Misschien ook wel handig ja De voorweeen zijn iig weer begonnen. Ik hoop dat ze nu wat erger worden en regelmatiger..
@Cimu, leuke foto! Ik moet ook een foto van Luc laten maken. Ik weet alleen nog niet of we hem zijn eigen paspoort geven of bij laten schrijven in onze paspoorten. Hebben ze hem zittend (dat jij hem ondersteund) gefotografeerd? Bij Robin heb ik met een maand of twee ook pasfoto's laten maken, was ook een heel gedoe. En belachelijk, want over een jaar zien ze er alweer heel anders uit. @Zomaar, gelukkig werkt hij nu mee. Wanneer komt zijn zoontje weer? @Veertje, je houdt de spanning er wel in hè, ik hoop nu dat het snel door gaat zetten! Vanmorgen die Huggies gehaald en gelijk even die streepjescode op de post gedaan voor die gratis leren slofjes. Kom ik bij de auto, zie ik dat Luc een slof mist. Pfff, weer terug, naar Primera, Albert Heijn, de Etos...Uiteindelijk bleek iemand zijn slofje op een vuilnisbak op het pleintje gezet te hebben, gelukkig! Bij AH moest Luc zo huilen, omdat ik stilstond en dat wil hij niet. Gelijk allerlei oude vrouwtjes boven de wagen hangen en vragen wat er is. Ik ga hem maar in bad doen en Robin naar bed brengen.
@Kaatjesmam: jij hoeft ook niet aan het werk? Ik zat me afgelopen weekend te bedenken dat ik eigenlijk volgende week woensdag weer aan het werk zou moeten... zij het niet dat ik gestopt ben met werken nu. Jacinto kan dus ook nog lekker zelf zijn ritme bepalen! Heerlijk!!! Een zakenpaspoort? Klinkt ruig! En dat al zo jong? Lachen man! @Veertje: de meeste bevallingen beginnen als je rustig bent (dus 's nachts bijv.) Wie weet helpt het rusten je goed op weg! Bij mijn braken mijn vliezen ook tijdens een siesta Ik hoop het voor je! @Jo: ze hadden een wipstoeltje: heel handig! V.w.b. bijschrijven in het paspoort: dit vervalt per 01-01-2012 als ik me niet vergis. Je kunt ze nog wel bij laten schrijven tot 01-01-2010, maar dit vervalt dan wel op 01-01-2012. Met andere woorden: een eigen ID heb je langer wat aan. Maar daar mag je dan weer niet meer reizen buiten de EU. Dan zou hij zijn eigen paspoort moeten krijgen. @Huggies & leren slofjes: ik heb gisteren ook Huggies gehaald bij de Etos, maar weet niets van de slofjes. Kun je me vertellen hoe die aktie werkt?
Oh, ik zie het al op de Huggies site... Ik heb gewone Huggies gehaald... Maar het is wel de moeite waard om nog even Little Walkers voor te halen!
Ja, en vergeet de kassabon niet, die moet je ook op die coupon plakken. En inderdaad, bij Etos zag ik niets over die actie. Maar ja, we zijn toch Nederlanders of niet? Gratis is altijd goed. Maar wat handig, zo'n wipstoeltje. Robin moest ik op een krukje overeind houden, terwijl ze nog een beetje zo'n wiebelnek had. Ze mochten mijn handen niet zien, allebei haar oren moesten in beeld en ze moest recht vooruit kijken...pfff! Oke, ja, ik wist dat er wat ging veranderen met die paspoorten, maar niet wat. Dan is een eigen paspoort inderdaad makkelijker. Lig ik net te slapen, komen ze weer langs voor die kinderpostzegels :x. Zul je zien dat je dat de hele middag aan je deur hebt. Kom om in de postzegels en kaarten, dus hoef niets. Vond het vroeger ook niets, die postzegels verkopen, ik zorgde dat ik het minimale verkocht kreeg en verder vond ik het wel prima.
