Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Tjee wat leuk, lees weer allemaal herkenbare dingen!
    Ben benieuwd of ik ze onthouden heb, maar ga een poging wagen.

Positiekleding: Ik heb toevallig vandaag een hele stapel positiekleding via marktplaats gekocht.
    Is de eerste keer dat ik kleding via MP koop, maar dit was zo'n super deal.
    35 stuks kleding, allemaal van noppies en mamalicious voor maar 70 euro.
    (spijkerbroeken, pakjes, badpak, rokken, jurken, shirts etc :confused:)

Krampjes: ja hier ook vooral pijntjes en krampjes als ik ff een tijdje zit of in bed lig.
    Maak me er ook niet zo vreselijk (meer)druk om.
    (wacht maar tot de echo nadert! :rolleyes: )

@lilly: oh wat leuk voor je, morgen al naar de vk.
    Heeeeeeel veeeeel plezier alvast!
    Nemen jullie Ruben mee of heb je oppas voor hem?

Hoe doet de rest van jullie dat eigenlijk?
    In hoeverre hebben jullie het al over de komende baby?

@kaatjesmam: niet veel van aantrekken hoor, van dat 'slechter' eten.
    Heb een boek waar in staat dat het ook een manier is van zichzelf ontdekken en dat het ook heel wisselend is hoeveel honger ze hebben.
    Maar wat mij altijd geruststelde; is dat kinderen zichzelf echt niet laten verhongeren. (geld natuurlijk niet als ze ziek zijn etc)

@wendelaa: grapig, ik was met joanthan ook 27 dec uitgerekend. Hij kwam tien januari.
    Maar een tweede komt gemiddeld eerder dan de uitgerekende datum.
    (kijk dan altijd in die tijdschriften 'kinderen' naar die datums en het klopt wel vaak)

Kraamzorg: ja daar wacht ik ook nog even mee.
    dat ga ik regelen als we de eerste echo hebben gehad.

Heb me overigens wel op gegeven voor MvM.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap kon het niet, omdat ze hier niet in de buurt zaten.
    (woon in een buitengebied)
    Maar nu wel!

@marlieke: Joanthan heeft ook zo'n bed. Maar die ging dan met zijn voeten tegen de muur duwen waardoor het hele bed verschoof...
    Met als gevolg:

Dat we hem meerdere keren slapend op de grond vonden...
    ahhhhh :) :rolleyes:
    Dus ik zou wel zo'n extra randje aanraden.
    Bij de ikea voor maar 8 euro!

Pfff zo nu weet ik het ff niet meer...

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb niet bijgelezen.
    Sorry. Ben voor het laatst online geweest voor mijn verjaardag op 21 januari.

@Zomaar
    Wilde online bij HM bestellen, zou geleverd worden eind maart :(
    Nou dat heb ik dus laten zitten.

@Lilly
    Genieten morgen!
    Ik mag vrijdag!

Keano gaat zijn kamertje delen.
    Is hij de enige die zijn kamertje moet gaan delen?
    Ik heb al een tweede identiek ledikantje gekocht.
    (Was na enig speurwerk het laatste ledikantje en dat heb ik bemachtigd :D )

Wat hebben jullie allemaal veel trek, ik heb dat echt helemaal niet.

3. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    hallo, ik kwam ff spieken :rolleyes: Leuk om te lezen dat het allemaal super met jullie gaat.

Fijn weekend allemaal nog

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @djezelf, dat klintk goed!
    Ik heb ook een berg broeken, ook van een vriendin gekregen en nog van mijn vorige zwangerschap, dus tot de zomer red ik het wel. Moest alleen wat bovenkleding hebben. En zomer spullen straks want was van ruben in de winter zwanger dus heb alleen maar spijkerbroeken en een ribbroek :)

Vin het wel leuk om in de zomer zwanger te zijn, bij ruben had bijna niemand uit de buurt gezien dat ik zwanger was vanwege dikke jas en zo. Mensen waren erg verbaast toen er ineens een ooivaar voor de deur stond :) :)

@Velobabe, niet eens teruggelezen van 4 dagen? Valt toch best mee ;) :) En jij veel plezier vrijdag, heb je dan gelijk een echo?

Hier krijgt de beeb een eigen kamer maar volgens mij is het bij zomaar ook de bedoeling dat ze de kamer gaan delen.

