@Funny, kan me voorstellen dat dat niet goed valt. Ik vind het ook nogal wat van je moeder om dat te zeggen en weg te gaan. Zei ze dat ook waar hij bij was? Lieve foto's hoor! Sorry, verder niet veel gelezen, ik ga proberen te slapen, zodat ik morgen niet weer paracetamol moet nemen om de dag nog enigszins door te komen. Kan wel een nachtje goed slapen gebruiken.
nou voor de geinstresserde {djezelf schrik niet! } kan geen spatader vinden. Het is ook meer omhoog lijkt echt op een spier, en o dat doet pijn pff... funny tjonge wat een vervelende opmerking van je moeder joh! poeh he! Ik heb er totaal géén begrip voor als iemand zo reageerd! wat doet hij dan fout? alleen omdat hij een beetje moet stiere? nou het is een kindje hoor... kyana stiert ook wel eens! en als zij het zo goed weet? maar wat schattig die twee zeker in dezelfde pyama;s!
Funny: ik sluit me volledig aan bij de reactie van Lilly. Ik zou er wel echt met je moeder over praten, dit kan echt niet. En wat een lekkere kanjers heb je!!! Wees er maar trots op. Anniek: wat fijn Dan zal het toch echt een spier zijn, das wel balen. Ach misschien ben je al bijna aan de beurt Ik ga lekker slapen. Tot morgen.
@Anniek: mijn man zegt: We willen foto's zien.... (mannen ) @Funny: ohw dat zal zeer doen als je moeder dat zegt (of alleen al laat merken!) Ik ben het met Lilly eens. Laat die kleintjes toch eens kleintjes zijn! Ze moeten al zoveel, ze hebben al zoveel te verstouwen op hun leeftijd. Ze mogen toch wel de tijd krijgen om te leren. Ik ken genoeg volwassenen die zelfs nog neit weten hoe ze met hun frustraties om moeten gaan en dan zou zo'n hummetje dat wel al moeten kunnen?? Ik zou het wel met haar bespreken hoor, zeg gewoon dat ze je juist niet steunt op deze manier. Dat je er meer aan hebt als ze begrip voor jou en je kindje probeert op te brengen. Succes hoor!
@ Jo, spannend zeg, een sollicitatie ! Voor welke baan heb je gesolliciteerd ? wat een leuke foto's van Luc ! Wat heeft hij een leuk pakje aan ! @ Patje, dat nieuwe toppic vind ik een prima idee ! Al weet ik uit ervaring dat ik hier vaak kom als ik zwanger ben, en daarna neemt het weer schrikbarend af. Maar goed, wie weet hoe het gaat ! Ik heb dus zo'n spatader, die zit op mijn bovenbeen, gaat naar mijn lies en loopt zo over de voorkant waar je normaal de bikinilijn scheert. Dan stopt het gelukkig. Morgen maar even laten zien bij de VK ... soms is het best gevoelig, en ik vind het scheren ook eng als daar zo'n dikke kabel zit ... brrrr @ Djezelf, ja, ze zeggen weleens "gedeelde smart is halve smart" Gelukkig was het vandaag wat minder warm inderdaad. Het ging allemaal prima vandaag, Thijs was erg lief. We hebben een relaxdag gehouden (uitslapen, lekker voor de tv eten, stuk wandelen + spelen in het speeltuintje, Thijs heeft de baby zijn auto's laten zien (door over mijn buik te rijden, de uk in mijn buik vond het prachtig want die wiebelde flink mee ! en om 17.00 lekker samen in bad gedoken en toen was pappa er weer !) Heerlijk om rustig aan te kunnen doen. En met de zindelijkheid gaat het heel goed, maar één ongelukje vandaag ! Ben heel trots ! Ik kan me voorstellen dat je het soms zat bent hoor ! Nog even volhouden meid ! @ Anniek, morgen hang ik mijn knutsel nog even op want dan krijg ik het haakje. Dan maak ik foto's. Ik hoop deze morgen te plaatsen, anders donderdag ! Net nog even de box opgezet ! Die spier ... ik weet helaas precies welke je bedoelt ... super pijnlijk ! @ Veertje, ik hoop dat het gaat lukken om een natuurlijke bevalling te hebben. Spannend zo, maar goed om te weten dat ze je extra in de gaten houden. Je weet het geslacht van het kindje ook niet, toch ? @ Marieke, ik hoop dat het het uitzetten van het middenrif zal zijn ... ben benieuwd of ik dat ook merk binnenkort. Ik hoop dat je je al wat beter voelt nu ! @ Funny, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt ! Bah, en wat moet je hiermee inderdaad ? Een beetje van haar zou beter zijn dan weglopen ! Veel sterkte ermee meid ! Mooie foto's van je mannekes ! Ik hoop dat ik jullie morgen blij kan maken met "kamer-foto's" ! Het is de kleinste kamer in huis, op het toilet en de meterkast na maar het is echt helemaal super geworden. Door de lichte kleuren lijkt de kamer een stuk ruimer ... nog even geduld ... Morgen naar de VK. Daarna elke 2 weken. Dan gaat het snel ! Kan haast niet meer wachten op ons kleine ukkie ! Groetjes, Nikki F
Wij weten het geslacht wel maar hebben het niet bekend gemaakt ivm kans op meelezers hier en we willen niet dat het algemeen bekend word..
