Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Goeie morgen.....jee ben ff stappen en feesten en moet gelijk 3 pagina's lezen.
    Stelletje kletsmiepen!!
    Ik lig hier met een kleine kater, na 4 WKD's.....uh ben ook niks meer gewend!!:D
    Maar de sjonnies waren weer geweldig, en zo geweldig dat ik mijn bh al bijna verloor....er waren gewoon 3 haakjes los gesprongen.

De kids zijn bij oma, was wel raar hoor zo zonder Pim.
    Ik kwam gelukkig de vk van me nog tegen en eindelijk wist iemand antwoord op mijn vraag over de alcohol in de bv.
    Ik moest niet binnen 4 uur voeden daarna is de alcohol uitgewerkt.
    Maar ja, als ik tot vanmorgen niet mocht voeden zou ik knappen dus heb ik wat gekolfd toen ik thuis kwam om 2.00 uur en dat aan de hond gegegeven, hahaha de hond dronken :D
    Dus vanmorgen de wkker gezte om 8.15 en weer even gekolfd, maar daarna was ik klaarwakker met lichte hoofdpijn.

Mijn mams net even gebeld en de kids waren voorbeeldig, Pim om 6.45 en slaapt nu nog, en femke tot 8.30.
    Mijn moeder vroeg of ik pepermunt at, ik zeg ja, hoezo....de melk ruikt naar pepermunt.....oh, oke dat wordt dus iets minder pepermunt eten.
    Ik heb nu 2 kilo aarbeien in de koelkast dus dan maar dat....hahah grapje, dan heb ik een huilende pim denk ik.

Vanmiddag komt de koningin op bezoek bij ons in het dorp.
    Wat een gedoen als zij komt zeg, valt me nog mee dat er bij ons geen scherpschutter op het dakterras komt te staan ;)

Vanavond gaan we weer en morgen ook, dus ik ben maandag heel erg moe als ik weer aan het werk moet....ach 2,5 week werken en dan op vakantie naar mallorca!
    Wat hebebn we het toch slecht.

2. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Het CB vindt altijd wel iets om je een slechte ouder te voelen....daar ben ik gelukkig al snel mee opgehouden om me daar iets van aan te trekken (die dokter die wij hadden dan hoor)

Even voor de duidelijkheid; Joris ging op z'n eigen kamer omdat hij ons wakker hielt met geluid tijdens zijn slaap. Zodra hij wil eten zit ik evengoed bij de eerste kik rechtop in bed (tja toch weer het gevoel dat ik me moet verdedigen, terwijl iedereen aangeeft dat iedereen het op z'n eigen manier moet doen....vrouwen....!!!)

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @kaatjesmam, heel goed hoor!! je eigen nachtrust is ook belangrijk! Hier een rustig mannetje die we 4 weken op de kamer konden hebben, maar femke was een ander verhaal!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @patje, klinkt als een lekker avondje uit!!

@kaatjesmam, hoor vaak negatieve dingne over het cb.....hier juist een heel fijn cb.

Bah, ik zit te wachten tot de enveloppen voor de geboortekaartjes gebracht worden......maar die komen met 1 of ander vaag bedrijf die volgens mij dus niet bij de buren afleveren......Ben zo bang dat ze dus pas om 16 uur komen of zo....

En ondertussen lig ik hier maar, voel me erg nutteloos maar kan erg weinig. Straks als Ruben slaapt zelf ook maar naar bed denk ik....

(ik wil mijn kind, mijn kind, mijn kind, mijn kind....)

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Jeetje wat hebben jullie veel bij geschreven!

Het valt me op dat we allemaal toch wel wat verschillende ideeen hebben wat betreft opvoeding, maar dat we in de grote lijnen heust niet zoveel verschillen.
    We willen allemaal hetbeste voor ons kindje en we bekijken allemaal ons kind als individu.
    Ik denk dat dat laatste het belangrijkste is.

@riablo"m: heb werkelijk geen idee wie die vrouw is. Nog nooit van gehoord.
    Ging haar even googlen en kreeg nou niet bepaald het idee dat ze
    "vernieuwende"dingen heeft gezegd.

