@NikkiF: gelukkig dat de VK wel kon constateren dat er wat gaande is, en wie weet komt de beeb toch wel vandaag uit zich zelf, ik las ergens dat je juist dingen moet ondernemen, om te zorgen dat het op gang komt, dus wellicht dat een rondje rennen door de tuin de oplossing is Als ik er nu over nadenk liep ik de dag dat Noa geboren is nog heel veel dingen te doen, ik was het toen zo zat dat wachten en niet uit huis durven, zo van wat als, dat ik dacht ik ga er maar op uit, misschien dat dat toen wel geholpen heeft. Hoop trouwens dat de bevalling een stuk korter duurt deze keer en toch net zo prettig is. @Runner: Ik ben aan het werk en da's ook niet echt een leuke bezigheid... Wat betreft de vaccinatie, ik denk dat je daar het beste zelf over kunt beslissen, als je het niet wilt moet je het niet doen, gelukkig waren ze bij mijn VK praktijk (alle 3 de VK's) wel redelijk positief over de prik, zij zien er weinig risico's aanvast kleven, ze vinden het risico van een longontsteking (in het derde trimester) of een vroeggeboorte riskanter als je het virus wel krijgt. Succes met het kiezen iig. @Marieke: Fijn te horen dat het met Koen de goede kant op gaat... nu lekker genieten @Jo: ik zou in jou geval ook liever het risico niet nemen en haar lekker thuis houden tot aan de vaccinatie. Beterschap voor de kleine Luc, hopelijk voelt hij zich snel beter. @Funny: nog steeds veel last van harde buiken helaas, vooral 's nachts, ik heb het idee dat mijn buik ook niet echt meegeeft in de breedte en mevrouw ligt nog steeds lekker overdwars, dus dat werkt elkaar ook nog eens tegen. Noa is nog niet nerveus, die is nog te veel bezig met sint, kerst en oud & nieuw @Djezelf: maak jij ook foto's van kinderen? en doe je dat momenteel ook of heb je zw.verlof? Ik wil een foto van Noa hebben voor op het geboortekaartje, wilde hem eerst zelf maken of laten maken bij een fotograaf, maar misschien dat jij het wel voor me kunt of wilt doen. @Velobabe: ah IKEA-stad noemt Noa dat , we hebben al een paar keer overwogen en zelfs voor huizen gekeken om ook naar Barendrecht te gaan. @Babynamen: de meisjesnaam die wij hier hebben komt hier nog niet voor, dus ik ben benieuwd of ie hier nog verschijnt voordat ons meisje er is. Een jongensnaam heb ik niet, dus nu maar hopen dat niet al die echoscopisten zich vergist hebben. Vannacht een kuitkramp aanval gehad, au au au, en nu loop ik mank , nog 2,5 week werken en dan kan ik eindelijk lekker rustig aan doen. Vanavond weer naar de VK ben benieuwd of de kleine dame dan voorbeeldig met d'r hoofdje naar beneden ligt. Gisteren het nodige in huis geklust, en het begint nu eindelijk ergens op te lijken, morgen begin ik aan de kast-schildering in de babykamer ik heb er veel zin in... als ik er mee klaar ben volgt nog wel een fotootje Waar zijn de andere dames die op het einde lopen eigenlijk gebleven? Carolien82 en Missflower? Ik ben niet nieuwsgierig hoor
@NikkiF: lees net je post: ik ken een hoop dames die allemaal bij de tweede dachten dat ze griep kregen, maar dat dat na een paar uurtjes bleek dat het het begin van de bevalling was, dus ik duim voor je dat het dat is. Mijn moeder zei van de week tegen me trouwens dat ze bij haar tweede maar zat te wachten op echte weeën, maar die heeft ze dus nooit gekregen, opeens kondigde mijn zusje zich aan en moest de VK met redelijke spoed naar ze toe. Fijn dat ML er is en dat Thijs zo lief is.
