@Runner, oh, geweldig die echo's en ze duren altijd te kort! Oh ja, mijn bevalling ging zeker sneller. Bij Robin duurde het een eeuwigheid. Ik heb weet ik hoe vaak al oefenweeën bij Luc gehad die weer stopten. Uiteindelijk heeft de vk mijn vliezen maar gebroken, toen ik 10 dagen overtijd liep en toen kwam de bevalling binnen 5 minuten op gang en 2 uur later had ik mijn kindje al in de armen! Maar van mij had het wel langer mogen duren, dit was dan kort, maar vreselijk pijnlijk. Luc was bij de geboorte wel 9,5 pond!!! Hij lag trouwens met 31 weken maar een heel klein beetje voor op schema, nauwelijks noemenswaardig (3 dagen ofzo). Des te groter was de verassing toen de gyn met 37 weken zei dat hij al ruim 8 pond was . Het is nu nog een flinkerdje, ik ben beniewd wat hij zo bij het CB weegt.
@Jo: Thiago ging 3 dagen p/w naar kdv toen ik nog werkte. Sinds mijn verlof gaat hij nog 1 dag p/w. Maar ik ga niet meer werken Eigenlijk zou gisteren weer mijn eerste werkdag zijn na mijn verlof, maar ik heb mijn baan opgezegd! Officieel heb ik nu nog vakantie (vakantiedagen opmaken) en vanaf 27 okt ben ik officieel Koos... oftewel thuis-blijf-mama @Runner: ik weet niet wat kdv bij jullie kost, maar 1 dag p/w kdv hier kost 275 euro! Dus een halve dag kost +/- 137,50 t.o.v. 28,90 psz is die toch echt goedkoper (Of had je niet begrepen dat de prijs p/m is voor 1 ochtend p/w?) Wat fijn dat de echo zo mooi was!!! En heerlijk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de ligging! Geniet ze! @Marlieke: wat is er gebeurd met jouw banner? Hij doet het niet meer... @Funny: BETERSCHAP! Was natuurlijk wel een beetje te verwachten: eerst je mannen ziek... nu jij. Alleen is dat laatste wel heel vervelend met 2 kids thuis Hopelijk krijg je hulp!
Runner: Mijn eerste bevalling heeft de vk mijn een beetje laten zitten en is heel lang niet komen kijken naar de ontsluiting maar al met al was het een snelle bevalling maar met gedoceerde pijn, Levi daar in tegen is in een uur en 3 kwartier geboren, moest ik op eigen kracht zonder duidelijke persweeen nog omlaag persen (was niet goed genoeg ingedaald moest nog de inwendige spildraai maken en onder mijn schaambot door) dat was zeeeeeer pijnlijk allemaal, maar omdat het allemaal zo snel is gegaan vond ik het prima, ben er ook zonder scheurtjes of wat dan ook vanaf gekomen en snel hersteld! Ja idd mijn partner en ik zijn uit elkaar hij kiest zijn eerste kind (mijn stiefkind) boven ons en gaat alleen met hem verder... Wat betreft urgentie, die heb ik niet... krijg ik ook niet omdat ik nu woonachtig ben in een andere gemeente :x Maar ben gisteren maar aan het mailen geslagen en heb ze mijn situatie uitgelegd en hoop dat ze daar begrip voor zullen tonen. (zo niet sta ik daar binnenkort gewoon op de stoep om NOG een keer mijn verhaal uit te leggen) Net zo lang ze gek van mij worden Heb net maatschappelijkwerk ingeschakeld, die bellen mij terug, die mensen hebben vaak sluisjes en mazen en andere wegen die je kunt bewandelen voor een woonruimte, bijvoorbeeld particulier huren en toch recht op huursubsidie hebben.... Ik hoop dat hun wat kunnen betekenen voor mij. Ik kan zo terecht bij mijn ouders of broer en schoonzus, maar je snapt dat je met 2 kinderen als het ware een heel gezin bent wat ff intrekt (nog maar te zwijgen over alle spullen die je nodig hebt voor 2 kleintjes bedjes ed.) hun ruimte is ook beperkt maar het mag absoluut. Ik heb dan echt het gevoel ECHT in de weg te zitten en het lijkt me ook bijzonder verwarrend voor Noah, zo wie zo "verhuist" hij dan een keer extra en eerst naar een huis met MEER mensen om vervolgens met zijn 3en een eigen huis te betrekken.... ik wil het proberen zo simpel mogelijk voor de kindjes te houden en zo weinig mogelijk verwarring te veroorzaken. Maar goed als de situatie ECHT escaleert heb ik dus 2 tijdelijke adressen als het moet. (gelukkig bestaan er nog mensen die zichzelf even aan de kant schuiven om andere te helpen!) Zou nu ook niet weten wat ik zonder mijn ouders en broer/schoonzus had moeten doen, die helpen mij waar ze kunnen! Zoooo heel verhaal weer (ach gelukkig kun je zelf kiezen of je het wil lezen of niet )
