Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    zit net ff te kijken naar de 1e pagina.
    Vanaf toen schreven jullie/ wij hier al.
    Nu dus al bijna 6000 berichten.
    Pffff hoe bedoel je, we kletsen veel!!
    :D

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    En dat er veel gebeurt/veranderd in 6000 berichten tijd....

Funny: Heel erg lief dank je wel, ik houd het zeker in gedachten. Nu ben ik eerlijk gezegd ook wel heeeeeeeeeeel erg blij met het feit dat ik nog een jongetje heb gekregen, scheelt een hele hoop geld, geld wat ik nu ZEKER niet heb.

Djezelf: kan me voorstellen dat je nu niet op dat soort krantenartikelen zit te wachten! Had dat verhaal al gehoord op hart van NL echt VERSCHRIKKELIJK!

Meiden volgens mij gaan jullie allemaal tegelijk bevallen en hebben we een ware babyboom! Jullie houden het ECHT spannend! Veertje? Anniek? wat zijn jullie aan het doen.....

Gelukkig is mijn ex gisteravond een beetje bij getrokken, hij gaf aan het beste met me voor te hebben en hij zo reageerde omdat hij het ook allemaal spannend vind. Hij brengt zijn zoon nu voor een maand naar zijn ouders in frankrijk omdat hij geen andere oplossing ziet, vanwege zijn werk en gebrek aan tijd voor de zorg op dit moment. Maar aangezien mijn verschrikkelijke (gelukkig EX) schoonLoeder mij niet mag kan ik me voorstellen dat ze hem dit weekend heel negatief kan gaan beïnvloeden, ook zei geeft alleen om zijn zoon en heeft nog nooit naar Noah om gekeken, dus ik houd mijn hart vast over hoe het gaat als hij terug komt maandag.
    Verder heb ik echt op 1 dag meerder ups and downs... het ene uur kan ik me goed voelen en het volgende uur als ik Noah's oogjes kijk kan ik me ZO klote voelen, zielige mannetjes! Vannacht ook de halve nacht liggen piekeren. Hoop maar dat mijn BV niet terug loopt!!!!!!!

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik was/ben helaas niet aan het bevallen :(

We waren ff gezellig naar sprookjeswonderland in enkhuizen.
    Gelukkig hebben ze daar rolstoelen dus hoefte niet alles te lopen..

Gisterenavond erge voorweeen gehad, zo erg zelfs dat we tegen mijn vader hebben gezegd dat hij zijn telefoon maar naast zijn oor moest leggen, mijn ouders passen namelijk op Stijn maar ja het heeft weer niet doorgezet.

Net zalfje binnen gekregen voor die rot aambeien, hoop echt dat de pijn dan snel weer over is..

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, zag het inderdaad in de krant.. die vk zit thuis omdat ze haar meningsverschillen met die gyn heeft geuit..
    Inderdaad, iedereen (het meeste natuurlijk de ouders) hebben de ergste 'straf' al gehad!

Veertje, lijkt me een drama aanbeien... Heb ze nooit gehad evenals spataderen en straie... Ik lever m'n kindjes niet helemaal goed af..;) Sterkte!

volgens mij komt er inderdaad een babyboom!!!! Wachten jullie allemaal op de 20ste??? :D

Zomaar, hopelijk beseft je schoonloeder dat het voor haar zoon ook beter is als ze hem niet negatief beinvloed.. Even 'rust' dit weekend... Geniet van Noah en Levi dat houdt je op de been he??!!!

M'n vader is weer bezig..:(. Heel lief komt hij Dylan ophalen om naar de Kermis te gaan maar omdat hij opa bijna nooit ziet en m'n vader nogal dominant en (in mijn ogen) onredelijk is Dylan verlegen. M'n vader komt aanrijden en Dylan moet meteen m'n vader en m'n jonge roemeense stiefma een zoen geven. Natuurlijk verschuilt hij zich achter mij en zegt nog hallo en dank je... (kind snapt er echt niks van) maar wil geen kus geven want dat vind hij eng (zegt ie).. M'n vader tilt hem op en zet hem in de auto en zegt nog tegen mij: Laat maar aan mij over, komt goed! Dylan huilend in de auto om mij!!!
    Ik over m'n toeren m'n moeder bellen en die zegt dat ik meteen moet zeggen dat hij niet iedereen hoeft te zoen en als hem dat niet aanstaat dat hij Dylan maar niet meeneemt! (dit had ik trouwens nooit van m'n moeder verwacht!)
    5 min. later belt z'n vriendin om te zeggen dat Dylan lief met opa aan het praten is (hoorde ik ook op de achtergrond). Ga straks wel even tegen hem zeggen dat ik hier niet van gediend ben. Het is toch mijn kind en hij hoeft hem niet op te voeden!
    Pff... wat is het ook een moeilijke en irritante man af en toe.
    Sorry voor mijn klaagzang.

5. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Hier nog geen bevalling helaas...

Pfff, Funny, ik kan me goed voorstellen dat je het geen fijne man vindt, zo! Ik zou het eerlijk gezegd meteen al niet pikken als er zoiets zou gebeuren met Gabriël, maar dat ben ik weer.. Als ik jou was, zou ik dit wel even duidelijk gaan maken aan je vader, hoor, want dit is ook niet goed voor Dylan!

Zomaar, fijn dat je ex een beetje bijgetrokken is. Pf, kan me wel voorstellen hoe moeilijk je dit toch moet vinden, want dit had je ook absoluut niet voor je kleine mannetjes gewild. Ik hoop ook voor jou dat je bv niet terugloopt, meis!! Dikke knuffel van ons!

Veertje, balen zeg die rotvoorweeën, ik ken het!! Ik hoop voor je dat het zalfje werkt, want die aambeien zijn echt goed shit..

Djezelf, je weet maar nooit of je ons voorpiept of niet.. ;) In het septembertopic zijn d'r ineens heel wat aan de gang gegaan nu(lopen nu 3 of 4 met gebroken vliezen, eentje met heftige weeën wat nog niet voor ontsluiting zorgt en gisteren is d'r eentje met een rotgang binnen twee uur bevallen na het breken van haar vliezen! Die was 38 weken en 6 dagen zwanger ;))

Oh, voor de geïnteresseerden.. Mijn ontploffende buik staat in m'n foto-album. :)

6. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Ik kom toch effe spieken voor babynieuws... maar helaas... Alhoewel: waar is Anniek???

Verder hier een zware nacht achter de rug! Jacinto was wakker van 01:00 - 05:00 uur... En om 06:30 uur meldt ons andere mannetje zich altijd... Poeh. Volgens mij heeft Jacinto last van een groei-sprongetje. Hij wil de hele dag alleen maar bij mama zijn (op de arm) en begint te huilen zodra ik hem wegleg. Ook wil hij de hele dag drinken... of sabbelen. En voor het eerst is mijn voeding uit 1 (.) niet toereikend en moest hij aan 2 kanten drinken.
    Maar vanavond was het weer voldoende. En nu ligt hij tevreden te slapen. Hopelijk gaat het vannacht beter, want ML voelt zich helemaal niet lekker. En alleen de halve nacht wakker blijven lukt me niet ben ik bang.

@Zomaar: ben benieuwd waar jouw geboortedorp is. Ik woon zelf namelijk niet zo heel ver van Nijmegen af. Dus misschien kom je wel dichterbij wonen ;)
    Ik hoop dat het weekend niet voor een negatieve sfeer gaat zorgen! Duim, duim, duim!

@Ziekenhuis in Hoorn: had het nog niet gehoord... schrik ervan! Tijdens de bevalling van Thiago hadden de GYN en de VK ook een meningsverschil aan mijn bed... Nadat de GYN weg was, zei de VK tegen mij dat ze het niet vertrouwde en vroeg aan mij toestemming voor een knip. Tuurlijk Ja gezegd! En het ging helemaal niet goed met Thiago na de geboorte (apgar 2,3,7). Ik heb me toen ook afgevraagd wat er gebeurd zou zijn als zij wel naar de GYN had geluisterd.....

@Funny: Jeetje zeg, wat een verhaal! Ik ben ook zo'n type die op het moment met de bek vol tanden staat en dan achteraf bedenkt wat ik allemaal had kunnen zeggen of doen... Ik ben benieuwd of je het nog besproken hebt met je vader.

@Andi: zo! Flinke buik! Ik hoop voor jou dat dat de laatste foto van je dikke buik is! Met andere woorden: dat de beeb snel komt!

Ik ga nog effe tv kijken en dan hopen dat het niet te gek wordt vannacht. Heb echt mijn slaap nodig! (Slaap normaal 8+ uur... dus moet nu al behoorlijk inleveren!)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier is anniek
    verplicht aan de framboosblad thee en ananas hihi gemaakt door ml
    verder niks als alleeen harde buiken mja das dus niks

8. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Het is dus geescaleerd met m'n vader... volgens hem ben moet ik gaan nadenken over hoe ik het met Dylan doe. Heb weer zoveel ellende te horen gekregen wat ik allemaal verkeert doe en toen ik ging zeggen wat ik vond en dat ik vind dat we het prima doen met Dylan ging hij helemaal uit z'n dak en zei dat hij dan maar niet meer langskomt. Ik zei: dan kom je maar niet meer... Hij is de deur uitgelopen..
    Heb er zo genoeg van dat mensen mij zo onzeker maken en vertellen wat ik allemaal niet goed doe. Ik word hierdoor alleen maar harder en blijf volhouden dat ik m'n best doe en ik goed bezig ben.
    Klinkt hard.. maar ben hem op deze manier liever kwijt dan rijk.
    Ben weer eens alleen thuis t/m morgen en daar baal ik nu zo erg van, bah.

