Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, ja, ik heb er maar een extra tekst onder gezet ... weer een andere banner plaatsen doe ik pas als de uk er is ;)
    Veel beterschap voor je manneke.

@ Jo, we hadden een Olympus en dat hebben we nu weer gekozen. Erg gebruiksvriendelijk en prima kwaliteit.

Ben vandaag wel even een stukje gaan wandelen met Thijs, tussen de buien door. Hij wilde graag even naar buiten ... kan ik me wel voorstellen ... Dadelijk even met hem in bad ... heeft een slechte plasdag vandaag, al 3 ongelukjes ... Een warm bad is dan goed, kan hij even in de week ... ha ha !

Groetjes,
    Nikki F

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Typ ik een heel bericht.
    Gaat ineens de computer uit voor updates, grr.

@Jo
    Jammer dat je niet meer bij SL werkt.
    Is de spruw al over? Nou ja, het gaat beter dus.

@Funny
    Bv afbouwen, als het niet gaat dan gaat het niet.
    Kindjes voelen elkaar inderdaad aan.
    Tijgeren, knap! En een cafe gekocht, druk hoor.

@Patje
    Gaat Femke nog niet naar de psz?

@Marieke
    Denk ook aan jezelf (doe ik ook niet hoor...)
    War voor merk tweelingwagen? En waar was Cas dan toen je de stad inging?

@Veertje
    Fijn dat het beter gaat!

@Nikki
    Dacht dat je de loterij had gewonnen ;)

@Cimu
    Super voor Jacinto! En beterschap voor Thiago.

@Runner
    Eerst een pb sturen dan!
    Ik ga de prikken niet halen.
    De gewone niet en de Mexicaanse ook niet.

3. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Nou balen.... Cb mevrouw die was ziek, dus die had afgebeld, nu komt ze maandag. Maar ik denk dat meneer nu wel lekker aan het aankomen is.

@slapen: wanneer begonnen jullie met die kleine boven te laten slapen???? Ik heb het geprobeert vanmiddag maar meneer schreeuwde de hele boel bij elkaar, met al resultaat dat Cas wakker werd en dus ook maar drie kwartier heeft geslapen. We nemen hem ook pas mee naar boven als wij gaan slapen, misschien moet ik hem nu maar alvast neerleggen.

Nikki: lekker dat je nog snel een nieuwe hebt gekocht. hadden wij ook gedaan.Verder gaat alles goed??? nog geen voortekenen????

Velo: Cas was naar de creche, dus we konden even met zijn 3 en. Ik heb de wagen van x-adventure. ik wilde eigenlijk een koelstra maar die vond ik toch nog erg duur, gezien ik hem ong een jaar ga gebruiken. Dit is ook gewoon met een babynestje.

Jo: was idd wel heel druk. Ik moet even mijn ritme vinden, en ik had ook nog drie keer visite. Ach het zal verzalf wel wennen.

Djezelf: nou ik vind Djezelf anders een hele leuke, originele naam:p:D

Cimu: balen dat de ab niet werkt. Goed dat je weer naar de kno arts gaat. Zoveel kuurtjes is echt niet goed.

Ik ga Koen ff boven leggen, kijken hoe dat gaat.

4. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Marieke: Jacinto slaapt 's avonds al vanaf het begin boven. Zo rond 19:30 uur leg ik hem in bed. Dat is dan ook meteen z'n laatste voeding. Overdag slaapt hij nog steeds beneden, omdat hij boven ook de boel bij elkaar schreeuwt. Vandaag heeft hij voor het eerst 45 min. boven geslapen rond de middag...

Zijn jullie ook zo geschrokken van het nieuws dat 3 baby's overleden zijn na de inentingen (van het Rijksvaccinatie programma)? Zie Drie baby's overleden na inenting | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Nou, ik wel. Jacinto heeft 26 okt zijn laatste entingen gehad...
    Ik probeer er maar niet aan te denken. Ik denk dat ik maar vroeg ga slapen.

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Velo ... de trekking is pas de 10de ! ;) :)

@ Marieke, Vandaag is het heel rustig in mijn buik, gisteren heeft het wel behoorlijk gerommeld ... Ik hoop dat het snel van start zal gaan ...
    Wij gaan proberen het ukje boven te slapen te leggen. Bij Thijs deden we dat niet en dat merken we nu dus nog soms op momenten ... al gaat het slapen nu heel erg goed. Ik ben benieuwd als het ukje er straks is ... optijd oppakken voor de avondvoeding zodat hij of zij Thijs niet wakker huilt denk ik ... het blijft toch proberen ...

