Marlieke: gecondoleerd! Mooie leeftijd, maar wel heel verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie gezin. Andi/anniek: nog geen beebs???? Veertje: fijn dat alles goed was bij de gyn. Jo: wat fijn dat het goed is gegaan bij het kdv met Robin Nikki: ben je er nog uit gekomen met je man?? Zomaar: jeetje meis, ik schrik echt van je bericht. Ik hoop echt dat jullie er uit kunnen komen. Ik kan een hoop uit je verhaal halen, maar ik vind het echt super knap dat je je zo staande houdt. Heel veel sterkte, en ik denk aan je. Wil je evt meer gal spuien kan je me altijd pb-en. Dikke knuf Hier alles weer goed met manlief. En de stucador was zo lief om de rest van het behang te doen. vandaag een mamafiets gekocht, een sparta. ben er superblij mee. Ik kom later nog wel ff spieken.
@Marlieke: nog steeds maatje 56/62? Hoe groot is Dominique dan? Jacinto zit nu al grensgeval 56/62 (hij was bij 1 maand 56 cm en ruim 4700 gram). Gefeliciteerd met de doop van Dominique! het dubbele gevoel kan ik me goed voorstellen... Gecondoleerd met je oma . Een schrale troost is dat ze een mooie leeftijd heeft bereikt... @Andi: heb je je rust weer een beetje gevonden? @Funny: vervelend dat Dylan zo aan het hoesten was. Is hij weer beter? Dat schuldgevoel t.o.v. de eerste herken ik wel. Zeker omdat Jacinto overdag ook niet goed slaapt. Maar ik hoop maar dat dat snel over is. En dat als Thiago straks 10+ is, hij het zich niet meer kan herinneren dat mama zo weinig tijd voor hem had... @Marieke: ik hoop dat het vrijgezellenfeest leuk was!!! @Zomaar: gezien jouw positieve meldingen ben ik ook met de Infacol begonnen (Jacinto had ook erg veel last van lucht). Het gaat al een stuk beter! Van za op zo heeft hij ook de nacht doorgeslapen: laatste voeding om 20:30 uur en hij meldde zich pas weer om 06:00 uur!!! Maar afgelopen nacht meldde hij zich wel om 01:00 uur. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat! En hij slaapt tegenwoordig overdag ook soms in zijn bedje: hele vooruitgang in ieder geval! Heb geen idee of het door de Infacol komt of door de leeftijd (oftewel toeval), maar ik ben er blij mee!!! Grappig: Levi is net zo hard gegroeid als Jacinto de eerste maand! Onze melkfabrieken produceren slagroom denk ik, haha. Balen van je relatie, zeg... Speelt dit al lang? Ik hoop voor je dat het goedkomt!!! Oh jeetje, ik lees het verhaal al. Dat heb ik je inderdaad al eerder 'horen' zeggen, maar ik wist niet dat het je zo hoog zat. Toen Thiago net geboren was, hadden ML en ik ook heel veel ruzie (door vermoeidheid). Toen dacht ik ook 'ik pak mijn biezen en ben veel gelukkiger alleen met de kleine'. Maar achteraf weet ik dat de hormomen voor mij dachten. M.a.w. neem geen overhaaste beslissingen waar je later misschien toch spijt van krijgt... Sterkte!!! @Veertje: hoe is het nu? Voel je je alweer wat beter??? Met andere woorden: mag er al bevallen worden??? Gefeliciteerd met de 'nieuwe' auto! Ik lees al dat je weer behoorlijk last hebt gehad van oefenweeen... Hopen dat ze nu snel een keer doorzetten. @Jo: wat vervelend die 'veelvraat-middagen'. Zit er alweer wat meer regelmaat in nu? Jacinto heeft ook dagen waarop hij ineens vaker/meer wil drinken en geen genoeg lijkt te krijgen. Toch regeldagen