dag dames Gister bij de vk zei ze dat mijn dochter waarschijnlijk maandag de prik gaat krijgen dus deze week zal de brief wel komen.. bij de vk was weer alles goed.. bloeddruk gaat wat omhoog 130/75 en hij lag ineens weer hoger in me bekken. ze meende af en toe een handje naast z'n hoofd te voelen.. klinkt mij bekend want zo kwam mijn dochter eruit.. ik hoop deze niet want was er wel wat extra door gescheurd.. @cimu27: vervelend dat het afscheid dan zo moeilijk is.. hier gelukkig nog nooit last van gehad want lijkt me heel moeilijk.. vaak is het wel over als je de deur uit bent maar je gaat niet lekker weg en wat leuk zeg peutergym! Dat lijkt mij ook wel wat nou ik moet gaan want we gaan een dagje naar mijn ouders!
Ja, ik heb hem nu ook binnen! Maar alleen entkaarten erbij voor Robin. Op het schema van de Gemeente stond er wel los bij dat ouders van kinderen van 0-5 maanden ingedeeld worden op eerste letter van de achternaam van de baby. En dan staat er dus een overzichtje met de letters en de bijpassende tijden, dus ik denk dat wij dan ook gewoon geënt worden.
Ha ha Jo; in je borsten knijpen. Zie het helemaal voor me. Ik voel ook altijd welke aan de beurt is. Moet ik ook altijd even bij nadenken als er andere mensen bij zijn. Goed hoor van Robin! Ben wel jaloers hoor dat jullie kids kunnen worden ingeent. Wij maken ons hier nu toch best wel zorgen, alhoewel het hier minder heerst dan in NL (of de Chinese regering stopt het zoals gewoonlijk weer in de doofpot...). Cimu; wat erg is dat he zo'n huilend kindje. Ik heb het nu een paar keer met Karlijn meegemaakt en ik vind het echt moeilijk. Gelukkig gaat ze nu weer vrolijk heen. Karlijn is wel weer beter, maar echt supervervelend. Alleen maar "huuh, huuuhh, huuuhhhhh" en niks willen. Ze wil haar ziek-zijn-privileges nog niet opgeven. Joris was wel weer als vanouds vandaag gelukkig. Karlijn vindt het hele sinterklaas gebeuren echt superspannend. we kijken het sint.journaal op internet en vertellen dan dat er 1 zwarte piet helemaal naar china komt. Toen er wat in haar schoen zat durfde ze het pakje niet eens aan te raken. Het is hier ondertussen echt superkoud geworden. Vorige week nog 30 graden en nu winterjas aan.
@Mexi-griep: hier ook de papieren voor T binnen. Ik heb postbus51 gebeld; de papieren van de 'ouders van zuigelingen' volgen deze week nog. Dus ben benieuwd. Hoop wel dat het allemaal tegelijk kan; zijn we er in 1 keer vanaf. @Veertje: T heeft de 3 keer huilen strippenkaart nu op . Hoop dat het nu over is dan. Ben benieuwd hoe ze dat doen: peuters die problemen hebben met concentreren. Ik hoop dat het werkt! @MissFlower: fijn dat alles goed was bij de VK! Maar hij moet wel zijn handen thuis houden, hoor! Ik hoop dat hij alleen met zijn hoofdje eerst komt en dat de rest volgt! Ja, huilend kind bij psz is erg! Bij kdv had hij dat ook wel eens, maar dan moest ik werken. Nu niet, nu ben ik gewoon thuis. Dus heb ik wel heel erg de neiging om hem weer mee te nemen. Moet voor zijn plezier zijn, zo niet, dan helemaal niet, toch? Ik kijk het nog wel even aan... Veel plezier bij je ouders! @Kaatjesmam: winterjas? Hoe koud is het nu dan? Wat heerlijk dat je kindjes weer beter zijn! Je kunt niet alles ineens hebben; en beter en lief, haha. Nog enkele dagen geduld! Hier liggen de beide heren te slapen, ik heb de was al aangezet, de afwas gedaan en opgeruimd. Dus nu ga ik nog effe relaxen voordat ze weer wakker worden.