@Jo Wij hebben nu een Skoda Fabia Combi en ik had gevraagd waarom je hem had weggedaan omdat je zei dat hij zo beviel. Tsja, wij hebben geen hond en nu een prachtige skoda. Daar komt bij dat hubbie bij Skoda werkt Beterschap voor Luc! Over de psz. Ik snap waarom je afbelt. K heeft nu ook weer een snotneusje en hij was voor hij naar de psz ging amper ziek geweest. En dat heen en weer gedoe, pff. @Runner Heb de ha gebeld. Blijkt dat ze geen vaccins meer hebben voor de gewone griep en als ik de mex. griepprik wilde moest ik vandaag de oproep komen halen. Niet gelukt. Morgen wordt er geprikt, maar zonder oproep kom je niet binnen @Justfem Haha, Ikea stad, dat is een goeie Waar woon jij dan (pb?) Ik heb ook zo'n verschrikkelijke kramp gehad, de hele zwangerschap eigenlijk. Nikki en Jo houden hun kleintje dus thuis, wie nog meer? Nog ff wat. Ik spaar dwergjes, hihi. Deze zoek ik nog: nr. 4 schildpad nr. 5 prins nr.7 heks nr. 10 sneezy Deze heb ik dubbel: nr. 1 jager nr. 13 happy nr.15 bashful Iemand?
@Velobabe: Wij wonen in het dorpje Rozenburg (ligt midden in de Botlek daar waar de A15 in de N15 overgaat.) Noa spaart de dwergen ook, wij hebben deze dubbel: -NR 1: de jager (2x dubbel) -NR 2: Dopey -NR 7: Heks (2x dubbel) -NR 15: Bashful En deze hebben wij nog nodig: -NR 3: Koningin -NR 11: de wasbeer Misschien dat Noa er vanavond nog meer dubbel heeft dan is ze bij mijn ex-schoonouders geweest en die doen alle boodschappen bij de AH en aangezien Noa het enige kleinkind is krijgt zij alle poppetjes. Als iemand wat wil ruilen dan hoor ik het wel
@justfem: ik lees wel mee hoor maar vaak stel ik het reageren uit en dan loop ik al weer heel stuk achter en dan blijft het er weer bij.. @nikki: ik las dat je vrijdag gestript wordt.. persoonlijk maakt het mij niet uit of het op vrijdag de 13de geboren zou worden maar dat is ieder voor zich natuurlijk.. zou wel mooi zijn als je dit weekend je wondertje kan vast houden!! nu ik de 37 weken bereikt heb, kan ik ook niet meer wachten! ook omdat ik niet verwacht de 40 weken te halen.. zou wel dikke domper zijn als ik overtijd ga
NikkiF, was een paar uur voor m'n bevalling ook ziek (leek op griep) dus wie weet meid! Ik hoop het voor je! En dan maar op de 13de toch?? Waar is het ook alweer juist een geluksgetal? Was dat niet in China? Finn heeft de hele nacht gehuild (wat wij dus echt niet kennen van hem) en vandaag ook weinig geslapen. Hij is zo verkouden, hoesten en net had hij bijna 39 graden. Bah... Dylan heeft vanmiddag al de vaccinatie gehad. Hij zou over 2 wk gevaccineerd worden en ML moest vanmiddag die prik halen. Ik de ha bellen en gevraagd of Dylan hem vandaag al mocht vanwege z'n hartje. Hij was het gelukkig met me eens dat hij wel onder de risicogroep viel... Finn krijgt hem 'gewoon' over 2 wk. Al had ik hem vandaag ook geen vacc. gegeven met die koorts! Dylan is wel behoorlijk aan het hoesten, hopelijk zijn we op tijd! Ik ga ff rustig tv kijken. Mannetjes liggen te slapen (niet te hard zeggen) en ML is trainen (heerlijk alleen op de bank!)
@Justfem Je woont dus best dichtbij, misschien eens afspreken bij Ikea Ik wil de heks wel, maar heb geen dwergje wat jij nog zoekt... @Funny Wat naar zeg. K had eerst alleen een snotneusje, maar hoest nu af en toe. Geen koorts gelukkig.
