Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Jo: jeetje wat balen dat het niet helemaal lekker gaat. Kan je niet evt een oeding vervangen voordat hij gaat slapen voor fv??? misschien dat hij er dan langer op slaapt??? Ik weet het ook niet hoor. Ik hoop dat het snel gaat lukken voor je. Nachtrust is ook heel belangrijk.

Zomaar: wat heerlijk meissie. Ik laat mijn plan ook niet varen hoor.

Djezelf: meis, rustig aan hoor. Ik moet je zeggen dat ik het bezoek al een week aan het afhouden ben. Ik heb er nu echt minder zin in dan vorige keer. En anders iig 1 keer per dag. Je moet wel aan je rust denken, je hebt natuurlijk ook nog Jonathan. En nee, heb geen 2 dagen extra gekregen:( Ze vinden me zo goed mobiel, alsof er niks is gebeurd. Al voelt mijn lijf soms nog wel of er een vrachtwagen overheen is gereden. Nietjes zijn er wel uit, en de wond ziet er echt super uit. Veel mooier dan vorige keer.
    Ben jij wel al helemaal herstelt??? Ik vind het echt moeilijk om af en toe niet Cas te tillen(ik doe het wel hoor, want het moet soms echt)

Nikki: is het bij jou nog een beetje rustig??? Wat lekker dat thijs zo lief is, Cas had het ook de dagen voor mijn bevalling. Dat doet je even goed. Ben heel benieuwd hoe hij het vind als de kleine er echt is.
    Succes bij de vk morgen, ga maar van het psitieve uit.

Ik heb echt een droomkind. Hij had om half elf voeding gehad en hij kwam weer om 03.00 en daarna weer 07.00 uur. Zo is het al een paar dagen, dus ik heb geen klagen.
    Ik ben vanmorgen ff op de weegschaal gaan staan en er is in een week 10 kilo af, nog 6 te gaan. Nou ja daarna wil ik er nog 10 af en dan ben ik echt tevreden.
    nou ik ga ff douchen, tot later

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Marieke: balen dat je die twee dagen niet kreeg!
    En wat fijn dat je zo'n droomkind hebt!! :D
    Ik til jonathan ook hoor.
    Niet vaak, maar soms kan je niet anders. Dat ventje heeft ook zijn mama nodig!
    Ik dacht dat ik wel helemaal hersteld was, maar na gister begon ik toch nog wat te bloeden.
    Duidelijk weer even te veel gedaan.
    Vandaag een rustig dagje gelukkig.

@Nikki: Ahhhhh wat een heerlijk dagje heb jij gehad!
    Daar kun je zo een halmark kaartje van maken :D
    (Ben heust niet jalours hoor ;) )
    Nee ff serieus, wat lekker voor je!!

@Zomaar; nou denk maar niet dat we ons nu een housewarming door onze neus laten boren hoor!!!! ;)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Marieke, ja, vorige week hebben we het met een fles kv geprobeerd, maar hij werd toen ook weer gewoon om 5 uur wakker. Natuurlijk weet ik wel dat er genoeg kinderen zijn die nog niet doorslapen met 3 maanden of zelfs meerdere malen per nacht voeden, maar ik verlang ook wel weer erg naar een goede nachtrust. En hij huilt amper en is gewoon rustig en vrolijk, dus dat is natuurlijk wel weer fijn. Denk dat ik gewoon geduld moet hebben (maar dat heb ik niet).
    Fijn dat het goed gaat met je droomkindje en 6 kilo wat er nog af moet valt reuze mee toch?

Ja, helaas moet je je kinderen toch vaak nog optillen. Hier ook hoor, ze springt niet uit zichzelf in het autozitje etc.
    Ik ga ze in het duowagentje doen en boodschappen doen, heb niets meer in huis. Hopelijk komt vandaag de Babymee!

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Heb ff niet bijgelezen hoor, sorry.
    Kom tijd te kort net als jullie denk ik.

