Heb geprobeerd wel alles te lezen... maar ben het eigenlijk ook weer vergeten.. Dylan heeft koorts en ik heb last van m'n ongi... bah! En Finn is sinds de wintertijd elke ochtend om 05.30 uur wakker met een poepbroek! mag niet klagen hoor want hij slaapt vanaf 19.30 uur tot de volgende ochtend. Djezelf, film kijken in het zwembad... op groot scherm en in een zwemband/bed! Marieke, kijk aub wel goed uit dat hij geen plat achterhoofdje krijgt.. heb het zoveel gezien de laatste tijd! Finn slaapt juist het liefste op z'n zij... van de week kwam ik z'n kamer binnen en toen lag hij op z'n buik. maar hij is nu sterk genoeg dus maak me er niet zo druk over... Hou het kort want Finn ligt te mopperen en Dylan ligt Sneeuwwitje op de bank te kijken.
@Nikki: waar ben je? Ben zo benieuwd hoe de controle was vandaag!!! @Mirena: gisterenavond was ik de bijsluiter van de Naproxen aan het lezen (pijstiller & ontstekingsremmer). Staat daarin dat je het niet mag gebruiken als je bv geeft... Terwijl de apotheek dus echt wat anders had gezegd. Dus niet geslikt en Mirena is gezet zonder pijnstiller. Was prima te doen! Beetje raar gevoel en menstruatie achtige krampen, maar verder niets. Het is ook de hele dag zo gebleven. Nu maar afwachten of het helemaal goed blijft gaan, maar verwacht het wel. @zh&ka: De ka heeft Jacinto nagekeken en zei dat het een super gezond en sterk mannetje is! Nu moeten we volgende week woensdag voor de echo terugkomen. Ben benieuwd. @Slapen: Jacinto heeft overdag ook nog niet echt een ritme. Meestal eet hij, speelt dan een uurtje ofzo en zodra hij moe wordt, wieg ik hem in slaap en leg hem in de wandelwagen-wieg te slapen. Maar vandaag heeft meneer amper geslapen...
Cimu, gelukkig deze keer positief nieuws!! Op naar de echo... spannend! Heb de mirena ook laten plaatsen en viel mij vies tegen ... heb ook 8 wk gevloeid en wordt nu elke maand heel licht ongesteld... blijkt een half jaar te kunnen duren. Ben wel weer een uitzondering want de meeste hebben geen 'complicaties'.. Wat vinden jullie van het inenten tegen de mexicaanse griep?? Pff weet niet wat ik moet doen als de kids ingeent moeten worden..
Nikki: waar ben je??? alles oke??? Cimu: spannend. Hopelijk is alles gewoon goed. Funny: ik vind het ook echt heel moeilijk. Zeker omdat de gevolgen nog niet bekend zijn. Ze voorspellen dat er meer doden gaan vallen onder hele jonge kinderen, daar wordt ik dan wel helemaal bang van. het kan natuurlijk ook weer meevallen. Ow het is echt moeilijk. Ik heb van mijn werk gehoord dat wij ons wel moeten laten inenten, omdat ik in het zh werk. Ik mag wel evt weigeren. Ik moet me gewoon even meer erin verdiepen. Ik ben nu het programma woonwens aan het kijken, maar jeetje dat je zo kunt leven. Niet normaal.