denk ik... Soms ligt hij ook eindeloos mijn (.) als speen te gebruiken, hahaa. Zolang het geen pijn doet, gaat hij zijn gang maar. @Lilly: vervelend hoor! Wat ik wel eens deed bij Thiago is hem op het aankleedkussen in ons bed leggen (en evt ML naar de bank jagen): dan rol je er in ieder geval niet op. Misschien slaap je dan wat rustiger. @Djezelf: ik had die zorgen ook, maar zodra je de 2e in je armen sluit is er ook voor hem/haar die onvoorwaardelijke liefde! Het klinkt gek, maar is echt zo. @Xenas: ook al zo'n last van BI... sterkte!!! @Kaatjesmam: dat opgesloten gevoel herken ik wel! Jacinto was in het begin zo onregelmatig met de voedingen, dat ik nog niet naar de supermarkt kon voor een boodschap... Nu gaat het gelukkig beter, maar ik ben blij als de kleine man een maand of 4-5 is en ik weer 'gewoon' kan gaan shoppen etc. Lang leve de vrijheid @Nikki: die vermoeidheid is heel herkenbaar! Ik kon echt niet zonder middagdutje! Mijn geluk is dat Thiago nog steeds siestas houdt!!! Nu ook nog heeeeerlijk!!! En mannen.... ze kunnen soms zo onbegrijpend reageren... ze komen niet voor niets van Mars Oh, ik zie dat Andi dat ook al zei Zo, een heeeel verhaal weer. Heb ook zo'n druk weekend achter de rug. Zaterdag met mijn schoonouders naar de kermis en eten, gisteren naar mijn zusje d'r verjaardag (woont op ruim 1 uur rijden) en vandaag waren mijn ouders hier. Maar goed, dat laatste heeft erin geresulteerd dat alle was gestreken in de kast ligt, Thiago even lekker alleen-aandacht heeft gehad (van opa) en de hele middag buiten gespeeld heeft. Als afsluiting zijn we hier in het dorp naar de kermis geweest en hebben we samen gegeten. Nu liggen de mannen te slapen. Ik duik er ook in! @Alle 37+ dames; kom nu eens op met die beebjes!!! Elke keer dat loos alarm! Het wordt tijd voor aktie!!! Beebjes, stop met het vervelen van jullie moeder en kom tevoorschijn! Nu is het weer nog mooi!!!!!!!!! ....ik hoop dat het helpt... Welterusten en misschien tot morgen!
Haha, Anniek, ze zitten ons hier wel op de nek, hĆØ? ohh, leuk een mamafiets Marieke! Welke?? poehhh, wat een post Cimu! Haha! Ja, ik heb gelukkig wel mijn rust weer kunnen vinden. Je hebt het lekker druk gehad van het weekend, zeg!!
@zomaar, een dikke knuf voor jou meid! @all, pim heeft zijn eerste prikjes gehad en hij gaf geen kik! Hij weegt nu alweer 5880gr en is nu 60 cm! Hij doet het super op de bv! Ben net klaar met werken dus ga snel weer even naar beneden wat drinken. Ennuuhhh, wanneer gaan jullie bevallen???, hihih.
@Marlieke: Wat een verdrietig nieuws! Gecondoleerd!!! @zomaar: phoe meid dat is wel schrikken om dat zo te lezen! Je klinkt inderdaad alsof je toch wel al bijna je keuze wel gemaakt heb. Heb je het al zo met je man besproken? Weet hij dat de maat toch wel bijna vol is bij je? Als ik je verhaal zo lees kan ik me inieder geval wel voorstellen dat je je flink eenzaam in je realtie zal voelen. Krijg zo'n 2 tegen 1 gevoel ervan. Jeetje joh, veel sterkte!! @Mannen: weer heel wat verhalen gelezen. Om te lachen en daardoor ook om te huilen zo herkenbaar! @Marieke: Leuk een mama-fiets. Heb er ook een en is echt handig he!! @Jo: wat zijn ze dan groot he als ze naar "school" gaan. @Cimu: nou ik hoop dat de beeb naar je luisterd!