Het was net weer 1 groot drama op de psz, alles goed tot ik wegging huilen HUILEN krijsen, pff :(
    En Keano thuis de hele tijd maar zeggen: met de kindjes spelen.

Gelukkig slaapt Jamie lekker in de Maxi Cosi, maar ik word er niet blij van op deze manier.

A.s. donderdag gaan we met de kindjes van de psz naar de speeltuin. Dan ga ik ook mee dus is er niks aan de hand.
    Nu maar hopen dat het dan wel mooi weer is.

Wilde nog een afspraak maken voor nacontrole bij de vk.
    Is eigenlijk na 6 weken, maar ik kwam er niet eerder aan toe.
    Nu is er pas een plekje over twee weken dus dat hoeft ook niet meer dan ;)

Jamie is vandaag 9 weken.
    Gisteren naar het cb geweest.
    Hij weegt nu 5950 en is 60 cm lang.
    Hij heeft de eerste prikken overleefd!

We hebben trouwens een nieuwe auto.
    Een Skoda Fabia Combi, een echte family car.

Onze Toyota Corolla staat te koop. Als jullie iemand weten die een goede auto zoekt:

http://www.zwangerschapspagina.nl/koop-aangeboden/171119-toyota-corolla-koop.html

Zal mijn best doen weer bij te lezen.

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @Velobabe: Tjee lastig hoor dat het zo'n drama is bij de psz!
    Dan ga je echt niet lekker weg.

en jamie 9 weken alweer! dat is wel leuk van het CB he.
    Dat ze weer even gewogen en gemeten worden.
    (oke die prikken zijn vreselijk!)

@Jo: Is het handig zo'n duowagen?
    Kom je dan nog wel makkelijk de winkels in daarmee?

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Marlieke
    Ik ben eindelijk weer beter en Keano ook.
    Snap niet wat je bedoet met als het zo blijft kunnen ze me over twee jaar afvoeren ;)k ben net als jij de hele week bij Keano
    en Jamie (behalve dan di-do van 0900 tot 11.30, maar het wegbrengen is zo'n drama dat ik in die tijd daarvan bij moet komen).

@Kaatjesmam
    Ik zou dat ook niet doen hoor, met een buikdrager op de fiets.
    Jamie wil ook altijd drinken als ik weg moet om zijn grote broer op te halen, fijne timing. Veel vakantieplezier in het verschiet.
    Lekker nachtje Djezelf!!! Het wordt echt beter hoor (over een jaar of 18 als ze het huis uit zijn....) :):):)

@Justfem
    Knuffel van mij!

@Lilly
    Als ik het zo lees heb je het heel zwaar.
    Ik ren ook wat af. Heb helaas ook niemand die even een keer op Keano kan passen ofzo. Hubbie werkt de hele week en in het weekend lijkt het nog wel drukker dan doordeweeks ook al is hij dan thuis.

@Andi
    Kyrian groeit ook goed zeg.
    Leuke naam hoor, ik heb ook nog gedacht aan Kian maar dat vond ik te veel op Keano lijken.

@Nikki
    Ik zei het toch, gelukkig goed nieuws!
    Over de vaccinaties, ik weet ook niet wat wijs is.
    Jij inmiddels wel? Op het cb wisten ze het ook niet.
    Tja, zei ze kijk eens op internet, ja duh, daar lopen de meningen ook zo uiteen. Het duurt trouwens vast niet lang meer voor je gaat bevallen. Thijs voelt dat vast aan en is daarom extra lief.

@Cimu
    Ik duim voor jullie morgen.

@Marieke
    Balen van je kraamzorg.
    Onze eerste kraamzorg was zo goed dat dit meisje (25) er niet aan kon tippen, maar Keano vond het wel leuk om met haar te gaan wandelen.

@Jo
    Wat gaat nu het moeilijkst met betrekking tot de bv?
    Misschien kan ik je tips geven? Misschien ook niet :(

@djezelf
    Knuf voor jou!!!
    Hou vol.
    En over het wegbrengen.
    Ik ben maar gauw naar buiten gegaan en toen is de leidster met hem voor het raam gaan staan om te zwaaien en Keano strekte zijn armpjes naar me uit en was me toch aan het krijsen, verschrikkelijk.
    Ga zo weg om hem op te halen. We dachten dat Jamie nu groter was dan Keano op die leeftijd, maar het scheelt niks.