@ Jo, ik hoop ook dat hij het wil kopen. Hij moest het even overdenken. Dat is normaal, hebben wij ook gedaan. Ik hoop dat het goed gaat uitpakken. De makelaar zei al dat dit een zeer lastige man is om een huis aan te verkopen, zo enorm kritisch ... hij heeft een friture in het dorp ... daar zie je precies hoe hij is, alles is zo extreem schoon en netjes. Nou is ons huis dat ook. We hebben ons kreupel gewerkt afgelopen weekend. We hebben ons best gedaan, de makelaar zei al dat het huis perfect is, en dat we niets meer moesten doen eraan. Ik hoop dat snel nog wat meer mensen bellen, ik ben benieuwd ... maar als deze man het wil is het misschien geregeld voor de bevalling, wat ook wel rust geeft natuurlijk. Thijs draagt 's nachts ook een luier en drinkt 's avonds altijd nog een beker melk. De laatste tijd is hij altijd nat 's ochtends, maar die melk vind ik ook belangrijk. We hebben inderdaad Pampers ... zijn die andere luiers beter voor 's nachts ? @ Marlieke, dat is wel een goede tip met dat suikerwater als je tenminste zeker weet dat ze geen honger heeft. Hoe maak je dat dan ? Een theelepeltje water in een flesje ? @ Cimu, ja belachelijk he met die foto's ! Thijs staat op mijn paspoort, toen was hij 9 maanden ... lijkt er nu niet meer op ! @ Zomaar, gelukkig maar dat je man het fatsoenlijk wil regelen allemaal. Dat scheelt al. Ik hoop dat je een mooi huis zult vinden meid ! @ Gordelroos , mijn schoonouders zijn sinds gisteren terug van vakantie. Thijs blij omdat hij dan weer op bezoek kon gaan bij opa en oma. Belde mijn schoonmoeder gisteren dat ze allemaal uitslag heeft op haar been. Ze kon vanochtend meteen terecht bij de HA en het blijkt gordelroos te zijn. De HA zei dat Thijs en ik zeker een week niet op bezoek mogen gaan, beter nog twee weken ... ik denk voor het risico om het zelf op te lopen en het dan nog niet kwijt te zijn voordat de baby er is of zo ? Erg jammer, Thijs had zo graag willen gaan ... Iemand ervaring met Gordelroos ? @ Slecht slapen 8), de enige hier in huis die nu nog slecht slaapt ben ik ... De hele tijd niet diep in slaap kunnen vallen, pas om 4.00 vannacht. Ook de hele tijd pijn in mijn benen en ik heb ook echt een kussen tussen mijn benen moeten leggen, leek wel alsof de beeb er zowat uitgekropen kwam ! Ik mag dadelijk naar de VK, haar maar eens vragen. Misschien is het indalen, ik hoop het ... ben erg moe nu ... ML is om 20.00 thuis, dus dat is wel fijn. (normaal duren ingelaste bijeenkomsten veel langer) Mijn moeder is vandaag jarig en zij gaat mee naar de VK, dan gaan Thijs en ik bij mijn ouders frietjes eten en dan naar huis, kan Thijs nog even lekker in bad en dan naar bed. Groetjes, Nikki F
Jo: wij hebben de foto van joris gemaakt toen hij 2 dagen oud was. Konden we gelukkig zelf doen in het ziekenhuis en de fotograaf heeft 'm een beetje bijgewerkt zodat het aan de eisen voldoet. Voor een baby zijn de eisen gelukkig minder streng,maar ze moeten wel hun ogen open hebben. Is nogal lastig met 2 dagen. Hij heeft de komende paar jaar dus een lekker verkreukeld koppie in z'n paspoort. En irritant die oude vrouwtjes die het allemaal beter denken te weten. Cimu; ja ik werk nu ook niet. was lastig hier in China. Wel fijn om nu niet gebonden te zijn aan die 12 weken. Ik kan nu zelf bepalen wanneer ik weer wil gaan studeren of wat meer met het vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik moet me trouwens wel weer gaan orienteren op een nieuwe baan na juni 2010 als we hier weggaan. Ik weet nog niet echt wat ik wil. Karlijn slaapt nu ook zonder luier. Ik heb zo'n onderlegding gekocht. Het gaat nog niet helemaal soepel maar we moeten toch een keer om. ML was er weer niet tijdens spitsuur. Poeh...dat vind ik toch wel heftig hoor. Karlijn is zo ontzettend lastig rond die tijd en mijn makkelijke mannetje wil natuurlijk dan alleen maar aan de borst hangen. Ik ben het peuterjaren-boek maar weer eens aan het lezen zodat ik weet dat het normaal is hoe Karlijn zich af en toe gedraagt. Het ene moment is ze zo lief en schattig en het andere moment kan ze me echt gek maken. Ik zie dat ze gewoon niet weet wat ze met zichzelf aanmoet soms, maar als je moe bent en een huilende baby hebt vind ik het erg lastig de geduldige verantwoorde ouder te zijn.
