@funny: dat van dat anders om vragen dacht ik dus ook meteen Hahaha ennuh zo'n moedervlek....brrr Goed dat je wel de dokter er ook ff naar laat kijken! @lilly: Billenschuiver.......moet dan meteen aan honden denken als ze kriebel aan hun .... aarsje ( ) hebben.... Kamertje is klaar met behangen! Wil het straks dan ook nog gaan verfen, maar dat doe ik pas als ik weet of we een jongetje of meisje krijgen. Heb ook nog lasagna in elkaar kunnen flansen... was weer een goede huisvrouw vandaag
Hallo, daar ben ik ook weer eens... heb het een beetje druk met vanalles en nog wat en mijn laptoppie staat dus stof te vangen Heb uiteraard getrouw alles gelzen... maar vraag me niet of ik alles heb onthouden, tja sommige dingen Kaatjesmam: Gelukkig nieuwjaar in het jaar van de oss Velobabe: Ja hier ook een gedeeld kamertje maar dat wist je al hé Eerst maar proberen of het lukt, een muur in de kamer hebben we zo opgetrokken als het moet! (liever niet, lijkt me zooooo leuk die 2 ukkies samen!) Lilly: Ik heb het net ook nog ff opgezocht maar overal op internet staat idd dat de echo bij de combitest tussen 11 en 14 weken gemaakt moet worden (niet om je te pesten) maar stel je voor je krijgt er later misschien "problemen" mee met de verzekering of je moet weer een keer terug omdat ze het schilletje niet kunnen meten en die kosten zijn voor jezelf dat soort dingen.... Kijk hier maar eens, deze link had ik van de VK gekregen: http://prenatalescreening.nl/meer_lezen_combinatietest.php Snap uiteraard dat je zo SNEL mogelijk nu wel eens een echo wil Maar is het misschien niet dat ze de 4de bloed af gaan nemen? Funny: Oeh brrr ja zo´n moedervlek, poeh daar zit je niet op te wachten idd! Hier een druk dagje gehad, vol met afspraken en dus ook genoeg tijd in de auto doorgebracht Ach ja, dag was zo voorbij das ook wel weer lekker! Zondag op bezoek geweest bij mijn broer en schoonzus en daar heerlijke spareribbs schotel gegeten Dus was een geslaagd weekendje kan ik wel zeggen! Nu even lekker op mijn kontje zitten!
@kar67 ja wij willen weten wat het wordt maar vertellen het tegen niemand. ik wou het eerst wel hier vertellen maar mijn beste vriendin zit ook op dit forum dus zeg het niet openlijk hier. jullie mogen mj wel pben haha. @lilly wat vervelend dat je nog moet wachten voor de echo! @funny goed dat je alsnog even naar de huisarts gaat het is toch eng als een moedervlek rood wordt. wat betreft kamers opknappen, onze slaapkamer is nu klaar! wij zjn nu begonnen met de babykamer.
Djezelf; goed bezig met het behangen! Funny; gek zeg die moedervlek. hopelijk is het een raar bijverschijnsel van zwanger zijn (je weet maar nooit) Lilly; ja ook hier wordt de combinatietest alleen gedaan tussen 11weken en 5 dagen en 13 weken en 6 dagen. Maar goed je krijgt in ieder geval een echo (al zou ik toch even je verzekering checken want een commerciele echo is goedkoper dan een niet-vergoede combinatietest). Wel stom hoor dat ze de termijnecho zo laat doen. Mijn eerste miskraam begon bij 11 weken. De aanleg bleek al niet goed te zijn. Daarna heb ik gezegd; bij volgende zwangerschappen zo snel mogelijk een echo want als het niet goed is wil ik het er meteen uit. Niet meer misselijk en moe zijn en snel opnieuw beginnen. Bij jou zit het wel goed hoor, kan niet anders met zo'n buikje. Maar het is toch lekker die bevestiging. Karlijn heb ik wel na de eerste echo verteld dat er een baby in mijn buik zit. Heel veel mensen zeggen nu ook tegen haar; je krijgt een broertje of zusje he? of iets dergelijks. Kan ze het maar beter van mij horen. Niet dat ze het echt snapt, maar er lopen nu 5 dikke buiken rond hier, dus ze heeft wel het idee dat het normaal is een baby in je buik. Dat er dan ook daadwerkelijk 1 uitkomt.....? Net een oude zwangerschaps broek uit de kast gehaald. Moest de elastieken weer helemaal op z'n strakst zetten en ik had er ook nog een elastiek aangenaaid omdat de knoop niet meer dicht kon. Haha, ik vind m'n buik nu al dik... Nou ik ga even een dutje doen. Vanavond weer chinese les en dat ga ik niet volhouden denk ik. Wel wat meer schrijven hoor. Het is zo stil
Djezelf, lekker bezig meid! Ik moet ook nog een complete kamer uitruimen en opnieuw behangen (glasvezelbehang komt erop) en sausen en schilderen en van zeil voorzien. En dan nog nieuwe meubels voor hem kopen... pfff. Ik heb er gewoon momenteel de energie nog niet voor. Na alle gedoe met de oren en de verkoudheid en een ziek kind. Maar ik heb mezelf beloofd dat ie uiterlijk met 7 maanden af moet zijn, zodat Marciano er eerst goed aan kan wennen dat ie een ander kamertje heeft. Voor de baby komt. Lilly, balen dat ze bij jullie daar niet gewoon direkt een echo doen... Maar zoals Kaatjesmam al zegt: het zit vast wel goed bij jullie! Funny, hopelijk is het niets ernstigs met die moedervlek... All, aan de andere kant is het spannend...NikkiF gaat vandaag testen als ze nog niet ongie is...
