@Mirena: Goh ik wist niet dat er dan dus nog wel bevruchtingen plaats kunnen vinden. Hmmm...moet maar even de tijd nemen om te bedenken hoe ik daar over denk. @Veertje: ik merk ook dat ik moeite heb om nog vaak hier te reageren. (niet dat ik het niet wil..maar moet nog ff de fut vinden) Ennuh Gefeliciteerd met je verjaardag!! @Zomaar: Meid wat een geweldig nieuws!! Ben heel blij voor je, ook lekker zo dicht bij je ouders, vertrouwd buurtje! Het is je gegund hoor! @Kaatjesmam: lekker hoor zo'n tijd door kunnen slapen! Tja dat ze dan op ploffen staan.. herkenbaar! Ohh en die borsten.... Word er echt gestoord van.. Hier lijkt het een beetje in balans te komen, maar ik spuit nog regelmatig Daniel een oog uit. Hij drinkt ook erg onrustig en heeft daardoor erge last van krampjes. Tjee wat is dat zielig zeg! Ook dat heeft jonathan nooit gehad. @cerazette: dat had ik ook in het begin bij jonathan. Maar ik ben ook niet zo een die heul secuur is.. @marieke: nog maar 6 dagen....whoehoe!!! @Runner: getver..zal toch niet door die tekenbeet zijn? Dat moet je toch kunnen zien..dan is er toch een kring om de beet heen? In iedergeval beterschap voor je ventje! @Cimu: oef..zou heeel pissig zijn als een kindje mijn kind te grazen zou nemen. Ben benieuwd met wat voor oplossing ze op de psz gaan bedenken.
Cimu: ik hoop dat ze snel met een oplossing komen. Dat is toch niet normaal???? Anders moeten ze idd dat andere kindje maar thuis houden ofzo. Er zal vast een oplossing komen. Djezelf"vreselijk die krampjes. Hopelijk gaat het snel beter. Heb je wel al een beetje je ritme weer te pakken met twee kids???? Zomaar: heb je al nieuws???? Runner: nou de griep heerst wel op het moment, dus het zal wel daarvan zijn...... hoop igg niet van de tekenbeet. Geniet van je dagje morgen, kan wel lekker zijn zo'n rustige tutdag met kind Marlieke: er wordt niks weggehaald hoor bij een sterilisatie. je krijgt of clipjes of een andere methode. Dus geen overgang Anticoneptie: hier gaat manlief over een paar maanden naar de uroloog en mag hij de kraan dichtdraaien. Ik kan/mag niet meer de pil slikken. Ik wil het nog wel even doen maar dan wel voor een paar maandjes. Owww. ik zit hier op de bank met mijn heerlijke voorweeen. Pfooeeehehh ik hoop dat het of nog weg trekt of nu doorzet, want ik zou een nachtje slapen ook echt heerlijk vinden.
Net bij de HA post geweest, Ruben bleef maar spugen en zelfs een slokje water kwam er weer met een golf uit. Was toch beter om toch even naar dat plekje van die teek te laten kijken. Niets aan de hand behalve idd de griep, uitzieken dus maar. 1 Van die 2 stellen die zijn omgekomen bij die luchtballon ongeluk in China zijn de ouders van een vriendinnetje van mijn zusje. Best een hectisch avondje zo. Maar mijn thee rustig opdrinken en dan maar naar bed.
