Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Wij hebben Stijn nog heel lang gewoon een luier om gedaan in de auto omdat hij vaak in slaap valt en dan gewoon alles laat lopen.. Nu doen we alleen nog een luier om als we een lange rit gaan maken..

Wij zijn begonnen met eerst alleen naar de supermarkt en naar opa en oma geen luier om, op een gegeven moment had hij het echt goed door en toen deden we alleen eentje om in de auto..

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Marlieke ik ben lid van het forum hieronder en daar vind je lesje die je kunt maken waarin stap voor stap alles beschreven staat.

psp-bengeltjes

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nou hij ligt in zijn grote bed hoor.
    Vraag me alleen af voor hoelang. ;)
    Afwas ook al gedaan, vrienden weer weg. Heerlijk avondje voor ons 2. (hopelijk ;) )

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Runner, geniet van jullie avondje!
    Dylan sliep vanaf het moment dat hij een 1 persoonsbed kreeg als een trein!

NikkiF, ik heb een tijd een potje achterin de auto gezet. Desnoods langs de kant! Als we bijv. naar Parijs rijden doe ik hem nog wel een luier om maar verder kan hij het aardig ophouden of ik stop langs de kant!

5. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Runner:eek:ww spannend, ik hoop dat het goed gaat. Heeft hij wel iets waardoor hij niet uit bed kan vallen???? daaar zou ik zo bang voor zijn. cas is zo'n draaikont.

Marlieke: ik kan je helaas ook niet helpen met je banner. Ik ga het straks ook proberen, dus dan heb ik jouw hulp nodig denk ik:p

Nikki: oww dat lijkt me echt een nachtmerrie. Mooi he, kinderen hebben dat soort dingen echt niet door.
    Wbt buikgriep, hier niks in de buurt, Wel veel verkouden mensen.

Cimu: helaas toch een minder bericht, echt jammer.Echt even schrikken:(. Zoals al in meerdere vb je kan er gelukkig goed mee leven. Mijn broertje is ook doof aam een kant. Zijn andere kant is zeer sterk ontwikkelt, dus het gaat goed met hem.

Hier verder weinig te melden. Morgen gaat Cas naar kdv, dus weer even een lekker dagje. Tenzij ik natuurlijk vannacht ga bevallen:p

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Kijk steeds even of er vreugdig nieuws is maar helaas nog geen beebjes zie ik. Verder lees ik niet alles, sommige dingen raken me op dit moment heel hard. Het gaat bar en bar slecht, mijn ex maakt me hartstikke zwart, hij laat mesen practisch geloven dat ik zijn kind mishandeld/verwaarloosd heb :$, zijn hele huis leeg haal en nooit goed voor hun geweest ben, hij altijd wou praten om de situatie te verbeteren en ik alleen maar op hem zou schelden. (fijntjes kunnen lezen in een berichtje aan de buren, die hij voorheen hate en nu blijkbaar belangrijk vind) Zelfs de kleinste details verdraait hij, zo heeft hij lang gedacht om weg te gaan en nu de knoop doorgehakt omdat dat het beste voor hem en zijn kind zou zijn.... Kan me nog zo goed herinneren datt ik hem de keus heb gegeven, of iets veranderen aan de situatie of het houd op ;)
    Het fijne is dat hij het zo speelt dat mensen (die mij niet persoonlijk kennen maar alleen van zien op school bv) zijn verhalen gewoon lijken te geloven en denken dat ik dus ook geen goede moeder voor mijn kindjes ben... :(:(:(:( Ik weet best dat ik die mensen nooit meer ga zien en ik me niets van hun moet aantrekken omdat ze mij en de hele situatie niet kennen (en mensen nou eenmaal graag roddelen) maar kan je vertellen dat het me echt KAPOT maakt, daar heb je 4 jaar je stinkende best voor gedaan om dit als "dank je wel" te krijgen. En dat mensen aan je twijfelen al ken je ze niet of je wel een goede moeder bent en je ZOOOOOOOO veel van je kindjes houd is echt een KL*te gevoel en erg slopend. Ik had dit alles gewoon niet verwacht en vraag me af wat hij er mee probeert te bereiken. Waarschijnlijk om zo veel mogelijk medelijden te krijgen van anderen zodat hij zoveel mogelijk steun krijgt in de zorg voor zijn kind (halen en brengen naar school etc) maar dat lekker over mijn rug, en in mijn gezicht dan weer liegen dan weer niet pffff :(:( Zaterdag haal ik AL mijn spullen op en dan kan hij het voorlopig bekijken, hij zeikt al over het finaciele plaatje etc etc, en dat terwijl ik mijn huis uit gejaagd ben en niet een 1 euro heb, 35 cent om precies te zijn, wat een vent....
    Sorry voor de ego/verwarrende berichten de laatste tijd maar ben nogal emo... (wel fijn dat de kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon en ik zelfs de 6 kilo die ik nog over had van Noah nu alweer kwijt ben...)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Zomaar, bah zeg, wat ontzettend laag van hem om je zo zwart te maken. En natuurlijk moet je je er niets van aantrekken, maar zoiets raakt je toch!
    Zit hij niet te zeuren om omgangsregelingen etc. voor jullie twee jongens, of boeit alleen dat oudste zoontje hem? Wat een sneu figuur. Sterkte en hier mag je altijd 'klagen' hoor!

