Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    ohhh, wat heerlijk Lilly!! :$ Héél soms dat heeft Gabriël het in zijn hoofd om uit te slapen(heel soms), maar dan heeft hij wel een hele lekkere tijd om wakker te worden. Standaard is dat dan 9:45.. :D Kan mama ook eens uitslapen.. :D

Djezelf, lijkt me knap als ik hier de babynaam die wij hebben voorbij zie komen, want wij hebben een naam die vorig jaar geen één keer gekozen is... :D

hahaha, veertje.. Die nesteldrang heb ik nou niet.. Alles gaan strijken.. Ik heb zo'n hekel aan strijken! Ik had het hier net wel in mijn bol om alle 'overbodige' douchespullen ed weg te mieteren omdat het er al te lang stond.. Plankje is nu een stuk opgeruimder.. En ik had de bizarre actie om alle pluisjes uit m'n borstel te gaan zitten peuteren.. :(

Opvoeden.. haha, ik kan me daar ook zooooo aan ergeren als mensen zich met mijn opvoeding bemoeien! Vooral omdat ik nog zo jong ben, heb ik dat sneller aan m'n broek hangen, zelfs van mensen waar ik eigenlijk niet mee omga! Kan dan zo boos worden als mensen het dan wagen iets over mijn opvoeding te zeggen. Ik denk daar heus wel bij na, hoor! :x
    En idd, dat laten huilen.. Ohh, ik kan daar echt niet tegen, hoor.. Dan heb je ze 9 maanden lang bij je gedragen en dan worden ze ineens overgeleverd aan de grote leegte... :(

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben onze dochter ook heel veel laten huilen :), maar we werden echt knettergek, ik wou dat ik toen een draagdoek gehad had!
    Achteraf had ze heel erg last van haar oren, het arme kind....voelde me na 10 maanden toen ze busjes kreeg een heel erg slechte moeder, heb er toen nog heel wat traantjes om laten lopen.
    Nu laat ik Pim echt niet langer dan een half uur huilen, dan mag ie lekker bij mij op de arm in slaap vallen.
    Mijn zus zit ook echt op de klok te kijken als ie zich in slaap huilt en als het dan na 20 min stil is dan baalt ze als een stekker, hahah.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @djezelf, oh ik kan me ook zooooooo irriteren aan dat laten huilen gedoe, en dat ria blom geleuter (sorry als hier dames zijn die dat doen, als het voor jullie werkt prima hoor......)..... en verwennen grrrr.......wij hebben Ruben nooit laten huilen, op wat verzet gilletjes voor het slapen gaan na maar dan nog gingen we meestal wel bij hem zitten, hand over het bolletje etc. Ook liet ik hem gewoon op schoot in slaap vallen, of bij me slapen etc.

En wij hebben nooit problemen gehad met slapen in eigen bed, of zelf in slaap vallen. MAar zul je altijd zien dat hij 1x moeilijk gaat slapen, dan hebben mensen direct hun mening klaar.....grrrrr:x

(Heb helemaal geen last van hormonen verder hoor......)

@andi, onze naam heb ik ook niet voorbij horen komen gelukkig!

Hier ook maar eens aan de schoonmaak, heb alleen wel erg weinig puf....

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Oh en weet wie ik nog het ergste vind.mensen ZONDER kinderen die het allemaal zoooooooo goed weten:$:x:$:x

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Gelukkig valt het hier mee, soms erger ik me wel een aan mams en schoonmams, maar ja, dat gaat het ene oor in de andere uit.

6. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Lilly, inderdaad!! Daar kan ik me ook helemaal rot aan ergeren, hoor! Of van die mensen die van de 'oude garde' zijn en nu in de 50-60-70 jaar zitten en het dan beter willen weten.. :x

7. veertje

veertje Fanatiek lid

@lilly, ja helaas zegt ze dat echt en dan vind ze het gek dat ik Stijn niet bij haar wil laten logeren.
    Ik zei laatst tegen haar dat dat niet gebeurd omdat Stijn sowieso van de rel is als we daar op visite zijn geweest ( ze is nogal overheersend en mijn gehandicapte schoonzusje ook en Stijn is daar gevoelig voor) en daarnaast heeft ze niks voor hem in huis en ook geen traphekjes en ik hem daar niet boven laat zonder traphekjes, zegt ze dan bind ik gewoon de deur vast met een touw!!!!!!!!
    Mijn schoonmoeder heeft echt een steekje los..

@djezelf, ja dan kan iedereen er van genieten :)
    Ben al blij dat mijn man gelooft wat ze allemaal zegt tegen mij want ze flikt het alleen als hij er niet is..

@andi, ik helaas wel, heb alle schone was al gestreken en heb Stijn zijn hele kast leeg gehaald, uitgezocht wat weg kon, gestreken en alles weer terug gelegd..

