Marlieke, hier ook 2 'zieke' kids... Finn had vanmorgen lichte verhoging. Ik ben ondertussen ook snotverkouden dus lang leven het najaar! Thanks voor je knuffel Jo79, was je man toevallig ook bij ons bezig want had vanmorgen ook o.a. geen internet meer! Had een heel verhaal getypt en toen ... :x Djezelf, Finn hing zichzelf inderdaad ook (bijna) op... ben vanmorgen bij cb geweest en moet blijven aanleggen en misschien daarna nog een flesje geven. Hij is namelijk niet zo heel veel gegroeid. Maak me er niet zo druk om want merkte net dat ik wel genoeg heb maar hij zelf niet meer wil.... Ga in iedergeval de ene laatste voeding een fles geven en dan afkolven want m'n voorraad is op... Kijk hoe dat gaat. Dat inschatten is echt een gok... al hadden ze het bij Finn goed maar denk dat dat toevallig was.. Lilly, laat je maar lekker verwennen ! NikkiF, veel plezier bij de fotograaf! Denk dat als ze het van te voren hadden geweten (wat je op bepaalde echo apparatuur kan zien, zoals Djezelf zegt) dat ik een keizersnee had gehad. Nu heeft de vk de navelstreng doorgeknipt tijdens de bevalling... Zomaar, dikke x van mij! Vind je heel sterk en leef met je mee. Denk dat het voornamelijk aan je man ligt. Hij hoeft niet z'n oudste zoon af te vallen door jou te steunen. Dit kan allebei!! Wat hij nu bereikt is dat hij jou kwijtraakt en kind overhoudt die het nog heel moeilijk gaat krijgen want hij is nog maar 8! Jij kan hier niks aan veranderen dat zal je man echt moeten doen! Sterkte lieverd! Andi, bij mij ook zo! vk zou langskomen en als ik geen ontsluiting zou hebben (na een week niet geslapen) zou ik ingeleid worden.. ze kwam en na 3 wk voorween had ik eindelijk ontsluiting! Dus denk dat het niet meer zo lang bij je duurt... Anniek, kan nog op deze mooie datum hoor!! Kom op! Veertje, Gefeliciteerd! Ben in juni 30 geworden en het voelt toch echt hetzelfde als 29
Hoi meiden! Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb. Bijlezen vanaf 540...volgende keer verder vanaf 571. Mijn vriendin heeft al verklapt dat we op dinsdag 25 augustus de trotse ouders zijn geworden van een tweede zoon, Jamie. Hij is 53 cm en weegt 3740 gram. Mijn droombevalling (met 41 weken): Ik ben thuis bevallen en alles is goed gegaan (wel ingeknipt). Maandagnacht 23.45 voelde ik de beeb druk bewegen, eerst dacht ik gewoon verder slapen. Toen dacht ik nog ff genieten van het gevoel. Al snel dacht ik zou het begonnen zijn? Ben gaan timen en het was best regelmatig, maar ik dacht eerst zien of het verder gaat. Om 02.10 dacht ik dat de beeb schopte dus gauw opgestaan om te gaan plassen en toen ik opstond verloor ik wat vruchtwater en op het toilet de rest. Ik dacht dat mijn hubbie deed of 'ie sliep dus zei ik, nu moet je ff helpen opruimen... Hij sliep echt en reageerde van joh, kom toch lekker verder slapen. Vanaf het breken van de vliezen gingen de weeen door, dus tussendoor het bed op klossen gezet en om 03.30 de vk gebeld. Ze zou om 04.30 komen. Uiteindelijk kwam ze om 05.00 en toen had ik 5 cm ontsluiting. Spannend want vorige keer stopte het bij 7 cm ontsluiting. Ze zou om 07.15 weer terug komen. De vk was nog maar net weg of de weeen werden nog heftiger en kwamen om de 3 minuten. Om 06.00 de vk gebeld of ze eerder terug wilde komen. Om 06.15 was