@ HA, vanochtend geweest, Thijs had veel lucht in zijn darmen en het rommelde behoorlijk. Als het na het weekend nog is moet ik potjes halen en poep verzamelen om op kweek te zetten. Ben benieuwd. En anders stuurt hij ons maar verder, kunnen ze het even goed bekijken. Wat betreft de vaccinatie voor de Mex. Griep, op advies van mijn HA pak ik hem niet. Ook niet na de bevalling. Allergisch Astma is zo periodiek dat hij het afraadt. Tegen de tijd dat mijn longen problemen geven is de griep alweer voorbij. Nu nog de keuze voor de kids ... @ Jo, ja het komt dichtbij. Ik moet zeggen dat ik er nog erg rustig onder ben, heb zoiets van ... het duurt nog wel even ... we zien wel ... komt wel goed. Ik ga er vanuit dat ik overtijd ga, dan kan het alleen maar meevallen. @ Marlieke, dank je wel ! @ Marieke, wat een mooi manneke is Koen. Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar moet zijn voor jullie. Veel sterkte nogmaals, ik duim dat alles snel goed zal komen ! Groetjes, Nikki F
@djezelf Misschien haal ik hem er weer vanaf. Zo vind ik het geen doen. Keuvelen en st. Maarten daar doen we hier niet aan. @jo Waarom heb je de auto dan nu niet meer? Ik heb Jamie meegenomen gisteren. Het was om 09.00 bij de psz verzamelen. Uiteindelijk gingen we pas om 09.45 weg dus we zijn van 10.00 tot 11.30 in de speeltuin geweest. Ik hou altijd bij wat Jamie drinkt. Vind ik wel handig om het overzichtelijk te houden. Snap wel wat je bedoelt. Bv vraagt veel van je. Ik heb trouwens nog nooit gekolfd, dat lijkt me echt niks. @Cimu Als het goed is speelt hij best lekker mee nadat ik weg ben. Jamie is hier ook zo goed als even groot als Keano 2 jaar geleden! Beterschap voor Thiago. @Nikki Ik had het toch mis geloof ik, mijn excuses. Gefeliciteerd met je nieuwe kapsel! De bekleding is inmiddels gewassen. Keano heeft zo'n mooie blauwe Oceanic Reflection. Ook wel wat verkleurd, maar nu wel weer lekker schoon Had hem er met zijn modderbroek ingezet ipv eerst zijn broek uit te doen Aan het advies van jou huisarts heb je tenminste wat. Ik neem de vaccinatie ook niet denk ik. @Marieke Zowel Keano als Jamie hebben gelijk op hun rug geslapen. Mocht sterker nog moest van de kraamzorg. Dat was volgens hun het beste. @Funny Bekleding kan idd. in de wasmachine en is nu weer lekker schoon. Over het hoofdje: Keano had geen plat achterhoofdje. Bij Jamie hoop ik het ook niet, maar hij kan niet goed op zijn zij blijven liggen. Hoe zorgen jullie daarvoor dan? @marieke En grote knuffel voor jullie van ons! @priscilla Welkom. Jamie roept --->
Aaaah Marieke wat een poepie, hopelijk mag hij weer snel mee naar huis in zijn eigen bedje slapen! Lijkt me echt vreselijk om je net geboren kindje in het ziekenhuis te moeten laten Let wel een beetje op jezelf, niet dat de Koen strakjes weer wat beter is en zijn mama weer niet! Lilly: Alles goed? We zien je zo weinig? Velo: Drinkt Keano nu nog bij jou? Hoe gaat het met de kleine mannen samen op 1 kamer? Nikki: Schiet eens op met bevallen..... volgende week heb ik het echt TE druk om bij te lezen Graag voor zondag als het even kan Priscilla: Welkom en gefeliciteerd! Aaah heb zo'n zin in maandag, ik ga als een gek aan het werk in het huisjes, kan mij niet snel genoeg klaar zijn! Kan ik misschien ook weer een beetje "bij" slapen want met zijn 3tjes op 1 kamer slapen is niet "echt" ideaal en begin zo langzamerhand een zombie te worden
@Zomaar Veel plezier met klussen in je nieuwe huisje. Keano drinkt 's morgens en 's avonds nog 5 minuutjes en soms 's middags ook even. We hebben Jamie misschien 2 keer 's nachts bij Keano laten slapen, maar als hij dan dorst kreeg (midden in de nacht) werd Keano ook wakker. Nu hij meestal van 20.15 tot 05.00 slaapt gaan we het binnenkort weer proberen.
