Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Andi wat een een lekker ventje!
    En wat groeit hij hard! :p
    Hihi, ik ben idd al voorbij de 37 weken, is mij ook voorbij gevlogen hoor!

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Carolien, wat geweldig ! Hartelijk gefeliciteerd met jullie kleine meid ! Wat een mooie naam ! Geniet maar lekker !

@ Jo, de zalf helpt prima. Bedankt voor de tip ! Gisterochtend kwamen ze de andere zalf brengen ... nou, die hoef ik dus niet meer !

@ Cimu, Thijs kan ook spoken hoor ... Nu is ML even naar het werk en Sophie slaapt lekker in haar bedje. Thijs wilde verven en mamma heeft even tijd voor zichzelf. Nu is hij super lief, maar het kan ook heel anders, soms ken ik hem niet terug. Kan daar ontzettend emotioneel door worden, maar goed, het zal wel over gaan ...

@ Andi, dank je wel ! Mooi manneke heb je !

@ Justfem, veel succes met het onderzoek. Ik hoop dat alles goed is meid !

@ Marieke en Marlieke, gelukkig had Jo de gouden tip en is het voeden nu niet meer pijnlijk. Toch nog maar even doorbehandelen, spruw is hardnekkig ... bij Thijs 3 keer gehad in die 19 maanden van borstvoeding.

Groetjes,
    Nikki F

3. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    De prik is zonder problemen gegaan, zo stoer!
    Ik had hem al eerder gehad en hubbie had alleen een zere arm.
    Heb zelf nog steeds last van mijn oren en vandaag is een stukje tand afgebroken, gekarteld zeg maar... Ach we moeten 9 december toch al naar de tandarts...

Jamie is alweer 3 maanden en ik voel me ZO schuldig.
    Steeds rennen naar de psz en hij moet steeds mee en ik moet hem dan 9 van de 10 keer wakker maken, etc.
    Druk.

weekschema
    zondag sintfeest bij ons oma en oompie op visite ;)
    dat hebben we dus gelukkig achter de rug.
    maandag thuis
    dinsdag psz
    woensdag sintfeest peutergym
    donderdag psz
    vrijdag sintfeest psz
    zaterdag naar Antwerpen, moe of niet moe!

@Cimu
    Ik vind het ook zwaar hoor.
    Jo, jij snapt het ook al.

@Nikki
    Hoe is het nu (met de spruw)?

Carolien
    Gefeliciteerd met Elise.
    Leuke naam hoor! Goede bevalling gehad zo te lezen.

@Jo
    Wie heeft Robin naar de psz gebracht dan?

@Justfem
    Ik duim voor je a.s. vrijdag.

@Andi
    Mooi ventje hoor!

4. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Ja, niet zo gek dat het zo snel gegaan is voor je gevoel, Runner! Had ik bij deze zwangerschap ook echt!

NikkiF, aaaiiii, spruw, gelukkig nog nooit gehad *klopt af*, maar fijn lijkt het me niet!

Velo, ik herken het helemaal! Moet hier ook steeds rennen en vliegen naar de psz, gelukkig is Kyrian niet zo moeilijk(maar had me van de week gruwelijk verslapen en Kyrian had nog niet gegeten, had het dus wel gepresteerd om binnen drie kwartier op de psz te zijn en het was een kwartier lopen... ;))
    Drukke week heb je!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Velo en Andi, het gaat nu gelukkig beter, de spruw is zo goed als weg. Het middel voor Sophie mag ik tot vrijdag gebruiken, dus dat doe ik ook maar zodat het zeker weg is. De zalf die ik zelf gebruik raden ze aan nog 10 dagen te gebruiken als de klachten weg zijn. Dat doen we, spruw is vreselijk pijnlijk. En ik heb geen idee hoe we er aan komen. Ik ben zo super hygienisch nu, was steeds goed mijn handen en neem dat ook serieus mede door de griep, e toch hebben we het opgelopen. Maar goed, we hebben de strijd gewonnen ! :)

@ Sint, we hebben bij de opa's en oma's aangegeven dat we Sinterklaasavond met z'n vieren willen doen, gewoon thuis. Zondag gaan we dan wel even bij de opa's en oma's kijken wat de Sint heeft gebracht. We hebben we aangegeven dat het een bezoekje van een uurtje zal worden. Ik vind Sophie nog te klein om een hele dag van huis te zijn.