@Slapen: Ik herken me wel in wat jij zegt lilly. Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om zo'n kleine frummel alleen in een kamertje te laten slapen.
    Jonathan heeft de eerste maanden ook bij ons op de kamer geslapen.
    Overdag in zijn eigen kamertje en snachts dus bij ons.
    Wiegje aan mijn kant vanhet bed, zodatik alleen maar even hoefde te grabbelen als hij wakker werd.

Maar je zal mij niet horen zeggen dat anderen het ook zo moeten doen.
    Doe wat goed voelt, voor jezelf en je kind!

@Marieke: ohh wat leuk, nou als je voor het kaartje met mijn foto kiest... mag ik dan ook een kaartje??
    Vind dat wel een heel groot compliment!

@nikkiF:heel mooi je kamertje! wat een moooooi behang!!!

@patje: wat is een wkd?
    en lekker o vakantie...ohhhh ik wil ook.

@kaatjesmam: ohw dat cb..pfff nou daar heb ik ook wel het een en ander over te zeggen..
    maar ik hou me in!!
    wat een mislukte mensen zitten daar.

ohh heerlijk he een laptop en youtube!
    jonathan zit nu naast me, op de helft van mijn beeldscerm kijkt hij nu naar molletje. en ik zit hier te tikken :D
    dat is pas een slechte opvoeding.

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    whaha zit net ff mee te kijken. moeten jullie ff zoeken op molletje-mama konijn.
    heel bizar. inneens gaat dat konijn bevallen...
    hmmm heel educatief :D

7. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    ja dat is waarom mijn landgenoten youtube hebben geblokkeerd.....en facebook...en blogger en en en....

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ja, wat voor het ene kind werkt, werkt bij een ander misschien weer helemaal niet.
    Ik word ook altijd moe van mensen die allerlei ongevraagde tips gaan geven over hoe je je kind door moet laten slapen, terwijl ze pas een paar weken oud zijn. Het hoort erbij hoor, daar heb ik me wel bij neergelegd. Kan me wel voorstellen dat je na een half jaar slapeloze nachten of langer het zat gaat worden. Dan ben je overdag vaak ook niet meer te genieten en dan kom je in zo'n circeltje terecht.
    Bij het CB waar ik zat was het trouwens sterk afhankelijk van wie je voor je had of je goed of slecht geholpen werd. Ik had één zo'n hinnekend paard, dat mens kon alleen maar lachen en van haar moest ik Robin ook maar een half uur laten huilen, kreeg ze niets van. Bleek later reflux te hebben en veel pijn, dus gelukkig dat advies niet opgevolgd. De andere luisterde en hielp wel goed.

9. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Patje: ja ik vroeg me ook al af wat wkd is??? wodka ofzo????
    Wel leuk een avondje stappen.

Djezelf: het kaartje is binnen. Hij is wel heel leuk geworden. Kijken wat Barry ervan vind.

Trouwens heb net toch maar even een bloeddrukmeter gekocht. Hij was 110/60 dus dat is prima. Dan weet ik iig dat de pijn door het uitzetten van mijn middenrif is.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    patje
    hahahahaha ik zie de hond al waggelen hahahahah tegek
    oe en naar mallorca! jeetje heb er helemaal zin in! Héérlijk zijn wij vorig jaar heen geweest, waarheen gaan jullie precies?

kaatjesmam
    als dat voor jullie werkt?! Dan is dat toch prima?

djezelf
    gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde he.
    ennuh zal dadlijk eens kijken. Hier ook zo'n slechte opvoeder, ff de tv aanpleuren en zelf rammelen op de laptop hahaha

kaatjes mam
    hahahahah die chinezen toch ahahahaha

cb?
    Nou in de vorige woonplaats ondervroegen ze me de eerste 2 keren daarna niet meer. Ze vonden dat ik op en top mama was en dat ik genoot en dingen goed aanpakte! Kyana groeide prima en ontwikkelde heel goed en lag steeds voor op alles. Ze vonden top dat ik alles op mijn gevoel deed en ze vonden dat altijd te zien aan Kyana zoals hun zeiden; wij kunnen je niks meer leren. Nou fijn om te horen dus...
    Dit cb ken ik nog niet zo goed, ben er 1 keer met Kyana geweest en heb er nu niks over aan te merken, maar zal me er eerlijk gezegd ook vrij weinig van aantrekken.

marieke
    denk dat ik dat kreng dadelijk amar bij mijn ouders ga halen, ben beetje wiebelig in me koppie... moet ook ff de naaimachine ophalen dus ben ik er toch he.

11. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Jeetje dames, wat een geklets! Ik kan het echt niet meer bijhouden... Normaal wil ik wel overal op reageren, maar dat gaat me nu echt niet lukken. Dus alleen even kort:

Ik heb een mooi kamertje voorbij zien komen!!! Heel gaaf; mooie bedstee (kajuit of hoe je het noemen wilt ;)).
    Thiago heeft een peuterbed. Achteraf heb ik daar wel wat spijt van, want dat lekker bij hem op bed zitten/liggen en een verhaaltje voorlezen is er dus niet bij (bed kan maar 35 kilo dragen). Maar goed, over 2 jaar moet hij toch weer een ander bed!

Over slapen: Jacinto slaapt gelukkig 's nachts redelijk goed (op wat geluidjes na en af en toe wat krampjes). Maar overdag is een ramp! Vandaar dat ik overdag bijna geen tijd heb om te reageren.
    Het CB hier zegt ook 'laten huilen', maar ik kan er niet tegen.
    Andere kant is dat ik bijna geen tijd alleen met Thiago heb om te spelen, omdat ik bijna de hele dag met Jacinto op de arm loop.
    Ik ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is en dat het vanzelf wel goedkomt met een maand of 2-3. (Was bij Thiago ook zo).

Maar ik ben ook meer van het gevoel. Ik probeer er wel zoveel mogelijk regelmaat in te brengen, maar eten, spelen, slapen werkt hier niet; Jacinto valt altijd meteen na de voeding (tijdens het boertje) in slaap. Totdat ik hem wegleg; dan wordt meneer weer wakker. Ik blijf het wel proberen, uiteindelijk zal het goed komen. Ben allang blij dat hij 's nachts goed slaapt (op wat nachtvoedingen na dan).

Vanmorgen heb ik de Lascal buggyboard gekocht voor aan de wandelwagen. Volgens de Lascal site kan die ook aan de Zapp, maar dat zie ik nog niet echt lukken... Maar goed, hij zit nu aan de wandelwagen en je kunt hem ook niet 'effe' overhangen. Ik laat het dus ook maar zo. Is toch voor langere stukken. (De Zapp met MC is alleen voor een boodschapje ofzo).

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Neemt even de tijd om wat te tikken ;)

Velobabe GEFELICITEERD met Jamie! Toch een kereltje!

13. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Zo net even een nieuwe strijkbout en plank gekocht.
    Ga ik toch een goede huisvrouw worden??
    Ik stond daar in de blokker mijn ogen uit te kijken.
    Wat een toeters en bellen om je kleding wat minder kreukelig te maken, pffff
    Had wel een strijkbout hoor, maar geen idee wat er allemaal voor keuzes zijn.
    Nu lekker de babykleertjes strijken.

(maar eerst ff computeren :D)

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    djezelf
    een huisvrouw in de dop ;)

cimu
    misschien ook van mij ongevraagd advies maar misschien een draagdoek? dicht tegen je aan? dan heb je wel je handjes een beetje vrij en misschien vind het dat super fijn

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ben al de hele morgen beetje lichtjes in mijn hoofd... net de bloeddruk meter bij me ouders gehaald...en wat blijft onderdruk 46! heb de vk gebeld en moet zout eten hahaha
    gsiteren was mijn onderdruk nog 86!

