@djezelf, wat fijn dat je naar huis kon en dat ze er zo goed op letten. @andi, ik hoop voor jou dat het verliezen van de slijmprop goed nieuws betekent! @aniek, waar zit je??? Toch niet stiekum aan het bevallen? @zomaar, hoe issie meis? pffffffff....hebben jullie het ook zo heet? Ik heb medelijden met de hoogzwangeren hoor....
Djezelf: Ik snap wel dat ze het goed in de gaten houden. Ik hoop dat die kleine gewoon lekker blijft liggen en dat je niet opgenomen wordt. Afwachten dus........ Gelukkig ben je nu lekker thuis. Had je nou eigenlijk nog buikfoto's gemaakt??? Zomaar: meissie, alles goed??? Lilly: ah Job slaapt dus beter, wat lekker voor jullie. 1 keer per nacht is toch hartstikke goed. Fijn zo'n regeldag, hopelijk gaat het morgen weer beter Andi: ik hoop dat het bij jou wel een voorteken is. Morgen wordt de dag toch??? Trouwens ik heb een Sparta Amazone. Kaatjesmam: fijn dat je vandaag een leuke dag hebt gehad. Ff een dip is heel normaal hoor. Jo: ben heel benieuwd naar je foto's Ben vandaag naar moeders geweest, dus een heerlijk dagje. Vandaag hebben de stucadoors het werk afgemaakt, dus nu wachten tot het droog is. Als het goed is kunnen we van het weekend beginnen met schilderen, dus eindelijk komt er schot in de zaak. Mag ook wel want het kind blijft wel groeien
Hi meiden... wat veel geschreven! Hoop dat ik niks vergeet! Djezelf, wat super dat ze het zo goed in de gaten houden! Toch het belangrijkste! Dylan en Finn hadden beide hun navelstreng rond hun hoofd maar bij Finn was hij veel te kort! Is het een kleintje omdat hij nog zo kan draaien of heeft hij lekker veel ruimte bij je?? Andi en Anniek, wordt echt spannend... zet hem op! zomaar, wat zal jij je eenzaam voelen meid.. Heb je hier al vaker over gehoord dus het zal geen 'bevlieging' van je zijn. Misschien doen de hormonen en het slaap te kort ook niet veel goed. Sterkte lieverd! Gelukkig gaat het met je kleine mannetje(s) super!! Marlieke, nog gecondoleerd... Lilly, wat lekker dat het slapen 'beter' gaat... cimu, wat heb je veel geschreven!!!! Marieke, en is het mooi geworden? Kaatjesmam, begrijp je wel hoor! Soms snap je jezelf ook niet ... waarom je sommige dingen de ene keer vreselijk vindt en de andere keer acceptabel.. Ach, mannen zijn soms niet te begrijpen maar vrouwen kunnen er ook wat van!!! hahaha!!! M'n bv gaat echt niet lekker en kan er stiekem wel een beetje om huilen.. Wil het nog zo graag maar het lijkt steeds minder te worden. Kolf vaker af op m'n werk maar Finn drinkt zoveel nu (afgekolfde melk) dat ik dat er lang niet uithaal! Gisteravond een flesvoeding gegeven omdat hij al een paar nachten wakker werd. Hij heeft 150 ml gedronken en daarna heerlijk geslapen en vanmorgen moeten wakker maken om 07.00 uur. Ik heb gisteravond nog afgekolfd en dat was 50 ml... pfff veel te weinig dus. Volgende week een paar dg naar Disney en dan is bv zo makkelijk! Wil het zo graag nog een paar wk geven!