@kaatjesmam, Ruben heeft ook van die periodes. DAn is het eten niet aan te slepen, dan weer zit ie een beetje te priegelen met zijn eten en wil zelfs geen toetje :rolleyes: Ik geef er geen aandacht aan en denk dan dat hij wel gewoon geen honger zal hebben ;) Komt altijd weer goed.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Lily, ik vind het ook lekker nu eens mijn buik in zomerspullen te mogen hijzen.
    Ik had bij Eva ook alleen maar mega grote fleece truien aan.
    Nu kunnen de jurkjes aan, dat is toch veel leuker!
    Ben er nog niet zo mee bezig overigens, om kleding te kopen.

6. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Niet bijgelezen, maar kom even hoi zeggen!

Hoi!

Nog 11 dagen tot aan de echo. Ja, ik tel echt af!
    (nog 12 dagen tot aan de wintersport...)

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Velo, gefeliciteerd nog! (op het andere forum had ik je geloof ik al gefeliciteerd, maar vind het zo sneu voor je dat je hier nog niet gefeliciteerd bent...)

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goedemorgen meiden, alles goed met jullie?
    ik slaap de laatste tijd niet goed meer, lig echt vaak naar het plafond te staren.
    ik ga zo werken mag nog maar halve dagen de andere helft krijg ik of kantoorwerk of ik mag naar huis.
    nog 2 daagjes dan krijg ik de 20 wekenecho, zo spannend!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen allemaal!

Allereerst: sorry dat ik ook zo 'afwezig' was maar ik ga het echt weer goedmaken. Vind 't hier wel gezellig namelijk! ;) De kiespijn is grotendeels weggetrokken gelukkig. Het was wel een hels weekend.. Heb ook nog verstopte holtes (neus en voorhoofd) en die verhoogden de druk op kaak en oren alleen maar.. :( Maar zoals gezegd, nu is 't beter! :D

Djezelf: Ik vind jouw verhalen zo herkenbaar! Ook over de pijntjes etc. Ik maak me er ook minder druk om dan bij Sverre.

Wij hebben al wel tegen Sverre gezegd dat mama een baby in de buik heeft. Hij keek toen zo'n beetje met een schuin oog naar mijn buik en je kon gewoon van zijn gezichtje aflezen: 'Echt niet dat daar een baby in zit!' :) :)
    Hij is wel helemaal gek van baby's dus ik hoop dat dat nog even zo blijft.

Op het KDV hadden ze vrijdag tegen ons opgemerkt: 'Ja, hij is zo betrokken bij de verzorging van de baby's, wij dachten al, mama heeft vast ook een baby in haar buik!' :confused: Terwijl we wachten tot vertellen (& inschrijven!) tot na de echo! :)

Velo jij bent de enge periode ook al voorbij! :D Joepie!
    Ik las vaak bij de juni-mama's toen ik nog zwanger was van Sverre, om te weten wat me te wachten stond.. ;) Zo leuk om te zien dat veel van jullie nu ook alweer zwanger zijn! :D

Eten vd peuter: Sverre eet bij vlagen ook echt SLECHT. Zelfs boterhammen. Terwijl hij op het KDV wel goed eet 's middags. Vreemde ogen.. ;) Hij wordt 's nachts niet wakker van de honger dus het zal wel loslopen denk ik. Ik let wel op dat hij genoeg fruit binnenkrijgt, zeker als hij zijn groenten ook slecht eet 's avonds. Dan maar een extra mandarijn proberen na 't eten ofzo.

Eten van de zwangere: ik kan me herinneren dat ik op een bepaald moment met Sverre echt kon blijven eten.. Wel die eerste 3 maanden geloof ik. Maar nu heb ik dat helemaal niet. Misschien komt 't nog..

Positiekleding ik kijk eerst wat ik nog op zolder heb liggen, en dan ga ik wel eens bijkopen. Bij Sverre hoefde ik ook pas met 14 weken in een positiebroek. En hier zagen mensen ook pas dat ik zwanger werd toen ik rond het voorjaar mijn dikke jas uit deed! :D

Zomerbaby mama's: Zien jullie niet een beetje op tegen een evt. hete zomer? Ik was blij dat 't in 2007 echt baggerweer was, ik was al zo opgezwollen toen. ;) En HOOIKOORTS! :( :( Dat krijgen we nu ook weer.. Ik hoopte zo dat ik er toen door mijn zwangerschap vanaf was, maar helaas.. En je mag niets innemen. :( Dat wordt weer afzien.

Sorry voor 't lange verhaal....

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wil je weten wat 't wordt? En zo ja, kom je dat hier delen?! :D

11. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Haha! Dat wilde ik ook al vragen!

Ik heb dat trouwens ook wel, dat niet kunnen slapen. Vooral niet in slaap komen. Dan heb ik van die rusteloze benen... aah! Vreselijk is dat, dan weet je echt niet waar je ze kwijt moet.