@latenhuilen, ik heb Stijn 1 keer heel erg lang laten huilen, hij was toen een maand of 11 omdat hij al weken niet sliep, we kregen die tip van het cb en een avond later sliep hij weer gewoon, maar makkelijk vond ik het zeker niet.. Heb die avond mijn man naar vrienden gestuurd met de mededeling als ik bel dan ruilen we want dan kan ik het niet meer aan horen.. Het heeft 1,5 uur geduurd maar het leek wel een week..
    Ben niet zo van het laten huilen, Als Stijn snachts wakker werd/word dan horen we meteen aan zijn gehuil of er wat is of niet, als hij ligt te jammeren dan gaan we niet heen maar als hij meteen overstuur wakker word dan ga ik meteen naar hem toe, als ik dat niet doe dan is hij zo klaarwakker en dan slaapt hij niet meer maar heel erg veel mensen begrijpen dat hier niet en vertellen mij even dat ik hem moet laten gaan, het enige antwoord wat ze dan van me krijgen is wacht maar tot dat je zelf kids hebt, dan gaan we deze discussie wel een keer aan..

Zo en nu ff lekker niks doen, heb Stijn lekker in bed want die werd alleen maar boos omdat hij moest opruimen, meestal als hij boos word is het een teken dat hij moe word, nou dat klopt want binnen 2 min was hij weg, alleen het probleem nu is dat hij vanavond niet slaapt.
    Straks hem maar even op het veld hier zetten met een voetbal, kan hij zijn energie mooi kwijt.

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    patje
    ik heb geen knullen! hahaha

wbt laten huilen
    bij kyana werkte op een gegeven moment de 10 minuten regel wel! maar nog ben ik meer van het; je moet doen waar je je goed bij voelt! Ik hoorde van me moederd at me schoonzus vond dat ik teveel met haar sleepte {zij had toen nog geen kindje} maar ikheb wel een hele makkelijke dochter nu! ze is hartstikke lief, sociaal en beleefd! Slapen kan overal omdat ze nog altijd als ik dat wil op mijn arm in slaap zal vallen als ze echt moe is! En hoe hun met hun kindje omgaan.... naja ik ga er geen woordn aan vuil maken omdat ik vind dat ieder het doet op zijn of haar manier.... maar ze had beter haar mondje toen kunnen houden!

djezelf
    beroepsopvoeder??? wat doe jij voor werk dn? wat heb je voor opleiding gedaan? ben neit nieuwsgierig hoor ;)

zzooo ben wel heel benieuwd naar VELO hoor poeh

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en dezelfde naam
    neuh weet bijna zeker dat hij hier niet voorbij gaat komen! zit in een hele andere slag...
    zoals lilly zou zeggen; te apart! wahahahah hé muts! wahahaha

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @anniek, oh sorry, ben weer eens in de war......ontzwangeren mag ik het noemen he?? hahah.

11. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    onze naam heb ik wel al eens in een lijstje voorbij zien komen, ik ben benieuwd of we de enige blijven met die naam. Ja en anders is het pech

Velo zou toch evt gisteren ook gestript worden???

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wat spannend hier zeg, nog steeds geen bericht van velo....

wbt namen: die van ons hadden we nog nooit ergens voorbij zien komen! Iedereen vraagt ook hoe kom je toch bij die naam!

13. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly en Djezelf, laten jullie je maar lekker gaan hoor..;)

Veertje, als ik jouw schoonmoeder 'hoor' dan heb ik nog een engeltje! heb de laatste weken gewoon teveel commentaar gehad van moeder en schoonmoeder maar op een andere wijze... Probeer me er niet zoveel van aan te trekken.

Andi, inderdaad een aantal dingen heeft m'n moeder wel gelijk maar ze heeft het op een verkeerde manier aangepakt. Ik word er vooral onzeker van. Ze stuurde vanmorgen een lief sms-je maar ik moet het even laten berusten.

Advies... tja meestal zullen ze wel goed bedoelt zijn maar ik ben er klaar mee! Als ik iets wil weten vraag ik daar wel om. Ik heb zelf het gevoel het goed te doen en Menno is trots op me (dat is voor mij het belangrijkste). Vanmorgen was Dylan echt weer om op te vreten en dan ben ik maar al te trots op ons gezinnetje!

het laten huilen hangt voor mij af van het kind en de situatie. Finn huilt niet zoveel dus als hij huilt dan is er meestal wat. Ik laat hem dus niet zoveel huilen. Soms heb ik hem te laat in bed gelegd en dan wil hij nog wel een beetje mopperend huilen. Dat duurt 5 min. en laat hem dan. Volgens mij moet gewoon iedereen doen waar je je goed bij voelt. Een gezellige moeder die zich lekker voelt heeft het kind het meeste profijt van, toch???

14. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Ben zo benieud naar Velo!!!!

