Zomaar, JIPPIE!!! Gefeliciteerd meid! Het is je zooooooo gegund! Djezelf, hier ben ik weer aan de pil. Ik wil een paar jaartjes wachten om te kijken of er geen vervelende bijkomstigheden zijn wanneer je je op de nieuwste manier laat steriliseren (zo heet dat toch ook bij een vrouw?). Die nieuwste manier, eileiders poliklinisch dicht laten maken dmv een of ander stofje wat ze inbrengen, lijkt me wel prettig. In ieder geval prettiger dan een nietje erin... Maar ja, dat is dan dus wel heel definitief. Dus ik kan je niet helpen... Ik heb wel meer gehoord over de mirena. In eerste instantie wilde ik dat ook. Maar ik hoorde dat er dan gewoon bevruchting kan plaatsvinden, maar dat dan het bevruchte eitje wordt vernietigd. Soort van heel vroege abortus dus (in mijn ogen). En dat strookt niet met hoe ik over nieuw leven en het leven denk. Dus maar weer aan de pil nu...
@Zomaar, geweldig!!! Tenminste weer iets moois om naar uit te kijken! @Djezelf, ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb jarenlang de pil geslikt, Mercilon, denk dat ik dat weer een jaartje ga doen, misschien dan die Cerazette omdat ik bv geef. Daarna laat mijn man zijn kabels waarschijnlijk doorknippen. Mirena wil ik niet, mijn zus is bij het plaatsen helemaal niet goed geworden, flauwgevallen en ze verging van de pijn. Iets wat zogenaamd maar zelden voorkomt, maar als je er op gaat letten zijn er toch aardig wat mensen bij wie dat gebeurd is. Ik heb al twee keer zware operaties aan mijn eierstokken/eileiders gehad, is er ook eentje verwijderd, dus voor mij geen gepruts meer aan mijn buik. Oh, ik heb zo heerlijk geslapen, van half 12 tot 5 uur! Geweldig, dat gaat de goede kant weer op. Hij slaapt nu nog. Was gisteren best aardig in het bos met de psz. Je merkt wel flink verschil, Robin is net 2 jaar en sommige kinderen zijn al bijna 4. Maar ach, zolang ze het zo leuk vindt, zal het wel best zijn.
Jaahhhh Zomaar gefeliciteerd! Super zeg! Jo; haha grappig he dat slapen van 12 tot 5 al zo lekker is. Djezelf; sterkte met Daniel. Zielig he zo'n kleintje. Ik ben nu aan de Cerazette (minipil). Ik ben ook nog aan het twijfelen over de Mirena, maar had wel even genoeg gefrustsel aan mijn lichaam en bloedingen gehad. Het is ook heel duur hier en volgens mij wordt het niet vergoed, dus misschien wacht ik totdat we in NL zijn. Kan ik ook wat makkelijker naar de dokter, mocht er iets mis zijn. Gisteren naar HK geweest voor de eerste prikjes (nou ja in het ziekenhuis heeft hij wel hielprik en tubercolose prik gehad). Nou het is echt een man hoor; tjonge wat was ie zielig. Ik heb 'm nog nooit zoveel lawaai horen maken. Nog net m'n eigen tranen kunnen bedwingen. Verder alles ok. 5,4 kilo, nog steeds erg gemiddeld. De dokter stelde voor om hem op schema te gaan voeden ipv op verzoek. Dan zouden de darmkrampen minder worden. Maar dat zie ik zelf niet zo zitten. Ik wil 'm niet af en toe laten huilen bijvoorbeeld. Het was weer een lange reis (5,5 uur in de auto) maar het zit er weer op.
Sorry, ik ben ff een paar dagen iets minder geweest. Eerst een ziek kind nu een zieke man. Ik wil nu echt NIET bevallen!!!! Het moet echt ff wat rustiger zijn. Blijft wel flink rommelen hier. Djezelf: Ik zou idd voor een Mirena gaan, ik weet dat de gyn bij ons in het zh er allemaal goed over te spreken zijn. Weinig hormonen, en ze worden alleen maar afgegeven aan je baarmoeder en niet meer door je hele lijf. Zetten kan vervelend zijn. Heel veel beterschap voor Daniel, zielig hoor. En ja de laatste loodjes zijn idd erg zwaar, maar we slaan ons er wel doorheen. Nikki: wel balen zeg dat je zo'n last hebt van je oren met zwemmen. Ik hoop idd dat het beter gaat na de zw-schap. Is er verder niks aan te doen??? Zomaar: het zou echt fantastisch zijn!!!!!! Hou ons op de hoogte Jo: gelukkig dat het slapen weer beter gaat. Super!!!! Had je Luc eigenlijk ook mee naar het bos??? Nou ik ga maar eens aan de poets, en voor manlief zorgen. Kan alleen maar hopen dat ik ook niet ziek wordt
@ Zomaar, wat een geweldig nieuws meid ! Je hebt het verdiend ! Geniet ervan ! @ Marlieke, dat van Mirena klopt niet hoor. Dat is bij een gewone spiraal. @ Marieke, ik ga eens op zoek naar van die dopjes die ze op maar maken. Dat lijkt me een goede oplossing. Er mag absoluut geen water in mijn oren komen, zelfs niet van de douche ... Veel beterschap voor je man ! Doe maar rustig aan ! Groetjes, Nikki F
Zomaar, Jippie!!!!!!! Gefeliciteerd meid! Djezelf, blij te lezen dat Bambi favoriet is! Sneu he als je kindjes ziek zijn. Finn begint nu weer op te knappen maar was vorige week samen met Dylan ziek. Finn had trouwens de eerste week al een verkoudheid! Ik heb nu een mirena spiraal en het plaatsen viel me vies tegen. Heb hem sinds eind juni en af en toe vloei ik nog (heb de eerste 8 wk gevloeid!) Je moet het een half jaar de tijd geven zeggen ze maar sommige hebben nergens last van. Verder vind ik het ideaal!!! Morgen even naar het cb. Wil weten hoe zwaar Finn is en wat vragen mbt ontlasting en voeding. Geef nog steeds bv, jippie!!!!