@ Marieke, dank je wel ! Gelukkig was alles nog in orde. Alleen zeiden ze de vorige keer dat het ukkie aan het indalen was, maar nu voelden ze dat niet echt zo. Maar goed, het is niet erg, we wachten het gewoon af. Kunnen we zondag nog met een gerust hart naar vrienden in Nijmegen. De VK denkt dus dat ik weer overtijd zal gaan, mede door het latere indalen (Thijs was ook pas met 39 weken ingedaald) en ze verwacht dat het ook weer een stevige baby zal worden (Thijs was 3855 gr) Ach ja, beter een stevig ukje dan een ukje dat veel te vroeg komt en daardoor enorm kwetsbaar is, toch ? Laat hem of haar nog maar lekker even zitten. Ik hoop dat je voorweeen snel stoppen ! @ Veertje, proficiat ! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad ! @ Jo, Thijs heeft ook nog steeds het speentje om te slapen. Verder niet meer. Ik vind het eigenlijk geen probleem als hij zo lekker slapen kan. Het is beter dan de duim, beter voor zijn gebit. @ Cimu, super bedankt voor deze informatie ! Ik wil heel graag deze oordopjes op maat want zwemmen vind ik echt super en ik denk dat Thijs dat ook heel leuk zal vinden. Ik ga meteen op zoek naar zo'n zaak in de buurt en laat ze maken ! Dank je !!! Thijs is ook eens met krassen zin zijn gezicht terug gekomen van de PSZ. Ik vond dat zo vreselijk toen ! Je brengt je mannetje ongeschonden en je krijgt hem dan zo terug. Ik vond het de keer daarna heel moeilijk om hem weer te brengen. De juffen hebben er toen wel beter op gelet. Thijs zal zelf ook wel aandeel hebben gehad in het "gevecht", hij staat normaal zijn mannetje wel. 8) Een paar weken later viel hij van de glijbaan omdat een ander kind de glijbaan op klom en hij niet wilde botsen. Hij ging aan de kant, en plop, over de rand. Een enorme buil op zijn hoofd. Toen heb ik toch even een traan moeten laten toen ik hem zag. Vreselijk. En ik wist al dat het gebeurd was voordat mijn werkdag erop zat, maar kon niet naar hem toe terwijl hij zo aan het huilen was ... hoe kun je een moeder meer kwellen ... Maar goed, het zal wel niet de laatste keer zijn dat hij een buil valt. @ Runner, veel beterschap voor Ruben. Een tekenbeet, kijk daar maar mee uit, een jongetje uit mijn klas had daardoor de ziekte van Lyme opgelopen. Anders even bloed laten prikken, dan weet je het tenminste zeker en kunnen ze het goed behandelen met anti-biotica. @ Djezelf, ik dacht echt dat dat niet was bij Mirena want je krijgt ook hormonen binnen door de Mirena die een en ander tegenhouden. Misschien eens googlen. Wel weet ik dat bij de ouderwetse spiralen bevruchting kan plaatsvinden. Als dit namelijk wel zo is weet ik niet of ik Mirena nog wel wil ... Voor spuitende borsten kreeg ik toen de tip om met de hand even de druk eraf te kolven en dan pas te voeden. Bij mij spoot het ook 2 meter ver ... erg zielig voor zo'n ukkie ... en je dan maar afvragen waarom ze niet willen drinken ... @ Moe, vanochtend moesten we al om 8.10 bij de VK zijn, dat was dus vroeg op en zowel Thijs als ik zijn dat niet gewend. Thijs helemaal huilen en zo ... toen we thuis kwamen wilde hij in ons bed zijn favoriete filmpjes zien en dat kon, ook nog even samen een koekje gegeten en wat gedronken. Ik was zo moe dat tijdens de filmpjes mijn ogen al dicht vielen ... om 11.30 waren de filmpjes afgelopen en ik wilde naar beneden gaan. Thijs wilde echter niet, hij zei " Mamma ik ben nog zo moe !" Dus we zijn lekker samen gaan liggen en hebben heerlijk geslapen ... tot 13.30 ! Oeps ... maar goed, we hadden het allebei kennelijk nodig ! @ Huizen, vandaag 3 huizen gezien, alle 3 helaas niet wat we zoeken. 8) We hebben wel weer 3 andere gevonden in een woonplaats waar we ook graag zouden willen wonen. Ik hoop dat we zaterdag a.s. nog kunnen gaan kijken. Spannend ! Groetjes, Nikki F
Hi meiden, Nog op het nippertje... Veertje, join the club of 30!!! Gefeliciteerd (nog)!!!!! Cimu, ik heb de mirena in het zh laten plaatsen en dat mag 8 wk na je bevalling je hoeft dan niet ongesteld te zijn hoor (adviseren ze alleen voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn). Dylan heeft al een paar dagen een 'moeilijke' bui. Niet luisteren etc. Vanavond was het zo erg dat hij ML 2x in z'n gezicht sloeg... Die heeft hem dus om 18.45 uur naar bed gebracht. Dan breekt je hart wel maar hopelijk weet hij nu dat er ook niet met papa te sollen valt... Finn is nu 7,5 kg en 69 cm! Gemiddeld met de kg en iets langer als het gemiddelde. Gaat goed dus... Kwam een beetje laat en ze had niet echt tijd voor me dus heb niet echt vragen kunnen stellen. Hij poept weer goed dus kijk het even aan. Vandaag een broodkorst gegeven! Hij werd helemaal enthousiast!
