@Wendelaa: welkom! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuke foto's @de rest: ons mannetje slaapt ook al weer een aantal maanden in een peuterbedje. Op deze manier hebben we het babybedje vrij voor de baby. Maar ik moet wel nog de kledingkast vrij maken en ik wilde de commode ook op de babykamer zetten. Maar ons mannetje is nog niet zindelijk. Dus daar moet ik nog even over nadenken. Verder hebben wij een 'inloopkast-kamer' wat nu dus babykamer moet worden. We moeten dus 3,5 meter aan kastwand (Ikea kasten) gaan verplaatsen naar onze slaapkamer (2,5 meter) en waarschijnlijk de slaapkamer van ons mannetje (effe nieuwe deurtjes erop en klaar). Dan nieuw laminaat, schilderen... Maar eerst moet ik nog ideen opdoen voor de kamer... Ach ja, ik heb nog +/- 25 weken... hahaha.
Zo hier een lekker ochtendje achter de rug 8) Ben naar het winkelcentrum gefietst, en heb een racebaan voor ruben gekocht Ik dacht doe eens gek en aangezien hij geen ooms/tantes/opa's/oma's heeft (op mijn moeder na maar die ziet hij niet zo vaak) om hem te verwennen vond ik dat het wel een keer mocht Toen ben ik zalm en makreel gaan halen bij de visboer en hebben we heerlijk een bakkie vid gegeten. Ruben riep steeds visje visje Hij heeft een heel bakje visfrietjes naar binnen gewerkt en vond het heerlijk Nu is het afwachten tot manlief thuis komt en dan kan ik lekker naar de kapper, t zit nu echt niet namelijk. Weet iemand hier hoe het ook alweer zat met haar kleuren tijdens de zwangerschap? @wendelaa, nou zo spannend is het niet hoor. Het is maar de intake Het enige spannende is dat ik dan te horen krijg wanneer ik een echo krijg
Volgens mij mag je tegenwoordig je haar gewoon kleuren tijdens de zwangerschap.Anders gewoon even vragen aan de kapper. Ja de intake opzicht stelt niet zoveel voor, wel een hoop vragen krijg je dan he! Kan ook niet wachten tot ik een eerste echo krijg...ach ja duurt w.s nog maar een week of 7 ofzo hahaha
jessica hier altijd gewoon gekleurd. en net bij de hm geweest! grr wat eens zooi, de niet spijkerbroeken passen me wel maar een spijkerbroek moet ik 4 maten groter nemen. ik heb normaaal 42 en die zitten vrij ruim en nu had ik 46 aan en die paste nog steeds niet! terwijl ze bij de prenatal wel passen of bij de etam oid... grr
@wendelaa: Gefeliciteerd! en welkom hier! Heb je al gebeld voor een afspraak? Bij ons was het met 10 weken, maar omdat ik zo vroeg belde mocht ik al een weekje eerder. (misschien een idee? ) @lilly: tuurlijk mag je je kind af en toe lekker verwennen! Haar verven mag geloof ik wel hoor! Blonderen was het slechts, maar dan nog te verwaarlozen geloof ik. Wat ga je doen? (oh..wil nu ook vis!..... en moet nog naarde winkel.....yes!) @jo79: pff nou dat zit niet mee dan! gelukkig mooi weer om ff lekker met je hond te lopen. (tenminste, hier schijnt het zonnetje) Heb al een paar dagen wat steekjes en pijn in mijn rug. Lijken echt van die ongi-kampjes... Toen ik dit tegen mijn man zei; zegt hij; oh maar dat had je de vorige keer ook Wist ik dus niet eens meer... hahaha tja en dan hou ik weer een boel van hem he, dat hij dat onthouden heeft! (pfff die hormonen ook)
Ok kleuren kan dus gewoon.....misschien wil ik wat lichtere plukjes erdoor maar ligt eraan hoe laat t word, anders alleen knippen. Ben iig toe aan een opfrisbeurt @djezelf, ja heeeeeerlijk vis. Vanavond lekker stukje zalm met sla, jammie. En ben benieuwd wat Ruben van de racebaan zal vinden, ik vond het er geweldig uitzien iig Volgens mij word hij nu langzamerhand wakker.....mag ie hem zo uitpakken @anniek, ja de hm is kwa maten af en toe een drama. Ik had een tijdje terug een shirt besteld in 2 kleuren, grijs en geel. Allebij een M. De grijze was goed de gele was net een jurk en de v-hals kwam zowat tot mijn navel Naja, was wel makkelijk kiezen haha! En dat heb ik met wel meer dingen daar gehad dus ben benieuwd of mijn kleertjes dit keer zullen passen, nog ff geduld. Maar laat je niet gek maken he, het zijn maar broeken @cimu, hier gaat de commode ook naar de babykamer hoor en ruben zal dan ook nog niet zindelijk zijn. Maar de baby zal de 1e weken bij ons op de kamer slapen dus kan ik Ruben ook wel op de babykamer verschonen als het moet. En ik verschoon nu ook heel vaak gewoon ff snel op de bank op op het bed. (ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo, ik wil een echo!!!)
