@Cimu, sterkte vandaag, ik hoop dat alles goed is (al hoor je de uitslag pas later)! Op zich kan Luc zich wel een half uur in de box vermaken, valt makkelijk in slaap en als hij wakker is, kan hij gerust een kwartier tot een half uur lekker in zijn bedje liggen kletsen, maar hij vindt knuffelen wel het leukste wat er is of tegen hem praten. En hij wil gewoon wat liever bij ons in de buurt zijn, houdt erg van gezelligheid . @Nikki, en, al tekenen van een naderende bevalling of nog niets? @Veertje, ja, ik ben nu aan het afbouwen en gebruik AH huismerk H.A. kunstvoeding en dat gaat wel prima. Gewoon heel verschillend per kindje hoe ze er op reageren. @Patje, troost jij hem normaal 's nachts als je hem weer zonder voeding in slaap probeert te krijgen? Hier doet mijn man dat, want als hij mij ziet, denkt hij alleen 'jammie, eten ' en wordt dan helemaal wakker. Misschien kan dat ook schelen. Jiehoe, Luc heeft nu al 3 nachten doorgeslapen. Hij wordt nu om half 7 wakker, omdat we er dan uitmoeten. Met de spruw gaat het ook sinds gisterenavond stukken beter, doet niet meer zo'n pijn.
meiden ik hou het niet zo goed meer bij... sorry. Heb een beetje een K*T week achter de rug... Finn en Dylan zijn allebei niet helemaal lekker. Finn merkt je niet zoveel aan maar Dylan is vooral veel aan het jammeren, niet luisteren etc Djezelf... weet dus precies wat je bedoelt. Ben sinds gisteren aan het afbouwen met de bv... en heb er zoveel twijfels bij! Het afkolven op m'n werk gaat niet meer want ik heb het zo druk dat ik me niet kan ontspannen. Wil eigenlijk die baby tijd nog niet afsluiten.. het is maar een gevoel. Ik geef nog 's ochtends. We hebben een nieuwe kroeg gekocht en daar moet zoveel voor geregeld worden en het is ook weer onzeker en spannend.. Probeer het dus bij te houden hier maar wordt wel moeilijk.. Belangrijkste: Marieke, je mannetje weer thuis!!! NikkiF, go girl! Finn is aan het tijgeren (vooruit!!)!
Nou gisterenavond toch de hele avond feest gehad met Lisa, duurde wel iets korter dan anders, normaal gaat ze pas tegen 12en slapen en nu lag ze om half 11 in diepe coma.. We gaan vandaag wat meer rust en regelmaat erin proberen te krijgen want ik denk dat ze net zoals Stijn is, als hij teveel indrukken krijgt op een dag of bij te overheersende mensen is geweest dan slaapt hij echt niet en met Lisa zijn we tot nu toe elke dag wel even weg geweest voor boodschappen of ergens op visite.. Heb haar net na de eerste tekenen van moeheid in bed gelegd en kan mooi via de camera meekijken, ze huilt echt alles bij elkaar en dat duurd 2 min en dan vallen haar ogen dicht voor ongeveer 20 sec en dan zet ze het weer op een krijsen, mevrouw is behoorlijk aan het vechten tegen haar slaap.. Vind het wel zielig hoor dat ze zo huilt, vind me nu ff een slechte moeder.. Ze moet gewoon lekker in slaap vallen..
@Funny: een (nieuwe) kroeg??? Gaan jullie een kroeg beginnen? @Veertje: sneu he als ze zo huilen terwijl ze eigenlijk heel moe zijn! Daniel heeft daar ook een handje van. Ben er nu sinds een paar dagen achter dat hij sneller in slaap valt als er iets op zijn hoofdje ligt. Nu leg ik dus zijn knuffelbeer half over zijn gezichtje/hoofdje en dan valt hij snel in slaap. @JO: oh heerlijk tot 7 uur!! En wat fijn dat die spruw al afneemt. @Nikki: En....is het 'de' dag vandaag? of voel je nog niets? tja ik vind dat huiswerk vanaf groep 8 al vroeg genoeg is. Kinderen moeten zoveel tegenwoordig. En ze hebben het echt nodig om ook nog lekker te spelen na schooltijd. Als ze zo vroeg al huiswerk krijgen dan zit er dus ook al zo vroeg een nare, prestatie-gerichte, nasmaak aan school. Dat ze voorbereid moeten worden, ben ik het mee eens. Maar vanaf groep 8 kan dat ook prima. Er zou meer de nadruk gelegd meoten worden op 'hoe' je het beste huiswerk maakt, dan dat je het daadwerkelijk moet maken thuis. @cimu: succes in het ziekenhuis!!!!
