Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Nikki, ik duim voor je hoor.
    Hier in HK ben je altijd onder controle bij een gyn en ik moet zeggen dat dat ook heel fijn is hoor. Het zijn natuurlijk goed opgeleide artsen en dat is erg fijn als er iets aan de hand is. Bij mij natuurlijk niet echt iets spannends maar de draaipoging, de onderzoeken bij die jeuk en de curretage werden ook allemaal door haar gedaan. Ik vond dat wel echt vertrouwen geven.

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Nikki
    Ik duim voor je hoor, wat een rollercoaster zeg.
    Positief denken. Als het nodig was hadden ze je vast niet naar huis laten gaan. Geloof me jullie wondertje is kerngezond!

3. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Nikki: Ja, Koen ligt hier gewoon op mijn kamer. Heb een prive kamer, dus echt ideaal. Ik ben lekker aan het tutten hier, want morgen moet ik weer echt fulltime moeder zijn voor Cas.
    Meissie, ik ga echt voor je duimen. Maar ik ga ook zeker van het positieve uit. Fijn dat het ook al zo vroeg is, scheelt idd weer.

Carolien; haha, dus je komt nu ons weer meer lastig vallen???

Lilly: weet je al wat meer over je man??? ik hoop dat alles goed is.

Runner: wat goed dat beeb met het hoofd naar beneden ligt en vast. Vast een lekker gevoel:p Hij/zij lag toch eerst in stuit???

Wat een rijkdom zeg twee kinderen. Ik kan mijn geluk echt even niet op. (sorry hier zit een beetje een emo miep:D) Maar ik ben wel blij dat de zw erop zit, ik kon ook echt niet meer.

4. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Marieke: Ja heb het deze keer echt zwaarder gevonden dan de vorige keer.
    Had ook erg veel pijn en heb ook meer pijnstillers nodig gehad om de dag door te komen.
    Wat heerlijk voor je dat je een prive-kamer hebt.
    Morgen dus weer lekker naar huis?
    Wel rustig aan doen he!

@Baby-mee: die hebben wij ook gekocht bij jonathan.
    Vanaf wanneer mag de beeb daar ookal weer in mee?
    Zou graag weer eens ff fietsen.

@Justfem: Het is inderdaad nooit lastig vallen hoor!
    Er zijn zat meiden die hier ook af en toe flink gemopperd hebben
    (ik nooit overigens....8)...toch kaatjesmam...!!:D)

@Nikki: nou meid morgen DE dag! En dan weer gaan genieten van je zwangerschap.
    Het is je gegund!

@Peuterpubertijd:
    Nou gisteravond werd een boel duidelijk:
    Jonathan heeft mijn hele bed onder gespuugd en had 40 C koorts!;)
    Ik vermoed dat hij gewoon al een paar dagen tegen deze griep zat aan te hikken.
    Vandaag hem dus flink vertroeteld; bedje op de bank, flesjes thee, druifjes etc
    Ahhh zo sneu dan weer he

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Kaatjesmam, ik heb er nu ook wel een goed gevoel bij. Vooral omdat de gyn waar we bij komen een dame is waar ik ook bij ben geweest voor de nacontrole toen Thijs geboren was. Ze is super aardig, dus ik heb er alle vertrouwen in. En ze weten inderdaad ook meer dan een verloskundige.
    Alvast bedankt voor het duimen morgen ! ;)

@ Velo, jij ook alvast bedankt voor duimen en je vertrouwen. Ik hoop zo op goed nieuws voor morgen. Ik ben helemaak uit mijn doen vandaag, bij het minste of geringste zijn de tranen er. Lichamelijk voel ik me goed, maar in mijn hoofd spookt het. Goed nieuws kunnen we goed gebruiken.

@ Marieke, heerlijk zeg, zo'n kamer voor jou alleen en je manneke bij je ! Is Cas thuis bij jou man of letten opa en oma op hem ? Lijkt me een heel geregel voor zo'n oudste als je zelf in het ziekenhuis bent.
    Jij ook alvast heel erg bedankt voor het duimen en voor je positieve woorden, die kan ik wel gebruiken nu ;)
    Geniet van de rust en van je manneke !