Cimu, vervelend dat je mannetje elke keer wordt gegrazen... weet niet zo goed wat ik zou doen. NikkiF, hopelijk zijn de volgende huizen wel iets wat jullie zoeken. Hoeft er maar 1 te zijn! Jo, Dylan heeft met slapen ook nog z'n spenen maar die willen we aan Sinterklaas meegeven. Hij zegt (nu) dat hij dat wil maar ben benieuwd hoe dat gaat. Zou fijn zijn als hij van z'n spenen af is voordat hij naar school gaat maar maak er geen drama van. Runner, beterschap met Ruben! Wat een naar bericht van dat ongeluk!
Ik heb even gegoogled over de Mirena: Dat is nu precies het belangrijke verschil tussen de Mirena en een gewoon spiraaltje. Bij een Mirena treedt geen bevruchting op, doordat de baarmoedermond ondoorgankelijk wordt voor zaadcellen. Dit betekent ook dat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vrijwel uitgesloten is. Dr J.W. van der Slikke Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam. En op een andere site: Mirena werkt vooral plaatselijk in de baarmoeder. Er komt wel levonorgestrel in de bloedbaan maar de hoeveelheid is aanzienlijk minder dan bij gebruik van de combinatiepil. Er kan dan ook af en toe een eisprong plaatsvinden, maar tot bevruchting zal dit niet leiden omdat de zaadcellen (spermatozoa) door de taaiheid van het cervixslijm en door het remmen van de beweeglijkheid en functie van de zaadcellen de eicel niet kan bereiken. Door de invloed van het hormoon op het baarmoederslijmvlies wordt proliferatie tegengegaan, waardoor het baarmoederslijmvlies niet in staat is om een evt. bevruchte eicel te laten innestelen. Stichting Anticonceptie Nederland Maar goed ik gebruik dus voorlopig Cerazette. Volgens mijn gyn is dat veilig zolang je bv geeft. Dan komt het innemen ook niet zo heel nauwkeurig. Als ik stop met bv moet ik er wel mee stoppen. Ik ben blij dat Karlijn niet de enige is met speen. Op school is ze wel de enige (Chinese kindjes krijgen geen speen). Ze wil er wel mee stoppen (ze heeft 'm al een paar keer aan Joris gegeven) maar het lukt nog niet. Wij denken ook dat Sinterklaas maar naar China moet komen. Cimu; wat zielig voor je mannetje. Hopelijk gaat het snel beter. 's nachts heb ik niet zo'n zin om te kolven en ik heb al een mega voorraad. 's Avonds kolf ik voordat ik naar bed ga zodat ML flesje kan geven (en Joris gewend blijft aan het drinken uit de fles), maar dan kolf ik altijd veel meer dan hij drinkt. Ik heb wel 1x 's nachts gekolft omdat ik niet meer kon liggen; 250ml. Runner; sterkte met je zieke kindje. En heftig van die mensen in die luchtballon. Ik ben daar laatst nog geweest. Eerlijk gezegd zou ik in China nooit zoiets doen. De kwaliteit van veel dingen is zo slecht. Alles moet goedkoop. Nikki; jaaahh 37 weken (nog maar max 5 te gaan) Marieke; fijn he die voorweeen. Hopelijk kon je wel een beetje slapen. Tja spuitende borsten; arme Joris zit af en toe ook helemaal onder.