ze bij ons en toen werd Keano wakker. Ze hoefde niet eens te checken hoeveel ontsluiting ik had. Marco heeft snel Keano naar de buren gebracht en na 5 minuten persen is om 06.55 is Jamie geboren! Hij is zo lief en Keano vind zijn kleine broertje fantastisch, hij blijft kusjes geven. @Lilly Ik weet dat je 31 augustus een zoontje hebt gekregen, gefeliciteerd met Job! Met welke termijn ben je uiteindelijk bevallen? Allemaal bedankt voor jullie felicitaties, heel lief! Ben trouwens alweer op het gewicht van voor de zwangerschap. De 10 kg is dus alweer snel verdwenen. Nog even een nieuwe banner maken en zsm verder bijlezen. Nu roept Jamie! Liefs, Velobabe
Andi/anniek: zijn jullie al aan het bevallen??? Marlieke: beterschap met je twee kids, zielig!!!! Funny: Ik hoop dat door het blijven aanleggen het gewoon weer lekker op gang komt. Zou toch leuk zijn als je het nog ff kan blijven doen. Nikki: ik zou ook twee setjes meenemen. Ik vind beide foto's erg mooi, zijn alletwee wel verschillend. Ik zal zo ff mij mailadres pb-en. Veertje: gefeliciteerd met je mannetje??? wanneer moet je weer naar de gyn?? hopelijk doen de voorweeen wel wat bij je Jo:wat een lieve, leuke, mooie foto's zeg!!! VELO: Hoe is het bij jou?????? Ik zit met heerlijke harde buiken op de bank, dus ik doe ff lekker niks
zieke kindjes heel veel beterschap. velobabe een fijne bevalling dus en heerlijk hoor gewoon thuis! Navelstreng: Dinja had bij de geboorte de navelstreng 2x om haar nekje zitten. Ik weet nog dat ik meteen riep toen ze eruit was: waarom huilt ze niet! Was dus omdat de navelstreng er 2x om zat.
Ha Velo, ik vroeg me al af hoe het met je ging en had het in mijn bericht al gevraagd. Ik zie nu dat we tegelijk hebben geschreven. Wat een mooie bevalling,lekker thuis ook gewoon. Wat leuk dat Keano jamie zo lief vind. En nu al je zw-kilo's kwijt goed hoor.
@all: sorry voor de lange post @Patje: nu al zo stoer, die kleine man van jou! Geen kik bij de prikjes... @Marlieke: ik ben al 2 keer geweest met 2 kids, maar gelukkig hoefde elke keer maar één mannetje uit de kleren. Thiago kan heel lief spelen als Jacinto gecheckt wordt, en omgekeerd sliep Jacinto gelukkig door de afspraak van Thiago heen... Over 1,5 week mag ik weer; deze keer ook voor de prikjes. Ben benieuwd of het dan weer goed gaat! Beterschap voor de kids!!! @Funny: ook beterschap voor jullie! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met de bv!!! Succes. @Velo: wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Tjsa, een knip; heb ik ook gehad... als dat alles is... toch? @Anniek: zou het dan toch vandaag 'gelukt' zijn? @All: ik lees een hoop over ups en downs... heel veel sterkte allemaal in de downs!!! Dikke knuf Vandaag nacontrole gehad bij de vk: stelde niet zo heel veel voor... We hebben het nog wel even gehad over anticonceptie tijdens bv. Er zijn 2 keuzes: pil of spiraaltje. Ik hoor alleen zoveel negatieve verhalen over spiraaltjes... Iemand van jullie positieve ervaringen (en wil die dan ook delen)? Ben benieuwd. Morgen is manlief jarig. Hij viert het niet, maar we hebben wel een cadeautje gekocht. Thiago wil ook persé taartje eten, dus morgen gaan we nog een taartje bakken of kopen (ligt eraan hoe het gaat morgen). Welterusten allemaal en wellicht tot morgen!