Nikki; ja mijn schoonmoeder had het toen ze hier was. Het risico is dat Thijs waterpokken kan krijgen (als hij het al gehad heeft dan heeft hij genoeg antistoffen) en jij ook wat gevaarlijk is voor de baby. Maar bijna iedereen (volwassenen) heeft in NL al waterpokken gehad en dan loop je dus geen gevaar meer. Dus als Thijs en jij het beiden hebben gehad hoef je je geen zorgen te maken.
@Nikki, oh, het maakt niet uit uit wat voor merk, maar 's nachts werken alleen die oefenbroekjes bij haar, luiers niet. Ze gaat rond half 8 slapen en dan is haar buikje tonnetjerond, maar 's ochtends als ze wakker wordt, is hij helemaal plat. Als ik gewone luiers gebruik (of er nou nog iets van elastiek op de rug bij zit of niet), is 's ochtends haar buik vaak nat van de plas. Ik was het op het laatst trouwens ook spuugzat om constant schoon te maken en op te ruimen. Vooral als je net alle ramen hebt gelapt en de hond gaat er met zijn neus langs en je hebt nog een kleintje rondlopen die overal aanzit en gelijk weer een rommeltje maakt. Maar ik ben ook wel in huizen wezen kijken waar het niet echt fris was (allemaal dode fruitvliegjes in een bad , plukken kattenhaar op de grond) en dat vind ik toch storend. Weerhoud me er niet van een huis te kopen uiteraard, want ons vorige huis was werkelijk te ranzig en uitgeleefd voor woorden. Nu maar hopen dat die man het koopt! @Kaatjesmam, ja, ik ken het. Hier is het rond die tijd ook altijd drama. Luc is huilerig en hongerig, Robin blijft klieren, de kat schoppen, de hond knijpen, haar beker ondersteboven houden etc. en dan sta je ondertussen nog te koken. Vorige week riep Robin zelfs 'hou je kop dicht Ollie' tegen de kat. Ja, van wie zou ze dat hebben ? De kat zeurt rond die tijd namelijk ook altijd nog om eten en ja, als mijn geduld op is, let ik minder op mijn woorden. Niet goed, ik weet het, maar het vliegt gewoon mijn mond uit voor ik er erg in heb. En ja hoor...er kwamen nog meer kinderen voor de kinderpostzegels.
NikkiF, suikerwater maakte ik door heel heet water (30cc) in het flesje te doen, er 1 flinke schep suiker bij in, roeren tot de suiker opgelost is en vervolgens goot ik de helft er weer uit en lengde het aan tot 90 cc. Hiervan kreeg Dominique maximaal 30 cc. (net zoveel als ze ook aan fv op zou drinken). De rest bewaarde ik in de koelkast en kreeg ze de volgende 2 nachten (opwarmen in de magnetron)
Even snel een berichtje van mij en dan duik ik mijn bed in! Alles was weer ok bij de gyn. Maar wel hebben wel een week gepland voor als de beeb niet zelf komt. Tussen 4 en 8 oktober word dan een keizersnede gepland. De preciese datum krijg ik nog op gestuurd. Heb dus net ook al meteen een gesprek met de annastaattestists (weet ik veel hoe je dat zegt of schrijft!) gehad en bloed laten prikken. Geeft wel al een beetje meer rust in mij hoofd merk ik. Zo nu slapen en dan word ik straks net als veertje wakker met (echte) weeen! (toch veertje?!) vanavond uitgebreidere reacties op jullie hoor!!