Funny: ooooh ik begrijp je bv frustratie zo goed! Je wilt zo graag maar het lukt niet, machteloos kun je je dan voelen he! Heb je al anijs geprobeert of oud bruin? Dat blijkt goed te zijn voor de bv, heb dat al zo vaak gehoord. (vandaar ook beschuit met muisjes in NL vanwege het anijs voor de kraamvrouw ) kaatjesmam: Lekker toch, als je het gevoel heb dat je moet huilen meot je dat ook lekker doen, het lucht altijd zo heeeerlijk op! En soms lijkt alles tegelijk te komen, fijn dat het al weer wat beter gaat! djezelf: Poeh wat een opluchting! Kan idd gevaarlijk zijn omdat de navelstreng dan mee het geboortekanaal in gaat en voledig afgeklemt kan worden, resultaat geen lucht en bloedcirculatie meer! Dus goed dat ze het in de gaten houden! (enne beebje daal nu "gewoon" ff in! ) Marieke: Fijn he een mama fiets! Veel plezier er mee! (kan niet wachten totdat ik met 2 mannetjes op de fiets mag!) anniek????????? Waaaaaaaar ben jij? Lilly: Ah de eerste regeldag... Fijn he hihi maar je hebt hem maar mooi gehad! De tijden van Job in de nacht zijn echt netjes, dat doet mijn mannie nu ook maar dan na de start van infacol pas. Cimu: Ja super spul he! Gisteren ook nog met de arts op het CB over gehad en zei gaf ook aan dat het enige wat ze geadviseerd had bij deze klachten dus ook infacol was geweest ze zei wel dat het meestal na 6 weken ongeveer beter gaat met de darmpjes van baby's omdat ze dan eigenlijk pas echt 'af' zijn. (had ik ook al ergens gelezen) dus hoop het ook weer een keer af te kunnen bouwen. Dat spul is trouwens maar 28 dagen houdbaar Nikki: al wat minder last van je kies? Dank meiden voor al jullie lieve woorden, het is idd een probleem wat al een HELE tijd speelt. Keer op keer met mijn man over gesproken, keer op keer werd er niets aan gedaan.... nu heeft hij min of meer ook gezegd dat hij er verder niets aan gaat doen en dat de schuld eigenlijk volledig bij mij ligt want zijn zoon is tenslotte nog maar een kind dat hij een vertrouwens probleem heeft opgelopen door zijn moeder (die geëmigreerd is) en door een andere ex van mijn man dat zou mijn taak zijn geweest om op te lossen.... (dacht dat daar professionele hulp voor bestond ) en zo'n beetje 80% van alle problemen zijn daar uit begonnen, je kunt geen band met een kind opbouwen als hij je liever kwijt is dan rijk.......... en als je al een slechte band hebt en je man luistert vervolgens ook nooit en wuift alles aan de kant omdat het zeker niet aan zijn zoon kan liggen... dan ben je het op een gegeven moment wel een 'beetje' zat. Ik maak me zorgen over het feit dat mijn kinderen misschien dat gedrag later wel gaan copieren... en wat als hij zijn "haat" tegen over mij wil opdringen aan mijn eigen mannetjes, hij is tenslotte nu al bijna 8 en ontzettend gehaaid. (zo dat is het in een notendopje) Nu heb ik min of meer gezegd dat ik in deze situatie niet zo door kan gaan en onze wegen noodgedwongen zullen moeten scheiden, leef constant in een stress sfeer al zijn kind er is, er hangt de hele dag al maanden lang een onweerswolk boven zijn hoofd naar mij toe de enige momenten rust zijn dus als hij op school zit maar verder is zijn moeder is niet in the picture (HELAAS!) nu reageert manlief daar niet tot nauwelijks op en zegt min of meer: Nou dat is dan maar zo... wat mij (en terecht denk ik) het gevoel geeft niets waard te zijn in zijn ogen. Ik ben nu na maanden wel zo ver dat ik weet dat ik een sterke vrouw ben en ik het ook wel zal redden in mijn eentje, ideaal is het niet en dus ook niet wat ik verwacht had maar als het niet anders is is het zo! Ik ben het hem nu VRESELIJK moeilijk aan het maken, hij komt de slaapkamer voorlopig niet meer in, ik ben hele dagen weg met mijn 2 mannen (manlief heeft nog de hele week vakantie) en ik wil hem alvast laten voelen