@ Justfem, ik ben heel benieuwd hoe het zal verlopen ... nu nog geen weeen ... morgenvroeg naar het ziekenhuis voor echo en CTG, daarna de verloskundige bellen om te strippen ... als het nog nodig mocht zijn ... @ Missflower, laten we het hopen ! @ Funny, het is wel rustig gebleven ... ben benieuwd wanneer er eens wat actie komt hier ! Voel me wel beter nu, gelukkig ... Groetjes, Nikki F
@NikkiF: succes vandaag! En baby van Nikki morgen moet je er maar eens zijn of vandaag @Velobabe: Noa bracht gisteren nog meer dubbele mee, sneezy zat er ook dubbel bij, je moet me anders maar even een pb-tje sturen, dan stuur ik de heks en sneezy naar je toe, noa hoeft er nog maar 2 (volgens haar 3, de gouden wil ze ook nog ) volgende week woensdaghebben we hier bij de AH een ruilmiddag dus ws kan ze die 2 als ze ze dan nog niet heeft dan wel ruilen. we kunnen wel een keer afspreken bij Ikea, Noa vind een middagje Ikea altijd helemaal geweldig, soms zegt ze op woensdag middag 'mam zullen we wat leuks doen?' en als ik dan zeg 'ja is goed' dan zegt ze kom we gaan naar Ikea. Ze doet het zelfs wel eens zo dat ze mijn moeder belt en zegt tegen haar: oma ga je mee met mama en mij naar Ikea en dan zegt mijn moeder ja gezellig geef mama maar even dan kunnen we afspreken hoe laat, en dan zegt mijn moeder hoe laat wilde je gaan en dan zeg ik waarheen? En dan zegt mijn moeder Noa zei dat jullie naar Ikea gaan en of ik mee wil. @Missflower: heb ik ook vaak dat ik lees maar geen tijd om te reageren en dan loop je idd zo weer een stuk achter, ik hoop voor je dat je niet overtijd gaat, nu begint voor jou het aftellen dus ook, ben je de vorige keer ook eerder bevallen? Gisterenavond bij de VK geweest, ze gaan me met 36 weken voor een echo sturen, omdat bij een eerdere echo bleek dat de navelstreng rond het hoofdje ligt en de baby niet zo veel vruchtwater heeft. Dat laatste maakt de kans ook groter dat de kleine meid niet zo kan draaien dat ze goed komt te liggen, gisteren lag ze in een stuit met haar voeten naar beneden, dan schijn je ook niet gewoon te mogen bevallen. Ze kijt volgende keer over 2 weken weer hoe de baby ligt als ze dan nog niet goed ligt wil ze de echo vervroegen omdat een draaipoging bij weinig vruchtwater vanaf 36 weken meestal mislukt. Verder was alles goed, ik ben nu precies 6 kilo aangekomen sinds het begin, ws nog wel meer maar omdat ik eerst 5 kilo afgevallen ben in het begin kan de is het niet helemaal in de schatten hoeveel er precies door de zwangerschap bij is gekomen. Gelukkig groeit de beeb nu wel lekker door, na de bevalling zie ik wel of ik er ingevallen of uitpuilend uitkom Zo ik ga Noa uit bed halen en naar school brengen en dan lekker schilderen in de babykamer, kom later op de dag nog wel weer even kijken @Marieke: hoe is het eigenlijk met Cas afgelopen?
@Justfem, auw, kuitkramp, dat kan zo gemeen pijn doen! Hier hielp niets hoor, extra magnesium of een kastanje onder het matras (ehm, op het laatst wil je alles geloven). @Missflower, voor jou begint het nu ook flink op te schieten! Ik was er ook heilig van overtuigd dat hij eerder zou komen, net als zijn zus, maar ik liep wel 10 dagen overtijd voor hij geboren werd! Ik hoop dat jouw kindje wat minder lang op zich laat wachten, want mijn geduld was echt op. @Nikki, oh, dit wordt echt een spannend dagje voor jou, het kan nu niet lang meer duren! Misschien ben je ondertussen al bevallen. Gelukkig drinkt Luc weer iets beter sinds gisterenavond. Hij dronk namelijk maximaal 60 ml uit de fles en bij de bv liet hij ook na een paar slokken steeds los. Waarschijnlijk wacht ik nog maar even voor ik helemaal afbouw en laat het voorlopig maar bij 1 a 2 flesjes per dag. Hij hoest nog wel erg als hij zich boos maakt. Het spugen is gelukkig ook minder.
Hallo dames, Ik kom elke dag even kijken of Nikki al is bevallen maar nope, meis kom op!!!! Hopelijk zit het vandaag allemaal een beetje mee voor je!! Hier helaas een brak persoon. Ik ben al een week niet lekker en afgelopen dinsdag zijn we naar de huisarts gegaan en die kon niet helemaal met zekerheid zeggen dat ik de mex. griep heb maar van de 6 symptomen van die griep heb ik er 4, heb alleen gelukkig geen koorts (alleen wat verhoging) en geen diaree. Dus ja ik moet het allemaal uit zieken, pff en wat is het dan zwaar zeg, zwanger zijn, mama zijn en dan ook nog een vrouw zijn en dan ook nog eens ziek zijn. Ja nu is dat toch wel zwaar. Nou meiden ik hoop dat het voor de rest met iedereen goed gaat en ik kom hopelijk weer snel fris meekletsen want dit is niks!!!