Hallo allemaal ! Vandaag helemaal vol goede hoop naar de VK gegaan. We kregen het goede nieuws dat ons ukje nu echt helemaal is ingedaald. Gelukkig maar. Toen luisteren naar het hartje en op het eerste gezicht klonk alles prima maar toen ze langer luisterde hoorde ze toch weer de overslag. Ze zei meteen dat we dus toch weer naar het AZM moesten. Ik had het zo gehad met alles dat ik spontaan in tranen ben uitgebarsten daar. Ze hadden alle begrip dat ik het nu echt zat was. Gelukkig had ik het nummer van de gyn en de VK belde meteen. De assistente moest met de gyn overleggen maar gelukkig belde ze snel terug dat we meteen konden komen. Er waren zelfs twee gyns aan het wachten. Gelukkig kregen we dezelfde als vorige week. Het duurde een hele tijd voordat er een overslag kwam, maar hij luisterde lang genoeg om er een te registreren en te zien wat er gebeurde. Zijn vermoeden was juist, het heeft een ingewikkelde naam, maar is compleet onschuldig en na de bevalling komt alles vanzelf goed. Het is echt een kwestie van rijping. Als het de volgende controles te horen is hoeven we niet terug alleen als het heel vaak te horen is. Ik heb in de auto de VK gebeld en haar op de hoogte gesteld. Daarna nog even bij de schoonouders langs, opa heeft een nieuwe auto en mijn schoonmoeder had voor ons gekookt. Even bijkomen van alles ... om 18.00 was de kapster er en ik heb een flink stuk van mijn haar laten knippen, tot een bob-lijn. Ben er blij mee (en Thijs vindt de nieuwe look ook mooi ). Toen de kapster weg was even mijn moeder op de hoogte gesteld van alles en Thijs in bed gelegd ... wilde niet goed slapen omdat alle indrukken van vandaag misschien toch wat veel waren. ML is bij hem gebleven ... wat een dag hier weer ... IK WIL BEVALLEN EN WEL NNNNNUUUU !!!! @ Kaatjesmam, ja ik ben blij dat Thijs nu zo lief en makkelijk is. Het kan op momenten ook echt een boefje zijn ! Bedankt voor je slaaptips. Ik zal ze zeker onthouden als ons ukje er straks is ! @ Jo, ik vond Floor Faber wel grappig, niet zo veel inhoud, maar wel leuk om even naar te kijken met het verstand op nul ! @ Marieke, hoe gaat het nu na de KS ? Herstel je sneller dan de eerste keer of toch niet ? Doe maar rustig aan meid ! @ Cimu, wat fijn dat je zo'n goed nieuws kreeg van de KA en dat de Mirena goed geplaatst is. Echt fijn voelt het ook niet, maar dat gevoel ben je zo kwijt en hoef je nergens meer naar om te kijken. Ideaal ! @ Inenten, ik vind het doodeng. De gyn zei vandaag dat er mensen zullen overlijden aan de griep, maar ook aan het vaccin. Ik weet echt niet wat te doen. Weet nieteens of ik mezelf wel moet laten vaccineren na de bevalling ... ik krijg wel een oproep in elk geval. Ik heb de GGD gemaild maar die blijven tot nu toe elk antwoord schuldig ... gggrrr @ HA, ik ga vrijdag even met Thijs naar de HA en zal dan ook nog eens met hem praten over het vaccin. Thijs had vandaag weer veel buikpijn ... begrijp niet zo goed waar dat vandaan komt ... misschien is hij wel gevoelig voor bepaalde voedingsstoffen. Toen de kapper hier was poepte hij ... heb hem helemaal kunnen wassen. De buikpijn was daarna wel weg ... het komt dus echt van de darmen ... zielig hoor ...
@Nikki, poeh, wat een dag! Kan me goed voorstellen dat je het helemaal had gehad. Gelukkig is het iets onschuldigs, maar toch hoop je dat het gewoon helemaal snel opgelost is, je wilt gewoon dat het in orde is. Heeft Thijs misschien niet een beetje last van spanningsbuikpijn? Bij sommige mensen slaat de stress gelijk op hun buik en darmen, wie weet dat hij jullie zorgen om de baby wel aanvoelde. Maar goed, ik noem maar wat hoor, het kan natuurlijk ook door hele andere dingen veroorzaakt zijn, net wat je zegt, voeding ofzo. Ik hoop dat je nu snel gaat bevallen, je hebt nu een nieuw kapsel, dus je bent er helemaal klaar voor ! Net het babyboek van Luc een beetje bijgewerkt, ik vergeet dat soort dingen vaak, doe het maar eens in de zoveel maanden, maar dan vergeet je alweer zoveel. Terwijl het natuurlijk heel leuk is voor later. Ik ga mijn bed opzoeken.