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Veertje, ja, eens moeten we de stap nemen en ook buitenshuis de gok wagen. Opa en oma wonen 20 minuten rijden van ons vandaan ... is meteen een gok. Plassen voordat we gaan is wellicht een goed idee.

@ Runner, spannend, zo'n overstap naar een groot bed ! Ik hoop dat het goed gaat !

@ Funny, dat is een goede tip, een potje achterin de auto ! Ga ik zeker doen ! :)

@ Marieke, nee, Thijs was zich echt van geen kwaad bewust, ik stond daar half huilend, helemaal over de toeren ...
    Wij hebben bij Thijs tussen het matras en de rand van het bed een paar boeken gestoken zodat hij er niet uit kan rollen, maar we met openingen ertussen zodat hij geen halsbrekende toeren hoeft uit te halen om zelf uit bed te komen. Het werkt prima en is een goedkope oplossing ! Nu is er nog maar een boek ... hij is er niet meer uit gevallen.

@ Zomaar, wat laag bij de grond van de ex. Vreselijk meid, ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met alles. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen. Veel sterkte in elk geval.

xxx
    Nikki F

9. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Tjonge Zomaar, wat een rotstreken. Wat moet jij je rot voelen. Balen dat we zo weinig voor je kunnen doen.

Nikki; schrikken zeg met die Thijs! Karlijn krijgt ook nog steeds een luier (pull-up) aan als we een lange rit maken. Ze durft ook niet op de Chinese hurk wc's, dus dat is ook niet echt handig hier. Gelukkig hebben ze in HK wel gewone wc's en bij haar op school kinderwc-tjes. Mevrouw gaat namelijk nooit op het potje, dat doen papa en mama tenslotte ook niet...
    Misschien kun je er een kraammat o.i.d. onder leggen in de auto.
    Wij proberen haar nu zonder luier te laten slapen, maar dat gaat nog niet echt lekker.
    Wat een goede tip van die boeken! Karlijns ikea bed heeft een opstaande rand maar als ze gaat logeren of in een hotel slaapt is dit erg handig.

Ik heb een behoorlijk zere borst. Heel beurs gevoel. Ben ontzettend bang voor borstontsteking omdat ik met koorts de grens niet overkom en dus niet naar HK kan. En Chinese dokters daar heb ik ook geen zin in. En daarbij heb ik zoveel antibiotica geslikt de afgelopen weken dat ik dat nu ook wil vermijden.
    Ik probeer 'm nu steeds eerst die kant te laten drinken en kolf 'm af en toe nog extra leeg (zal m'n productie wel teveel worden, maar ja) en ik masseer de zere plek. Hebben jullie verder nog tips?

Onze vakantie wordt waarschijnlijk Nieuw Zeeland en dan 3 weken. Wel erg gaaf, maar ik zie ook wel beren op de weg met 2 kleintjes. Lange vlucht (11 uur) en een grote camper rijden aan de linkerkant van de weg. Ben al helemaal geen held met een gewone auto...Maar voornamelijk een erg mooi vooruitzicht.