@ Mannen, ja, hij heeft gisteren zijn excuses aangeboden. Hij was vreselijk geschrokken. Nou goed dan, hoop dat hij de volgende keer wat beter zal reageren, maar denk het haast van wel ! @ Jo, wat een verhaal. Ja, dan verwacht je inderdaad wel een reactie van zijn kant. Ze komen inderdaad soms van een andere planeet ! @ Anniek, verkoopt dat wel een beetje, die kleertjes op marktplaats ? @ Marlieke, gecondoleerd meid. Heel veel sterkte ! @ Zomaar, wat erg dat het niet goed gaat. Is het zo erg dat het niet uit te praten of op te lossen valt ? Veel sterkte meid ! Ik lees net je verhaal, kan me voorstellen dat het vreselijk moeilijk voor je moet zijn. @ Marieke, ja, gelukkig wel. Weer opgelost zullen we maar zeggen. Ik heb vanavond nog flink geschilderd. Heb je nog even een krabbel gestuurd op je Hyves. @ kiespijn ... ben afgelopen nacht om 3.00 wakker geworden van enorme kiespijn. Echt vreselijk, zo erg dat ik een paracetamol moest nemen. Toch weer in slaap gevallen tot 5.00, weer wakker van de pijn. Vanochtend meteen de tandarts gebeld. Had eigenlijk een afspraak voor mij en Thijs op 17-9. We zijn pas veranderd van tandarts omdat onze eigen gestopt is, ze is 60 geworden. Onze nieuwe tandarts was er vandaag niet, maar ik kon wel terecht bij een andere. Ik heb er maar voor gekozen om morgen dan te gaan, wel bij onze nieuwe tandarts. De hele dag zeurderige pijn, vreselijk, ik hoop dat ze er morgen iets aan kan doen. Groetjes, Nikki F
Marieke; gecondoleerd! Sterkte. Zomaar; jee wat heftig zeg. Hoe het ook gaat aflopen, nu moet het in ieder geval superzwaar voor je zijn. Heel veel sterkte. Nikki; hopelijk valt het mee bij de tandarts. Succes. Hier gisteren even een goeie dip gehad. Vooral door de hormonen denk ik. Ik erger me supersnel aan alles; Karlijn die steeds strontvervelend is, onze hulp die heel onderdanig kan zijn (hoe harder zij haar best doet hoe kriebeliger ik word), m'n man die constant met z'n neus in de boeken of achter de computer zit omdat hij zicht juist nu wil verdiepen in beleggen, Karlijns juf die haar 's morgens een snoepje in haar mond duwde (ik ontplofte zowat), de "internationale school" waar bijna niemand engels spreekt, de chinezen die steeds maar aan mijn kinderen willen zitten, de hitte waardoor ik niet even lekker naar buiten kan. Daarnaast had Joris ook nog onwijze buikkrampen en heeft de hele dag nauwelijks geslapen. Toen m'n vriendin voor de deur stond en vroeg hoe het ging, barste ik spontaan in tranen uit en kon niet meer stoppen. Ik weet dat het allemaal niet zo erg is, maar gisteren had ik het dus even gehad en wilde ik dat ik in NL zat bij mijn vrienden en familie (waar ik weer zelf het huishouden moet doen, weer moet werken, het steeds regent........tja ik weet het....)
@ Kaatjesmam, ik kan het me voorstellen hoor, dat het niet niks is om zo ver van "huis" te zijn met al deze dingen om je heen. Veel strekte meid ! Hoe lang zullen jullie nog in China wonen ? Groetjes, Nikki F
kaatjesmam even een behoorlijke baalddag! dat mag gerust hoor! Is eigenlijk ook wel logisch. nikki oe jeetje das wel heel vervelend bah bah hier nogalles rust maar vanacht gaat het gebeurennnnn ben volgens de vk vandaag 38.5 en volgens mezelf morgen! en kyana is met 38.5 geboren dus lets go!
Kaatjesmam, dikke knuffel van ons! Kan me goed voorstellen dat je erdoorheen zit, hoor! Ben benieuwd Anniek! Ik ben trouwens eergisteren de slijmprop verloren(kwam ik na lang nadenken achter ) Maar ja, dat zegt ook niet altijd iets..