Nikki: poeh he, wat een dag. Gelukkig hebben jullie wel duidelijkheid gekregen, en hopelijk zijn de zorgen nu minder. Ik hoop echt dat je snel mag bevallen, ik kan me voorstellen dat je nu na al die spanningen het goed zat bent. Het herstel valt echt tegen. Vorige keer ging het veel sneller, maar ja toen had ik Cas ook nog niet en kon ik meer rusten. Ach het komt vanzelf wel weer goed. Jo: had je eigenlijk nog de babymee gebruikt??? rustig verder hier, alles goed met iedereen verder???? Ik ga ook lekker slapen, ik moet alleen Koen nog voeden maar die heeft nog niet echt zin om wakker te worden.
@Funny: balen zeg! Ik heb nu een heel klein beetje last van afscheiding met een beetje bloed zeg maar (sorry voor de onsmakelijke details) maar vloei nog niet. Hopenlijk blijft dat zo! @Mexi-griep: we zaten gisterenavond weer een heel stuk te kijken op tv hierover... Het is niet echt getest op zwangere vrouwen, dus het risico voor het ongeboren kind is onbekend. Ik zou niet weten wat te doen. Over kleine kinderen is alleen gezegd dat het nog niet goed genoeg getest is om het op te nemen in het rijksvaccinatie proces. Moeilijke keuze! ML en ik zeiden; je loopt hoe dan ook risico; met vaccinatie (omdat de bijwerkingen nog niet helemaal bekend zijn) en zonder vaccinatie (omdat je dan de griep kunt krijgen). Tsja, ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen. @Marieke: ik heb ook woonwens gekeken: ongelofelijk ja, dat je zo kunt wonen! Huis is wel mooi geworden, alhoewel die 2 kamers van het meisje en de oudste jongen niet erg practisch zijn. Ik denk dat meteen; als je het huis ooit wilt verkopen, helpt dat niet mee. Maar goed, ze hebben in ieder geval ieder een kamer nu. @Nikki: Wat een verhaal weer. Wel fijn dat de gyns nu zo uitgebreid gecheckt hebben! Laat de kleine maar komen! Ik zeg; ananas, tonic, pindakaas en aktie met ML!!!! Misschien moet je nog even wachten tot zaterdag, zodat je eerst met Thijs naar de HA kunt... Sterkte met Thijs! @Doorslapen: Jacinto kwam gisterennacht en vannacht ineens ook weer om 03:00 uur... Dus Jo: je bent niet alleen Vanmiddag effe met Thiago naar de HA. Hij heeft nog steeds een loopoortje. En gisteren, toen ik toch bij de HA was, heb ik haar gevraagd hoe lang ik dat nog moest afwachten. Ze zei; maak maar effe een afspraak dan kijken we ernaar. Al die tijd met buisjes is het goed gegaan. En voor zover ik weet is dat ene buisje er nu goed 1 maand uit en het is alweer mis . Andere oortje zit nog wel een buisje in en daarmee is ook niet aan de hand. Eens kijken wat de HA zegt vanmiddag.
