Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Zomaar: gefeliciteerd met de 12 weken grens! Fijn gevoel, he!

@echo's: ik kreeg mijn eerste echo met 8 weken, vanwege eerdere MKs. Maar ja.... vervolgens moet ik wel wachten tot 20 weken voor het volgende kijkje in mijn buik... Elk voordeel heeft zijn nadeel...

Nu moet ik echt gaan zwemmen met de kleine man.. de andere 5 pagina's lees ik vanmiddag bij :D

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Velobabe: In eerste instantie denk ik nog niet (kan altijd nog gaan kriebelen hé ;) ) Ik wil de beeb zolang ik BV ga geven bij ons op de slappkamer hebben... heb liever zelf wat minder nachtrust dan dat Noah wakker wordt als de beeb honger krijgt. Noah kwam de eerste maanden ook minimaal 2 a 3 keer per nacht. Verschonen doe ik op de badkamer daar heb ik een speciaal meubel staat die ik nu alleen gebruik bij het badderen, maar zo kan ik de commode dus gewoon op "Noah's" kamer laten staan en hoef ik daar in de nacht niet bij, kan de grote man dus gewoon slapen tijdens de eerste drukke baby maanden. Als het een meisje is zou ik met de tijd wel wat veranderingen in de kamer aanbrengen zodat het echt een `gedeeld` iets van hun samen word. Maar verder is het een kwestievn de slaapbank verschuiven die er staat en een bedje erbij plaatsen verder is de kleding kast en dergelijke groot genoeg en heb meer dan genoeg ruimte in die kamer. Kan dus eigenlijk alle kanten op, zelfs een muur ertussen plaatsen als het niet mocht gaan ;) Maar het gaat gewoon lukken :)
    Hoe ga jij het aanpakken :(:

Cimu: Jaaaa dat had ik bij Noah ook, een echo met 8,3 weken en toen moest ik wachten tot de 20 eken echo..... ging ik niet redden dus een pretecho laten maken met 14,3 ;)

Marlieke: Wat een rare termijn om nog misselijk te zijn :) Maar wel lekker kort!

Djezelf: Nee idd geen enkele garantie ;) Bij Noah niet 1 dag misselik geweest, en deze zwangerschap genoeg daagjes.... Begon met een week of 6 tot 10 weken ongeveer.

Gisteren vroeg gaan slapen... ben eigenlijk nog steeeds moe, en daarbij ook nog erg duizelig vandaag. Heb geen idee waar die duiziligheid vandaan komt. Als het vanmiddag niet beter is na een middagdutje dan bel ik de vk maar ff....

3. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    cimu, wij gaan ook zo zwemmen alleen iets later! Volgende week weer een half uur later!

Anniek, wat vervelend zoveel pijn! Wat vervelend bi met een kleine meid in de rond aan het lopen. Tillen gaat zeker ook moeilijk. Heb er geen verstand van want geen last gehad, gelukkig. Al vind ik Dylan nu tillen al zwaar!

Kaatjesmam, Dylan lijkt weer opgeknapt gelukkig. Vind dat je toch wel een heel interessant en spannend leven hebt hoor! Zou alleen m'n familie erg missen. Heb jij dat ook?

Djezelf, ben je nu af en toe misselijk? Ik was net als kaatjesmam al misselijk voordat ik een positieve test had (2de keer).

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @anniek, pfffff ze houden het wel spannend voor je zo :( Hopelijk word alles over twee weken duidelijker.

@djezelf, hier is het 1 ochtend en 1 middag. Ik was voor het eerst misselijk op de vrijdag vóór dat ik testte (maandag). Week 6 en 7 waren het ergst, nu zitten er steeds meer goede dagen tussen. Maar ik heb ook mijn eetpatroon aangepast, zodat ik de hele dag door kleine beetjes eet want zodra mijn maag een beetje leeg lijkt te worden begint het.

Gisteren was ik net als zomaar helemaal kapot :( En heb dan ook heeeerlijk uitgeslapen vanmorgen. Voel me een stuk beter. Ga zo de bovenverdieping eens flink onder handen nemen, wat een zooitje. Dan ook maar al mijn te kleine broeken uit de kast halen zodat de posititie broeken erin kunnen :D

Heb nog een tas vol van een vriendin gekregen, en dat samen met de broeken die ik nog had......heb nu meer broeken om uit kiezen dan normaal :) :)

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Wat een luxe Lilly. Ik heb heel weinig broeken maar aangezien het weer bijna korte-broeken-weer is wil ik er niet teveel gaan kopen nu. t-shirts worden nu ook tekort, maar zwangerschapsshirts zijn nog een beetje ruim. Beetje ertussenin nu.