Bedankt meiden... M'n moeder is net langsgeweest om wat uit te praten... ach ik denk gewoon op sommige vlakken anders als zij. Ze vindt dat ik Dylan niet genoeg aanpak en is bang dat hij (later) geen respect voor ons heeft. Ze zegt nooit iets maar nu kon ze haar mond niet houden.. Ze mag van mij best iets zeggen hoor maar niet op die manier. Ze heeft in bepaalde punten ook echt wel gelijk. Hij is echt altijd onaardig tegen andere volwassenen, mijn moeder geeft hij dan ook regelmatig een mep en hallo of gedag zeggen gaat nooit vanzelf. Als ik het zie dan doe ik daar echt wel wat aan maar ik zie het niet altijd. Nu negeert ze hem en dat vind ik dus niet ok (lekker voorbeeld!) Daar was ze het ook mee eens. Weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Hebben een paar dagen even rust en ik ga even rustig nadenken hoe ik bepaalde dingen ga aanpakken. En inderdaad is het een mannetje dat zijn gevoel uit en dat ben ik niet van plan om altijd maar te remmen. En als ik hem tijdens het eten op schoot neem en dan hem help met eten omdat hij te moe is dan doe ik dat omdat ik me daar goed bij voel!!!! Pff, en dan gek vinden dat m'n bv terugloopt. Iedereen kan me wat! Ik geniet van m'n mannen. Sorry voor m'n ego berichtje en m'n geklaag..
Funny; wat goed dat je met je moeder hebt gepraat. En dat jullie ook allebei de ander (in ieder geval deels) begrijpen. Ik merk dat mijn vader en zijn vrouw het ook niet altijd goedkeuren hoe wij met Karlijn omgaan. Maar het is ook veel lastiger als je dag in dag uit met je peuter zit. Van een afstand er naar kijken als je op bezoek bent is zo veel makkelijker. In theorie weet ik ook altijd heel goed hoe het zou moeten. Gaat gewoon niet altijd. En als dingen goed voelen moet je dat zeker zo doen. Ook m'n schoonmoeder was het niet helemaal eens hoe ik met Joris omga. En andersom ook. Ik ben er van overtuigd dat hij gewoon veel moet slapen en als zij met haar schelle stem tegen 'm blijft praten, dan wordt hij daar niet blij van (hij moest dan ook steeds heel hard brullen). Zij vond dat hij best mocht huilen. Nu ben ik op het moment ook echt een tijger wat Joris betreft. Ik weet het het beste (?) en ik wil liever ook niet dan anderen aan 'm zitten (behalve manlief dan). Zeker niet vreemden. Zelfs in de draagdoek presteren de chinezen het om aan hem te zitten. Gelukkig besef ik mijn overbezorgdheid wel en probeer ik me er een beetje overheen te zetten. Gaat vast binnenkort wel beter. Zo, ook een lekker ego berichtje geworden. Maar Karlijn komt nu binnen dus die moet AANDACHT (ja hoofdletters, want veel aandacht nodig...)
Hallo dames! Niemand nog wat van Velo gehoord? Die zal inmiddels toch wel d'r kleintje vasthouden, dunkt me! Funny, ik zag je ventjes voorbij komen, wat een knapperds heb je toch! En kan me goed voorstellen dat die opmerking van je moeder je behoorlijk tegen de borst stootte. Doen wat je zelf denkt dat goed is, hoor! Wel goed dat je er nog met je moeder over gepraat hebt! Ff denken, wie zijn er trouwens hier allemaal die 'legaal' mogen bevallen? Anniek, jij bijna, hè?
