Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Nou nog geen enkel teken hier hoor :x
    Druk dagje gehad..ben blij dat ik ff zit.

@Veertje: ohja naweeen...tja dat heb je niet bij een keizersnee.
    Dus zou ook niet weten hoe dat dan moet voelen.
    En wat fijn dat stijn zo trots is!!

He je moet je banner nog aan passen!!!!!!!!!!!!!!

@NikkiF: Whoe gefeliciteerd met de verkoop van je huis!!!
    Wat zal dat een opluchting zijn.
    En wat vreselijk van je moeder! Ongelovelijk dat ze niet begrijpt dat zo'n dag belangrijk is voor je ventje.
    En het erge is dat je ook niet kan zeggen dat ze die donderdag niet mogen komen want dan ontneem je Thijs zijn Opa en Oma..
    Pffff erg he Familie!

@Lilly: pfoeh dat klinkt wel vermoeiend hoor zulke nachten!
    Daar zit ik dan weer niet zo op te wachten :D

@JO:Was het een beetje leuk op de kinderboerderij??

2. veertje

veertje Fanatiek lid

zo ff snel gedaan en nu naar bedje..

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    veertje gefeliciteerrrddddd

ik ga ff beetje terug lezen maar devin zal zo wel wilen eten

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ff in het kort

nikki
    gefeliciteerd met de verkoop van julie huis! heerlijk!

djezelf
    its al up to you!

andi
    mooie banner en knap ventje! en fijn he die hechting eruit, dat kan ik me van kyana nog wel herinneren!

veertje
    balen van de eerste nacht joh pff, en voor mij een hele lange bevalling om te lezen joh, maar die pijn medicatie is wel ideaal!

nou hier gaat het nog niet helemaal tegek
    devin heeft al vanaf dag 2 ontstoken oogies, daarna op dag 5 ontdekte ik toch wel snotties en dokter bevestigde dit en moesten zoutoplossing gebruiken, dag 6 was een andere kraamhulp die devin vrij snel wat te eten gaf dus kreeg hij vrij veel flessen per dag maar dronk ze amper leeg. eergisteren had hij 11 flessen op 1 dag en dronk vrij slecht dus ikke gisteren nog naar de huisarts want ik dacht even een andere neusspray en dan klaar, had het gevoel dat hij moe was van het drinken door zijn verstopte neus. Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest om1 4 uur op de 1e hulp zijn. kreeg de mededelingd athij opgenomen zou worden. ik werd helemaal bang heb gejankt als een klein kind, kyana heeft met 5 wkn ook een week in het zkh gelegen ivm rs.... in het ziekenhuis viel het gelukkig mee en de kindrrarts vermoede een virus, hij is nog getest op rs maar die uitslag was negatief. hebben nu voorgemende zoutoplossing en moeten daar flink mee spoelen, over 2 wkn moeten we terug naar de kinderartsmaar het moets nu wel snel beter worden en hij moet minimal 500 cc drinken. nou die haalt ie net maar vandaag heeft ie 8/9 voedingen dus we gaan de goede kant op!

nou heel verhaal sorry...

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, het is heel vervelend als dat zo gaat en dat meten met twee maten is afschuwelijk. Mijn zusje heeft (helaas voor haar) direct na haar bevalling ook een aanvaring gehad met onze ouders, waardoor haar ogen wel open zijn gegaan en ze nu een realistische kijk op het geheel heeft. We kunnen er samen goed over praten, hebben vanavond 1 uur en 15 min. gebeld. Dat doet dan wel goed.

@ Lilly, gelukkig gaat het wat beter, hij is wat minder vaak afwezig. Het hoort ook een beetje bij zijn baan en hobby, maar goed, leuk is het nooit.
    Ik ben super blij met de verkoop van het huis. Nu a.s. dinsdag nog goed nieuws over het hartje van ons ukkie en dan kunnen we tenminste weer echt genieten van alles (de VK hoorde soms een overslagje ... moet met 36 weken uiterlijk weg zijn anders worden we doorverwezen ... :( )

@ Veertje, fijn dat ze uiteindelijk toch in slaap is gevallen. Die eerste nachten zijn zwaar, je hebt alle slaap nodig die je kunt pakken. Sterkte meid, en geniet ook van alles ! ;)