@Runner, zeker triest voor die mensen en natuurlijk hun kinderen. Kende je zusje ze goed? @Marieke, hoe is het met de weeën, zijn ze doorgezet? @Funny, fijn hoor, dat alles goed was bij het CB! Eigenlijk moet je een lijstje met vragen maken, maar goed, dat neem ik mezelf ook elke keer voor en vergeet contstant dingen te vragen. @Nikki, leuk, huizenjacht! Ik vind zoiets altijd wel spannend en bovendien leuk om bij iemand binnen te kijken . Hopelijk vinden jullie snel wat. @Cimu, nou zeg, wat een etterbakkie! Straks krijgt Thiago nog een hekel aan de psz door dat kind. Robin wou haar speentje niet meer met 3 maanden en duimt sindsdien, maar ze duimt alleen als ze moe is. Luc duimt steeds vaker, maar lurkt ook nog op zijn speentje. Ik zie wel wat hij doet straks, speentje, duimpje of nergens op sabbelen. Waar ik altijd lichtelijk misselijk van word, zijn kinderen met zo'n ranzig, beschimmeld stinklapje wat ze over mee naar toeslepen en op sabbelen. En wat dan van het kind niet gewassen mag worden, brrrr...Als je dat nou gewoon regelmatig in de wasmachine gooit, oke, maar anders. Zie je toch best vaak. Robin slaapt nog steeds, dat is erg laat voor haar doen. Nou ja, vanmiddag weer naar de psz, dus ik vind het wel best. Vannacht gelukkig weer een goede nacht, tot half 6 doorgeslapen!
@ Funny, we hopen het ook, het zou fijn zijn als we snel een mooi huis vinden. Aanvaarding in januari zou dan perfect zijn, dan is het huis zeker klaar eind april wanneer de akte passeert. De huizen die we nu hebben uitgekozen zijn zo goed als instapklaar, ik ben erg benieuwd ! @ Kaatjesmam, bedankt voor deze geruststellende info over Mirena ! @ Jo, de huizenjacht is inderdaad leuk, maar we schrikken soms wel hoe slecht menen hun huis in orde hebben of pruimen en poetsen voor een bezichtiging. Zaterdag waren we in een huis, dat ook nog eens erg duur was, was de badkamer helemaal beschimmeld. Brrr, nee, daar gaan we echt niet aan beginnen, nog niet misschien ... Of huizen die helemaal stinken naar kattenbak als je binnenkomt. Vreselijk ... ik ben erg benieuwd zaterdag. Eén makelaar heeft al een reactie gestuurd dat we om 9.30 kunnen gaan kijken. Echt een mooi huis ... ben heel benieuwd ! Groetjes, Nikki F
jeetje, wat een rust weer hier zeg............. ff lekker sentimenteel doen, maar het is vandaag mijn laatste dagje met met zoon, hihi. Morgen gaat hij naar het kdv en van het weekend is manlief erbij. Nou moet ik trouwens ineens zondag naar het zh om bloed te prikken voor de ks, leuk op manlief zijn verjaardag. Ik moet maandag geloof ik al om 06.30 in het zh zijn. jo: nee, de weeen hebben niet doorgezet(gelukkig) Het is raar, maar ik heb er nu ook wel vrede mee dat het gewoon maandag komt. Alles is goed geregeld, dus..... van mij hoeft het niet persee nu. Alhoewel ik er af en toe echt wel bang voor ben, haha Fijn dat je vannacht weer beter hebt geslapen. Funny: gelukkig dat het beter gaat met de ontlasting van Finn. Hopelijk blijft het zo. Hopelijk trekt Dylan ook een beetje bij. Nikki: nog gefeliciteerd met je 37 weken, laat maar komen Ben benieuwd of je weer overtijd gaat. Nou ja nog max 4 weken en 6 dagen Runner: hoe is het met Ruben???? Jeetje wat een verhaal zeg idd, ik las dat die ballon eigenlijk niet eens had mogen opstijgen ofzo Kaatjesmam: thanx voor de info, ik wilde het ook al gaan opzoeken. Ik begreep nm ook altijd dat er GEEN bevruchting zou zijn, daarom hebben meerdere vriendinnen van mij hem genomen. Ik zag laatst op tv ook iets dat ze een speen aan een helium ballon knoopten en dat dan de speen naar de arme kindjes opgestuurd wordt ofzo, ik weet niet of karlijn daar een beetje gevoelig voor is??? Nou ik hoor Cas al wakker worden, dus ik ga hem maar uit bed halen.