@ Djezelf, ja goed nieuws kunnen we goed gebruiken nu, die onzekerheid is het meest vreselijke nu. Maar na deze extra echo is het helemaal duidelijk, dus als dan alles goed is dan is dat ook echt zo. Bedankt voor je steun en veel beterschap voor je manneke !

xxx
    Nikki F

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    @Nikki, uiteraard duim ik ook mee voor morgen!
    @Djezelf, volgens mij mag je de babymee vanaf 3 maanden gebruiken. Sterkte met Jonathan, zielig hoor.
    @Justfem, leuk weer eens van je te horen! En je valt ons niet lastig hoor, het forum is niet alleen voor vrolijke verhalen. Noa gaat haar kleine zusje vast geweldig vinden!
    @Marieke, ja, toch is het ook wel lekker dat je in het ziekenhuis gewoon even met de baby alleen bent, kun je rustig aan elkaar wennen. Ik had hem 's nachts lekker bij me in bed genomen om naar hem te kijken en te knuffelen (niet dat je bar veel ziet hoor ;)). Morgen lekker naar huis!
    @Carolien, met de kindje is alles goed, Luc groeit als kool en weegt al over de 7 kilo! Zit jij eigenlijk op zwangerschapsgym?

Vandaag heeft Luc na een week eindelijk gepoept! Haha, waar je wel niet blij mee kunt zijn! Vanmorgen had hij het zo moeilijk, hij was maar aan het persen en huilen zonder resultaat, dus ik heb hem maar lactulose gegeven en eind van de middag knalde hij zijn luier vol.

7. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    @Marieke: ik ga het weer proberen ja. Tenminste als dat mag natuurlijk!

8. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    @Jo: zooo over de 7 kilo al. Fijn dat het allemaal goed gaat! Ja ik zit op zwangerschapsgym. Niet omdat ik zo graag wilde leren puffen (opzich ook wel benieuwd of ze wat tips hebben daarvoor) maar eigenlijk meer om mensen te leren kennen en we hebben echt een heel leuk clubje, lekker klein en allemaal gezellige meiden, heel leuk! Heb jij erop gezeten?
    Wij hebben de 27ste een partneravond en ik lig nu al helemaal dubbel als ik het gezicht van mijn man zie hahaha, eigenlijk niks voor hem maar hij gaat mee voor mij, lief he! hahaha

@All:Hebben er hier meer mensen op gym gezeten of iets anders gedaan? En heb je er wat aan gehad tijdens de bevalling?

9. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @velobabe; ben je alweer beter?

@Marieke; fijn dat je zo aan het genieten bent!

@Djezelf; arme Jonathan. Dat had Karlijn laatst ook; ze was zo dwars en ik deed heel boos tegen haar, had ze 's avonds onwijze koorts:(

@Jo; tjonge 7 kilo, dat is niet niks. Niet gek dat je 's nachts nog moet voeden. Lastig is dat he, dat je die baby niet wilt laten huilen omdat dan je peuter wakker wordt. Gelukkig huilt Joris veel minder dan Karlijn als baby.

@Carolien; ik heb de eerste keer zwangerschapsgym (mensendieck) gedaan en vond dat toen wel erg nuttig. Ook deze bevalling heb ik er nog wel wat aan gehad. Maar vooral de contacten vond ik erg leuk. Ik heb nog steeds wat mailcontact met enkelen.
    Ook heb ik toen na-gym gedaan. Ik geloof dat dat startte met 6-8 weken en ik vond dat toen best pittig, terwijl ik nu veel sneller hersteld was van de bevalling en actief aan het sporten ben.