Over het fietsen, ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik de fietskar moet aankoppelen...ben zo technisch...NOT, hihi.

Nou ik ben lekker productief geweest.
    Heb het eten voor vanavond klaargezet, bijgelezen en 2 berichtjes gepost. (en me druk gemaakt over hoe het met Keano gaat...).

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Velo, wij hadden hiervoor ook een Skoda Fabia combi, inderdaad een fijne wagen.
    Neem je Jamie mee naar de speeltuin met het peuterklasje? Ik heb Luc thuisgelaten tijdens het uitje naar het bos. Denk achteraf dat dat maar goed was ook, want ik had mijn handen al vol aan andere dingen.
    Zo'n duowagen is superhandig, ik zou niet meer zonder kunnen. Ik heb er eentje met twee zitjes achter elkaar, dus ik kan overal tussendoor. Het is wel een tweedehandsje, want ik had geen zin om zoveel geld uit te geven voor zo'n korte tijd.
    Op zich loopt de bv wel goed, maar overdag tussen 9 en 7 uur zit er nog steeds geen regelmaat in. En als hij de ene dag weinig drinkt, wil hij de volgende dag weer veel en daardoor is het snel ontregeld. Ik ben nu maar eens een lijstje bij gaan houden om te kijken wanneer hij nou precies komt en of ik daar een beetje orde in kan scheppen. Wie weet ga ik ook wel afbouwen, want ik begin het gewoon een beetje zat te worden. Een middag weg te kunnen zonder te kolven, alles te eten en te drinken waar ik zin in heb etc.
    Het liefst zou ik 2 voedingen overdag door de fles vervangen, maar waarschijnlijk blijft er dan verder ook niets meer over.

8. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Marieke: lekker zeg, dat ML nog een weekje vrij is! Nu maar hopen dat Cas snel beter is! Laat die kies maar komen, zou ik zeggen. Geniet ervan met z'n viertjes! Fijn om te lezen dat de nachten ook zo goed verlopen!!! Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste 10 kilo er bij mij ook heel snel af waren... maar die laatste 6 zitten er nog steeds :(. Misschien toch maar eens minder snoepen ;)

@Kaatjesmam: er is nog hoop voor je! Jacinto sliep ook eerst een week door, daarna weer een week of anderhalf dat hij 's nachts weer kwam. Maar daarna sliep hij weer door! Ik zal voor je duimen dat het voor Joris ook geldt!
    En nog 8 maanden bv? Dat is nog eens een voornemen ;). Ik hoop voor je dat het gaat lukken!
    O ja, hier nog zo'n goudvissen fan! Dus als er kindjes komen, stuur je ze maar op, hahaha
    Jeetje zeg, wat een verhaal over bv & China... Gelukkig heb je nog connecties hier in NL voor juiste info!
    Patapum: nog nooit van gehoord, sorry.

@Jo: lekker he, die behulpzame mannen ;)
    Jacinto slaapt nog steeds naast mijn bed. En nu hij doorslaapt, heb ik eigenlijk geen reden meer om dat zo te houden... maar ik vind het zo gezellig! Ik bedenk nog wel wanneer hij naar zijn eigen kamertje gaat... Voor wat betreft die nachtvoedingen: het komt echt goed! Nog even volhouden!!!

@Djezelf: balen zeg, zo'n nachtje! En dan nog zo'n leuke dag er achteraan! Ik weet niet wie er op visite komt, maar kunnen ze Daniel niet vasthouden? Of Jonathan lekker bezig houden? Heb je het overleefd?

@Zomaar: goed om te horen!!! Het is maar goed dat ik de envelop nog niet gepost heb, hahaha! Nee hoor, je bewaart het maar voor 5 dec :)

@Nikki: heerlijk zo'n dag!!! Wat een heerlijk mannetje heb je toch!

