Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @anniek, jij mag voor hoor.....;)
    Ik laat de mijne nog ff zitten voor de finishing touch:p

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi dames,

Alvorens ik alles terug ga lezen (wat schrijven jullie veel !!!) wil ik even spammen met onze kamer ! Hier komen de foto's (staan ook in mijn album)

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De commode

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Het bedje, helaas nog zonder knutsel erboven ... volgt snel ! (hoop ik !)

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De kast !

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Algemeen overzicht als je binnenloopt:

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Thijs wil even knuffelen nu ... later meer ! :)

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Controle VK, gisteren hadden we de controle met 30 weken en alles was prima. HB 7,7, suiker 3,5, urine in orde, bloeddruk 95/60, buik goed gegroeid, hartje stevig en regelmatig en ukkie lag met het hoofdje naar beneden ... wat natuurlijk nu nog kan veranderen. Ik moet wel rustiger aan doen ivm mijn bloeddruk die toch steeds laag is, dat doen we dan maar ! :) Over 2 weken weer !

@ Djezelf, moeilijke situatie hoor, ben benieuwd of ze het echt door heeft dan.
    Hele mooie kamertjes zeg ! Super !

@ Jo, dat lijkt me erg leuk werk, ik hoop dat je op gesprek kunt gaan ! De foto's van de kamer staan er op ! :)

@ Anniek, wat fijn dat alles in orde was !

Groetjes,
    Nikki F

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nikki
    allereerst; wat een mooi kamertje! echt heel fris en fruitig {klinkt misschien beetje vreemd} Maar echt héél mooi, waw.
    Gekke is dat ik helemaal weg ben van ons kamertje maar als ik andere kamertjes langs zie komen dan zou ik zo opnieuw kunnen beginnen!
    En vind het ook erg "gerustellend" te zien dat ook jullie kamertje niet héél groot is! Heb je enig idee kwa afmetingen?
    Ons kleine mannetje heeft ook een vrij klein kamertje... helaas.
    en idd een erg lage bloeddruk! Viel me meteen op {de mijne was namelijk 126/86, de onderdruk is trouwens het belangrijkste.}

10. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Wat een mooie kamertjes heb ik voorbij zien komen!
    Djezelf, gaaf hoor! (leuk zo'n 'thema' kamer!). Zal een keer foto's van Dylan z'n kamer plaatsen, echte jungle kamer!
    NikkiF, wat fris! Super!

Anniek, heb ik ook hoor... wil bijna Finn z'n kamertje opnieuw gaan inrichten! Is ook niet zo groot maar heb het wel anders staan als met Dylan.

Wie zal er het eerste zijn: Anniek, Lilly of Andi... :D?????

Djezelf, ken het verhaal nog. Goed van je dat je de 'boot hebt afgehouden'.

Ik heb vooral op het einde van m'n zwangerschap veel inwendige onderzoeken gehad omdat ik heel veel voorween etc had. Heb na m'n bevalling een spiraal laten zetten en had daar vorige week een inwendige (controle) echo voor. Was een heel dubbel gevoel hoor... leek net of ik (weer) in verwachting was en m'n kindje ging bekijken ... zag alleen een spiraal! Ze konden trouwens m'n ene eileider niet vinden.:$

Kaatjesmam, pff wat een lastige beslissing.

NikkieF, was jij dat dat je het anders gaat doen met de 2de (slapen)? Ik had me dat ook voorgenomen want het heeft 2,5 jr geduurd voordat Dylan doorsliep. Ook was het heel lastig hem in slaap te krijgen wat gedeelte kwam door de lastige start met hem en omdat wij het niet 'stimuleerde'. Al zal ik het met hem nog hetzelfde hebben gedaan. Ik kan het ook niet vergelijken. Hij was ziek en had veel pijn en dan wil je hem echt niet laten huilen!
    Finn slaapt heel makkelijk en valt makkelijk in slaap dus mijn goede voornemen gaat vanzelf..;) en met Dylan gaat het slapen nu ook super!!! 8)

M'n man is alweer vanaf maandag weg en komt dinsdag pas thuis.. Bah, mis hem :(.

Ga morgen voor het eerst met Dylan zwemmen terwijl ik Finn daar in de box leg.. wil het Dylan niet onthouden en een half uurtje moet lukken, hoop ik.