He meiden, Sorry dat ik wat minder en geweest de laatste dagen. Heb uiteindelijk best last gehad van de prik. Het gevoel dat je griep krijgt maar dan niet doorzetten. Ik hoest echt ontzettend, zo erg dat ik elke nacht ervan moet overgeven. Heb net de ha gebeld voor codeine, dus hopelijk gaat dat helpen. Koen zit sinds 2 dagen aan de nutrilon Forte, maar heb nog niet echt het idee dat het helpt. Hij blijft hongerig en netjes komt hij om de 3 uur en drinkt zo'n 120 cc en dat 7 keer dus echt veel te veel. Morgen weer naar het CB en dan horen of zij nog advies hebben. Zo maak je je zorgen dat hij te weinig drinkt en dan weer te veel Zomaar: lekker dat je nu in je huisje zit. Gefeliciteerd. Lekker je eigen stekkie, en fijn dat je internet hebt Kan je ons lekker komen lastig vallen Nikki: hoe is het nu met Sophie en met jou??? Hoe gaat de bv???al minder pijnlijk??? Slaapt Sophie eigenlijk op haar eigen kamertje??? Kaatjesmam: gelukkig zijn je kids weeer beter. Het is echt helemaal niks zieke kinderen Hoe koud is het daar nu dan??? hier is het rond de 10 graden. Leuk dat jullie gewoon aan sinterklaas doen. Missflower: 130/75 is best netjes hoor zo op het einde van je zwangerschap, als je onderdruk maar niet omhoog gaat dan is het goed.Hopelijk gaat het armpje gewoon weer op zijn plek, want volgens mij is dat niet echt voor herhaling vatbaar. Hoe voel je je verder, ben je het al zat??? Jo: ik zag het helemaal voor me, jij daar lekker in je (.)(.) knijpen, hihi. Ik hoop idd dat mijn man ook gelijk met Cas de prik kan halen, ik heb hem toch al gehad. Veertje: voel je je alweer wat beter??? Nou Cas is lekker naar het kdv. Lekker een tutdag met Koen. Ik heb toch het gevoel dat Koen een stuk minder aandacht krijgt als Cas vroeger. Soms voelt dat wel rot, maar ja vandaag maar even de schade inhalen. tot later
@marieke: ja ik ben het inmiddels wel zat hoor..maar weet zeker als het voorbij is dat ik het dan weer mis haha.. ja onderdruk begon met 50 dus gaat ie wel omhoog maar idd dat mag ook op het eind.. moet nu toch elke week heen dus we zien wel wat ie volgende week is.. wat vervelend dat je zo'n last hebt van de prik! koen houdt je wel bezig he dan te weinig en nu te veel... ben benieuwd wat ze adviseren.. succes ermee!
@marieke, gaat weer goed, nou ja of het feit na dat stijn en ik onze longen uit ons lijf hoesten.. Stijn wil er zelfs hoestdrank voor die hij zo vies vind dat hij begint te kokhalzen maar hij vraagt er wel steeds om als hij erg hoest dus dan weet je wel hoeveel last hij er van heeft.. Zo ik gaat nu alles voorbereiden om met Stijn en zijn vriendinnetje pepernoten te gaan bakken..
@Marieke: wat vervelend dat je zo'n last hebt van de prik. Hoop dat het snel over is! En wat een klein vretertje, die Koen. Idd, de ene week maak je je zorgen over dat hij te weinig eet, nu eet hij teveel. Alhoewel hij natuurlijk nog wel wat schade moet inhalen, toch? Ben benieuwd wat het cb zegt! @MissFlower: bijna 38 weken alweer! Spannend, hoor! Heb je al alles klaar: babykamer, de naam etc? @Veertje: vervelend, dat hoesten! Thiago en ik hebben dat ook ong 1 maand lang gehad. Nu is het over, gelukkig. Wat knap dat jij nu al tijd hebt / kunt maken om pepernoten te bakken met de grote kleine man! Veel bakplezier! Een collega van ML heeft de Mexi-griep. Donderdag heeft hij nog met hem gewerkt en vrijdag was hij ziek. Gisteren kreeg hij te horen dat hij de mexi-griep heeft... Hopelijk heeft ML het niet opgelopen. We zullen zien. Ik heb nog een vraag aan jullie over mamafietsen... Ik kan een nieuwe Sparta Amazone Dynamic kopen voor 550 euro via internet (wel bij een fietsenwinkel). Daar komt dan nog 35 euro bezorgkosten bij. Ben heel erg aan het twijfelen. Lijkt me een geweldige fiets, maar het is zo'n hoop geld... Alhoewel hij volgens de Sparta site nieuw 899 is. Welke fietsen hebben jullie?