@Velo: ik kan me voorstellen dat je hart breekt als het zo'n drama is bij de psz... Maar hoe is Keano als je hem weer op komt halen? Thiago had het ook regelmatig bij het kdv, maar na 5 minuten was het weer prima en ging hij vrolijk spelen. Ik vond het evengoed een ramp om hem weg te brengen, dus dat deed ML dan maar meestal.
    Jamie groeit goed! Lekker zeg.

Gisteren ben ik ook weer met Jacinto naar het cb geweest. Hij weegt nu 7100 gram en is 62 cm. Het pond gewichtsverschil met Thiago bij de geboorte blijft gewoon, maar de curves lopen verder dus gelijk. Heel grappig. Hij heeft ook weer de prikjes gehad en heeft nu dus weer verhoging. Ach, het hoort erbij.
    Thiago heeft weer een loopoortje (al ruim 5 dagen) en heeft al 3 weken een nare hoest. Lang leven het najaar! Gelukkig is hij er verder niet echt ziek van.

Vanmorgen zijn we bij de Intratuin geweest. Thiago is verliefd op de kerstshow: alle verlichte huisjes en de treintjes die er rondrijden! En daarna naar de dieren-afdeling, visjes & konijntjes kijken. Voor je het weet ben je 2 uur verder.
    Nu ligt meneer heerlijk te slapen. De andere kleine man wordt nu langzaam wakker en wil eten. Ja, helaas zit er geen siesta meer in voor mij, maar je kunt niet alles hebben.

Morgen wordt een drukke dag. 's Ochtends naar de HA voor de Mirena (hoop dat ik er niet teveel last van heb) en 's middags naar de KA voor Jacinto.

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, ik kan me voorstellen dat het zo niet makkelijk is om het voeden vol te houden ...

@ Marieke, ja, als hij zo lief is kan ik rustig aan doen en dat doet me echt goed. Ik ga uit van het positieve voor morgen ... en moeten we toch gaan dan houd ik voor ogen dat de gyn een hartje heeft gezien dat prima in orde is, dat het alleen voor de diagnose is.
    Wat heerlijk dat je kleine manneke zo goed slaapt ! Geniet ervan ! Slaapt hij gewoon op zijn eigen kamertje ? En leg je hem wakker in bedje ? (kan wel wat slaaptips gebruiken ;) )
    Fijn dat het afvallen ook zo goed gaat ! ;)

@ Cimu, ja, ons manneke kan super lief zijn. Vandaag gelukkig ook weer. Ik hoop dat Velo gelijk heeft ! ;) Als hij weer begint met spoken zal het nog wel even duren ! ;)
    Morgen ook een spannende dag voor jullie, veel succes !

@ All, had vanochtend zo'n enorme druk naar beneden ... leek wel alsof hij of zij er zo uit zou vallen, zo pijnlijk. Gelukkig trok het weer weg, heb net zelfs nog even de woonkamer kunnen zuigen, gewoon op mijn gemak met het voornemen te stoppen als het niet meer zou gaan. Het is gelukt !

Groetjes,
    Nikki F

@ Djezelf, ja even bijkomen zo is wel heel welkom ! ;)

@ Velo, ik hoop dat je gelijk hebt over het bevallen ...
    Over dat vaccineren, het probleem is echt dat er geen eenduidige adviezen liggen, dat maakt iedereen zo onzeker ... Ik heb zondagavond de GGD nog gemaild maar tot op heden nog niets gehoord ... ook zoiets ... niemand weet het gewoon.
    Van de andere kant denk ik, als artsen en medisch personeel zich laat vaccineren, zou het dan zo erg zijn als men zegt ? Ik weet nog niet of ik mij laat vaccineren na de bevalling. Ik krijg er wel een oproep voor in elk geval, maar goed ...

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    oeps, mijn laatste gedeelte van het bericht is een beetje verschoven ... sorry !

11. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: voor ons wordt morgen nog niet zo spannend... De KA wil Jacinto gewoon eerst zien voordat we een afspraak maken voor de echo. Verwacht er dus niets van morgen. Weet ook niet precies waarom het nodig is. Maar goed, we zien wel.
    Voor jullie is morgen natuurlijk wel wat spannender... Alhoewel ik er gewoon vanuit ga dat het hartje het nu prima doet!!! Sneltreintje!!! Ik hoop het zo voor je!

12. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @kerstshow: Vind ik ook altijd zo leuk!
    Heb zelf ook die huisjes (voor de kenners: alleen dickensville en die vervanger daarvoor)
    Maar ik heb al jaren de regel; ik mag pas naar kerstdingen kijken en kopen als de sint weer naar spanje is.

@inenten: vind dat ook zo lastig. de gevolgen van het inenten zijn nog niet bekend.
    Ik hoorde dat er zelf een arts was die weigerde om de inentingen te geven.

@Keuvelen/sint maarten: wie van jullie doen hier aan??
    (Ik heb dit vorig jaar ookal aan jullie gevraagd, maar ik weet het neit meer :) )
    Ik heb de buurvrouw overgehaald om dit jaar warme chocomelk en gluhwijn uit te delen aan al die zielige ouders :D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Hier in de omgeving doen ze niets aan Sint Maarten. Ik kom oorspronkelijk uit het noorden en daar deed werkelijk iedereen mee en ging je alle deuren langs. Vond ik altijd geweldig en was altijd erg teleurgesteld als je van die gezonde snacks kreeg als mandarijntjes...hoepel op, dat willen kinderen toch helemaal niet :D!
    Ik vind het jammer dat ze dat hier niet doen.

Inenten of niet inenten, ik ben er nog niet uit.

Jiehoe, Luc rolt sinds vandaag ook van zijn rug naar zijn buik! Hij rolt al sinds hij drie weken is van zijn buik naar zijn rug, daar was ik al erg verbaasd over, hij is erg sterk. Hij wil ook steeds zitten, maar ja, dat lijkt me niet zo goed voor zijn ruggetje.
    De Babymee is net bezorgd, dus mag ML vanavond dat ding op mijn fiets zetten. Kan ik er morgen gelijk mee naar de peuterspeelzaal.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, ik hoop het ook ! Duim maar ! ;)

St Maarten wordt niet zo gevierd ...

Ga Floor Faber kijken, ben benieuwd of het leuk is ! ;)

Tot morgen !
    xxx
    Nikki F

15. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @djezelf; poeh, die kraamvisitie heb ik echt niet gemist deze keer. ik vond dat ook vaak zo vermoeiend. Gewoon nee zeggen hoor. Over een paar maanden kunnen ze ook nog komen kijken.

@zomaar; fijn dat je 'm hebt kunnen verkopen! En ik wil je helpen hoor. Niet omdat ik dan wat terug wil!!!

@Nikki; tjee wat een ideaal kind!! super! lekker nog even genieten met z'n 2-en

@jo; volgens de kinderarts gaan de meeste kinderen met 4 maanden doorslapen. nog even doorbijten......ik hoop het voor je!
    Joris heeft overdag ook niet echt ritme. Bij Karlijn met 3 maanden (toen ze naar de creche ging) ook nog niet echt weet ik. Maar het worden nu wel duidelijkere voedingen waar 2 tot 4 uur tussen zit. In het begin kon hij nog wel eens eerst de ene kant en dan een uur later pas de andere kant doen.
    Stoer dat ie kan rollen!!

@velobabe; wat erg he dat huilen. Heeft karlijn nu ook een paar keer gedaan. Dan breekt echt je hart.

@Cimu; ja Joris sliep de afegelopen 2 nachten weer door (tot 5:30 en 6 uur)
    Jij ook al zo'n grote vent. Poeh 7 kilo...