Marieke, wat een mooi mannetje!!!! Hebben ze in het zh al meer gezegd? Hopelijk mag hij snel naar huis! Zomaar, mooi vooruitzicht! Velobabe, Dylan en Finn slapen allebei op hun zij en hoe we dat doen weet ik niet... Heb ze altijd op hun zij gelegd en zijn daar aan gewend. Weet niet meer wie het vroeg maar hij was heel ziek... kanker. Ben vandaag best nog wel van slag geweest. Fijn weekend allemaal!
@ Velo, ja ik ben blij dat ik nu eens duidelijk advies heb gekregen en deze man weet perfect hoe mijn gezondheidssituatie is, dus ik heb veel vertrouwen in zijn advies. Het kan natuurlijk zijn dat hij andere mensen een ander advies zou geven, als je bijvoorbeeld elke dag medicijnen moet nemen tegen Astma, maar dat is bij mij gelukkig niet het geval. @ Zomaar, ik zal mijn best gaan doen om snel te bevallen ! Wat fijn dat het lekker opschiet in je nieuwe huis. Een heerlijk vooruitzicht om dadelijk een mooi plekje voor jou en je mannetjes te hebben ! @ Funny, veel strekte meid ! @ Harde buiken ... heb ik vandaag geregeld last van ... normaal bijna niet ... zou er iets aan het beginnen zijn ? We wachten maar eens af ... ik hoop het wel ... Groetjes, Nikki F
@nikkiF: hier ben ik dan! ik zag je reactie in mijn topic hahaha. ik ga alleen nu wel op bed maar kom morgen wel even lezen.. ik zal wel duimen dat het doorzet vannacht!
He meiden, ik heb gelukkig positief nieuws gekregen. Koen heeft het zogenaamde Rs-virus. Zal voor een paar van jullie misschien wel bekend voorkomen. Het is een onschuldig virus, waar hij verder niks aan over zal houden. Nu krijgt hij voeding via de sonde en hij krijgt wat extra zuurstof. De ergste dag is dag 3, hopelijk hebben we die nu gehad of hij komt morgen. Zijn hartfilpje was helemaal goed, dus daar zijn we heel erg blij mee. Hopelijk mag hij snel naar huis, en kan de rust weet een beetje terug komen. Funny: ik had het gevraagd. Jeetje kanker al zo jong. Meis ik snap dat je van slag bent. zomaar: heerlijk dat je maandag lekker aan de slag kunt. Moet je veel doen??? Hopelijk kan je er snel in en kan je weer een beetje normaal slapen. Slaapt Levi al wel een beetje door??? Heb je eigenlijk een omgangsregeling met je ex geregeld??? kan je af en toe wel een beetje je rust pakken??? Nikki: ik ga voor je duimen hoor. Ik heb wel weer zin in babynieuws Missflower: hoe is het bij jou???loopt de zwangerschap een beetje lekkker??? Jo: heb je al je babymee geprobeerd??? Ik ga slapen, morgen weer een lange dag voor de boeg.