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Anniek, Goed excuus om een zak zoute drop naar binnen te werken!
    @Patje, ik moest wel lachen hoor, hoe vond de hond het?
    Lekker hoor Mallorca, zou ik ook wel willen. Vorig jaar naar Menorca geweest, was ook leuk.
    Ook al geen idee wat een wkd is, misschien zegt dat wel genoeg over hoeveel ik de afgelopen 2,5 jaar nog uit ben geweest.
    @Djezelf, nou, ik heb sinds een aantal maanden ook een nieuwe strijkbout en het is een wereld van verschil! Had eerst een of ander shitding van Tefal gekocht bij het Kruidvat. Na 1 x strijken vond ik het niets en heb ik hem weer terug gebracht. Nu eentje van Philips, super hoor, hij vliegt over het strijkgoed. Haha, echte huisvrouwenpraat.
    @Marieke, vorige zwangerschap heb ik ook zo'n bloeddrukmeter aangeschaft, want toen was het steeds aan de hoge kant. Meestal tussen de 85-88, gelukkig nooit over de 90 gekomen. Deze zwangerschap nergens last van gehad.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Pfff..ik heb vanmiddag gewoon ruim 3 uur geslapen......
    Wel opgeknapt.

Ik heb een strijkbout met stoomreservoir, zou m iedereen aanraden:D

Manlief eheft vandaag weer een watermeloen voor me gehaald (mijn verslaving deze zwnagerschap), hij is gewoon ruim 9 kilo:$:D

Nou ik ga lekker relaxen, morgen is ML jairg en gaan we naar het aviodrome, Ruben is gek op vliegtuigen en er is een speciaal evenement.

Nog ff een uitje met z'n drieen..........

18. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    ?? een bloeddrukmeter??

mijn bloeddruk is geloof ik steeds hetzelfde geweest tijdens de zwangerschap.
    (maar vraag me niet wat hoor :D)

Is er iemand popstars aan het kijken??
    Hebben jullie die negerin gezien?? Ik vond haar zo schattig,
    ze deed me heel erg denken aan whoopi goldberg in "the color purple".

@marieke: en hoe vond je ventje de kaart?

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Lilly: gefeliciteerd alvast!!
    Klinkt wel leuk aviodrome.
    Zal Jonathan ook leuk vinden; vliegtuigen.

Wij zijn morgen precies 1 jaar getrouwd, dus wij gaan lekker uiteten, hmmmm

oh en mijn strijkijzer heeft ook iets met stoom.
    Baal nu wel al van mijn plank, sjeee wat een wankel ***ding!

20. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Djezelf, alweer 1 jaar!! Wat gaat het toch snel! Alvast gefeliciteerd... Popstars ben ik aan het kijken maar heb het eerste gedeelte gemist..;)

Patje, moet je nu alweer werken? Gelijk heb je de bv aan de hond geven.. heb er ook zo'n moeite mee om het weg te gooien. heb gisteravond ontdekt dat we een egel in de tuin hebben (snap niet hoe hij erin gekomen is want alles is afgezet voor de konijntjes..., zag hem vanmorgen niet meer) Misschien lust die ook de bv?? Volgens mij heb ik alleen gehoord dat ze diaree van melk krijgen!

Anniek, zwemmen ging super! Finn was wel wakker maar lag heerlijk in z'n romper in de maxicosi te spelen! En ik heb genoten van m'n halfuurtje met Dylan. Mmmm lekker drop eten!!

Lilly, alvast gefeliciteerd! Lekker af en toe een paar uurtjes slapen.. kan je nu wel gebruiken!

cb... Met Dylan kreeg ik constant te horen dat m'n bv niet genoeg was terwijl ik zeker wist dat dat het niet was.. Ze namen me niet echt serieus. Na Dylan z'n operatie heb ik zelf z'n vaccinatie moeten regelen en controleren en als ik kwam zei ik letterlijk: ik kom om te wegen en wil niks horen over z'n gewicht of iets anders! Een paar maanden later kwam een ander en die is echt super! Zij is stapel op Dylan en zei dat ik vooral moest doen waar ik me goed bij voelde :). Ze is nu al een paar wk afwezig en dat vind ik jammer maar meer om haar persoonlijk.

Deel Deze Pagina