velo fijn je te lezen! je bevalling klinkt ook vrij voorspoedig, fijn hoor... maar vanwaar die knip?? nee hier nog niet bevallen al we de hele dag rommelende buik, duidelijke harde buiken en ook erg gespannen. echt schoppen nog niet gevoeld vandaag maar wel heel veel verschuivingen. denk dat 09-09-09 niet meer gaat lukken
@ Jo, wat een enorm leuke foto's staan op de site ! En jullie kleine meid staat er geweldig op ! Super ! Krijg je de afdruk op canvas ? @ Veertje, ik hoop dat jouw voorweeen wel effectief zijn ! Nog even meid ! En ja, het gaat zo snel, bijna niet te bevatten ... maar toch vind ik het fijn dat het snel gaat nu ! @ Djezelf, ik ga meteen je site bekijken nu ! Heel erg bedankt voor je tip ! @ Marlieke, veel sterkte vrijdag ! Mijn tand gaat wat beter nu, af en toe nog zo'n pijnscheut erdoor maar dat kan ook nog door het vullen komen. Even afwachten maar ... ik hoop dat het hierbij kan blijven in elk geval. Veel beterschap voor je kindjes ! @ Funny, dank je wel ! Ik hoop de foto's snel te kunnen showen ! Lijkt me eng hoor, zo'n ingreep tijdens de bevalling, maar goed, ze waren oplettend en dat is het belangrijkste, het is allemaal goed gekomen, gelukkig ! @ Velo, wat een fijne bevalling, super dat het zo goed is gegaan ! Gaat alles goed met jullie ? Dat zal best, toch ? Geniet ervan meid ! @ Marieke, het schilderij is klaar en de foto staat al in mijn laptop, klaar om naar je toe te mailen. Pb je me nog even de mailadres ? @ Cimu, ik heb 5 jaar Mirena gehad voor Thijs en tussen Thijs en deze zwangerschap ook. Echt perfect ! Geen migraine (wat ik bij de pil wel had) en geen menstruatie meer, terwijl de cycus wel gewoon doorgaat. Ik kan het iedereen aanraden. Je moet het af en toe even laten checken bij de gyn of huisarts en af en toe zelf eens checken of je het draadje nog voelt zitten, maar verder geen omkijken na ! Wil het na deze bevalling zeker weer ! Groetjes, Nikki F
Djezelf; spannend met die navelstreng. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden. Joris had ook de navelstreng om zijn nek (ik weet dat dat wat anders is dan bij jou nu hoor). hij was best blauw toen hij geboren was en het duurde ook even voordat hij begon te huilen. Karlijn had een superkort navelstrengetje (wel megadik). Ze konden haar niet eens op mijn buik leggen. Funny; wat een gedoe af en toe he, die bv. Ik hoop voor je dat het lukt om weer wat meer te krijgen. Succes. Mijn vriendin hier zweert trouwens bij borstvoedingsthee. Ik geloof er niet zo in. Bij Karlijn moest ik de 3de borst aanleggen (dus de 1ste nog een keer) en kolven na de voeding. Gisteren was Joris 30 dagen oud. Dus we mogen eindelijk "legaal" naar buiten!!!! En ik heb me voor het eerst gedoucht (nee hoor grapje) Zomaar; echt een heftige situatie waar je in zit. Veel sterkte! Lilly; heerlijk die regeldagen...Die zweetaanvallen had ik bij Karlijn ook heel erg (en daarna weer rillen). Had ik nog nooit van gehoord. Jo; wat een leuke foto's! Wel jammer dat jullie de mooie datum van gisteren hebben laten liggen (of zou het toch nog gelukt zijn??) Allemaal sterkte met de voorweeen en die vervelenden laatste loodjes (had ik helemaaaaal geen last van, ik was het zonnetje in huis en viel jullie helemaal niet lastig met mijn geklaag........) Andi, ik hoop dat het nu beter met je gaat en dat je lekker hebt kunnen slapen. Velobabe; wat fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan. Geniet lekker! Ik zit nog 1 kilo boven mijn normale gewicht (dat zijn natuurlijk die megaborsten....), maar nog een lekkere blubberbuik. Cimu; ik ook nog steeds te dubben over dat spiraaltje. Lijkt me heerlijk als het goed gaat, maar heb