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Anniek, dank je wel ! :) Het kamertje is de kleinste in huis, is ongeveer 2 meter bij 3,5 meter. Toch lijkt het door de lichte zijmuren nu wel ruim.
    De bloeddruk is zo laag sinds mijn vorige bevalling. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik had een ruggeprik en 's nachts was mijn bloeddruk zo laag dat alles draaide. Ik heb toen op de bel geduwd en de verpleegkundige schrok enorm. Toen heeft ze het infuus harder laten doorlopen en kreeg ik een bloeddrukmeter op. Toen ging het beter, maar sinds dien is mijn bloeddruk dus zo laag.

@ Funny, dank je wel !
    Ja, dat slapen van Thijs is een ramp. Vooral als hij een keer vroeg op is en dan toch 's middags wil slapen, dan zitten we tot 23.00 te sukkelen om hem in slaap te krijgen. Hij valt wel in slaap als ik naast hem lig, maar dat kan niet meer want ik kom zijn bed bijna niet meer uit. En ook straks niet. Als mijn man er niet is 's avonds moet ik het kleintje voeden en zorgen dat Thijs slaapt.
    Doordat hij al drinkend in slaap viel heeft hij nooit geleerd zelf in slaap te vallen. Ook heeft hij lang bij ons in bed geslapen terwijl dat echt niet de bedoeling was. Het gebeurde omdat ik hem liggend voedde en dan viel ik in slaap om een paar uren later wakker te worden met een slapend ukkie naast me (en me dan rot te schrikken) Zo is hij er wel aan gewend om bij ons te slapen. In zijn eigen bed werd toen steeds moeilijker en omdat wij blij waren als er geslapen werd 's nachts is hij bij ons blijven slapen. Toen kreeg hij een nieuw bed (Junior bed) en gaf hij aan in zijn eigen bed te willen slapen. 's Nachts komt hij nog wel bij ons, maar dat vind ik dan niet zo heel erg, als hij 's avonds en het begin van de nacht (tot 3.00 / 4.00) maar in zijn eigen bed slaapt. Ook heeft Thijs lang in zijn eigen bed bij ons op de kamer geslapen.
    Ik wil bij het kraambureau gaan aangeven dat we hiermee geholpen willen worden van het begin af aan. Zelf hebben we al beslissingen genomen:
    - De baby slaapt gewoon op de eigen kamer (wij worden dan niet wakker van hem/haar en hij/zij niet van ons
    - 's Nachts voeden doe ik niet meer liggend in bed waardoor de uk niet meer bij ons in bed zal slapen
    - In slaap vallen na het voeden ? Eerst een schoon luiertje geven en dan "wakker" in bedje leggen om zo zelf in slaap te kunnen vallen.
    - Ook overdag in bedje laten slapen en niet in de box (deden we bij Thijs ook ... )
    - Ook (proberen) om eens 10 minuten te laten miemeren (niet hard huilen hoor) om zo in slaap te kunnen vallen
    Het zijn voornemens en omdat we weten wat het is om één kind te hebben die moeilijk slaapt weten we wat het waard is om daar geen herhaling van te krijgen. Je houdt namelijk helemaal geen tijd meer over voor elkaar op deze manier en dat werkt ook frustrerend. Ik hoop dat het gaat lukken !

Groetjes,'
    Nikki F

12. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Nikki; heel leuk kamertje!
    Wij doen het een beetje vergelijkbaar met slapen. Ook bij Karlijn in grote lijnen. Zij sliep na zo'n 10-12 weken door. Ze heeft wel heel lang de 10 minuten inhuilen nodig gehad. Toen we eenmaal doorhadden dat zij dit nodig had en dat ze daarna goed sliep kon ik dat wel accepteren. Dat was niet direct in het begin hoor. Bij Joris heb ik nu ook wel de neiging om hem (bijna) slapend in bed te leggen. Ik vind hem nog te klein om hem te laten huilen. Misschien leg ik daarmee dan wel de verkeerde basis, maar het voelt nu goed. Hij slaapt nu ook meestal 4 uur achter elkaar. Hopelijk blijft dat zo....
    Vanmorgen ging het trouwens helemaal niet goed. Hij is eigenlijk de hele tijd wakker geweest en wilde steeds aan de borst. Geen idee of hij de bv een beetje wilde bijregelen of gezellig bij mama zitten.
    Ik gebruik dus wel bepaalde aspecten van het Ria Blom geleuter;). Ik geloof wel in regelmaat, maar ben daar niet zo strikt in als in haar boek. Ik denk dat het anders is als je een kind hebt dat heel onrustig is en veel huilt.