Gisteren heeft ML toestemming gekregen voor de vakantie in januari dus nu kunnen we echt gaan boeken. Ik vind het nog wel spannend hoor. De lange vlucht (ook al hebben we daar ervaring mee en kan het nooit slechter zijn dan de KLM...) de grote camper rijden. Met z'n allen in de camper slapen (vroeger sliepen we in tentjes waar je voeten ongeveer uitstaken op van die hele dunne matjes.......oohhhh waar is die oude avontuurlijke ik toch gebleven????:().
    En van die stomme dingen; wat voor wagen nemen we mee? Joris is dan 5 maanden dus net iets te klein voor een buggy. Maar ja om nou die hele grote wagen met bak mee te nemen???
    En Karlijn kan natuurlijk ook nog niet onwijs veel hiken, maar ze wordt wel wat zwaar voor de rugdrager. Joris kan nog wel goed in de babybjorn dan.

Nou ja, je ziet het druk druk druk;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    @Kaatjesmam, met welke maatschappij vliegen jullie nu? Haha, ja, jeugdsentiment...Wij hadden ook zo'n tent zonder iets van luxe en sliepen op die vreselijke hernia-matjes. Mijn ouders boekten ook nooit iets van te voren, dus alle luxe campings waren ook altijd al vol.
    Heb je geen buggy die je aardig achterover kunt klappen, zodat hij een beetje kan liggen? Ik zou bang zijn dat er weinig overblijft van mijn grote wagen, aangezien ze daar zo mee smijten op het vliegveld.
    @Carolien, ja, beide keren op gym gezeten, de eerste keer best wat aan gehad, de tweede keer niet, omdat de bevalling zo snel ging. Maar goed, ik deed het nu ook meer om hier wat mensen te leren kennen. Ik hoorde trouwens van iemand die geloof ik in die cursus voor jou zat dat ze net dat filmpje op de partneravond hebben vervangen (na 15 jaar ofzo). Alleen nu schijnt die bevallende vrouw zowat het hele filmpje hysterisch te krijsen, dus bereid je man maar voor :D...of beter, zeg maar niets :p!
    @Nikki, hoe laat is de afspraak vandaag?

Volgens mij wordt Luc wakker, ik ga hem maar eens halen.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen!

@marieke, wat ontzettend lief dat je daar nog aan denkt en naar vraagt:)

Nou.....ik zal proberen het kort te houden maar de afgelopen weken waren gewoon hectisch. Ml was echt heel ziek. Op een gegeven moment was de keelpijn en koorts wel een stuk minder maar hij bleef zich maar ellendig voelen. Ik kon elke dag zowat het bed verschonen vanwege het extreme zweten (lees; elke morgen een kletsnat dekbed en kussens). Ruben zit op een psz ietsjes verder weg maar de bedoeling was dat ml hem zou brengen 's ochtend voor het werk en dan hoefde ik hem alleen maar te halen. Maar nu was ik dus ook 's ochtends aan het sjeesen met hem.

De eerste 1,5 week dat hij ziek was mocht hij ook JOB niet aanraken omdat hij een enorme koortslip+koortsuitslag had en Job was toen pas 3 weken.

Hoe dan ook na een hele hoop gedoe en nog meer antbiotica zijn ze er achter dat hij een vernauwing in zijn urineweg heeft. Dit heeft hij 20 jaar geleden ook al gehad. Hierdoor kan hij dus heel moeilijk plassen.

Hij is nu naar het ziekenhuis en wordt vandaag geopereerd. Hopelijk mag hij morgen naar huis en anders toch wel zaterdag.

Ondertussen werd ik zelf ook nog ziek, en loop nu nog te hoesten omdat ik gewoon niet aan mijn rust kom.
    En ook Ruben was de pineut. Daar hebben we weer 2 weken mee lopen puffen en elke nacht kon ik er uit omdat hij er zowat in bleef.

Hulptroepen zijn er hier weinig. Ik heb wel een paar lieve vriendinnen maar de een werkt full-time, de anderen hebben zelf ook kinderen etc. Kortom, het is best pittig in mijn eentje. Ook omdat ik ook nog voor ml moest zorgen natuurlijk.

En niks ten nadele van mijn man want hij heeft ontzettend zijn best gedaan om te helpen en zodra het weer kon nam hij zoveel mogelijk over zodat ik een paar avonden vroeg naar bed kon (Job clustert elke avond tot 21/22 uur). Maar het is best vermoeiend om constant een zieke man om je heen te hebben.