Veer. het gaat gewoon vannacht doorzetten. Ik voel het..... Djezelf: Anesthesist, zo schrijf je het tenmiste Dan zal het wel tussen 5 en 8 okt zijn want 4 valt op een zondag. dan ben je 41 weken. Vind je het wel fijn dat je weet waar je aan toe bent??? Heb net mijn schilderij gehaald voor in mijn nieuwe hal. eigenlijk moet je handtekening er nog onder Zomaar; wanneer komt zijn zoontje weer thuis??? Hopelijk zitten er weer leuke huizen bij. Lilly: druk, druk. Zoef...... Moet lachen om jouw berichtjes. ben je nog lekker aan het genieten???? hoe vind Ruben het verder???? Nikki: ik zou ook niet gaan, want het is wel heel erg besmettelijk. Je mag ook niet op de ok werken als je gordelroos hebt. Het schijnt ook gevaarlijk te zijn voor het ongeboren kind. Ik zou het risico niet nemen. Spannend hoor met je huis, ik ga voor je duimen. Ik ga weer ff verder hier, vanavond ben ik weer van de partij!!!
@Marieke: Haha nee hoor, laat die handtekening maar zitten. Promoot me maar als mensen er naar vragen. En ja vind het toch wel fijn hoor om een beetje een richtlijn te hebben. Aan de andere kant, in het ongunstigste geval; nog zeker 2 weken wachten dus. @zomaar: al wat gehoord van het huisje? @Veertje: Laten we hopen dat al die voorweeen ook lekker veel voorwerk doen. De hele bende moet natuurlijk verweken en misschien heb je al wat ontsluiting joh! (wat je had geweten als die K**gyn gewoon ff d'r werk gedaan had!) Duim ook voor jou hoor!!!
Ahhh, veertje, nog niet bevallen joh? Je zal het wel zat zijn nu! Ik herken het, hoor! Nog effetjes, meis! Sorry dat ik hier niet trouw meeschrijf, 't is nu pas dat ik vandaag achter de laptop zit. Eerder lukte gewoon niet. Gabriël is hier een hartstikke goeie, grote, zorgzame broer, dus daar ben ik érg blij om! Kyrian is een heel tevreden mannetje, dus we genieten echt van ons gezinnetje! Voor de geïnteresseerden staat ons geboortekaartje bij m'n foto's.
Nee nog niet bevallen, van mij mag het echt snel doorzetten. Ik heb zo een last van voorweeen, zie alweer op tegen morgen. Heb dan een drukke dag want Stijn moet naar de psz enz pffff
Mooi geboortekaartje hoor Andi! Leuk met die foto voorop. Nou poging 2 voor de tractaties staat in de oven. Hoop dat dit wel gaat lukken. Anders moeten we weer een hele cake wegwerken (as if ik daar moeite mee heb )
@ Kaatjesmam, ik heb wel waterpokken gehad maar Thijs niet. Wegblijven maar, was ook wat de VK zei. @ Marieke, bedankt voor je info ... ik ga de eerste tijd dus echt niet. @ Ik maak me echt zorgen meiden, al ze de VK dat ik dat niet hoefde te doen. Alles was in orde, en toen ging ze naar het hartje luisteren. Daar was af en toe een overslagje hoorbaar. Het was niet structureel, maar het was er wel. Ze zei dat dat vaker hoorbaar is rond 34 weken, maar over 2 weken moet het wel weg zijn. Ik moest me geen zorgen maken, maar dat doe ik dus wel. En die twee weken wachten nu, vreselijk. Heeft iemand ervaring hiermee ? Het overschaduwd helemaal het andere goede nieuws van vandaag ... de man heeft een bod uitgebracht op ons huis ! Ik ben er super blij mee, maar het lijkt alsof het niet meer tot me doordringt ... Ga de VK op het forum maar eens mailen ... Groetjes, Nikki F