@Sinterklaas: Ben de grootste sint-fan die er maar bestaat. Dus..ja hier word het zeker gevierd. Schoonouders zijn gelukkig op een cruise (zoals elk jaar) dus geen gedoe met wie mag wel komen en wie niet. Ik wil graag dat mijn moeder erbij is en mijn zusje/zwager. Dan komt daar het broertje van ML ook nog bij. Tenminste; zo ging het vorig jaar. Kreeg nu de indruk dat ml dit niet meer zo ziet zitten. @sint-maarten-zingende-chinesen..... @Slapen: Nou ook snachts is Daniel er om de 2,5 á 3 uur! Kan niet wachten tot hij een keer wat langer door slaapt. @Marieke: Ja de foto-shoot had ik vorige vrijdag. Was inderdaad weer een zwangerschapsshoot. Het ging erg leuk.. Heb veel bij geleerd van toen met jou en lilly!! De mensen zelf hebben het zelf ook erg leuk gehad. De foto's ben ik nu mee bezig en zet er ook weer een paar van op mijn site. Hier vloei ik ook alleen nog als ik teveel gedaan heb (jonathan tevaak tillen bijvoorbeeld) @Infacol: ja ik heb het ook af en toe wel tussen door gegeven hoor. Hij had dan zo'n pijn! en het werkte wel naar mijn idee. @Rug slapen: ????? tegen mij was gezegd dat hij na een paar dagen (3 á 4 )juist niet meer op zijn zij mocht. Daniel draaide al snel van zijn zij op zijn buik en dat is toch juist zo gevaarlijk. Volgens mij mag koen allang op zijn rug hoor. @Funny: wat leuk!!! Ik wil ook in een zwembad hangen en onderwijl film kijken.. ...heerlijk relaxed lijkt me dat @Cimu: fijn dat het niet zo'n pijn heeft gedaan die mirena. Je leest wel eens andere verhalen op het net. Hier zetten ze hem pas met vier maanden ... moet dus nog lang wachten. Raar hoor dat zulke dingen zo verschillen bij verschillende artsen/ gynacologen @Nikki: nou meid wat super fijn om nu de zekerheid te hebben dat het echt iets onschuldigs is! kan me wel voorstellen dat je er helemaal doorheen zat. Hoop met je mee dat de bevalling snel begint! Zo nu weer even verder met de foto's. Daniel zal ook wel weer willen eten zo..pff Wil gaan beginnen met kolven zodat ml ook eens een voeding kan overnemen. Of misschien zelf wel bv combineren met kv. Ik weet dat bv het beste is, heb het bij jonathan ook een half jaar gedaan, maar het valt me nu echt gewoon een stuk zwaarder. Juist omdat Daniel zo onrustig drinkt. Ik moet er echt speciaal voor naar boven, zodat we alleen zijn en hij niet afgeleid word.
Even een kleine inbraak meiden! NikkiF Ik wilde je even succes wensen met de allerlaatste loodjes! Hoop voor je dat jullie beebje gauw het levenslicht zal zien! xx pinguin72 september 2006 mamma
He meiden, ff snel. ik moet straks met koen naar het zh. hij drinkt al dagen niet echt lekker. Ik geef fv. het lijkt net of hij ergens overheen moet slikken, of hij stikt zowat in zijn melk. ik zit er dus ff helemaal doorheen, ik hoop dat het niks ergs is. ik hou jullie op de hoogte. tot later
@Marieke, hè, wat vervelend , ik hoop dat ze snel merken wat het is en er makkelijk iets aan te doen valt. @Djezelf, ja, dat heb ik ook hoor, die borstvoeding is natuurlijk hartstikke goed, maar af en toe vreet het energie of is het gewoon simpelweg onhandig. Ik denk dat ik de middagvoeding door fles kunstvoeding ga vervangen. @Cimu, sterkte bij de HA! Nou, ik ga hier alles weer klaarmaken om alsnog naar de peuterspeelzaal te gaan en boodschappen. Kan ik gelijk de babymee uittesten.