@Nikki, ja, dat snapte ik ook niet. Plukken kattenharen op de vloer, 30 shampoo en badschuimflessen op de rand van het bad, de t.v. gids in de w.c. etc. Het toppunt was nog wel dat mensen hun tuinmeubels in de douche hadden staan om schoon te maken met schuursponsjes en groene drab op de vloer ! Ik was zelf altijd een dag aan het poetsen voor mensen kwamen en dingen als de hondenmand enzo mikte ik in de schuur. Kinderspeelgoed ruimde ik ook zoveel mogelijk op, kat naar buiten en kattenluik dicht, verse bloemetjes (al waren het maar een paar roosjes van 3 Euro) op tafel etc. @Marieke, hallo zeg 06.30 uur, wat zijn dat voor een tijden als je nog niet persé wakker wordt gebruld door een baby. Ik ga Robin zo weer ophalen van de peuterspeelzaal. Wel irritant dat ik niet even de fiets kan pakken (zou zo'n baby-mee moeten hebben). Heeft iemand trouwens zo'n ding en zo ja, bevalt het?
@Marlieke: nee, wij vallen onder regio zuid... Herfstvakantie is hier een weekje later. @Runner: hij hoefde gelukkig niet zo te huilen, maar hij was wel weer overstuur en boos... Hij zei meteen dat hij niet meer naar de psz wil gaan vanwege 'het stoute jongetje'. @Overgang&sterilisatie: oh, dat wist ik niet... @Djezelf: klinkt alsof je teveel voeding hebt; had ik ook... Tips: eerst een beetje afkolven voordat je gaat voeden. 2e optie (wat bij mij goed werkte) is maar 1 borst per keer geven. Dan heb je effe 1-2 dagen een beetje stuwing, maar daarna wordt het beter. Ook blokvoeden helpt goed tegen teveel voeding & krampjes. Blokvoeden is als hij zich eerder meldt dan 3 uur, dezelfde borst weer geven. @Marieke: vertel de bib (beeb-in-buik) effe dat het een ks wordt en al die voorweeen niet nodig zijn @Runner: beterschap met de zieke! Schrikken zeg, die balonvaart in China... Jeetje! Sterkte aan de vriendin van je zus! @Nikki: ja, ik wil zeker mijn kind ongeschonden terug . Maar ik wil ook niet dat het een watje word... Dus moeilijke keuze... Ik kijk het nog 1 weekje aan, anders laat ik hem overplaatsen naar een andere dag. Succes met de huizenjacht! Hopelijk gaat het za a.s. beter! Wanneer moeten jullie je huis uit? GEFELICITEERD MET DE 37 weken! @Funny: thanks voor de info! Die HA hier soms... Ik moest laatst urine inleveren voor Jacinto ivm 2 weken verhoging/koorts. Zeiden ze dat het wel ochtendurine moest zijn Ik uitgelegd dat het leven van een beebje 24 uur per dag doorgaat en dat het volgens mij niet uitmaakt wanneer je de urine aftapt... Toch? Toen vonden ze het toch goed. @Kaatjesmam: bedankt voor de Mirena info! Vwb kolven: de eerste keer dat Jacinto doorsliep had ik dat ook; 250 ml! Auw! En vooral ook nat! @Marieke: lekker sentimenteel doen!!! Geniet ervan! Jeetje... maandag al; gaat echt snel! @Jo: gewoon lekker wandelen, of is dat te ver? Vandaag is het tenminste nog mooi weer
O ja: @PSZ: ML heeft nog gebeld. Ze hebben afgelopen dinsdag meteen een gesprek gehad met de ouders van het ettertje (sorry, maar ik weet zijn echte naam niet). Nu maar afwachten wat er di as gebeurd, anders ga ik toch echt de dag veranderen! Zo, nu ga ik snel naar Jacinto, want die huilt.... wil aandacht denk ik... De grote kleine man slaapt nog, dus hebben we effies met z'n 2tjes