Kaatjesmam, zie Karlijn al helemaal voor me in uniform!!! Moeten dus een datum eind juni 2010 prikken om af te spreken met ons forum clubje???? hihi!

Finn ook niet hier voorbij zien komen. Maar hoor het nu wel vaker. Misschien omdat je er nu op gaat letten. Dylan hoor ik minder vaak.

Anniek, ben nieuwschierig naar de naam hoor! Waarschijnlijk hebben jullie weer iets bijzonders/mooi 'bedacht'.

15. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @anniek: Werk in de jeugdhulpverlening (dagbehandeling).
    Mijn groep bestaat uit 9 kinderen van 6 tot 12 jaar. (Maar heb de pubers ook jaren gedaan)
    Ik ben een soort Nanny Frost , maar dan wat slanker :D.
    Geef dus begeleiding aan ouders en hun kinderen (en anderen uit hun netwerk)

VELOBABE!!!
    pff vind het bijna egoistisch worden ;)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Spannend, Velo is vast bevallen!
    @Veertje, leuk zo'n schoonmoeder. Tussen mij en mijn schoonmoeder zal het ook nooit dikke mik worden, we zijn totaal verschillende types.

Tja, over opvoeden, mijn schoonfamilie moet altijd vergelijken met hoe zij het deden met hun kinderen. Of 'vroeger, toen...' Ja, hou maar op, ik leef nu, niet 30 jaar geleden. En als je alles zo 'perfect' aanpakte, waarom heb je dan geen perfecte kinderen ;).
    Mijn ouders zouden soms ook dingen anders aanpakken, maar accepteren gewoon hoe wij het doen, zonder daarover te zeuren.
    Laten huilen en dat soort dingen, ik doe het meeste gewoon op gevoel. Een wekker zetten en wachten tot de 10 minuten voorbij zijn, zou bij mij niet werken.
    Ik troost meestal snel, maar toen Robin een aantal maanden oud was, huilde ze vaak 5 minuten voor het naar bed gaan, gewoon even alles eruit brullen. Dan ging ik er niet bij zitten, had ze even nodig.
    Maar ja, zo'n kleine baby kan nog niets aangeven, dus ik reageer wel.

Vandaag introductie van de psz gehad. Robin vond het geweldig, rende gelijk vrolijk rond en ze wou niet eens meer weg 'Robbie blijven spelen' zei ze ze. Nou, makkelijk, zal dus wel goed zijn als ze straks voor het echt gaat. Maar ja, ze is het kdv gewend, dus ik denk dat dat wel scheelt.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    djezelf
    LEUKKKK zou helemaal zijn wat ik zou willen. Maar heb je sph voor nodig en ik heb spw4. Vandaar dat ik dat vroeg erg gaaf!

funny
    laat het idd maar even rusten.
    En wij vinden de naam erg mooi maar hij is niet super apart. Moet wel lachen want een Kyana konden wij helemaal niet bij ons in de buurt al helemaal niet. Een enkele keer hoorde je kyaRa... en nu hebben kennisen van ons ook een Kyana precies hetzelfde geschreven zit alleen een jaartje verschil in grr...
    deze jongens naam wat we nu hebben is in 2008 50keer gegeven

en idd VELOBABEEEEEE

18. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo meiden,

mag ik even inbreken? Ik lees af en toe met jullie mee en ik heb nieuws van Velobabe.
    Ik heb haar net gesproken en helaas kan zij dit bericht niet zelf plaatsen omdat de laptop nog steeds stuk is.

Maar.....

Gisteren om 06.55 uur is zij bevallen van een zoon Jamie!!

Hij is 53 cm en 3740 gram.
    Ze is thuis bevallen en alles is goed gegaan. Helemaal gelukkig.

Hopelijk doet de laptop het snel weer en kan ze zelf haar eigen verhaal vertellen.

Liefs,
    Bibi

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Velo gefeliciteerd met jullie zoontje Jamie!!!! Geniet eravn!

20. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Whoehoe!!! Velo: dus Toch!
    GEFELICITEERD MET JE NIEUWSTE WONDERTJE!

Doe maar rustig aan, wij wachten nog wel ff op je verhaal!
    (heb hier toch niets anders te doen dan wachten ;) )

@Anniek: ik heb ook 'alleen' de spw hoor. In mijn tijd had je alleen maar een soort spw, maar dat is volgens mij wat nu spw4 is.
    Dus zou het mogelijk moeten zijn om een soort gelijke baan te vinden hoor.
    Het is dat ik veel trainingen en cursussen erbij heb gedaan waardoor ik deze baan nu heb.
    Heb het papiertje dus niet, maar wel de ervaring en niveau.
    (Wat ik altijd veel waardevoller vind, als ik kijk naar de ****collega's die ik in de afgelopen jaren heb gehad )

Deel Deze Pagina