Marieke; wat fijn om te weten wat het is en dat het niets ernstigs is. Wel heel heftig hoor om je kindje zo te zien liggen. Denk je wel een beetje aan jezelf?? Zomaar; nog even en dan lekker weer op je eigen kamer in je eigen huisje! Ik ben ook wel benieuwd hoe je het nu geregeld hebt met je ex; omgang en allimentatie. Hoef je niet te vertellen hoor als je dat niet ziet zitten, maar ik hoop gewoon voor je dat dat een beetje ok is. Velobabe; zolang bv geven en nog nooit gekolft?????? Wauw!! Ik heb toch wel erg de behoefte om soms dingen voor mezelf te doen. Bij Karlijn moest ik wel omdat ik 4 dagen per week werkte. Nu kolf ik ook vaak omdat ik wil dat hij gewend blijft aan de fles. Echt knap van je hoor. Nikki; fijn dat je advies hebt gekregen over de vaccinatie. Wat adviseren ze in NL voor kleine kinderen? Ik hoorde van mijn vriendin dat ze het in Canada wel doen na 6 maanden. Ik zal vandaag even mijn dokterspraktijk in HK bellen. Liever doe ik het niet, maar griep krijgen in China en dan niet de grens over mogen naar HK lijkt me wel een eng scenario. Ga je nog even bevallen dit weekend?? Funny; wat heftig van die jongen. Hier een beetje brak. Gisteren hadden we een borrel en ik dacht laat ik die mega voorraad melk maar eens gebruiken en een lekker biertje drinken. Nou, na een jaar niet drinken komt dat hard aan...Was wel erg gezellig. Gelukkig sliep Joris tot 6:15. Vandaag weer een feestje, maar dan maar weer lekker sapjes drinken. Karlijn is nu trouwens toch wel helemaal zindelijk. Ze is 's nachts al een paar weken droog en ze poept op de wc. Zo trots!!! Vandaag weer een paar dingen regelen voor onze vakantie. Voorbereiding is groot deel van de pret.
Luc heeft weer spruw, van de week kreeg ik al een beetje last aan 1 kant als hij dronk, maar nu is het beide kanten en sinds gisterenavond zit ik ongeveer tegen het plafond met voeden van de pijn tijdens het voeden. Net de HP gebeld, heb een recept voor Dactarin gekregen wat ik zo in het ziekenhuis kan ophalen. Ik geloof dat ik die borstvoeding nu echt zat ben. @Marieke, gelukkig niets ernstigs, ik hoop dat hij snel weer opknapt! Oh ja, de Babymee uitgeprobeerd, even wennen en ik kreeg veel bekijks, maar hij beviel goed, Luc sliep zelfs toen ik thuis aan kwam. @Nikki, en al aan het bevallen? Ik lees straks verder en reageer op de rest, ga nu boodschappen doen en Daktarin halen.
@marieke: wat fijn dat de oorzaak bekend is en het een onschuldig virus is.. kan je even weer op adem komen @jo79: ah wat zielig dat ie spruw heeft! kan me voorstellen dat het zo moeilijk is om bv vol te houden @nikkif: en en en?? mijn zwangerschap loopt wel lekker.. heb wel veel harde buiken en denk ook dat ik het niet uitloop maar we zullen zien
Marieke, Dat is inderdaad naar omstandigheden goed nieuws! Gelukkig een volledig herstel! Funny, verschrikkelijk he dat soort dingen! Ik lees net via hyves dat mijn ex collega die 2 jaar jonger is teelbalkanker heeft met uitzaaing naar zijn longen Dan weet je weer dondersgoed dat je gewoon al blij mag zijn als jij en de mensen om je heen gezond zijn! Allimentatie en omgangsregeling, tja dat ligt nu bij mij advocaat.... Mijn ex heeft de kindjes nu 1 keer gezien in wat is het nu inmiddels... euhmmm 5 weken tijd. Ik moest naar Nijmegen administratie terug te brengen en heb toen gevraagd of hij het leuk zou vinden om met Noah en met Levi en mij mee naar de kinderboerderij te gaan... Puur uit het belang van Noah en Levi want hoe dan ook hij blijft de vader Dat heeft hij gedaan dus dat was in totaal 2 uurtjes ofzo. Verder kan ik HELEMAAL niet meer met hem communiceren dus vandaar dat het via een advocaat loopt. Hoe groot MIJN hekel aan hem ook is ik zal er altijd alles aan doen om het zo `normaal` mogelijk proberen te houden omwille van Noah en Levi, ik wil later kunnen zeggen en denken dat ik er alles aan heb gedaan en dat het niet aan mij gelegen heeft! Dit weekend komt zijn kind terug uit frankrijk met zijn ouders erbij, die trekken voor onbepaalde tijd in huis om de zorg van het kind op zich te nemen. Dus misschien wordt het contact dan nog wel minder en nog moeilijker voor zover mogelijk Ben ook bang voor wat nog komen gaat.... beetje een stilte voor de storm gevoel geeft het mij. Hij heeft ook nog geen woord gesproken over Noah´s verjaardag. Ben zo bang dat hij het mij starks niet gunt om verder te gaan met mijn leven, heb straks dankzij mijn ouders een heel mooi huis en een fijn thuis voor mij en mijn mannetjes, wie weet wat jaloezie nog gaat doen...
@ MissFlower, leuk dat je er weer bent ! Vannacht is het helaas rustig gebleven ... @ Marieke, gelukkig dat ze hebben gevonden waar het door komt. Arm manneke, maar gelukkig is het iets waar hij goed van zal genezen. Gelukkig was het hartfilmpje goed. Ik hoop voor je dat hij snel weer naar huis mag ! @ Kaatjesmam, ik moet maandag met een arts van de GGD bellen en zal haar ook vragen naar advies over vaccinatie bij kleintjes. De vaccins zijn dacht ik pas geschikt vanaf 6 maanden. Bevallen ... ik vrees dat het rustig blijft ... Wat super van Karlijn ! @ Zomaar, inderdaad, wat moeilijk, daar sta je dadelijk ook voor. Heel veel sterkte meid ! Groetjes, Nikki F (die nog niet aan het bevallen is ... alleen soms een harde buik ...)
jammer nikki.. hier sowieso veel harde buiken.. had gehoopt dat het minder werd nu ik niet meer werk maar dat is dus niet zo.. vandaag ook best vaak één gehad..
@Marieke: jee meid wat een verhaal allemaal! Maar wel heel mooi dat je nu weet wat het is en dat hij weer snel mee naar huis mag. @NikkiF: en en en ??? Is het begonnen?? Owh spannend hoor, bijna weer een nieuw beebje erbij! @Zomaar: nog knap dat je naar de kinderboerderij bent gegaan met je ex! Pff 2 uur lang vriendelijk doen tegen iemand die je wel kunt schieten... Petje af! @Jo: Weer spruw,,lijkt me vreselijk! Hoe snel werkt dat medicijn dan? Kun je niet gaan kolven dan? @Kaatjesmam: hoe zit dat ook alweer met drinken; moet je dan ook na het drinken de melk uit allebei de borsten kolven en weggooien? Ik zou ook zo graag weer eens een drankje nuttigen. Gewoon een glaasje bailleys ofzo, maar het houd me tegen om dan twee keer te moeten kolven. Hier een paar drukke dagen achter de rug. Krampjes,peuterpuberen,zieke ML, huishouden, etc Wel iets heel leuks: Mijn zusje is 11 weken zwanger!!! Ik wist al dat ze zwanger was, maar afgelopen vrijdag de 1e echo gehad en alles was goed en ze bleek dus ook een week langer zwanger te zijn. Zo leuk, de beebjes schelen straks dus maar 7 maanden! Ben zo blij voor ze!
Zomaar; jeetje, nog twee uur met je ex op stap geweest, dat vind ik echt super knap van je. ik vind het zowiezo echt te raar dat hij in 5 weken ze kinderen maar 1 keer wilde zien, ik zou nog geen dag zonder ze kunnen. misschien ligt dat voor mannen toch anders ofzo ik vind het iig superknap hoe jij je staande houdt in deze situatie. er komen gelukkig betere tijden voor je aan. djezelf; wat leuk voor je zusje!!! is dat degene die ik ook heb gezien??? Fijn die drukke dagen, denk je ook een beetje aan jezelf??? Helaas ligt Koen er denk nog wel even, gaat nm nog niet echt lekker @nikki's baby: kom er maar uit, je moeder is het een beetje zat Jo: helpt Daktarin een beetje snel??? hopelijk gaat het snel beter. ik kan me wel voorstellen dat je de bv een beetje zat wordt op deze manier. Kaatjesmam: leuk he, drinken na zo'n lange tijd Wat goed van Karlijn dat ze zindelijk is. ik kan niet wachten tot het hier zover is. cas begint nu aan te geven dat hij een poepie heeft gedaan, en hij is nu 21 maanden. kijken of ik daar binnenkort iets mee kan. Veel plezier met de voorbereidingen van devakantie, dat vind ik ook altijd zo leuk. Met Koen gaat het nog niet echt beter. Hij had vandaag nog minder energie en heeft echt ademhalingsproblemen. Ze gaan hem nu wat zuurstof geven. Drinken gaat ook moelijk, want hij is helemaal uitgeput. Gelukkig heeft hij zijn sonde nog. voorlopig is hij dus nog niet thuis. ik zit er goed doorheen, ben echt helemaal opmaar ja ik moet door voor mijn gezin. Cas wordt ook met de dag opstandiger, want die snapt er helemaal niks van dat hij elke dag naar een oppas moet. het is echt een tweestrijd. Vandaag wel weer met zijn 3 en gegeten voor Cas, maar het doet dan pijn dat Koen helemaal alleen is. Wat een ellende allemaal hopelijk is het snel over allemaal.
@Marieke: wat fijn dat je eindelijk weet wat er met Koen aan de hand is! RS-virus kan inderdaad nogal heftig zijn voor kleintjes. Maar in het ziekenhuis kan hij goed herstellen. Geef jij eigenlijk bv? Zo ja, geven ze nu bv via de sonde dan? Heel veel sterkte & beterschap voor de kleine man en een hele dikke knuffel voor jou! Nog even volhouden meid!!! @Kaatjesmam: wat goed zeg, Karlijn zindelijk!!! Knap hoor! @Jo: balen dat Luc weer spruw heeft! Ik wist niet dat dat pijnlijk was... (nog nooit gehad gelukkig). Ik kan me voorstellen dat je nu helemaal de balen hebt van de bv. Valt niet mee zo. Beterschap! @MissFlower: wat fijn dat je zwangerschap goed verloopt, op de harde buiken na! Ik hoop wel dat je de 37 weken nog vol maakt! Wil je thuis bevallen? Of moet/wil je naar het zh? @Zomaar: wat een verhaal zeg! 2 uur lang naar de kinderboerderij met je ex. Knap dat je dat kunt! Hopelijk krijg je niet teveel last van zijn ouders. En dan bijna de sleutel van je huisje... Spannend hoor! Klus ze!!! @Djezelf: gefeliciteerd met je zusje!!! Volgens mij ben ik nog wat dingen vergeten, sorry...
@cimu27; ondanks dat ze zeggen dat harde buiken niks zegt over eerder bevallen, denk ik wel dat hij eerder komt. Denk met 38 weken ofzo.. ja ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, beviel me de vorige keer ook prima! @marieke: jemig wat vervelend zeg.. kan me voorstellen dat je er goed door heen zit.. sterkte ermee @djezelf: wat leuk dat je zusje ook zwanger is! @nikki: en al bezig?