@All: effe een kort berichtje van mij... Ik zal vanavond bijlezen. We zijn inmiddels in het ziekenhuis geweest. De arts die de echo maakte zei dat er niets afwijkends te zien was! Goed nieuws dus, ook al krijgen we de officiele uitslag pas volgende week.
Cimu, fijn dat er niets afwijkends te zien was! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd? Kaatje, pfff, wat een stelletje drill instructor's bij jullie. Veertje, hoe lang heeft ze nu liggen vechten? Word echt steeds minder hoor! Funny, een kroeg? Vertel. Knap hoor dat Finn al aan het tijgeren is! Jo, geniet nog maar van het knuffelen. Straks wil ie niet eens meer op schoot. Nikki, D-Day is aangebroken. Je mag bevallen hoor. Ik heb zelf gister een brief in de bus gehad dat ik volgende week die vaccinatie mag gaan halen, maar denk niet dat ik het ga doen. Is mij te weinig van bekend. Mag niet eens strepsils voor mijn keel, laat staan zo'n goedje dat niet eens langdurig is uitgetest... Wij zijn trouwens eindelijk uit de naam! Heb 'm wel gepikt van iemand hier dus als de naam je straks bekend voor komt moet je dat maar als een eer beschouwen.
@runner, een half uurtje, viel wel mee gelukkig, ze heeft daarvan een kwartier echt hard gehuild maar wel met pauze's er tussen waar ze netjes in slaap viel. Heb haar er om 11 uur weer uitgehaald omdat ze wakker was, eten gegeven en even gespeeld en toen ik haar in de box legde begon ze meteen weer te huilen, heb haar toen op bed gelegd en binnen 10 min sliep ze weer en dat doet ze nu nog steeds.. Kon ik mooi ff met stijn kleien..
Nikki: vandaag dan??? Runner: Cas of Koen past superleuk bij Ruben Justfem: sorry door alle omstandigheden, heb ik nu pas je verhaal gelezen. Jeetje meis, ik ben er helemaal een beetje stil van. Ik hoop echt dat jullie eruit gaan komen. Dikke knuf van mij en ik denk aan je. Lilly: hoe is het bij jou meissie??? heb je al een beetje rust??? Veertje: ja het kan heel verschillend zijn hoe kids of voeding reageren. Ik wilde dit keer Friso gaan geven, is iets goedkoper en ze schijnen minder krampen te hebben. Alleen in het zh gaven ze Nutrilon dus nu geef ik ook nutrilon en daar doet Koen het goed op dus ga ik ook niet meer veranderen. OOOhh ja ik weet ineens weer hoe moeilijk het is om je kleintje even te laten huilen. Cas had precies hetzelfde die wilde echt niet slapen beneden. Toen boven gelegd en dat ging echt super ( op het ff huilen na dan) Cimu: wat een ontzettend goed nieuws!!!!! ben super blij voor je. Funny: een kroeg??? vertel vertel...... Jo: wat heerlijk dat Luc zo lekker slaapt, nu volhouden. Ben vandaag lekker met Koen en mijn man de stad ff ingeweest, heerlijk. Manlief is nu toch een tweelingwagen aan het halen. Toch wel erg lekker. Ben benieuwd.
all, een cafe in Zaandam... Waarschijnlijk vanaf 1 dec om de feestdagen mee te pakken. Vind het wel heel spannend. voor mij onbekend terrein. Voor ML niet, heeft al eerder een succesvol cafe gehad. Vandaag ingeschreven bij de kvk. Komt zoveel bij kijken! Veertje, Finn heeft ook een klein blauw knuffeltje of een doekje waar hij dan helemaal inkruipt... sinds hij die heeft valt hij heel makkelijk in slaap. Cimu, eindelijk een keer goed nieuws.. alvast gefeliciteerd (voorzichtig)!! Runner, jongensnamen hier genoeg Nikki, hoe voel je je? Marieke, voelt Koen zich nu ok? Drinkt hij goed? Ik geef nu Friso en dat bevalt prima. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Heb nu nog wel hypo allergeen maar weet niet of ik dat nu nog moet geven...