@Nikki, succes vandaag!
    En met dat slapen gaat het bij Joris echt zo goed. Ook overdag. Ik denk dat het vooral aan het kindje zelf ligt (het is gewoon een slaapkop), maar ik kan wel aangeven hoe ik het heb aangepakt:
    - de eerste dagen/weken viel hij vaak direct na de voeding in slaap en dan dus wel slapend in zijn bedje gelegd. Ik zou me dan ook direct na de bevalling ook niet zo druk maken over dat wakker in bed leggen. Gewoon je gevoel volgen en de baby zoveel mogelijk laten slapen.
    - zodra hij wel een beetje wakker bleef na de voeding direct bij het eerste gaapje of sputtertje weer in bed gelegd (in het begin nog met een klein slokje melk).
    - het verschil met karlijn is volgens mij vooral dat ik Joris veel sneller in bed leg en hem niet wakker hou. De enige momenten dat hij moeilijk gaat slapen is wanneer hij eigenlijk al te moe is (zoals net bij onze hulp die hem onwijs lang wakker heeft gehouden terwijl ik aan het sporten was en nog wel had gezegd dat hij moest slapen:x).

@Djezelf; nee hier doen ze niet aan keuvelen;). Oh dat mis ik wel hoor. Misschien moet ik het gewoon doen hier. Vorig jaar hadden we halloween, maar nu is er op die dag een ander feestje. Ik weet alleen niet of die chinese kindjes de nederlandse liedjes onder de knie hebben voor 11 nov.:p

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hoi dames, ppff ik ben zo druk dat jullie er helemaal bij-in zijn geschoten.
    Hier gaat alles goed, pim woog met 3 maand al 7 kilo, dus ben benieuwd hoeveel hij volgende week weegt.
    Hij komt nog steeds s'nachts om 4.00 uur om vervolgens weer te slapen tot een uurtje of 9.00/10.00.
    Hij rolt al op de buik sinds 3 weken, dus hij is nog weer sneller dan femke al was.
    De vakantie was heerlijk, we hebben mooi weer gehad en pim was voorbeeldig.

@all die beebjes in de tussentijd hebben gekregen, van harte gefeliciteerd!!! Hoe gaat het met de beebs? En met jullie natuurlijk?

Ik moet zo weer weken maar ben aan het kolven, dus ik zal eens even iets gaan terug lezen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    #6797 Jo79, 28 okt 2009
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
    @Kaatjesmam, ja leuk, Sint Maalten, de koeien hebben staalten, de meisjes hebben lokjes aan, daal komt Sint Maltinus aan! En 11 november is de dag dat mijn kaalsje blanden mag...oh, sorry, flauw!!!
    @Patje, fijn dat alles goed gaat!
    @Djezelf, ik heb dit keer veel minder kraamvisite gehad. De kraamweek heb ik bewust ook gewoon heel rustig gehouden, vorige keer was het veel te druk!
    @Nikki, was Floor Faber wat? Succes vandaag, ik hoop dat alles helemaal goed is!

Vanmorgen kwam hij om 5 uur, dus dat gaat alweer beter. Ik ga er eigenlijk hetzelfde mee om als met Robin, maar goed, blijkbaar verschilt het dus per kind met doorslapen. Met Robin had ik alleen wel een veel duidelijker ritme, die kwam daar zelf al makkelijker in en bovendien heb ik van 6 weken tot 3 maanden bijna alle voedingen gekolfd en dan is het wel zo handig als je dat een beetje op vaste tijden doet.
    Lekker weertje vandaag! Kan ik mooi vanmiddag die Babymee uitproberen naar de psz.
    Hebben jullie al Sinterklaasplannen? Wij hebben helemaal geen zin om het met de hele familie te vieren. Je kunt moeilijk de ene opa en oma wel uitnodigen en de andere niet. En haar verjaardag leek al net een wedstrijd van wie het duurste en grootste cadeau had gekocht, terwijl we toch aan hadden gegeven dat dat niet de bedoeling was.

18. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Jo; gelukkig dat hij vannacht weer wat beter heeft geslapen. Koen is ook echt een ander kind wbt het slapen. Ik kan er nu eigenlijk nog weinig van zeggen gezien hij net een week oud is. Sinterklaas, ja ik heb er ook nog niet echt zin in. Ik ga maar eens polsen bij mijn familie. Misschien doen we het dit jaar gewoon met zijn viertjes. Ben benieuwd of de babymee een beetje bevalt.