Cimu, ik snap je wel. Maar KDV word vergoed en PSZ niet, en dat terwijl PSZ een paar uurtjes is en KDV de hele dag. Zomaar, pittig hoor. Gelukkig kun je in noodgevallen wel bij je ouders terecht als je het thuis helemaal niet meer uithoud. Wel fijn om te weten dat je een backup hebt. Jo succes bij CB! Hier een kleine pic van onze spruit. Niet al te duidelijk want heb een foto van de echo gemaakt maar als het goed is kun je wel het een en ander onderscheiden (elleboogjes liggen naast het hoofdje)
JO: Kyra was wel redelijk donker, maar niet zo donker als Dinja! Hier een foto van Kyra toen ze nog klein was!
@Runner: ... tsja, ik dacht check het maar even... Hier is kdv met subsidie nog steeds duurder! Ik moet nog steeds 146 euro zelf betalen per maand, de rest krijg ik vergoed. Eerst ging hij 3 dagen en toen betaalde ik 822 euro, waarvan 550 euro zelf . Maar zelfs teruggerekend naar 1 ochtend per week is de psz nog de helft goedkoper, dus. kdv is helaas geen optie meer. Omdat ik stop met werken, krijg ik niets meer vergoed. Wel logisch natuurlijk! Maar 275 euro per maand vind ik echt teveel van het goede.
Whaaa net ff op de weegschaal gestaan en hoef nog maar 1 kilo af te vallen en dan ben ik de zwangerschapskilo's van Lisa kwijt.. Moet er dan nog steeds wel die van Stijn kwijt raken maar dat gaat me lukken
Zo, even bijgelezen, maar ik lig behoorlijk achter en heb ook niet alles onthouden. Sorry. Allereerst: Djezelf; gefeliciteerd met Daniel!!! We wachten vol spanning je verhaal af. @Zomaar: sorry dat ik liep te klagen over mijn paar keer spitsuur in mijn eentje. Ik heb er echt bewondering voor dat je dat nu altijd alleen doet. Echt knap. Ik hoop zo voor je dat je binnenkort een supermooi huisje hebt. Je hebt groot gelijk dat je maar 1x probeert te verhuizen. De ex van je zorgt maar dat hij je wat ruimte en tijd hiervoor geeft!! @ nikki; dat gaat helemaal goed komen met het hartje! Gelukkig maar. @runner: wat gezellig dat je er weer bent! En fijn dat je een mooie echo hebt gehad. Mijn 2de bevalling was echt veel makkelijker en sneller dan de eerste. Eerste keer 11 uur na het breken van de vliezen; 9 uur weeen en ik raakte ook een beetje in paniek. 1,5 uur persen vond ik ook geen feest. Nu 4 uur na het breken van de vliezen; 3 uur weeen. Ik moest het grotendeels alleen doen omdat ML nog uit china moest komen. Die kon 'm nog net geboren zien worden. Maar ik kon er nu goed "induiken". Ook het persen was zo gepiept. Geen hechtingen zelfs! Alleen achteraf nog wat ellende. Direct na de bevalling heeft de gyn nog geprobeerd met haar hand een ontbrekend stukje placenta eruit te halen (dat deed echt veel pijn). niet gelukt en een paar dagen later een curretage. Dat is blijkbaar ook niet helemaal goed gegaan was vorige week had ik nog 2 dagen enorm bloed- en stolsel verlies. Nu is alles ok!!!! Ik bloed niet meer!!! @Veertje: wat een leuk kaartje! Fijn dat het goed gaat met kv en volgens mij heb je daar ook wel vrede mee toch? Nu dat bekken nog even streng toespreken. @Lilly; tjonge lekker druk zeg. Zal ik m'n hulp maar even laten overvliegen??? @Cimu; welkom bij de Koos-club @Marieke: mooie kamers zeg! Die van de baby lijkt op die van Joris. Erg mooi dus Hier erg gezellige dagen met mijn vriendin gehad. Echt vakantie gevoel. Ze is net weer weg. En ik heb zo'n schattig filmpje van Joris op onze website: Karlijn en Joris Zucht....hij is zo lief Binnenkort zal ik er ook even foto's opgooien van Karlijn in haar schooluniformpje!!! Gisteren was de laatste dag voor de vakantie en gingen ze "optreden" voor de ouders. Heel schattig. Maar eerst kregen we een speech over alle kinderen (4 klassen, zo'n 40 kinderen) in het chinees!!!
