@Cimu, ach, ik zie nog wel hoelang ik die bv blijf geven. Het moet nog wel leuk blijven denk ik altijd maar. Die lactatiekundige in deze plaats is nogal een onsymphatiek mens, die bel ik nooit meer. Drie maanden wou ik in ieder geval geven en de rest zou ik wel zien hoe het me nog beviel. Het liefst zou ik gewoon 2 voedingen overdag door de fles vervangen en de rest zo laten, maar ik denk dat mijn productie dan volledig in elkaar zakt. Misschien ga ik het gewoon rustig proberen, eerst 1 voeding vervangen een paar weken later de andere. Maar ach, wie weet dat ik het net zo lang als Funny volhoud ! Lekker dat je kindje zo goed heeft doorgeslapen. @Funny, hoe was doornroosje? Vandaag hebben we een haak in het plafond gemaakt voor Luc's hangwieg. Hij is namelijk 's nachts nogal eens woelig of hij gaat een half uur kletsen, waardoor we geen oog meer dichtdoen. Eens kijken hoe het gaat als hij op zijn eigen kamertje gaat slapen. Als ik hem teveel mis, hang ik zijn wieg gewoon weer terug op onze kamer.
@ Marieke, ik ben ook benieuwd wanneer het echt doorzet. Ik voel nu veel meer dan eerst echt die steken naar beneden, soms lijkt het alsof van beneden alles bont en blauw is ... Ik ben benieuwd wat mijn VK zegt woensdag ... misschien ook eens over strippen praten, al denk ik dat ze dat te vroeg zal vinden ... Wij hadden bij Thijs ook een jonge KV, 23 jaar. Wel goed, maar nu hebben we wel gevraagd voor een KV met wat meer ervaring, die wat meer kan sturen in zaken, vooral bij her slapen. Ben benieuwd ! Mijn mannen komen met frietjes ... straks meer ! xxx Nikki F
@ Jo, herkenbaar hoor, mensen die beweren dat BV alleen maar handig is hebben het mis hoor ! @ Funny, bij Thijs begonnen de oefenweeen met 36 weken ... ben pas bevallen met 41+3 ... ik hoop dat het nu wat sneller zal gaan allemaal. @ Cimu, Thijs had inderdaad ook last van dat uur, vanmiddag hebben we toch maar even een uurtje geslapen ... ben benieuwd of hij straks makkelijk in slaap komt ... I hope so ... Bedankt voor de PB ! @ Lenskapjes oorthermometer, heeft iemand van jullie enig idee waar je die lenskapjes kunt kopen ? Wij hebben de thermometer van Braun, Thermoscan 6022 ... alle tips zijn welkom ... ze zijn namelijk, op één na, allemaal op. Groetjes, Nikki F
Jeetje wat is het weer rustig op de site hier.... @Jo: je hebt groot gelijk! BV moet wel fijn zijn, zo niet, dan maar de fles! Wees trots op de 3 maanden die je al volgehouden hebt!!! @Nikki: ik heb effe op de Braun site voor je gekeken en via wat doorverwijzingen kwam ik uit bij E-care. Bij deze de info: Braun producten: tel: 071-5351780 email: info-unitleiden@e-care.nl Succes ermee! Ik ga vanavond op tijd naar bed! Heb behoorlijke hoofdpijn. Maar ben ook al vanaf 04:45 uur wakker... Zal de vermoeidheid zijn. Morgen weer naar het CB met Jacinto. Ben benieuwd hoe hard mijn kleine man groeit!