geen zin in bloedingen. Ben het bloeden na de bevalling nu ook goed zat (terwijl het bij Karlijn 9 weken duurde, dus waarschijnlijk moet ik nog wel even) Hier een pittig nachtje gehad. Joris kwam om 2 uur en na 5 minuten drinken was hij zo aan het worstelen met z'n lichaampje (boertjes, scheetjes) Hij wilde wel aan de borst, maar zodra de melk kwam liet hij weer los. Ik snapte niet goed wat hij wilde. Na een uur maar in bed gelegd, maar een half uur later was hij weer aan het huilen. Dus weer verder aanklooien. Uiteindelijk met speen in bed gelegd en toen sliep hij tot 6:15. Waarschijnlijk had hij dus helemaal geen honger meer na die 5 minuten eten. Pffff....een gebruiksaanwijzing is af en toe wel handig. Gisteren de laatste babyshower gehad. Er zijn hier nu 7 babies tussen de 1 en 6 maanden en nog 1 op komst. Blijft grappig om te zien hoe anders iedereen ermee omgaat. Karlijn was een drama gisteren toen ik haar naar school bracht; aan me vastklampen en hysterisch huilen. Toch maar weggegaan (ook tranen natuurlijk) en na 20 minuten ging het weer goed. Moeilijk hoor. Gisteren was Joris 30 dagen dus we mogen eindelijk "legaal" naar buiten en ik heb me voor het eerst gedoucht (nee hoor grapje)
@marieke, ik moet maandag weer, ik hoop dat de voorweeen wel wat doen want begin ze nu spuugzat te raken.. Heb weer de halve nacht niet geslapen.. @cimu, gefeliciteerd met je mannetje.. Zo gisteren allemaal visite gehad ivm verjaardag van mijn man dus heb nu alle drukte gehad dus ben eigenlijk van plan om vandaag te gaan bevallen Breng Stijn zo naar de psz en dan als ik terug kom beginnen gewoon netjes de weeen en kan oma Stijn ophalen van de psz en gelijk meenemen Klinkt toch wel erg leuk als ik vandaag zou bevallen..
En...zijn er nog mensen bevallen? @Velo, wat fijn dat de bevalling zo goed bevallen is! @Kaatjesmam, lekker nachtje achter de rug zo te horen! @Veertje, ja, ga jij eens bevallen vandaag ! @Nikki, ik krijg 6 foto's geloof ik. Ik zal het nog eens navragen, want haar oproepje was heel snel van de site verwijderd, omdat er een linkje naar haar website bij stond en dat kwam over als gratis adverteren. Maar ik wil er ook best wat voor betalen als ik nog wat andere foto's wil of vergrotingen. Gisteren naar de na-gym geweest van zwangerschapsgym. Dit was de babyles, wel grappig om de andere baby's te zien. Luc is wel de jongste, maar echt de grootste (en de knapste natuurlijk ). Vanmiddag gaat Robin weer naar de psz, alleen slaapt ze normaal gesproken om die tijd. Ik zal haar nu eens 's ochtends een slaapje proberen te laten doen. Geen idee of dat lukt.
@37+ dames... oh, oh, oh, jullie hebben 09-09-09 laten liggen... Dat wordt dus wachten tot 20-09-2009 Succes!!! Hahahaha. Nee grapje, het wordt tijd dames! Laat die voorweeen nu eens overgaan in het echte werk! Ik duim voor jullie. @Nikki: bedankt voor jouw reactie. Je bent de eerste die ik er positief over hoor Althans: de vk zei gisteren dat alle vks hier in de praktijk een Mirena hebben, maar het alleen bij haar zelf niet goed gegaan was (ze had er buikpijn van en moest hem laten verwijderen). Ik denk er nog even over na. Ik moet ook nog informeren bij de verzekering of het vergoed wordt. Schijnt vaak niet het geval te zijn... Zo, wij gaan nu een taartje kopen voor ML... Heeft hij toch een beetje verjaardag als hij vanavond thuis komt van zijn werk VANDAAG IS EEN MOOIE DAG OM TE BEVALLEN!!! KOM MAAR OP BEEBJES: JULLIE MAMA'S WACHTEN OP JULLIE!!!
Ik doe mijn best maar helaas nog steeds geen weeen Laat mij nog maar even lekker verder dromen dat het zo begint Ben wel ontzettend misselijk maar ja daar krijg je geen 10 cm ontsluiting van..