Ohjoh, ik heb helemaal gemist dat Djezelf bevallen was! Meid, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON EN BROERTJE!!!
Pffff dames, ben gisteren goed geschrokken. Manlief had de dokter op mijn aandringen toch maar gebeld. De assistente dacht niet veel van die keelpijn (ondanks de koorts) maar omdat hij ook pijn had bij het plassen al 4 dagen had ze dus wel gevraagd om de urine even langs te brengen. Dat heb ik dus gedaan, en ik schrok al een beetje van hoe bruin hij was (sorry van de vieze praat). Ik de urine gebracht en bij die assistente nog maar even aangegeven dat hij echt goed ziek was, hoge koorts etc.etc. Nou ze zou snel de urine nakijken. Werden we dus inderdaad snel gebeld met de mededeling dat er geen ontsteking te zien was maar wel eiwit en suiker. Het beeld was zo 'complex' (om haar woorden maar even te gebruiken) dat de dokter graag wilde dat hij zou komen. Het spreekuur zat vol dus of hij snel (in de pauze dus eigenlijk) die kant op kon..... Nou hij erheen. Wat bleek nou...hij had dus wel een, zeer hevige, keelontsteking. En normaal is dat niet zo erg, maar vanwege een slechte weerstand (waarschijnlijk door de gebroken nachten, drukte rondom cd etc.) waren er gifstoffen aangemaakt en dit is dus heel slecht voor de nieren. Daarom had hij dus eiwitten in de urine. Ze was heel serieus en zei ook dat als we er niet snel bij waren geweest zijn nieren dus beschadigd hadden kunnen raken. Hoe dan ook, hij heeft een kuur voor 10 dagen gekregen en mag dus absoluut Job niet knuffelen. En hij is gewoon echt goed ziek, hij ziet er ook gewoon niet uit met al die koortsuitslag, wallen, bleke toet, etc.etc. Bah, ik was echt even bezorgd.....
Zomaar, gelijk heb je.. waarom gaat je (ex) man niet een paar maanden / weken ergens heen? Of is dit een hele rare vraag??? Cimu, weinig hulp... al moet ik je zeggen dat ML probeert op tijd thuis te komen. Dylan is ook een beetje hangerig. We hebben net geknutseld en zijn nu even aan het TV kijken. Finn ligt lekker te slapen. Heb er een ontstoken oog en migraine bijgekregen... voel me dus ellendig maar doe rustig aan en knuffelen met m'n jongens. Veertje, goed op weg met de kg!!!!! Ik ben weer lichter als voor de zwangerschap van Finn. Ben tevreden met m'n figuur (eigenlijk zie ik niet dat ik ooit een kind heb gehad... hihi). toch zou er nog wel een paar kg af mogen maar doe er niks voor hoor! Ik ben alweer ruim 1,5 wk ongesteld, komt zeker door het spiraaltje!!!