@Nikki Misschien strippen ze wel in het zh. En misschien hoeft het wel helemaal niet? @Justfem Noa is dus al net zo gek op Ikea als mijn ventje. Die vind het altijd leuk om er even te spelen. Stuur je zo een pbtje. @Carolien Beterschap. Ik en K zijn ook niet zo fit. K snottert lekker. Kan vanmiddag wel de 1e prik halen tegen de Mex. griep. Hubbie heeft gisteren de oproep voor me opgehaald. Blijf ergens wel twijfelen wat het beste is
@jo79: ik hoop ook echt niet dat hij langer blijft zitten.. ik ben vorige keer met 39,2 bevallen en mijn gevoel zegt dat hij eerder komt.. merk dat ik nu al zit te wachten dus dat worden dan lange dagen @carolien82: beterschap.. hopelijk is het niet de mg! @justfem: ja 5 dagen eerder dus stiekem hoop je er wel weer op.. fijn dat ze een echo maken dat lijkt me wel prettig als je weet dat de navelstreng zo zit.. op mijn pretecho zat de navelstreng ook om de nek maar verder niks over gehoord dus zal wel gewoon genoeg vruchtwater hebben
Sorry, had nog wat in te halen, dus het is een lang verhaal @Marieke: wat heerlijk dat het eindelijk beter gaat met Koen! Proost! Ik hoop dat de champagne gesmaakt heeft! Oh, ik lees dat Cas ziek was... hoe is het nu met hem? Ik zie al dat het weer beter gaat! Gelukkig! Af en toe lekker he, 2 kids... Heeft de ene niet wat, dan is heeft de andere wel wat... Ach ja. @Veertje: heb je de 2 dagen zonder ML overleefd? Wat jij beschrijft van Stijn, dat had Thiago van de week ook. Brandende billen!!! Misschien toch een virus ofzo. Heerlijk dat Lisa zo lekker slaapt! @Jo: vaccineren: vanaf 30 november krijg je als het goed is een uitnodiging thuis. Maar kinderen van 6 maanden - 2 jaar gaan voor. Dus wij zullen ws nog even moeten wachten. Heerlijk he, zo'n 'vrij uurtje'. Jacinto slaapt ook steeds beter in bed, gelukkig, dus ik krijg ook weer wat vrije tijd. Heerlijk! Beterschap met Luc! Skoda Fabia: nee, dat was ik niet... Oh, het was Velo lees ik Ik kan me voorstellen dat je Robin thuis houdt... Ik zat er zelf ook al aan te denken. Als hij ook bij de KA zou lopen, zou ik het ook doen! @Kaatjesmam: wat fijn dat je Karlijn eindelijk weer eens een keer in bad hebt gedaan . Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt met de griep daar... Zou ik ook hebben! Sterkte daarmee. Hahaha, wat fijn dat Karlijn geen baby's meer wil! Thiago wil nog wel meer broertjes en zusjes. Hij vindt het geweldig! Maar ja, ML en ik vinden 2 wel genoeg... En nu? @Runner: hoe was het bij de VK? Voor jou komt het einde ook in zicht... 35 weken alweer! Geen zin in het HH? Heb geen idee wat dat betekent @Marlieke: wat fijn dat Dominique door de APK is gekomen: tsja, soms maken ze me opmerkingen op het cb . Valt me nu pas op dat ze alweer bijna 7 maanden is, joh... gaat dat snel! Jacinto zit nu nog op 5 voedingen. Als ik hem een flesje bv geef, dan gaat er toch makkelijk 200 cc in... @Velo: idd raar idee nooit meer zwanger... Wij waren vroeger thuis met 3 meiden en ik ben de middelste. Ik zou daarom nooit 3 kids willen... dus het is of 2 of 4; dus blijft het bij 2 @Funny: fijn dat alles goed was met Finn! Lijkt me zo grappig als ze alweer gaan kruipen . Jacinto trekt af en toe zijn knietjes onder zijn buik als hij op zijn buik ligt; zou bijna denken dat hij ook al wil gaan kruipen . Ziet zo leuk uit! Ik lees dat allebei je mannetjes ziek zijn. Heel veel beterschap! Heeft Dylan last gehad van de vaccinatie? @Nikki: lekker zo'n VK met bijgeloof , of wilde je zelf niet voor vr 13 gaan? Snel verder lezen hoe het nu is ... Wel fijn om te lezen dat al het voorwerk niet voor niets is geweest! Balen zeg, dat je je niet lekker voelt... Maar wat maakt zo'n onwijs lief ventje dan weer veel goed, he (toch?) Zal het vandaag gaan gebeuren? De laatste dagen zijn in ieder geval aangebroken. Dit weekend moet je toch echt je beebje kunnen vasthouden! Spannend hoor! @Justfem: vervelend zeg, die krampen. Had ik ook heel veel & vaak: niet fijn! Nog eventjes volhouden... Hier ook een Ikea fan Thiago zegt heel vaak: mama, zullen we gaan koffie drinken bij de Ikea? Dan kan hij lekker spelen en ik rustig koffie drinken en daarvoor/daarna gaan we dan even winkelen @MissFlower: gefeliciteerd met de 37 weken! Nu wordt het ook voor jou spannend. Wil je thuis bevallen? Dat mag dan lekker nu. @Carolien: ja, daar zit je natuurlijk niet op te wachten: 38 weken & ziek zijn... Heel veel beterschap! Hier verder alles rustig... Jacinto ligt al 1,5 uur in bed te slapen; die zal ik maar eens wakker gaan maken. Daarna effe winkelen; Thiago gaat op peutergym, dus die heeft schoenen nodig.