@ Cimu, ik ga je link lezen. Vreselijk ... en ik maak me druk om eventuele Mex. griep entingen ...

Ik hoop niet tot morgen ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

6. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @slapen: nou Koen ligt lekker nog steeds boven te slapen, dus dat gaat wel oke. Alleen overdags nog. Met Cas was ik heel snel met boven slapen, maar omdat Koen nog steeds heel benouwd is durf ik het gewoon minder goed aan. Ook het laten huilen vind ik bij hem dus moelijker. Als zijn gezondheid beter gaat en ik weer wat meer vertrouwen heb zal het vast goed komen.

over mijzelf: het gaat nu ff wat minder.Merk dat ik weinig kan hebben. Heb echt even het moeilijk over hoe mijn kraamweek is verlopen. Met Cas heb ik echt een hele slechte kraamperiode gehad omdat het toen met mijn man zijn werk niet echt goed ging en alle spanningen die erbij horen. Nu is de kraamweek weer niet leuk verlopen. helaas is dit voor mij echt de laatste keer geweest, en daar baal ik echt enorm van. Ik wil eigenlijk het liefst nog steeds hulp. Ben lichamelijk nog niet mijn operatie te boven en ml is vandaag weer aan het werk gegaan. Ik weet dat dat ooit moet gebeuren, maar had liever gehad dat hij maandag weer was begonnen. Hij was meteen vandaag om half negen thuis, en moest dus ook Cas en alles doen. Ik mag gewoon eigenlijk echt niet tillen en heb nog best veel last van de wond. Ben soms echt bang dat ik het niet meer ga trekken. Hoop echt dat het de hormonen nog zijn en dat ik me morgen een stuk beter voel.

Nikki: ik hoop je morgen hier ook niet te zien, haha. Alhoewel je moet natuurlijk wel even laten weten heo of wat;):D

Cimu: wat goed dat Jacnto al meteen vanaf half acht boven slaapt. Komt hij dan ook nog voor een voeding in de avond???
    Ik deed Cas ook altijd om half acht naar bed en dan maakte ik hem om half elf wakker voor een fles. Daarna sliep hij door(na zes weken dan he)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    @Cimu, ja, ik ben ook geschrokken van het nieuws :(! Vreselijk, het zou je toch overkomen.
    Luc is dinsdag ingeënt. Je wordt af en toe helemaal niet goed van al dat nieuws, toch? Al wordt alles ook zo uitgelicht, elk jaar sterven er baby's na een enting en het is nog niet zeker waardoor ze zijn overleden. Maar toch, ik blijf me ook wel zorgen maken.
    @Marieke, nou, ik kan me wel voorstellen dat je je kraamtijd anders had voorgesteld! Het is ook niet niets geweest. En dan steeds denken van 'het was de laatste keer, dit maak ik nooit meer mee', terwijl het juist zo'n bijzondere tijd is of hoort te zijn, herken ik wel.
    Kun je niet iemand vragen, je moeder ofzo, om een paar uurtjes per dag te helpen in de eerste tijd? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

@Slapen, overdag slaapt Luc vaak nog beneden, dan valt hij gewoon in zijn wipstoel of in de wagen in slaap. Vanaf een uur of half 8 geef ik hem een voeding en gaat hij in zijn wieg slapen. Om half 12 krijgt hij nog een voeding.

Ik weet het echt niet meer met dat afbouwen. Luc krijgt nu twee flessen kunstvoeding en de rest bv, alleen spuugt hij nu steeds meer. Ik weet niet of dat van de kv komt of het feit dat hij steeds op zijn buik rolt en er dus meer druk op zijn maag komt. Ik geef H.A. van AH huismerk, misschien moet ik eens wat anders proberen, want hij heeft na 1,5 uur alweer honger als ik 150 ml daarvan heb gegeven of gaat zo huilen.

8. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: ik hoop zo dat ik je vandaag niet 'zie' hier op het forum!!! ;)

@Marieke: ik kan me voorstellen dat je het met Koen niet durft! Thiago had niet zo'n goede start en toen durfde ik hem ook niet uit mijn oog te verliezen. Jacinto gaat heel goed, dan is het wat makkelijker! Jacinto is een 'vroege doorslaper' zoals mijn VK het noemde. Vroeg qua tijdstip, niet qua nachten doorhalen :)
    Hij sliep al vrij snel door van half 8 tot 3-4 uur. Als ik hem 's avonds rond 11 uur wakker maakte voor een voeding, kwam hij toch 's nachts. Nu slaapt hij van 19:30 - 06:00 uur ong. Heerlijk!
    Ik kan me trouwens voorstellen dat je geen leuke kraamtijd hebt gehad en dat je daar nu last van hebt! Kun je niet bellen met de verzekering om te kijken of je een paar extra dagen hulp kunt krijgen? Of misschien je moeder of zus (als je die hebt) die even kan uithelpen? Sterkte meid! Dikke knuffel!!!

@Jo: hoeveel voedingen krijgt hij nu? Jacinto zit op 5 (soms 6 als hij erg vroeg wakker is. Je hebt ook speciale kv voor spugende baby's. Weet alleen niet hoe het heet, want ik ben er niet zo in thuis. Misschien weet een van de andere dames het?

Jacinto heeft een nieuwe hobby... Als hij boos wordt, krapt hij zich op zijn hoofd. Gisteren heb ik hem 3 minuutjes laten huilen op de speelmat, terwijl ik Thiago z'n schoenen & jas aandeed om de hond uit te gaan laten. En zijn nageltjes zijn echt heel kort! Zijn hele hand zat onder het bloed en zijn hoofdje zit vol met krassen. Ik doe hem nu maar sokjes om zijn handjes... vind het zo zielig! Hoop dat dat snel overgaat.

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Zo'n periode wil je herinneren als een van de beste ooit en als dat dan anders loopt is dat inderdaad heel moeilijk. En als je man dan weer moet werken, dat lijkt me inderdaad met twee kinderen veel zwaarder dan met een. Veel strerkte meid, en doe het rustig aan !

@ Cimu, "helaas" ben ik er gewoon nog ...
    Inderdaad niet zo'n leuke hobby van je manneke ! Ik hoop dat de sokjes helpen.

Wat is het hier maar stil ... het valt me op dat toch een aantal meiden in hun zwangerschap hier dagelijks waren en nu zie je ze nooit meer. Jammer, maar goed, het hoort erbij ... als je als laatste bent valt dat natuurlijk extra op ...

Ik baal een beetje, het lijkt alsof een knopje om is gegaan woensdag. Ik baal van het overtijd gaan ... alweer ... ik wil ons ukje gewoon hebben nu en niet meer zo zitten te wachten. Alles gaat elke dag een beetje moeizamer, zelfs slapen gaat steeds wat minder, vannacht maar heel licht geslapen. Ik hoop zo dat ik snel mag bevallen ... als woensdag niets aan de hand is gaan ze strippen. Heeft iemand daar ervarig mee ? Is dat pijnlijk ? Is het effectief ?

Ben moe nu ... ga samen met Thijs Finding Nemo kijken.

Groetjes,
    Nikki F

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Meid ik hoop dat je kleine snel komt zeg!
    Als ik denk aan het eind van mijn zwangerschap word ik al moe..

Ik ga zo maar eens alle kaartjes in plakken die we hebben gekregen voor de geboorte van Lisa..

11. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    wij komen net weer uit het zh met Koen. Hij drinkt weer heel slecht en wat hij drinkt spuugt hij er weer uit. We mochten hem gelukkig wel meer mee naar huis nemen, maar we moeten het afwachten tot morgen en dan wordt hij evt weer opgenomen. Je wordt er echt moedeloos van.

Nikki; meis, ik kan goed begrijpen dat je het zat bent. Ik ga ook echt voor je duimen. valt mij ook op dat het een stuk rustiger is, maar misschien wordt het beter als iedereen weer zijn draai heeft gevonden.

Cimu: jeetje wat naar van Jacinto. je kan er verder ook niet echt veel aan doen.

jo: jeetje naar dat spugen. Anders moet je misschien friso proberen dat schijnt minder zwaar te zijn of die nutrilon omneo.

Nou iki ga proberen of die kleine toch nog wat wil eten.

12. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Marieke, bah meid. Het zit jullie niet mee! Hou het maar goed in de gaten. Had met Finn ook een hele moeilijke start en dat hakt erin... af en toe even goed huilen helpt misschien. Je doet het hartstikke goed hoor!!