Lilly; hoe is het met jou? Erg stil. Is m'n hulp nog steeds niet bij je aangekomen???

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Kaatjesmam, ik heb bij Robin borstontsteking gehad, daar was ik goed ziek van.
    Van de (onsympathieke, chagerijnige) lactatiekundige moest ik bij teveel stuwing een kop saliethee nemen. De rest heb ik zelf uit mogen zoeken. Net als wat je al doet, leegmasseren en een extra beetje nakolven. In verschillende houdingen voeden.
    Als je de grens over moet, zou ik maar 2 paracetamolletjes ofzo nemen, zodat je eventuele koorts onderdrukt wordt. Sterkte!
    Leuk, Nieuw-Zeeland! Gaan jullie naar het noord- of zuideiland of gewoon allebei? Links rijden is inderdaad wennen, maar gelukkig zijn de wegen daar aardig uitgestorven, dat scheelt.

Bah, sinds Luc verkouden zijn, hebben we waardeloze nachten. Hij krijgt gewoon minder binnen, dat merk ik aan zijn luiers en komt daardoor ook weer eerder.
    Vandaag een dagje flink opruimen en poetsen, veel bezoek dit weekend over de vloer.

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, dat is inderdaad een goed idee, zo'n kraammatje in de autostoel leggen ! Dank je wel ! :)
    Het slapen zonder luier durven we nu nog niet, Thijs plast 's nachts erg veel, zijn luier is 's ochtends soms zo vol dat hij het bijna niet meer houdt ... maar goed, we zijn al blij dat het overdag goed gaat.
    Wat vervelend zeg met die borst. Ik heb het bij Thijs ook gehad, je kunt er helemaal ellendig van zijn. Groene klei erop verkoelt goed, net zoals kwark of yoghurt, maar echt over gaat het daar niet van. Kan me voorstellen dat je geen kuur meer wilt ... veel beterschap ermee !

Thijs klaagt al 3 dagen over buikpijn ... maak ik gisteren een afspraak bij de HA voor vandaag ... zegt hij nu dat het over is ! Ik denk dat we het toch maar even laten zien, voor alle zekerheid ... mannen ... ;) Morgen is hij jarig ! En vieren we feest ! (... en gaan we ook nog 2 huizen kijken, morgen is open-huizen-dag)

xxx
    Nikki F

12. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Runner: hoe heeft Ruben geslapen?????

Zomaar: meis, wat een ontzettend lage streek zeg van je ex. Echt niet normaal, denk je iemand te kennen. Je bent juist een top moeder!!!!je hebt voor jezelf en voor je kinderen gekozen, dat zegt al genoeg. Ik hoop gewoon dat je snel weer je eigen leventje kan opbouwen in Uden, en dat je al die vervelende negatieve mensen NOOIT meer hoeft te zien.
    Blijf vooral hier lekker schrijven, dan ben je het toch weer een beetje kwijt. Het maakt echt niet uit dat het ego berichten zijn.
    Dikke knuf

Nikki: wanneer hebben jullie thijs in een groot bed gedaan???? Cas is nu bijna 21 maanden, maar ik vind hem echt nog wat te jong. Hij slaapt ook nog super in zijn ledikantje. He jij trouwens al last van vooweeen??? of indalingsweeen???

Kaatjesmam: ja, ik kreeg ab voor mijn borstontsteking, dus ik heb niet echt de gouden tip voor je. Lijkt me idd goed om het te masseren. Ik ben echt jaloers jullie:)lekker hoor nieuw zeeland.
    Australie en nieuw zeeland zijn echt onze droom, en we gaan proberen om voordat de kids naar school moeten ook daarnaartoe te gaan voor een paar weken.

Jo: ik weet dat idd ook nog zo goed met Cas als hij verkouden was/is. dan merk je weer hoe fijn het is om gewoon je nachtrust te hebben. Ik hoop echt dat het snel over is. Gebruik je trouwens zoutoplossing???? Ik heb toen van mijn huisarts gewone neusdruppels gekregen, maar dan 0,025% speciaal voor baby's. Dat hielp gelukkig wel. Moet wel op recept.