Funny: ja hij drinkt volgens mij weer goed. Morgen komt het cb op huisbezoek, dus dan weet ik het zeker. Ik moet zeggen dat ik het er af en toe wel ff zwaar mee heb, bang dat het weer fout gaat. Je had je je kraamperiode wel anders voorgesteld. Ach nu maar weer richten op positieve dingen. Wat spannend zeg een kroeg beginnen, wel heel leuk. Ik hoop dat het allemaal een \beetje soepel gaat lopen voor jullie. Moet je man dan nu ook veel in de avond gaan werken??? Runner: ja je maakt ons ook nieuwsgierig
@ Jo, vanochtend dacht ik wel dat iets aan de gang was ... helaas is het bij voorweeen gebleven ... @ Funny, doe het rustig aan meid ! Gelukkig voel ik me nog goed. Wel snel moe, maar goed, hoort erbij nu. Ik doe lekker rustig aan en waggel maar wat rond @ Djezelf, genoeg gevoeld, maar niets dat door wil zetten ... @ Marieke, nee, helaas niet ... we wachten het af ! Leuk zeg, een tweelingwagen ! Ben benieuwd hoe die bevalt ! @ VK, Vandaag weer de controle gehad. Ze was blij om te horen dat het al wat rommelde, maar heeft verder niet getoucheerd of iets anders. Ze luisterden met de doptone en ... GEEN overslag te horen vandaag ! Ik ben er heel blij mee ! Verder ligt het kindje nu helemaal in het bekken, en net zoals Thijs, lekker met een handje onder de kin. Het ukje bewook verder prima en ik heb nog genoeg vruchtwater. Hij of zij heeft ook nog genoeg ruimte ... ik denk dus dat ik nog wel even zwanger zal zijn ... We hebben een afspraak gemaakt voor volgende week, ik hoop dat die niet nodig is. Zo wel, dan gaan ze dan wel strippen. Dat kon nu nog niet omdat ons ukje zich nog zo lekker voelt in mijn buik dat het alleen onnodig veel voorweeen zou veroorzaken zonder echt resultaat ... we wachten maar af ... als ik 2 dagen overtijd ga heb ik straks een week langer verlof ... zo tel ik nu maar @ Banners ... wat is daarmee aan de hand ... had wel "40 weken" willen lezen ... Groetjes, Nikki F
@Runner, ik ben er ook nog niet uit wat die vaccinatie betreft. Moeilijke keus. Bij het CB werden ze trouwens platgebeld met opa's en oma's die hun vaccinatie aan de kleinkinderen wilden geven, maar zo werkt dat niet. Ik moet er nog even over nadenken. @Funny, oh wat spannend, jullie eigen zaak! Dat zal de komende tijd dan wel even druk worden. Ik zit met hetzelfde met dat afbouwen, net wat je zegt, het is ook weer een afsluiting van een babyfase en ik weet niet of ik daar al aan toe ben. Ach, hij krijgt nu eind van de ochtend een fles van 150 ml en dan begin van de avond nog een flesje van 90 ml ofzo, omdat hij dan vaak een uur na de voeding weer komt. Dat gehannes met die spruw wil ik ook niet meer, maar aan de andere kant vind ik het ook nog wel gezellig zo, dus ik kijk nog wel even hoe ik het doe en of ik verder ga afbouwen. Net als op zijn eigen kamertje slapen, na 2 nachten heb ik hem weer terug gehaald, ik was er gewoon nog niet aan toe ! @Marieke, ik ben benieuwd of hij weer goed gegroeid is morgen! En zo'n duowagen is echt ideaal hoor, ik zou niet meer zonder kunnen. @Nikki, oh wat fijn dat alles goed klonk vandaag! Ik ga zo naar bed, ben zo duf als een konijn.