Nikki: ik kan je (nog ) geen slaaptips geven. Koen slaapt eigenlijk nog tussen alle voedingen in. Ik probeer hem wel nu tussen de voedingen af en toe boven te leggen. Ik weet dat ik met Cas pas na twee weken pas een ritme kon ontdekken, en daar dus een beetje op kon anticiperen. Ik vind het wel fijn om hem nu nog een beetje bij me te houden. Koen heeft ook al flink wat krampen, dus dan kan ik meteen met hem lopen. Ik ga hem van het weekend op zijn eigen kamer leggen want dan is hij twee weken.
    Hoe is het daar???al verandering;)
    Succes bij de vk.

djezelf: hier doen we aan sint maarten, dus gewoon lekker veel snoep in huis halen. Keuvelen, daar heb ik echt nog nooit van gehoord:) heb je eigenlijk al je fotoshoot gehad??? was/is het ook een zw-shoot????
    Ik ben al niet meer aan het vloeien, maar als ik teveel doe dan begint het weer. Ik zie het maar als teken dat ik dan weer rustiger aan moet doen. Ik ben sinds gister van de pijnstilling af, dus daar ben ik wel blij mee.

Patje: fijn dat de vakantie leuk was. Idd dat omrollen dat is best snel.

Cimu: hoe was het in het zh????

@inenten: ik weet het oook niet hoor. Ik neig naar niet inenten, maar dat is omdat de gevolgen van de inenting nog niet echt bekend zijn. Ik ga er maar weer eens goed over nadenken.

@infacol: de meiden die infacol gebruikt hebben. Deden jullie het altijd voor elke voeding, of ook tussendoor??? er staat op de verpakking voor elke voeding. Soms heeft Koen tussendoor heel erg last en dan heb ik echt de neiging om het te geven, maar ik weet dan niet of het werkt.

Ik vind het echt lastig. Koen vind het echt niet lekker om op zijn zij te liggen. Officieel mag hij nog niet op de rug, wat zouden jullie doen??? Hij ligt nu in de box lekker te slapen op zijn rug, maar nu kan ik hem in de gaten houden. Als het goed is komt volgende week het cb langs en dan moet hij op zijn rug, nou ja misschien moet het dan maar even zo.
    Nou ik ga proberen even te liggen, ben best moe.

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Zo, weer aan het kolven dus even de tijd om te reageren.

@marieke, bij ons moesten ze op de rug slapen, maar wij legden pim wel eerst op de zij. Je moet doen wat Koen het prettigst vindt. Pim hield na 2 weken ook al op met op de zij liggen, dus die lag heerlijk op zijn ruggetje te slapen. Je moet gewoon in de gaten houden dat ie afwisseld met z'n hoofdje . (links/rechts)

@Jo, fijn dat ie weer wat langer geslapen heeft. Hier ook nog een mannetje die s'nachts komt hoor, maar daarna slaapt ie weer heerlijk verder dus ik heb er nog niet heel erg veel problemen mee.

@sintmaarten, daar doen we hier niet aan, wij foekepotten met de carnaval.

@inenten....vind ik ook een heel erg moelijke keuze hoor!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    @Marieke, hier werd er niet veel over gezegd, wij hebben ze de eerste 4 a 5 dagen ofzo op hun zij gelegd, volgens mij Luc nog korter, die gewoon op zijn rug. De kraamhulp zei er niets van.
    Die infacol gaf ik af en toe ook tussendoor hoor. Vooral in het begin vond ik het niets om net voor de voeding te geven, want het werd zo'n glibberige toestand dat hij niet goed meer kon happen.

Tjonge, sta ik net bij de peuterspeelzaal, is er niemand. Maar het zit in een basisschool en daar was ook zowat niemand...eeehm, ik dacht dat het donderdag was i.p.v. woensdag :)!

Deel Deze Pagina