Djezelf, pff druk wordt het zeker maar laat het maar een beetje op me af komen.. we zien wel.

Cimu, eng he??!! Gelukkig heeft Finn al aardig wat vaccins gehad maar ik maak me er ook druk om hoor! Zeker nu die mex.griep. ML moet volgende week die inenting halen en ben benieuwd hoe hij zich voelt.

Finn heeft een blaasje op net boven z'n lip! Wat is dat nou weer???? Hij is verder vrolijk, slaapt en eet goed maar hou het toch goed in de gaten. CB en HA zeggen er niet zoveel over.

Ben de hele dag voor m'n gevoel bezig met eten geven (fruit, melk, groente etc etc). Finn doet nou af en toe z'n knieen onder zich.. hihi zo grappig zo'n spartelend mannetje!

Meiden ik heb echt zo'n super makkelijke baby.. Finn ligt rond 19.30 uur te slapen na een fles en wordt de volgende morgen rond 07.00 uur wakker. Overdag slaapt hij in z'n bedje nog 2 x +- 2 uur. Meestal valt hij heel rustig en snel in slaap. Maar ik heb m'n portie ook gehad hoor met Dylan dus weet heel goed hoe het anders kan. Wie weet is het morgen over dus geniet er nu optimaal van!!

Heb geregeld dat m'n zwager en ML met elkaar vanmiddag gepraat hebben (al ruim een jaar geen contact). Het is aardig 'uitgepraat' dus er komt een beetje rust. We zullen nooit meer echt geweldig contact meer hebben met m'n schoonzus en zwager maar we kunnen zo elkaar wel gedag zeggen en misschien in de toekomst de feestdagen (vooral voor m'n schoonmoeder). Ben goed bezig al zeg ik het zelf!

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @nikky, kan me voorstellen dat je ervan baalt! iK hoop voor je dat de beeb dit weekend zich aankondigd meid!

@funny, wat een super beeb heb je!! Heerlijk!

@Marieke, he bah nee toch, ik hoop voor je dat hij toch weer goed gaat drinken. Spuugt ie altijd veel? Heeft hij geen reflux? ( misschien heb ik eroverheen gelezen of hebben ze dat al onderzocht)
    Sterkte mied!

@all, Pim heeft vanacht thuis doorgeslapen en wel van 23.00 tot 8.00!! Ik heb hem toen wakker gemaakt! Heerlijk, ik hoop dat ie dat vannacht ook weer doet!

En nu dochterlief naar bed doen!!

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Veertje, ja, het is ook om moe van te worden ... heb het gehad ...

@ Marieke, goh, wat een nieuws ! Ik hoop zo dat het morgen weer allemaal oke is zodat je eindelijk je rust kunt vinden met je mannekes en echt kunt genieten.
    Bedankt voor het duimen, ik duim ook voor jou !

@ Funny, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Finn ! Geniet ervan !

@ Patje, wat heerlijk dat jullie ook geen gebroken nacht hadden. Dat is toch een hele prestatie voor zo'n ukje !
    Ik hoop ook dat het nu echt snel zal doorzetten ... die 10 dagen extra bij Thijs wil ik niet nog eens ...

Groetjes,
    Nikki F

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    @Nikki, ja, ik kan me voorstellen dat je nu de baby wel eens in je armen wilt! Strippen hebben ze bij beide bevallingen gedaan. De eerste keer omdat ik op 1 cm ontsluiting bleef hangen. Helaas deed het niets. En deze bevalling, omdat ik toen als 9 dagen overtijd liep. Ik kreeg wel weeën, maar die verdwenen steeds weer. Toch had ik wel 3 cm ontsluiting, ondanks dat ze steeds stopten. Toen heeft ze mijn vliezen gebroken en kwam alles op gang.
    Het is wel even pijnlijk hoor, maar ach, op het moment zelf kan het je vaak weinig schelen, dan wil je gewoon dat die bevalling eens doorzet of gaat beginnen.
    @Marieke, hè wat vervelend dat het drinken weer slechter gaat. Natuurlijk word je daar moedeloos van, vooral als je maar niet weet waar het nou aan ligt. Ik hoop dat hij vanavond en morgen weer goed drinkt.
    @Patje, heerlijk dat hij doorslaapt!
    @Funny, nou, fijn dat het weer uitgepraat is en er een beetje contact is. Heerlijk zo'n makkelijk kind!