Vandaag voor het eerst echt een rustig dagje. Alles is verder klaar, Cas is naar het kdv en ik verveel me eigenlijk nu al.
    Nou ja, ik moet igg strijken.
    Oh ja en we hebben gister de nieuwe auto gekregen, dus ik ben helemaal blij.

13. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    onze nieuwe auto

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb gisteren trouwens de ziekenhuistas ingepakt voor het geval dat het gaat beginnen hier ... ik verwacht het niet hoor, maar toch. Wanneer hadden jullie een kraammatje in bed gelegd ? Ik bij Thijs met 36 weken, heb ik dik 5 weken op zo'n ding gelegen ... je weet niet wanneer het begint ... wat zouden jullie doen, gewoon erin leggen ? Moet volgende week ook klossen en een bedpo gaan halen ... komt erg dichtbij zo ! Maar goed, het is maar goed ook ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    de achterkant

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, Thijs is vorig jaar toe we terug kwamen van vakantie in het juniorbed gegaan. Hij heeft eigenlijk nooit graag in het ledikant geslapen. Hij was toen ook ongeveer 21 maanden. Zijn slapen is sinds dien wel veel beter geworden. Deze dagen gaat het heel goed zelfs ! :)
    Echt voorweeen heb ik nog niet, indalingsweeen weet ik eigenlijk niet zo ... ik voel wel vaak die druk naar beneden, zoooo vervelend. Vooral 's avonds heb ik soms het gevoel dat hij/zij er zo uit kan vallen (sorry ...) De VK zei dat de uk al goed ingedaald is maar nog niet vast ligt met het hoofdje in het bekken, maar dat hoefde ook nog niet. Ik heb wel vorige week een nacht flink last gehad van mijn buik, een soort krampen, maar echt weeen ... ik heb bij Thijs geen buikweeen gehad, alleen in mijn rug. Het kan toch dat het iets van voorweeen geweest is.
    Geniet lekker van je rustige dag !

Wat een prachtige auto ! Een A4, toch ? Super ! Hier gaat de zoektocht nog steeds verder, afgelopen woensdag "even" naar Almere gereden (vanuit Limburg ... 2 uur rijden ...) en twee proefritten gemaakt (Opel Vectra SW en een Saab) Beiden super auto's. ML bedenkt zich nu nog ... ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, Marieke, moet jij ook zo enorm vaak plassen nu ? .... :(:$:)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Nikki, ik had deze op mijn matras, kraakte en zweette tenminste niet zo IKEA | Matrassen voor kinderen | Dekmatrassen & matrasbeschermers | LEN | Matrasbeschermer en kun je daarna eventueel voor Thijs 's nachts gebruiken.
    Ik zou inderdaad ook gewoon maar naar de ha gaan met Thijs, anders zul je zien dat hij er morgen weer over begint en je naar de huisartsenpost kan.
    @Marieke, mooie auto, lekker ruim!
    Ik heb met Robin ook even gewacht tot na de bevalling voor ze naar haar meegroeibedje ging. Er zijn al zoveel veranderingen. En een week na haar tweede verjaardag is ze overgegaan, een kleine maand later was dat.

Mijn handjes zijn al helemaal ruw van het schrobben en poetsen. Ik ga me nu maar eens aankleden en boodschappen doen. De keuken blinkt wel :D!

19. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Marieke mooie auto hoor!!!!

Zomaar, wat zit hij nou te zeiken over de financien??? Jij bent zelfs weggegaan met 2 kleine kids! Hij zal toch echt moeten betalen voor je mannetjes! Wat een rot streek van hem. Echte vrienden en je familie weet wel beter en de mensen die jou niet echt kennen hoef je niet meer te zien. Al begrijp ik heel goed dat het je niet koud laat (lieverd, je hebt ook nog last van hormonen en ik vind het al heel knap dat je je zo sterk houd, als dit geen liefde voor je kids is!!!). Snel weg uit dat dorp en zo snel mogelijk een nieuw leven opbouwen! Zou zeggen: kom maar een paar dagen 'ontspannen' bij mij!!

20. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Marieke, ik heb zo'n losse bedrand gekocht (die je onder het matras schuift) ideaal! Dylan is ook zo'n draaikont en op de vakantie lag hij ook naast z'n bed!

Deel Deze Pagina