Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Kaatjesmam, heb nog nooit een borstonsteking gehad dus kan je niet adviseren...

Dylan heeft 's ochtends nog zo'n natte luier (z'n pyama is ook vaak nat!) dus voorlopig gaan we daar nog niet aan beginnen. Nu dat hij zo verkouden is gebeuren er wat meer ongelukjes overdag.. verder gaat het super maar hij is ook bijna 4!

2. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Nikki: ja vreselijk he;) Ik heb voor 's nachts een emmer op zolder staan:) Ik kan nm niet de trap af met mijn bekken, en als ik moet moet ik ook echt. haha.
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt

Jo: ja dat was ook een beetje mijn idee. Ik wacht zowiezo tot hij twee is, of hij moet nu natuurlijk gaan klimmen.

Funny: die ga ik onthouden, moet eerst natuurlijk nog even kijken welk bed hij wil hebben.

Jeetje ik verveel me echt. Ik ben nu de hele tijd al foto's aan het sorteren. Ach je moet toch wat, het wordt straks druk genoeg.

3. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @All: bedankt voor de lieve woordjes! Ik baal nog het meest van de valse hoop die we gekregen hebben :( Ze hadden beter meteen kunnen zeggen dat er waarschijnlijk niets aan te doen was; dan had het alleen mee kunnen vallen. Nu was het het worst-case scenario, maar dat bleek bij de KNO arts in het Radboud het enige scenario te zijn... En vervolgens kregen we daarbij nog een heel verhaal over syndromen... Ik denk ook dat hij er goed mee kan leven. Hij weet natuurlijk niet beter. Ik hoop alleen dat hij niet teveel gepest zal worden op school later. Maar dat is zorg voor over 6 jaar ofzo ;)
    Runner; ik heb een fotootje in mijn album geplaatst van zijn oortje.

@Jo: wat een rare zwangerschapsjuf, zeg! Dat een organisatie zo iemand daarvoor neerzet...

@Kaatjesmam: Jacinto slaapt ook van 19:00 - 03:00 (soms wel 05:00 uur). Een 'vroege-doorslaper' noemen ze dat. Als ik Jacinto om 23:00 uur wakker maak voor een voeding, dan schiet ik daar ook niets mee op; hij meldt zich 's nachts rond dezelfde tijd... Ik doe dat dus ook maar niet meer.
    Vwb borstontsteking; heb ik al vaker 'bijna' gehad. Verschillende houdingen voeden, goed leegmaken idd en onder een warme douche masseren helpen heel goed! En overproductie krijg je alleen als je vaker kolft, niet als je direct na een voeding verder leegkolft (volgens mijn lactatiedeskundige). Maar dat trekt na een paar dagen wel weer weg.

@Zindelijk worden: Thiago was heel goed op weg, maar nu wil hij echt niet meer... Maar goed, hij is momenteel wel met meer dingen dwars. haha. Komt wel weer (hoop ik!!!)

@Zomaar: jeetje zeg... Ik kan me voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt... Sterkte!

@Nikki: Thiago heeft ook vaak buikpijn. Maar het schijnt dat kinderen van deze leeftijd altijd zeggen dat ze buikpijn hebben, ook al is het keelontsteking of iets in hun voet. Laten checken kan nooit kwaad, toch? Sterkte!

@Marieke: mooie bak! En ruimte genoeg lijkt mij; heerlijk!

Ik ben vast de helft vergeten... sorry...
    Heb weer een druk weekend voor de boeg. Vanavond verjaardag, morgenmiddag een kinderverjaardag, zondagochtend kinderverjaardag en zondagmiddag krijgen we visite. Zal blij zijn al het weer maandag is ;)

4. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Cimu, Jacinto lijkt van de zijkant wel een beetje op Finn (met dat mooie blonde pluis haar, hihi!) Ik vind het een mooi kereltje en moet je eerlijk zeggen dat ik z'n oortje vind 'meevallen'. Het ergste is inderdaad die ontwetendheid de afgelopen tijd! Hopelijk blijft het bij z'n oortje en dat pesten valt hopelijk ook wel mee (nogmaals ik vind het niet zo heel 'schokkend eruit zien)! Dylan heeft behoorlijke littekens op z'n borst/buik en polsen... ach, ik heb hem nog en het hoort bij m'n mannetje.

5. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Funny: thanks! Ik ben er zelf ook al helemaal al gewend! En het is wat jij zegt: als ik mensen in mijn omgeving spreek, hebben heel veel kinderen wel wat (zichtbaar of niet); zoals Dylan littekens, mijn neefje heeft een heel scheef gebit/kaak, andere neefje is dyslectisch, etc. Ik hou er niet minder door van hem! Het hoort bij ze.