@Cimu, ja ik heb het overleefd bij Stijn was het een nieuwe kies, gelukkig zijn zijn billen nu weer een stuk beter..
Ik spiek hier af en toe nog eens, maar Nikki, wens je nog veel succes met die laatste loodjes! Ik hoop dat jullie droppie zich gauw meldt! Sorry dat ik het hier niet bijhoudt, maar ik heb het gewoon zó druk met die doerakken van me en nu al helemaal sinds Gabriël 2x per week naar de psz gaat!
Hey Andi, Alles goed, naast druk? Hubbie dacht ook, joh als K naar de psz gaat heb je meer tijd voor J of jezelf, nou Not. Het is alleen maar brengen, voeden en weer ophalen. Gelukkig heeft hij afgelopen donderdag voor het eerst niet gehuild toen ik wegging! Daar was ik heel blij om.
@vaccinatie: wij laten ond allemaal vacineren. Ik heb hem vanmorgen al gehad via mijn werk Heb goede voorlichting gehad dus ik heb het toch maar gedaan. Heb een beetje een stijve arm, maar dat is alles @Koen: Cb is eindelijk langs geweest. Ze hebben hem gewogen, en hij weegt nu 4200 gram. Dat betekent dat hij is aangekomen, we zijn zo blij Gaat dus de goede kant op , hopelijk blijft het zo gaan. @Cas: die was gelukkig na 4,5 uur slapen weer wat beter. We hebben zelfs nog st maarten gelopen. Nikki; ik he je de hele dag nog niet gezien, ik hoop dat dat een goed teken is. Jo: begrijpelijk dat je haar thuis houdt. Zat ook al te twijfelen. Als het goed is komt over twee weken de oproep. Andi: idd hoe is het meissie??? Missflower: hopelijk ga je lekker snel bevallen. Vaak is het toch hetzelfde als bij de eerste(igg als je te vroeg bent bevallen) Het aftellen is echt begonnen. Carolien: Moelijk hoor ziek zijn nu je zwanger bent. Heel veel beterschap iig. Jeetje het schiet voor jou ook al op. Justfem: hoe gaat het met schilderen, schiet het al een beetje op??? Ben benieuwd hoe het wordt. Jo; wat fijn dat Luc weer wat beter drinkt. Ik weet uit ervaring hoe rot het voelt als ze zo weinig drinken. Is het ook niet toevallig Rs??? Hier verder alles oke. Ben erg moe, likt wel of alles van de afgelopen twee weken eruit komt. Vandaag dus maar even een rustig dagje houden.
Carolien, beterschap! Cimu, Dylan was gisteren al aan het hoesten dus echt lekker was hij al niet maar na de vacc. heeft hij een beetje koorts gekregen. Hij heeft nu nog een beetje verhoging en vannacht werd hij huilend wakker van pijn in z'n arm... sneu he??!! Nu lijkt het wel te gaan. ML heeft ook een behoorlijke pijnlijke arm... Finn krijgt over 2 weken. Hij heeft nu nog koorts dus zou evengoed nu niet gevaccineerd mogen worden. Finn heeft een antibiotica kuur en ventolin om wat vrijer te ademenen... hij is echt goed ziek. Moet volgende week terugkomen en ga dan meteen vragen of ze niet kunnen uitzoeken of hij de mg heeft .. hoeft hij niet te worden ingeent.