hoe het zou zijn zonder ons... misschien dat hij dan realiseert wat hij dan zou missen. Zo niet dan tja zal ik definitief een keuze moeten maken maar zo'n keuze maak je niet 1 2 3 want alles heeft zijn voor en na delen helaas. Hormonen en vermoeidheid zorgen er idd voor dat ik eerder mijn mond open trek maar helaas bestaat dit probleem dus al veel langer, alleen is me nu duidelijk gemaakt dat hij er niets aan gaat doen/veranderen en dat het vingertje altijd naar mij wijst volgens hem omdat ik een volwassene ben. (ongewenst gedrag moet je "gewoooooon" NEGEREN volgens hem hoe erg het ook is... ) tsjeeeeee wat een verhaal pffff (sorry hihi)
Anniek, ja waar ben jij????????? @zomaar, ja het zijn zeker mooie tijden en prijs me daar ook zeer gelukkig mee na die 4 nachten waarin ik nauwelijks slaap heb gehad. Manlief ook want het gaat zo vredig nu dat hij niet eens wakker hoeft te worden. Voor de rest.....je klinkt alsof je je al behoorlijk berust hebt in de situatie maar je hebt dan ook al alles geprobeerd dus wat moet je anders En natuurlijk red jij het ook 'alleen', dat doe je nu toch eigenlijk ook al voor een groot deel? (correct me if i'm wrong). En nee ideaal is het niet, maar dat is de situatie nu ook niet. Ideaal zou zijn wanneer je man zou inzien dat jullie hulp/begeleiding nodig hebben met zijn zoon en dat hij niet van jou kan verwachten dat je 'even' de gedane schade teniet doet. Wat dat betreft is zijn zoon eigenlijk ook de dupe van de situatie. Want het zou toch super zijn als hij een liefdevolle band met jou en je kindjes had kunnen opbouwen? Die kans is straks ook bekeken Zonde hoor...... Ik zie het zo, de komst van Levi dwingt jou gewoon om voor jezelf en je kinderen te kiezen, daarom ben je nu zo stellig Nou laten we hopen dat hij inderdaad gaat inzien wat hij kwijtraakt de komende week. In ieder geval heel veel sterkte en ik blijf voor je hopen dat het goed komt. Hier heb ik de eerste avond alleen met de kinderen achter de rug. En ondanks JOB zijn regeldag is alles super gegaan. Ruben gedoucht en op tijd in bed, boekje voorgelezen en ff lekker 1 op 1 aandacht kunnen geven. JOB ging gewoon steeds op het juiste moment even slapen Heb zelfs het ontbijt kunnen voorbereiden en een was gevouwen en zelf even gedoucht Ben helemaal trots op mezelf @andere dames die al bevallen zijn, hebben jullie ook zo'n last gehad van zweetaanvallen?? MAn o man ik word niet goed......het gutst hier gewoon van mijn voorhoofd, BAH!
hier ben ik lilly pestkop ben vanalles aant doen en te druk om te reageren... komt later weer vanacht ff bevallen hahahaha
@ Tandarts, ik had een gaatje onder een vulling. Hebben ze moeten boren en weer gevuld. Als het pijn blijft doen of nog erger pijn gaat doen moet ze de zenuw eruit halen ... ik hoop dat dat niet nodig zal zijn ... ... voel af en toe steekjes in de tand ... @ Andi, dat is wel al een goed begin meid ! @ Anniek, spannend ! Ik hoop voor je dat 38,5 weer het gelukkige moment zal zijn ! @ Kaatjesmam, heerlijk dat het vandaag allemaal beter ging ! Geniet ervan meid, het is toch ook een enorme levenservaring, zo'n tijd wonen in het buitenland ... zou meteen meegaan als mijn man voor werk zo'n kans zou krijgen ! @ Djezelf, dat is wel even schrikken, maar goed, ben maar blij dat ze het gezien heeft en laat nakijken. Had je nog een liggingsecho vandaag of zo, dat ze het gezien heeft ? Sterkte meid ! Gelukkig dat alles goed was en dat je zo'n duidelijke richtlijnen hebt gekregen wat te doen ! Als ded navelstreng uitspoelt en bekneld komt te zitten wordt de zuurstoftoevoer naar het kindje afgekneld ... erg gevaarlijk dus. @ Lilly, fijn dat het beter gaat met slapen ! Regeldagen zijn nooit leuk ... gewoon vaak aanleggen, dat is het enige dat hier hielp bij Thijs ! Dat zweten had ik ook na