Op een gegeven moment heb je het alleen maar over de klachten, hoe het vandaag gaat, is het beter dan gisteren of juist niet...etc.etc.

Zelf ben je net bevallen en je hebt een klein kindje maar alles heeft de afgelopen weken om hem gedraaid, kan hij niks aan doen maar toch frustreerd het me een beetje. Nu ben ik dus 2 dagen alleen en op een aparte manier vind ik het ergens ook wel lekker:)

Nou ik ga nu ook nog ff met de GGZ bellen want mijn moeder is totaal ontspoort en word waarschijnlijk vanaf vandaag gedwongen behandelt....Alles komt ook altijd tegelijk he:(
    Gelukkig is alles verder goed met mijn mannetjes en ik geniet echt enorm van die kleine maar oh zo mooie dingetjes:D

Nou, als jullie het niet heel erg vinden val ik gewoon hier in want het lukt me momenteel nog niet om 1 pagina in een boek te lezen laat staan van mijn laptopscherm.

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Lilly, pittig hoor. Dikke knuffel vanaf deze kant!

Niki, succes vandaag!

Marieke, welkom thuis. :p
    Dit kindje lag idd de laatste keer nog in een stuit, nu ligt het lekker vast en met het koppetje naar beneden, hoef ik me geen zorgen meer te maken over stuitbevallingen ed. ;)

Djezelf, beterschap met je kleine man!

Kaatjesmam, lekker hoor zo'n vakantie in zicht!
    Vraag me af hoe bruin je nu al bent geworden in vergelijking toen je nog in NL woonde. :p

Carolien, wij hebben a.s maandag ook de partnerles van gym.
    Heb hem er al op voorbereid dat het verschrikkelijk gaat worden, lerares daar is het meest actief. ;) Dat gepuf en gezucht hoeft voor mij ook niet zo nodig. Maar goed, dat hoort er eenmaal bij.

Gister bericht gehad dat er op KDV ook plaats is voor Ruben (voor de beeb was er al een plekje) dus geen geregel meer wat ik dan met hem aanmoet en geen heen en weer gesjees tussen verschillende instanties. Nu alleen even achterkomen wat ik daar voor ga betalen uiteindelijk.

13. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Nikki, ik duim voor je meid!!

Lilly, wat een hectiek, dikke knuffel voor jou!

Runner, wat fijn dat er ook plaats is voor Ruben op het KDV! Pf, ben jij al weer ver, zeg, wat gaat het hard!

14. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Goeie morgen meiden;

Nou jonathan lijkt al een flink stuk beter.
    Hij heeft geen koorts meer...
    ..en hij heeft al weer in de gang gestaan...pffff :)

@Lilly: Jeetje meid, je bent dus ff een echte "super-mama" geweest de afgelopen periode!
    Kan me voorstellen dat het dan nu inderdaad wel lekker is om even twee dagen 'rust' tehebben.
    Wat balen dat je weinig hulptroepen hebt!!!
    Je zal het flink zwaar hebben dan nu. Ik benijd je niet!

15. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @runner: wat fijn dat er voor je twee kids plek is!
    Scheelt een hoop stress waarschijnlijk!

@kaatjesmam: Ik zou toch voor de buggy gaan als ik jou was en dan een makkelijke draagdoek erbij.
    Met vijf maanden kunnen ze toch al best wel in een buggy. Als hij maar flink plat kan en misschien met een handdoek/deken het wat meer een 'recht' bed van maken.
    Kan Karlijn ook in de buggy als het ff te zwaar voor haar word en je kan joris dan mooi op je rug dragen.
    Ben wel jalours op je hoor, zo'n gave vakantie!!!

Nou het is weer even hectisch hier.
    Ga even daadkrachtig optreden (whoehahaha)

16. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @NikkiF: heel veel succes vandaag met de echo, mijn duimen draaien.

