Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

@silvia, heb ff gespiekt op je site, leuk hoor! mooie echo foto's

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hoi meiden,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen...

Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn rechterschouder. En dan is typen en werken met de muis op de laptop/pc niet zo prettig.
    Heb nu naproxen en dat helpt wel enigszins.

Alle zieke moeders en kindjes, beterschap!

Ik zal vanaf nu proberen weer wat meer te reageren.

3. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @all: effe snel een berichtje. Vanmiddag vaccinatie gehaald: hoefden ook niet te wachten, was zo gepiept. Thiago heeft niet hoeven huilen (en ML en ik ook niet :D)
    Nu maar hopen dat we er niet ziek van worden. Heb wel een stijve arm, maar verder nergens last van.

Morgen ga ik weer bijlezen, want na 2 nachten met flink slaapgebrek ga ik nu lekker op bed TV kijken en hopelijk op tijd slapen.

Tot morgen

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Justfem, bedankt voor de lijst ! :)

@ Marieke, Thijs heeft geen kik gegeven bij de vaccinatie. Thuis heb ik zijn arm gekoeld op advies van een andere moeder en het heeft geholpen, hij heeft nieteens pijn aan zijn arm gehad. Verder ook geen koorts of klachten. ML en ik hadden wel pijn aan onze arm (niet gekoeld ...) en vanochtend had ik hoofdpijn. ML ook, maar hij was ook misselijk en rillerig erbij. Even gebeld naar het griep-info-nummer en deze man zei dat dit de typische bijwerkingen waren. We voelen ons nu beiden beter. Gelukkig.
    Weet jij binnen hoeveel dagen je nu echt beschermd bent ? Je hoort binnen 3 dagen, maar ook binnen 3 weken ...
    Veel beterschap !
    Vloeien, ik zou ook even bellen. Bij Thijs duurde dat bij mij langer, nu is het al flink minder.

@ Runner, sterkte met slapen ... ken het probleem ... Thijs slaapt geregeld bij ons ... maar goed, er wordt wel geslapen. ;)

@ Veertje, veel berterschap voor je meisje !

@ Kaatjesmam ... JA, jaloers !!! Hier is het zo'n slecht weer ... we balen ... heeft ML eens vrij kun je de deur nauwelijks uit ... gggrrr ...

@ Sylvia, welkom hier ! Wat geweldig, een tweeling ! Geniet ervan ! ... en succes met het slapen ... ik denk dat het aan het weer ligt, vele kindertjes hier hebben er last van ... ;)

Ga dadelijk ook lekker boven zitten met ML. Nieuw boek van Dan Brown laten komen, dus lekker lezen in bed.

@ geboortekaartjes, ik baal want 2 collega's hebben het niet ontvangen terwijl ik het wel heb gestuurd naar hun ... nu ben ik bang dat meer mensen het niet ontvangen hebben ...

@ Vit D, vinden jullie kindjes die ook zo vies ? Sophie spuugt ze uit ! (ja ja, ze weet wat ze wil ... en wat niet ;) )

Groetjes,
    Nikki F

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    he meiden,
    schaam me dood.
    ben al zo lang niet geweest hier.
    ik heb het voor mijn gevoel zo druk met de nieuwe
    situatie.
    af en toe is er een dag dat ik denk weer wat ritme te hebben,
    en dan hup, gaat het weer door de war.
    die slapeloze nachten breken me ook wel op.
    lig nu in bed en schrijf dit via mijn mob.
    heb dus nog niet terug gelezen
    maaar zaal dit wel weer gaan doen hoor!

6. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    Hallo lieve meiden,

Even ego berichtje van mij......... gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een CTG want sinds maandag voelde ik de kleine meid stukke minder. Ook had ik vanaf maandag al zo'n rommel gevoel in mijn lichaam en had dinsdag met 1 steek zo iets van auw auw het is begonnen, dit zijn die weeën die ik van Naomi herken maar helaas was dat er maar eentje en zette het dus niet door, gisteren moest ik toch al naar de vk dus die stuurde me door voor CTG. Daar aangekomen kreeg ik dus die scan en begon de kleine meid er flink op los te trappen.... "zucht" wel konden we duidelijk zien dat er om de 10 min. harde buiken waren die ik ook flink voelde. Na een half uur naar de gyn en die heeft een echo gemaakt en die vertelde dat met de kleine alles goed was alleen dat er gemiddeld vruchtwater is. Hij verwachte zelf dat ik wel voor maandag bevallen was maar mocht dat niet het geval zijn dan moet ik maandag dus weer terug voor een CTG. VK vond dit eigenlijk belachelijk want goed is goed maar ja.... ga toch maar. Als ik natuurlijk niet bevallen ben! Gisteren zijn die aanvallen de hele dag doorgegaan en nu is het eigenlijk wat stil, af en toe dat ik het wat warm krijg maar verder niet iets dat duidt op een bevalling! Dus ja...... afwachten!!!
    De vk schatte het gewicht van de kleine trouwens een tijdje geleden op een 8 ponder en de gyn schatte het gisteren zo rond de 3460 gram. dus dat schilt en een klein koppie. Ben echt zoooooooooo benieuwdddddddddddddddd
    Wil nu wel dat ze komt hoor. Ben de laatste week erg moe en lig 's avonds erg vroeg op bed (soms weleens om 19.30 uur) waardoor reageren hier erg moeilijk word. Maar goed het komt goed, dat weet ik zeker!

En zijn er voor de rest nog mensen hier bevallen? MissFlower?? Hoe gaat het met de rest ook met de kleintjes?

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @carolien82: zo wat spannend zeg.. ik hoop dat je idd voor maandag gaat bevallen! maar vind het wel goed dat je die extra controle krijgt.. tenminste had ik zelf denk ik wel prettig gevonden.. hier ook nog geen baby helaas

8. veertje

veertje Fanatiek lid

ff kort berichtje..

We gaan namelijk morgen een weekje weg dus ben er even niet..
    Pff wat neem je een troep mee als je 2 kids hebt..

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    @Nikki, ja, hier trekt hij een heel zuur gezicht met die vitamine D. Vergeet het ook nog wel eens te geven, pech dan, hij krijgt nu ook 2 flesjes overdag met kv, dus hij zal wel genoeg binnen krijgen.
    @Veertje, geniet van je weekje weg en inderdaad, niet normaal wat een spullen je mee moet nemen.
    @Marlieke, sterkte met de slijmbeursontsteking.
    @Carolien, ik zou het juist wel zo prettig vinden, een beetje extra controle. Zit je nog bij dr. E? Die had bij mij het gewicht bij het juiste eind, de vk had minder ingeschat.
    @Cimu, geen last verder gehad van de inenting?
    @Silvia, welkom hier! Een tweeling, dat was zeker wel een verassing voor je! Leuk, maar vast ook zwaar. Hopelijk ben je snel van de zwangerschapsmisselijkheid af.

Vanmorgen zijn we alledrie naar zo'n gezellige sporthal geweest om ons in te laten enten tegen de Mexicaanse griep. Robin gaf geen kik, ze kreeg een stickertje.
    Mijn arm voelt al aardig beurs.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Carolien, wat een verhaal meid. Niet leuk he, zo'n extra onderzoeken aan het einde. Ik hoop dat je snel zult bevallen !

@ Veertje, heerlijk een weekje weg. Is Lisa alweer opgeknapt ? Ik hoop het. Geniet ervan !

@ Jo, met vaccineren hier hetzelfde ... Thijs nergens last van, wij de pijn. Maar goed, beter zo dan andersom !

Thijs is op momenten zo vreselijk druk. Ik weet dat het een vraag om aandacht is, maar voor mijn gevoel geef ik hem zo veel aandacht als maar kan. Hij voelt dat kennelijk niet zo. Hij botst dan keihard tegen me aan, of doet me pijn om aandacht te krijgen en ik kan dan helemaal ploffen ... ik hoop maar dat dit gedoe over is als ML weer werken moet ... ik word er stapelgek van. Gelukkig gaat met Sophie alles goed, zij is de rust zelve. Morgen komt de verpleegkundige van het CB thuis ... om 9.00 ... normaal slapen we dan nog ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

11. Carolien82

Carolien82 Actief lid

8 dec 2008
    364
    0
    0
    Gelderland
    @MissFlower: is ook wel fijn hoor want maakte me toch wat zorgen. En as maandag als het nog nodig is ga ik er ook gewoon heen, want het is ook wel weer fijn als je je kindje hoort en eventueel ziet. Dus ben ook wel blij dat ze me zo in de gaten houden!

