@Marieke, wat fijn!!! Nu genieten hoor. @Nikki, ja, ik heb ook van dat telefoonwerk gedaan op mijn 18de, soms enquêtes of adresgegevens controleren of het ergste, mensen naar congressen proberen te krijgen. Af en toe gingen die ook schelden of na 5 x doorverbinden, kwam ik weer bij de receptioniste uit. Leuk toch, ruim 10 jaar later en ik doe weer hetzelfde. Ik ben opgeleid als directiesecretaresse en heb dat werk jaren gedaan, maar daar is parttime gewoon bar weinig tot niets in te vinden. Ach, ik vind dit wel even prima op het moment. De tandarts verzet (weer een maand verder), dus dan begin ik over twee weken. Ben echt benieuwd wanneer de baby komt! Ik ga de kinderen naar bed brengen.
@marieke: wat fijn voor je! nu lekker genieten @nikki: hoop ook dat je gauw ander nieuws hebt! @justfem: meis, als het niet lukt dan lukt het gewoon niet.. jij hebt wel andere dingen aan je hoofd en snap je beslissing heel goed over de inenting.. ik denk nog steeds dat ik het niet doe.. moeilijk is het wel..
@ Jo, veel plezier met het nieuwe werk ! Ik ben ook heel benieuwd. Gelukkig voel ik me wel oke, dus dan is het nog niet zo heel zwaar om lang te wachten ... maar toch ... ben toch wel heel benieuwd nu. Bij een babywinkel in de buurt hadden ze nu flinke uitverkoop, dan denk ik ook, wisten we maar of het een jongetje of meisje is ... ook dat vind ik nu weer erg spannend ! Ik hoop dat het snel gaat beginnen. @ MissFlower ... wie weet, misschien beval jij nog wel voor mij ! ... durf het niet ! Groetjes, Nikki F
@Marieke; oh wat fijn dat hij thuis is!! @Jo; gaat het al wat beter met de spruw? En ja mijn man kan ook de meest vreselijke combi's aantrekken. Toen Karlijn een baby was kreeg ze bijvoorbeeld alleen een truitje en maillot aan. Zonder rokje of jurkje ofzo. "ja maar het is toch warm genoeg?" @Cimu; ja vast een sprongetje. Ik vind het wel een interessant gegeven dat oei ik groei verhaal, maar het boek vind ik zo irritant geschreven. @nikki; haha zieke mannen, er is weinig erger dan dat. @Justfem; gedoe zeg met die man van je. Wel goed dat jullie in therapie zijn. Ik herken je frustratie wel (gelukkig wel in iets mindere mate). Het wordt op een gegeven moment zo'n wisselwerking; hoe meer je vraagt, hoe minder zin hij heeft om iets te doen en hoe meer je weer moet vragen/eisen. Het zijn net peuters; beter de goede dingen prijzen dan hameren op de negatieve dingen. Ik heb ook alles voor de babykamer alleen gedaan (nu werk ik ook niet dus dat scheelt) en pas na 34 weken ofzo wilde hij een beetje z'n best gaan doen om naar namen te kijken. Aan de andere kant probeer ik ook van hem te leren dat alles niet vandaag hoeft en dat ik meer moet relaxen. Ik hoop dat de kleine nog gaat draaien, maar ze heeft nog alle tijd. Bij mij hebben ze een succesvolle draaipoging gedaan, dus als je daar meer over wilt weten, laat maar horen. @Jo; ik heb ook bij zo'n callcenter gewerkt. tijdens en net na m'n studententijd. Maar ik deed alleen inkomende gesprekken. Lekker dat je je tijd nu kunt indelen @Veertje; ja toch wel handig zo'n dubbele wagen. Ik was hier in de stad ook gaan kijken voor een dubbele buggy voor de vakantie, maar omdat ze hier meestal maar 1 kind hebben zijn ze er niet echt op ingesteld. Ik heb er 1 gezien en die was 150 euro. Vond ik een beetje veel (of ben ik nu te lang in china...). Hier is het in 1x een stuk kouder geworden. Zondag nog in het zwembad, vandaag een lange broek aan! Karlijn vroeg vanmorgen of de airco uit mocht. Nog wel zonnig gelukkig, dus vanmiddag hopelijk weer buiten zitten. Karlijn had dit weekend gewoon huiswerk van school. Ik dacht dat de juf een grapje maakte, maar ze was bloedserieus. Ze vindt het volgens mij ook niks dat Karlijn maar 3 dagen komt, maar ik vind 5 dagen toch echt wel erg veel. Ach nog zo'n 7/8 maanden.. ML gaat nu weer naar nieuwe banen kijken. Ik vind het zo spannend; zitten we komende zomer weer in NL of ergens anders op de wereld??
Marieke, hartstikke fijn dat Koen weer thuis is! Ik hoop met heel mijn hart dat jullie kleine ventje voorlopig geen ziekenhuis meer ziet van binnen! (ik kan wel zeggen: nooit meer, maar dat is niet echt realistisch...) Maar iig ben ik superblij voor je! En nee, met Dominique was achteraf gelukkig niets ernstigs. Ze fladderde heel erg icm ademhalingststoornissen. Heel eng. Dus we hebben toen d evk gebeld en die belde het ziekenhuis met de vraag wat te doen. Tja en toen moesten we dus langskomen met haar. Daar moest ze dus blijven omdat ze wel heel erg fladderde en wel erg vaak ademhaling oversloeg. De ka was er niet (was 's avonds laat) dus moest ze een nachtje blijven. De volgende dag was alles in orde volgens de ka. Ze heeft nog wel een tijdje van die aanvallen gehad. Maar nu gaat het stukken beter. All, sorry dat ik zo weinig reageer. Ik ben gewoon zo ontzettend druk met die 2. Marciano zit echt helemaal in de peuter-puber-fase. En hoe! En Dominique krijgt al tandjes en is daardoor enigszins van slag...
@Kaatjesmam: Tjee wat naar voor je dat je een lange broek aan moet. *bedoelt dit zo cynisch mogelijk terwijl ze met blauwe lippen en een rode loopneus naar het herfstweer buiten kijkt* En huiswerk voor Karlijn??? Wat gestoord zeg, nu al, Ik vind dat huiswerk zelfs op de basisschool eigenlijk niet hoort! @Marlieke: geeft niets hoor! Ik denk dat we allemaal merken dat twee toch een stuk meer energie en tijd vraagt dan een! @peuterpuberen: gister weer een vreselijke dag gehad. het was zelfs zo erg dat ik me aan het afvragen was of ik mijn kind nog wel leuk vond! Hij slaat en schopt en spuugt en gooit en sloopt en loopt weg... Omdat ik zxelf hulpverlener ben voelt het soms helemaal als falen omdat juist ik, zou moeten weten hoe ik met dat gedrag moet omgaan. en ik weet het ook wel, maar soms ben je er zo moe van en zo zat!!! Pff nu is hij op school en daarna naar de oppas. Kan ik weer even bij tanken en zorgen dat ik weer meer energie voor hem heb.
@marieke, fijn dat Cas weer lekker thuis is, nu lekker genieten meid! @marlieke, hier hetzelfde hoor, ben zo vreselijk druk, met 2 kids, bv, studie, sport en werk. Heb af en toe gewoon tijd te kort. Ben zondag met de handbal precies op mijn billen en ellebogen gelanceerd, ppff kon zondag niet fatsoenlijk lopen, laat staan gaan zitten en staan. Gelukkig gaat het nu weer iets beter maar jee wat gebruik je je bilspieren nog veel zeg! @nikki, het wordt hoog tijd dat je eens gaat puffen....we wachten in spanning af.
ben gister op het cb geweest en voorlopig is Pim weer van de prikken af. Vannacht was ie weer een beetje onrustig van de prikken, en aankomende nacht gaat ie uit logeren op aanraden van het cb. Pim heeft nl een heel mooi ritme alleen een beetje verkeerd. Hij komt om 3.00/4.00, 11.00, 15.00, 19.00 en rond 22.00. Alle tijden zijn mooi behalve die van s'nachts. We moeten hem dus laten huilen, maar ja ik mag er dan niet heen en ml wordt al gek als ie 10 min huilt. Dus hebben we maar besloten dat ie bij mijn mams gaat slapen, zij heeft een groot huis en hoort hem niet zo snel, misschien leggen we hem nog wel beneden neer in het kantoortje in de kinderwagen. Ik vind het helemaal niet leuk dat ie waarschijnlijk 2 nachten de deur uit is, maar ja we moeten het ritme omhogen dus er zit niks anders op. Als ik het thuis doe dan heb ik ml chaggie, femke wakker en pim overstuur...nee daar zit ik ook niet op te wachten. Pim was verder weer goed gekeurd, hij weegt nu 7400 gr en is 65,5 cm lang. Hij mag al aan de groente en over 3 weken mogen we ook de laaste voeding alweer gaan afbouwen, maar ja we moeten eerst het ritme goed zien te krijgen, dan zien we wel wanneer de laatste voeding eraf gaat.
@Kaatjesmam, haha, huiswerk! Hoe verzinnen ze het voor die kleintjes. @Marlieke, geeft niet toch, het is gewoon al druk met twee kleintjes en als ze dan ziek zijn of wat hebben helemaal. @Djezelf, leuk hè die peuters. Hier heb ik ook af en toe momenten dat ik haar wel achter het behang kan plakken. Dan zit ze me zo uit te dagen en doet om alles moeilijk. Heel dramatisch doen als ze haar zin niet krijgt, de hond pesten en opeens beet ze me zelfs (jawel, in mijn bil) van de week toen ik stond te koken. @Patje, oh, ik hoop dat het gaat werken. Hoe oud is Pim nu precies? Vandaag ook naar het CB geweest, Luc weegt nu 7620 gram en is 64 cm. Weer zijn prikjes gehad, gelukkig huilde hij minder. Hier geen adviezen over voeding, slapen etc. Heb doorgegeven dat ik ga afbouwen, ze vroeg nog waarom, maar ging er verder niet over zeuren (gelukkig).
@Kaatjesmam Nee, ik heb echt nog nooit gekolfd, nu lijkt het me af en toe wel handig als mijn man ook eens een voeding kan doen, maar ja. Dan moet ik dus gaan kolven en dat kost ook tijd. En ik doe mijn best goed voor mijn kindjes te zorgen net als jullie @djezelf Gefeliciteerd! Over het peuterpuberen: hoe moet je daar dan mee omgaan. Graag wat tips van een professional. @jo Hoe gaat het nu? Keano is vandaag ook op de foto gegaan op de psz. Klinkt als een leuk zakcentje verdienen met mensen lastig vallen @Zomaar Knap wat je gedaan hebt. @Nikki Zo'n groot huis... Blijf jij fulltime werken ofzo? Beterschap voor je mannen. @Cimu Hier nog een oei fan! @Marieke Ik ben heel blij voor je @Marlieke Gelukkig niks ernstigs dus met Dominique. Ik weet hoe druk je het hebt, same here. @Patje Alles gaat goed met jullie zo te lezen, Pim is wel een nachtbrakertje zeg. En nog wat goed nieuws: als het meezit kan Keano vanaf februari naar de psz om de hoek! Iemand die interesse heeft in mijn Zwitsal zegels in ruil voor DE zegels?
@Velo, ja, dus als je binnenkort een enquêteur aan de lijn hebt, niet gaan schelden hè, wie weet ben ik het wel ! Fijn dat je binnenkort in de buurt bij de psz terecht kunt. Oh, ik doe helemaal niets met Zwitsal zegels en DE zegels heb ik gespaard, maar ben ik in de verhuizing kwijtgeraakt. Ik heb ook nog een tijd bij SaraLee gewerkt (een soort Unilever) en zowel Zwitsal als DE is van hun. Met Kerst krijg je naast een heel kerstpakket daar ook een bon t.w.v. 10.000 DE-punten, waar je dan nog wat voor kunt uitzoeken. Oh, af en toe is Robin wel een klierige peuter, maar net moest ik zo lachen. Ze riep 'mama, een bij', dus ik kijken. 'Nee, Robin dat is geen bij, maar een zilvervisje, dat is een gek beestje'. Ik een wc-papiertje pakken (normaal stamp ik ze gewoon dood) en hem pedagogisch verantwoord de deur uit gemikt. Robin keek naar buiten en zegt 'oooh, het regent, gek beestje moet een mutsje op, anders wordt hij een koud kippetje'! (Oh ja, en bij het CB maakte ze alleen maar zinnen van 3 a 4 woorden ).
@Jo, pim is nu net 4 maand. Mijn banner doet het niet meer zie ik, zal eens even kijken of ik snel een andere kan maken. @Velo, fijn dat ie zo snel en zo dicht in de buurt kan, super! Ik wacht ook op bericht voor femke.
Nikki: ben je al aan het puffen Patje; wat een nachtbrakertje. Ik hoop dat het gaat lukken met die oplossing. Komt hij dan ook nog voor voeding???of is hij gewoon wakker. Jo: gelukkig ging ze niet zeuren. Wat een grote bink alweer zeg, dan zie je maar weer hoe hard het gaat. Fijn dat de prikken goed gingen, kan daar alweer helemaal tegenop zien (alhoewel Cas er nooit echt last van heeft gehad) Velo: wat lekker dat hij om de hoek naar de psz kan, dat scheelt alweer. helaas hier geen zegels voor je. Djezelf: jeetje dat klinkt lekker zeg8) Ik hoop echt voor je dat het even een fase is. Kan me goed voorstellen dat je er af en toe ff doorheen zit. Ik hoop dat je vandaag een beetje hebt kunnen bijtanken. Marlieke: heel begrijpelijk hoor. Ik moet ook echt nog even mijn draai vinden. Het is idd een stuk drukker. Ik wil ook nog steeds een keer liggen 's middags maar daar gun ik mezelf niet eens tijd voor. wat is het fijn om weer met zijn vierjes te zijn. merk nu pas weer hoe moe ik echt ben. Gelukkig is ml morgen nog vrij en waarschijnlijk do een halve dag. hoop dat ik nog een beetje kan bijtrekken en vrijdag sta ik er alleen voor. koen eet goed zijn voedingen, dus dat is heel fijn. Alleen die hoest is vreselijk maar ze zeiden dat dat wel lang kan duren voordat dat weg is. Nou ik ga weer even naar mijn mannen, tot later
Hier een heerlijk dag gehad Lisa is eindelijk tevreden, al de hele dag Ze drinkt al sinds haar geboorte haar flesjes niet leeg en huilt erg veel maar vandaag gaat het perfect.. We gave haar kruidvat voeding maar ben gisteren over gestapt op nutrilon, heb gewoon een heel ander kind.. Kijken of ze vanavond ook tevreden blijft, savonds word het namelijk altijd erger, ben echt benieuwd.. Ze heeft vanmorgen zelfs lekker in haar eigen bedje geslapen, hoefte haar vandaag voor het eerst niet de hele dag bezig te houden
@Veertje, ik was bij Robin ook eens van Nutrilon naar Kruidvat overgestapt, dacht wat geld te besparen. Nou, ze kon alleen maar krijsen van de krampen. Na 2 dagen weer terug gegaan naar Nutrilon en het was gelijk over. Wat fijn dat het nu stukken beter gaat, dat geeft jou ook een stuk rust.
Stijn heeft het altijd perfect gedaan op kruidvat voeding (we zijn er toen mee begonnen toen hij 3 maanden oud was) maar bij Lisa werkt het gewoon niet dus dan maar wat duurder eten maar wel een kind wat tevreden is.. Ze is echt een stuk rustiger en lacht veel meer..
@Marieke: YES! Ik had het al gezien op Hyves, maar ik had hier ook stiekum effe gelezen vandaag... Wat heerlijk dat je mannetje thuis is! Is hij nu helemaal genezen weer, of moet hij nog verder herstellen? Geniet ervan! Oh, ik lees al dat hij nog hoest... Da's niet leuk met zo'n klein mannetje. Beterschap! @Jo: ik weet ook niet of er verschil in zit, want ik heb 2 jongens Maar normaal gesproken kan Jacinto best 15 - 30 minuten alleen spelen op het kleed of in een wipstoeltje. En het slapen ging net goed: op mijn arm in slaap vallen en dan verder slapen in de wieg. Maar nu... Hij kan nog geen 5 minuten spelen. En hij valt keurig in slaap op mijn arm, maar zodra ik ook maar beweeg is hij weer wakker. Erg vermoeiend! Gelukkig slaapt hij 's avonds wel goed (vreemd eigenlijk), alleen komt hij 's nachts voor een extra voeding. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik hoop dat het bevalt. Luc is een flinke boy! Ik vond Jacinto met 7100 gr en 62 cm al groot! @Justfem: ja, het is inderdaad de voordelen afwegen tegen de nadelen. Ik kan me voorstellen dat jij de prikken wel haalt... Lekker he, die mannen! Ach, je hebt toch nog 10 weken zeggen ze dan. Snappen ze dan niets van hormonen??? Gelukkig maar dat je vader komt helpen! Ik hoop dat de kleine snel gaat inzien dat het hoofdje beneden hoort! @Kaatjesmam: oei ik groei is inderdaad niet het leukste boek om te lezen. Alhoewel ik nu wel een nieuwe druk heb. Maar het grootste deel is wel hetzelfde. Ach, het is maar als referentie.. Ik hoop alleen dat ze geen gelijk hebben over het feit dat dit sprongetje wel 5 weken kan duren Huiswerk??? Nou ja, zeg! @Marlieke: ik snap het helemaal: 2 kids kan toch wel druk zijn, zeker als één van de twee (of allebei) niet helemaal lekker in zijn vel zit (sprongetje, puberen). @Djezelf: bij je eigen kind ben je emotioneel betrokken, is toch anders denk ik. Plus het feit dat je nu waarschijnlijk wat minder energie/aandacht voor hem hebt, omdat je ook voor de kleine moet zorgen. Komt vanzelf goed! @Patje: beetje apart advies, toch? Hem gewoon laten huilen... Ik zou het niet kunnen hoor... mijn hart breekt als mijn mannetje huilt. Zeker als hij honger heeft, dan helpt hij zichzelf over de toeren. Ik zou eerder proberen hem 's ochtends een fles te geven om 08:00 uur ofzo en kijken of je het schema zo kunt aanpassen. Ach, misschien heb je dat al geprobeerd... Sterkte ermee in ieder geval! @Veertje: wat fijn dat het zo goed gaat! Apart he, dat andere voeding zo'n verschil kan maken... @Nikki: hoe gaat het bij jou???? Morgenvroeg gaan we naar het ziekenhuis voor de echo van Jacinto z'n niertjes. Maar goed, we krijgen pas over een week de uitslag. Zal dus nog niet veel horen morgen. Toch vind ik het wel spannend...
@ Kaatjesmam, huiswerk voor zo'n kleintjes is echt belachelijk ! @ Djezelf, bij ons op school krijgen ze huiswerk vanaf groep 6. Dat is wel nodig om te wennen aan de grote hoeveelheden in het middelbaar onderwijs. Soms kan ik Thijs ook achter het behang plakken ... zondag was zo'n dag ... liet hij zich met zijn hoof keihard tegen mijn neus aanvallen (mijn neus doet nu nog pijn), sloeg me keihard op mijn hoofd (hele dag hoofdpijn), een schop tegen mijn neus later op de dag toen hij in zijn broek had gepoept ... kortom ... zie hier ... de levende boxbal ... ik zie er misschien wel zo uit, maar dat betekent niet dat ik dat dan ook echt BEN ! Gggrrr. @ Patje, ik ben het helemaal met je eens ... maar het beebje nog niet vrees ik ... Fijn dat het goed gaat met je kleine man. Ik hoop dat het slaapproject gaat werken ! @ Jo, fijn dat alles goed was met je manneke ! @ Velo, nee, ik werk part-time, maar mijn man heeft gelukkig wel een baan met leuk salaris ... als juf valt het salaris erg tegen ... al werk je full-time. Ik werk woensdag t/m vrijdag. Woensdag is een halve dag. Maar die neem ik het eerste jaar vrij als ouderschapsverlof. Het huis is niet zo duur als je denkt hoor ... @ Marieke, nee helaas nog geen gepuf hier ! Geniet van je mannen ! @ Cimu, op wat harde buiken en weer wegtrekkende krampjes na is het hier nog heel erg rustig ... ik denk dat mijn uitgerekende datum stilletjes voorbij zal gaan morgen ... Groetjes, Nikki F