Nu slaapt hij dus ik ga ook even snel een dutje doen.

13. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Mooi kamertje Nikki!! En jij ook al zo'n lage bloeddruk. Ik had dat met Gabriël ook al(gemiddeld rond de 120/60) en nu zit ik ook telkens rond de 110/50-120/60. Beroerd is dat, hè?

Funny, ik ben ook heel benieuwd wie van ons drieeën het eerste bevalt. Vind wel dat Lilly voor mag gaan, want zij is het verst.. :D

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Nikki, heel leuk kamertje! De meubeltjes lijken een beetje op die van ons, vooral het bedje, maar toch net anders.
    Wat betreft slapen. Volgens mij hangt het deels van je kindje af.
    Robin is een makkelijke slaper en 9 op de 10 keer gaat Luc ook aardig snel slapen. De eerste 2 maanden heeft Robin veel in de wandelwagenbak beneden gelegen overdag, daarna ben ik haar langzaamaan meer in haar eigen bed gaan leggen boven en vanaf een maand of 4 zowat alleen maar boven in haar eigen bed laten slapen.
    Ze heeft tot 6 maanden bij ons op de kamer geslapen en is daarna probleemloos naar haar eigen kamer verhuisd. Om te wennen had ik haar af en toe op haar eigen kamertje in een campingbedje laten slapen overdag.
    Ze heeft wel een paar maanden gehad dat ze 3-5 minuten huilde voor ze ging slapen, maar dat is weer verdwenen.
    Ik ben ook voor rust en regelmaat, Ria Blom's boeken nooit gelezen, ik doe het gewoon op mijn eigen manier die bij ons leven past.
    Ik voed trouwens wel bijna altijd liggend 's nachts, daarna pakken we hem op voor zijn boertje en leggen we hem weer in bed en eigenlijk gaat dat bijna altijd goed.
    Bij Luc pak ik het net zo aan. Slapen in de box hebben ze allebei nooit gedaan. Robin wou de eerste 2 maanden niet eens in de box. Luc vindt het wel best, maar na een half uur heeft hij het wel gezien. Nu ligt hij even uit te buiken na de maaltijd onder de mobile :).

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemorgen!!!!

Slapen.....
    Om heel eerlijk te zijn breek het mijn hart wanneer pasgeboren baby's helemaal alleen moeten slapen na 9 maanden in mama's buik.

Ik begrijp dat mensen nachtrust willen, ik kan het me nog goed herinneren hoe heelrijk die eerste nacht doorslapen weer was.
    Maar baby's hóren om een nachtvoeding te vragen, dat is gezond....
    DAt ons dat niet uitkomt is weer wat anders.
    Maar al die truukjes en dingen om een kindje maar te laten doorslapen.....mensen die zeggen: die van mij sliep al met 3 maanden door. En de ander: nou die van mij al met 6 weken, etc. etc. De een zal gewoon sneller doorslapen als de ander.....

Bij deze 1 linkje, gewoon om de andere kant te belichten en dan zal ik erover ophouden voordat jullie me vreselijk irritant gaan vinden (als dat niet al zo is;)).

(En ik weet dat het je het overal hoort over alles in dezelfde volgorde doen, de 10 minuten regel, inbakenen. Maar er zijn ook steeds meer deskundigen, artsen, CB's etc. die zich daar juist zorgen over maken want het zou niet voor iedereen moeten gelden en je kan er de natuurlijke instincten van je kindje ernstig mee verstoren. Veel van die richtlijnen zijn ontwikkelt voor 'onrustige' baby's en draaien om prikkelreductie. Hoe dan ook, er is ook een tegen geluid iig).

De schaduwkant van slaaptraining

@kaatjesmam, Ruben viel ook altijd in slaap tijdens het voeden. IK heb Ruben altijd gewoon slapend in zijn bedje gelegd en het is echt nooit een probleem geweest om zelf te gaan slapen daarna. Maar ik ging hem toch echt niet wakker maken omdat hij zo nodig zelf in slaap moest gaan vallen.......In het begin deed hij ook veel slaapjes lekker tegen me aan, is er iets heerlijkers??
    Wat ik bedoel te zeggen is, maak je er niet druk om.

(En sorry als ik iemand op de tenen heb getrapt met mijn opmerking over Ria Blom, maar ik vind gewoon dat veel mensen haar maar kwakkeloos opvolgen en ken een verhaal van een wanhopige moeder die haar ooit ontmoet heeft, en ach, dat verdiende geen schoonheidsprijs om het zo maar te zeggen).