dat ik bevallen was van Thijs ... vreselijk ja ... had me nooit iemand iets over verteld ! @ Marieke, fijn dat het zo goed opschiet ! Kun je blij zijn met de temperaturen nu, droogt het stucwerk beter ... het is zo vochtig in huis anders als de stucadoor pas klaar is. Geniet ervan ! @ Funny, wat doen ze dan als de navelstreng te kort is ? Dat is toch ook gevaarlijk zowel voor het kindje als voor jezelf, toch ? Misschien moet je even contact opnemen met een lactatiekundige. Dat heb ik bij Thijs geregeld gedaan, die hebben dat super goede tips waar je weer verder mee kunt. Succes meid ! @ Zomaar, ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met de hele situatie, vooral als er niet over te praten valt met je man. Mannetjes van 8 kunnen behoorlijk gehaaid zijn, zeker weten, en ook zulke jonge kinderen kun je duidelijk maken dat veranderingen in het leven niet altijd makkelijk zijn, maar dat hij zich er toch bij neer zal moeten leggen en jou zal moeten accepteren. Er zijn hulpinstanties die kinderen kunnen helpen in dit soort situaties. Kan me voorstellen dat het aanvoelt dat je het niet waard bent voor je man als hij nooit jouw kant kiest. Goh meid, wat een enorm rotte situatie, zo kort na je bevalling ... ging het toen wel beter tussen je man en jou ? Ik hoop dat zijn ogen open zullen gaan deze week, nu hij kan voelen hoe het zal zijn zonder jullie en dat hij dan weer voor rede vatbaar zal zijn. Nogmaals heel veel sterkte meid ! Ga nu slapen ...morgenvroeg naar de VK ! Groetjes, Nikki F
Morgen.. Ik heb niet teruggelezen, sorry, maar zie dat momenteel even niet zitten.. Ik heb vannacht maar één uur slaap te pakken gekregen, want ik heb de hele nacht wakker gelegen van de voorweeën. Hele nacht aangekeken en om een uur of half 5 moest ik ze echt wegpuffen, nog een uur aangekeken, werd sterker dus de vk gebeld. We dachten nu serieus dat het begonnen was! Vk had ook hele goeie hoop, komt... Nee hoor.. WEER NIKS! Klerevoorweeën.. Heb ik daar de hele nacht voor wakker gelegen?? Voor niks?? Hubbie mocht gelukkig thuisblijven van z'n werk en die is nu even urine wegbrengen naar de huisarts, want dat moesten we even laten controleren door de vk op blaasontsteking. Als het geen blaasontsteking is, dan wil de vk dat ik vannacht in het ziekenhuis ga slapen om bij te tanken. Snotverdorie.. Ik heb daar helemaal geen zin in... :x Maar ik ben nu echt een halve zombie.. Ben erg blij dat hub thuis mocht blijven, dus ik ga m'n slaap vandaag wel even inhalen. Anders hoop ik gewoon dat de bevalling écht gaat beginnen, want ik heb daar echt geen trek in om in het ziekenhuis te gaan slapen.. Dat is zo'n geregel met Gabriël! Bahbahbah... Heb echt een fiks potje zitten janken toen de vk weg was.. Waarom komt dat ventje nou gewoon niet en plaagt hij me zo?? *snik* *zucht* Sorry voor mijn geklaag, maar ik zie het echt eventjes niet meer zitten..
@andi, klagen mag best ff........Mijn bevalling van Ruben begon precies zo. Hele nacht weeen maar toen de vk kwam NIKS! Alleen was ik al 42 weken dus gingen ze me wel helpen toen het een dag later nog niet opgeschoten was. Ik heb inderdaad ook een nacht in het ziekenhuis geslapen (alleen kreeg ik de volgende morgen dus een infuus). Ik hoop voor je dat het vandaag toch nog echt doorzet....En anders proberen het van je af te zetten en door te gaan met de dagelijkse dingen (ja klnkt makkelijker dan het is). Sterkte. Hier ook een waardeloze nacht. JOB heeft zijn regeldag voortgezet in een regelnacht....Eigenlijk kwam hij maar 1 keer meer maar was elke keer zo lang bezig en onrustig dat ik tussen de voedingen door hooguit 1 tot 1,5 uur slaap heb gekregen. Poeh ben echt brak.... Ga gewoon lekker weer dagje de kraamvrouw uithangen; op bed liggen en me laten verzorgen @anniek, en en en en?????????