@ Jo, Thijs is inderdaad wel een gevoelig manneke. Ik geloof best dat hij spanning voelt en dat dat zich dan uit in buikpijn. Maar goed, gisteren toen de kapster hier was huilde hij zowat van de buikpijn (ook door het knippen ... idd weer spanning) en kon ik hem helemaal wassen, zo erge diaree ... hij is sinds vandaag ook verkouden. Ik hoop dat hij snel weer opgeknapt is. Morgen eens met de HA alles bespreken ... @ Marieke, heel veel strekte met Koen meid ! Ik hoop dat ze snel in de gaten hebben waardoor het komt en dat het makkelijk op te lossen is. Ik denk aan je ! Ja, ik hoop ook erop dat ik snel zal bevallen nu ... ben ook zo nieuwsgierig naar alles nu ... Gelukkig hoeven we niet weer naar het ziekenhuis als het bij de VK af en toe te horen is omdat nu vast staat wat het is. Dat scheelt een heleboel gedoe wat je nu echt niet meer wilt. Duimmaar dat het snel gaat beginnen en doe maar rustig aan ! @ Cimu, je wilt niet weten wat we allemaal gedaan hebben toen ik overtijd ging bij Thijs ... Veel sterkte met je manneke ! Vaccineren of niet, ik erger me dood aan alle tegenstrijdige informatie. Net weer eens met dat info-nummer gebeld en je merkt dat hun advies toch weer meer ligt bij wel vaccineren. Ik ben blij dat ik tijdens de zwangerschap niet meer gevaccineerd hoef te worden. @ Djezelf, ik hoop ook dat het snel gaat beginnen ... af en toe harde buiken maar voor de rest nog rustig. Ben wel blij dat het ukje nu goed is ingedaald. @ Pinguin, wat leuk dat je hier een berichtje voor mij plaatst ! Dat is al een tijd geleden he, met onze oudste kids ! Het kan nu elk moment beginnen ... ik hoop zo dat dat snel zal zijn ! Met jou en je kids alles goed ? Ik hoop het ! Die mannekes zijn al 3 ... wat snel vliegt de tijd ! Vannacht is hier in de buurt het hele winkelcentrum afgebrand ! Mijn moeder belde vanochtend, het was zelfs in het RTL-nieuws ! Mijn schoonbroer heeft samen met 100 andere brandweerlieden de hele nacht geblust. Tot in de verre omstreken is het te ruiken nu ... je zou daar je zaak maar hebben ... gelukkig gebeurde het 's nachts en zijn er geen slachtoffers gevallen ... en ja, hier was het dat Thijs weggelopen was ... xxx Nikki F
Effe een spoedvraagje! Heeft 1 van jullie weleens de bekleding van de Maxi Cosi Tobi in de wasmachine gewassen? Blijft dat harde rode plastic gedeelte dan heel, waarop Maxi Cosi staat? Heb de bekleding net toch maar in de wasmachine gedaan. Als handwas werd het niet echt wat. Zal laten weten hoe de bekleding uit de wasmachine komt. Fingers crossed!
@ Velo, wij hebben ook een Tobi voor Thijs. Ik heb de bekleding nog nooit in de wasmachine gedaan, hij is al helemaal verschoten van de zon, ik vind het een tegenvaller van Maxi-Cosi. Ze zeiden dat ik een nieuwe bekleding kon kopen, konden ze niets aan doen. We hebben zo'n badstof hoes gekocht bij Prenatal, nu ziet hij er weer mooi uit ! @ Sint, sinds Thijs vind ik Sint geweldig, hij zit zo helemaal daar in dan, dat hele gevoel erbij, heerlijk. Wij vieren dat dus wel maar wel klein hoor, niet de hele familie over de vloer met pakjesavond. @ Prenatal, zij hebben nu erg mooie voedingsbh's, voor 19.95. Erg modieus en gewatteerd. Ik heb er net een meegenomen. @ Marieke, ik hoop dat het allemaal goed gegaan is vandaag meid ! Groetjes, Nikki F
he meiden, Koen is zojuist opgenomen. Ik ben er echt helemaal stuk van. Ik zal later op de avond ff meer vertellen
Hallo meiden, Hier ook net zwanger van de 2e kijk er echt naar uit al zal het zwaar worden. Maar weet dat ik op me familie en schoonfamilie kan steunen en leunen . Kailey is dan 1 jaar en 2 maanden wanneer onze 2e geboren word. Ben benieuwd vind het allemaal ook weer erg spannend hoe de zwangerschap gaat verlopen en de echo's krijg er weer kriebels van. Zwangeren van harte gefeliciteerd
@Marieke, nee toch! Ik schrik ervan, arm jochie . Heel veel sterkte en een dikke knuffel! @Priscilla, leuk, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom!