@Justfem: bedankt voor de Mirena info... Heb helaas wel al een afspraak bij de HA voor het plaatsen Hopen maar dat mijn HA ook iets beter kan dan anderen en het bij mij wel goed gaat! @Lilly: elk nadeel heb z'n voordeel, toch? Kan me voorstellen dat het tweeledig is. Hopelijk gaat het snel beter met hem, zodat je weer wat hulp of in ieder geval een zorg minder hebt... @Nikki: YES!!! Goed nieuws! Heerlijk meid, geniet er van. Ook erg fijn dat je evt een volgende keer meteen door mag voor een echo! Alhoewel ik voor je hoop dat het niet nodig is. @Djezelf: ben benieuwd hoe je eerste echte fotoshoot was!! Maar je bent toch al bijna pro door alle pro-deo, haha. @Zomaar: jeetje meid, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zat. Ik lees dat je ouders al heel veel voor je doen, maar zouden ze je niet één nachtje slaap willen gunnen door de kids bij hun op de kamer te nemen? Misschien kun je kolven zodat ze ook evt een flesje kunnen geven 's nachts? Het is veel gevraagd, maar dan zou je wel effe kunnen bijtanken! @Marlieke: ik werk ook niet... maar heb minder (bijna geen) stress. Ok, af en toe wel een dagje dat ik doodmoe ben 's avonds, maar verder gaat het goed. Waardoor krijg je de stress dan? Vraag je teveel van jezelf misschien? @Funny: echt? De bak van mijn Quinny Freestyle wandelwagen is ook wel redelijk klein, misschien komt het daardoor. Maar hij slaapt er nu overdag nog wel in, dus ik hoop dat hij nog even past. Maar of hij de 5 maanden haalt......... Denk ut niet. Zo, weer helemaal bij. Sorry voor het spammen! Gisteren heb ik contact gehad met de kinderarts in het ziekenhuis hier voor de echo van Jacinto zijn niertjes. Maar hij wil hem eerst zien. Dus woensdag a.s. gaan we eerst met hem naar de kinderarts en daarna wordt de afspraak gemaakt voor een echo. Ben benieuwd...
@ Marlieke, ja, gelukkig waren er geen afwijkingen aan het hartje te zien. Een hele opluchting. Woensdag is dan wel weer spannend, de volgende controle bij de VK. Gelukkig heeft mijn man op woensdagmiddag vrij, dus dan kunnen we, als het toch weer te horen is meteen door ... ik hoop zooooo van niet ... Ik kan me voorstellen dat het op momenten echt stress is met twee kids. Hier word ik op het moment nog steeds gestoord van onze klussende buurman ... vreselijk, hij heeft vandaag weer vrij genomen om te klussen ... misschien dadelijk even lekker de deur uit ... @ Funny, dat denk ik ook. En we hebben gewoon alle kenmerken van een rijpings "probleem", ook het dan weer wel en dan weer niet horen van een overslag is een typisch kenmerk. Dit is volkomen onschuldig. Veel baby's hebben er na de geboorte al meteen geen last meer van. Toch zou ik nu wel graag willen bevallen ja, ook dit gewicht is al prima. Thijs woog 3855, maar goed, ik woog zelf maar 2800 bij mijn geboorte. 2900 is dan prima, inderdaad @ Jo, Thijs was 52 cm en 3855 gram. Daar moet ik wel bij zeggen dat hij 10 dagen overtijd was. Nu moet ik nog officieel een dag of 12, + 10 ... = 22 en als je dan bedenkt dat zo'n baby 30 gram per dag bij komt, kom je ook wel weer aardig in de richting van Thijs zijn gewicht ... Vannacht had ik krampjes ... maar goed, loos alarm ... 4 november vind ik wel een mooie dag ! Ik hoop ook dat ze woensdag niets horen ... dat scheelt stress ... Gaat dit weekend de klok veranderen ? Knap hoor op het potje plassen ! Dat is een goed begin ! @ Kaatjesmam, fijn dat je vakantie is geboekt ! Wat betreft het hartje, we hebben nu weer goed vertrouwen. Het was een erg kundige arts die we gisteren hadden, we hadden er heel veel vertrouwen in. @ Cimu, ik vind dat ook erg prettig, vooral omdat die dame me het rechtstreekse nummer heeft gegeven van die echo-afdeling. Dan kunnen ze dat veel effectiever inplannen. Het is wel een veilig gevoel dat je goed in de gaten wordt gehouden. Ik hoop inderdaad dat het niet meer nodig zal zijn. Spannend hoor, de onderzoeken boor Jacinto. Ik duim dat alles goed is ! @ Cadeautje, hadden jullie ook een cadeautje voor de oudste toen de baby geboren was ? Ik heb gehoord dat dat goed zou zijn als de oudste een "cadeautje van de baby" krijgt. Ik zou alleen echt niet weten wat ... heeft iemand een leuk idee voor een ondernemend type van 3 ? Tot later ! xxx Nikki F
Heb niet bijgelezen, sorry Heb alleen even jullie creatieve breinen nodig Noah is 6 November jarig, dan zit ik nog steeds zonder inkomen nu vind ik het ECHT HEEL ERG dat ik niets voor hem kan kopen/ iets voor hem kan regelen (wat geld kost in ieder geval) misschien hebben jullie leuke ideeen? alternatieven wat ik zou kunnen doen? (behalve me schuldig voelen....)
@ Zomaar, ik ga nadenken en schrijf je de ideeën zo snel mogelijk meid ! @ All, wie van jullie komt er ook in aanmerking voor een vaccinatie voor de Mexicaanse griep ? Wat is jullie keuze, wel of niet vaccineren ? En waarom kies je voor deze optie ? Sinds vandaag is er in Nederland officieel een epidemie van deze griep ... xxx Nikki F
@Zomaar: ik kan me voorstellen dat je daar vreselijk van baalt! Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik zou je heel graag willen helpen! Als we je nu allemaal 5 euro sturen, dan heb je genoeg voor een cadeau & een taart; toch dames??? Moet je wel effe je adres pb-en naar ons.
Zomaar, ik heb een dvd van Bambi voor je en nog wel wat Disney 'dingetjes'.. stuur me maar het adres van je ouders dan stuur ik het deze week naar je toe (mag ook adres via hyves sturen) Cimu, wil ook mee doen met bijdrage aan een eventuele taart! Spannend hoor met Jacinto.. pff weer naar het ziekenhuis. Als het goed nieuws is, dan is het allemaal waard!!! Finn is vrij lang voor z'n leeftijd en hij zit wel net aan in de bak maar het past nog (heb een quinny speedy..) NikkiF, wij hebben Dylan een step gegeven. Was hartstikke leuk maar hij is in die tijd zo verwend! Iedereen nam een kado voor hem mee en was er op een gegeven moment gewoon niet blij mee, erg hoor! Lilly, hoe is het thuis? Gaat het nog? Hoe is het met ML? En met jou? Marieke, hoe is het? Gaat het een beetje? Ben vandaag naar Artis geweest met m'n mannetjes.. was heerlijk weer en zo leuk!!
Ik wil ook heel graag een financiele bijdrage leveren voor het feestje ! Een heel goed idee Cimu ! Misschien kunnen we ook nog een cadeautje opsturen ! @ Funny, dat is een leuk cadeau ! Thijs heeft wel voor zijn verjaardag net een fiets gekregen ... ben vanmiddag nog even naar de winkel geweest, hadden leuke aanbiedingen in de speelgoedwinkel. Ik heb een kleine " Iggle Piggle" gekocht (die vindt Thijs leuk op tv), een dvd van Bob de Bouwer en een grote zachte dobbelsteen. Dat krijgt hij dan " van de baby" In het winkecentrum kreeg ik zo'n pijn in mijn rug en buik, echt stevige kramp, lijkend op weeen, echt enorme druk naar beneden. Ik werd er helemaal misselijk van, was blij dat ik me aan de buggy vast kon houden. We hebben snel gepakt wat we nodig hadden en naar huis gegaan. Thuis zakte het weg. Maar ik vind dat mijn buik nu "lager" zit, en ML was dat ook al opgevallen ... ik denk dat het wellicht indalingsweeen zijn geweest, toch ? ... laten we het hopen, alle tekenen voor een naderende bevalling zijn welkom ! xxx Nikki F
sorry voor mijn afwezigheid. Ik ben thuis, maar heb echt ff last van mijn emoties. Ik moet het ff een beetje op een rijtje zetten. zullen wel de kraamtranen zijn. Manlief is vanavond alweer weg, dus ik voel me een beetje eenzaam. Ik weet dat ik 2 heerlijke binken heb, maar heb ml even nodig op het moment. Vanavond maar even vroeg naar bed, morgen reageer ik weer. Wel wil ik graag meedoen aan het kado, hoe gaan we dat regelen??? Tot later
@ Marieke, ik begrijp je volkomen ... toen ik pas bevallen was van Thijs had mijn man veel repetities met de fanfare en was hij 's avonds dan wel eens weg. Ondanks het andere bezoek dat er dan wel was (opa's en oma's) kwamen de tranen flink los wanneer hij de deur uit ging. Veel sterkte meid ! Neem de tijd, en praat erover met je man. Dat helpt en lucht op. Geniet van je mannekes ! xxx Nikki F
@Marieke: je hebt last van kraamtranen, denk ik. Heel normaal hoor! Gewoon laten gaan. En ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als ML 'nu al' 's avonds de deur uitgaat. Dikke digi-knuffel vanaf hier! @Nikki: klinkt inderdaad als indalingsweeen! Spannend hoor; het komt nu toch echt dichterbij voor jou!!!
Marieke: Bah die vervelende emoties ook! En treurig zijn omdat hij er niet is dat is toch ook prima, geeft alleen maar aan hoe graag je hem bij je hebt! Nikki: Aaaaah jij bent gewoon de volgende! Spannend hoor, ben benieuwd wanneer de baby komt! Funny: Naar de dierentuin! Dat is altijd zo leuk, zowel voor kind als ouder Justfem: Hoe gaat het met jou? Lilly: En met U dan... Dames ik vind het echt heeeeel heeeeel heeel hart verwarmend maar denk dat ik me mega schuldig zou gaan voelen, als ik iedereen kon uitnodigen voor een kop koffie/thee dan zou het al anders voelen maar aangzien ik dan midden in de verhuizing zit kan dat ook niet...
@ Cimu, ik hoop dat het indalingsweeen zijn geweest maar ik denk van wel, mijn buik zit nu ook wat lager en de uk beweegt op plaatsen waar ik dat eerder niet voelde (lager). Ik had gehoopt dat deze weeen zich afgelopen nacht verder zouden ontwikkelen tot echte weeen maar dat is niet gebeurd. Wel voelt mijn buik anders aan, alsof er iets gaande is ... @ Zomaar, ik ben ook heel benieuwd, ik hoop dat ik niet weer over de 41 weken heen hoef te gaan. Ik zou nu, of volgende week ook heel leuk vinden ! Graag gedaan hoor, voor jouw manneke. Wil je me je adres pb-en ? Groetjes, Nikki F
@Zomaar: ik heb het via Hyves ook al gemeld, maar we kennen allemaal je verhaal... Je hoeft je dus echt niet schuldig te voelen! Daarbij is het toch geen verplichting om mee te doen? Alleen diegene die het echt willen, doen het, toch? Gewoon doen dus! Pb je adres maar effe! @Nikki: tsja, indalingsweeen zijn niet echt een voorteken van een beginnende bevalling... Dat kan nog wel effe duren... En rommelen in de buik; bij mij was het juist verdacht rustig vlak voordat het echt begon. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wil je ook geen valse hoop geven. Natuurlijk duim ik voor je dat het z.s.m. gaat beginnen!
Hallo meiden, Na wat over en weer gemail over hyves, heb ik (met een beetje een schuld gevoel ) toch mijn adres gegeven.... (aan Cimu / Cindy)MAAR IK HEB 1 RANDVOORWAARDE zodra ik alles een beetje op de rit heb geef ik een house worming party, en de personen die mij/Noah iets sturen MOETEN komen Vele van jullie wonen in het noorden, misschien een idee om ter zijner tijd te carpoolen
@ Cimu ... ik blijf hoop houden dat we nu misschien niet overtijd gaan ... Ik stuur je even een PB ! @ Zomaar, jij hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, je hebt een beetje hulp wel verdiend ! xxx Nikki F
Zomaar: je moet je absoluut niet schuldig voelen. Jullie hebben het verdiend, en we gunnen je het allerbeste. nikki: ik hoop dat het een goed voorteken is. oww ik ben zo benieuwd wanneer het bij jou zover is. cimu: ik heb je een pb gestuurd Hier alles verder oke. De werkelijkheid slaat hier gewoon ff toe. Dus af en toe een beetje emo hier (hoort erbij)het is uiteindelijk allemaal zo snel gegaan. Daarbij komt dat ik een kraamzorg heb die net 20 is en in opleiding is en ik heb gewoon een beetje een strenge tante nodig. Ze is alles behalve dat. gelukkig is het onze tweede dus weten we genoeg. ik ga nu lekker slapen. Tot morgen.
Zomaar, ik zou met alle liefde mee willen doen met de dames. Ware het niet dat we zelf al elk dubbeltje moeten omdraaien... Dus ik wil wel, maar ik kan het helaas niet... Wel hoop ik met heel mijn hart dat het toch een heel leuke verjaardag gaat worden voor Noah. En denk eraan, het mooiste cadeau heb je hem al gegeven...door weg te gaan bij je vriend. Na alle verhalen kon ik merken dat ook Noah zich in die situatie niet gelukkig voelde en nu kan hij weer gelukkig zijn, samen met jou en zijn broertje!
@Zomaar, voel je niet schuldig hoor, je hebt al genoeg stress dacht ik zo. Pb me je adres maar of via Hyves. @Marieke, hoe gaat het nu? Ik had wel een ervaren kraamverzorgster van middelbare leeftijd, ze was aardig maar zooooo sloom. Bij Robin had ik een meid van 22, maar die wist echt van aanpakken, had zelf ook een kindje, geweldig! Was echt blij dat ik haar bij mijn eerste had. En ik ben wel ruim een maand een emotioneel wrak geweest, kon alleen maar denken 'oooh, dit maak ik nooit meer meer, want het blijft bij twee kinderen en weet ik waar ik nog meer over zat te piekeren. Gewoon hormonen, maar leuk is anders. Sterkte! @Patje, waar ben je? Geloof dat je nog eens op vakantie zou gaan, maar ik ben benieuwd hoe het gaat. @Funny, leuk, de dierentuin! Tjonge, vannacht klopte er niets meer van de voeding. Normaal geef ik om half 12 voeding, maar we hadden nu besloten dat dus om half 1 te doen, i.v.m. het verzetten van de klok. We waren vast gaan slapen en hadden de wekker gezet. Mijn man heeft me nog geprobeerd wakker te maken, maar ik knorde alleen wat en sliep weer verder. Tot ik om 3 uur met tieten als raketten wakker werd, auw!!! Ik moest Luc wel wakker maken voor een voeding, want ik hield het niet meer uit. Vanmorgen werd hij om 7 uur wakker van de huidige tijd. Af en toe word ik die borstvoeding ook spuugzat hoor, ik zie wel hoe lang ik er nog mee doorga. Luc heeft tussen 9 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds nog steeds geen ritme, verschilt zo per dag. Om gek van te worden, want de ene dag drink hij bijna niet, waardoor je de volgende dag minder voeding hebt, dan wil hij weer heel veel etc. En hem gewoon aanleggen, terwijl hij eigenlijk niet wil heeft geen zin, want dan stopt hij na 3 slokken weer met drinken.
Morgen! Lieve Marieke, dit zijn ook echt kraamtranen.. heb er helaas met Finn ook heel veel last van gehad. Maakte me zo druk of finn niks aan de bevalling overhield en alles van Dylan kwam boven. Had ook niet een geweldige kraamhulp de 2de keer, Dylan vond haar in iedergeval 'stom' (niet echt handig). Laat maar een beetje over je heenkomen! Zomaar, niet schuldig voelen. Iedereen kan zelf bepalen of zij het wil en kan. Ik kijk straks ff m'n hyves of ik een berichtje van je hebt gehad! NikkiF, wil je ook niet ontmoedigen hoor... heb 2x 3 weken last gehad van indalingsweeen/oefenweeen.... bah. Hopelijk gaat het bij jou niet zo! Jo, Finn slaapt altijd tot zeker 07.00 uur maar vanmorgen was hij om 05.30 wakker!!!!! En wilde echt niet meer slapen (was maar aan het lachen en ik bang dat Dylan wakker werd) Dylan werd om 06.15 uur wakker (nieuwe tijd).. ach, hopelijk gaat het over een paar dagen weer beter.. Die bv.. ik roep bijna nog steeds elke dag dat ik ga afbouwen, geef nog steeds (uhm). Ga zo naar Noordwijk. Via m'n werk gaan we Doornroosje in het zwembad kijken met z'n vieren... ben benieuwd!
@Marieke: balen van de kraamzorg... Wij hadden bij Thiago ook een toppertje, dus elke kraamzorg bij Jacinto zou niet helemaal naar wens zijn... Dat was dus ook niet zo. Ze deed heel hard haar best, maar haalde het niet bij de vorige kraamverzorgster. En ze liet mij ook mijn gang gaan; ik was hele dagen op zowat. Ja, ik heb ook een stenge tante nodig en dat was zij niet... Eigenlijk was ik na de kraamtijd blij dat we weer met z'n viertjes waren Ik snap dus hoe je je voelt! Probeer toch te genieten of vraag aan de kraamzorg instantie een ander... Sterkte ermee! Oh ja, je hebt een pb terug @Jo: balen dat de borstvoeding niet lekker loopt, zeg! Heb je al advies gevraagd bij een lactatiedeskundige? Misschien zou je een paar dagen alles kunnen kolven om te zien of hij inderdaad zo wisselend drinkt... Misschien lijkt het maar zo? Jacinto zit momenteel wel in een regel-tijd; normaal drinkt hij maar één borst, maar gisteren en vandaag is hij af en toe echt niet tevreden en wil hij nog meer... Misschien zit jij ook in een regeltijd? @Funny: nog steeds bv! Knap hoor! Ik hoop dat ik het ook zo lang volhoud! Ik heb me toch een perfect mannetje momenteel Hij slaapt al een hele poos van 's avonds laatste voeding om 19:00 uur tot 's ochtends 06:00 uur, maar vannacht sliep hij dus gewoon tot 05:45 uur nieuwe tijd! Hij is dus in één keer over naar het nieuwe ritme! YES!!! Nu dat andere ventje nog! Die was dus al om 04:45 uur nieuwe tijd wakker Maar goed, dat zit morgen wel weer goed hoop ik.