Schieten jullie nou toch eens op met bevallen meiden!!! Hier vandaag wel een erg goede dag gehad. Joris sliep echt supergoed, Karlijn was erg lief en ging zowaar ook slapen, ik heb een redelijk normaal gesprek gehad met de hulp (niet zo baas-werknemer achtig). Wat kan de wereld er een dag later toch anders uitzien.. Lilly hoe gaat het bij jou? Al wat meer slaap?
He meiden, Moest vanochtend naar de gyn en nu blijkt dat de baby dus nog niet ingedaald is. Op zich niet zo erg, maar nou denkt ze dat de navelstreng naast zijn hoofd zit. Nou moet ik straks naar het ziekenhuis en dan gaan ze nog een echo doen om het goed te bekijken. Als het dus klopt wat ze dacht te zien, moet ik meteen in het ziekenhuis blijven omdat het gevaarlijk is als mijn vliezen zouden breken. Want dan kan de navelstreng er dus uitzakken ofzo.. Heb daar idd wel ooit van gehoord.. Ben niet heel eg geschrokken ofzo, maar het is wel ff een shok. Ik ging heen met het idee; ff snel, kan ik daarna nog boodschappen doen etc. Nu heb ik oppas voor jonathan moeten regelen, tas inpakken.. raar hoor..misschien moet ik dan dus wel daar blijven Nou misschien tot vanavond.. en anders tot... (uhm...geen idee)
Succes Djezelf, hoop dat je straks gewoon weer thuis bent en de navelstreng er niet naast het hoofd zit..
Goedenmiddag! @djezelf, jee das zeker spannend......dan kan het ineens 'anders' gaan allemaal.........Sterkte/succes en hopelijk tot vanavond! @anniek, ZET M OP!! Hier alweer 3 goede nachten achter de rug. Job drinkt nu rond 23.30 uur, 4 uur en dan 7.30 en tussendoor slaapt hij, en wij dus ook, heerlijk! Ik ga nu ff teruglezen want zie aan de laatste paar reacties dat er nog al wat speelt bij iedereen.......
@marlieke, gecondoleerd en gefeliciteerd....een dubbele tijd voor jou...sterkte. @zomaar, en hoe is het vandaag?? is de situatie verder geescaleerd? Vind het echt heel erg voor je dat het zo slecht gaat maar je klinkt wel heel stellig en sterk.... @kaatjesmam, de roze wolk is gewoon niet altijd roze he Hier lijkt t erop dat JOB de eerste dag zonder kraamhulp heeft uitgezocht voor een eerste regeldag (en ik wil zoveel)
@Djezelf, dat is inderdaad evens schrikken. Ik hoop dat alles in orde is. Bij Luc zat de navelstreng tijdens de geboorte ook om zijn nek, die hebben ze heel snel er af gehaald, zo snel dat het mij volledig ontgaan is. Maar altijd goed dat ze het in de gaten houden. @Kaatjesmam, ik had ook na een maand echt van die sh#tdagen, zal wel iets hormonaals zijn in combinatie met oververmoeidheid. Gelukkig gaat het vandaag alweer beter. Hoe gaat het nu met kolven? @Lilly, ja, leuk, hij weet zijn regeldag wel uit te kiezen! Hoe bevallen de uitwasbare luiertjes bij Job? @Andi, bij Robin begon de bevalling enkele uren na het verliezen van de slijmprop, dus je kunt op alles zijn voorbereid. Bij Luc duurde het alleen zowat een week.... @Nikki, hoe gaat het met je kies? Vandaag is de fotograaf geweest, vorige week kon ze niet komen vanwege het slechte weer. Ik ben benieuwd hoe de foto's zijn geworden, dat zien volgende week. Wat een super lekker weertje is het! Straks als Robin wakker is, nemen we het pontje even naar de overkant van de rivier en gaan we daar lekker op een terrasje aan het water zitten. We hebben dan wel geen vakantie gehad deze zomer, dus pakken we maar kleine mini-vakantiemomentjes in eigen land. Luc kwam vannacht maar 1 x voor een voeding, heerlijk, ik hoop dat hij dat de komende tijd even blijft doen en dan gewoon door gaat slapen...maar ja, we zullen zien.