@ Andi, wat vreselijk zeg ! Ik kan me voorstellen dat je het echt helemaal gehad hebt nu ! Kan me ook echt voorstellen dat je niet zit te wachten op een nachtje ziekenhuis ! Sterkte meid ! @ Lilly, ik hoop dat je vandaag nog wat slaap kunt inhalen ! @ VK, alles was goed ! Bloeddruk 60/100 dus dat is voor mijn doen prima ! Kindje lag helemaal bovenin al (ik ben maar klein, 1.64, dus mijn buik is snel "vol") Hij of zij lag klaar om in te dalen maar heeft dat nog niet gedaan. Ben benieuwd. Over twee weken mogen we weer gaan. @ Djezelf, ik heb jouw verhaal even aangekaart, ze zei dat moeilijk te zien is waar de navelstreng ligt, zelfs met een echo. Afwachten maar. Bij Thijs hebben ze de vliezen moeten breken, dat is dan toch maar het veiligst eigenlijk. Groetjes, Nikki F
Anniek: en, en , en???? Lilly: klinkt als een lekker nachtje. Laat je maar lekker verwennen vandaag. Is je man thuis??? Andi: jeetje wat waardeloos. Ik snap dat je liever niet opgenomen wordt, maar misschien is het wel ff beter voor je. Je kan ook niet zo doorgaan, je ent volgens mij echt helemaal op. Je moet natuurlijk straks nog een hele prestatie leveren, dus ik hoop echt dat je een beetje je rust kan pakken. Dikke knuf Nikki: ik ben wel benieuwd hoor Wat vervelend zeg van je kies, ik hoop echt niet dat je zenuw eruit moet, dat lijkt me echt zo vreselijk. Djezelf: hoe voel je je nu???? Zomaar: meis wat een verhaal, zeker nu zo kort na de komst van Levi. Ik vind je echt supersterk en je zet jezelf en je kids op de eerste plek en daar heb je lef voor nodig. Het is al zolang aan de gang, maar ik hoop toch dat er een oplossing gaat komen voor de situatie. ik hoop dat hij idd van de week beseft hoe het is om alleen te zijn, en dat hij eens beseft wat jij allemaal voor hem doet. Blijf vooral lekker praten en hopelijk kunnen we je een beetje helpen. Dikke knuf Ik ga vandaag maar een proberen te verven. Tot later.
Pff sorry maar ik wordt er een beetje gek van, elke avond harde buiken voorweeën soms echt pijnlijk en dat al 3 wkn. Steken in me doos en inmijn onderbuik, pijn in bekken, hele erge spierpijn down under.... gewoon gek wordt je ervan. zucht.... heb nog 14 uur om op de 09-09-09 te bevallen wahaha maar denk dat het niks wordt, denk dat ie de uitgang niet kan vinden en dat hij blijft zitten dat iemand hem eruit haalt! andi arme jij, jij hebt het nog erger al ikke! pff toitoitoi nikki ik schrok van je bloeddruk! de waardes horen andersom te staan mag ik hopen want anders is je onderdruk toren hoog! jessica balen joh... vandaag heb je er een bakkie onder nodig.
Ha dames, dank jullie voor jullie lieve woorden! Hub heeft net de uitslag gebeld, maar mijn urine was helemaal schoon, dus geen blaasontsteking! Heb dus gewoon het pech veel last te hebben van voorweeën.... Ik heb nog even overlegd met de vk en ik hoef van haar niet vannacht naar het ziekenhuis. Had nog een inslaappilletje van haar gekregen en daar moet ik het vannacht op gaan proberen. Gaat dat goed, dan wachten we gewoon een spontane bevalling af. Heb ik weer zo'n brakke nacht, dan moet ik morgenochtend weer aan de bel trekken en dan gaan ze kijken wat ze voor me kunnen doen(inleiden oid?), want dit kan ook niet doorgaan tot aan de bevalling. Pfff, ben zooo blij met mijn verloskundiges.. (op één na dan) Pffff... Ben echt heel erg blij dat m'n hub thuis is, zeg.. heb net nog ff 2 uurtjes geslapen en ben wel van plan er meer te pakken vandaag. Buik is nog niet echt rustig, het zeurt nog wel, maar het is lang niet meer zo pijnlijk als vannacht. Raar lijf... Anniek, jeetje, kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt, hoor! Ik vind dat wij beiden maar heeeeel gauw moeten gaan bevallen! Nikki, je bloeddruk is toch hopelijk 100/60 en niet andersom??