Wat betreft het kamertje, we twijfelen nog steeds. Volgende week wordt het babykamertje behangen, dan maar eens kijken wat er op ons pad komt.. een kast en een commode voor Jamie of een compleet kamertje voor de nieuwe baby!

Wat betreft het eten: Jamie eet heel wisselend. 's Morgens en 's middags gaan de boterhammen er meestal wel in (vooral als hij de stukjes zelf mag pakken, dat vindt hij dus helemaal geweldig!)
    Avondeten is wisselend. De ene dag eet hij zijn hele bord leeg, de andere dag is hij gewoon echt klaar na 5 happen.
    Wij maken er dan totaal geen strijd van, gewoon een beetje yoghurt geven en klaar...
    Zullen wel fases zijn denk ik.

12. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @kar79: ja daar denk ik ook wel aan, straks is het ontzettend heet en dan loop je met zo'n giga buik..
    Maar net als alle anderen al genoemd hebben, lijkt het me ook heel leuk om lekker met mijn buik te kunnen showen!

Ennuh fijn dat je pijn al een stuk beter is!

@lilly: En En EN ?
    Hoe was je intake?

Ik heb gister toch maar mezelf eens een schop onder mijn kont gegeven en ben heb jonathans kamer opnieuw behangen.
    (was ik een tijd geleden al mee begonnen, maar toen mislukte het steeds... :evil: )
    Moet nog een wandje, dat doe ik vanmiddag dan wel afmaken.
    Maar was wel trots op mezelf! ;)

@velobabe: huh pas in maart?
    Dat is wel heel belachelijk lang.

@kaatjesmam: Gisteren vergeten...
    maar bij deze; gelukkig nieuwjaar! ;)
    (hoe is het met de stofzuiger?)

13. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    haha de stofzuiger. Nog niet aangeraakt natuurlijk. Het is tenslotte ook nieuwjaarsdag, dan ga je niet aan het werk....

Lilly; hoe ging het? wanneer is de echo?

En tja die zomer; ik zie er wel wat tegenop omdat het hier echt heel naar warm en vochtig is. Maar gelukkig is er wel overal airco dus hop van airco huis in airco auto naar airco winkel. We zien het wel. Niks aan te doen. Ik vond trouwens de winter-positiekleding niet vervelend. Zit toch vaak zo'n band aan een broek die in de zomer heel warm is. En ik had een paar jurkjes/tuniekjes die ik over broeken heen deed. Maar goed, het is in ieder geval anders

Ja dat eten doen we ook niet zo moeilijk over hoor. Gewoon negeren. Het was alleen wat frustrerend dat ze mijn eten niet eet en in een restaurant wel. Sta je je dan voor uit te sloven....

Hier een hoop geknal gisteravond. Lang wakker gelegen van het vuurwerk. Gaat nu gewoon weer door. Verder ligt alles plat. Winkels dicht en het resort is heel leeg. Niet echt gezellig.

14. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Kaatjesmam: gelukkig nieuwjaar :) Ik zag het vanmorgen op het nieuws en moest meteen aan jou denken!

@zomerbaby's: mijn mannetje is geboren in de zomer van 2006; en die was behoorlijk warm! Tot de dag van de bevallig; daarna ging het regenen. Ik vond het heerlijk. 's ochtends deed ik wat klusjes (wassen, schoonmaken etc) en 's middags lekker boekje lezen in de schaduw en relaxen! Alleen dat relaxen zal wel minder zijn bij nummer 2. Maar ik heb weer de hele zomer vakantie; mooier kun je het toch niet krijgen ;)

@geslacht: ja, we willen het weten en ik zal er geen geheim van maken, ok :D

Verder heb ik een heleboel gelezen, maar ben het meeste alweer kwijt... sorry.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Mandy, spannend hoor de 20 weken echo.
    Hoop dat jullie een mooi plaatje krijgen met alles erop en eraan;)

@Kar, fijn dat de pijn gezakt is...niks is zo erg als tandpijn!
    Enne, wat betreft het slecht eten van een peuter.
    Eva is sinds een paar weken eindelijk weer wat groente aan t eten. Die heeft ze denk ik een jaar lang laten staan. Ach maak e rmaar geen strijd om, komt wel goed.

Ik probeer ook niet echt toe te geven aan dat honger gevoel...ja gewoon de maaltijden 3x per dag en fruit tussendoor. Maar de vorige kee rliep t al heel snel uit de hand..OEPS

Ik kan me nu al druk maken over het hoe en wat met de slaapkamers. Moet 3 kamers opkanppen....ppff....Zal manlief flink achter de vodden zitten!