Andi, pff meid wat een toeter! Hopelijk is dit de laatste foto en beval je snel!

Anniek, geniet maar lekker van je thee...

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    funny
    das ook wel onzettend vervelend! pff jeetje dat je vader zo reageert! Ik kan me voorstellen dat jij het zo liever gewoon helemaal niet meer hebt dan wel nog. Was de vorige keer toch je ma die zo moeilijk deed?
    En wat zei je dan? Ik bedoel waarom gaat die man dan zo uit zijn slof? wát in hemelsnaam doe je dan niet goed? ik volg het helemaal niet want hier op het forum kom je op mij over dat je over dingen nadenkt en van daaruit handelt en dat is precies zoals het hoort? dus wtf!

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Funny, wat vervelend dat iedereen zich zo met Dylan bemoeit en een oordeel heeft ! Vreselijk ! Ik kan me voorstellen dat je je verselijk voelde toen hij zo in de auto zat, en ik vind het terecht dat je je vader daarop aangesproken hebt ! Helaas herken ik dit soort zaken maar al te goed. Mijn moeder denkt het ook steeds beter te weten. Nou is Thijs over het algemeen erg makkelijk en meegaand, maar kussen en zo wil hij ook niet altijd hoor ! Mijn moeder heeft tot aan de zomer elke dinsdag op hem gepast en als er dan dingen gebeurden waar wij het niet mee eens waren, en wij dat voorzichtig probeerde te bespreken, was ze drie weken vreselijk kwaad. Ook zegt ze dingen tegen Thijs als "viezerik" als hij heeft gepoept en "dommerik". Ik vind dat vreselijk, dat zegt een liefhebbende oma toch niet tegen haar kleinzoon ! Poepen in een luier is niet vies maar normaal, en dommerik ... ik wil niet veel zeggen maar ons manneke doet menig kind van zijn leeftijd iets voor. Vreselijk als je dan via hem hoort wat oma tegen hem zegt. Ik kan dan ook niet zeggen hoe enorm blij ik ben dat hij daat NOOIT meer hoeft te zijn als ik werk, want mijn schoonouders gaan die 2 dagen oppassen (schoonvader komt Thijs ophalen bij PSZ en dan vinden we dat Thijs dan uiteraard ook bij mijn schoonouders moet zijn. En nummertje 2 en Thijs moeten uiteraard samen zijn, goede reden dus om ze te redden van de andere oma !) Maar ... niet leuk dat dat zo moet ! Trek het je niet aan meid, je kent je eigen kind het beste en niemand heeft het recht dat te veroordelen, ook opa's en oma's niet !

Ik ga even wat vrolijke foto's plaatsen hier, dat kunnen we wel gebruiken ! :)

xxx
    Nikki F

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jeetje nikki
    jou verhaal kende ik ook wel zo'n beetje!
    maar wat mega vervelend dat mensen zich zo kunnen bemoeien.
    Hier gelukkig helemaaaaalll niet.. mijn moeder laat jiust alles van mij afhangen en maar goed ook. Nu ben ik ook wel een vrij makkelijke.
    Dat van dommerik en viezerik, tja het is ook maar hoe het gebracht wordt. Ik zeg oko wel eens tegen kyana he jakkie darrie "vitzekske" {viespeukie} zeker als ze heel haar luier vol heeft, maar goed das dan een grapje en daar lachen we mee. Ook als kyana eens geen luier om heeft en in haar broek plast zeg ik; dom dom dom... je had geen luier om oid... maar hier ook weer we lachen ermee!
    Mijn moeder en ik gaan gelukkig heel goed samen, kan me haar ook dingen bespreken en vraag haar juist ook ooit om advies. Helaas zou ik wel willen dat zij iets opener is want ze weet ik nu dat ze in het begin vond dat ik teveel met Kyana sleepte, nu zegt ze eerlijk dat ik daar juist profijt van heb gehad en krabbelt ze terug zoals ze dat zelf nu noemt! Maar toen heeft zij mij dat niet gezegd, vind ik ooit wel jammer. Ik hou wel van een stukje discussie en feedback.... zo ben ik ook in mijn werkveld {spw}
    maar goed een heel bla bla... beetje ego zo
    maar vind het echt vervelend voor jullie en wilde jullie even een andere kant laten zien.
    Als kleine toevoeging, een schoonmoeder heb ik niet die is al 12 jaar dood en mijn schoonpa krijgt kyana niet eens voor 1 uur die vertrouw ik werkelijk niks toe want die kan zijn eigen gat in mijn ogen net vegen!