@Carla, wat grappig, nou, het kan dus ook zo nog een blond meisje worden! @Cimu, oh, welkom bij de club van Koos Werklozen, daar val ik vandaag officieel ook alweer een jaar onder. Ach, thuisblijfmoeder klinkt leuker hè? En genoeg te doen dacht ik zo. @Lilly, wat een leuke foto's! Zeker even schrikken van je man, gelukkig dat jullie er mee naar de dokter zijn gegaan en ze het nu goed kunnen aanpakken. Hopelijk is er snel verbetering. @Kaatjesmam, ga zo even op je website kijken. @Veertje, super hoor, nog maar 1 kilo! Hier heb ik een hardnekkige 7 kilo nog aan mijn benen en buik geplakt zitten, maar ik moet zeggen dat ik ook teveel vreet. Probeer er nu wel wat meer op te letten. Met Luc naar het CB geweest. Hij weegt wel 7090 gram en is enorm gegroeid, 62 cm nu. Hij wou zijn benen alleen niet ontspannen, dus waarschijnlijk was hij zelfs nog wat langer volgens haar. Mijn hart brak weer bij die prikken in zijn lekkere spekbeentjes, hij heeft flink gehuild. Uitgerekend vandaag zijn fopspeentje vergeten mee te nemen, handig. Daarna thuis gevoed en nu slaapt hij al die tijd.
Kan nog wel ff doorgaan maar zal het jullie verder besparen! @zomaar, sterkte met de situatie.......En blijf bedenken dat de acties van je ex-schoonloeder echt vooral iets over HAAR zeggen en niet over jou, dikke knuf......denk vaak aan hoe zwaar je het wel moet hebben........ @kaatjesmam, daar zeg ik geen nee tegen, stuur maar deze kant op! @funny, beterschap!! Ruben lijkt ook al ziek te worden hier..... @veertje, dat doe je goed, ik moet er nog een stuk of 4 maar maak me er niet druk om. Bij Ruben vlogen ze er mede dankzij de bv ook in een paar maanden af en ik heb he tnu een stuk drukker dan toen dus... En natuurlijk gaat het jou ook lukken! @runner, 1e bevalling: 's nachts begonnen met zwakke weeen. Rond 7 uur 's ochtends werden ze regelmatiger en later heftiger maar die avond om 21 uur had ik nog maar 1 cm ontsluiting Dus naar het ziekenhuis waar ik na nog een nacht weeen uiteindelijk de volgende dag een infuus heb gekregen en ruggenprik. Toen ging het snel en is om 12.22 uur Ruben geboren na slechts 20 minuten persen. Ik had geen hechtingen en uiteraard dankzij de prik ook weinig pijn meer. In totaal heeft het zo'n 36 uur geduurd. Maar het ziekenhuis rekent pas vanaf het moment dat het infuus erin ging geloof ik dus dan was het maar een uur of 6 2e bevalling, super snel! om 6 uur wakker met zwakke weeen maar die werden snel heftiger. Om 8 uur braken de vliezen. Om 10 uur had ik 2 cm ontsluiting, toen na een heftig uur met heftige weeen om 11 uur al 7 cm. En om 11.40 is na 3x persen Job geboren en ik had 1 hechting waarvan ik niet eens voelde dat ie er zat
@jo, bah die stomme rotprikken ook.... Het is dat je ze wil beschermen anders zou je het niet doen. En lekker bul word LURK al. Job groeit ook als kool. Zijn lengte weet ik niet, meten ze hier niet in het begin maar hij weegt al wel 4300 gram, dus al bijna een kilo boven zijn geboortegewicht
Jo: Wauw das echt al een hele kerel!!! Bah ik moet maandag met Levi voor de prikken Lilly: Tsjee die is echt GOED ZIEK, hoop dat hij snel opknapt, en lekker mannetje hoor, hier past Levi al weer een paar weken niet meer in zijn appel pakje snik snik. Kaatjesmam: NEEEEE niet verontschuldigen, dat soort dingen dacht ik ook toen ik nog een partner had, alleen nu lijkt mijn hoofd automatisch een knopje om te zetten zodat je er mee om kunt gaan, zo van KOM MAAR OP elke spitsuur en de rest in mijn eentje lukt me best! (Lees dat kleine rotbeetje wat hij deed kan er ook nog wel vanaf ) Maar jou huishoudhulp mag je wel naar mij sturen hoor hihi. Funny: Hij heeft hier helemaal niemand geen familie oid en daarbij zou hij het niet doen omdat hij de kostwinner is en dus het huis betaald... ben zelfs nog financieel afhankelijk van hem... bah. Hij lijkt op 1 of andere manier niet echt aan zijn 2 kleine kinderen te denken maar alleen aan zichzelf en zijn zoon. pfff en ik wacht en wacht tot ik terug gebeld word door de maatschappelijkwerkster.........