@Jo: as maandag heb ik een afspraak bij Dr. E ik had nu een hele onaardige man, ik vroeg aan de assistente: is die man altijd zo of heeft hij zijn dag niet. Maar zij zei dat hij zijn dag niet had want hij was de hele dag al van hot naar her aan het vliegen en het spreekuur zat echt prop en prop vol. Maar goed... kan gebeuren natuurlijk maar hij was niet echt heel vriendelijk de beste man. hahaha

@NikkiF: aan de ene kant is het wel fijn maar aan de andere kant voel ik liever gewoon de kleine meid zonder dat ik me druk maak! Dus ja het heeft 2 kanten he!

Nou hier is het opzich erg rustig, het rommeld wel maar niet zo erg als gisteren dus denk niet dat er vannacht iets gaat gebeuren verwacht eerder van het weekend. Dus ik moet geduld hebben en afwachten.........
    Zo ga nu stoppen en spreek jullie snel weer.

12. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Veertje: fijne vakantie!!!

Nikki: Cas is ook zo druk. Ik hou het maar op nog steeds wennen aan de situatie. Ik ben 's avonds echt helemaal op, als ik alletwee de kids heb gehad. Ik kijk alweer uit naar het weekend zodat mijn man ook een beetje kan helpen.

Jo: hopelijk blijft het bij een beurse arm....

Carolien: wel goed dat ze je nu in de gaten houden. Hoop gewoon dat het van het weekend gebeurd voor je.

Djezelf: foei, foei. Ik voel me zwaar verwaarloosd:p Slaapt Daniel al een beetje door??? of komt hij nog wel vaak???

Zo meiden, gelukkig begint de ab een beetje te werken. Ikvoel me wel al iets beter. Ben alleen echt kapot. Vandaag weer een drukke dag gehad en morgen wordt het eigenlijk weer zo druk. heb er nu al zin in8)

13. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hoi Dames,
    Heb wel alles gelezen, maar er is weinig blijven hangen... sorry.

@Silvia: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Een tweeling: dat is wel heel bijzonder! Komt het voor in de familie?

Ik had woensdagavond een berichtje gemaakt, maar die is verdwenen: iets niet goed gedaan denk ik... Oh, oh, oh.

De inentingen zijn niet helemaal goed gevallen hier. Ik had meteen last van mijn arm en tinteling in mijn vingers. ML en Thiago hadden eerst nergens last van. 's Avonds had ik al hoofdpijn en werd ik misselijk. Dat heb ik nu nog. Thiago kreeg 's avonds een beetje verhoging, wat gisteren koorts werd. Nu lijkt het weer over. Ook ML had verhoging gisteren. Dat is wel een nadeel van allemaal tegelijk inenten: voel je jezelf K... en dan heb je ook nog 2 zielige mannen die ziek zijn.

Daarnaast heb ik ook al 3 nachten slecht geslapen: mijn mannetjes zijn om de 1-2 uur wakker. Jacinto wil ineens om 4 uur 's nachts weer eten. Dus ik ben helemaal brak. Sorry...
    Hoop dat ik me snel weer beter voel! ML is werken vandaag, dus ik sta er alleen voor.

Dit is echt zo'n dag dat ik zou willen dat ik nog werkte... Alleen voor de rust. Begrijp me niet verkeerd: ik geniet intens van mijn 2 mannetjes, maar als je je zo brak voelt en dan voor 2 kids moet zorgen... Ik voel me de hele dag schuldig naar mijn mannetjes toe en voel me daarnaast ook niet lekker. Geen goede combi.

@Marieke: Fijn dat het ab begint te werken!
    ik heb wel nog een vraag over de MRI ;). Het ziekenhuis hier kan niet echt een bevredigend antwoord geven...
    Is de MRI schadelijk als je BV geeft? Hier zeggen ze dat alleen de contrastvloeistof schadelijk is, maar dat ik die WAARSCHIJNLIJK niet ga krijgen. Ik heb ook gevraagd hoe lang ik geen bv mag geven als ik die contrastvloeistof wel krijg; maar het antwoord daarop is dat ik die waarschijnlijk toch niet ga krijgen. Weet jij het toevallig?