Goedemorgen! @velo, hoe is het ??? Hopelijk kun je snel iets van je laten horen, wnat je snapt we zitten hier in spanning! @kaatjesmam, ik vind dat geen overbezorgdheid, ik noem dat moederinstinct
Van Kaatjesmam begrijp ik nog dat ze (voor ons) 's nachts achter de computer zit maar Lilly en Andi????? Konden jullie niet slapen? Kaatjesmam, mensen (vooral schoonmoeders en moeders) hebben nog weleens de neiging om te zeggen : laat maar huilen daar worden ze niet slechter van! Finn huilt bijna nooit dus als hij huilt is er echt wat aan de hand dus ook ik laat hem niet te langen huilen.... en Wat Lilly zegt: het is moederinstinct!!! Van Karlijn trouwens ook een 'normale' reactie ... Had Dylan ook! Hij vroeg extra veel aandacht maar er veranderd voor die kindjes ook zo veel! Velo, en??? Wordt spannend hoor!
Ja moederinstinct, klinkt inderdaad beter!! Ben nieuwsgierig naar Velo! En Lilly, jij schiet ook al op. Anniek; sterkte met de pijn. Ik denk toch echt dat dit jouw laatste week is hoor. Voorweeen en pijn in die spier (bij mij was het enorme kramp aan de binnenkant van mijn been), bij mij allemaal ook de laatste week. Karlijn gaat volgende week naar school. Een soort chinees/engelse, peuter/kleuterschool. Bijna al haar vriendjes van het speelgroepje die ze nu iedere dag ziet gaan volgende week naar school, dus voor de sociale contacten lijkt me het beter dat ze ook gaat. Maar ik heb wel een dubbel gevoel hoor. Ze krijgen echt les, ze moet een uniformpje aan, het is in principe 5 dagen full-time (met slaapje). Ik ga eerst beginnen met 3 ochtenden en eventueel naar 3 hele dagen. 5 dagen is me echt veel te veel. Ze is nog zo klein. Eigenlijk staat m'n hoofd er nog helemaal niet naar (zit propvol met die lekkere hormonen) maar het lijkt me wel slim om direct te beginnen aan het begin van het schooljaar. Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden.
goedemorgennnn Djezelf uhm nou uhm Funny Héél goed dat jullie gepraat hebben! Laat het maar een rustig op je inwerken... Zie het als een soort van advies. Niet iedereen is het met elkaar eens maar zou wel van elkaar moeten kunnen leren. Zowel positief als negatief, misschien zijnd e dingen die moeder beschreef zo gek nog niet? Of misschien wel maar leer je hieruit dat je dát echt niet gaat doen! Ik ben van mening dat ieder het op een eigen manier doet! En dat niemand er mee eens móet zijn. Alleen soms zijn er dingen waar je zelf nog niet over gedacht hebt om die te veranderen maar dat dat zo gek nog niet is.... alleen de manier waarom moeder dit heeft gespeeld, nee dáár ben ik totaal niet van gecharmeerd! Maar ok. In ieder geval heel veel suc6 hiermee, en doe ermee wat JIJ en je man ermee willen doen en niet wat zij ermee wil! Kaatjesmam Hihi ja zou het? Bij kyana was 38.5 dus dat zou nu nog net geen 2 wkn meer zin {loop 1 dag voor op banner } En hihi Karlijn is gewoon heel slim! Ik denk dat je er goed aan doet om te beginnen met 3 halve, je merkt snel genoeg of ze het leuk vind om 3 hele te gaan. Ik heb ook geen idee hoe dit in china allemaal gaat hoor... Maar wta ik me steeds afvraag?; komen jullie ooit terug? Jullie zitten hier voor het werk van man neem ik aan? {sorry als ik te nieuswgierig wordt}
Nee, dat heet een peutertje dat al om 7 uur wakker is... Daar komt niks van uitslapen bij.. En heb gewoon verrot geslapen vannacht, dus dan heb je ook geen zin meer om te blijven liggen.
@funny, wat een vervelende situatie zeg, iig blij dat je met je moeder hebt gepraat. Wij hebben het probleem met mijn schoonmoeder, die vind mij te streng voor Stijn. Als ik zeg dat iets niet mag tegen hem dan zit ze alweer te hijgen en te puffen maar ze zegt er niks van tot dat mijn man weg is.. Ik heb mijn man al plechtig beloofd dat ik alles op ga nemen als ze hier een keer is en hij is er niet. Ze zegt namelijk gewoon glashard dat ze hier alleen komt voor Stijn en ik mijn mond moet houden en dat ze liever had gezien dat ik niet met hem getrouwd was, gelukkig hebben we allebei lak aan haar en alleen contact met ze vanwege mijn schoonvader.. @kaatjesmam, pff 5 dagen lijkt me ook erg veel nog voor zijn kleintje (al wil Stijn nu het liefste dag en nacht naar school maar ja hij mag maar 2 dagdelen) Mijn nesteldrang begint behoorlijke vormen aan te nemen. Ik strijk bijna nooit en heb nou zin om alle kledingkasten boven leeg te halen en alles netjes te strijken zodat het allemaal weer netjes ligt. Moet niet gekker worden..