@de duowagen: manlief heeft hem net opgehaald en hij is echt cool. Hopelijk kan ik morgen met mijn twee kanjers een stukje lopen. Ik zal wel ff een foto maken. Ben idd benieuwd of Koen nu een beetje is aangekomen, zou fijn zijn als ik daar een beetje bevestiging over heb. Ik denk dat ik dan een stuk geruster ben. Nikki: jammer Ik heb zin om babynieuws te lezen. Koen is nu 2,5 week, maar het lijkt nu al zo lang geleden. Hij hoort er echt alweer helemaal bij. Fijn om te hoen dat het hartje helemaal goed klonk. @vaccinatie: er zijn op mijn werk(zh) nu allemaal lezingen. Als ik de tijd heb ga ik daar zeker even heen. Ik hoop dan wat meer duidelijkheid te krijgen. Ik weet ook niet of ik verplicht ben om te vaccineren vanwege mijn werk. Ik ga Koen nog ff voeden en dan ook slapen. Morgen is de grote dag(haha) dan ben ik nm voor het eerst weer alleen. Zie er wel een beetje tegenop, maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk. Nou tot morgen
@ Jo, ja het was echt een opluchting om eens 100% goed nieuws te horen ! Nu hopen dat ons wondertje snel wil komen ! @ Marieke, ik vind de keuze voor enten of niet voor mezelf niet zo moeilijk, maar voor Thijs dadelijk ... Ik ben benieuwd naar de foto van de wagen ! Veel succes vandaag ! Gisteren nog een fototoestel gekocht ... de oude had geregeld kuren ... moeten we niet hebben als de beeb er straks is, toch ? Groetjes, Nikki F
@Jo: wat fijn dat Luc doorslaapt! Heerlijk he; je voelt je meteen een ander mens (had ik tenminste). @Funny: beterschap met de mannetjes! Ik kan me voorstellen dat het afbouwen van de bv dubbel voelt, maar je hebt het al zo ontzettend lang vol gehouden! Petje af, hoor!!! En een nieuwe kroeg? Klinkt spannend! @Veertje: ja, die kleintjes kunnen hartverscheurend huilen, he... Ik heb Jacinto net ook wakker in z'n bedje gelegd en hij heeft +/- 10 minuten gehuild. Maar nu slaapt hij! Heerlijk! @Runner: thanks. P.s. als je één van mijn namen wilt gebruiken, dan moet je wel eerst toestemming vragen via een PB hoor!!!! (al is het maar dat ik dan de primeur heb! ) @Marieke: lekker genieten van Koen! Heerlijk! Is het CB al geweest? Ben je gerust gesteld? @Nikki: wat jammer dat er nog niets gebeurd is... Maar heerlijk nieuws dat het hartje goed was! En ja, die banner... Ik denk steeds: Ja, Nikki is mama geworden!!! Maar het is gewoon die rare banner... Thiago heeft nog steeds een loopoortje... Het eerste ab kuurtje heeft niet geholpen, dus nu heeft hij een nieuw kuurtje (van 2 weken). Ik heb maar meteen weer een verwijzing naar de KNO arts gevraagd, want al die ab kuurtjes lijken me ook niet goed... Verder ligt Jacinto voor het eerst tussen de middag alleen in bed te slapen!!! Ben helemaal blij!
@Funny: tjee een kroeg?! Lijkt me wel erg veel werk. Spannend hoor. Is het al een goed draaiende kroeg of gaan jullie er iets heel nieuws van maken? @Runner: Zit me ineens te bedenken dat je je kindje niet djezelf moet noemen hoor. Dat is wel een beetje een rare naam! vandaag mijn nieuwe winterjas binnen gekregen. Hij is erg mooi en super lekker warm. Nu wil ik eigenlijk naar buiten om hem te testen..maar heb niet echt wat te doen buiten
Nou, met dit pokkeweertje kun je hem toch prima testen! Ik ben ondertussen al 3 x vandaag natgeregend, heen en weer naar de psz en tijdens het uitlaten van de hond. @Marieke, ja, dat is even spannend, zo'n eerste dag alleen. Druk zeker. @Nikki, ja, inderdaad, zou me wat wezen als je camera er mee kapt bij de bevalling! Wel even goed uitvogelen hoe hij werkt hè ! @Cimu, wat balen dat die ab-kuurtjes niet werken. Hier weinig nieuws, ik moet stofzuigen, maar kan de stofzuigermond nergens vinden !