@ Bloeddruk, sorry meiden, was inderdaad andersom, 100/60 ! Sorry ! @ Marieke, het is altijd "spannend" om een schilderij te maken met nieuwe kleurencombinaties, in dit geval blauw/groen. Ik heb vooral twee kleuren blauw gebruikt en twee kleuren groen, o.a. die blauw die je zei en lime-groen. Door de glittertjes (die je op de foto niet zo duidelijk zult zien, maar goed) heeft het schilderij een beetje een sprookjesachtig effect gekregen, dat is wel heel erg leuk. Het is altijd een verrassing hoe het uiteindelijk uitziet. Mijn man heeft vanmiddag vrij, kijken of ik dan nog de oogjes en de mond kan maken. Met Thijs rondlopend durf ik dat niet, moet daar even rustig de tijd voor kunnen nemen. Ik zal je zo snel mogelijk iets laten weten. Misschien kun je je e-mailadres even PB-en, dan maak ik een foto van hoe hij nu is en kan ik die al doormailen. Succes met verven. Denk maar zo, als het klaar is kun je ook met een voldaan gevoel erop terug kijken en heerlijk genieten van alles. Ik ben zelf zo enorm blij dat het kamertje klaar is ! @ Anniek, je weet toch dat jongetjes op zich laten wachten ... in veel gevallen ... sorry ... :x @ Andi, fijn dat het geen blaasontsteking is meid. Doe maar lekker rustig aan en geniet van het feit dat je man thuis is en je even lekker kunt bijtanken ! @ Moe, Thijs en ik zijn ook moe, moesten vroeg op omdat we om 8.20 bij de VK moesten zijn. Thijs zit hier naast me op de bank puzzels te maken (een grote hobby van hem ... hij kan het echt goed ! t/m 25 stukjes kan hij helemaal alleen !) @ Kies ... af en toe nog pijn, ik hoop echt dat het weg zal trekken ... 17-9 moeten we weer naar de tandarts ... ben benieuwd ! @ Bevallen ... mijn VK zei vanochtend dat we wel weer kunnen rekenen op een zwangerschap van 41 weken ... Thijs is op 10-10 geboren ... ons tweede ukkie dan 11-11 ? (ik ben geen carnavalsfan ... dus voor mij hoeft dat niet zo per se ... ) @ Fotograaf, 3-10 gaan we de foto's laten maken, om 10.00 ! Ik ben dan 35 weken en 3 dagen. Ik ben zo benieuwd ! Hij adviseerde mij zwarte kleding, voor Thijs kunnen we kiezen, zwart dan komt zijn handje / gezichtje goed uit, lichter dan komt hij helemaal goed uit. Djezelf, wat is jouw advies ? Denk dat we maar twee setjes kleren meenemen ! Groetjes, Nikki F
Die fotograaf die gisteren kwam, had ik ook via dit forum, ze had een tijdje terug een oproepje geplaatst om haar portfolio uit te breiden, gratis, ze gebruikt haar foto's natuurlijk wel dan voor haar website. Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, maar dit zijn vast een paar foto's de familie fotograaf - welkom! Het is het meisje (nu nog bovenaan) met de blonde haren en het roze rokje. Ik vond het heel leuk, is weer wat anders, gewoon natuurlijke foto's. Als Luc een maand of 6 is gaan we wel naar de fotograaf om in de studio foto's te laten maken, zijn gewoon twee verschillende dingen. Ik zat vanmorgen zonder internet, mijn man was gisteren met de elektische bekabeling in de schuur bezig geweest en daar was wat misgegaan, dus hadden we een stroomstoring. Vanmorgen naar de vk geweest voor de nacontrole, was allemaal in orde. Vanavond naar de na-gym van zwangerschapsgym, deze les is met de baby's, dat vind ik leuk, maar ik weet niet of ik nog naar de rest van die lessen ga. @Zomaar, wat een verhaal, tja, ik word altijd een beetje moe van mensen die zich maar verschuilen achter hun vervelende jeugd, ex-vriendinnen etc. Natuurlijk niet leuk om mee te maken, maar iedereen heeft zowat wel mindere