NikkiF, wij kunnen die gewoon bij de drogist van Dirk van den Broek krijgen... succes! Jo, ik ben 's avonds een fles met pap gaan geven toen Finn 5 maanden was. Dan kolf ik wel af voor de voorraad... gaat nu weer goed maar wie zegt dat bv alleen maar leuk en makkelijk is heeft echt mazzel.. Ik vind het geweldig maar gaat niet elke week zo goed. Hopelijk gaat het goed met Luc in z'n eigen kamertje.. zal voor iedereen wel even wennen zijn.. Finn lag na 2 wk al op z'n kamertje, ik word echt overal wakker van!!! Cimu.. handig he 2 kids... Dacht vanmorgen ook echt: 'kunnen jullie niet een keer afspreken ALLEBEI uit te slapen' Ze wisselen elkaar lekker af! hihi Doornroosje was leuk... ken de film uiteraard wel maar de jongens hebben heerlijk gezwommen. Dylan kan zo goed film kijken (mond open.. hihi). Finn heeft zelfs gezwommen, flink aan het spetteren!
@Zomaar: Doe graag mee met een bijdrage hoor! Je moet je niet schuldig voelen, we gunnen jou en je kindje een leuke verjaardag ondanks de tegenslagen!! @Jo: Heeeel herkenbaar hoor. Heb het nu ook vaker dan bij jonathan..kan het zooo zat zijn die bv. Tepels prikken erg als het toeschiet en heb zoveel melk dat ik meerdere keren per dag schone kleren aan moet. Daniel drinkt ook heel anders dan Jonathan, ik moet er echt de tijd en rust voor nemen anders drinkt hhij niet goed. En daardoor raak ik in de stress af en toe of hij wel genoeg binnen krijgt. Ben bang dat ik de 6 maanden ook niet ga volmaken. @Marieke: niet tegen je kraamtranen vechten hoor, en wel tegen je vent zeggen dat je hem ff nodig hebt. Ookal kan hij er dan niet meteen voor je zijn is het wel fijn als hij het weet! Dikke knuf van mij!!!! @wintertijd: hier ook een frummel die er last van had. Wij zijn een dik uur eerder gaan eten. Daarna nog lekker in bad en toen ff taartje als toetje eten bij de openhaard. Om 6 uur lag hij te snurken @funny: Doornroosje in het zwembad??? Wat moet ik me daarbij voorstellen?? Nou was even kort hier, ga nu ook weer want wil nu echt eens proberen vroeg naar bed te gaan!! (hmm hmm)
Cimu: thanx voor je pb!!! ik zou graag een andere kraamverzorgster willen maar morgen is alweer haar laatste dag. De dagen dat ik in het zh he gelegen gaan er nm af. gelukkig is manlief een week vrij,dus kan hij mooi voor kraamverzorgster spelen. Zou idd fijn zijn als de kids hun ritme op elkaar afstemmen. Koen sliep vanmorgen ook tot laat en Cas was alweer om half zeven wakker. Slaap lekker nikki: hier ook veel oefenween gehad. Bij een tweede schijn je dat zowiezo meer te hebben. ik ga voor je duimen. Het is echt heel leuk en weer heel bijzonder. Heeft Thijs een beetje door wat er gaat gebeuren??? Jo: ik hoop dat het goed gaat met Luc op zijn eigen kamer. Ik hou Koen ook maar even op mijn kamer. Ik slaap nm heel licht dus ik hoor elk geluidje. @kraamtranen: ze zijn er nog maar ik kan al iets beter relativeren. Hopelijk gaat het snel over. Cas heeft hoge koorts, maar hij heeft net een ab kuur achter de rug. Lekker balen dus. Volgens mij krijgt hij een kies, want hij geeft pijn in zijn mond aan. Hopelijk heeft hij daar ook koorts van. Nou ik ga lekker slapen.