@nikkif, onwijs leuk kamertje!!! Ik heb dat ook hoor dat ik andere kamertjes zie en denk, Oh dat zou ik ook wel willen haha! Het is ook nooit goed he....alleen daarom zou ik wel nog een kindje willen, zodat ik nog een keer een heel ander kamertje kan maken:D
    Hier ook lage bloeddruk. Laagste was een paar weken terug, 50/90, nu was ie 60/90. Ach altijd beter dan hoge bloeddruk toch??
    (Alleen met die hitte heb ik er wel veel last van...)

@funny, dat wou ik maar zeggen.....dat een kindje niet doorslaapt betekent niet (altijd) dat je iets FOUT doet. Bij sommigen is het gewoon moeilijker. Net als volwassenen, zo ben ik een moeilijke slaper en ken ik ook mensen die gewoon rechtop in een stoel kunnen slapen........Hoe is het zwemmen gegaan??
    Ik zit daar ook over te denken hoe ik dat straks moet gaan doen, ik wil ook het zwemmen met Ruben weer oppakken straks, maar dan zal ik ook de baby ergens moeten 'laten'.

Verder......een slechte dag vandaag...
    Ben doodmoe wakker geworden en heb veel, veel last van mijn bekken. Strompel echt als een oud dametje door de kamer......
    Ruben is lekker naar de PSZ. Hij is de afgelopen dagen echt een zonnetje, en oh wat ben ik dan gek op hem:D

16. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat je een behoorlijk wanhopig gevoel krijgt als moeder (als ouders) zijnde van een kind dat tot 2,4 /3 jaar niet goed slaapt. Een paar maanden slaaptekort kan je nog aan.. maar na een paar jaar breek je.
    Dylan komt nog steeds af en toe bij ons liggen en ik vind dat helemaal niet erg...
    Het boek ken ik niet en heb daar ook geen behoefte aan want denk dat inderdaad inbakeren volgend jaar bevoorbeeld weer 'slecht' is..;)
    Ga straks zwemmen... ben benieuwd want heb er wel moeite mee om Finn in de maxicosi of in de box daar aan de kant te zetten maar meer mensen hebben het gedaan dus ik zal het een keer moeten proberen. Een half uurtje moet toch kunnen??:)

NikkiF, probeer het een beetje op je af te laten komen.. laat het afhangen van de situatie en het kindje. Hopelijk gaat het net zo vanzelf als bij ons met Finn. Al denk ik dat het niet verkeerd is om bepaalde dingen van te voren over na te denken. Hoe oud is Thijs? Dylan laat ik nou een paar wk overdag niet meer slapen en gaat daardoor op tijd en makkelijk naar bed.

Finn sliep na 2 weken in z'n eigen kamertje en overdag slaapt hij soms in z'n bedje en soms in de wagen... net hoe het uitkomt. Hij valt vrij makkelijk zelf in slaap maar wil hem ook wel eens slapend na een voeding in bed leggen. Ik gaf hem 's nachts in z'n kamertje in een stoel een voeding. Dat vond ik prettiger en ook maakte ik Menno dan niet wakker.

Ik ben nog steeds van mening dat alles afhangt hoe je de 'opvoeding' doet van het kindje, de situatie en je gevoel. Er zijn gelukkig maar weinig ouders die het echt verkeerd doen. En niemand is perfect!

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemorgen
    hier best een goede morgen...

Funny
    moet best kunnen hoor! "daar gaat ie niet dood van"
    nee echt hoor, worden ze groot van, geen geneuzel daar hou ik niet van! Hij ligt thuis ook wel eens een half uurtje in de box als jij wat anders moet, wat is het verschil? En mocht hij het vreselijk vinden dan hoor je het wel...

