijnlijk een tweede babykamer kopen, omdat Jamie vast nog wel tot zijn tweede jaar in het ledikantje blijft liggen... Nouja, dit was het even tot nu toe! Groetjes!
jessica als je dat maar weet! en maar goed dat we dan niet dichtbijelkaar wonen! 2 shopholics, gaat niet samen hihi fioon welkom. wbt de babykamer, kyana is 2.5 als de kleine komt en kyana slaapt al vaf 15 maanden ongeveer in een peuterbed. Waarom? omdat ze niet meer lekker sliep in haa ledikant en ik dit wilde proberen om het misschien op te lossen {baatte niet meteen maar vond het zonden om haar weer terug in haar ledikantje te leggen} en dat gaat super! zodra de muur gestuct is op de babykamer {we hebben badkamer verbouwd} en de laminaat ligt krijgt kyana een andere kast met lade kast en wordt de babykamer van de komende baby.