@ Djezelf, ja, het is jammer dat je je familie niet voor het uitzoeken hebt zullen we maar zeggen ! ;)

@ Anniek, ja we zijn er heel blij mee, met de verkoop !
    Wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat je hebt staan huilen daar, dit wil je niet ! Gelukkig dat het nu beter gaat ! Veel sterkte meid !
    Het hartje van ons ukkie sloeg bij de laatste controle wel eens over. Een van de meiden hier dacht dat jij dat ook had bij een van je kids. Is dat zo ? Hoe is dat uiteindelijk gelopen ? Wij hebben a.s. dinsdag een extra controle bij de VK (op eigen aanvraag, de VK zei wel 5 keer dat we ons geen zorgen moesten maken, maar dat doe je dus toch) en met 36 weken moet het helemaal weg zijn ... duim maar ...

Groetjes,
    Nikki F

6. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Even snel want ik ga zo mijn vriendin ophalen bij de grens.

Veertje: GEFELICITEERD! Eindelijk ben je bevallen!! Dat was toch nog erg lang ondanks alle voorweeen. En ja naweeen had ik ook heel erg. Was wel goed want ML had alle ontsluitingsweeen gemist, kon ie toch nog wat doen....
    En balen van je nacht. Je weet dat niemand veel melk heeft de eerste dagen he? Hier in China weten ze dat niet en houden op met bv na 2 dagen of ze krijgen een fles kv (waarna ze alsnog stoppen met bv). Maar doen wat voor jullie het beste werkt hoor! Van 3 tot 9 slapen is wel een luxe!!!

Lilly; ja Joris die doet het de ene nacht ook zoveel beter dan de andere. Vrijdag nacht moest ik zelfs kolven om 3 uur. Ik kon echt niet meer liggen (laatste voeding was om 19 uur). Gisteravond dacht ik slim te zijn en later op te blijven en heb om 22 uur gevoed. Hij kwam echter om 1 uur, 4 uur, en daarna darmkrampen om 5 en 6 uur.....zucht..

Anniek; wat een verhaal weer. Wat een pech. Sterkte.

Djezelf; zet 'm op!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Nikki, oh ja, super nog dat het huis verkocht is!
    @Anniek, ik hoop dat hij vandaag genoeg gaat drinken. Wat een stress weer, maar soms drinken ze de ene dag weinig en compenseren dat de volgende dag weer door een stuk meer te drinken.
    @Veertje, inderdaad, de eerste dagen heb je niet veel voeding, maar ik heb ook bijgevoed. Ik weet nog dat ik bij Robin dagenlang met een krijsend kind heb gezeten van de honger. Nou, ik was zelf ook kapot. Daar had ik nu geen zin in en heb hem ook de eerste week wat bijvoeding gegeven. Niet bijzonder veel, max. 30 ml per dag, maar het ging er een stuk relaxter aan toe. En sinds die week op een uitzondering na alleen maar borstvoeding. Zie wel hoelang het goed gaat. Die krampjes zijn ook altijd zo erg, was het een beetje vergeten van Robin, maar na een hoop gekrijs en getrappel wist ik het precies weer. Gelukkig is het nu al stukken minder. Ik gebruik nog 2 x per dag ofzo infacol en die vsm-druppeltjes als ik er aan denk.
    @Lilly, vannacht goed geslapen? Hier blijft Luc ook maar zijn ritme om de zoveel dagen omgooien. Alleen 's avonds en 's nachts blijft aardig het zelfde, op de regeldagen- en nachten na.
    Volgens mij had ik met Robin, die ik op op verzoek voedde, veel eerder een duidelijk ritme.
    @Djezelf, vandaag is wel een mooie dag om te bevallen, toch :D?

Robin vond het leuk op de kinderboerderij. Er zit ook een speeltuintje bij. Alleen hebben ze heel stom, die hele kinderboerderij omringd met water, dus je kunt haar geen seconde uit het oog verliezen.
    Ik ga even douchen en dan een flinke wandeling met de hond maken.

8. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Veertje
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje Lisa!!!

@djezelf
    Vandaag uitgerekend...