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ All, Thijs is helemaal gezond verklaard hoor ! Hij zei vanochtend al dat hij geen buikpijn meer had ... handig. Inderdaad toch maar even gegaan.

ML is vanavond weg, feestje met de bank, dan heb ik alle tijd om op iedereen te reageren !

Tot later !

xxx
    Nikki F

7. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Cimu, bijna iedereen heeft wel wat 'afwijkends' en inderdaad dat maakt je tot wie je bent. Finn heeft net boven z'n slaap een bultje (extra stukje bot op z'n schedel). Hoe vaak mensen wel niet vragen wat het is??? Soms wordt ik daar wel eens niet goed van.. Dylan zie je het alleen als hij in z'n zwembroek loopt en ik weet niet beter maar als ik mensen zie kijken bedenkt ik opeens ' o ja, dat is iets bijzonders natuurlijk vandaar dat ze zo staren!'
    Ik ben blij dat ik ze allebei in goede gezondheid heb en ik hoop voor je dat het bij z'n oortje blijft zonder medicijnen etc voor z'n niertjes.

Finn en Dylan zijn zo verschillend.. zelfs het poepen! Dylan heeft altijd een hele snelle stoelgang gehad en altijd vrij dun (net papa). Maar Finn kan al een paar dagen niet zo goed en het is behoorlijk dik/hard. Heeft iemand tips?? Misschien bel ik wel even het cb, vind het zo zielig.

8. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Funny: ik weet niet of Finn het al mag, maar er bestaat zoiets als Roosvicee laxo. Alternatief is dat je het zelf drinkt; wellicht krijgt hij dan iets mee via de borstvoeding. Of eens bij een apotheek informeren? Verder zou ik het ook niet weten. Succes ermee.
    Heb er zelf ook last van, dus ik weet hoe vervelend het is!!!;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @Cimu, wat een moppie! En ik vind het ook niet eens zo opvallend, vooral als straks zijn haartjes wat langer zullen worden. Waarschijnlijk is het vooral omdat je het weet dat je er op let, maar een ander zal het denk ik niet zo snel zien.
    Moeten jullie nu nog naar een nefroloog ofzo om dat met zijn niertjes te onderzoeken?
    Robin heeft trouwens 2 kromme duimen, haar bovenste duimkootjes staan helemaal scheef, al vanaf de geboorte, waarschijnlijk te korte pezen. Ze heeft er zelf geen last van, kan alles goed pakken.
    @Funny, Robin zat als baby regelmatig verstopt.
    Ik kan je Kindicol van VSM echt aanraden. Je moet alleen wel geduld hebben, want bij haar gaf het pas na een dag of 5 resultaat, maar toen werkte het echt prima. Ik heb het geloof ik wel een maand of twee lang gegeven, want zonder was het gelijk weer mis. Dan voelde ze zich ook niet lekker, moest zo huilen etc. Voor snel resultaat kun je beter lactulose geven, maar daar krijgen ze vaak buikkrampen van.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Zomaar, gek he dat je van zo iemand hebt gehouden, erg raar dat je dan zo behandeld word. Gelukkig weten jij en de mensen waar het echt toe doet hoe het precies zit. Dikke knuffel!

Cimu, het is idd dat je het weet, maar het stoort niet dat ie een kleiner oortje heeft. Zit er helemaal geen gaatje naar zijn gehoorgang? En gelukkig kunnen ze een hop tegenwoordig, jammer dat je dan zo lang moet wachten. ;)

Ruben heeft het uitstekend gedaan in zijn nieuwe bed. :D Kwam vanmorgen om 07.00 bij mij in bed gekropen, hebben we samen gewacht totdat de wekker ging. :p
    Hij heeft trouwens een LifeTime bed, daar zitten 3 hoge randen aan, voor zij en achter. Hij staat nu dus andersom tegen de muur aan zodat de hoge rand aan de voorkant zit en er dus niet uit kan rollen. Ook zit er ee. lade onder met een extra matras dus mocht het nodig zijn kan ik die ook altijd nog uit schuiven,

Marieke, mooie auto! Hoop dat ie heel lang meegaat, hahaha!

Kaatjesmam, ik weet idd dat je dan onder de warme douche je borsten moet masseren, verder zou ik het eigenlijk niet weten. Vooral niet als je geen AB kuurje wilt.
    Jullie vakantie klinkt heerlijk! Wanneer moet dat gebeuren?