Luc bleef maar verhoging houden (hij is dinsdag ingeënt), dus vandaag toch maar even de huisarts gebeld. Moest even langskomen, maar ze kon niets ontdekken, waarschijnlijk toch nog een reactie op de enting. Als zijn temperatuur gaat stijgen, moet ik wel direct de huisartsenpost bellen.
    Met die voeding ben ik nu echt het spoor bijster. Hij spuugt wat meer en huilt ook meer, maar misschien komt dat ook door die verhoging of omdat hij nu veel op zijn buik rolt.
    Morgen maar eens andere voeding kopen, wie weet dat het daar aan ligt, al spuugt hij nu ook meer na bv. Het is niet zo heel veel hoor, niet zo als zijn zusje die reflux had en waarbij het de hele dag er uit vloog, zelfs met de maximale hoeveelheid jbpm. Maar goed, normaal spuugt hij zelden. Waarom krijg je geen gebruiksaanwijzing bij een kind.

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, bedankt voor je informatie !

Erger me dood nu ... ML had een receptie en zou zo snel mogelijk naar huis komen, dacht tussen 22.00 en 22.30, het is nu 23.20 en hij is er nog steeds niet. Net gebeld ... kl*te voicemail, belde hij terug, was naar de auto aan het lopen ... en ik zit al een uur met krampen in mijn rug op de bank, af te wachten of het nou echt is of alweer voorweeen. Soms zou je ze iets kunnen doen, toch ...

Groetjes,
    Nikki F

17. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Nou, het is nu bijna 01.00 en ml is net met Koen richting het zh. Ik ga ervan uit dat hij weer opgenomen gaat worden. Hij heeft nog steeds zoveel slijm van het virus dat hij elke kuur zijn fles er weer uit gooit. Als hij al drinkt. Ik ben echt helemaal stuk. ik kan ook n iemand bereiken, dus ml moest alleen naar het zh.
    Ik ga nu wachten op zijn telefoontje.

Nikki: klinkt bekend, mijn man gaat ook altijd even naar een borrel om vervolgens laat thuis te komen. Is echt iets mannelijks denk ik. Ik hoop dat het het echte werk is voor je. Ik heb wel even zin in iets positiefs.

18. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Koen is zojuist weer opgenomen. Hij krijgt direct een maagsonde en gaan hem op meerdere dingen testen.

Ik hou jullie op de hoogte.

19. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Marieke, een heel dikke knuffel voor jou meid!

Nikki, en? en? en?

All, sorry dat ik jullie zo verwaarloos. Ik voelde me de afgelopen week niet zo lekker en de kids waren beide ziek.
    Donderdagvond en 's nachts brak het ook eindelijk door bij mij. Buikgriep! En niet zo'n beetje ook. Ik was gisteren zo slap als een vaatdoek door het vele spugen en de diarree. Maar sinds gisteravond gaat het ietsje beter. Dominique had gisteren ook nog maar 1 keer diarree. Marciano heeft gisternacht ook alles ondergespuugd. En ook hij heeft gisteren gelukkig maar 1 keer diarree gehad. Dus we zijn weer aan de beterende hand. Maar ik kan je vertellen dat het erg vermoeiend is. 2 zieke kids, zelf ziek en dan niemand om je te helpen.
    Mijn moeder wilde wel helpen, maar zij heeft laatst nog kontakt gehad met mijn broer, zijn vrouw en hun zoontje. En laat nu het zusje van mijn broer's vrouw de mexicaanse griep hebben.
    Dus leek het haar beter om maar niet bij ons te komen zolang we ziek zijn. Dan zijn we immers vatbaarder...

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    @Marieke, nee toch :(, hopelijk komt er snel wat uit de test, want dit is ook geen doen. En je wilt toch eens lekker gaan genieten van de kleine i.p.v. alleen maar zorgen maken, terwijl je zelf ook nog niet helemaal in orde bent. Sterkte!!!
    @Marlieke, beterschap! Als moeder kun je haast niet ziek zijn en dan nog met zieke kindjes erbij is het helemaal zwaar.
    @Nikki, en...? Pfff, lekker zo'n man hè. Voor hetzelfde geld lig je te bevallen 'hallo, dit is de voicemail van...'!

Oh, Luc is weer wakker en heeft honger.

Deel Deze Pagina