@ Sintcadeautjes, we hadden nog niets in huis. Zaterdagavond hebben we op de site van Intrertoys uitgekozen wat we allemaal wilde hebben en ook besteld. Vandaag kwam een postpakket en alle spulletjes zaten er in. Echt aan te raden zo hoor, dat scheelt in overvolle winkels staan, het risico dat iets uitverkocht is en gewoon uren winkelen.

@ Peuterpuber ... ik heb een paar maanden geleden een behangboom gemaakt voor Thijs en die op zijn muur geplakt ... nu heeft hij dus hele stukken van de muur gescheurd, ziet er niet meer uit, en ik heb op dit moment geen zin om het te herstellen want binnen een paar dagen is het weer zoals het nu is. Bah, ik zou willen dat dat eeuwige vervelende gedoe om aandacht voorbij was ... als hij nou echt te weinig aandacht kreeg zou ik het nog begrijpen, maar dat is helemaal niet het geval. Sophie is heel makkelijk en slaapt nog veel. Overdag ook boven in haar bedje en dan heb ik alle tijd voor Thijs. Toch gedraagt hij zich op momenten afschuwelijk. Hij slaat en schopt dan ook, of beukt mij keihard in mijn buik. Ik kan zo vreselijk kwaad worden als hij dat doet ... dan te bedenken dat ik in de kraamweek de vierde dag al beneden zat, puur voor hem, dat ik zo mijn best doe om hem alle aandacht te geven en leuke dingen met hem te doen. Af en toe wordt het me dan gewoon te veel. ML heeft nu nog vrij, die pakt hem dan en zet hem in de hoek ... ben benieuwd hoe dat volgende week moet gaan ... anders gaat meneer maar een dagje naar opa en oma ...

Groetjes,
    Nikki F

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Lastig hoor Nikki.
    Ik denk echt dat Thijs ook op zoek is naar zijn nieuwe plekje in huis nu er een zusje bij is.
    Lijkt me erg moeilijk om hiermee om te gaan. Je zit zo in een negatieve sfeer en das natuurlijk al helemaal niet leuk.
    Je gaat op dit moment ook niet snel naar buiten voor een goede wandeling om Thijs uit te laten waaien...
    Heb dus ook niet echt tips hoe je it het beste aan kunt pakken.
    Wel heb ik een hele dikke digitale knuffel voor je! ;)

Velo, lekker druk dus de komende paar dagen. ;)
    Ons schema ziet er ook niet zo heel anders uit...

Nikki, laten we er voor de makkelijkheid idd maar vanuit gaan dat het vanzelf wel een keertje overgaat.
    Je moet er niet aan denken dat ze zo sront vervelend blijven.
    Denk dat ik met Ruben ook heel wat te stellen ga krijgen...

Andi, dat heb je rap gedaan!

Wij hebben vandaag intake gesprek gehad bij KDV. Jammer genoeg werken zij niet met schriftjes en aangezien ML de kids wee ophaald en meestal de helft vergeet door te nemen ben ik weer bang dat ik een hoop mis (en dan vooral van de beeb straks). Ruben vond het super leuk en wilde niet eens meer mee naar huis! 5 jan. 1e echt PSZ-dag.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wat is het rustig hier!
    Net nu ik alle tijd heb om achter de pc te zitten... Whahaha!

8. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    AARGH! Ik type een verkeerde toets in, is m'n hele bericht weg!!! GROM!

Dan maar kort.. :x

Nikki, ik hoop voor je dat het peuterpubergedrag gauw over is!

Runner, weten jullie trouwens wat het gaat worden? Zusje of broertje? En spannend 1e keer psz, hier was't de eerste drie keer brullen, maar nu vindt hij het helemaal geweldig!