@ Djezelf, we zijn nu weer in het tijdperk aangekomen dat je 's ochtends wakker wordt en denkt "he, de baby heeft zich niet gemeld vannacht !" ... ik hoop dat we dat niet nog al te veel ochtenden hoeven te denken ! Proficiat met je zus ! Leuk dat er zo weinig leeftijdverschil is tussen de twee kids ! @ Marieke, ik heb het aan hem/haar doorgegeven ... nu nog even luisteren naar mamma ... Wat enorm zwaar dat het nog steeds niet beter gaat met Koen. En inderdaad, die peutertjes voelen dat maar al te goed aan en uiten dat dan niet op zo'n positieve manier. Ik hoop zo dat hij snel weer beter is. Ik duim voor jullie ! @ MissFlower, nee hoor, nog alles rustig ... baal een beetje nu. Een van mijn beste vriendinnen is nu bijna 35 weken ... we hebben van te voren gezegd dat ik wat later beval en zij wat eerder zodat we dezelfde datum bevallen ... ik hoop niet dat deze uk dat serieus op heeft gevat ! @ Huizen, we zijn gisteren gaan kijken en ik ben helemaal gek op dat huis ! Zo geweldig ruim ! Woonkamer van 70m2 ! De ouderslaapkamer is 32 m2. Ik zou het zo willen kopen, maar goed, de keuken, badkamer en toilet moeten meteen gemoderniseerd worden ... de rest zou ook wel wat aan gedaan moeten worden, maar kan ook beetje bij beetje. De vraagprijs is vrij hoog. Mijn man kent de makelaar via werk. We hebben met hem afgesproken dat we nu eerst de bevalling afwachten en dan verder kijken. Wellicht met een bouwkundige en een aankoopmakelaar om toch nog een behoorlijk stuk van de prijs af te krijgen. Ik hoop het zo ... dit is het eerste huis waar ik echt een "klik" mee heb. @ Ziek, ML loopt vanaf vandaag al een week te snotteren en te blaffen. Heeft Thijs ook aangestoken van de week, maar die heb ik goed warm gehouden en volgestopt met vitamines dus die is nu weer zo goed als beter. Mannen klagen dan steeds zo ... vreselijk ... hij vergeet compleet dat ik elk moment kan bevallen ! Gisteren heeft hij de HAP gebeld, maar die verzekerden hem dat het niet de griep is want hij heeft geen koorts. Hij heeft wat wondermiddels bij de drogist gehaald gisteren ... de mannen liggen nu nog te slapen ! Ik had pijn in mijn rug van het liggen dus ben maar opgestaan ... wat wil je anders ... Groetjes, Nikki F
Nikki: Jammer dat het nog rustig is Wel leuk dat je een huis op het oog hebt. Weet waar je aan begint hoor,als je nog veel in het huis met doen en dan met twee kleintjes. Maar ja als het echt je droomhuis is, dan is het natuurlijk ook wel weer geweldig. Slaap je 's nachts wel een beetje??? Cimu: Nee ik geef geen bv. Ik heb er deze keer bewust voor gekozen om dat niet te doen. Bij Cas is dat een groot drama geworden. Bij dit had ik dan wel weer geluk, omdat ik precies wist wat erin ging en dat dat dus veel te weinig was. Hij kwam al neit meer zelf voor zijn voedingen. Als ik bv had gegeven dan was ik er waarschijnlijk later achter gekomen. Dus toch nog een beetje geluk bij een ongeluk. Missflower: is voor jou ook al echt begonnen het aftellen. Wat gaat de tijd toch hard Veertje/Anniek: hoe is het bij jullie??? Lilly: meis, trek jij het nog een beetje??? Ik hoop dat bij jou de rust ook een beetje is terug gekeerd. Hier gaat het aanzienlijk beter dan gister. Het vervelende is alleen dat Koen zijn sonde eruit heeft getrokken. Gelukkig heeft hij tot nu toe goed gedronken, dus hij hoeft er nu nog niet in. Als het goed is komt er straks een arts en dan hoop ik weer meer te weten.