@Nikki; ik hoop voor je dat je nu snel gaat bevallen. Die vervelende laatste loodjes ook. Wij waren door al het geregel vergeten een cadeautje voor Karlijn te kopen. Gelukkig had mijn attente schoonmoeder een babypop (een jongetje) gekocht, waar ze alles mee na kon doen wat mamma met Joris deed (hij ging ook aan de "borst" en boertje laten etc.). Wij hebben daar toen nog een badje en spulletjes bijgekocht. Ik weet niet of jongens dit ook leuk vinden...... Ik ben geen risicogeval voor de mex. griep, maar maak me ook niet echt zorgen. Zeker niet meer dan om een normale griep. Alleen die belabberde gezondheidszorg hier natuurlijk. @Zomaar; ik zou je ook graag willen helpen, maar het is een beetje lastig vanaf hier. Ik kan wel wat overmaken maar dan moet je je banknummer even pb-en. Gelukkig zijn onze kids nog niet echt oud genoeg om alleen blij te zijn met grote dure cadeau's. Misschien kun je een paar goedkope dingen kopen bij de action/zeeman. Iets uitpakken is vaak het grootste feest. Dus elk klein dingetje in een apart papiertje. @Marieke; oohh die kraamtranen. zo vervelend. Bij Karlijn bleef ik er in...En dan nog een man die echt niet snapt dat er niks ergs aan de hand is, maar dat het er gewoon even uitmoet. Ik ben de eerste weken na de bevalling ook supersnel geirriteerd. Gaat weer over, sterkte! @Jo; ja soms echt een gedoe he die bv. Je wilt wel eens een paar dagen "vrij". Na de euforie van het doorslapen van de afgelopen 1,5 week, kwam Joris de afgelopen dagen helaas weer om 4-5 uur. Dat valt dan toch weer vies tegen. Je doet het tot nu toe echt super hoor, met die 7 kilo-er van je!! Ik wil er toch graag mee doorgaan tot ik weer in NL woon. Eeeh... nog 8 maanden te gaan... Straks meer. moet nu even sporten.
zo, klaar met sporten. Wintertijd hebben we hier gelukkig geen last van. Dat vinden de chinezen maar lastig. Het hele land hier heeft trouwens dezelfde tijd. Wij doen het wat drastischer; wij geven onze kids gewoon af en toe een enorme jetlag... Gisteren de bergen ingeweest. Een plek met een leuk restaurant buiten en watervalletjes. De wandeling zelf de berg op was een beetje teveel van het goede met de kids in buik- en rugdrager. We hadden bijna een hakmes nodig dus we zijn halverwege maar omgekeerd (Joris wilde natuurlijk ook eten en ik had blaren). Er was ook een kunstmatig beekje waar kindjes goudvissen mochten vangen. Nu hebben we dus goudvissen in huis. Ik vind het altijd een beetje zielig in zo'n kom, maar ja...Nu maar hopen dat het geen mannetje en vrouwtje zijn die elkaar lief vinden
Nou, wat een nacht. Luc heeft in zijn eigen kamer geslapen, staat mijn man om 3 uur 's nachts naast me met hem in zijn armen. Ik al vragen of hij huilde ofzo, want ik had niets gehoord. Nee, dat niet, hij had alleen het idee dat hij kon gaan huilen. Niet eerst even een speentje geprobeerd te geven, dus nu hij uit zijn bedje was, was hij klaarwakker, maar had niet veel honger, dus na 1 kant had hij genoeg, waardoor die andere kant natuurlijk weer veel te vol bleef . Geweldig, hij bedoelt het lief hoor, maar af en toe is het handig als hij eerst even na zou denken. @Kaatjesmam, haha, nou handig, zit jij weer met die goudvissen ! Die Quinny Zapp hebben wij voor het eerst gebruikt op vakantie toen ze bijna 11 maanden was en zelfs toen zakte ze er nog in weg, dus ik denk dat je inderdaad beter zo'n goekoop Chinees flutding kan kopen waar hij een beetje meer in kan liggen, wat je desnoods daarna gewoon wegmikt of in NZ achterlaat. Oh, goed dat we het over reizen enzo hebben, ik was helemaal vergeten dat ik vandaag Luc's paspoort op kan halen. @Marieke, hoe is het met Cas (had ik al eens gezegd dat ik dat een leuke naam trouwens vind?)? Hopelijk is de koorts gezakt. @Djezelf, bij Luc moet ik hem gelijk aanleggen als hij tekenen van honger vertoont. Zo niet, dan raakt hij heel snel over zijn toeren en wordt dan zo razend dat je hem niet meer kunt voeden. Dan moet ik hem eerst kalmeren en dan pas kan ik hem weer aanleggen. Haha, maar aan zijn buikje en truitjes die allemaal halverwege zijn buikje eindigen, kan ik wel zien dat hij niets tekort komt ! Lukte het nog om vroeg naar bed te gaan? @Nikki, misschien bij de apotheek, de drogist of de Blokker ofzo? Rommelt het al een beetje in je buik? Vandaag is de vakantie weer afgelopen van de peuterspeelzaal, dus daar mag ze zo weer heen. We gaan straks golfen en dan komt mijn schoonmoeder oppassen.
Tja Jo, mannen....Ze hebben al zo'n moeite met nadenken en dan helemaal 's nachts... Die zapp is inderdaad niet voor kleine kindjes. Ik heb dat ding voor tussen de benen zelfs vastgezet zodat ze niet zo onderuit zakt. Ik ga inderdaad maar op zoek naar een wegwerpbuggy. Weer even frustratie over de kennis over bv hier in China. Net op bezoek geweest bij een Chinees meisje hier die 1 oktober een baby heeft gehad. Ze had borstontsteking en volgens de dokter mag de baby dan niet uit die borst drinken. En nu geeft ze kv erbij omdat ze denkt dat ze niet genoeg uit 1 borst haalt (120ml bij een paar weken oude baby lijkt me echt prima). Ik probeer dan alleen te zeggen wat de dokters in NL zeggen zonder al te belerend over te komen. Vanmorgen sprak ik een andere chinese vrouw die ook verbaasd was dat Joris alleen bv kreeg. Want de meeste vrouwen hebben toch niet genoeg. Waahaaahhh...hoe deden ze dat 100 jaar geleden dan??? Sorry hoor, maar ik vind het zo zonde dat in zo'n groot land met zoveel mensen de vrouwen zo weinig bv geven doordat er gewoon geen kennis is. Zeker met de ellende die hier al een paar keer is geweest met de kv. Iemand ervaring met de Patapum peuterdrager? Ik wil 'm gaan kopen voor Karlijn want onze rugdrager is behoorlijk zwaar en groot om mee te nemen, maar ik kan 'm niet testen voordat ik 'm koop.
Vroeg naar bed was gelukt....helaas had Daniel het flink zwaar met zijn krampjes dus als nog amper geslapen omdat hij steeds begon te huilen. Tot overmaat van ramp besloot Jonathan om ook een aantal keer wakker te worden en om mij te roepen...pffff Morgen gaat jonathan weer naar deoppas..kan me er nu al op verheugen, kan mama ook lekker ff bijslapen. Mijn moeder heeft kaartjes besteld voor Nijntje de musical. Nu wil ik er nog snel een extra kaartje bij bestellen want ik wil ook wel erg graag mee. Lijkt me super leuk @Kaatjesmam: Hoe kan dat nou dat ze dat denken daar. Er is toch vast wel contact tussen dokters daar en in het buitenland. Je zou toch denken dat ze wle vakliteratuur lezen ofzo? Heeft het misschien te maken dat alles van buiten china zo gesensureerd word? @Patapum??: wat is dat? (ga wel ff googlen) @Marieke: heb je geen 2 dagen extra gehad??? Ik kreeg die wel. Moet je bij je vk of gyn aanvragen. Dan kun je voor die laatste twee dagen nog wel een ander krijgen. Wel doen hoor!! Anders vraag je of je man het voor je regelt. Hij moet maar ff voor je opkomen. @Jo: hihi en dan bedoelen ze het zo lief he.... Ik denk er ook over na om daniel op zijn eigen kamer te gaan laten slapen. Word ook van elk kreuntje wakker.aa Hoe doen jullie dat heb je alsnog een babyfoon of hoor je het wel als hij wakker word?
@Kaatjesmam, ja, daar zou ik me ook aan ergeren. Ook hier in Nederland zijn nog genoeg mensen die er niets vanaf weten. Heb al aardig wat onzinpraat voorbij horen komen, al weten de meeste mensen er tegenwoordig gelukkig iets meer vanaf. Geen ervaring met die rugdrager die jij noemt. Wij hebben een rugdrager van Phil & Teds, de Metro Carrier ofzo heet het ding. Is heel licht, maar je kunt hem niet zomaar ergens tussen proppen of in elkaar klappen. @Djezelf, wij hebben zo'n babyfoon met een klein cameraatje. Vannacht had ik hem nog meegenomen en op mijn nachtkastje gezet met het geluid aan. Denk dat ik het nu maar aanlaat, maar zonder geluid.
Lekker nachtje Djezelf!!! Het wordt echt beter hoor (over een jaar of 18 als ze het huis uit zijn....) Ja ik snap er ook niks van dat die dokters zulke slechte info geven. De opleiding van artsen schijnt heel slecht te zijn en er is inderdaad veel censuur. Ze spreken ook geen engels dus buitenlandse sites zijn lastig. Maar ik ben ook verbaasd over de relatief hoog opgeleide chinese dames die redelijk engels spreken en met een westerse man zijn getrouwd en dan nog geen info opzoeken op het internet. En ik had nog wel een 9 voor m'n vakje cultuurpsychologie.... Papatum is een rugdrager voor zwaardere kindjes die je klein kan opvouwen. Joris lag na een paar dagen al op zijn kamer. Eerst met babyfoon, maar dan werden we nog van alle kreuntjes wakker. Nu met onze deur open en dan hoor je een hongerhuiltje wel direct (al heb ik ook wel momenten gehad dat ik zo moe was dat ML me zowat uit bed moest rollen voordat ik wat merkte)
@ Funny, dank je wel voor de tip. Ik denk dat ik ze even bestel op de site van Kijkshop ... ik ben bang dat ik weer direct naar huis wil als ik in de stad ben ivm indalingsweeen ... @ Marieke, jammer van je KV. Gelukkig heeft je man nu vrij en kun je toch nog even bijtanken ! Thijs is er wel bewust mee bezig, vraagt ook wanneer de baby nou eigenlijk komt en wat de baby al allemaal kan. Ben benieuwd als hij of zij er straks is, hoe zijn reactie dan zal zijn. Veel beterschap voor Cas. Duim maar dat het snel beginnen gaat. Ik ben het namelijk ZAT. vannacht alweer vreselijke rugpijn, kan me haast niet meer omdraaien in bed, pijn van beneden als ik net iets te lang loop, moe ... kortom, balen. Woensdag weer naar de VK met in het achterhoofd dat we weer een rondje AZM kunnen doen ... word je ook niet vrolijk van ... maar goed, het is zoals het is ... @ Kaatjesmam, ja, ik heb het wel gehad nu, nu mag ons ukje wel komen. Wat betreft de griep, het schijnt dat mijn VK een protocol zal hebben voor wat te doen als je het krijgt voor, tijdens of na de bevalling. Dat zei de VK op het forum. Woensdag maar eens navragen ... en stiekem eens vragen of ze misschien eens wil strippen ... ik heb echt geen zin om weer overtijd te lopen deze keer ... Met de peuterdrager heb ik helaas geen ervaring. Groetjes, Nikki F