@Carolien: sterkte met de laatste loodjes!!! Ik hoop dat je je beebje snel in je armen mag houden.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    @Cimu, vervelend dat die prik zo slecht is gevallen. En ja, ik weet precies wat je bedoelt met 'uitrusten' op het werk. Soms heb je van die mensen die zeggen 'oh nee, ik zou mee een ongeluk vervelen thuis'...eeuhm, ik ben thuis drukker dan op het werk, in ieder geval op een andere manier.
    Hopelijk knappen jullie snel op.
    @Nikki, nou hier ook een klierende peuter, vooral in het begin. Ze vindt haar broertje best lief, maar tijdens de bv ging ze me echt uitdagen, want dan kreeg hij even 1 op 1 aandacht. Het is nu wel minder geworden. Al was ze gisteren zo vervelend. Ik had haar in de gang gezet, gaf ze me nog een trap en ging staan lachen. Op zo'n moment zou ik haar echt het liefst een mep verkopen, maar ik heb me gelukkig in kunnen houden.
    @Carolien, heb je een rustige nacht gehad of rommelt het weer?

Mijn arm is echt pijnlijk zeg van die prik.
    Gisterenavond moest ik weer werken en heeft mijn man Luc 's avonds te weinig voeding gegeven, dus die was om half 6 al wakker en ging een uur later pas weer slapen...vermoeiend.

15. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier ook een zere dikke, rode, warme pijnlijke arm.
    Had gisteren ontzettende pijn in min benen net zoals ik vorige week de griep had.
    Stijn heeft gelukkig nergens last van, eerste avond alleen beetje zere arm..
    Manlief had gisteren koorts en nu een pijnlijke arm..

Nou we gaan zo lekker weg.
    Zal af en toe ff spieken met manlief zijn mobiel voor beebjenieuws.. Kan dan niet reageren want die telefoon wil dat niet, we hebben het toen geprobeerd tijdens de bevalling..

Tot volgende week..

Gaat trouwens weer goed met lisa, ze hoest alleen nog erg veel..

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Cimu27 dank je wel:D

even ego berichtje;)
    grrrrrrrrrrrrrrrrr mijn zoontje wil niet slapen dus het huis moet poetsen terwijl hij er samen met de hond doorheen banjert!!!!!!!
    alles trekt ie uit de lades overal weer speelgoed (heb het net opgeborgen)
    overal voetstapjes op mn nog natte vloer.
    huilen bleren en zeuren want meneer is wel moe maar weigert gewoon te gaan slapen.
    vanacht begon ie om 2 uur met huilen tot aan half vier.
    omde een of andere reden heeft ie geen zin meer de hele nacht door te slapen. pfffff ben bekaf.
    vanmiddag op controle bij de gyn even kijken hoe mn beebjes gegroeid zijn:D.
    pffffff maar het valt me soms wel zwaar hoor al die lekkere kwaaltjes en dan zo'n puberende peuter er om heen :(
    maar ja als ie me straks weer om mn nek vliegt en me kusjes geeft is alles weer vergeven en vergeten(smelt):)

fijne dag nog allemaal

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Gister bij de VK geweest, die vertelde me dat ik er rekening mee moet houden dat deze beeb er zeker tot week 40 in blijft zitten... Nou ja, nog 3 weken te gaan. ;)
    Beebje weegt nu ongeveer 3200 gram.

Veertje, veel plezier!

Silvia, welkom en veel plezier vanmiddag!

Jo, ik heb hier nog wel een stukje behang liggen, zal ik het opsturen? ;)

Cimu, ben het helemaal met je eens dat weken minder vermoeiend is af en toe. :D Hoe gaat het vandaag met je en met je mannen?

Marieke, fijn dat de AB aanslaat!

Carolien, ik duim voor je dat je zo snel mogelijk bevalt!

Gister is alweer de 2e baby van de gym geboren, ben bang dat ze op mij wel erg lang kunnen wachten. :p

Straks Ruben wegbrengen naar SL, daar haalt mijn moeder hem vanavond op. Gaan ML en ik er nog even saampies een weekend op uit. Lang geleden maar we hebben het wel even nodig.

FIjn weekend allemaal!

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, dat kan ik me voorstellen. Ik heb nu nog de luxe dat ML nog een hele week vrij heeft. Ik denk ook wel dat het erin zal hakken als ik dadelijk alles alleen moet doen. Ben heel benieuwd. Gelukkig slaapt Sophie heel goed, dat scheelt weer qua aandacht voor Thijs !
    Veel beterschap nog !

@ Cimu, de klachten zijn inderdaad ook hier voorgekomen, maar dan alleen bij ML. We hebben het rustig aan kunnen doen, woensdagavond was het weer over allemaal (we zijn dinsdag geent) Ik hoop dat ze snel opknappen allemaal en dat je je snel beter voelt !

@ Jo, hier ook tijdens het voeden, als ik echt geen kant uit kan ... gggrrr ... ik hoop dat die buien snel over waaien !

@ Veertje, gelukkig dat ze weer beter is !

@ Sylvia, ja, ze doen niet altijd wat we willen ... of altijd niet ... ;) Ha ha. Veel sterkte en doe maar rustig aan !

@ Runner, heerlijk zeg, een weekendje weg. Geniet ervan ! Mooie foto !

@ Spruw ... ongelooflijk maar waar, we hebben het weer ... nu al. Sophie had een beetje wit op haar tong en mijn tepels zijn op momenten heel pijnlijk. Ik meteen de HA gebeld voor een zalf en die kon ik dan om 15.30 ophalen. Ik was daar dus samen met Thijs en de zalf was verkeerd bezorgd ... de assisitente belde en regelde dat de zalf bij mij thuis gebracht zou worden voor 18.00 ... het is nu bijna 22.00 en de zalf is er nog steeds niet ... kunnen we morgen de zalf in het ziekenhuis halen waar een apotheek is. Wat een gedoe allemaal ... wil je effectief iets doen, en zo snel mogelijk, krijg je dit. Ik baal.

Ik ga nu voor het eerst een fotoalbum maken via de computer ... ben benieuwd of het gaat lukken. Sophie zal om 23.30 nog willen eten, dan kan ik beter wakker blijven en hiermee beginnen dan slapen ... dat wakker worden dat lukt me niet altijd even goed ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

19. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hoi dames, nog steeds weinig tijd hier... ML moet werken vandaag...
    Maar goed, effe snel een berichtje voor de bv perikelen.
    Mij heeft het heel erg geholpen om Thiago te laten kiezen waar te voeden:
    - beneden (bijv. met tv aan of terwijl hij lekker speelt),
    - op zijn slaapkamer, zodat hij daar kan spelen
    - op slaapkamer van de baby, en dat hij dan voorleest

In het begin heb ik elke keer iets verzonnen om hem 'nuttig' te maken.
    Ik laat hem ook wel eens in het badje spelen van Jacinto terwijl ik voed. Zet ik het badje op de grond en dan kan hij met zijn badspeeltjes (bootjes etc) in het badje spelen. Nu gaat het gewoon goed. Ik hoef nu niets meer voor hem te verzinnen. Dus er is nog hoop, dames.
    Ook al kost het in het begin wat meer moeite.

Morgen hebben we sinterklaas op ML zijn werk. Hopelijk heb ik dit weekend nog wel tijd om bij te lezen. Maar moet nog een hoop achterstallig werk inhalen (wassen, vouwen, strijken, schoonmaken).
    Gelukkig is iedereen weer beter hier! Vaccinatie bijwerkingen zijn voorbij.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    @Silvia, ooh leuk hè, hier ook een hond. Het enige momentje waarop ik kan stofzuigen en dweilen is als als het hele spul ligt te slapen (maar dat is dan net het enige moment op de dag helemaal voor mezelf), anders lopen ze er weer doorheen. En de hond is in de rui, dus ik blijf bezig.
    @Runner, stuur maar op dat behang :D!
    @Nikki, balen van die spruw! Handig zo'n apotheek die vergeet zijn spullen af te leveren ;).
    Via welke site of winkel maak je je foto-album? Ik heb erg slechte ervaringen bij de Hema wat dat betreft, uren werk voor niets, want aan het einde wou hij de foto's niet uploaden en bij de helpdesk zijn ze zoooo behulpzaam, NOT! Bij andere sites ging het wel goed.
    @Cimu, fijn dat de bijwerkingen van de prik weg zijn. Veel plezier bij Sinterklaas morgen!

Ik heb verkeerd gelegen, waarschijnlijk een andere houding aangenomen om arm te ontzien, dus heb er nu nog een pijnlijke rug bij, handig.

Deel Deze Pagina