@Andi
    Kyrian, ken wel een ventje wat Kylian heet. Allebei leuk.
    Alles goed?

@Nikki
    Huis verkocht? Super.
    Hoop dat alles goed is met de beeb.
    Lekker gezellig weer je sm.

@Zomaar
    2 onder 1 kap, niet verkeerd zeg.

@Carla
    Beterschap.

@Lilly
    Hier ook een nachtbraker, pff.

@Anniek
    Beterschap voor Devin.

Jamie is alweer 1 maand!
    En Keano gaat a.s. dinsdag kenismaken op de psz.
    Vanaf 6 oktober mag hij dan op dinsdag en donderdag gaan spelen.

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoelang hebben jullie last gehad van naweeen?
    Ik word er gek van! moet ze nog gewoon wegpuffen, ze doen wel al iets minder zeer..

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    veertje
    wil jij niet weten.... ikke had een dag of 4/5 naweeën.
    vk zei ook dat het kwam omdat ik weinig "bevalweeën" heb gehad. Na die 4/5 dagen nog wel regematig buikpijn, ook een soort van nawee maar niet zo duidelijk.

nikki
    poeh moet ik ff denken.
    Bij kyana werd wel een ruisje geconstateerd maar dat was een aantal weken later verdwenen {schijnt vaker voor te komen}
    en het overslaan... mmm zal straks john eens vragen maar mij staat er verde rniks van bij!
    Maar wat vervelend joh, brr maak je je meteen ongerust.

11. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Veertje: jeetje, nu nog last van die naweeen?!
    Pfff Heb je dagen lang voorweeen gehad, krijg je ook nog zolang naweeen.
    Je treft het niet he!

@Marieke: hoe gaat het bij jou?
    Is het laminaat nog mooi geworden?

@velobabe: alweer 1 maand! Wat gaat het snel he.
    Leuk hoor dat kennismaken, denk je dat hij het leuk gaat vinden op de psz?

@Jo: raar is dat he, met dat water.
    Wij hebben hier op het dorp ook een mooie speeltuin, maar ook omringd door water.
    Daar ga ik dus niet heen. Dan zit ik geen seconde rustig.

@Anniek: He wat schrikken met je kleintje.
    Wist niet dat ze er zo'n last van konden hebben als ze een verstopte neus hebben.
    Hoop dat het snel beter word!

@Kaatjesmam: veel plezier met je vriendin!!

Hier wederom geen verandering.
    Had gisteravond wel veel kramp onder in mijn buik, dus ik dacht dat het misschien wel een voor teken was.
    Helaas, verder niets dus.
    Nu weer wat kramp, maar dat zijn alleen mijn darmen maar.
    De wil om "gewoon" te bevallen word steeds groter.
    Zie er steeds meer tegenop om die keizersnee te moeten ondergaan.
    Het duurt dan ook nog zo lang en vind het idee dat het gepland is ook steeds minder!
    Tuurlijk, als het niet anders kan dan is het maar zo.
    Maar het heeft ook wel wat om weeen te krijgen, de spanning,
    ....weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen,
    maar dat is toch wel iets waar je al die maanden naar toe leeft.
    Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @veertje, ja die eerste nachten zijn zwaar. Hier ook de eerste 4 nachten nauwelijks slaap gehad. Job wilde constant aan de borst, of in ieder geval zuigen en bij me zijn. Maar goed we hebben het overleefd, dus hou vol, het komt goed en het hoort er gewoon een beetje bij.

@kaatjesmam, ja zo doen die mormels dat he. Denk je het ff te regelen gooien ze roet in het eten:D

@nikki, hopelijk heb je snel goed nieuws over het hartje!
    En wat betreft het afwezig zijn.....hie ook zo'n man die bij tijden veel weg is. Nu met die cd en zo (morgen presentatie in de melkweg) is hij ook veel weg. Ik weet wel dat hierna weer een wat rustigere tijd aanbreekt maar ik baal toch wel dat die drukke perioede precies gelijk valt met de geboorte van Job. Nu is hij ook weer omdat hij nog iets moest regelen, in montfoort, dus eer hij thuis is is de middag alweer om:(