Redelijk nacht gehad, 21:30 in bed gelegd na de voeding, kon niet slapen, dus 23:30 weer voeding gehad, sliep toen door tot 5:50 en daarna tot 9:00, dus dat was aardig! Meneertje ligt nu nog uitgeteld op ons bed te slapen, dus ik kon lekker rustig ontbijten met Gabriël.

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Andi, wij wel ja. ;)
    Lekker zo'n nacht!
    Ruben gaat trouwens naar het KDV en niet naar PSZ in jan.
    PSZ is ie allang aan gewent. :D

Wilde eigenlijk met Ruben naar de kapper, maar ik heb niet zo'n zin om te fietsen...
    Denk dat ik maar wacht tot ML thuis is, kan hij de kozijnen verven en dan ga ik wel met de auto weg. :p Hahaha!
    Hoezo lui? ;)

10. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Jij typete psz.... ;) ;) (vond het al vreemd waarom hij zo laat pas zou gaan. :p)
    Ben benieuwd naar jullie kleine drommeltje, hoor!!

Haha, beetje lui maar! Vergeet niet dat fietsen er dalijk bijna niet meer inzit met zo'n kleintje erbij. ;) Ik zit hier nog zelden op de fiets!

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik vroeg me al af waar ik dat had gezet.
    Maar in de 1 zin staat KDV en de laatste PSZ.
    Mag ik dat nog op mijn zwangerschap gooien?

Ik ben ook errug benieuwd!
    En dat fietsen ga ik niet missen hoor. ;)
    Per 1 jan. heb ik mijn eigen auto. :p

12. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Mijn mannetjes liggen allebei op bed! Eindelijk tijd om effe bij te lezen!

@Justfem: ben benieuwd wat de gyn zegt. Ik hoop dat jouw meisje gewoon lekker groeit, hoor! Spannend. Laat snel effe wat weten!

@Runner: volgens mij heeft mijn ML jouw berichtje gelezen op zsp :). De nacht daarna is hij er bijna alle keren uit geweest en mocht ik blijven liggen. Dat is dan weer lief he!?!

@Marlieke: ja, alle bijwerkingen van de vaccinatie zijn weg, bij ons alledrie. Want wij hadden alledrie wel ergens last van, helaas.
    Over 2 weken de volgende ronde ;)

@Andi: wat een schatje, zeg! Echt jongetje ook al. Leuk is dat he? En ik kan er over meepraten; ja, 2 kids is behoorlijk druk! Maar het went. Af en toe heb ik nog van die dagen dat ik blij ben dat ML weer thuis komt, maar meestal red ik het prima in m'n eentje. Er is dus nog hoop! :D

@Nikki: Fijn dat de spruw bijna over is!!! ik weet precies wat je bedoelt! Maar ook vrienden / kennissen om ons heen met een peuter van deze leeftijd zonder baby-tje ervaren hetzelfde! Het ligt dus echt niet aan de kleintjes of aan de verminderde aandacht. Ze moeten er waarschijnlijk even doorheen. Gisteren heb ik met Thiago afgesproken dat ik hem nog maar 1 keer waarschuw, dan moet hij op de trap. Luistert hij dan nog niet, dan moet hij naar bed. Nou, dat is gisterenmiddag gebeurd dus. Toen hij wakker werd van zijn siesta, was hij helemaal verandert. Sindsdien is hij weer zo lief en zijn oude zelf! Tuurlijk doet hij nog wel eens wat dat niet mag, maar over het algemeen heb ik mijn mannetje weer terug. Heerlijk! Ik hoop dat dit blijft!!!

@Runner: geniet nog maar even van de vrije tijd! Haha. Straks is dat wat minder, ;). En dat fietsen: ik heb ook de luxe van een eigen auto, maar Thiago vindt fietsen geweldig! Dus hij vraagt regelmatig of we gaan fietsen. Maar Jacinto is daar echt nog te klein voor. Lastig om steeds nee te moeten zeggen. Hopen dat hij snel goed kan zitten, zodat we met z'n drietjes kunnen gaan fietsen (als het niet glad/nat en te koud is).