@Marieke: fijn dat je vandaag naar huis mag, hopelijk herstel je voorspoedig en lekker genieten en trots zijn op die twee ventjes van je ;)

@Runner: wat fijn dat de baby is ingedaald, da's bij mij toch ook nog wel een beetje een zorg, noa lag vanaf een week of 27 al netjes klaar voor de start en was daarna bij elke VK-controle niet meer gedraaid. Bij deze dame, is het zo dat ze of dwars ligt of met haar hoofd naar boven, alleen bij de 20-weken echo lag ze met haar hoofd naar beneden en toen had de gyn heel veel moeite om haar gezicht te zien, terwijl dat toen juist wel van belang was, omdat we graag wilde weten of ze geen lip-spleet had. Lekker eigenwijs dus, daarin lijkt ze dan ook weer op Noa ;) Ik ben dus benieuwd wanneer ze besluit om goed te gaan liggen.

Fijn dat ze ook plek voor Ruben hebben, hier kon ik in mei al niet eens meer op de wachtlijst voor het KDV gezet worden, gelukkig hebben we nu eindelijk sinds 2 weken een gastouder bij ons in de straat getroffen, die ook al erkend is, dus da's ook weer een zorg minder.

@Zwangerschapsgym: daar heb ik deze keer niets mee gedaan, bij mijn eerste zwangerschap heb ik de cursus samen bevallen gedaan, dat was erg leuk, nu had ik toen een vriend die dat ook heel fijn vond, mede door dat zijn moeder bij de geboorte van hem is overleden en hij dus erg veel vragen had en erg onzeker was. De ademhalings oefeningen hielpen bij mijn stort bevalling toendertijd niet, dus denk niet dat ik die nu ga toepassen. Wel doe ik nu zwangerschaps-yoga en ik hoop dat ik daar wat aan heb.

@Lilly: klinkt hevig, hopelijk zijn jullie allemaal snel weer helemaal hersteld en kunnen jullie rond de sint en kerst lekker genieten van jullie gezinnetje. Heel veel sterkte en een digitale-knuffel.

@Djezelf: ach hopelijk voelt je kleine man zich snel beter.

@ll bedankt voor de lieve woorden, 't is voor mij overigens beter om er niet teveel over te praten, aangezien dit voor mij een hoop onrust met zich meebrengt, uiteindelijk zal ik zelf een beslissing moeten maken en dat kan alleen ik. Mochten jullie nieuwsgierig zijn dan kunnen jullie hier het verhaal lezen mijn verhaal (Hopelijk werkt de link) :(

Zoals jullie misschien begrijpen richt ik me liever op de positieve dingen van het zwanger zijn, maar dat lukt niet altijd even goed. Dus in onderstaande twee post even wat positiefs om te spammen.

17. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Deze wieg heb ik van de week op MP gevonden en als het goed is kan ik hem volgende week ophalen. Ik ben er erg blij mee, eerst komt ie bij ons op de slaapkamer, da's wel zo makkelijk voor de nachtvoeding.

18. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ohhh, justfem, heb het gelezen en meid, wat moeilijk! Hele dikke knuffel van ons, maar ik vind het niet vreemd dat je je liever op de positieve dingen richt van je zwangerschap. Da's ook goed om te doen!

Fijn Djezelf dat Jonathan zich al een stuk beter voelt!!

19. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    En dan het leukste, een fotootje van de 3-D echo van eind september, die van vorige week waren niet veel beter en vind deze het leukste. (Ze heeft net als de moeder van mijn vriend een wipneusje, zo schattig)

Mijn vriend is bij deze echo niet mee geweest, uiteindelijk bij de herkansingspoging ging hij wel mee, de echoscopiste vond dat de baby veel op hem lijkt, sindsdien is hij wel meer begaan met de baby en legt hij af en toe zijn hand op mijn buik en praat met haar. Hopelijk als ie haar in het echt ziet dat ie dan helemaal verliefd op haar wordt. Afwachten maar, ik ben iig helemaal verliefd, da's het belangrijkste ;)

20. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ohh, wat een mooie echo Justfem! Idd een wipneusje, schattig!
    Ik hoop ook voor jou dat hij ook helemaal verliefd op d'r zal zijn zodra ze er is! (Kan toch bijna niet anders? ;))

Deel Deze Pagina