O en net belde ze van moeders voor moeders, die komen tussen 2 en half 3. Mag ik lekker weer een test doen hihi
    En zal ook maar even de VK gaan bellen voor t maken van een eerste afspraak.

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemiddag!

Nou de intake was zoals verwacht weinigt interessant :rolleyes: Niks wat ik nog niet wist in ieder geval. Wel leuk om openlijk over je zwangerschap te praten en zo natuurlijk.

Nou toen kwam voor mij de domper, ze doen hier pas met 12 weken de termijnecho, dat zou dus nog 3 weken wachten betekenen :confused:

Maar gelukkig krijg ik de combi test vergoed en daarvoor mag ik volgende week woensdag al komen! Niet helemaal de juiste reden om de combi test te doen, maar ik wil nu toch echt een bevestiging dat alles goed is van binnen :oops: :oops: Enne ik betaal er uiteindleijk ook genoeg voor, voor die extra uitgebreide verzekering dus......

Nou, al met al niet veel bijzonders te melden dus. Ik ga nu verder met poetsen en opruimen want ben een beetje saggo :( en zo kan ik mijn frustratie een beetje kwijt!

Ruben was trouwens gewoon mee maar hij weet nog niet dat mama een baby in de buik heeft. Tenminste hij zegt er niks over. Als je hem vraagt of hij een broertje of een zusje krijgt zegt hij wel 'ZUSJE' ;)

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ff snel een antwoord van mij (moet eigenlijk verder met het behangen)

@lilly:
    He wat balen dat je nu geen echo kreeg!
    Tja dan is het ook bijna zonde van je tijd!
    Nu dus nog een weekje wachten en dan wel lekker kijken naar jullie beebje.

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @ Lily, wat balen dat ze nu nog geen echo maken zeg!
    Bij ons doen ze dat dus wel lekker bij het eerste bezoek. Wat een verschil met 4 jaar geleden zeg, moest ik ook wachten tot ik 13 weken was!
    Nu krijg ik er dus een met 7,5 week...kijk er nu al naar uit.

Ik zal Eva ook mee nemen naar die afspraak, ze weet nu nog niets. Denk dat ik dan maar vertel dat mama een baby in de buik heeft.

Voor de Carnaval wil ik t zoiezo wel vertellen hoor

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ja ik was ook behoorlijk saggo na dat gesprek :evil:

En helemaal toen ik 3 nummer moest bellen bij Unive :(
    Ik belde eerst het nummer dat op mijn polis stond, daar konden ze niks voor me doen dus moest ik unive kraamzorg bellen. Dat is dus een ander nummer, ok die gebeld. Nou kraamzorg aanvragen etc. prima maar meer dan dat wisten die mutsen ook niet dus toen moest ik weer het hoofdkantoor bellen, en dat was weer een ander nummer. En elke keer weer dat stomme keuze menu grrrrrrrrrr :evil:

GEvolg is wel dat ik mijn frustratie op de woonkamer heb afgerageerd en die nu op het dweilen na (dat doe ik lekker na het eten als Ruben slaapt, is het echt lekker schoon voor als morgen mijn oppaskindje de billenschuiver :) komt ) spik en span is. Met een nieuw plantje en een blommetje, en dus ben ik nu weer helemaal blij ;)

20. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, als ik het goed begrijp krijg je pas over 3 wk een echo.. en er wordt volgende week bloed afgenomen voor combi test? Ze kunnen voor de combi test vanaf 11 wk pas een nekplooimeting maken toch?
    Balen meid! Maar je sago bui heeft wel z'n vruchten afgeworpen ;) ! Wou dat ik dat had, ik doe meteen niks meer, hahah.
    Je moet eens aan Ruben vragen of hij een zusje of broertje krijgt (andersom dus vragen), waarschijnlijk zegt hij dan broertje (komt namelijk als laatste!) hahah!

Ben nu in april uitgerekend dus ik loop weer in m'n winter zwangerschapskleding... het kan natuurlijk in April nog erg warm worden maar denk niet dat ik een korte broek nodig heb!

Ik ontdekte gisteravond een moedervlek op m'n rug die heel groot en rood geworden is. Zelfs m'n man zei meteen dat ik hem moest laten weghalen. Bah, heb er meteen slecht van geslapen. Vanmorgen dermatoloog gebeld en kan pas eind febr. terecht. Ga dus morgenochten eerst even langs de huisarts om er naar te laten kijken... Bah.

Deel Deze Pagina