Hoi Meiden, Hier ook een huis met zieken... bah. Finn en Dylan hoesten (vooral 's nachts). Ben van de week wel met Finn naar de ha geweest en ze vermoeden MG maar laten het niet testen! Hij zit wel aan de antibiotica en ventolin voor de benauwdheid. Het lijkt na het weekend wel een stuk beter te zijn. Dylan is afgelopen week al ingeent. Finn heeft z'n oproep ook binnen. Hij is ouder als 6 mnd dus hij krijgt hem zelf en ik niet. NikkiF, wat een poppetje!!!! Heb ook beide keren last van kloofjes gehad. Even doorbijten en 'eelt' kweken...
Nou de pepernoten zijn gelukt Ik dacht weer beter te zijn maar helaas, heb nu 39 graden koorts en zit met lisa op de bank en heb stijn maar ff naar bed gedaan.. pfff waarom mag een moeder nooit ziek zijn..
Hoe is het met de zieken? Hier wordt ook weer flink gehoest, moet het maar goed in de gaten houden. Wij worden pas donderdag ingeënt trouwens, de rest van de omgeving hier op maandag. Haha, ik had weer wat grappigs. Ik had eergisterenavond lekker een bad genomen en daarna een gezichtsmaskertje opgesmeerd. Mijn haar strak naar achteren en allemaal groene snotterige smurrie op mijn hoofd. Roept mijn man dat Luc honger had, dus ik dacht hem wel even te gaan voeden, zodat dat masker ondertussen in kon trekken. Nou, hij keek me aan met grote ogen, trok een pruillip en barstte in huilen uit! Ik moest eerst mijn haar weer goed doen en dat masker van mijn gezicht halen voor ik hem weer kon voeden. Hij dacht, wie is dat raar ruikende mens ? Geef me mijn mama terug!
Jeetje dames, wat is het hier rustig... Ik hoop niet dat jullie allemaal ziek op bed liggen... In ieder geval heel veel beterschap voor alle zieken! @Jo: geweldig! Tjsa, als ik denk aan een groen masker, denk ik aan Shrek... zou ik ook van schrikken, denk ik @Inenten: hier de 25ste. Althans, voor de kleintjes. Wij, als ouders van een zuigeling, hebben nog steeds geen uitnodiging gehad.
@lle zieken: Heel veel beterschap! Hopelijk knappen jullie allemaal snel op. @Marieke: Vervelend dat de prik toch voor bijwerkingen zorgt, ik heb hem afgelopen dinsdag gehad en 'gelukkig' (even afkloppen) nog nergens last van, ik ga morgen even informeren voor een vaccinatie van ML en Noa, want het schijnt dat zij daar recht op hebben omdat ze bij iemand uit de risicogroep wonen. Fijn dat Koen weer eet, hij moet natuurlijk nog de schade inhalen van de afgelopen weken, en het valt nog best mee wat ie eet, ik hoorde gister van mijn moeder dat een baby net o oud als Koen, wel 8 voedingen van 180 ml krijgt, omdat hij maar honger blijft houden, het is de eerste van het stel, maar ze denken bij elk huiltje dat de beeb honger heeft Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij Noa zo heb gevoelt, huilen kan tenslotte ook voor iets anders zijn. @Jo79: Aaahhhh dat klinkt als een waar trauma voor de kleine man, als ie later nog eens helemaal in shock bij je thuis komt, dan heeft zijn vriendin vast ook een maskertje opgedaan. @Veertje: Lekker pepernoten! @Zomaar: Gefeliciteerd met je nieuwe huisje en fijn dat je zoveel steun aan je ouders hebt en dat je kunt internetten. Kunnen jullie drietjes toch lekker sint en kerst vieren in december. @Cimu: Ik heb een Sparta Amazone, vond het altijd een fijne fiets, ws verkoop ik hem nu, omdat ik via het fietsplan weer een nieuwe mag, maar denk er zeker over om er weer zo 1 te nemen. @Nikki: lekker van de kleine meid aan het genieten? @Missflower: kan me voorstellen dat je er nu doorheen zit, heb ik al last van en ik moet echt nog wel een tijdje door. @Kaatjesmam: leuk dat jullie de traditie van de Sint daar gewoon voortzetten en wel ideaal natuurlijk dat je het via internet kan volgen. @Velobabe: als het goed is zijn de poppetjes naar je onderweg de schildpad heb ik niet meer kunnen krijgen. Zo hier weer een druk dagje op mijn werk gehad, 5 dagen werken en dan vanaf 30 november lekker verlof. Begint gelijk goed die dag mag ik voor een wortelkanaalbehandeling naar de tandarts , gelukkig heb ik er nu weinig last van. Jammer genoeg nog weinig verder kunnen gaan aan de schildering van de babykamer, de grote lijnen staan er op, wilde gisteren mijn vrije ochtend benutten, maar de stroom ging er heel de ochtend af en ik had te weinig licht van buiten om er mee door te gaan. Wel is gisterenmiddag het bed op klossen gezet, Noa vond het erg grappig zo'n hoog bed. Noa werd vanochtend wakker met de mededeling dat ze had gedroomd dat de baby 5 minuten eerder werd geboren (uhm ja leuk maar welke dag dan hahahaha) en dat het niet 1 maar 2 meisjes/zusjes waren. Ik zei gelukkig was het maar een droom.