oh meiden ff klagen hoor. Wat een K**dag vandaag! Kreeg visite vanochtend en nu om 4 uur weer. Ben doodop!!!! Daniel huilt de hele dag door. akt hooguit een half uurtje slaap en dan begint hij weer. Zijn echt die kramjes want als ik dat infacol geef dan komen er behoorlijk harde boeren en hij laat ook veel scheetjes. Daarnaast is Jonathan ook niet te genieten! Nu zit hij ff naast me youtube te kijken. kan ik ook ff zitten. (tijdens de viste vanochtend heb ik geen eens wat kunnen drinken..bleef maar op staan en moederen/ opvoeden) Ben het nu ff spuuuuugzat! nog vijf minuten en dan weer een hok vol mensen. blech
Hallo Meiden, Djezelf: Pfff soms is het allemaal even teveel van het goede hé! Succes hoor en neem optijd je rust! Kaatjesmam: Neuhhh dat mag niet want jij kunt ook geen koppie koffie/thee komen drinken Marlieke: Jij haat geld dus evenveel als ik dat nu doe snap niet wie het ooit uitgevonden heeft maar een fijn iets vind ik het niet... (behalve als je er bakken van hebt) he psssst dames.... heb waarschijnlijk goed nieuws.... heb mijn maxi cosi easy fix op marktplaats gezet en waarschijnlijk verkocht!!! Wat heb je aan een easy fix als je zelf geen auto meer hebt DAT BETEKEND DAT IK GEWOON GELD HEB VOOR EEN CADEAUTJE VOOR MIJN BINKIE!!!! Ik ga samen met mijn ouders een nachtkastje van Thomas de trein voor hem kopen (is hij HELEMAAL weg van!) weer iets leuk voor op zijn kamertje en van zijn favoriete speelgoed! Had ik maar meer wat ik kon verkopen haha ik heb de smaak te pakken maar helaas geen overbodige spullen meer
@ Djezelf, doe het rustig aan meid ! Is dat allemaal kraamvisite ? Als je het niet ziet zitten even, afbellen die mensen ! Echt doen hoor ! 8) @ Zomaar, maar dat betekent niet dat wij onze plannen zomaar laten varen hoor ! Thijs is zo ontzettend lief geweest vandaag. We hebben heerlijk uitgeslapen en samen ontbijt op bed gedaan met leuke filmpjes op tv. We waren pas om 11.50 beneden ... maar goed. Daarna de hele dag leuke dingen in huis gedaan. Gebouwd met lego, met zijn houten trein, boekjes voorgelezen, puzzels gemaakt. Om 17.00 lekker samen in bad gezeten, waar hij mij een uitgebreide wasbeurt heeft gegeven met badschuim en dan natuurlijk vooral "de baby" Vanvond had hij super gegeten en na het eten nog een mandarijn en peer opgepeuzeld. Samen gingen we naar boven, pakt hij ons beiden stevig vast en zegt hij "ik houd van jullie pappa en mamma". Nou, de tranen sprongen in mijn ogen. Hij sliep heerlijk binnen 10 minuten ... nu hopen op weer zo'n dag voor morgen ! xxx Nikki F
@Djezelf, rustig aan hoor met dat bezoek! @Nikki, wat lief! En straks heeft hij nog een leuk broertje of zusje erbij om van te houden. @Zomaar, fijn dat je de maxicosi hebt kunnen verkopen en je weer even wat geld hebt. Nou, Luc weer een nachtje in zijn wiegje in zijn eigen kamer laten slapen, maar dat was weer geen succes. Hij werd zelfs om 2 uur wakker en ging huilen, gelukkig ging hij weer slapen toen hij zijn speentje kreeg en even heen en weer werd gewiegd. Vervolgens was hij om 4 uur al weer wakker en toen wou hij echt voeding. Ik had me wel op de eerste 3 maanden voeden ingesteld, maar nu begin ik er wel genoeg van te krijgen, vooral omdat er de laatste maand totaal geen vooruitgang in zit en door het verzetten van de klok, komt hij zelfs nog een uur eerder.