@djezelf, kan me het goed voorstellen hoor. Bij Ruben kwam ik vanwege het overlopen, en totaal geen voortekenen what so ever, steeds dichterbij een ingeleide bevalling. En hoewel ik me er op een gegeven moment wel bij had neergelegd was ik toch ook wel weer blij dat ik toch zelf begonnen ben uiteindelijk. Een bevalling hoort ook niet gepland te zijn.......Ik hoop voor je dat je uiteindelijk toch nog verrast zult worden;)

@anniek, veel sterkte met DEvin, mannetje heeft wel een hoop pech in zijn korte leventje:(

@all, nou ik hoefde Job helemaal niet wakker te maken gisteren want hij kwam zelf om de 2 uur de hele dag. Sliep om 22 uur na 2 uur clusteren en kwam toen pas om 2 uur en daarna 5.30. Heb daarna ook nog ff lekker geslapen en voel me gelijk weer een ander mens :)

Manlief is de hele middag weg en wil eigenlijk wel even naar buiten met de kids......maar ja...waarheen......:(8)
    Zal wel weer een daggie thuis rommelen worden.....

13. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Anniek, he wat naar voor je kleine ventje.

Djezelf, al aan het bevallen?

Veertje, wat balen dat je zoveel last hebt van naweeen...

Velobabe, laat je weten hoe het Keano vond op de psz? En wat vlot al, straks 2 dagdelen. Bij ons mag dat pas vanaf 2,5 jaar...

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, ja we zijn erg blij met de verkoop, al is ML nog een beetje huiverig ... hij vindt dat eerst alles ondertekend moet zijn, dan is alles 100% zeker ... ik zie dat niet zo, geniet nu al ! ;)
    Ongelooflijk zo'n kinderboerderij ... dat mensen daar niet even over nadenken he !

@ Velo, ja het is mijn moeder die dit soort acties presteerd ... vandaag vierde ze haar verjaardag en zijn we toch maar weer gegaan, maar dan dat gemaakte gedoe. Bah, liefst zou ik helemaal niet meer gaan. Zegt ze ook nog dat ze vrijdag weer op bezoek komt ... vraagt niet even of dat wel uit komt.
    Ik hoop zo dat dinsdag alles goed is ...
    Veel succes voor Keano bij de PSZ ! Spannend !

@ Veertje, vervelend zeg die naaweeen ... bij Thijs had ik ze niet (in elk geval niet merkbaar, maar was een lange bevalling). Wel heb ik gelezen dat naweeen bij een tweede of volgende bevalling heftiger kunnen zijn. Sterkte meid !

@ Anniek, ja, ik sta ermee op en ga ermee naar bed ... al zei de VK dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Ik ben blij dat ik voor as dinsdag een extra afspraak heb kunnen maken. Ik hoop zo dat alles dan goed is ...

@ Djezelf, ik kan het heel goed begrijpen meid ! Ik hoop dat je nu een gewone bevalling zult hebben. Vandaag was je uitgetelde datum he ... vervelend als die zomaar zonder iets voorbij gaat ... Sterkte !

@ Lilly, ja vooral die dingen in het weekend, dat je dan alleen zit en op maandag begint het "gewone" leven weer. Dat vind ik dan extra balen.
    Duim maar dinsdag om 14.30 ... ik hoop zo op goed nieuws dan, zodat we de laatste weekjes nog even onbezorgd kunnen zijn ...

Tot snel !

xxx
    Nikki F

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Mijn buikje van vandaag !

16. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Even een kort en snel berichtje..

Veertje, GEFELICITEERD met jullie prachtige dochter.. (mooie naam hoor! En wat vertederend het berichtje van ML)! Hopelijk gaan nu de nachten beter... Geniet lekker!

Andi, wat een geweldige banner... mooi mannetje hoor!

NikkiF, mooie foto!

Djezelf, kom op meid! Nu jij!!!!!!

Wij zijn vrijdag teruggekomen. Al m'n mannen waren een beetje ziek in Disney maar toch hebben we het heerlijk gehad. Dylan was alleen gisteren echt goed ziek.. bijna 40 gr. koorts! heb toch wel even de ha gebeld. Gelukkig ging het vandaag weer beter.