Super Marieke ! Geniet nog even van de laatste zwangere dagen ... en geniet daarna nog veeeeel meer van je kleine manneke ! Super dat alles goed was ! Wij hebben morgen weer controle ... blijft toch spannend, maar ik heb een goed gevoel dat alles in orde is. Groetjes, Nikki F
Marieke: lekker hoor dat het einde in zicht is. Ik moet even m'n geluk kwijt: Joris heeft van 21 tot 5 uur geslapen!!! Bijna een gewone nacht gehad!! Toen kon ik uiteraard niet meer liggen van de opgeblazen lekkende borsten...
@Marieke, ik hoop dat je gezond blijft en de rest snel opknapt! Gek idee zeker dat je nog maar een paar dagen zwanger bent of niet? Ik had Luc thuisgelaten, mijn man werkte maandag thuis. @Funny, succes bij het CB, ben benieuwd wat ze daar voor tips hebben. Bij ons werkte dus alleen die Kindicol. Ik was ook al met 4 maanden op advies van het CB met fruit begonnen om het wat te 'ontstoppen', maar dat werkte maar minimaal. Tot een jaar ofzo heb ik haar geen banaan gegeven, want als ik dat deed, was het helemaal feest. Die Kindicol heb ik tot 7 maanden ofzo gegeven. @Fijn zo'n goede nacht!!! Hier na een lange nacht, dus nu weer een waardeloze nacht. Hij kwam al om half 4. Speentje er in gestopt, maar een half uur daarna werd hij weer wakker en wou hij echt eten. Dan maar gegeven en om half 7 werd hij weer wakkker. Misschien omdat hij gisteren heel weinig heeft gehad, hij had niet echt honger en daardoor kwam zijn avondritme wat in de war. Hij ligt nu ook vaak op zijn duimpje te sabbelen. Robin deed dat rond dezelfde leeftijd en die duimt nu nog als ze moe is. Ach, ik kan me er niet druk om maken, vind het er wel lief uitzien en mocht haar gebit scheef gaan staan, lang leve de orthodontist.
Moet ook echt zeggen dat ik wel een beetje zenuwachtig begin te worden. Het is zo anders als vorige keer. Het is zeker maandag en evt eerder, heel gek. Waarschijnlijk mag ik dan donderdag weer naar huis, maar ik ga proberen als het goed gaat of ik woensdag al mag. Ik ga nog even proberen of ik internet kan regelen voor daar. Kaatjesmam: wat heerlijk dat je zo goed hebt kunnen slapen. Wel weer jammer van de ontploffende (.)(.) Funny: succes bij het CB. Ik hoop dat ze je een goed advies kunnen geven. Nikki: veel succes bij de vk. Jo: jeetje, weer zo'n waardeloze nacht Ik ga echt voor je duimen dat het vannacht beter gaat. Ik ga even een broodje maken.
Solllyyyy ik verwaarloos jullie.. vergeef het me Vandaag weer geen tijd om te reageren want ik ben jarig en moet nog boodschapjes doen enz Ben gewoon 30 whaaaaa
Ja Veertje gefeliciteerd!! Zag het al op hyves, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Tja 30. Dat is voor mij al een tijdje geleden.....zucht Balen van je nacht Jo. Vast nu weer een goede in aantocht. Karlijn speent ook nog steeds. Iedere keer hebben we wel weer een excuus om niet door te zetten met stoppen.