Funny; ja klinkt heel interessant, maar als je ergens een jaar zit is het ook weer "gewoon". Alleen de reisjes zijn echt cadeautjes. Ik mis m'n familie veel minder dan gedacht. Met Skype "zie" ik ze eigenlijk vaker en als we in NL zijn is het gelijk heel intensief. We hebben net vandaag bedacht dat we in mei (gaat m'n stiefbroer trouwen) maar 1 of 1,5 week naar NL gaan en dan naar Beijing en nog iets anders gaan. Hebben we meer zin in dan 3 weken NL. Daarna ben ik te zwanger om nog veel dingen te doen. En met een baby zie ik me ook weinig reizen.

M'n man heeft de zwangerschap nog niet verteld tegen zijn vriendengroep. Ik baal daar een beetje van want als ik 1 van hun vriendinne/vrouwen spreek wil ik het er graag over hebben, maar ik vind dat hij het zijn vrienden moet vertellen. Hij wil eerst de 12 weken afwachten. Zucht, wat is ie toch irritant verstandig.

Hier verder heerlijk weer. Paar dagen geleden nog winterjas, nu weer t-shirt. Raar.

6. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Zomaar; al wat minder duizelig? Verstandig om de verloskundige te bellen als het zo blijft.

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zomaar ik zou idd even bellen en vragen wat het kan zijn, kan nooit geen kwaad om even te bellen.

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @kaatjesmam, is zeker luxe! Ik koop dan ook geen lange broeken meer. Straks voor de zomer ga ik lekker weer shoppen 8) :D

@zomaar, hoe is het nu met de duizeligheid? Al gebeld?

Mijn huisje is heerlijk opgeknapt! WAt was dat nodig zeg pff

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Pff heb net 2 uur geslapen toen Noah ook op bed lag... duizeligheid is nu stukken minder maar heb er hoofdpijn voor terug ;) (lichtjes maar dus dat neem ik maar op de koop toe)
    Ik geloof dat mijn lijf me probeert te vertellen dat ik het even wat rustiger aan moet doen... Ik had bij Noah ook heel erg last van vermoeidheid maar toen had ik nog geen kinderen en kon in het weekend dus rustig uitslapen tot een uurtje of 11-12, in de vroege avonden (na mijn werk) sliep ik toen ook altijd een uurtje of anderhalf. Nu zit uitslapen er niet meer in dus moet echt zorgen dat ik zeer regelmatig "gewoon" vroeg naar bed ga. Noah vind een uurtje of 7 in de weekenden mooi genoeg ;)

Zag net een mega leuke voedingsarmband op http://oggies.nl/voedingsarmband_zuurstok.html en maar 14,95! Echt zo'n leuk krijgertje :p

Zo nu ga ik even boodschapjes doen :( Tot later

P.s had hier bij het rubriekje verloskundige gekeken en daar stond "mijn" vraag tussen over moeheid en duizeligheid, als je bloeddruk en ijzer in orde zijn dan is het "gewoon" een kwaaltje net zoals misselijkheid bijvoorbeeld :( Daar ga ik nu maar even vanuit maar als het niet minder wordt na wat meer rust bel ik zeker mijn eigen vk even.

10. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    All, hier was alles weer oke bij de vk. Heb wel een drankje opgehaald bij de apotheek voor het maagzuur. Rennies hielpen niet meer. En ik was 1,5 kilo gegroeid! Maar ze hebben een nieuwe weegschaal dus ergens hoop ik dat het daaraan ligt...

Zomaar, die wat ook in de wij jonge ouders van afgelopen week stond? Die met allemaal kraaltjes?

Kaatjesmam, winterjas in China?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hallo daar ben ik weer

heb mega pijn in me rug maja

marlieke
    wat heb je gekregen? gaviscon?

lily
    tjongen het is net of jou weken sneller gaan als de mijne hihi

kaatjesmam
    noge en paar daagies doorzetten... mannen...

nou ik ga nog even opruimen en dan doe ik vandaag niet veel meer

vanaaf de pfafs kijken

12. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Anniek: Hier ook 1tje die altijd naar de pfaff's kijkt :) Komt alleen zo gruwelijk laat... maarja rond die tijd komt manlief ook pas thuis op vrijdag :(

Marlieke: 1,5 Kg... in hoeveel weken? En ja die staat ook in wij jonge ouders ja! Vindt het echt een leuke armband terwijl hij ook erg functioneel is! Kan me in het begin dat geknoei met een blaadje met tijden en zo nog wel herinneren en nu dadelijk met 2 kindjes 1 keer zo druk dus dan lijkt me dat wel practisch. Links/ rechts hoe laat etc...