neuh laat me niet gek maken hoor maar ik was me wel aan het ergeren, en zeker omdat ik bij de miss etam of prenatal wel alles gewoon pas maar ik bij de hm de spijkerbroeken gewoon leuker vind! nou helaas die vogel gaat niet op, dan niet he.... moet wat gaan doen maar ben moe maja ik ga me toch van de bank sleurenff opruimen enzo... gaap
@lilly: ohnee he krijgen we nu dat weer..... Jonathan krijgt ook een nieuwe kamer, tja en verschonen zal ik dan ook wel op de babykamer doen. Of ff op z'n bed, of hier beneden op de bank. Wel leuk hoor om te gaan verzinnen wat hij voor leuk kamertje gaat krijgen. Ohnee...ben de vis vergeten! ](*,) Wij eten hamburgers vanavond (tja die van de mac waren zo vies) maar wel gezonde hoor! ipv een hamburger er tussen doe ik dan kipfilet in plakken gesneden. (heust niet met mayonaise enzo ertussen hoor...)
OH Djezelf wat gezond En wat STOM dat je de vis bent vergeten Hier loopt alles anders De kapper was veel te druk, moest zeker een uur wachten voor ik aan de beurt zou zijn, nou bedankt dan ga ik wel een andere keer. Toen moesten de honden nog uit en dus is manlief nu naar de lekkerste snackbar van Hoorn 8) 8) En eten we zo dus de lekkerste patat, en morgen maar vis dan
hoi meiden, @ Wendelaa, welkom! Onwerkelijk gevoel is het he, ik kan 't soms ook nog niet helemaal geloven dat ik zwanger ben.. Wanneer ben je uitgerekend? Begin oktober of nog net september? @ all: veel gelezen, ook over lekkere dingen! Hier alleen totaal geen trek. Niet echt misselijk maar gewoon geen zin in eten en gelukkig ook weinig honger. Vis, mmm, en heel gezond! Krijg je een 'elegante' baby van. Van 1 appel per dag eten trouwens ook! Ik heb weer ontzettend veel kiespijn - napijn denk en hoop ik. Vanmiddag was ik bijna hysterisch aan het huilen, zoveel pijn . En Sverre maar zeggen 'Mama huille, huille..' . Hij lachte er trouwens wel bij. Maar hij is de hele middag zo lief tegen me geweest, denk dat hij er toch van geschrokken is... Peuterbedje: komt er hier denk ik pas in als ik 7 mnd zwanger ben. Sverre vindt 't ledikant nog prima, en hij is zo'n woeler dat ik al voor me zie hoe hij uit bed valt, hihi. Ik heb sowieso weinig haast met dingen regelen, kraamzorg etc. Jullie ook?
o jawel jessica van die heerlijke duitse mmmm jammie en ik zit hier maar met een rammelend buikje.... moet dadelijk maar eens in de kast schuimen wat ik nog heb staan.... helaas geen friet, vind alleen friet van de vetbak lekker! trouwens we gaan morgen zwemmen maar schrok wel ff van de prijs! maar liefst 15 euro p.p! ff zwemmen op centerparcs joh!
Wat toevallig... Al die verhalen over vis... ik was vanmiddag ook heerlijk aan het shoppen met mijn moeder en heb toen heerlijk vis gehaald, voor Noah een lekkerbek, voor mezelf 2 broodjes haring en manlief een vispizza en viswraps Her vandaag dus ook een heeeeerlijk en gezond dagje Kar: Ik heb met de meeste dingen geen haast, dat komt omdat ik toch eerst het geslacht wil weten etc... maar kraamzorg heb ik gisteren wel al geregeld, had geen zin om te horen te krijgn dat ze dan bijvoorbeeld geen "plek" meer hebben (ik beval in de vakantie tijd) Anniek: Hier ook een rare maat spijkerbroek van de H&M aangeschaft.... heb maat 44 gekocht (42 paste misschien ook wel maar was er niet) en heb normaal toch echt een 38... ach ja Lilly: Ben vanmiddag de hele stad af geweest naar een kapper die tijd had om Noah even te knippen helaas, nog steeds lange lokken...