ervaringen in zijn leven. Als het inderdaad een never-ending-story is, snap ik dat je dat ook een keer hebt gehad, het is jouw leven en niet zijn leven waar hij je maar in meeneemt, maar verder niets doet. Oke, klinkt weer vaag, maar ik heb ook zo iemand in mijn directe omgeving die maar in het verleden blijft leven en waarbij alles wat niet goed gaat, altijd aan een ander ligt. En net wat je zegt, wat heeft dat straks (misschien nu al, kinderen zijn pienter genoeg) voor invloed op jouw jongetjes. Maar heel moeilijk hoor, dikke knuffel! Over de infacol, hier doe ik gemiddeld 2,5 week met een flesje infacol, in het zelfs 1 per week, dus voor die tijd is het wel op. @Andi, het lijkt wel alsof ik mijn verhaal lees. Steeds die weeën die op het laatst weer verdwijnen, controleren op blaasontsteking wat het niet was etc. Ik werd op een gegeven moment zelfs een beetje boos op de baby, omdat hij maar niet kwam. Maar ja, het rommelt toch, dus het zal vast niet heel lang meer duren. @Anniek, ga jij eens heel snel bevallen op deze mooie datum! Bij Kyana ging het toch ook zo snel, wie weet valt deze er op het toilet gewoon wel uit! @Djezelf, fijn dat ze alles goed in de gaten houden, maar die navelstreng bungelt toch gewoon alle kanten op voordat de baby volledig is ingedaald? Dat dacht ik tenminste. Je moet zeker ook gelijk gaan liggen als je vliezen breken? @Nikki, fijn dat alles goed was bij de verloskundige. @Lilly, kun je 's middags misschien nog een beetje bijslapen als Ruben slaapt? Hier slaapt Luc steeds niet als Robin haar slaapje doet, erg vermoeiend. Ik ga een broodje smeren voor Robin en de hond uitlaten.
ff kort berichtje vanaf hier. Gaat hier redelijk maar heb niet zoveel tijd om achter de pc te zitten en als ik lang in 1 houding zit krijg ik weer voorweeen.. Manlief is vandaag jarig, hij is 30 geworden ouwe bok haha (ssst ik word het over 5 weken ook)
Ik wil echt heel erg graag dat de kleine komt maar schrik steeds als ik mijn eigen banner zie, gewoon 38 weken al..
@Funny: Beebje heeft nog veel ruimte, vandaar dat hij nog zo kan draaien. Bij jonathan zat de navelstreng twee keer om zijn nek en om zijn arm, dat was de reden dat hij uiteindelijk met een keizersnee kwam. Bij elke wee hing hij zichzelf op zeg maar. Overigens schatte de vk dit als een grote baby, groter dan Jonathan. Maar dat vind ik van die onzin dingen. Bij Jonathan dacht ze ook dat hij wel ver over de 8 pond zou gaan. (hij was 3710) Wat betreft de bv; heb je geprobeerd om hem nog vaker aan te leggen. Dus niet alleen als hij zelf erom vraagt, maar ook tussendoor nog een paar keer. Op die manier kun je de bv weer wat laten oplopen. Kolven is zo'n clynisch iets, dat ik me kan voor stellen dat je daarmee toch altijd minder er uit haalt wat er in zit. Misschien ook anders zo'n lactatie-bv-vrouwtje bellen, die zullen ook wel tips hebben. Succes hoor! @Zomaar: pfoe meid, wat een lastige situatie. Voor jullie allemaal. Tja en dan merk je toch dat mannen een apparte manier hebben van met problemen omgaan. (hier even een reactie gebasseerd op mijn ervaringen als hulpverlener ) Hulp voor dat ventje lijkt me hier meer als op zijn plaats. Wat ik begrijp zijn er al twee moeder-figuren die hem in de steek hebben gelaten. plus daarbij is er nu ook nog een nieuw kindje (vinden ze die leuker, is die er om mij te vervangen etc) Dat hij jou ook vanzich afstoot klinkt een logische (kinder)reactie. Iedereen gaat toch wel weg, dus hoeft hij geen relatie met jou op te bouwen. Is