Nikki, fijn dat Thijs zich weer helemaal lekker voelt!

11. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    he meiden,

nou daar ben ik weer hoor.
    Wauw wat een verandering zo'n kleintje erbij!
    Het is zoveel drukker, leuker, anders, vermoeiender ;)

bv gaat prima (eigenlijk te goed! word gek van die zeiknatte kleding!)

Pijn is nu zo goed als over, alleen als ik teveel doe dan word ik 'savonds flink terug gefloten door mijn lijf.
    Moe ben ik wel! even naar buiten om de post te pakken en dan kan ik vervolgens mooi weer even plat!

Ga nu wel weer proberen om het hier in de smiezen te houden.
    Hoe is het met de meiden die nu aan de beurt zijn?
    Houden jullie het nog vol?

@Marieke; nog tien daagjes he?! Heb je alles al ingepakt?

Even een fototje spammen van mijn mannen:

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Mooi mannetjes! Zo te zien is Jonathan ook helemaal blij met zijn broertje.

13. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @NikkiF: mooie foto's hoor!
    Mijn voorkeur gaat wel uit naar die laatste.
    Ben dan ook erg benieuwd hoe die genomen is.
    Weet je nog hoe de lichtopstelling was?
    Hoe was het eigenlijk met het hartje horen.
    Las ik nou iets dat er een stuk minder overslagen waren?
    Krijg je nog een nieuwe controle daarop?

@zomaar: tjee meid, jij krijgt het wel voor je kiezen he!
    Las dat je nu bij je ouders woont.
    Pfff heel appart dat wij vrouwen 9 van de 10 x het huis uitgaan he!
    Duim voor je dat er snel een bevredigende oplossing komt.

@Kaatjesmam: ja die blubberbuik!!
    Niet normaal toch!
    Ik moet nog 4 weken wachten voordat ik ook maar iets mag gaan doen aan buikspieroefeningen etc
    (en tegen die tijd heb ik er al geen zin meer in :D)

@afvallen: ben nu al 13 kilo kwijt!!!!!
    Ben echt in shock; nog 5 en dan ben ik alweer terug op mijn oude gewicht.
    (van voor de bevalling...dan moet ik de 10 kilo van jonathan nog kwijt :D whahaha)

@Runner: Ja die is echt super blij!!
    Iedereen moet zijn broertje zien! Elke ochtend komt hij de slaapkamer binnen rennen...
    ahhhh, roept hij dan; dat is mijn broertje!
    (zo schattig!!!!!)

Lees volgende keer weer verder, batterij is bijna op.

14. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Djezelf: wat fijn om wat van je te lezen!!!!:):):)
    Wat een leuke foto zeg, en wat is Jonathan een trotse broer. Fijn dat het allemaal zo goed thuis, maar pak idd wel op tijd je rust (dat weet ik ook nog wel van de vorige keer)
    En al 13 kilo kwijt:$:$:$doe mij dat ook maar;)
    Hier gaat het wel. Wel al veel voorwerk;) Ik hoop eigenlijk dat ik het gewoon volhou tot de 19de of dat het overdags begint ofzo.

Runner:wat super dat hij zo goed geslapen heeft. En een goede oplossing dat je het bed hebt omgedraaid. Wanneer ga je met verlof??? 34 of 36 wk???

Cimu: Wat een moppie zeg!!!! Ik vind het ook niet echt opvallend. Ik zie het dan ook wel vaker op de ok. Je kan het altijd nog ooit laten reconstrueren als dat nodig is. je het wel hele mooie technieken.

nikki: fijn dat thijs weer gezond is verklaard

Funny: sorry ik heb er geen ervaring mee, misschien idd die roosvicee???

Ik ga weer verder met popstars kijken.

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik ga met 36 weken met verlof, wil zo lang mogelijk erna hebben. :p
    Nog 'maar' 6 weekjes werken dus. ;)

16. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    zes weekjes is ook nog te overzien, hihi
    Is het wel een beetje te doen???
    Bij mij op het werk wordt je verplicht om met 34 weken met verlof te gaan.

17. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Bedankt voor de tips meiden!

Djezelf, wat een mooie mannetjes!!! Hopelijk kan je optimaal genieten en houdt je lijf je niet heel erg tegen!

18. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Djezelf, ik ben weer lichter als voor m'n zwangerschappen.... en dat blubberbuikje gaat ook wel weer weg...

Ben ook met 36 wk met verlof gegaan.. had ik daarna wat langer!