Tja wbt slapen....
    Kyana had in het begin het dag en nacht ritme omgegooid en daardoor sliep kyana heel raar. DAt was in het begin wel pittig. Sliep alleen aar op mijn buik heb er op een gegeven ogenblik aan toe gegeven en na een nacht of 4 kon ik haar weer weg leggen. Ik wijt dit aan de wisselingen van eten {eerst 2 dgn bv daarna nog met lepeltje gevoed daarna flesje en weer later andere voeding ivm kramp }. Maar daarna gaf ik er niks om dat ze snachts kwam! Dat is een baby en dat weet je als je eraan begint, wat niet uitsluit dat het niet erg moeilijk kan zijn.
    Kyana is nu nog steeds eens in de zoveel tijd een keertje wakker, ze huilt dan. Ik haal haar kwak haar bij ons in bed en dan slapen we lekker met z'n drietjes verder. Vele mensen zeggen; wen haar dat maar aand an slapen jullie nooit meer alleen bla bla bla. Voor ons bla bla bla want soms komt het 1 keer in de maand voor en soms 2 keer maar zo heel vaak is het niet. Nu kyana merkt dat er vanalles te gebeuren staat lijkt het wel wat vaker te gebeuren, maar dat geeft niks.
    En tja de 10 minuten regel heeft hier gewoon wél gewerkt op een gegeven ogenblik maar de eerste maanden heb ik niet aan dt geneuzel gedaan...

nou ehel verhaal geworden. excuses

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    o en andi...
    als we op lilly moeten wachten! Nee hoor ik ben volgende week donderdag/vrijdag aan de beurt {hahahahahahah}

19. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Hier ook hele slechte avond en nacht gehad. Ik wilde eigenlijk naar het zh gaan. Ik had zo'n hoofdpijn en die druk op mijn borst was er ook weer. Ik wou dat ik af en toe zo'n bloeddrukmter in huis had.
    Cas heeft ook tot half 4 liggen huilen, had last van zijn kiezen. Uiteindelijk paracetemol gegeven en daarna ging het goed (dan deenk je waarom heb ik dat niet eerder gedaan:()
    Cas is nu naar de creche dus, voor moeders een rustig dagje

Nikki: wat een mooi/lief kamertje, ik vind het behang ook echt super!!! Goed dat je het anders gaat aanpakken met slapen, ik hooop dat het gaat werken (maar doe wel wat goed is voor jou voelt)

Lilly: haha, sorry ik weet niet eens wie Ria blom is:p nog nooit van gehoord ik ga straks wel ff kijken. Geniet ff van je rust, nu Ruben op de psz is. Meid ik duim voor je dat het niet lang meer gaat duren.

Djezelf: wat een leuke kamer. Super dat bed zo. Ennuh.....ik zie nemo:D We hebben toch een proefdruk laten maken met een van je foto's als geboortekaartje. Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen. Ik had eigenlijk al kaartjes besteld, maar misschien kunnen we er nog onderuit als deze erg leuk is.

Wbt slapen: ik heb cas eerst een week bij mij op de kamer laten slapen en daarna ging hij naar zijn eigen kamer. Na twee weken besloten we dat 19.00 uur een mooie tijd is om hem te laten slapen. Hij moest de eerste week wel wat huilen, maar het viel mee. Na zs weken sliep hij door, maar ja dat is voor ieder kind verschillend. Wij hebben wel heel er aan de drie rrr gehouden, en ja voor Cas werkte het heel goed. Ben benieuwd hoe het met de volgende gaat.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @funny, oh maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar helemaal radeloos van word! Het lijkt me vreselijk. Ik slaap nu een paar weken slecht door de zwangerschap en man o man wat kun je je dan vreselijk voelen......... Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je daar iets aan wilt doen. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat slaaptraining vanaf dag 1 niet perse de oplossing daarvoor hoeft te zijn. Ik denk gewoon dat de reden en dus oplossing heel persoonlijk is. De reden waarom kind A na 2 jaar niet doorslaapt kan totaal anders zijn dan de reden waarom kind B na 2 jaar niet doorslaapt.

Dus standaard regeltjes werken dan niet in mijn ogen, en zeke rniet bij een pasgeborene.

En ik zal NOOIT zeggen dat iemand het FOUT doet.

Maar het sinds ik hier op het forum kom (2006) lees ik hier zoveel over die regeltjes etc. dat ik wel eens denk er zijn ook ANDERE manieren! En ik vind het vooral heel erg wanneer een mama haar gevoel niet volgt omdat een boek of andere mama's zeggen dat je zo en zo moet doen.

Of omdat een CB zegt dat het niet normaal is dat jouw kind nog niet doorslaapt (oftewel, je FAALT dus als ouder anders had je kind wel doorgeslapen). Het lijkt wel alsof kinderen maakbaar zijn of zo.

Als je maar dit truukje toepast dan gaat je kind wel dat en dat gedrag vertonen, etc.

Maar iedereen moet doen wat hij/zij wil.
    Zoveel kinderen, zoveel ouders, zoveel manieren van opvoeden en er is zeker niet 1 goede manier, dat wil ik juist zeggen.

Deel Deze Pagina