@andi, ik begon een week voor de bevalling methet verliezen van de slijmprop. Bij mij kwam er dagelijks wat....... @jo, ik had een pak luiers gehaald omdat mijn pakket nog niet binnen was. Tot nu toe heb ik alleen nog wegwerp gebruikt want JOB heeft zulke spillepootjes en poept elke voeding nu. Dus ik ben van plan over een paar weken echt ermee te starten. Nu zijn die luiers echt nog enorme paketten voor hem (zelfs de new born) en ik denk dat die poep er zo langs zou lopen (zei de kraamhulp ook). Kortom ik wacht even tot hij wat meer spek heeft en niet de hele dag en nacht door poept! Ruben is wel zo goed als over op de wasbaar, alleen paps grijpt nog snel naar een luierbroekje, en dat bevalt prima! Vandaag heb ik de bamboozles voor de 2e keer meedraaien met de was. Is jouw pakket al binnengekomen??
Ja, mijn pakket kwam zaterdag pas binnen! Die van mij heeft natuurlijk lekkere spekbeentjes met zo'n gewicht , dus dat zit wel goed. De eerste weken ook alleen wegwerp gebruikt en nu wissel ik het af. Als hij een flinke poepluier heeft gehad, weet ik dat hij leeg is en geef ik hem een paar keer een wasbare. Het is allemaal leuk en aardig met die inlegvellen die bv-poep netjes op zouden slurpen, maar het zit toch overal op een of andere manier. Ondertussen heeft hij maar 1 poepluier om de dag ofzo, dus dat scheelt.
nou ben alweer terug hoor Baby lag bij de echo weer niet voor de uitgang, maar toen ze een collega erbij ging halen is hij er vlug goed voor gaan liggen. Nu kon ze ook geen navelstreng zien. Met als resultaat dat ik lekker naar huis kon! Wel heeft ze me gezegd dat ik bij elke eerste de beste wee, naar het ziekenhuis moet komen. Moet dus niet wachten tot ze om de vijf minuten komen. Ook als ik het idee heb dat hij weer wat dwars gaat liggen of alsik denk vruchtwater te voelen dan moet ik ook meteen die kant op. Vrijdag moet ik weer komen om te zien of beebje er nogsteeds goed voor ligt. Zo niet dan moet ik alsnog opgenomen worden. Kan me er niet meer zo druk om maken. Ben blij dat ze hier zo rap reageren op dingen! @Jo: het ging er niet zo zeer om dat zijn navelstreng om zijn nek zat(dat schijnt bij 50% van de kindertjes het geval te zijn), maar dat hij naast zijn hoofd lag, dus dat hij naar buiten zakt als mijn vliezen breken. Dat schijnt dus blijkbaar erg gevaarlijk te zijn. Ga je de foto's hier laten zien als je ze hebt?? Ben ook benieuwd! @Lilly: zal je altijd net zien, zo'n regeldag als het net ff niet uitkomt.. Succes ermee @Kaatjesmam: fijn voor je dat het vandaag er weer allemaal wat rooskleuriger uitziet! @Anniek: fijn dat je weet dat het vanacht gaat gebeuren Nu even alvast wat slaap pakken maar dan haha nee hoop het wel voor je hoor!! We hebben alweer lang geen beebnieuws gehad hier voor mijn gevoel.
Djezelf, wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Stelt je toch wel een heel stuk gerust en maar fijn dat de navelstreng niet voor de uitgang ligt, want dat kan echt problematisch zijn als dat gebeurd heeft de pufclubjuf me verteld... Nou, na jullie verhalen over de slijmprop zegt het idd niet veel, haha. Ik voel me al wel de hele dag niet helemaal sjofel. Erg zeurderige buik en m'n moppert ook een beetje.. Zelfs het 2 uurtjes slapen vanmiddag heeft niet echt geholpen.. Blergh..