Goedemorgen, Mandy, had je nou vandaag de 20-wk echo? Of gisteren? Sorry ik ben 't een beetje kwijt allemaal.. Lilly, bij mij ook geen echo bij de intake hoor. Ook pas bij 11 weken denk ik. Bij Sverre was ik precies 12 weken bij de echo; en had ik 2 weken daarvoor een intake gehad. Maar ik herinner me mijn frustratie van toen maar al te goed! Je leest hier ook zo vaak dat men al bij 7 of 8 weken een echo heeft.. Mocht je in de buurt van Helmond wonen (ik niet dus), bij 'Kijk Nou!' kun je een vroege echo vanaf 8 weken laten doen voor 30 euro. Om zekerheid te krijgen. En is waarschijnlijk goedkoper dan een combinatietest. (Bij mij wordt die laatste dus echt NIET vergoed, terwijl ik bijna het alleruitgebreidst verzekerd ben.) Marlieke, hoe is het dan nu met je oren? Al verbetering? Hier ook nog stevig verbouwen, we moeten of de zolder verbouwen (raam erin, cvketel verhangen, wasmachine & droger naar de andere kant incl. leidingen, en een kamer maken), of onze eigen slaapkamer in tweeen delen. Dat is niet moeilijk want we hebben al twee deuren. De baby krijgt de nieuwe kamer dan. Straks ga ik toch even terug naar de tandarts. De pijn blijft telkens terugkomen en ik begin me af te vragen of het nu niet andere kiezen zijn die ik voel. Irritante is wel dat ik daar weer voor moet thuisblijven.
Hier is de echo normaal gesproken ook rond de 12 weken. En ik weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar onze VK's hebben hier geen echo-apparatuur. Voor een echo ga je hier dus standaard naar het ziekenhuis. Gisterochtend een enorme huilbui gehad. Ik voelde me helemaal niet zwanger, niks van misselijkheid, mijn buik niet meer opgezet, mijn borsten leken wel weer kleiner. En toen gooide Daphne ineens haar tandenborstel achter de commode (waar ik dus moeilijk bij kan). Ik heb haar op de grond gezet en ben huilend op bed gaan liggen omdat ik het idee had dat alles weer mis zou gaan. Meisje was ondertussen lekker gaan spelen. Ineens kwam ze eraan, pakte mijn hand en zei: mama spelen? 's Middags was ik erg moe door wat gebroken nachten (meisje is verkouden) dus besloot ik even mijn ogen dicht te doen. Toen ik weer wakker werd, was ik me toch een potje misselijk. En die misselijkheid is tot nu toe niet meer helemaal weggegaan. Depri-bui is nu ook helemaal weg.
Zo..... ik ben heerlijk leeggeprikt vanmorgen Pfff wat heb ik daar altijd een hekel aan zeg dat bloedprikken! Mag gelukkig nog een keer extra vanwege mijn resusfactor! Ik ben vandaag 12 weken zwanger! Joehoe, das zo'n eerste magische grens waarnaar je aan het aftellen bent, nu op naar de 20 weken! Knuf: Snap je onzekerheid wel, zo lang gelden is het ook nog niet! Maar nu ben je weer heerlijk misselijk Marlieke: hanks voor de tip, ga zo ff spieken! Zag gisteren ook dat de "soap" weer een nieuwe wendig had genomen
Kar, al stukken beter! Knuf, je bent gewoon echt nog hartstikke zwanger hoor. De huilbui bewijst het... Zomaar, ja, ik zag het. Wat een dilemma! Persoonlijk heb ik zoiets van: als je van elkaar houdt kom je er toch wel uit? En zij neemt nogal overhaaste beslissingen... Maar ze vechten het maar lekker uit met elkaar...