Hihi, je zou raar staan te kijken, nietwaar? @Cimu, ik heb een Union Rivel Balance moederfiets. Fijn ding, was 400 Euro, heeft 7 versnellingen en nog hoop moederfietserige dingen erop en eraan.
Justfem: ja was idd wel een beetje irri dat ik een beetje ziekjes ervan was. Gelukkig duurde het maar anderhalve dag. Ik had nog nooit een griepprik gehad, dus dit was voor mij nieuw. Hoop dat jij je verder lekker blijft voelen. 8 keer 180 ml en dan maak ik me zorgen, dat kan toch nooit goed zijn. Misschien moeten ze eens een speen proberen, misschien heeft hij wel enorme zuigbehoefte ofzo. Jo: wat een reactie van Luc, haha. Had je eigenlijk op film moeten hebben. Cimu: Ik heb een Sparta amazone, die bevalt erg goed. Kan je hem anders niet tweedehands kopen ofzo via mp, scheelt een hoop geld. Mijn fiets was twee maanden geleden gestolen, dus heb ik via mp snel een nieuwe gekocht. ik heb 250 euro betaald en hij ziet er echt nog als nieuw uit. @alle zieken: Beterschap, en maar goed uitzieken. @vaacinatie: ml gaat dinsdag samen met Cas tegelijk, gezien ik hem al heb gehad. @Koen, vandaag bij het cb geweest. Hij is in 1 week 300 gram aangekomen dat is meer dan dat hij daarvoor in totaal is aangekomen, haha. Ik moet de voedingen zo laten ze vinden het niet verontrustend. Hij heeft nog wat in te halen en het stabiliseert vanzelf. Afwachten dus..... Verder beetje een rotdag gehad. Ik hoop dat ik mezelf snel weer een beetje de oude ga voelen, want dit is niks.
@Justfem: nog 5 dagen; het aftellen is begonnen! Gaat hard nu, he? Ik hoop dat je de babykamer nog op tijd af krijgt! Ik hoop voor je dat Noa niet helderziend is; je zou niet de eerste zijn die onverwachts toch stiekum 2 beebs krijgt. @Marieke: wat fijn dat het helemaal goed gaat met Koen! @Sparta Amazone; er zijn dus 3 varianten; de Classic, de Trendy & de Dynamic. Ik wil dus graag de Trendy of Dynamic en die heb ik op MP nog niet kunnen vinden onder de 400 euro. Als ze er al op staan, wordt er binnen no-time meer geboden. Dus ik dacht 2e hands 400-450 euro of nieuw 550 euro... dan maar nieuw... Union klinkt goed, maar ik heb framemaat 60cm nodig, en dat hebben de meeste niet (Union Rivel Balance ook niet). Ben wel blij dat hij jullie goed bevalt! Ik heb net (5 min geleden) de Dynamic nu besteld. Wordt waarschijnlijk za a.s. al geleverd
Ik heb de amazone trendy, ben er echt heel erg tevreden over.. De dynamic zal vast en zeker net zo goed zijn.. We zijn bang dat ik de mex griep heb, heb alle symptonen, vanmorgen ging het wat beter maar nu krijg ik weer koorts.. Mijn man begint ook ziek te worden
Jeetje Veertje, daar schrik ik van! Heel veel beterschap!!! Ik hoop echt dat het allemaal meevalt en dat de kids er geen last van gaan krijgen (sorry, maar dat lijkt mij toch het belangrijkste).