@Andi: lekker he, als je weer een rustige nacht hebt gehad! Hier ging het ook redelijk goed. Jacinto is maar 3 keer wakker geweest, maar was met de speen weer tevreden. Uiteindelijk heeft hij pas om 6 uur gegeten. Thiago was al net na 5 uur wakker. Want hij mocht nog één keer de schoen zetten en was heel benieuwd of er wat inzat.

@MissFlower: waar ben je??? Zou toch wel mooi zijn als je inmiddels gewoon bevallen bent!!!

Volgens mij ben ik weer redelijk bij! Nu nog bijwerken in het huishouden :). Snel effe was ophangen, en opruimen; er is hier volgens mij een bom ontploft. :D Misschien tot vanavond.

13. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @MissFlower: heb je maar even opgezocht, maar zie dat je vandaag nog bij de vk bent geweest... Nou, sterkte dan maar met de laatste loodjes! Dat je beebje maar snel mag indalen, want dat is toch makkelijker tijdens de bevalling! Ik hoop dat de echo verder goed is! Sterkte.

14. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Cimu, das idd lief van je mannetje. :p
    Wat betreft het fietsen, ML heeft een poosje geleden de fiets onbeheerd achter gelaten omdat er wat gevallen was, Ruben zat er nog in en de fiets viel om, handje lag helemaal open. Sindsdien vind ie fietsen niet meer zo heel leuk. Bij mij gaat het nog wel maar bij ML wil hij echt niet meer achterop... En als ie toch perse wilt fietsen straks is ML vaak op tijd thuis zodat wij s middags nog weg zouden kunnen. En hopelijk kan spruit nr2 tegen de zomer wel stevig zitten en maken we gezellige uitjes riching strand. Gaat helemaal goed komen. ;)

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    DAg meiden.

ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier weer even kom buurten. Ik heb jullie vreselijk verwaarloosd maar de waarheid is dat ik een paar heel, heel moeilijke maanden achter de rug heb.

Ik vond he tlastig en had ook vaak de puf niet om de berichten hier te lezen.

Nu is de bom gebarsten.
    Ook mijn man heeft besloten niet met mij verder te kunnen.
    Of eigenlijk is het een gezamelijke beslissing maar de reden is voornamelijk da thij gewoon niet meer voor mij voelt wat ik wel voor hem voel. Ik zit er momenteel even helemaal doorheen.

Ik heb de afgelopen maanden gevochten. Gezorgd voor hem toen hij depressief was, pijn had na de aanrijding.....en nu het beter gaat met hem komt hij tot de conclusie dat het niet meer gaat......

Hij wil alles rustig aan regelen maar ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik zo snel mogelijk weg wil. Alleen weet ik nog niet hoe.
    Ik heb niemand, geen familie, waar ik terecht kan dus zal ik echt eerst een huis moeten vinden etc. Gelukkig heb ik me al in mei ingeschreven voor een huurhuis, toen de eerste scheuren in onze relatie kamen.

oh ik moet stoppen, job is ziek en huilt verschrikkelijk.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Nee toch Lilly :(, wat een rotnieuws! Dikke knuffel voor jou!
    Ik hoop dat je snel een huisje vindt.

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    @cimu27: lief dat je aan me dacht.. idd er is nog niks aan de hand.. ik krijg dus morgen die echo omdat ik toch echt klachten heb van indalen maar er niks gebeurd.. ook constant harde buiken enzo.. dus ben erg benieuwd!

@lily: heel veel sterkte dit is niet niks!

@andi: wat een mooi mannetje heb je

18. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly: jeetje zeg, wat een slecht nieuws. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! Als ik iets voor je kan doen, moet je het maar laten weten. Dikke digi-knuffel voor jou!

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jeetje Lilly, dar zit je als kersverse mama ook totaal niet op te wachten.
    Maar liever gelukkig met z'n drietjes dan ongelukkig met z'n vieren.
    Een hele dikke knuffel voor jou en sterkte met het zoeken van een ander huisje.

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bedankt voor de lieve reacties terwijl ik al zo lang niet meer hier geweest ben.....

Nog even aan de hyvers....laat aub geen berichten hierover achter op hyves. Het is pas net besloten en zelfs mijn moeder weet het nog niet......

Deel Deze Pagina