Finn heeft vandaag z'n eerste hapje banaan gekregen.. ook weer heel leuk maar ook besef dat de 'baby' tijd voorbij is, snik...
    Hij vond het maar raar en trok zulke grappige gezichten, hihi.

volgende keer reageer ik weer op iedereen, zal het proberen in iedergeval..

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Nee, ik wou gaan zitten om een berichtje te typen, val ik van de stoel af! Zo'n stoel op wieltjes en ik waarschuw Robin er nog wel altijd voor, maar nu lag ik dus net zelf op de grond :)!

@Veertje, ik heb deze keer veel langer last van naweeën gehad, wel een dag of 5. Gewoon een paracetamolletje nemen hoor, als je er erg last van hebt, sterkte.
    @Velo, oh, wat leuk, de psz! Robin gaat er ook sinds een maand naartoe (hier mag je ook gelijk twee dagdelen als ze twee zijn). Ze vindt het geweldig, elke dag vraagt ze of ze naar de peuterspeelzaal mag en vandaag zong ze een deel van een liedje wat ze daar blijkbaar heeft geleerd, met de naam van de peuterspeelzaal erdoor en allerlei handgebaren :). Morgen mag ze weer. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt!
    @Djezelf, hup, bevallen jij :D! Wanneer is het weer volle maan?
    @Funny, ik lees over een bananenhapje en denk 'die is er vroeg bij', maar hij is al weer ruim 5 maanden :$! Niet normaal joh, voor mijn gevoel is hij nog maar een maand of 3, de tijd vliegt echt.
    Vervelend die koorts, hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik ben moe, ik ga zo lekker slapen. Mag er over een uurtje of twee vast weer uit voor een voeding.

18. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Veertje; jeetje wat vervelend die naweeen. Ik zou idd lekker een paracetemol nemen, en lekker ook voor je gaat slapen. Misschien slaap je er lekker op. Gaat het verder allemaal goed???

Nikki: mooie foto. Ik zal kijken of ik ok nog even een foto neem, alhoewel ik echt zo dik ben. Mijn enkels zijn na afgelopen weekend ook niet meer zichtbaar, heb jij daar ook last van???

Djezelf: ik snap je gevoel, maar geef de moed niet op. je hebt nog een weekje. Ben je eigenlijk vorige keer zelf wel begonnen of was het een geplande ks??? Ik ben juist nu zo blij dat het gepland staat. Vrijdag nog bij de gyn geweest, als het bij mij eerder begint krijg ik ook een ks. heb gewoon geen keus meer, dus dat is duidelijk.
    Ik hoop trouwens dat je gewoon nu lekker bezig bent;)

Zomaar; hoe is het bij jou???? is het zoontje van Joris alweer terug???? Wanneer weet je meer over je huisje???

Anniek: sterkte met je mannetje. Ik hoop echt dat hij alweer wat meer drinkt.

Lilly: fijn dat Job al een beetje een ritme begint te krijgen. Ik kan me voorstellen dat een beetje nachtrust je goed doet. Hopelijk blijft het zo gaan.

Funny: fijn dat je het leuk hebt gehad. Wel jammeer dat je mannetjes ziek waren. Hoe is het nu met Dylan???? Volgens mij heerst het ook ofzo

Velo: leuk de psz. Ik hoop dat hij het leuk vind.

@laminaat: nog steeds hetzelfde:(ik slaap op de helft laminaat en de helft beton. Als het goed is wrden we vandaag gebeld en hopelijk gaan ze dan een nieuwe afspraak in plannen. Heb ook al gezegd dat ik niet echt alle tijd meer heb.

Zo ik ga zo naar een vriendin uit zelfbescherming. Er moet hier nog zoveel gebeuren, maar mijn lijf kan echt even niet meer. Morgen weer een nieuwe dag.
    Tot later iedereen

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    G'mogguh,

Moet zo weg, dus alleen even om jullie op de hoogte te houden.
    Heb wel wat stekende pijn onder in mijn buik af en toe.
    (soort scherpe ongi-kramp?!)
    Verder nog geen verandering.

Zo jonathan naar de oppas brengen en dan ga ik maar weer even wat boodschappen doen op de markt.
    Daarna lekker ff op de bank hangen.

Deel Deze Pagina