Veertje: gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! Maak er een leuke dag van. Jo: hier heeft Cas ook nog zijn speen hoor
@Djezelf: we hebben geen keuze; de KNO arts zegt dat opereren geen zin heeft. Wellicht als hij ouder is dat we de oortschelp nog laten veranderen. Maar dat zien we wel over 6 jaar Beterschap met Daniel!!! @Nikki: Thiag had ook altijd last van onstoken oortjes; vaak door het zwemmen. Hij heeft toen buisjes gekregen. Om toch te kunnen blijven zwemmen, hebben we oordopjes aan laten meten. Is misschien niet ideaal, maar je kunt er wel mee zwemmen. Een idee misschien??? Oh, ik lees dat Marieke er ook al iets over geroepen heeft. Je kunt ze halen bij een hoorspeciaalzaak (bijv. Schoonenberg), waar ze ook hoortoestellen maken. Je oren moeten wel schoon zijn op het moment van maken, dus als je veel last van ontstekingen hebt; eerst effe langs de HA voor schoonmaken. (En je moet er ong. 1-2weken op wachten!) @Mirena: vandaag HA gebeld voor een recept. Onze HA plaats hem ook zelf; maar ze zeiden dat dat eigenlijk moet als je ongi bent... Met bv kan dat nog wel een paar maanden duren, toch? Dus nu gaan ze het toch proberen. Maar ze geven geen garantie. Verder krijg ik ook pilletjes zei ze, die ik 1 uur van te voren moet innemen zodat het minder gevoelig wordt allemaal... Ben benieuwd. Afspraak staat op 28-10. Daarna kan ik verslag uitbrengen. Cerazette: ik lees op internet dat het innemen heeeeel nauwkeurig komt, omdat hij anders niet veilig is. Ben bang dat dat mij niet gaat lukken @Zomaar: YES!!!! Wat goed zeg! Eindelijk een lichtpuntje voor jou! En zo dicht bij je ouders is ideaal in jouw situatie. Perfect! @Marlieke: hier laat ML zich helpen volgend jaar ofzo. Hij vindt dat ik al genoeg doorstaan heb met 2 bevallingen, lief he . En daarbij: een vrouw komt toch meteen in de overgang als ze zich laat helpen, of niet? Daar zit ik nu nog niet op te wachten; al die opvliegers etc. @Kaatjesmam: fijn dat alles goed was! En voor wat betreft lange nachten: elk voordeel heb z'n nadeel Gelijk gebruik van maken en kolven voor de voorraad @Jo: genieten zo'n nachtje! Ik hoop voor je dat het zo blijft! @Marieke: beterschap met de zieken!!! Hopen dat ze snel beter zijn, want het is al bijna de 19e!!! @Funny: nog steeds bv? Goed zeg! Ben benieuwd wat ze zeiden bij het cb. @Veertje: GEFELICITEERD! Mooie dag voor een verjaardag! Geniet ervan en welkom bij de 30+ dames, haha!!!
Thiago is gisteren voor de 2e keer naar de psz geweest. Hij is WEER door hetzelfde mannetje als vorige week mishandelt... deze keer heeft hij allemaal krassen in zijn gezicht! De psz is er wel mee bezig; ze hadden gisteren een gesprek met zijn ouders. ML wil Thiago liever thuishouden, maar dat zie ik niet zo zitten... Hij moet gewoon terugvechten! En anders sturen ze dat vervelende mannetje maar weg, toch? Ik moest afgelopen keer al moeite doen om Thiago weg te brengen (hij wou niet), dus volgende week zal het wel helemaal feest worden... Hopen dat het snel beter gaat. Balen dus weer!
Veertje, gefeliciteerd! Cimu, tjee...nou, maar hopen dta het de volgende keer niet weer gebeurd, EN idd moet hij zelf terugvechten... Maarre...volgende week? Hier hebben ze volgende week vrij ivm herfstvakantie. Bij jullie niet? (jij valt toch onder hetzelfde rayon als bij mij?) Mirena, ik had gehoord dat er dus wel een bevruchting kan plaatsvinden. Maar ach, die paar jaartjes de pil slikken kan nog wel... Sterilisatie, volgens mij raak je in de overgang wanneer men het hele kippenhok bij je weghaalt toch?
Veertje, gefeliciteerd met je ouwe dag! Cimu, moest ie dit keer weer zo huilen? Erg vervelend rouwens dat dat andere kindje zijn handjes niet thuis kan houden... Zomaar, wat fijn meis! Hoop echt voor je dat het allemaal doorgaat en je snel je nieuwe stekkie kunt betrekken! Aniconceptie, hier geen polonaise meer aan mijn lijf, zullen de eerst komende tijd wel cd's worden en als we echt klaar zijn met ons gezinnetje laat ML er een knoop inleggen. Ik ben al die hormonsters wel eens zat. Ik maar denken dat Ruben moe is van die slape loze nachten in zijn nieuwe bedje. Waren we vanmorgen onze eigen auo weer wezen halen, ik op de terug weg goed mijn best gedaan om hem wakker te houden en heb 'm bij thuis komst meteen in bed gelegd. 1 Uurtje was zat anders hebben we vanavond weer moeite om hem in bed te krijgen. Was ie toch met geen mogelijkheid wakker te poren. Ik dus maar in zijn kamertje gerommeld, weer wat kleertjes uitgezocht en in dozen gedaan, veel geknuffeld met Ruben maar hij had er dus echt geen zin in. Aangekleed en mee naar beneden, wat fruit gegeten en nog geen 2 min. later komt het er toch weer uit! Oeps, toch echt grieperig, hoop alleen niet dat dat met die tekenbeet van 2 á 3 weken geleden te maken heeft.... Morgen maar weer een dagje rustig aan doen en lekker thuis blijven met hem. Nu zit ie gezellig Bumba te kijken.