Djezelf, herkenbaar hoor die steekjes en pijntjes in de rug en onderbuik. Heb ze nog steeds geregeld...Volgens de vk kon je heel goed wat meer buikklachten hebben tijdens een 2e of volgende zwangerschap. Wendelaa, welkom hier! Bedjes, Marciano is ook een woelwater in bed. Dus wij kopen over een jaar (ongeveer) een 1-persoonsbed met iig 1 verhoogde zijkant. Dan kan de 'open' kant tegen de muur zodat ie er niet zomaar uit kan vallen.
@Anniek, jeetje nu al toe aan positiekleren? Vorige paste ik met 8 weken ook nergens meer in en aangezien t met een 2e sneller gaat...ben ik er ook bang voor. Denk dat ik binnenkort maar eens een stretchbroek aanschaf. Maar zag gisteren toevallig ergens op internet een webshop die Mamalicious verkoopt, mooie kleding en was flink afgeprijsd! @Djezelf, die ongikrampen had ik de vorige keer ook zo erg. Vond het toen doodeng en liep tig x naar de w.c om te kijken. Nu heb ik ze vooral savonds als ik op bed lig, net of de boel dan onspant. @Kar76, ik ben 3 oktober uitgerkend. mooie maand al zeg ik t zelf...was bang dat het weer december/januari zou worden, dan stikt t n.l al van de verjaardagen. Bij Eva was ik 27-12 uitgerkend, werd dus 12-01...dus tel er bij voorbaat al 2 weken bij op. Balen dat je zon kiespijn had....en net nu je niks in mag nemen ertegen...ppfff Verder ga ik morgen toch maar de VK bellen, zat vrijdag al met de telefoon in mijn handen, maar durfde t niet hahaha. Denk dat ik toch maar weer dezelfde neem als de vorige keer, daar krijg je de meeste controles en echo's bij zag ik Kraamzorg, tjeetje...daar wacht ik nog maar even mee...dat zou wel erg vroeg zijn. Ben nooit zo snel met dingen regelen. Ach dat komt over een tijdje wel als de hormonen flink gaan opspelen en de nesteldrang aanbreekt.
Wendelaa; welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker hoor vis. Toen ik zwanger was van Karlijn ging ik echt supervaak een haringkje halen bij het kraampje bij ons in de wijk, Was echt een verslaving. Als ik nu vis koop moet ik de ingewanden en schubben er nog afhalen. Niet zoveel zin in. Als ik naar de winkel een uur verderop ga dan neem ik wel altijd zalm mee. Of bij de Ikea (is ook ruim een uur met de auto). Nu ben ik aan de omegacapsules. Kreeg ik automatisch voorgeschreven. Die zijn wel heel groot en kwamen er in het begin met dezelfde vaart weer uit. En patatje heb ik ook zin in. mmmm lekker. Maar ja, zal wel rijst worden vanavond. Karlijn eet trouwens superslecht de laatste tijd. Vooral het avondeten (ze eet dan wel weer enorm veel havermout 's morgens). Waren we gisteren in een japans restaurant en kreeg ze een soort nasi; eten, eten en nog eens eten. Mama meeeeer! Ik moet toch eens wat aan mijn kookkunsten gaan doen! Djzelfd; die krampen heb ik ook. Hoort erbij maar elk dingetje is toch altijd weer spannend.
Tja op een ander eten is altijd lekkerder he Maar bah, eerst een vis helemaal schoonmaken, ga al over mijn nek als ik eraan denk.. Wij hebben hier gister ook lekker friet op. jamjam....supertje speciaal...daarna moest ik wel de knoop van mijn broek losmaken. Want savonds heb ik toch een buik...ppfff.. Vanavond eten we oosterse wraps, ben benieuwd of t smaakt. Dochterlief zal niets eten...die is sinds gisteren ziek en ligt nu met 39, 4 op de bank te slapen.
zo, stelletje kletsmiepen, ik las dat het over bedjes ging, wij krijgen het peuterbedje van mijn neefje, maar femke ligt eigenlijk nog zo lekker in haar bedje, dus we zetten denk ik eerst haar ledikant er nog neer en de beeb in het wiegje, en dan zien we wel hoe het gaat als de beeb uit de wieg is gegroeit. We hebben gister knalroze muurverf gehaald voor een wand in haar nieuwe kamer, de rest doen we wit, ben benieuwd hoe het staat. @anniek, wat fijn voor je dat het bloeden gestopt is! @alle nieuwelingen, welkom en veel kletsplezier!
Goedemiddag, het is hier weer lekker rustig 8) Ik heb niet helemaal mijn dag vandaag, moeiig en een beetje emo Morgen naar de VK heb er wel zin in, laat het nou maar eens ECHT gaan worden! Ik ben naar een verjaardag geweest en straks hebben we verjaardag nummer twee, Ruben slaapt nu ff dus ik ga ook ff op de bank. Fijne dag allemaal!