Anniek: eind juni 2010 gaan we hier weg. waarschijnlijk naar NL, maar misschien nog wel naar een ander land.
@funny, volgens mij klopt die klok hier niet hoor want is was hier ff na 8 uur Moest even snel iets o p de ing checken voor ik de deur uit ging naar de psz. @andi, hier een peutertje dat echt om 7.45 gewekt moet worden en dan nauwelijks eet wanneer we naar de psz gaan....heerlijk zo'n uitslaper...... @kaatjesmam, dat is zeker spannend zo'n school!! @veertje zegt ze dat echt?? Onvoorstelbaar @adviezen, weet je.....ik ben van mening dat er een hoop verschillende opvoedstijlen/manieren zijn. Net zoals wij waarschijnlijk ook allemaal anders zijn opgevoed. En wat voor het ene kind werkt hoeft voor de ander nog niet te werken..... Zelf ben ik niet zo gediend van ongevraagd advies, maar dat komt ook doordat ik over de meeste dingen goed heb nagedacht en het dus niet voor niks op een bepaalde manier aanpak. Er zullen gerust mensen zijn die het verkeerd vinden (neem die geweldige ex-vriendin van me) maar laat ze eerst maar eens vragen WAAROM ik dingen op een bepaalde manier doe, en dan kunnen ze wat mij betreft een mening geven. Maar wanneer mensen mij en Ruben 1x in de zoveel tijd eens zien en daarop gebasseerd kritiek gaan leveren kunnen ze mooi de boom in Laten huilen.........laat die mensen zich eerst maar eens goed informeren, inlezen of whatever...en als ze dan nog vinden dat je een baby moet laten huilen Nou ik laat me alweer veel te veel meeslepen door het onderwerp.... Moet nu Ruben gaan halen!! Ciao!
@Djezelf, je mannetje wilde een foto zien? Weet ie dat zeker, hahah, dan is ie gelijk genezen zeg maar!!!hihihihiihihih. @anniek, wat een mooi mannetjes hebben jullie! Hier hebben we ook echt zo'n peuter die in de puberteit zit, en vooral als ze moe is, dan kan ze om de lulligste dingen helemaal hysterisch worden. Dan kan ik haar ook niet troosten, afleiden of even ergens neerzetten, bijv. in bed, en dan wordt ze weer rustig.
@Funny: fijn dat je nog met je moeder heb kunnen praten. Blijven lastige situaties he, met het opvoeden. Hier ben ik gelukkig 'beroeps-opvoeder' dus mensen laten het wel uit hun hoofd om mij lastig te vallen met adviezen. Vaak merk ik zelfs het omgekeerde; dat ze bang zijn dat ik ga oordelen over hun manier van opvoeden. (alsof ik daar zin heb nog buiten mijn werk om, weer met werken bezig te zijn whahaha) Waar ik me altijd zo aan kan irriteren zijn die mensen die zeggen dat je een minie beebje gewoon moet laten huilen. Dat je ze anders verwend! Dat ze je gewoon aan het uittesten zijn. JA HOOR, een baby van een paar weken oud die zijn moeder test??! Overal staat beschreven dat ze pas na 6 maanden oorzaak-gevolg gaan inzien. Aaarrhhghg (oke daar komen weer wat frustraties hihihihi) @Veertje: wauw leuke schoonloeder heb je! Hihi kun je het niet opnemen met je mobiele telefoon?? dan mooi op youtube hahah Nee ff zonder gekheid; dat is echt niet leuk voor jullie! @Velobabe: Ja JOEHOE, vergeet je ons niet. Het is misschien wel een wondertje zo'n frummel, maar wij willen ook mee genieten!' Bedenk me ineens; nog niemand hier heeft "zijn" babynaam voorbij zien komen? Zou toch best kunnen, dat er iemand van ons dezelfde naam voor z'n beebje heeft? @Foto van voortplantingsorganen: Nuh, laat maar hoor!! Manlief zit daar niet echt op te wachten (hoop ik ) @kaatjesmam: Byzonder hoor, dat jullie dan misschien weer naar een ander land gaan verhuizen. Kan me er geen voorstelling van maken hoe ik daarmee om zou gaan. Knap dat het voor jullie werkt. @meerdere dagen naar school: Ja hier nog een hoor die wel langer naar school zou willen. Een ochtendje erbij zou ik nog wel doen, maar meer niet dnek ik. Maar ook hier mag hij maar 2 ochtenden. Zo ga weer even aan de schoonmaak. straks lekker broodje met makreel eten. Hmmmmmm!!!