Had net weer wat hoor... ben aan het kolven (flinke hoeveelheid, bijna 180 ml) valt dat bekertje van m'n kolfapparaat af. Niet goed erop gedaan. Dus al m'n bv op m'n schoot!!!!!!! Gelukkig heb ik genoeg voorraad maar wat een bende!

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, bedankt voor de tip van de matrasbeschermer ! Ik ga volgende week een kijkje nemen ! :)

@ Funny, Thijs zijn pyama is ook soms nat, zo veel plast hij 's nachts. Dat zal inderdaad dan nog wel even duren voordat hij ook 's nachts zindelijk is !
    Vandaag heeft hij ook weer gepoet op het potje. Hij gaf het van te voren aan. Ik ben trots op hem !
    Voor de "poepvraag" ;) ik zou het niet weten ! Misschien eens vragen in de apotheek ?

@ Runner, wat knap van Ruben dat hij zo goed heeft geslapen in het nieuwe bed ! Volhouden zo ! :)

@ Djezelf, wat een mooie mannekes heb je ! Geniet ervan ! Fijn dat het al wat beter met je gaat. Doe maar rustig aan meid !
    Het hartje van ons ukkie was afgelopen woensdag helemaal goed. We zijn enorm blij ! Ze beluisteren het elke week nu, maar dat zouden ze in elk geval toch doen. We hebben gelukkig alle vertrouwen weer terug.
    De laatste foto is genomen met heel veel tegenlicht. Er stond een vierkante lamp achter het scherm waar wij weer voor stonden en zo is de foto gemaakt. ;)

@ Verjaardag, morgen is de grote dag ! Gisteravond hebben we de slingers al opgehangen omdat ML er vanavond niet is. Ik heb net de laatste dingetjes aan de kroon af gemaakt en Thijs zijn stoel versierd met balonnen. Ook heb ik zijn cadeaus in de woonkamer gezet. Hij krijgt oa een fiets ... zal hij wel heel blij mee zijn !
    Van 16.00 tot 20.00 hebben we zijn feestje. Een vriendin (die van het huis ... ;)) komt ook, en haar zoontje schijnt al de hele week thuis te zitten met buikgriep. Ik las net op haar Hyves dat hij vandaag nog had overgegeven. Ze komen morgen toch ... heerlijk zeg, Thijs net beter verklaard ... en ik zit echt niet meer te wachten op buikgriep nu, zo ver in mijn zwangerschap ... heb al eens tactisch aangegeven dat ze ook een andere keer kan komen maar daar reageert ze niet op ... ben benieuwd ... wil eigenlijk echt geen ziek kind hier in huis hebben ... :$:$:$:x:x:x

Groetjes,
    Nikki F

20. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @Djezelf; wat een leuke mannetjes zeg! fijn dat je je goed voelt. Alleen die vervelende vermoeidheid. Rustig aan doen (maar wel hier mee blijven schrijven natuurlijk)

@Nikki; gefeliciteerd met Thijs (ja hier is ie al een tijdje jarig hoor;))

@Runner; fijn dat Ruben het zo goed deed in z'n grote bed!
    We willen de eerste 3 weken van januari gaan. Daarna mag ML geen vrij meer tot het einde van de opdracht eind juni.

@Jo; waarschijnlijk willen we beide eilanden zien. Maar we willen ook niet alleen maar rijden dus we moeten nog even kijken.

@Marieke; mooie auto!! Het lijkt me zo heerlijk om ook weer een eigen auto te hebben. Dat gedoe met die taxi's... Nou ja nog 9 maanden (en we weten allemaal hoe snel dat gaat:D)

Bedankt allemaal voor de tips voor mijn zielige borstje. Het gaat de goede kant op! ik ben erg opgelucht. Cimu; dat is waar ook dat je productie alleen maar omhoog gaat als je extra kolft. Was ik even vergeten.
    Karlijn was gisteren ziek. Ze was al echt niet te genieten toen ik haar uit school haalde (met een protesterend (lees gillend) kind in de shuttle-bus van school naar huis terwijl ze niet wilde gaan zitten) En 's avonds kwam ze uit haar bed; gloeiend heet. Zetpilletje gegeven. Ze kwam er nog wel een paar x uit, maar vanmorgen was ze weer helemaal ok. Gelukkig kwam Joris ook lekker vaak vannacht, dus ik ben wel een beetje gesloopt.
    Hij had waarschijnlijk last van zijn darmpjes want vanmorgen was hij heel gelukkig aan het glimlachen in zijn romper en slaapzak die helemaal onder de poep zaten....;)

Deel Deze Pagina