Ik ben vandaag voor het eerst overstag gegaan.... en heb iets voor de beeb gekocht :oops: Het allereerste pakje, een leuk shirtje met een broekje heeeel snoezig en unisex... nog even en dan weet ik wat het is! Kon alleen maar naar meisjes kleding kijken, misschien betekend het iets... of ook niet ;) Wat schattttttig en ZOOOOOO klein :p

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    het komt idd vreselijk laat!
    daar baal ik nogal van want heb ooit wel eens op zaterdag een vroege en dan rammelt de wekker om 6 uur.
    maar morgen heb ik avonddienst dus kan ik rustig wakker worden

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @marlieke fijn dat alles goed was bij de vk!

15. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Anniek, antagel heb ik opgehaald op aanraden van de vk. Maar wat een smerig drankje... Nou ja, als het helpt...

Zomaar, in 5 weken. Maar ik hoop net zo weinig aan te komen als in de vorige zwangerschap (5,5 kilo) zodat ik vermoedelijk toch nog thuis kan bevallen. Mocht ik boven de 100 kilo komen dan moet ik poliklinisch bevallen. En aangezien de vorige bevalling supersnel ging lijkt het mij geen pretje wanneer ik de auto moet zitten met perswee-en. De vorige keer had ik namelijk vrijwel direkt perswee-en. Toen wist ik niet dat het al perswee-en waren dus heb ik daar toen 2 uur mee rondgelopen...

Mandy, ja het is altijd weer een geruststelling om te horen dat alles goed verloopt.

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    marlieke
    hoezo boven de 100 kg poliklinisch?
    en jou bevalling ook zo snel?
    de mijne ook, en idd ik wil ook niet in ziekenhuis bevallen, moet er niet aan denken pff

17. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Zomaar; Die armband is erg leuk. Ik ga maar eens wat hints geven aan m'n familie.

Marlieke; ja als het zo snel gaat zou thuis bevallen wel veel relaxter zijn. Ik vond "gewone" weeen al niet fijn in de auto (ik ging wel van 2cm naar 7cm in een half uur)

Hier een erg fijn dagje. Het is superlekker weer dus net op een terrasje gezeten met t-shirt en slippers. Ik ben best moe maar NIET misselijk. Terwijl dat dat toch meestal wel een leuke combi is. Kaatjespap is eten aan het halen (ja Chinees haha) dus ik hoef niet te koken. Ik heb een hele leuke luiertaart gemaakt (al zeg ik het zelf) voor de babyshower deze week, gestudeerd, opgeruimd, gestofzuigd. Morgen moet manlief weer werken (op zondag!) dus dan is zijn vakantie over. Dan aftellen voor de echo komende vrijdag.

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Heey meiden.

Even kort berichtje van hier, heb namelijk nog lang niet alles terug gelezen en helaas nu ook geen tijd voor.

Wil iig even laten weten dat hier alles goed gaat :D Al maak ik me wel ontzettend veel zorgen over maken, krijg dan de eerste echo.

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    @Marlieke: hier is dat niet boven de 100 niet thuis bevallen...dat mag gewoon hier. En hoe snel was je 1e bevalling?

Zo vandaag alweer 17 weekjes! Voel me goed!

20. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Zomaar; Die armband is erg leuk. Ik ga maar eens wat hints geven aan m'n familie.

Marlieke; ja als het zo snel gaat zou thuis bevallen wel veel relaxter zijn. Ik vond "gewone" weeen al niet fijn in de auto (ik ging wel van 2cm naar 7cm in een half uur)

Hier een erg fijn dagje. Het is superlekker weer dus net op een terrasje gezeten met t-shirt en slippers. Ik ben best moe maar NIET misselijk. Terwijl dat dat toch meestal wel een leuke combi is. Kaatjespap is eten aan het halen (ja Chinees haha) dus ik hoef niet te koken. Ik heb een hele leuke luiertaart gemaakt (al zeg ik het zelf) voor de babyshower deze week, gestudeerd, opgeruimd, gestofzuigd. Morgen moet manlief weer werken (op zondag!) dus dan is zijn vakantie over. Dan aftellen voor de echo komende vrijdag.

Deel Deze Pagina