een stuk veiliger voor hem, anders word hij toch wel gekwetst. Ik wil niet zeggen dat dit zo is, maar het zou een verklaring kunnen zijn voor zijn moeilijke gedrag. misschien dat je je man hiervan kunt overtuigen en dat jullie dus om die reden hulp nodig hebben. Niet omdat hij het als vader niet goed doet, maar omdat jij als surrogaat-mama niet recht kan breien wat hem door anderen is aan gedaan. @NikkiF: ik zou dan inderdaad 2 setjes mee nemen. Zwarte kleding is mooier bij een donkere achtergrond en heeft snel wat mysterieusers, artistiekers. Wit is mooier bij een lichte achtergrond en heeft een lievere uitstraling. Anders kijk je toch zelf ook nog ff op verschillende websites. (mijnes bijvoorbeeld www.versteege-fotografie.nl dan zie je lilly en marieke in witte en zwarte outfit.) Of ff googlen op zwangerschapsfotografie. Dan zie je precies wat je wel of niet wil. (en geen strakke kleding aan he voordat je naar de shoot gaat, die striemen op je huid trekken niet snel genoeg weg en dat ga je echt zien op de foto! Veel plezier!!!!
Oh en nog even over die navelstreng; omdat ze dacht hem naast het hoofdje te zien moest ik dus naar het ziekenhuis want daar hadden ze een echo-apparaat, die met kleur (warmte) verschillen ook een beeld kon geven. Zelfs ik kon toen zien wat de navelstreng was. (zo'n apparaat zou je thuis moeten hebben )
Allereerst, bedankt voor jullie condoleances. Fijn dat we ook daarover gewoon kunnen schrijven met elkaar en dat we elkaar daar ook in steunen! Vrijdag wordt ze begraven... Carla, ja dat weet ik nog. Het hoort bij het leven zegt men dan, maar het blijft een moeilijk gebeuren... Jo, fijn dat Robin het naar de zin heeft op de psz. Marciano vind het nu ook al veel leuker. Maar het is nog wel steeds enigszins drama wanneer ik wegga. Zomaar, goed voor jezelf opkomen hoor, meid! Ik vind dat slecht gedrag niet genegeerd moet worden. Hier bestraffen we Marciano telkens weer voor slecht gedrag. Alleen driftbuien wil ik wel eens negeren. Wanneer hij dan weer normaal doet, probeer ik er wel met hem (in makkelijke taal) erover te praten. Marieke, gefeliciteerd met de aankoop van je mamafiets! Ik hoop dat je er heel veel plezier aan mag beleven (ik wil er ook wel 1...)! Cimu, wat een flinke knaap dan al, die Jacinto! Gisteren ben ik naar het cb geweest met beide kids (wat een onderneming zeg!!!). Dominique weegt nu ruim 5,5 kilo en is 59 cm lang. Marciano weegt nu 13,5 kilo en is 90 cm. lang. Patje, Pim ook al zo'n flinke kerel! NikkiF, hoe is het nu met je kies? Kaatjesmam, dikke knuffel voor jou! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het soms zat bent zo ver weg van huis en dan zelf niets hoeven doen en dan ook nog eens al die handtastelijke chinezen... Djezelf, heb nog niet alles gelezen... Maar dat was wel even slikken, denk ik? He gelukkig, toch alles normaal tot zover, lees ik! Funny, ook voor jou een dikke knuffel. Ik hoop dat het toch nog een paar weken blijft lukken met de bv. En liever nog langer natuurlijk! Andi, wat vervelend he die oefenweeen? Vooral wanneer ze dan ook nog eens niets hebben gedaan... Lilly, regeldagen...tja, ik was ze al bijna vergeten. Mara nu herinner ik me ze weer! Leuk! (not) Veertje, gefeliciteerd met je man! All, hier 2 zieke kids. Verkouden! Heb voor Dominique bisolvon gekregen via de ha. Voor Marciano gebruik ik altijd Sambucol. Nu maar afwachten wanneer ik verkouden ga worden... Verder zal ik eens zien of ik morgen tijd heb om wat van het dopen te laten zien...