@ Marieke, het is ook niet zomaar wat ... spannend dat het nu zo snel voor je gaat ! Van de andere kant lijkt het me rustgevend dat je in elk geval weet wanneer er iets gebeuren gaat. Alvast veel succes meid ! Ik ga er gewoon vanuit dat ik weer overtijd zal gaan, dan kan het alleen maar meevallen. @ Jo, ja, ik vraag me dan af of die mensen hun huis echt wel willen verkopen of niet. Ongelooflijk. Ik heb voor de bezichtiging ook samen met ML ervoor gezorgd dat het huis blonk ... we hadden zelfd nieuwe planten in de tuin gezet (winterheide). Zo zie je het verschil ... Een huis is zaterdag, de andere makelaar kon niet zaterdag, dus dat wordt woensdag ... als ik dan niet aan het bevallen ben ... Nu de laatste even afwachten nog ! @ Cimu, het blijft moeilijk, kids onder elkaar kunnen vaak hard zijn ... die kleintjes kunnen dan verbaal nog niet zo veel en vechten het dan letterlijk uit.Niet zo fijn ... Thijs heeft nu nog steeds een lidtekentje op zijn neus en het was vorig jaar voor Kerst gebeurd. We moeten 29-4 het huis uit. Gelukkig hebben we nog even, maar aan de andere kant ... dadelijk met een kleine baby vliegt de tijd nog meer ! @ Roompot, net een optie gepakt op een 'vakantievilla' van Roompot op Texel voor aanstaande zomer. We willen graag wat dichter bij huis blijven. De folder kwam vandaag binnen, voor morgen 12.00 moet ik het bevestigen. Straks ML even laten zien wat het inhoudt ... hij zei al dat we maar snel moesten boeken ... ben benieuwd ! Groetjes, Nikki F
@Cimu, ik had er vandaag al 2 flinke wandelingen (op mijn mooie, maar niet echt wandelproof laarzen met hakken) opzitten, dus ik had geen zin meer om er weer heen te lopen. Heb haar met de auto gebracht en toch maar weer lopend opgehaald, dus 3 wandelingen in totaal gehad. Eigenlijk ben je alleen maar druk met halen en brengen. Ben benieuwd of dat gesprek met de ouders van het etterbakje nog wat oplevert. @Nikki, wij gaan van de winter naar Roompot, een huisje in Duitsland, ik heb er nu al zin in.
Kaatjesmam, thx voor de info van de mirena... had wel een knoop in m'n buik toen ik dacht dat er elke x een bevruchting plaasvond.. zo dubbel. Gelukkig niet aan de orde! Cimu, ik heb m'n buik vol van de ha maar je kan niet altijd om ze heen... ochtendurine bij een baby, hoe verzinnen ze het???!!!!! Marieke, dus 1 dag na de verjaardag van ML? Dylan is ook 1 dag na de verjaardag van ML geboren! Geniet nog (bewust) even met z'n drieen dit weekend! NikkiF, wanneer ga je naar die huizen kijken? M'n mannetjes liggen allebij te slapen en ik zit heerlijk op de bank. Ga lekker op tijd naar bed, eerst Expeditie Robinson kijken. x
Jo: ja ik vind de tijd ook niet echt normaal. Kan evt nog vroeger worden, nou ja we zien het wel. Cas gaat toch zondagavond al ergens anders slapen, dan heeft hij er geen last van iig. Funny: haha nee het is niet bewust gekozen. Ik had liever morgen gehad. In het protocol van het zh staat dat je 39 weken moet zijn, en morgen ben ik 38.6 dus dan is het nog niet legaal. Geniet lekker van je avondje en slaap lekker alvast. Nikki: lekker vakantie.......heb je alvast iets om naar uit te kijken. Wij willen evt in december of januari nog een lang weeknd weg. Cimu: ben benieuwd hoe het dan gaat de volgende keer. Anders toch maar de dag veranderen, alhoewel ik vind dat ze dat jongetje maar moeten aanpakken. Manlief is pizza halen. Wel een beetje laat, maar we wildenn weer eens samen lekker wat halen. Wel een beetje jammer dat hij zo laat uit zijn werk is8) Vanavond lekker een avondje voor de buis.
@ Jo, ik ben heel benieuwd naar Roompot. ML was meteen enthousiast dus we hebben meteen onze optie vast gezet. Ik verheug me er nu al op ! @ Funny, het zijn 3 huizen die we interessant vinden. We hadden ze graag alle 3 zaterdag bekeken. Een gaat ook lukken zaterdag, de ander pas woensdag en van de derde hebben we nog geen reactie gehad ... ik hoop dat dat zaterdag gaat lukken. Spannend ! @ Marieke, het is inderdaad vroeg, maar goed, als het later op de dag zou zijn zou je ook niet weten wat te doen, toch ? Kunnen ze maar beter vroeg beginnen, heb je je manneke ook sneller in je armen ! Groetjes, Nikki F