@Kaatjesmam: Nou ik weet het niet met jou hoor. Je hebt wel twee keer geschreven dat je al 30 dagen niet gedouched hebt.. hmmm en je weet wat ze zeggen; "In elk grapje zit een kern van waarheid!" @Veertje: Weet jij veel, misschien ben jij wel de eerste die ipv weeen, misselijkheid nodig heb om te ontsluiten. @cimu: en heb je al taart?? oef ik wil ook taart! Die chocoladetaart van de AH. Ken je die...... pffff goddelijk!!! @velobabe: klinkt inderdaad wel als een mooie bevalling. heerlijk hoor! Oke kom ik weer ff zeuren; Ik ben jonathan ZOOOOOOO zat af en toe! Hij is nu echt mega-lastig. Op alles krijg ik een NEE, grote monden, driftbuien, gillen, gooien, stuk maken van dingen etc. Het is echt even niet uit te houden. Ik zie ook wel dat hij echt niet lekker in zijn vel zit, Is ook erg huilerig en hangerig. Hij had zelfs op de psz gehuild. Vandaag wilde hij niet eens. Tja en mijn boog staat nu ook een stuk meer gespannen. PFFFFFFFFFF hoop dat dit niet heel lang meer duurt. Verder vandaag weer zo'n; Ik-ben-het-zwanger-zijn-zat-dag! Hoop dat het snel morgen is
Hier geen bevalling geweest, hoor.. Ik ga d'r eigenlijk ook niet meer vanuit dat het voor de 40 weken gaat gebeuren..
Het wordt zo spannend meiden! Veertje, Dylan is 1 dag na de verjaardag van ML geboren dus wie weet.... Djezelf, waarschijnlijk voelt Jonathan dat jij het 'zat' bent en gaat hij het nog ff lekker testen ... know the feeling Succes! Andi en Anniek, kom op meiden! cimu, heb nu ook de mirena laten plaatsen. Plaatsen is echt geen pretje en heb 4 wk daarna een beetje gevloeid maar nu echt nergens last van! Top echt een aanrader! Kaatjesmam, wat een nacht heb je achter de rug zeg en dan ook nog Karlijn die je huilend moet achterlaten... ff een tukkie en dan ziet het er waarschijnlijk een stuk beter uit allemaal! Zit weer aan de venkel thee.. ach wie weet helpt het! Zomaar, gaat het meid? Velo, wat lekker dat het zo snel is gegaan! Vanwaar die knip? Blij dat we weer wat van je lezen!
hier net van de vk terug, bloeddruk was goed. Maar ben niet begonnen over strippen, zij had het er ook niet over. Kindje maakt het nog prima dus dat is alleen maar fijn. Heb wl gezegd ook van de voorweeën enzo... vroeg wel nog wat ik was aangekomen, gewoon informatief en moest lachen want zij is alle 5 de keren 3x zoveel aangekomen verder me klaagzang gedaan en tja dat begreep ze natuurlijk. Kindje schatte ze op max 3600 gram. Lag iets bewegelijk in bekken, vorige keer blijkbaarook en de 2 keren eroo hartstikke vast... naja zal wel. Voor volgende week weer een afspraak.
Nou hier nog geen weeen hoor.. wel 1 flinke harde buik gehad dus ik ga er maar vanuit dat ik voorlopig nog niet beval Nu lekker broodje eten en daarna tukkie doen..
Anniek, maar die afspraak hoop je natuurlijk niet te halen! Jouwes werd dus ruim 7 pond geschat.. Hier 6½, ben benieuwd of ze hier gelijk hebben, met Gabriël hadden ze het wel goed! Veertje, één harde buik hoeft niet veel te zeggen, hè? 't Kan maar zo spontaan beginnen! Ik vind het ook wel weer eens tijd voor een beeb.. Ben zoooo nieuwsgierig naar ons kleine mannetje...
Velobabe, klinkt als een mooie bevalling meid! Jammer dat er gisteren niemand bevallen is... Vandaag dan maar? Of morgen? Of overmorgen? of...