Ik krijg met de intake wel een echo, dus dat is echt lekker! Een echo met 7,5 week, wat een luxe! De vorige keer heb ik er maar 1 gehad en dat was idd die van 12 weken. De VK heeft tegenwoordig zelf een apparaat en ik krijg er dan zoiezo 3. Alleen vraag ik me af of ik dan tussen de 12-14 weken er ook 1 zal krijgen. Of dat ze dat alleen doen als je een nekplooimeting wil, want dat wil ik dus niet! @Zomaar, gefeliciteerd met het goed doorkomen van de eerste termijn! Voelt lekker he als je die magische grens over bent. Vanmorgen met Eva naar de h.a geweest, ze heeft dus oorontsteking. FIJN en ze moet dus donderdag eigenlijk geholpen worden aan haar neusamandelen en buisjes zou ze krijgen. Nu maar afwachten wat de koorst doet en dan overleg ik smorgens maar even met het zh
Wendelaa, ach die arme Eva! Sverre heeft in zijn eerste jaar ook al 4 ooronstekingen gehad, zo zielig. Gelukkig reageerde hij heel snel op de AB. Beterschap!
@kar ik heb morgen de echo vandaag moest ik naar de vk, ik heb het hartje weer gehoord! @knuf hormonen vreselijk! kop ophe meid positief blijven! @zomaar heerlijke als je de 12 weken passeerd! @wendela wat vervelend voor eva, zo zielig als een kind wat heeft! ik ben dus net bij de vk geweest en heb wel een beete een lage bloeddruk dus ik mag zoute dropjes eten haha, het hartje heb ik ook weer gehoord! ik werd net gebeld door de peuterspeelzaal en mijn dochter kan vanaf 2 april of 12 mei trecht. ik heb gekozen voor 12 mei aangezien ze 24 maart 2 wordt vond ik april heel snel.
Wendelaa, wat sneu dat je kleine meiske oorontsteking heeft. Geef haar maar flink veel knuffels! Mandy, zoute dropjes...mmm. Met de vorige zwangerschap had ik zo rond de 30 weken een behoorlijk lage bloeddruk en werd mij hetzelfde geadviseerd. Aangezien ik heel gek ben op drop en al behoorlijk veel zoute dropjes naar binnenwerkte kreeg ik het advies dan maar aan de dubbelzoute drop te gaan.Geen straf hoor!
@all, ik heb gisteren nogal snel alles getiept dus nog ff uitleg Ik krijg volgende week een echo voor termijnbepaling en bloedprikken voor de combi test. Met 12 weken gaan ze dan de nekplooimeting doen. Ik vroeg me namelijk ook meteen of het niet te snel was Maar hun doen het graag zo om de termijn vast te stellen en zodat als je weer komt voor de meting ze de uitslag van het bloed al hebben. @kaatjesmam, mijn verzerking heb ik allang gebeld, terwijl het ook gewoon in mijn polis staat dat ik het vergoed krijg (maar wilde het ook ff checken idd). We waren namelijk al hiervoor aan het overwegen de combi test te doen, hebben we bij Ruben ook gedaan en het was toch een extra geruststelling voor ons. @zomaar, van harte gefeliciteerd met de 12 weken! Dat is idd een magische grens @knuf, ik herken het helemaal......zo voelde ik me ook geregeld.....en zeker als ik nu ook gewone broeken aan heb dan word die buik niet geaccentueerd, en als ik dan ook nog eens een dag niet misselijk ben en/of lekker fit dan denk ik ook ineens weer dat het niet goed zit. Nou wat betreft de hormonen zit het hier wel goed. Gisteren een jankbui om niks, en vandaag spring ik om niks uit mijn vel. Gelukkig heb ik het wat rustiger vandaag met de kids. Vanaaf op tijd naar bed en hopelijk volgende week een goede echo. Oh hier is e vk praktijk ook een centrum voor echoscopie, ze doen ook de combi test en 20 weken echo zelf! Vorige keer was dat nog niet zo, toen moest je daarvoor naar het ziekenhuis. Sorry wie ik vergeten ben, kindje word wakker dus mag weer aan de bak.
@zomaar: gefeliciteerd met de 12 weken grens, lekker gevoel lijkt me @lilly: fijn dat je dan toch nog volgende week een echo krijgt @marlieke: voel je je alweer wat beter?
Kar76, ik zat tijdens mijn vorige zwangerschap inderdaad bij Maatschap A (of hoe heette dat toch...?). Nu bij een praktijk die Gieten, Rolde en nog wat dorpjes doet.
Fijn trouwens dat we hier met z'n allen onze ongemakken, onzekerheden en andere gevoelens kunnen spuien.