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Mijn buikje met 32 weken en 3 dagen !

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Knutsel op Thijs zijn kamer (jungle / dieren kamer), gemaakt door mamma ! :)

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Knutsel boven babybedje ipv hemeltje, gemaakt door mamma ! :)

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Schilderijtjes babykamer ... niet zelf gemaakt ... ;)

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Zo, even wat kleur en vrolijkheid hier ! Kunnen we allemaal wel gebruiken, toch ! ;)

@ Anniek, het is vervelend als dingen zo lopen, als je niet op een lijn kunt zitten en als dingen gezegd en gedaan worden met je kind waar je het niet eens over kunt worden, maar goed, helaas moet ik ook echt zeggen dat ik het nu echt gewend ben en mijn eigen plan trek. Gelukkig zijn de andere opa en oma heel erg liefhebbend en ook voor mij steeds een steun en dat is super !

Groetjes
    Nikki F

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ah leuke knutsels vind vooral die van de babykamer wel heel erg grappig! heel creatief.

en idd het is ook wel heel vervelend joh al je steeds opmerkingen en verwijten krijgt bah bah, wel heel fijn dat je het zogoed met je schoonouders kan vinden. Vaak hoor je juist dat dat neit zo goed klikt

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, gelukkig is dat hier wel het geval. Het is fijn om een plek te hebben waar je je kids met een gerust hart achter kunt laten.

Groetjes,
    Nikki F

19. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Zomaar, wat heftig allemaal. Het zal inderdaad voorlopig wel met goeie ups en downs gaan. Hopelijk valt zijn gedrag na het weekend mee en kunnen jullie redelijk normaal deze scheiding regelen. Lijkt me echt supermoeilijk.

Veertje; tja aambeien. Daar heb ik al last van vanaf het begin van deze zwangerschap met als hoogtepunt de tijd net na de bevalling. Ging net weer een beetje beter, maar de afgelopen dagen had ik echt mega diarree. Dat is geen fijne combinatie. Zo jullie weten weer wat fijne details van me....

Cimu; lekker nachtje heb jij achter de rug. Hopelijk ging afgelopen nacht beter

Nikki; lekker creatief hoor; leuk!

Funny; jij hebt het wel getroffen met het commentaar van je ouders. Zeker nu van je vader. Lekker je eigen gevoel blijven volgen hoor.

Hier wel een lekker weekend tot nu toe. Behalve de diarree dan, dat was af en toe echt een beetje eng. Het lijkt nu iets beter te worden.
    Vrijdag avond hadden we spontaan een borrel met veel lekkere hapjes met 8 mensen. Voor het eerst weer een half glas wijn gedronken (woehoe...stond gelijk op m'n kop).
    Zaterdag was karlijns vriendje jarig en het was de bedoeling dat het feestje na de lunch was afgelopen. Maar de mannen gingen om 12 uur al aan het bier en iedereen bleef hangen. Uiteindelijk pas na het avondeten wegggegaan. Meestal zijn die spontane dingen het gezelligst.

20. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Anniek, was inderdaad een paar wk terug m'n moeder maar die heeft haar excuus aangeboden en dat was iets 'milder'. De verstandhouding met mams is ook heel hecht, daarom zeg je te snel dingen tegen elkaar. Ze zei gisteren ook dat Dylan de laatste tijd heel erg 'veranderd' is...
    Snapt nou niemand dat m'n kleine mannetje moet wennen aan de nieuwe situatie thuis??? Bedankt voor je lieve opmerking.. gek maar wordt door dit gezeik (sorry) steeds sterker! Ik denk nog steeds dat ik het goed doe. Mijn ouders waren heel erg streng vroeger en ik heb dat niet echt als positief ervaren. Denk ook dat je elk kind anders moet benaderen...

Nikki, m'n moeder past 3 mnd op Finn en Dylan is daar de laatste tijd erg graag. Heb besloten een tijdje afstand te nemen van m'n vader (waarschijnlijk zie ik hem niet eens) en Dylan gaat voorlopig niet meer mee al denk ik echt dat hij het met opa naar z'n zin heeft...
    Wat een leuke foto's!!!! Dylan heeft ook een jungle kamer, zal ook eens foto's laten zien!

Kaatjesmam, thx! Die spontane dingen zijn vaak het leukste! Ga vanmiddag ff een stukje lopen en daarna een broodje eten met een aantal meiden van de zwangerschapsgym van Finn.

En...???? Kleine wondertjes wanneer komen jullie nou? Jullie papa, mama en broer/zus zitten met spanning te wachten. En wij ook :D!!

Deel Deze Pagina